Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *

1847 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 augusti 2007 - 13:20

Hasse.A
  • Hasse.A
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Vad har ni för program för att spela upp avi och mpg filer med?
Då menar jag inte några typer av converter program!

Mvh

Postad 25 augusti 2007 - 13:25

nameloser
  • nameloser
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
här kommer en liten varning till dumsnåla personer.
köpte ett displayskydd på clasohlson för 39 bagare. (ville ha ett snabbt och kvickt och det fanns inget anpassat för p1i att hitta i gbg).
om ni funderar på att köpa detta så vill jag varna er för följande:

om ni vill undvika att damma igen displayen fullständigt - använd då för guds skull inte de medföljande våt/torr-servetterna. har aldrig lyckats få en display så dammig som när jag använde dessa.

använd inte heller det medföljande squeezecardet om inte inte önskar många långa feta repor på skyddsfilmen.

filmen är dessutom inte den bästa.

får bita i det sura och surfa vidare till http://www.skalshop.se/.

Postad 25 augusti 2007 - 20:37

Andresin
  • Andresin
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har också upptäckt att Clas Ohlssons displayskydd inte är så bra. Jag har ett från screenguard.se till min M600i och jag måste säga att det är ljusår bättre. Jag får väl beställa ett nytt när jag orkar.

Postad 25 augusti 2007 - 20:56

micko3
  • micko3
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Fungerar p1 i alla världsdelar?

Postad 25 augusti 2007 - 23:42

Mats_61
  • Mats_61
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är det någon av er som har "tappat" det trådlösa nätverket, alltså symbolen längst upp till vänster.
Helt plötsligt så fanns den inte där :)
Om den inte hittar ett trådlöst nätverk så brukar ikonen för nätverk synas men lite svagare än när den har anslutits.
Jag har provat att gå på anslutningar sedan wlan, där kan man välja mellan sök eller anslut men båda alternativen nedsläckta.
Annars mycket nöjd med min P1:a har haft den en vecka nu.

/Mats

Postad 25 augusti 2007 - 23:54

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Klicka på den grå "trekanten" längst upp till vänster, välj Anslutningar och sedan Trådlöst LAN, efter det tar du och klickar på Mer och sen Aktivera WALN. Sen bör det fungera igen? :)

Postad 26 augusti 2007 - 08:42

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
jag handlade mitt skärmskydd på ebay, ett exim, billigt och bra

Postad 26 augusti 2007 - 09:48

Unregistered261a4a1a
  • Unregistered261a4a1a
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Kan jag använda mitt vanliga GSM "Telia för alla"-abbonemang till SE P1? Eller behöver jag ett 3G-kort?

Postad 26 augusti 2007 - 10:03

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Kan jag använda mitt vanliga GSM "Telia för alla"-abbonemang till SE P1? Eller behöver jag ett 3G-kort?

<{POST_SNAPBACK}>

Det funkar bra. Jag kör för tillfället emd comviq knock-out GSM tills porteringen är klar.

Men du måste sätta den på enbart GSM-nät, annars söker den till och från efter 3G.

Datahastigheter osv vid gprs blir ju givetvis rätt segt, men funkar gör det.

EDIT:

Vill bara tillägga att tomtom 6 äger Wayfinder alla dagar i veckan :)

Mobilen hittar postion på MAX 6 sekunder, oftast 4sek. Mycket snabb omplanering av rutter osv. Brukar böja av från rutt och tanka osv, funkar klockrent.

Redigerat av WmB, 26 augusti 2007 - 12:58.

Postad 26 augusti 2007 - 17:38

Mats_61
  • Mats_61
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Klicka på den grå "trekanten" längst upp till vänster, välj Anslutningar och sedan Trådlöst LAN, efter det tar du och klickar på Mer och sen Aktivera WALN. Sen bör det fungera igen? 

Tack så mycket BadgerBoy för hjälpen, nu funkar det perfekt

/Mats

Postad 26 augusti 2007 - 19:10

JiTe
  • JiTe
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Går det att ansluta till bredbandsbolagets Ip-telefoni?

Postad 26 augusti 2007 - 19:57

Cesa
  • Cesa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Knåpade ihop ett tema som passar telefonens färger.
Bild: http://hideout.se/ht...etroStripes.gif
Ladda ner: http://hideout.se/ht...etroStripes.rar

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket snyggt! Tackar :rolleyes:

Edit: citerade fel inlägg..... ;)

Redigerat av Cesa, 26 augusti 2007 - 19:58.

Postad 26 augusti 2007 - 20:25

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Första gången jag skriver här, så vet inte änns om det blir rätt :rolleyes:!

Jag måste köpa ny mobil ganska snart och jag undrar om jag ska köpa P1i:an elr Nokia N95, har hört en del klagomål om N95, som tex. att den är seg och slidern glappar etc.etc.. Jag har även än fundering på en windows mobile, som typ HTC Kaiser, när dne kommer ut(om det är de den heter).

Men efter att ha tittat runt på forumet och tittat lite på P1i:an så verkar de liten och snabb och bara helt bäst.

Går gymnasiet nu och den wverkar ganska bra till att redigera ord dokument och lite sådant(?), och så är det mycket skojiga saker i den som kamera och sådant. Och om man skaffar Mini Opera till den så blir det inte så dyrt att vara ute på internet heller.

Så gör jag rätt om jag köper P1i:an? ;)

Postad 26 augusti 2007 - 21:07

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Va? Det kostar väl lika mycket att surfa med Opera? Bara det att den är bättre enligt en del.

Jag surfar nästan bara via Wlan så jag vet inte så noga.

Postad 26 augusti 2007 - 21:10

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag menar att det drar mindre data med Mini Opera, Men Priset på Megabyte är lika :rolleyes:

Men vad tycker du om P1i.an? Borde jag köpa den?

Redigerat av Chickenkebab, 26 augusti 2007 - 21:11.

Postad 26 augusti 2007 - 22:02

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Hur många får igång att strömma video från mobil.svt.se via wlan?
Är det ngn som vet om det är ett generellt problem detta eller är det typ ett klassiskt random bugg?

Postad 26 augusti 2007 - 22:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Chickenkebab
P1 är säkert en mycket bra telefon men vill du ha tillgång till mer program/spel.Inbyggd gps.Större skärm..Turbo 3g.Streama Youtube direkt i telefonen(ibget lightskit).Och ett i mitt tycke bättre tangentbord så skulle jag slå till på HTC p4550(kaiser)

Nackdelen som jag kan se det är priset..
Du får tänka ut vad du vill ha ut ur din telefon så blir det lättare

Lycka till/Linus

Postad 26 augusti 2007 - 23:19

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0
Verkar ju inte som att htc kaiser kommer finnas tillgänglig dom närmaste veckorna.
Gör som jag köp en p1 i väntan på htcn :rolleyes:

Postad 26 augusti 2007 - 23:28

Unregistered5af3b41c
  • Unregistered5af3b41c
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Har nu haft min P1 i 5 dagar och jag måste säga att här har SE lyckats riktigt bra.

Det enda jag har att gemföra med är en smartphone jag hadde 2004.
Det var en Motorola A925, någon som kommer ihåg den rackarn :P
Den var ju välldigt före sin tid (körde sybian, hadde pekskärm & inbygd gps mm) det den inte hadde va bra bateritid.
När man köpte den så fick man med 2 batterier, bortsladdare, 2 laddare, BT headset, vanligt headset och ett 32 Mb sd kort mm, detta för endast 495 Kr med kontant kort hos 3

Så redan där borde man ju ha anat att det var något skummt på G, mycket riktigt, om du bara hadde den liggande i standby så höll varje batteri i 70-75 timmar, om du annväde den som man gör med en vanlig mobil så räckte de 2 batterierna knappt i ett dyngn,
lite längre om man hadde tur !!!
och någon bil laddare gick inte att uppringa till den fast att jag sökte med ljus och lyckta efter en, och det hadde man värkligen behövt till den luren :rolleyes:
Detta ville jag bara berätta för att visa lite hur mycket smartphones har utvecklats på bara 3 år

Nu till min första tid med min P1

Var lite rädd efter allt jag läst om P900 och P990 och allt strul som varit med många av dem, men jag har ännu inte råkat ut för några av de problem som beskrivits med dom telefonerna.
Allting har flytit på bara fint med mjukvaran, visst har det hännt att det gått lite segt ibland att starta något program, men inget alvarligt, man får ju faktiskt inte glömma att det är ett OS som ligger och kör och det kan ju i bland hända att den har lite mycket att göra ;)

Har även installerat TomTom på den och jag kan bara säga.....shit va bra det fungerar bra kartor, beräknar om rutten kanon snabbt, hittar sateliterna på 2-5 sek O.s.v
Jag har testat 4-6 "riktiga" navigatorer tidigare för mellan 2400 - 4900 Kr och ingen av dessa tar under 20-30 sek på sig att få kontakt med sateliterna.

TT fungerar minnst lika bra om inte bättre än morsans Navman F20 och min brors Mio C720, och detta att en del upplever volymen som låg kan ju bara vara p.g.a att de ej ställt upp volymen för multimedia, eller så har de nått allvarligt fel på sina P1:or
för vad jag upplever så är volymen på TT i P1:an högre än i de "riktiga" navi enheterna jag nämde.

Det enda jag upplever som en liten fundering är att jag får lov att ladda P1:an efter 1-1,5 dagar.
Den ska ju ha upp till 440 h standby tid, kan ju vara så att denna tid bara uppnås vid extremt sparsamt användande, men jag tycker nog att det är lite väll stor skillnad på 24-36 h och 440h, till saken hör att jag inte använder den extremt mycket och jag kör bara på Gsm nätet.

Har ju även läst här om andra som har samma problem och att en del har lämmnat in sinna P1:or och fått nya p.g.a detta, detta tyder ju på att det är ett förekomande fabriks fel som SE vet om annars så skulle ju inte folk få ut nya p.g.a dålig batteri kapasitet.

Vad har ni för uppfattning om detta "problem"?

Alla som upplever att de har detta problem kan ju skriva här i forumet så att vi får en bild av hur vanligt det är.

Men jag ger ändå P1 9,5 av 10, om batteritiden fixas till så blir det en solklar 10:a

Postad 27 augusti 2007 - 00:00

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Det skulle kunna vara något fel på ditt batteri.
Jag har inte hunnit testa batteritiden på riktigt men det längsta den varit igång utan att laddas är drygt två dygn. Då hade den fortfarande 3/4 av batteristapeln kvar.
Har bara ringt några samtal, sammanlagt kanske 20 minuter, skickat några sms och tagit några bilder med kameran under den här tiden.

Postad 27 augusti 2007 - 02:17

Unregisteredcd3cd854
  • Unregisteredcd3cd854
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Så, nu har jag också skaffat en...

MEN har lite frågor..

1. Finns det någon "flash player" till denna telefon?

2. Butik i sthlm som säljer ett snyggt och smart fodral (ej webshop)?

3. Någon som har tips på en bilhållare med enkel eller ingen montering MED ciggkabelladdare?

4. Det viktigaste.. VAR hittar jag ett AUDI tema?

Redigerat av Unregisteredcd3cd854, 27 augusti 2007 - 02:18.

Postad 27 augusti 2007 - 07:28

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

MEN har lite frågor..

3. Någon som har tips på en bilhållare med enkel eller ingen montering MED ciggkabelladdare?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ett volvo v50 tema :rolleyes:
Men det finns teman på www.zedge.net, dom för m600 fungerar fint

Postad 27 augusti 2007 - 07:34

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Är det ngn som vet om det är ett generellt problem detta eller är det typ ett klassiskt random bugg?

<{POST_SNAPBACK}>

Funkar fint men din router måste ha stöd för RTSP för att det ska fungera.

Postad 27 augusti 2007 - 07:42

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

MEN har lite frågor..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag använder själv denna hållare: http://www.katshing....d.asp?aid=10830

Postad 27 augusti 2007 - 07:43

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hej!

Jag hittar inte hur jag avbryter en navigering i TomTom!

Jag har läst manualen till TomTom 6 men hittar inte där heller. Det jag vill göra är att avbryta navigeringen men fortfarande ha kvar kartorna och visa var jag kör.

Kan man avbryta navigeringen?

:rolleyes:
Patrick

Postad 27 augusti 2007 - 07:56

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Hej!

Jag hittar inte hur jag avbryter en navigering i TomTom!

Jag har läst manualen till TomTom 6 men hittar inte där heller. Det jag vill göra är att avbryta navigeringen men fortfarande ha kvar kartorna och visa var jag kör.

Kan man avbryta navigeringen?

:P
Patrick

<{POST_SNAPBACK}>

Huvudmeny - Sidan 2 av 3. Sedan Nollställ Rutt. Sedan är det bara att hoppa tillbaka till startsidan så har du kartan som visar hur du kör. Står i vänstra hörnet Inget rutt planerad.

Postad 27 augusti 2007 - 07:56

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
skulle bara säga att min batteritid har ökat med typ 100% på tre laddningar. Nu är inte två-tre dagar något problem längre med min användning

Postad 27 augusti 2007 - 08:16

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
roathan, tack för ditt snabba svar. Jag använder TT på engelska och "clear route" lät lite väl aggressivt för att våga användas. :P

Postad 27 augusti 2007 - 08:33

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0
Läste att core player har kommit till s60 så kanske inte uiqversionen är långt borta, förhoppningsvis med flashplugin (streama youtube som på win mobile).
Önsketänkande, jag vet. :P

Postad 27 augusti 2007 - 09:52

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man förminskar foton man tagit för att skicka som MMS? Min gamla W800i gjorde det automatiskt, så jag har svårt att tänka mig att denna inte kan göra samma sak.

Redigerat av jouh, 27 augusti 2007 - 09:52.

Postad 27 augusti 2007 - 10:39

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1 229 inlägg
  • 0

Det enda jag upplever som en liten fundering är att jag får lov att ladda P1:an efter 1-1,5 dagar.
Den ska ju ha upp till 440 h standby tid, kan ju vara så att denna tid bara uppnås vid extremt sparsamt användande, men jag tycker nog att det är lite väll stor skillnad på 24-36 h och 440h, till saken hör att jag inte använder den extremt mycket och jag kör bara på Gsm nätet.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, 440h uppnås inte vid extremt sparsamt användande. Det är standby-tid vi pratar om. Det uppnås vid _inget_ användande. Under optimala förhållanden. Dvs, inga program igång, ingen bluetooth/wlan/ir igång osv. Allt som går slå av ska vara avslaget, batteriet ska vara i topptrim, och sen ska du inte öht våga titta på mobilen :P

Även samtalstid anges under optimala förhållanden. Dvs så mycket som möjligt avslaget, och antagligen uppnås den bara om det rör sig om ett enda långt samtal då det säkert går åt mer batteri om man gör fler samtal. Hehe.

Postad 27 augusti 2007 - 11:38

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man förminskar foton man tagit för att skicka som MMS? Min gamla W800i gjorde det automatiskt, så jag har svårt att tänka mig att denna inte kan göra samma sak.

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns inställning i, hmm, minns inte. Man kan iaf ändra mellan obegränsad och något mer. Kanske i meddelande-intällningar eller enhets-menyn. Tror dessutom svaret finns i tråden om jag inte minns fel.

Postad 27 augusti 2007 - 11:59

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns inställning i, hmm, minns inte. Man kan iaf ändra mellan obegränsad och något mer. Kanske i meddelande-intällningar eller enhets-menyn. Tror dessutom svaret finns i tråden om jag inte minns fel.

<{POST_SNAPBACK}>

Fint, hittade inställningen. :P

Postad 27 augusti 2007 - 13:07

Hasse.A
  • Hasse.A
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tankade ner DivXPlayer[1].v0.88.UIQ3.sis men när jag kollar på en film så flyter inte bilden utan den hackar en hel del och talet släpar också efter en del.

Är det någon som har en annan player som inte har liknande bekymmer som jag har?

Postad 27 augusti 2007 - 13:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Du har rätt format ?
Du kan inte bara dunka i en divx fil av en film/serie för att upplösningen är annorlunda.Tror jag(funkar inte för mig,samma problem som dig)
Jag konverterar om divx i med flash video converter å sen i M3..
Då fungerar det klockrent..Flyter perfekt,inte minsta hack och helt klart bra kvalitet :P

Postad 27 augusti 2007 - 13:43

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Du har rätt format ?
Du kan inte bara dunka i en divx fil av en film/serie för att upplösningen är annorlunda.Tror jag(funkar inte för mig,samma problem som dig)
Jag konverterar om divx i med flash video converter å sen i M3..
Då fungerar det klockrent..Flyter perfekt,inte minsta hack och helt klart bra kvalitet  :P

<{POST_SNAPBACK}>

jag gjorde om ett avsnitt av scrubs i M3 å bankade in.

******** så bra kvalitet det blev, helt makalöst. 100mb ungefär tog det.

Postad 27 augusti 2007 - 13:45

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Så det är inte så enkelt alltså att bara öppna en port? På vilket sätt ter sig routern annorlunda gentemot t ex när man laddar ner en fil? Borde inte flaskhalsen ligga i mobilen och inte i routern då i routern det bara borde vara att tillåta att trafiken går igenom?

Tillägg:
Om jag testar en url-adress i t ex Quicktime på pc:n så funkar det utan problem, men jag antar att routern måste ha ett speciellt stöd för rtsp över wlan:et?

Redigerat av Unregistered29985, 27 augusti 2007 - 13:58.

Postad 27 augusti 2007 - 13:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ops fel av mig..Det var Avi fil som jag måste konvertera först i flash å sen M3..
Har du testat WmB ?

Ser Heroes varje luch :P

Postad 27 augusti 2007 - 14:01

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Ops fel av mig..Det var Avi fil som jag måste konvertera först i flash å sen M3..
Har du testat WmB ?

Ser Heroes varje luch  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Min konvertering av en avi fil i m3 kraschar, är det därför du först konverterar till flash, är det ett gratis program du använder?

Postad 27 augusti 2007 - 15:11

tobiasen
  • tobiasen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har du testat WmB ?

<{POST_SNAPBACK}>

Min konvertering av en avi fil i m3 kraschar, är det därför du först konverterar till flash, är det ett gratis program du använder?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag lägger in avi-filer i M3 utan problem. Har stött på nån mpeg-fil som M3 klagat på men aldrig en avi.

Postad 27 augusti 2007 - 15:31

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Har du testat WmB ?

<{POST_SNAPBACK}>

Minns faktiskt inte vad det var för filformat. Men enormt bra kvalitet blev det iaf

Postad 27 augusti 2007 - 15:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Det som händer när jag ska konvertera en avi fil i m3 är att den hinner knappt starta så öppnar den mappen där konverterade filer hamnar..

Men konverterar jag först i ultra flash video converter och sen med M3 funkar det även om M3 protesterar lite...Bägge är gratis..

tobiasen
Hmm det var mysko..Undra vad det beror på..Har inte inte lyckats konvertera en endaste avi fil.

Postad 27 augusti 2007 - 16:17

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Det som händer när jag ska konvertera en avi fil i m3 är att den hinner knappt starta så öppnar den mappen där konverterade filer hamnar..

Men konverterar jag först i ultra flash video converter och sen med M3 funkar det även om M3 protesterar lite...Bägge är gratis..

tobiasen
Hmm det var mysko..Undra vad det beror på..Har inte inte lyckats konvertera en endaste avi fil.

<{POST_SNAPBACK}>

Det där hände för mig med, minns inte vilken fil.

Postad 27 augusti 2007 - 17:52

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0

Tankade ner DivXPlayer[1].v0.88.UIQ3.sis men när jag kollar på en film så flyter inte bilden utan den hackar en hel del och talet släpar också efter en del.

Är det någon som har en annan player som inte har liknande bekymmer som jag har?

<{POST_SNAPBACK}>

kör samma version av divXplayer å det hackar ej med filmerna jag konverterat till ppc i smartmovie.

Postad 27 augusti 2007 - 17:59

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag brukade använda xilisoft 3GPP Converter, funkade skit bra, filerna vart jätte bra^^, man kunde convertera från AVI och MPEG och de flesta^^, inga problem. Vart fin bild i Mobilen med

Redigerat av Chickenkebab, 27 augusti 2007 - 18:01.

Postad 27 augusti 2007 - 20:01

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Så det är inte så enkelt alltså att bara öppna en port? På vilket sätt ter sig routern annorlunda gentemot t ex när man laddar ner en fil? Borde inte flaskhalsen ligga i mobilen och inte i routern då i routern det bara borde vara att tillåta att trafiken går igenom?

Tillägg:
Om jag testar en url-adress i t ex Quicktime på pc:n så funkar det utan problem, men jag antar att routern måste ha ett speciellt stöd för rtsp över wlan:et?

<{POST_SNAPBACK}>

Routern måste ha stöd för det protokoll som används, i detta fall RTSP. Hjälper inte att öppna brandväggen. Kolla om det finns någon uppdatering till din router som lägger till stöd. En av anledningarna till att jag kastade ut min DI-624+ och köpte en DGL-4300 istället. Stöd för RTSP kom dock först i en uppdatering ett år efter att den släpptes (för DGL-4300).

Postad 27 augusti 2007 - 20:09

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
det här kan fungera för att få rtsp att fungera
http://www.brocku.ca...shooting_sm.htm

Postad 27 augusti 2007 - 20:21

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
stämmer det att man inte kan skriva å,ä och ö med pennan på pekskärmen? Idioti på hög nivå... Hur svårt kan det vara att lägga till då?

Sen ett problem. Första gången jag ska ansluta till wlan hemma så hänger sig just wlan-delen av mobilen, resten funkar. Om jag startar om den så ansluter den alltid inom 5 sekunder utan problem.

Tror ni problemet ligger i router eller telefon?

Postad 27 augusti 2007 - 20:30

Punisher
  • Punisher
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
glöm det "seek and u shall find " :) var lite snabb med inlägg

Redigerat av Punisher, 27 augusti 2007 - 20:38.

Postad 27 augusti 2007 - 20:34

tobiasen
  • tobiasen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

stämmer det att man inte kan skriva å,ä och ö med pennan på pekskärmen? Idioti på hög nivå... Hur svårt kan det vara att lägga till då?

<{POST_SNAPBACK}>

Självklart går det att skriva å, ä, ö med pennan, allt står beskrivet i manualen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.