Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero II / III

1622 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om GH2? 5 är bäst (192 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om GH2? 5 är bäst

1. 1 (3 röster [1.56%])

Procent av omröstning: 1.56%

2. 2 (2 röster [1.04%])

Procent av omröstning: 1.04%

3. 3 (11 röster [5.73%])

Procent av omröstning: 5.73%

4. 4 (54 röster [28.12%])

Procent av omröstning: 28.12%

5. 5 (122 röster [63.54%])

Procent av omröstning: 63.54%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.296296 (26) Inga priser
Guitar Hero II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.416666 (11) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.357142 (13) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.863636 (21) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.6 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 05 December 2007 - 10:30

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Jag börjar läsa lite runt om att fler fått problem när de tagit uppdateringen bla en som fick ROD efter uppadateringen i tråden Höstuppdateringen.

Efter varje uppdatering är det folk som har problem. Eftersom folk får ROD stup i kvarten måste det inte betyda nånting bara för att dom fick det strax efter uppdatering.

Postad 05 December 2007 - 10:49

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Bara sonderar terrängen...Eftersom jag och andra fick problem med LIVEN igår direkt efter uppdateringen vill jag bara fråga runt lite. Alla kör ju inte LIve så alla är inte påverkade...

Mao: Behöver inte ha med upopdateringen att göra men kan ha med uppdateringen att göra.

Postad 05 December 2007 - 10:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nopp har ingenting att göra med uppdateringen..
Tjejen blev tokig för nån vecka sen när hon trasslat in sig i nätverkskabeln så ja har varit live lös ;)

Postad 05 December 2007 - 10:56

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Ok, då är det antagligen inte uppdateringen.

Ha ha tjejer, du kanske ska köra trådlöst ;)

Postad 06 December 2007 - 11:16

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Är riktigt ny på GH 3 men är det verkligen meningen att om man kör på Easy att den 1:a bossen ska vara sjukt svår att vinna emot?

Det är Marello jag pratar om.

Postad 06 December 2007 - 11:40

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Samla på attacker och "use them wisely" så ska du se att du vinner.

Postad 06 December 2007 - 14:40

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Så ja skit bakom spakarna men fasar över att gå över till Medium sen! :)

Postad 06 December 2007 - 16:17

Zizou
  • Zizou
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Klarade "Hit me with your best shot" 100% på demon innan utan gitarr. Jag är nog en talang :)

Postad 06 December 2007 - 16:57

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Klarade "Hit me with your best shot" 100% på demon innan utan gitarr. Jag är nog en talang :)

He he he bara pröva medium då så har du lite fler noter att hålla reda på! :)

Postad 06 December 2007 - 17:41

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har stora problem med att köra Live? Boxen hittar en massa sessioner, men det är kanske bara en gång av 20 som jag tar mig in i någon.

Njae, det är lite olika, ibland kommer man in hela tiden, men oftast så är det ju nån annan som hunnit före eller om hosten avbrutit, vad får du för meddelande?
Enklast är ju att creata egna spel och vänta på folk annars :)

Postad 06 December 2007 - 17:50

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Hejsan.
Dum fråga, jag orkar inte läsa hela tråden.
Men måste man kunna spela rikti gitarr för att spela guitar Hero III. Det verkar kunna vara skitkul. Speciellt med lite rocklåtar.
men musikalisk är jag inte, så jag undrar hur det fungerar, ser man på skärman hur mans ka spela eller? är det riktiga strängar på gitarren?
:)
är lite Noob, köpte minXbox igår... första konsollen sen jag hade playstation 1 för måna år sen.... :)

Postad 06 December 2007 - 18:16

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Hejsan.
Men måste man kunna spela rikti gitarr för att spela guitar Hero III. Det verkar kunna vara skitkul. Speciellt med lite rocklåtar.
men musikalisk är jag inte, så jag undrar hur det fungerar, ser man på skärman hur mans ka spela eller? är det riktiga strängar på gitarren?
är lite Noob, köpte minXbox igår... första konsollen sen jag hade playstation 1 för måna år sen.... :wub:

http://youtube.com/watch?v=3yEjyuw42YY

borde ge dig svar på din fråga.. :)

Postad 06 December 2007 - 18:20

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Hejsan.
är lite Noob, köpte minXbox igår... första konsollen sen jag hade playstation 1 för måna år sen.... :wub:

Det går till en viss gräns sen måste du köra gitarr, speciellt om du ska kunna köra power ups på bossar mm.
Det är en spak som agerar sträng sen är det 5st knappar som du använder vilken not du ska ta. Nopp du behöver inte kunna spela gitarr men de underlättare säkert skulle jag tro.
Har har du lite försmak hur det kna gå till! :)

http://www.youtube.c...h?v=-9ao_vOsZkg

Postad 06 December 2007 - 18:47

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Jag skulle snarare säga att det är negativt att kunna spela gitarr. Jag (som gammal gitarrist) stör mig så jäkligt på att samma knappar gör olika ljud hela tiden.
Men visst, man har lite grundförutsättningar att kunna använda båda händerna kanske. Och inte behöva titta på vad man gör. Men annars kan jag inte se några fördelar med att kunna spela på riktigt. Klarar ändå inte av nån nivå över medium. :)

Postad 07 December 2007 - 00:02

Siggelump
  • Siggelump
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Wie, fick achievement för att ha fått 20 guldstjärnor (100%, that is) på expert igår, då blev jag glad, eller något. ^^

Postad 07 December 2007 - 01:09

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Wie, fick achievement för att ha fått 20 guldstjärnor (100%, that is) på expert igår, då blev jag glad, eller något. ^^

********, det var duktigt! :lol:

Postad 07 December 2007 - 01:36

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Fastnat på Tier 7 på hard, sjukt svårt... Ska försöka träna lite i practicemode, men får så hur mycket det hjälper. Har ruggiga problem med snabba ho/po's och att hålla takten på riktigt snabba partier :lol:...

Över till något mer positivt, klarade min första expert låt igår ;). Trodde aldrig jag skulle kunna göra det när jag köpte spelet...

Postad 08 December 2007 - 12:08

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Sådär.. nu har jag fixat en tour group på http://www.guitarhero.com. Jaha, tänker du!

Men gör såhär:

1. gå in på guitarhero.com, bli medlem.
2. gå in i menyn på guitar hero 3 > xbox live > guitarhero.com > skriv av din personliga kod.
3. Välj link account på guitarhero.com, välj xbox och skriv in din kod.
4. Gå in på Tour Groups > sök på minhembio (gruppen heter Minhembio fanclub) > klicka in där och joina!!

Nu kan du se vad alla andra på minhembio har fått för score på sina låtar, totalscore, battle och all möjlig information! Man kan tom göra turneringar å grejjer! Så vad väntar du på. Spring till guitarehero.com och joina nu!!! :)

Redigerat av Majorglenn, 08 December 2007 - 12:11.

Postad 08 December 2007 - 12:36

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Jag e med!

Maskinpark heter jag på liven!

Postad 08 December 2007 - 13:00

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Adda mig till groupen.
diarrehampus

Vad kan man göra med det, är det bara stats man kan se?

Postad 08 December 2007 - 13:11

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Jag har godkännt er nu!!

Ja man kan se stats och kolla vem som har högst poäng på en specifik låt och allt man kan tänka sig!! :)

Postad 08 December 2007 - 15:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mycket coolt :)

Känns inte alls nå tråkigt att min fina gitarr ligger på hyllan och 360 trasig :D

Postad 08 December 2007 - 15:24

Siggelump
  • Siggelump
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Skickade request jag också, Siggelump. =)

Postad 08 December 2007 - 16:01

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
d coola med guitarhero.com är ju att alla som spelar (360, ps3 och wii kan bli medlemmar där) Så jag tänkte kolla höra mig för om d bara ska vara vi xbox folk el om vi ska försöka få med oss alla?!

Postad 08 December 2007 - 16:05

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Ja vill också va me! :

BuTTuS

Postad 08 December 2007 - 16:40

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Oj, du verkar lite halvbra på det här med plastgitarr du... :-)

Postad 08 December 2007 - 17:09

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Oj, du verkar lite halvbra på det här med plastgitarr du... :-)

ja fy s*t*n i gatan!

Edit: för er som ännu inte joinat gruppen och av nån anldeningen inte kommer göra d så här är direklänken till vår grupp!

Siggelump: Har du gjort:
2. gå in i menyn på guitar hero 3 > xbox live > guitarhero.com > skriv av din personliga kod.
3. Välj link account på guitarhero.com, välj xbox och skriv in din kod.

Skulle vara kul att se hur mycke poäng du fått på dina låtar :)

Redigerat av Majorglenn, 08 December 2007 - 17:36.

Postad 08 December 2007 - 17:35

stgus
  • stgus
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag vill också vara med! Skickat request nu, har PS3:a är det OK? Heter stgus på guitarhero.com också.

Redigerat av stgus, 08 December 2007 - 17:37.

Postad 08 December 2007 - 17:51

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Jag vill också vara med! Skickat request nu, har PS3:a är det OK? Heter stgus på guitarhero.com också.

Ja, jag har godkännt dig iaf.. :)

Postad 08 December 2007 - 20:22

Siggelump
  • Siggelump
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Uhm, fungerar det inte att se mina poäng? Mitt account ska vara så linkat som det kan bli iaf, gjorde jag direkt när jag fick spelet. ^^

Postad 08 December 2007 - 20:27

stgus
  • stgus
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Ja, jag har godkännt dig iaf.. :)

Tackar tackar!

Postad 08 December 2007 - 20:45

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Uhm, fungerar det inte att se mina poäng? Mitt account ska vara så linkat som det kan bli iaf, gjorde jag direkt när jag fick spelet. ^^

Jag ser dom iaf, och de är ganska många :-)

Postad 12 December 2007 - 14:25

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Såhär kan det se ut när en förfriskad person spelar GH3 med polarna (co-op) på projektor & med bra ljud.
Då kan vi prata om att man lever sig in! :)

Bifogad fil  n714620116_1799334_6997.jpg   32.83K   0 Antal nerladdningar

Postad 12 December 2007 - 15:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hehe coolt...Mera bilder.
Alla som har party bilder.Lägg upp :)

Just kollat in Minhembio "clanen" faaan va sjuk ja är om å spela..
Har ni spelat nån turnering ?

Redigerat av moparman, 12 December 2007 - 21:44.

Postad 13 December 2007 - 11:11

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Alla som har party bilder.Lägg upp :D

Nää.. väntar fortfarande på att fler folk ska joina.. tycker det är lite klent me tanke på hur många som har spelet

Postad 13 December 2007 - 15:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm..skulle lätt joina om ja bara hade en 360 hemma

Postad 13 December 2007 - 16:22

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Alla som har party bilder.Lägg upp :D

Nää.. väntar fortfarande på att fler folk ska joina.. tycker det är lite klent me tanke på hur många som har spelet

Sen är nog många redan med i en annan tourgroup också.

Postad 13 December 2007 - 21:58

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Biokillen vill också vara med nu, redo att ROCKA! ;)

Postad 14 December 2007 - 03:46

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Bah, när jag väljer xbox livei GH3-menyn så får jag "this account is not enabled for xbox live" men det är jag visst! tankar ju grejer från marketplace och grejer... eh, silver-membership bara, men man måste väl inte ha guld-membership för att få sin kod ifrån spelet? ;)
jag som precis klarat spelet på hard.. två låtar kvar på expert (förutom bossen då)

Postad 14 December 2007 - 09:37

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Bah, när jag väljer xbox livei GH3-menyn så får jag "this account is not enabled for xbox live" men det är jag visst! tankar ju grejer från marketplace och grejer... eh, silver-membership bara, men man måste väl inte ha guld-membership för att få sin kod ifrån spelet? ;)
jag som precis klarat spelet på hard.. två låtar kvar på expert (förutom bossen då)

Det verkar ju som att så fort spelen ska få tillgång till live så måste du ha guldmedlemskap, men det hade ju varit schysst om man kunnat linka sitt konto även som silvermedlem, fast man inte kunnat spela mot andra över live då.

Postad 14 December 2007 - 10:13

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Det verkar ju som att så fort spelen ska få tillgång till live så måste du ha guldmedlemskap, men det hade ju varit schysst om man kunnat linka sitt konto även som silvermedlem, fast man inte kunnat spela mot andra över live då.

grr. Man fick ju 48 timmars trial, få se när tillfället kommer :wacko:

Postad 14 December 2007 - 12:13

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Alla som har party bilder.Lägg upp :P

Sen är nog många redan med i en annan tourgroup också.

Ja, fast man kan ju gå ur den å joina vår :wub:

Biokillen vill också vara med nu, redo att ROCKA! :D

Har godkännt dig nu B)

Bah, när jag väljer xbox livei GH3-menyn så får jag "this account is not enabled for xbox live" men det är jag visst! tankar ju grejer från marketplace och grejer... eh, silver-membership bara, men man måste väl inte ha guld-membership för att få sin kod ifrån spelet? :(

D var snålt, man borde ju iaf kunna gå in där ju :blink:

Postad 14 December 2007 - 22:50

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Yes! Klarade nyss raining blood på expert, nu är det "bara" one och bossen kvar. 69% på mosh 1 på slayers låt..

Fast solot i one är ju dock skadat mycket snabbare än något annat i spelet IMO, finns det något knep på det? Jag höll 2.5s med starpower...

Postad 15 December 2007 - 11:55

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Varför kommer det sig att det e så grymt dåligt utbud på nedladdningsbara låtar till gh3?
Va ju iofs lika dåligt till gh2, men jag tycker ändå att dom borde lägga lite krut på att fixa fler låtar. 2 trackpacks med foo fighters å velvet revolver duger helt enkelt inte :(

Postad 16 December 2007 - 22:55

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Nej, ge oss lite Guns n Roses, Iron Maiden, Metallica, prett please!

Postad 17 December 2007 - 09:27

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
Ni som har spelat både GH2 och GH3, vad skulle ni säga är den största skillnaden? Märker man av bytet av utvecklare mycket? Bättre eller sämre?

Postad 17 December 2007 - 10:31

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Ni som har spelat både GH2 och GH3, vad skulle ni säga är den största skillnaden? Märker man av bytet av utvecklare mycket? Bättre eller sämre?

Personligen tycker jag GH2 var bättre, låtarna känns inte lika igenomtänkta i 3:an som de vari 2:an. GH3 är klart ett bra spel, det är ingen talan om saken, men i mitt tycke är 2:an bäst.

Postad 17 December 2007 - 10:43

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag GH2 var bättre, låtarna känns inte lika igenomtänkta i 3:an som de vari 2:an. GH3 är klart ett bra spel, det är ingen talan om saken, men i mitt tycke är 2:an bäst.

Håller med, sedan käns notechartsen mer genomslarvade i trean där de använt sig av mer och för mycket trippelackord tex för att göra låtarna svårare. Personligen gillar jag nog ändå bättre när man inte behöver vara så exakt på träffarna, man tappar endel känsla men det blir samtidigt lite roligare att spel som väger aningen tyngre.

Låtarna var ju även mycket bättre i tvåan, någon skrev nånstans att treans låtar är bra...att lyssna på, men många passar inte till den här typen av spel.
Onlinestödet är jättebra i trean som man saknade i tvåan, förutom några synkbuggar som inträffar ibland. Lite synd att man inte kan köra career coop över live bara.

Postad 17 December 2007 - 13:12

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Hej, köpte GH3 igår med gitarr. Har sen tidigare 2:an med Xplorer:n.

Har nu lite problem med Les Paul:en. Skall jag köra igång star power genom att tilta gitarren uppåt, samtidigt som jag är mitt i en lång not så avbryts den långa noten. Händer i 95% av fallen. Kikat runt på nätet och inte hittat någon som har exakt samma problem och undrar nu om någon har nått tips. Är den helt fubar eller kan jag göra nåt åt det eller är det möjligen så att den måste spelas in lite ?

Blev så sur att jag bytte till min gamla Xplorer för jag var så sugen på att komma ig¨ång med spelet, orkade inte pilla för mycket. Kändes som jag kunde spela betydligt tajtare med Xplorern än Les Paul:en; men det kanske bara är en inspelnings-/vanesak ?

-lk

Postad 17 December 2007 - 13:25

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
JAg upplever den nya guran mer svårspelad även om den är snyggare och känns mer "riktig". Tycker även att jag haft en del problem, inte exakt det du har lillkille men ändå, med den gamla guran känns det som man har sig själv att skylla på medans ibland undrar jag vad som hänt med den nya.

Nu har jag inte spelat 3:an alls så mycket som jag spelat 2:an men jag tycker 2:a är helt klart bäst. Sen vet jag inte, kom ihåg att det var en del låtar jag inte gillade på 2:an men jag lärde mig tycka om dem efter ett tag, kanske händer samma sak med 3:an.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.