Ruskigt snabb är den!Det finns en 111r från gt concept som är tuned med vinge. Den är väldigt snabb
Redigerat av VincentVegaSWE, 09 April 2008 - 18:22.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Gran Turismo 5: Prologue
Startad av
Unregisteredf64a5233
, Jul 17 2007 13:26
1052 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 09 April 2008 - 18:21 Ruskigt snabb är den! Redigerat av VincentVegaSWE, 09 April 2008 - 18:22. Postad 09 April 2008 - 18:44 Jag lyckades vinna alla lopp med den på S - Klassen förutom dom lopp som kräver en speciell bil. Postad 09 April 2008 - 21:58
Gud vad spelet säljer. Över två miljoner sålda ex i Europa (inkl PSN-versionen). Säljer ju bättre än COD 4?
Postad 09 April 2008 - 22:07
Jag har börjat störa mig på de här straffen man får i S-klass, motståndare har knuffat ut mig från banan och jag har fått straff för "genvägar" samt att jag bromsat in inför en kurva något kört in i mig bakifrån vilket resulterat i att jag kör in i bilen framför vilket resulterar i att jag får straffet. Jag tycker det är sjukt dåligt och som resulterar i att man förlorar lopp. Annars är spelet sjukt bra gillar ljudet och känslan i bilarna.
Postad 09 April 2008 - 22:29 Håller med helt och hållet, de värsta är när någon bil framför kör av vägen ordentligt för att en bit längre fram komma farandes i 180 rakt in i sidan på min bil, jag får straff medans bilen som rammade mig åker vidare, känns som om CPU motståndarna till och med fuskar, har hänt mig flera gånger men numera när jag ser en bil som åker av brukar jag försöka hålla koll på var han kommer farandes ut igen och bromsa om de behövs för att inte bli rammad. Postad 09 April 2008 - 22:58
Jag hade nog gjort precis samma sak i verkligheten om jag satt i en bil och motståndaren snurrade av banan Postad 10 April 2008 - 05:48
Det står ju med rullande text när skärmen med "match" kommer upp att din startposition avgörs av din bils prestanda.
Postad 10 April 2008 - 07:16
Gör det? Hade för mig att texten handlade om att det fanns lopp med få deltagare för de som har dålig internetuppkoppling. Postad 10 April 2008 - 09:13
Varför kallar dom det "The real driving simulator"? Jag tycker inte det är så realistiskt i alla delar.
Om man slår av alla hjälpmedel så känns det som att köra på is. Styr man någon grad för mycket i en kurva så jazzar bakvagnen ut direkt. Så beter sig ju inte en sportbil i verkligheten. Sen är det ruggigt irriterande att man inte kan gasa i kurvorna, det är som om motorn dör bara för att man får lite ställ. Sen när farten sjunkit till typ 100 knyck så kan man sparka i 2:ans växel och börja om. Det är nog mest när man har styr-/bromshjälp på i och för sig men det känns lite överdrivet ändå. Håller för övrigt med om allt ni skriver om penalty. Det gynnar ju bara dem som kör "fult". Den som blir påkörd får straffet. Postad 10 April 2008 - 09:18 Det känns verkligen som man har någon form av antispinn eller något även om allt är avstängt det är ganska frustrerande att bilen inte gasar när jag trycker på gasen Postad 10 April 2008 - 12:22
Japp det med, men det kommer mer efter det. Postad 10 April 2008 - 15:38 Konstigt, så upplever jag det inte alls. Kör ni på Professional? Postad 10 April 2008 - 16:09
är det nån som har några bra inställningar på 111r?? Postad 10 April 2008 - 20:35
det gäller att veta om cd-wow's egna alternativ till sig själva, gå in på cd-wow.com så får du det för 19,49 pund eller 229,50 inkl frakt. Postad 11 April 2008 - 23:56 Går ni in via denna länken så får ni det för 18,49 pund http://www13.cd-wow....hp?&affid=13789 Postad 12 April 2008 - 00:15
Har exakt samma problem. Någon som har någon lösning på det hela? Postad 12 April 2008 - 06:52 Det är bara att nöta på och göra nya försök tills det lyckas. Att köra med nätverkskabel (istället för trådlöst) ska tydligen öka chanserna att lyckas, men jag hade väl tur då som lyckades trots WiFi. Lyckades dock inte förrän på femte försöket eller något sådant. Postad 12 April 2008 - 09:12
Ok, då är det väl bara att testa några gånger till... Tack ska du ha för svaret! Postad 12 April 2008 - 15:21 Tror du har för dåligt med diskrutrymme. För mig räckte det inte med 3 GB ledigt utan fick rensa bort lite. Nähä det hjälpte tydligen inte, uppdateringen avbröts vid ca 10% kvar. Redigerat av milde, 12 April 2008 - 15:31. Postad 12 April 2008 - 19:14
Tog 3 försök för mig att uppdatera, om de misslyckas så är de bara att försöka igen, men som sagt jag körde med nätverkskabel och 100Mbit, en kompis kör trådlöst och han har försökt typ 10 gånger och inte lyckats ännu, men de tar tid, de tog nog en dryg timme innan jag installerat och uppdaterat så jag kunde spela.
Postad 12 April 2008 - 19:16
S-Serien?
Vad är detta för något? Jag är halvvägs igenom A-serien och antog att spelet är slut sedan (man ser ju bara serie C-B-A i menyn), men vad finns det sedan? En serie till alltså (S-Serien?) eller ännu fler? Postad 12 April 2008 - 20:03 När du klarat A-serien låses S-serien upp, tillsammans med Quick Tune-menyn. S-serien är den sista i spelet. Postad 12 April 2008 - 22:25 Har nog provat ca 5 ggr nu men avbryts hela tiden, får väl rota fram en kabel imorgon och prova med den istället för det trådlösa. Tycker inte det ska ha någon betydelse när jag aldrig haft problem med uppdateringar och internet förut. Störande är det iaf Postad 12 April 2008 - 22:47 7 försök för mig på trådlöst. Pinsamt för tillverkaren att ha byggt in ett sånt här dåligt uppdateringssystem. Hoppas att de har fixat det så nästa uppdatering blir smidigare. Det ska tydligen komma en större uppdatering i höst med nya bilar osv. Postad 12 April 2008 - 23:14
Har fortfarande inte fått uppdateringen att fungera, varken med eller utan tråd. Riktigt värdelöst!
Postad 13 April 2008 - 00:09
Min update misslyckades två gånger, sen loggade jag in på mitt US-konto och då gick det direkt.
Postad 13 April 2008 - 00:35
Verkligen märkligt.
Jag hade stora problem att uppdatera min japanska version av GT5P, flera försök krävdes innan det funkade men min EU-version funkade direkt på första försöket. Postad 14 April 2008 - 07:34
Slutspelat för mig i alla fall, i lördags kväll gick lasern sönder på min PS3a, suck, efter att ha kollat runt på nätet blev man inte presis gladare när de visar sig att massor haft samma problem, att sedan dom som haft 60gigs varianten inte fått den lagad på flera månader, ja flera månader, flera som fått vänta 2 månader på lagning, finns inga reservdelar har dom fått veta, att sedan typ 90% av alla med 60 gigaren blivit erbjuden en 40 gigare istället gör ju inte saken bättre, man börjar undra om just 60 gigaren har problem med vissa komponenter??
Hur som helst ska jag så fort min är lagad sälja skiten fortare en kvickt, man vill ju inte råka ut för att den pajar igen, en kille på ett annat forum hadde bytt sin 3 gånger då lasern gått sönder varje gång, låter inte kul. De verkar som om PS3an har samma barnsjukdom som Ps2an hadde i början, dålig läsare, man fick ju byta läsaren gratis om den var tillverkad före ett vist datum, skulle inte förvåna mig om de blir samma sak med Ps3an. För mig blir de en stationär BluRay spelare och att börja spela på datorn igen, man får klara sig utan GT5. Postad 14 April 2008 - 08:42
Plocka ut en sprillans 40GB och sälj den istället, då borde det inte bli lika stor förlust.
Vänta 2 månader gör man ju bara inte, kan ni inget om konsumenträtt? Att Sony och Nordisk Film inte kan nåt om sånt är jag fullt medveten om, men det är ju inte det som ska styra... Kom ihåg att det är ERA pengar som har rullat. Ställ lite krav nu grabbar och tjejer! Postad 14 April 2008 - 09:10
Guggen nu får du väl ge dig! Hur många trådar har du postat om att din PS3 har gått sönder? Fem-sex?
Jättetråkigt att din PS3 har gått sönder men det börjar bli jättetråkigt att läsa om hur besviken du är på din PS3. Ibland går saker sönder så är det bara... Postad 14 April 2008 - 12:12 Jo visst men jag har inte hört någon som råkat ut för detta med en stationär spelare, vill bara få folk att fatta att Ps3an inte är bra. Lämmnade in min idag på OnOff och dom visste redan innan jag sa något vad de var för fel, tydligen så var jag inte ensam om detta, hur som helst, Ps3an är redan såld, köpte en Panasonic BD30 idag så nu kan jag då se film i alla fall. Postad 14 April 2008 - 13:16
Hallå det är en konsoll med möjlighet att spela Blue-Ray.... att jämföra det med en ren BD spelare är ju lite off-beat.
Postad 14 April 2008 - 14:12
Det är ju stor skillnad på en vanlig BDspelare och en PS3.... Den vanliga kanske i bästa fall används i snitt max 1 timme om dagen medans en PS3 lätt kan snitta 4-5 timmar om dagen med en massa "sök" på skivan etc.
Klart som tusan att PS3an slits mer. Men om du tycker att PS3 har taskig kvalite tycker jag att du ska surfa in på 360-forumet och kolla där. Postad 15 April 2008 - 06:01
Det är på det sättet det framstår som att det är massvis med folk som har problem Postad 15 April 2008 - 22:39
Skit i gnuggen nu!
Detta är en GT5 tråd. Trodde att någon skulle ha kommenterat dagen uppdatering istället. Ett par saker jag reflekterat över -Jag fick rejält med problem att köra online efter uppdateringen, men de löste sig efter 1 timme. Tillfälligt serverproblem? -Uppdateringen gick på första försöket, de verkar alltså ha fixat till uppdateringsfunktionen i förra mjukvaran. Bra Postad 16 April 2008 - 11:21
Vad var de för uppdatering då? Min gick oxå på första försöket, trådlöst.
Postad 16 April 2008 - 18:38
kör utan några hjälpmedel men på standard i stället för pro och se till att komma om dom två första bilarna i första svängen sen är det bara att ösa på efter ett par försök så kommer du märka var du missar och rätta till det o då kommer du att klara en tredje plats iallafall lycka till Postad 16 April 2008 - 20:31
Går det installer a GT5:P från skivan till hdd?
Postad 16 April 2008 - 22:51
Du måste ju ha i skivan när du spelar. Postad 17 April 2008 - 11:19
köpte precis GT5 från amerikanska shoppen - 39,99 dollar för ungefär 238 kronor. känns betydligt bättre än dom 400 som vi i sverige får betala.
har bara testat a-klassen ännu, men allt fungerar perfa. riktigt snyggt och härlig känsla. får se hur det går att spela online senare... Postad 18 April 2008 - 10:53
Vad gör uppgraderingen som ingen lyckas med? Har själv testat tre ggr men har inte lyckats!
Postad 18 April 2008 - 11:02
2 frågor:
Vilken är bästa bilen att köpa i B-klassen? Går det bara att köra med de bilar man köpt när man lirar 2 player? Postad 21 April 2008 - 08:46
Hmm, plötsligt så funkar inte kopplingen (Logitech G25).
Samt att om man har cockpit-view så ser man inte att föraren växlar utan han har händerna på ratten hela tiden. Vad har hänt? Kan det ha med nya PS3-firmwaren att göra? Postad 21 April 2008 - 11:11 Eller är det så att du kör en bil som inte har manuella växlar??? Vissa bilar finns ju bara som auto, eller semi-auto med paddlar bakom ratten. (i verkligheten) I så fall funkar inte kopplingen i spelet heller för dessa bilar! Och finns det ingen växelspak i bilen, så behöver ju inte gubben sitta och vifta med händerna heller! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |