HD DVD - Nyheter och Rykten
1936 svar till detta ämne
Postad 23 oktober 2007 - 14:05
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Jag har redan delat ut ett par korta semestrar i den här tråden. Nästa person som nämner blu-ray gör dom sällskap.
Detsamma gäller men omvänt i trådar som behandlar blu-ray.
Hänvisar er till tråden som ligger under off-topic, där kan ni debattera och kriga så längre ni orkar.
Postad 23 oktober 2007 - 14:20
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Spike TV Announces Scream 2007 Winners!!!The summer blockbuster "Transformers" blew away the competition winning several honors, including Best Sci-Fi Movie and Best F/X, while star Shia LaBeouf was named Sci-Fi Star and co-star Megan Fox walked away with Sci-Fi Siren. BEST SCIENCE FICTION MOVIE -- TRANSFORMERS SCI-FI SIREN -- MEGAN FOX, TRANSFORMERS SCI-FI STAR -- SHIA LABEOUF, TRANSFORMERS "JUMP-FROM-YOUR-SEAT" SCENE OF THE YEAR -- FINAL BATTLE: MEGATRON VS. OPTIMUS PRIME, TRANSFORMERS BEST F/X -- TRANSFORMERS
Postad 23 oktober 2007 - 14:24
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2 384 inlägg
Jag har redan delat ut ett par korta semestrar i den här tråden. Nästa person som nämner blu-ray gör dom sällskap. Detsamma gäller men omvänt i trådar som behandlar blu-ray.
Hänvisar er till tråden som ligger under off-topic, där kan ni debattera och kriga så längre ni orkar.
<{POST_SNAPBACK}>
Varför ha den i Offtopic delen , de är väl bättre att ha tråden i BD/HDDVD sektionen . Där håller ju alla till. Och de handlar ju om HD formaten ?? Tycker de verkar konstigt att ha den där!? De lär ju minska all skit i övriga trådar!
Postad 23 oktober 2007 - 14:44
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Varför ha den i Offtopic delen , de är väl bättre att ha tråden i BD/HDDVD sektionen .
Där håller ju alla till. Och de handlar ju om HD formaten ?? Tycker de verkar konstigt att ha den där!?
De lär ju minska all skit i övriga trådar!
<{POST_SNAPBACK}>
Finns en enkel anledning till att den ligger där. Och det är för att slippa post-hunters ... inläggen räknas inte i OT och vipps blev det inte intressant att spamma med massa tramsinlägg. Tror vi ska göra så med hela Blu-ray/HD DVD-avdelningen, det skulle nog stävja en hel del av alla larviga inlägg.
Postad 23 oktober 2007 - 14:53
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2 384 inlägg
Men herregud , kan ju inte mena att den ligger där pga postcount.
Ta bort de för denna delen också då... de är ju sorgligt om folk är på forumet pga att få hög postcount. Jag trodde de var för att de va hemmbio intresserade.
Postad 23 oktober 2007 - 15:02
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Men herregud , kan ju inte mena att den ligger där pga postcount.
Ta bort de för denna delen också då... de är ju sorgligt om folk är på forumet pga att få hög postcount. Jag trodde de var för att de va hemmbio intresserade.
<{POST_SNAPBACK}>
Ska ta upp det på direkten med dom andra, kul att se om det minskar mängden inlägg.
Postad 23 oktober 2007 - 15:19
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Tycker också det skulle vara värt att prova att ta bort räkningen. Hade inte ens insett att det kanske finns folk som bryr sig om det men är det så vore det ju lönt att prova.
Postad 24 oktober 2007 - 07:49
HiDef
-
HiDef
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Hur går det för HD DVD på den svenska marknaden egentligen?
Det kan inte gå jättebra? Tycker man ser Blu-Ray överallt.. Och säger man HD DVD associerar folk det med blu-ray... "Du menar Blu-ray? -Nej. HD DVD, inte blu-ray formatet utan det andra formatet som kallas för HD DVD!"
Det är inte jättemånga butiker som har koll... Och framförallt dom "vanliga" konsumenterna....
HD DVD måste nog börja köra på lite mer i sverige.... Känns som om Blu-Ray vunnit slaget om den "vanliga konsumenten"... Konsumenten som inte bryr sig om att titta på internet om produkter utan går till butik å frågar....
Någon som vet ifall det kommer framtida kampanjer från Toshiba här i Sverige?
Liknande dom som finns i USA? Köp den här å få 5/7 filmer...
Såg för någon tid sedan att det fanns ett liknande erbjudande på Elgiganten... Men då fick man inte filmerna som en bonus för att man köpte spelaren... då betalade man givetvis bara ett överpris på spelaren och fick 5 filmer... woho... kom igen sverige!!!
Postad 24 oktober 2007 - 08:44
Dankan
-
Dankan
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Tycker att transformersförsäljningen säger det mesta om HD formatens utbreddning just nu.
8.5 miljoner sålda på DVD, 180 000 sålda på HD DVD som är den HD film som sålt mest de första dagarna.
Postad 24 oktober 2007 - 08:44
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Tycker det är ett ganska jämt utbud av HD DVD vs. Blu-Ray i butikerna.
På min lokala OnOff finns det t.ex 4(!) titlar av varje format för det fantastiska priset 299:-/st.
Postad 24 oktober 2007 - 08:51
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Vad är Sverige för nåt??
nemen, iaf här är en bild ja tog på Movielinehär i Gbg i veckan,
BD står i ställ bredvid som syns till vänster i bilden..
DSC00060.JPG 130,29K
135 Antal nerladdningar
Redigerat av henke007, 24 oktober 2007 - 09:11.
Postad 24 oktober 2007 - 08:59
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Hur går det för HD DVD på den svenska marknaden egentligen? Det kan inte gå jättebra? Tycker man ser Blu-Ray överallt.. Och säger man HD DVD associerar folk det med blu-ray... "Du menar Blu-ray? -Nej. HD DVD, inte blu-ray formatet utan det andra formatet som kallas för HD DVD!"
Det är inte jättemånga butiker som har koll... Och framförallt dom "vanliga" konsumenterna....
HD DVD måste nog börja köra på lite mer i sverige.... Känns som om Blu-Ray vunnit slaget om den "vanliga konsumenten"... Konsumenten som inte bryr sig om att titta på internet om produkter utan går till butik å frågar....
Någon som vet ifall det kommer framtida kampanjer från Toshiba här i Sverige? Liknande dom som finns i USA? Köp den här å få 5/7 filmer...
Såg för någon tid sedan att det fanns ett liknande erbjudande på Elgiganten... Men då fick man inte filmerna som en bonus för att man köpte spelaren... då betalade man givetvis bara ett överpris på spelaren och fick 5 filmer... woho... kom igen sverige!!! 
<{POST_SNAPBACK}>
Bland mina vänner som inte alls är insatt i formatkriget så är det tvärtom. De har förstått att dvd kommer ersättas och det nya formatet heter HD DVD. De visste inte alls vad blu-ray vad när jag förklarade att det fortfarande är ovisst om vilket format som kommer bli standard i framtiden. Och troligtvis kommer båda formaten finnas kvar ett bra tag. Och sen ang. Toshibas kampanj "5 hd dvd-filmer med en spelare" fungerar sådär. Man är tvungen att skicka in en kupong med spelarens serial (el. liknande) och använda vanlig post för att skicka iväg kupongen med vilka filmer man vill ha. Visst valmöjlighet att få välja 5 olika filmer, bättre än inga alls. Detta medför att det är väldig administration för att få sina fem filmer. Min morbror köpte en spelare till mig i juni och han har fortfarande inte fått de fem filmer som skulle hängt med spelaren. Får se om jag kommer få dom innan jul när han kommer hem med paketet:)
Redigerat av Hoff, 24 oktober 2007 - 09:00.
Postad 24 oktober 2007 - 10:41
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Problemet är väl priserna, jag har aldrig och kommer troligtvis aldrig köpa en hd-dvd från Sverige, dom får dumpa priserna med 150-200:- först 
300:- för en film, dom är inte kloka. Samma sak gäller ju blu-ray.
Redigerat av Martin, 24 oktober 2007 - 10:43.
Postad 24 oktober 2007 - 11:13
groove
-
groove
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Problemet är väl priserna, jag har aldrig och kommer troligtvis aldrig köpa en hd-dvd från Sverige, dom får dumpa priserna med 150-200:- först  300:- för en film, dom är inte kloka. Samma sak gäller ju blu-ray.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja varför tar dom ut sådana överpriser i Sverige?
Postad 24 oktober 2007 - 11:18
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Volymer! små volymer=dyra priser. Sen är det så att dom försöker rida på nyhetens behag, då entusiaster som vi ändå köper
Postad 24 oktober 2007 - 12:44
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
http://hddvd.eternal...DVD_RedPill.mp4här kan man ladda ner thelookandsoundofperfect trailern, häftig
Postad 24 oktober 2007 - 14:23
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Tycker att transformersförsäljningen säger det mesta om HD formatens utbreddning just nu.
8.5 miljoner sålda på DVD, 180 000 sålda på HD DVD som är den HD film som sålt mest de första dagarna. 
<{POST_SNAPBACK}>
Detta epos verkar vara den enda film som någonsin släppts och kommer släppas på HD-DVD... Hur kan en enda film, som bryter mot alla andra trender för HD-DVD, sägas stå för beskrivningen av HD-DVD:s utbredning?? Står och faller HD-DVD med Transformers? Vilka mer filmer visar på utbredningen av HD-DVD?
Postad 24 oktober 2007 - 14:38
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
Vad kommer efter Transformers på HD DVD fronten? Blockbusters alltså.
Postad 24 oktober 2007 - 14:56
Dankan
-
Dankan
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Shrek 3 släpps i november.
Postad 24 oktober 2007 - 15:03
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag skulle gissa på Shrek 3 samt Bourne Ultimatum. Själv väntar jag på Stardust, fast den verkar ha floppat i övrigt.
Postad 24 oktober 2007 - 16:42
KingCat
-
KingCat
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Tycker det är ett ganska jämt utbud av HD DVD vs. Blu-Ray i butikerna. På min lokala OnOff finns det t.ex 4(!) titlar av varje format för det fantastiska priset 299:-/st. 
<{POST_SNAPBACK}>
Vaa så många, min butik har bara 2 av varje format
Postad 24 oktober 2007 - 17:01
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Den enda butiken här i Malmö som har ett märkbart sortiment av både Blu-Ray och HD DVD är Kvarnvideo. Ligger bakom Karoli, om ni vill besöka dem.
Vill man ha ett riktigt OK utbud till priser som är lite vettiga iallafall så kan man sticka till MediaMarkt. I Lund har de en sektion för varje format, kanske.. 100 titlar eller däromkring.
Postad 24 oktober 2007 - 19:36
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14 172 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Räkna i förhållande till antal spelare som är sålda så kanske du förstår lite bättre vad vi menar. Vill även påminna om att detta är en tråd för nyheter och rykten - vill du kasta grus hänvisas till andra trådar.
Postad 24 oktober 2007 - 23:39
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Postad 24 oktober 2007 - 23:41
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Rätt shysst pris om man säger så för en grym HD DVD/DVD spelare..
Postad 25 oktober 2007 - 00:47
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
http://www.eproductw...ents.cfm?db=dvdI have a picture of a 198.00 Toshiba a2 on a endcap in walmart. I dont know how to send it. The store I was at had to take the endcap down because its not set to sell until 11/03. It will be in the circular for that week. Each store was allocated 18 units. It is set as a nonreplenishable item. Meaning the will get in whole buys when they ask for them. Meaning walmart. If anyone knows how to share a pic let me know. http://img136.images...2156/008yy1.jpg
Redigerat av diabolo, 25 oktober 2007 - 03:29.
Postad 25 oktober 2007 - 00:55
KingCat
-
KingCat
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg

http://www.eproductw...ents.cfm?db=dvd
<{POST_SNAPBACK}>
Shysst, synd bara att folk inte vet hur man tar en bra bild!!
Postad 25 oktober 2007 - 08:55
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Underbart att se, J6P here we go
Postad 26 oktober 2007 - 01:05
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
HD DVD vs. Blu-ray: Wal-Mart offers Toshiba player for under $200The battle for the future of the high-definition DVD has taken an intriguing turn: For the first time, mega-retailer Wal-Mart (WMT) has begun selling a player for less than $200.
In various online forums, enthusiasts have reported seeing the Toshiba HD-A2 HD DVD player available for $198, significantly less than its common price of $230-$280.
Such low prices could shift momentum in the high-definition format war between HD DVD and Blu-ray, which are vying to be the successor to today’s ubiquitous DVD. Like mainstream DVD players, HD DVD and Blu-ray players accept DVDs. But they also play high-definition discs in their own formats, which look sharper on today’s large, flat televisions.
“We reduced our HD DVD Toshiba player, the generation-two, to $198 earlier in the week,” Wal-Mart spokeswoman Melissa O’Brien confirmed. “It’s happening now, and that’s really all I can tell you. We don’t give any information on what we’re planning to do for the holidays. We know HD DVD and Blu-ray are going to be popular items this holiday season for some of our customers. … They will be more popular this year than they were in previous years.”
O’Brien said rumors that each Wal-Mart store would stock only 18 units of the Toshiba player were false. “There are no limited quantities for stores or purchases.”
If the cut-rate Toshiba HD DVD players prove especially popular, Wal-Mart’s move could also set up a holiday-season retail showdown with Best Buy (BBY), Circuit City (CC) and others who rely on popular items to lure shoppers into stores. Those other retailers could feel pressure to stock their own low-cost HD-DVD players to drive store traffic.
As I wrote in June:
Blu-ray has an early lead, but that doesn’t count for much. What matters is, who will have the lowest-priced high-definition players at a decent quality level when mainstream consumers finally start buying HD?
If the mainstream starts buying HD players this holiday season, expect to see HD DVD surge ahead of Blu-ray in a big way. Market makers like Wal-Mart will run with whatever player they can price below $200, just to draw people into stores. And most people in the mainstream won’t necessarily buy 10 HD movies; they’ll buy one or two, and wait for the studios to follow the installed base.
And if HD DVD sells big, you’d best believe the Hollywood studios will follow. Aside from Sony, they really don’t care which HD format wins – just as long as they get to sell a lot more movies.
Blu-ray does have its technical advantages. Chief among them: its discs hold more information than those from the HD DVD format, potentially allowing studios to pack more special features and higher-quality audio onto a disc. Blu-ray’s manufacturing costs will also come down over time — but if HD television buyers choose this holiday season as the time to seriously consider getting a high-def player, Blu-ray will be at a disadvantage because of some of the choices Sony made in developing the technology.
“Sony has great technology, but Sony many times makes closed technology,” said Randy Giusto, group vice president of the mobility, computing, and consumer markets at technology research firm IDC.
Meanwhile, there are signs that this could indeed be the season where holiday shoppers open their wallets for HD equipment.
The summer blockbuster Transformers, released on HD DVD on October 16, has had the strongest debut of an HD movie so far, selling 190,000 copies in its first week.
Also, the large-sized LCD market is expected to reach 370 million units by the end of 2007, according to researcher iSuppli. That could create a hunger for high-definition players that connect to them. “iSuppli expects 20 percent unit growth for monitor panels, 35 percent growth for notebook panels and 51 percent growth for the TV panel market in 2007 compared to 2006,” said Sweta Dash, director of LCD and projection research for iSuppli.
The cost of HD players at Wal-Mart are:
Blu-ray at Wal-Mart: Sony ($488), Phillips ($498) and Samsung ($448 and very limited; not in all stores) HD DVD players at Wal-Mart: Toshiba ($198) and RCA ($298)
walmart_logo2.JPG 4,16K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av diabolo, 26 oktober 2007 - 02:13.
Postad 26 oktober 2007 - 07:46
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
DreamWorks Pictures and Paramount Pictures’ Megahit TRANSFORMERS Invades Stores to Become This Year’s Top-Selling DVD and the Best-Selling High Definition Title Day One and Week One for Either Format
Additionally, the smash hit has exploded into the high definition market, selling over 100,000 HD DVDs its first day of release , rocketing past previous releases to become the best-selling day one high definition title on either format since their inceptions. TRANSFORMERS has sold over 190,000 HD DVDs in its first week making it the fastest and best-selling week one release on either high definition format as well as the best selling HD DVD ever.
The first live-action film based on the enduringly popular “ROBOTS IN DISGUISE”, TRANSFORMERS features the ultimate battle between good and evil, as the peace-loving AUTOBOTS seek to protect humanity from the evil forces of the DECEPTICONS. The TRANSFORMERS Special Edition two-disc DVD and HD DVD sets provide an incredible experience with an arsenal of bonus material that delivers excitement and fun for long-time fans, as well as for viewers who are new to the TRANSFORMERS universe. Further, the HD DVD includes a host of highly advanced web-enabled features that will continue to roll-out through the rest of the year.
http://home.business...news_view_popup
Eftersom modsen av någon anledning tog bort min post där jag ifrågasatte Paramounts 190,000 sålda siffra, så får jag väl posta igen med länk: http://www.homemedia...rticle_ID=11439Ser alltså ut som runt 115,000 sålda, vilket verkligen inte är dåligt heller, men en väldigt skillnad från 190,000.
Redigerat av HDGuru, 26 oktober 2007 - 07:47.
Postad 26 oktober 2007 - 19:06
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Postad 26 oktober 2007 - 19:21
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Jag transformerar om min hem media zon
Wal-Mart vet hur man säljer bra grejer till attraktiva priser, det ser bra ut.
Postad 26 oktober 2007 - 19:24
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Jag transformerar om min hem media zon Wal-Mart vet hur man säljer bra grejer till attraktiva priser, det ser bra ut.
Japp, Wally knows better   198$ om några dagar
Postad 26 oktober 2007 - 19:50
Unregisteredd05ae688
-
Unregisteredd05ae688
-
Användare
-
-
112 inlägg

Kan vel takke Transformers for disse tallene.
Postad 26 oktober 2007 - 20:34
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Postad 26 oktober 2007 - 23:06
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Postad 26 oktober 2007 - 23:38
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Commentary: Specs vs. Realityhttp://www.highdefdi...s._Reality/1096Intressant läsning
Postad 27 oktober 2007 - 00:08
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Postad 27 oktober 2007 - 00:23
Unregistered1047
-
Unregistered1047
-
Användare
-
-
105 inlägg
Commentary: Specs vs. Reality
http://www.highdefdi...s._Reality/1096
Intressant läsning 
Håller helt och hållet med honom. Mycket bra summerat enligt mig. Tyvärr verkar de flesta stirra sig blinda på specs nuförtiden... och då inte bara gällande det s.k HDM-kriget.
Postad 27 oktober 2007 - 16:30
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Tell me about it, var på Media Markt idag en sväng , och när ja stod o kolla på
HD filmerna där så var det en som höll i en Spiderman box och så kom vi in på
just Spiderman och han sa att ja det är ju bara 3:an som har PCM spåret och jag
fick förklara för honom att de 2 andra har Dolby true HD och att det är samma som PCM
Han tacka för infon och tog boxen, sen ångra ja att ja inte sa nee det är ju bara vanligt
5.1 ljud  , sorry för OT...
Postad 29 oktober 2007 - 01:52
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Toshiba HD DVD player 4 $169 at Sears on Black Friday A3 <a href="http://img99.imageshack.us/img99/3221/hda3ws2.jpg" target="_blank">http://img99.imageshack.us/img99/3221/hda3ws2.jpg</a> Edit: Jag undrar vad som hände med " Q4 The Game is ON ", han verkade kunna sina grejer
Redigerat av diabolo, 29 oktober 2007 - 04:30.
Postad 29 oktober 2007 - 09:33
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Postad 29 oktober 2007 - 09:37
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Black Friday on Sears i likee
A-35 och A-2 ligger 2.a resp 3.a på Amazon ,
Postad 30 oktober 2007 - 11:24
Unregistered492f4bef
-
Unregistered492f4bef
-
Användare
-
-
121 inlägg
Kanske blir fel tråd men jag chansar =)
Någon som vet om det kommer någon REA på HD-DVD spelarna ? har beställt filmer men fortfarande ingen spelare, HD-E1 duger gott och fint åt mig då jag inte har reciver eller bildvisare som klarar dom nya ljudformaten eller 1080p.
Sitter med knappen på beställ på webhallen men inväntar svar för att se om det finns någon krona att spara in.
Postad 30 oktober 2007 - 16:25
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Postad 30 oktober 2007 - 20:02
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Toshiba A3 HD DVD player with 7 movies: $169.99This Friday you will be able to pick up a Toshiba HD-A3 HD DVD player for $169.99 at Sears. The offer will be valid Friday November 23rd from 5AM - noon both in stores and online. You will get 300 and Bourne Identity in the box and the possibility to get 5 free HD DVDs via a mail-in offer. Nice i likee http://www.dvdtown.c...vies-16999/4867
Redigerat av henke007, 30 oktober 2007 - 20:03.
Postad 30 oktober 2007 - 22:42
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Toshiba A3 HD DVD player with 7 movies: $169.99
This Friday you will be able to pick up a Toshiba HD-A3 HD DVD player for $169.99 at Sears.
The offer will be valid Friday November 23rd from 5AM - noon both in stores and online.
You will get 300 and Bourne Identity in the box and the possibility to get 5 free HD DVDs via a mail-in offer.
Nice i likee 
http://www.dvdtown.c...vies-16999/4867
Jag undrar när vi får se dessa priser i Sverige för det skulle säkert sälja som smör på t.ex. Elgiganten, Onoff och liknande butiker
Postad 30 oktober 2007 - 22:57
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
det har alltid och kommer alltid vara billigare med elektronik i USA. Så dom priserna kan du fortsätta drömma om.. Eller flytta dit
Redigerat av dealerovski, 30 oktober 2007 - 23:01.
Postad 31 oktober 2007 - 04:31
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Kmart to exclusively stock HD DVD players
Toshiba spokesperson Jodi Sally said Kmart, which is owned by Sears, would exclusively stock Toshiba HD DVD players in retail stores due to their lower price.
A clerk at the retail chain's Anaheim location confirmed the store only carried Toshiba players.
He added that Kmart also carried Sony's PlayStation 3 video game console with Blu-ray drive in its gaming department. Kmart HD DVDKmart B-ray http://www.searsholdings.com/Sears Holdings Corporation, the publicly traded (NASDAQ: SHLD) parent of Kmart and Sears, Roebuck and Co., is the nation's fourth largest broadline retailer with over $50 billion in annual revenues and approximately 3,800 full-line and specialty retail stores in the United States and Canada.
Redigerat av diabolo, 31 oktober 2007 - 09:19.
Postad 31 oktober 2007 - 05:24
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
http://www.twice.com.../CA6495604.htmlToshiba reported a 17 percent gain in net sales, to $32.1 billion, in its fiscal first half compared with the same time last year, and net income increased more than seven times that of last year’s first half, to $397 million.
Digital products — which includes PC, CE categories HDTV and HD DVD, mobile phone and business products — posted a 9 percent gain in sales to $12.5 billion and reversed last year’s loss to a $2.6 million operating profit. The company noted that TVs still had to “bear the brunt of fast declining sales prices, particularly in the U.S. and Europe.”
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
HD DVD
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|