Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TH-42PX700

1227 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 October 2007 - 16:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hej därute!

Har nu läst mycket nog här på forumet för att våga göra mitt första egna inlägg.

I förmiddags blev jag uppringd att DHL som sa att min 42PX700 kommer imorgon! Beställd hos Datapryl.

Ska nu köpa CA-modul, men vilken?. Har det någon betydelse vilken man väljer?

Mvh

Niklas

<{POST_SNAPBACK}>

Det viktiga borde vara att modulen är godkänd av Boxer. Använder själv satellit-box.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, ursäkta en troligen dum fråga: Är det olika CA-moduler som gäller för Sat resp Ter? Frågar bara av ren nyfikenhet eftersom det ligger en gammal CA-modul från C+ jag en gång i tiden använde i min sat-mottagare. Den samlar bara på damm.
Alltså, funkar den även för marksänd digital-TV?

<{POST_SNAPBACK}>

Det måste vara samma krypteringsalgoritm. CD använder Conax, jag är osäker på om Boxer också använder det eller Viaccess.

Postad 11 October 2007 - 07:34

LuA
  • LuA
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hej.
Är på jakt efter en plasma och har fastnat för denna modellen.
Har dock en liten fundering.
Kan man får ljudet från hdmi att passera genom tvn och gå via den optiska ljudutgången? Det vore grymt praktiskt. Har sökt i tråden men jag hittar inget där det står om den gör det? Via scarten så gör den det så jag hoppas här är någon som sitter på den informationen!
:)

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som vet? Vore grymt tacksam!

Postad 11 October 2007 - 08:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hej.
Kan man får ljudet från hdmi att passera genom tvn och gå via den optiska ljudutgången? Det vore grymt praktiskt. Har sökt i tråden men jag hittar inget där det står om den gör det? Via scarten så gör den det så jag hoppas här är någon som sitter på den informationen!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Vad vore poängen med det? För du får ju bara stereo via scart eller hdmi, ej Dolby Digital.

Postad 11 October 2007 - 08:54

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Hej.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Vad vore poängen med det? För du får ju bara stereo via scart eller hdmi, ej Dolby Digital.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu blev jag storligen förvånad. Sitter fortfarande med min tjocl-tv, så jag har ännu inte använt HDMI, men nog var jag övertygad om att man kan skicka digitalt ljud (inklusive Dolby Digital, DTS o dyl) över denna kabel. Att det bara går att få stereo via scart känner jag mycket väl till, men från en gammal VHS/S-VHS får man ändå bara stereo.
Jag har själv ställt ovanstående fråga tidigare i forumet efter att ha granskat 42PX700:ns manual. Då fick jag svaret om scart, liksom LuA är jag nyfiken på hur det funkar med HDMI. Vore ju skönt att spara in en kabeldragning eller tre...

Edit: Wheeeee!!! Inlägg nummer 100 :)

Redigerat av Dennis_hembio, 11 October 2007 - 09:21.

Postad 11 October 2007 - 09:10

Unregisterede5b6b57a
  • Unregisterede5b6b57a
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Hej!
Är denna modell utgående eller?

Körde igår till Mediamarkt i Lund med förhoppningarna om att en så stor butik skulle ha den hemma, tyvärr kom jag hem tomhänt.

Dåligt att det mesta är beställningsvara på så stort ställe.

Finns jy inte många butiker som har den hemma.

Har panasonic svårt med leveranser eller är det så att den är utgående?

MVH

Björn

Postad 11 October 2007 - 09:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hej.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Nu blev jag storligen förvånad. Sitter fortfarande med min tjocl-tv, så jag har ännu inte använt HDMI, men nog var jag övertygad om att man kan skicka digitalt ljud (inklusive Dolby Digital, DTS o dyl) över denna kabel. Att det bara går att få stereo via scart känner jag mycket väl till, men från en gammal VHS/S-VHS får man ändå bara stereo.
Jag har själv ställt ovanstående fråga tidigare i forumet efter att ha granskat 42PX700:ns manual. Då fick jag svaret om scart, liksom LuA är jag nyfiken på hur det funkar med HDMI. Vore ju skönt att spara in en kabeldragning eller tre...

<{POST_SNAPBACK}>

Från Canal Digitals nya HD-box så sägs det att det inte går någon DD-signal via HDMI. Det har rapporteras i forumet om den boxen. Om det funkar från andra källor med HDMI vet jag inte.
Sedan är frågan: Kan PX700 avkoda en DD-signal och sända den som stereo via de inbyggda högtalarna?

Postad 11 October 2007 - 09:26

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

(...)
Från Canal Digitals nya HD-box så sägs det att det inte går någon DD-signal via HDMI. Det har rapporteras i forumet om den boxen. Om det funkar från andra källor med HDMI vet jag inte.
Sedan är frågan: Kan PX700 avkoda en DD-signal och sända den som stereo via de inbyggda högtalarna?

<{POST_SNAPBACK}>

Och följdfrågan blir som sagt: Kan den skicka vidare DD-signalen ut via den optiska utgången (oavsett om den själv kan avkoda den eller inte)?
Eftersom det inte står i manualen vore det trevligt om någon kan testa... hint hint!

PS: Tog mig friheten att radera lite inläggshistorik, den började bli lång.

Postad 11 October 2007 - 09:29

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Hej!
Går det att montera px700 med ett vanligt väggfäste?
Chassit buktar jy ut lite nertil på denna modell.
HVH
Björn

<{POST_SNAPBACK}>

Det går att hänga upp 42PX700 med hängskenor från ELFA.
Se bilder från GDS-avdelningen här på Min Hembio: https://www.prisjakt...ukt.php?g=93520

För att få det att fungera med PX700:ans utbuktning behövs distanser för att få ut tv:n mer från väggen. Jag har ingen PX700 själv ännu, ett byte av takfönster slukade plasmapengarna :) men en på detta forum har hängt upp sin med ELFA-skenor. Har PM:at honom om det och fått bilder på hans lösning, om intresse finns så kan jag höra med honom om det är okej att jag publicerar hans bilder här.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag frågat, fått ok, laddat upp, knappat in detta inlägg. Bilderna kan studeras på https://www.minhembi..._hembio/145048/

Postad 11 October 2007 - 10:01

LuA
  • LuA
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

(...)

<{POST_SNAPBACK}>

Och följdfrågan blir som sagt: Kan den skicka vidare DD-signalen ut via den optiska utgången (oavsett om den själv kan avkoda den eller inte)?
Eftersom det inte står i manualen vore det trevligt om någon kan testa... hint hint!

<{POST_SNAPBACK}>

Det är det jag undrar med. Sitter med en några år gamla Marantz förstärkare och är supernöjd och har inga planer (än iaf) att byta ut den mot en med hdmi(vilket ska kunna skicka DD,DTS mfl via detta gränssnitt). Så jag går med förhoppningen om att kunna köra ljud via hdmi in på tvn och ut via optiska till min Marantz.

Postad 11 October 2007 - 11:28

Rostero
  • Rostero
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Hej!

Körde igår till Mediamarkt i Lund med förhoppningarna om att en så stor butik skulle ha den hemma, tyvärr kom jag hem tomhänt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, Panasonic har svårt med leveranserna pga stor efterfrågan globalt.
I varje fall fick jag det beskedet från OnOff postorder som skall leverera en PX700 som ersättning via min plusförsäkring. OnOff beställde tv'n från Panasonic den 27:e augusti, en veckas leveranstid sa man då. I fredags (28/9) hade OnOff fått löfte om leverans första veckan i Oktober. Jag väntar fortarande på min tv.....

Postad 11 October 2007 - 12:37

Unregistered0f4a8122
  • Unregistered0f4a8122
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Hej!

MVH

Björn

<{POST_SNAPBACK}>

Produkten är inte utgående, men Panasonic i Sverige räknade kanske inte med att den skulle bli så pass populär.
Hursom, Pana i Sverige väntar in en leverans av 100 st vilken dag som helst, men samtliga dessa är redan uppbokade. Den som beställer apparaten hos sin åf idag får glatt (?) hålla sig till 2008!
Jag vet att det inte låter riktigt klokt, men det är de besked jag fått ganska nyligen.

Postad 11 October 2007 - 17:51

Rostero
  • Rostero
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Hej!

MVH

Björn

<{POST_SNAPBACK}>

Produkten är inte utgående, men Panasonic i Sverige räknade kanske inte med att den skulle bli så pass populär.
Hursom, Pana i Sverige väntar in en leverans av 100 st vilken dag som helst, men samtliga dessa är redan uppbokade. Den som beställer apparaten hos sin åf idag får glatt (?) hålla sig till 2008!
Jag vet att det inte låter riktigt klokt, men det är de besked jag fått ganska nyligen.

<{POST_SNAPBACK}>

Då får jag hoppas att en av de 100 är min... :rolleyes:

Postad 11 October 2007 - 19:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

(...)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det är det jag undrar med. Sitter med en några år gamla Marantz förstärkare och är supernöjd och har inga planer (än iaf) att byta ut den mot en med hdmi(vilket ska kunna skicka DD,DTS mfl via detta gränssnitt). Så jag går med förhoppningen om att kunna köra ljud via hdmi in på tvn och ut via optiska till min Marantz.

<{POST_SNAPBACK}>

I manualen står det gällande SPDIF-utgången: "Gäller endast DVB". Dvs signal matas endast ut när man tittar på den inbyggda DVD-mottagaren. Har testat via scart och då är det tyst även fast jag väljer stereo-läge, så det bekräftar väl detta. Kan inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad med HDMI.

Postad 12 October 2007 - 09:28

Rostero
  • Rostero
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Hej!

MVH

Björn

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Lunnapåg!
Mer exakt när fick du denna information?

Postad 13 October 2007 - 10:51

Unregistered0f4a8122
  • Unregistered0f4a8122
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Hej Lunnapåg!

<{POST_SNAPBACK}>

Den 10 oktober.

Å andra sidan kan det ju finnas åf som beställt fler än han fått kundbeställningar på. En risk man kanske sällan vill ta eftersom priserna nästan alltid går ned för de här produkterna.

Redigerat av Unregistered0f4a8122, 13 October 2007 - 10:53.

Postad 13 October 2007 - 11:45

insomnia_c
  • insomnia_c
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej Lunnapåg!

<{POST_SNAPBACK}>

Den 10 oktober.

Å andra sidan kan det ju finnas åf som beställt fler än han fått kundbeställningar på. En risk man kanske sällan vill ta eftersom priserna nästan alltid går ned för de här produkterna.

<{POST_SNAPBACK}>

Får ju hoppas att det inte är sant, vill verkligen ha en panasonic, men inte orkar man vänta till 2008, får nog börja snegla på samsungen eller pioneer's apparater..

Postad 13 October 2007 - 11:56

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
är det verkligen samma panel på px/pv70 som på px700???

är bilden lika bra på de 2 modellerna?

Postad 13 October 2007 - 13:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

är det verkligen samma panel på px/pv70 som på px700???

är bilden lika bra på de 2 modellerna?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja exakt samma panel och elektronik, men 700 har antireflexbehandling på glaset.

Postad 16 October 2007 - 22:25

Rostero
  • Rostero
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Hej Lunnapåg!

<{POST_SNAPBACK}>

Den 10 oktober.

<{POST_SNAPBACK}>

Nytt leveransdatum för px700 in till Panasonic Sverige är 24 oktober. Problemet är tydligen att leveranser till Norden har låg prioritet så när efterfrågan i övriga världen är större än tillgången så "snor" man från den Nordiska tilldelningen. Från Panasonic säger man att man har lagt om produktionen för att möta efterfrågan på PX-700 så därför tror man att man skall kunna hålla detta datum, men det tror jag när jag ser det.

Är sååå less på att vänta nu. Funderar nästan på att köpa en annan TV och sedan sälja PX-700:an i kartong när den så småningom kommer - någon som är intresserad?

Redigerat av Rostero, 20 October 2007 - 22:39.

Postad 17 October 2007 - 12:15

Iceon
  • Iceon
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej

Nu har jag försökt få tag i en Panasonic px700
i flera månader utan att lyckas ganska irriterande
hade beställt en från en butik som heter Technix fick vänta i två månader utan att tvn
Kom in på lager och till slut fick jag nog och avbeställde tvn.

Någon som har några tips på vart den kan finnas?
Orkar inte vänta längre den jä*** tvn finns ju ingenstanns...!!!

Postad 17 October 2007 - 12:31

Iceon
  • Iceon
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej

Nu har jag försökt få tag i en Panasonic px700
i flera månader utan att lyckas ganska irriterande
hade beställt en från en butik som heter Technix fick vänta i två månader utan att tvn
Kom in på lager och till slut fick jag nog och avbeställde tvn.

Någon som har några tips på vart den kan finnas?
Orkar inte vänta längre den jä*** tvn finns ju ingenstanns...!!!

Postad 21 October 2007 - 18:39

Unregistered8474514b
  • Unregistered8474514b
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag beställde min 42px700 hos datapryl.se den 25sep och fick leverans den 11okt... Familjen är mycket nöjd!

Postad 21 October 2007 - 21:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag beställde min 42px700 hos datapryl.se den 25sep och fick leverans den 11okt... Familjen är mycket nöjd!

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara att gratulera! Glöm inte inkörning i "Bio"-läge i 200 timmar innan du ökar kontrast eller färg något för att få den bästa bilden.
Själv väntar jag på Canal Digitals nya HD-box med hårddisk och hoppas förstås då få en ännu bättre bild på denna TV. :)

Postad 24 October 2007 - 15:40

Unregisteredc2ff7bf9
  • Unregisteredc2ff7bf9
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Hej Lunnapåg!

<{POST_SNAPBACK}>

Den 10 oktober.

<{POST_SNAPBACK}>

Nytt leveransdatum för px700 in till Panasonic Sverige är 24 oktober. Problemet är tydligen att leveranser till Norden har låg prioritet så när efterfrågan i övriga världen är större än tillgången så "snor" man från den Nordiska tilldelningen. Från Panasonic säger man att man har lagt om produktionen för att möta efterfrågan på PX-700 så därför tror man att man skall kunna hålla detta datum, men det tror jag när jag ser det.

Är sååå less på att vänta nu. Funderar nästan på att köpa en annan TV och sedan sälja PX-700:an i kartong när den så småningom kommer - någon som är intresserad?

<{POST_SNAPBACK}>

Nån som vet nått? Har den kommit till Sverige?

Postad 27 October 2007 - 21:45

Unregistered8474514b
  • Unregistered8474514b
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej

Jag använder en cardsplitter till min px700 men upplever tyvärr störningar i bilden. Är det någon annan som provat? Några ideer om man kan fixa det?

Niklas

Postad 27 October 2007 - 22:14

insomnia_c
  • insomnia_c
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Lyckades komma över en px700 idag.. Har hunnit med att kolla en premier leauge match på den och är verkligen supernöjd..

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara att gratulera! Glöm inte inkörning i "Bio"-läge i 200 timmar innan du ökar kontrast eller färg något för att få den bästa bilden.
Själv väntar jag på Canal Digitals nya HD-box med hårddisk och hoppas förstås då få en ännu bättre bild på denna TV. ;)

Finns det någonstans man kan se hur länge apparaten har varit igång? ska man dra ned kontrasten och färgen, eller ska man låta den vara som den är under inkörningsperioden!? Något annat man bör tänka på när den är ny!?

Postad 28 October 2007 - 08:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Lyckades komma över en px700 idag.. Har hunnit med att kolla en premier leauge match på den och är verkligen supernöjd..

<{POST_SNAPBACK}>

Själv väntar jag på Canal Digitals nya HD-box med hårddisk och hoppas förstås då få en ännu bättre bild på denna TV. ;)

Finns det någonstans man kan se hur länge apparaten har varit igång? ska man dra ned kontrasten och färgen, eller ska man låta den vara som den är under inkörningsperioden!? Något annat man bör tänka på när den är ny!?

Ja, i servicemenyn. Nu kommer jag inte ihåg hur man fick fram den, men det står någonstans i tråden.

Postad 28 October 2007 - 11:24

insomnia_c
  • insomnia_c
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, i servicemenyn. Nu kommer jag inte ihåg hur man fick fram den, men det står någonstans i tråden.

tack så mkt för hjälpen.. då ska jag plöja mig genom tråden..

Postad 28 October 2007 - 13:51

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Håll in -/v knappen under luckan fram på tv´n och tryck 3ggr snabbt på 0 på fjärren så ska du få fram service menyn !

Postad 29 October 2007 - 07:53

Unregisterede5b6b57a
  • Unregisterede5b6b57a
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Hej!

PX700 verkar helt omöjlig att få tag på, såg att HBB hade ett erbjudande på PZ700an kan det vara ett altenativ?

Hur blir bilden på denna från en boxermottagare?

MVH

Björn

Postad 29 October 2007 - 08:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hej!

PX700 verkar helt omöjlig att få tag på, såg att HBB hade ett erbjudande på PZ700an kan det vara ett altenativ?

MVH

Björn

Sämre eftersom det är Full-HD av första generationer och den fixar inte uppskalningen lika bra som PX700 som är HD-ready av tionde generationen. Enkel logik: Det är svårare att skala upp en 576i-signal till en 1080p-bild än en till en 768p-bild. Ska man dock se på HD så kan nog PZ700 vara att föredra. Skulle kunna tänka mig den efter några generationer när Full-HD har mognat. Då har de antagligen tagit över helt när det gäller större skärmar.

Postad 01 November 2007 - 20:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hej!

MVH

Björn

Inte helt omöjligt :( Var nyss på nyöppnade MediaMarkt i Norrköping och där finns PX700 50" för drygt 22' kr! Dock ingen 42" vad jag kunde se och jag antar att det är den som de flesta är ute efter?
Kunde för övrigt konstatera att det är 50-60" som gäller som utställningsexemplar på stormarknaderna numera ;)
Det är väl mest för syns skull, för hur många Svenssons betalar 60-70' för en TV (Pioneer och Samsung 60")?

Postad 03 November 2007 - 00:26

Barx
  • Barx
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Detta är mitt första inlägg på "min hembio" men jag har läst och inhämtat kunskap från de forum som hjälpt mig i mina inköp av hemelektronik. En ovärderlig kunskapskälla finns på den här hemsidan.

Nog om detta.

Min fråga gäller högtalarna till PX700. Vad är det för kvalitet på ljudet? Krävs det ett externt högtalarpaket för att kolla på film, spela spel etc..?

Mvh

Barx

Postad 03 November 2007 - 09:31

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Hej!

Detta är mitt första inlägg på "min hembio" men jag har läst och inhämtat kunskap från de forum som hjälpt mig i mina inköp av hemelektronik. En ovärderlig kunskapskälla finns på den här hemsidan.

Nog om detta.

Min fråga gäller högtalarna till PX700. Vad är det för kvalitet på ljudet? Krävs det ett externt högtalarpaket för att kolla på film, spela spel etc..?

Mvh

Barx

Om vi säger så här, du hittar ingen annan tv som har bättre inbyggt ljud. För mej funkar det mycket bra till vanligt tv tittande mm. sätter bara på hemmabiot när det är dags för att kolla dvd eller dylikt !

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 03 November 2007 - 09:32.

Postad 03 November 2007 - 20:05

Unregistered39c9a710
  • Unregistered39c9a710
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Är det nån som på senaste tiden fått köpt någon PX700?
Kommer det in några ex till Sverige, eller vad händer. Beställde genom On-Off för över sex veckor sedan. Finns det något hopp för att få sitt beställda ex innan Jul tro? Någon som hört något???

Postad 03 November 2007 - 21:15

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Kommer det in några ex till Sverige, eller vad händer. Beställde genom On-Off för över sex veckor sedan. Finns det något hopp för att få sitt beställda ex innan Jul tro? Någon som hört något???

Läs vad jag skrev ovan!
50" finns hemma på MediaMarkt. Hur det är med 42" vet jag ej, den fanns ej framme i butiken.

Postad 03 November 2007 - 21:37

Unregistered39c9a710
  • Unregistered39c9a710
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Läs vad jag skrev ovan!
50" finns hemma på MediaMarkt. Hur det är med 42" vet jag ej, den fanns ej framme i butiken.

Kanske någon annan som hört om 42PX700 är på Gång till Sverige???

Postad 03 November 2007 - 22:47

Barx
  • Barx
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej!

Nog om detta.

Mvh

Barx

Om vi säger så här, du hittar ingen annan tv som har bättre inbyggt ljud. För mej funkar det mycket bra till vanligt tv tittande mm. sätter bara på hemmabiot när det är dags för att kolla dvd eller dylikt !

Tack Robbazz för ett snabbt svar.

Hur länge har du haft din TV. Vad är dina erfarenheter så långt?

mvh

Barx

Postad 03 November 2007 - 22:54

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Hej!

Nog om detta.

Mvh

Barx

mvh

Barx

Inga problem :)

Efter att ha haft en j-vla massa tv apparater innan jag till slut bestämmde mej för px700 så måste jag säga att jag e otroligt nöjd faktiskt !

Bra på allt, tex kör jag digital tv med comhems HD-Box, kör via vga till dator för serie/film tittande, kör ett "paket" hemmabio via component.
plus att jag idag köpte mej ett ps3 som inte gör saken sämre :P ( kör nu dvd uppskalat till 720p via detta ist för hemmabiot )

Enda lilla negativa som jag tycker är väl då kanske lite sämre svärta på denna än samsung q97 som jag hade innan.
Men grymt bra antireflex funktion och grymt bra inbyggt ljud, samt finns ju 3 hdmi mm !

Så om du får tag på en (vilket verkar svårt) så rekomenderar jag ett köp :(

Edit: har haft den i typ 5-6 månader och gått ca 1300 timmar !

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 03 November 2007 - 22:56.

Postad 03 November 2007 - 23:26

Barx
  • Barx
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej!

Nog om detta.

Mvh

Barx

mvh

Barx

Inga problem :P

Efter att ha haft en j-vla massa tv apparater innan jag till slut bestämmde mej för px700 så måste jag säga att jag e otroligt nöjd faktiskt !

Bra på allt, tex kör jag digital tv med comhems HD-Box, kör via vga till dator för serie/film tittande, kör ett "paket" hemmabio via component.
plus att jag idag köpte mej ett ps3 som inte gör saken sämre :( ( kör nu dvd uppskalat till 720p via detta ist för hemmabiot )

Enda lilla negativa som jag tycker är väl då kanske lite sämre svärta på denna än samsung q97 som jag hade innan.
Men grymt bra antireflex funktion och grymt bra inbyggt ljud, samt finns ju 3 hdmi mm !

Så om du får tag på en (vilket verkar svårt) så rekomenderar jag ett köp :(

Edit: har haft den i typ 5-6 månader och gått ca 1300 timmar !

Tack för ett uttömmande svar. Med tanke på att du har haft många TV-apparater förut, borde du ha lite kött på benen. :)
Du har, trots min hårdnackade grundsyn att inte bli övertygad alltför lättvindigt, fått mig att allvarligt överväga ett köp av denna TV. Grattis!

Postad 03 November 2007 - 23:36

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Hehe :)

MEn om du har råd så ta en titt på pioneers nya G8. Den e riktigt nice men typ dubbelt så dyr :P

Postad 03 November 2007 - 23:56

Barx
  • Barx
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

MEn om du har råd så ta en titt på pioneers nya G8. Den e riktigt nice men typ dubbelt så dyr :(

:P Önskar jag hade råd.

Men jag får hålla mig till det näst bästa, som i det här fallet är gott nog för mig.

Även jag ska i en nära framtid skaffa en ps3. Men det lär väl ske i samma andetag som hd-dvd vinner format-kriget. :(

mvh

Barx

Postad 04 November 2007 - 00:00

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

MEn om du har råd så ta en titt på pioneers nya G8. Den e riktigt nice men typ dubbelt så dyr :D

:( Önskar jag hade råd.

Men jag får hålla mig till det näst bästa, som i det här fallet är gott nog för mig.

Även jag ska i en nära framtid skaffa en ps3. Men det lär väl ske i samma andetag som hd-dvd vinner format-kriget. ;)

mvh

Barx

hehe :P

Håller på att pilla lite med inst i ps3:an just nu på min px700.
nån som har en ps3 till sin px700? vad kör ni med för inst till dvd och bluray isf (inst i ps3:an) ?
Har tyvär ingen bluray film hemma just nu å testa olika saker med :(

Postad 05 November 2007 - 18:23

Unregistered39c9a710
  • Unregistered39c9a710
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Nån som hört nått...?.. (med risk för att bli tjatig)... några PX700-skärmar på gång in till landet??? <_<

De jädra danska lastbilschauförerna med sina lastbilar står väl i vägen för lastbilstransporter till Sverige :wub:

Postad 06 November 2007 - 21:27

Unregisteredcabd7e3f
  • Unregisteredcabd7e3f
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Nån som hört nått...?.. (med risk för att bli tjatig)... några PX700-skärmar på gång in till landet??? ;)

De jädra danska lastbilschauförerna med sina lastbilar står väl i vägen för lastbilstransporter till Sverige B)

Pratade med en försäljare idag. Enligt den personen beror leverans problemen på en brand i en av Pansonic's underleverantörers fabrik . 14 dagar till trodde försäljaren det skulle dröja innan PX700:orna åter finns här igen.

Postad 06 November 2007 - 23:31

Unregisteredfa31ffdc
  • Unregisteredfa31ffdc
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag jobbar i en Euronicsbutik vi har fått leveransbesked på 20st Px700 nu och dom skall skickas från Panasonic Sverige till Oss på Fredag denna vecka B)

Postad 07 November 2007 - 05:09

Unregistered39c9a710
  • Unregistered39c9a710
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Wov!!!. ;) ... Då finns det ju hopp. Beställt genom On-Off netshop. Förhoppningsvis håller de hakan framme och tar in några också. så man får sig en panna. Har väntat snart sju veckor nu. B)

Postad 07 November 2007 - 06:23

Unregistered39c9a710
  • Unregistered39c9a710
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Huga.... Trodde å´de bestämdaste att PX700 bildegenskaper har 100Hz, men fick från annat håll uppgifter om att den bara har 50Hz. Någon som vet säkert vad som är fakta???

Postad 07 November 2007 - 15:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Huga.... Trodde å´de bestämdaste att PX700 bildegenskaper har 100Hz, men fick från annat håll uppgifter om att den bara har 50Hz. Någon som vet säkert vad som är fakta???

Ja, jag har min inställd på 100 Hz, annars flimmrar bilden.

Postad 07 November 2007 - 19:10

Rostero
  • Rostero
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Wov!!!. :D ... Då finns det ju hopp. Beställt genom On-Off netshop. Förhoppningsvis håller de hakan framme och tar in några också. så man får sig en panna. Har väntat snart sju veckor nu. :lol:

Jag gav upp på 42PX700 från OnOff. Hade en ersättnings-TV att fordra på plusförsäkringen på min förra TV. Kunde välja en PX700 som OnOff:s huvudlager beställde 27:e augusti. Fick inget besked på en hel månad trots att jag ringde 1-2 ggr i veckan. Sedan hade de fått löfte från Panasonic om lev. första veckan i oktober. Inte fick dom nån TV. Nästa bud var att de skulle få en leverans den 30 oktober, då skulle nästan säkert "min" PX700 vara med. Jag ringde till OnOff-lagret den 30:e på eftermiddagen, då höll Panasonic på att lasta av för fullt. Sex timmar var uppbokade för att lossa 900 (niohundra) tv-apparater. De bad mig ringa dan därpå för besked. Av niohundra TV hade Panasonic levererat 3 st. Och det var PV70.
Jag fick nog och bad att få en PX70 istället, det hade man inga heller men som tur var fanns det ett par ex hos min lokala OnOff-butik. Så nu är jag ägare till en 42PX70 sedan en vecka, det är trots allt en rejäl uppgradering från min gamla plasma.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.