![]() |
![]() |
![]() |
98:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
98:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 02 maj 2010 - 10:51
Lägg på lite avstånd till teven, och man får en känsla att det blir skarpt.
Men... jämför man med den högupplösta.. så ser man vad HD handlar om:

Postad 02 maj 2010 - 11:01
Såg det själv sen när jag googlade lite =)
Ska bli riktigt intressant att se hur det blir när dom är under vattnet.
Jo, faktiskt. Dock kommer den inte, enligt IMDb, förrän 2014 (seeegt). Har man sett Pocahontas så måste man ju se Lilla Sjöjungfrun

Postad 02 maj 2010 - 11:22
Fast med lite fingrande på tevens skärpefilter.. så kan man lura fram en känsla av skärpa.
Lägg på lite avstånd till teven, och man får en känsla att det blir skarpt.
Men... jämför man med den högupplösta.. så ser man vad HD handlar om:avatar.png 346,44K 0 Antal nerladdningar
Ja, det där kan säkert lura någon på långt håll från en liten TV. Men de behöver knappast bra bild heller.
Postad 02 maj 2010 - 11:50
Kan inte göra annat än att hålla med, ärligt talat.
vad jämför du med ?
Disaster Movie ?
ang namnet: Movie_Freaker ? haha
fan det var ju ett passande namn
vilka movies är du Freak på undrar jag?
Redigerat av Unregistered1008, 02 maj 2010 - 11:53.
Postad 02 maj 2010 - 12:09
vad jämför du med ?
Disaster Movie ?
ang namnet: Movie_Freaker ? haha
fan det var ju ett passande namn
vilka movies är du Freak på undrar jag?
Vad borde du heta då? "Gillar_sympatifilmer_sitta_i_rullstol_blåa_gubbar_coolguy95"
Postad 02 maj 2010 - 13:37

Postad 02 maj 2010 - 13:56

Bra att ha 2 referens titlar på hyllan

Postad 02 maj 2010 - 14:51
30 - (estimate)
$165,000
106.7% / -31.7%
387 / $426
$746,824,000 / 134
Taitanic gick bättre dock:
Daily Gross
$1,029,843
270.3% / -20.6%
2,660 / $387
$562,754,486 / 134
Postad 02 maj 2010 - 17:14
Postad 03 maj 2010 - 00:05

Ger den 3+ av 5.
Postad 03 maj 2010 - 05:30

Postad 03 maj 2010 - 07:53
Bild 6/5
Ljud 5/5
Filmen 4,5/5
Postad 03 maj 2010 - 08:05
LJud 5/5
Filmen: 3/5
Tycker inte att filmen va jättebra i sig men helt klart sevärd.
Postad 03 maj 2010 - 09:16
Skulle vara intressant att veta vad du tycker är bra och det bästa du har sett
Jag tycker också filmen var dålig, snäppet mindre dålig än 2012 dock. :-) Jag föredrar District 9 alla dagar i veckan. I Avatar saknade jag framför allt intressanta karaktärer som man kan känna något för. Men allt är bara tomt, kallt, platt och meningslöst. Tycker inte synd om någon, känner ingen empati, kan inte identifiera mig med någon. Pinsamt snarare. Riktigt dåligt manus, kunde varit skrivet av en sjuåring. Eller kanske snarare en dator som autogenererat ett manus.
Redigerat av egoBen, 03 maj 2010 - 09:16.
Postad 03 maj 2010 - 15:50
Jag tycker också filmen var dålig, snäppet mindre dålig än 2012 dock. :-) Jag föredrar District 9 alla dagar i veckan. I Avatar saknade jag framför allt intressanta karaktärer som man kan känna något för. Men allt är bara tomt, kallt, platt och meningslöst. Tycker inte synd om någon, känner ingen empati, kan inte identifiera mig med någon. Pinsamt snarare. Riktigt dåligt manus, kunde varit skrivet av en sjuåring. Eller kanske snarare en dator som autogenererat ett manus.
Tycker inte synd om någon, känner ingen empati, kan inte identifiera mig med någon. Pinsamt snarare. Riktigt dåligt manus, kunde varit skrivet av en sjuåring.
Det där säger nästan mer om hur du är som person tyvär måste jag säga.
Att ens kunna påstå att detta skulle ha kunnat skrivits av en 7,åring tycker jag bara det säger det mesta.
Tyvär men sant.
Postad 03 maj 2010 - 15:55
Men tycker inte att Avatar är kass för det, nej den är bra sci-fi, riktigt bra.
Postad 03 maj 2010 - 16:07
Jodå, det är han. Men han är bara en så sjukt bra regissör som behärskar andra element så bra att hans manus nästan framstår som dåliga i jämförelse.Cameron är ingen bra manus skrivare, så är det bara.
Postad 03 maj 2010 - 16:22
Cameron är ingen bra manus skrivare, så är det bara.
Men tycker inte att Avatar är kass för det, nej den är bra sci-fi, riktigt bra.
Jag håller med. Manuset är kasst men filmen är ändå helt okej. Så ###### bra är inte hans filmer heller. Han är lååååååååååååååååångt ifrån top-10 regissörer genom tiderna, enligt mig.
Redigerat av Kalekulan, 03 maj 2010 - 16:23.
Postad 03 maj 2010 - 16:33
om hur många år

Postad 03 maj 2010 - 16:52
Titanic är ju asbra. Fast manus är väl svagaste delen i den filmen också.Titanic, i rest my case
Postad 03 maj 2010 - 19:00
2014 snackas det om en tvåa. Den kommer utspela sig i vattnet.
Det kan bli jävligt häftigt med 3D under vatten... Bara han kan fixa lite bättre manus den här gången.
Postad 03 maj 2010 - 20:59
Men som det är serverat.. jag kan inte sätta fingret på det, men det bara fångade mig totalt trots all sin enkelhet.
Postad 03 maj 2010 - 22:07
Ehm, jo, att den till stor del består av revolutionerande teknik är ett faktum.Spoiler
Postad 03 maj 2010 - 23:02
Så ###### bra är inte hans filmer heller. Han är lååååååååååååååååångt ifrån top-10 regissörer genom tiderna, enligt mig.
Beror väl en aning vad man använder för referenser, det skiljer sig en hel del också mellan genrér.
Skulle jag ex. anlita James Cameron till ett drama, ne.
Vem skulle jag vilja anlita som SciFi regissör, troligen James Cameron eller Ridley Scott.
Jag skulle ranka J.C. som en av top3 för att det är få som fixar SciFi.
Vem förresten har inte bottennapp i sin reportoar, dessutom var det rätt många som gillade Titanic fast den inte hade så mycket med Titanic att göra.
Hur många kan visa upp klassisk SciFi som Aliens, T1 och T2 bakom sig ?
Avatar är dock inte i närheten av dessa men sen är det en annan inriktning.
Tror knappast Avatar var tänkt som något djupt tanke-experiment, utan snarare som en söndagsrulle med fart, fläng och ett visuellt äventyr.
Postad 04 maj 2010 - 01:23
Dock ville inte samma känsla infinna sig när jag såg den hemma.
Men att kalla Cameron kass är ett ganska stort klaver tramp då han har levererat några av dom bästa action filmerna genom tiderna.
Aliens
T1 och T2
Postad 04 maj 2010 - 06:07

Jag tyckte att filmen var hur bra som helst..

Längtar efter 2an!
Postad 04 maj 2010 - 08:46
Jag var helt såld på den här filmen när jag såg den på bio!
Dock ville inte samma känsla infinna sig när jag såg den hemma.
Men att kalla Cameron kass är ett ganska stort klaver tramp då han har levererat några av dom bästa action filmerna genom tiderna.
Aliens
T1 och T2
Abyss också för sjuttsingen..

Postad 04 maj 2010 - 11:21
Där passar den väl inte riktigt in!
Dock en mycket stämningsfull film som jag inte sett på många år.
Den får jag nog ta och best hem i kväll.
Postad 04 maj 2010 - 11:56
Atomubåtar, kalla kriget, marinsoldater, kraschande oljeplattformar, aliens, atombomber, stormar, vad behövs mer för att det ska bli en actionfilm för digJa Avgrunden är också en grym film men jag skrev ju Action film!
Där passar den väl inte riktigt in!
Dock en mycket stämningsfull film som jag inte sett på många år.
Den får jag nog ta och best hem i kväll.

Det finns stämningsfulla scener också, men jag tycker nog att det är en actionrulle i första hand, och en av Camerons allra bästa.
Postad 04 maj 2010 - 13:23
Jo det ska jag säga jag köpte denna film På BD med plåt förpackning. Jag och sambon såg den i lördags på min 46" sharp tv. Då sa sambon helt plötsligt och gud vilken bra bild mycket bättre än på bion, sen sa hon något som jag aldrig trodde jag skulle få höra, hon sa tänk att se denna på en 60"tums tv eller på en sådandär projektor du ville ha. Snacka om haksläpp jag tror min käke hoppa ur led. Här har man pratat om denna projektor i all evighet och helt plötsligt så säger hon såhär. Ja det är väll bara att samla pengar då.
Postad 04 maj 2010 - 13:31
Jag såg den hemma på min lilla 32tummare med blu-ray men det var bra bild ändå
Jag tyckte att filmen var hur bra som helst..
Längtar efter 2an!
Jo 2an och 3an ser jag verkligen fram emot.

Postad 04 maj 2010 - 14:07
Fast den nästan sågades av sveriges filmkritiker.
Om du tänkte på the abyss, så kan jag faktiskt förstå dem.
Då jag inte tycker filmen var särskilt bra i Theatrical Cut, Extended däremot gjorde filmen mer rättvisa.
Slutet blev så j-kla skumt i TC.
Avatar måste vara den bästa filmen som gjorts, varför då undrar man?
Då sa sambon helt plötsligt och gud vilken bra bild mycket bättre än på bion, sen sa hon något som jag aldrig trodde jag skulle få höra, hon sa tänk att se denna på en 60"tums tv eller på en sådandär projektor du ville ha.
Haha, ja det måste man ju ge cred för

Om WAF plötsligt blir mindre på grund av en film så är den synnerligen lyckad

Postad 04 maj 2010 - 15:49
Eller hur!Om du tänkte på the abyss, så kan jag faktiskt förstå dem.
Då jag inte tycker filmen var särskilt bra i Theatrical Cut, Extended däremot gjorde filmen mer rättvisa.
Slutet blev så j-kla skumt i TC.
Minns nån intervju där nån kvällstidning ställde frågor om den minst sagt obegripliga filmen på manna minnen, dessutom ifrågasatte de honom om detta och Cameron lämnade -rusade ifrån frågestunden!

Givetvis såg man filmen trots allt nedsågning på premiären, och under ett tillfälle försvann huvudkanalerna så man endast hörde vattendroppar i surroundkanalerna -schysst ljudmix tänkte jag men sedan började läpparna röra sig på skådisarna och man förstod att allt inte låg riktigt korrekt till

Vilken banbrytande filmteknologi som ledde till T2 och Jurassic Park

Och nu har Cameron varit banbrytande , igen!

Idag är det knappast nån som vågar ifrågasätta honom längre

Jo, en knäpp fråga fick han inför premiären av denna Avatar. Tror den är länkad tidigare om inte av mig så nån annan har jag för mig, men cameron sitter där inför press och andra och svarar på frågor, en kille frågar om kommande Battle Angel. (kanske det var i den tråden...)
Cameron svarar typ: Ni vet, man frågar inte frun när hon håller på att krysta fram bebisen på bb om man genast ska skaffa ett till barn...

Postad 04 maj 2010 - 15:59
Avatar måste vara den bästa filmen som gjorts, varför då undrar man?
Jo det ska jag säga jag köpte denna film På BD med plåt förpackning. Jag och sambon såg den i lördags på min 46" sharp tv. Då sa sambon helt plötsligt och gud vilken bra bild mycket bättre än på bion, sen sa hon något som jag aldrig trodde jag skulle få höra, hon sa tänk att se denna på en 60"tums tv eller på en sådandär projektor du ville ha.
Och det var anledningen? Ärligt talat håller den anledningen inte alls för min del, verkligen inte.
Postad 05 maj 2010 - 01:36
Kört 3.0 ett tag men fick äntligen hem ett par bakhögtalare idag.
Men är nu riktigt pisst faktiskt! Inte ett ljud eller pip i bakkanalen under dom 2 första timmarna av denna underbara film.
Vad är vittsen med att ha en fin anläggning om man aldrig får utnyttja den fullt ut.

Postad 05 maj 2010 - 06:37
Har du kollat att din receiver vet om att du kopplat in right/left surround speakers?Sitter och kollar denna på BR ny efter ha monterat upp nya bakhögtalare i min hemmabio anläggning!
Kört 3.0 ett tag men fick äntligen hem ett par bakhögtalare idag.
Men är nu riktigt pisst faktiskt! Inte ett ljud eller pip i bakkanalen under dom 2 första timmarna av denna underbara film.
Vad är vittsen med att ha en fin anläggning om man aldrig får utnyttja den fullt ut.![]()
Dvs har du ställt in den för 5 kanaler etc?
Kollat ljudnivåinställningarna för just de kanalerna?
Känns spontant som du missat nåt vitalt och grundläggande när du kopplat in dom.
För övrigt var det mummaljud i mina bakhögtalare från filmen

Redigerat av masse70, 05 maj 2010 - 06:41.
Postad 05 maj 2010 - 17:27
Kör med analoga utgångar till recivern men det funkar inte då.
Kopplade en optisk kabel och vipps så hade jag 5.1.

Gissa om jag kände mig dum inatt när jag kopplat klart.

Postad 05 maj 2010 - 18:04
Dags att du ser filmen på nytt dåGissa om jag kände mig dum inatt när jag kopplat klart.

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar