När jag tar Info på hddvd står det Audio output: Digital Pcm.
Borde det inte stå nåt om bitsream?
Är det någon som har ep-30 och kan bekräfta att det fungerar med bitstream?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
5 relaterade trådar
Postad 10 February 2008 - 20:34
Jag har testat med V for vendetta DD+ och true hd, The shining true hd och dd+, Untochables dd+ och full metal jacket dd+ alla blir pcm.
När jag tar Info på hddvd står det Audio output: Digital Pcm. Borde det inte stå nåt om bitsream? Är det någon som har ep-30 och kan bekräfta att det fungerar med bitstream? Postad 10 February 2008 - 20:41
Sorry, men det är endast EP35 som klarar av att bitstreama ljudet. På EP30 får du bara ut PCM (vilket inte är fy skam det heller, men eftersom du har en såpass bra förstärkare så skulle nog jag, om jag vore du, kolla om du kan byta upp dig till en EP35 istället...) Postad 10 February 2008 - 20:44
Det är bara XE1 och EP35 som klarar direktljud över HDMI.
Spelar visserligen ingen större roll så länge du kör DD+ och TrueHD då spelaran sköter omvandligen till PCM. Det är bara om du ska få ut DTS HD MA som du missar något men även där får du ut DTS (core) som PCM. Postad 10 February 2008 - 20:46
EP30 har bara 2.0 analoga utgångar och hdmi, samt optisk/coax.
Om INGEN av dessa utgångar klarar av att skicka ut True HD, DD+, varför kan då dessa ljudformat avkodas internt i spelaren för utmatning??? Borde vara så att hdmi överför ljudet...? Postad 10 February 2008 - 20:53 läs den meningen igen och du iner nog att du besvarat din egen fråga?
Spoiler
Postad 10 February 2008 - 20:53
Hehehe... jag upptäckte det. Jag sökte på nätet och såg att Ep30 skickar ut signalen som pcm.
Mer info om audio och ep30 hittade jag på AVforums Postad 10 February 2008 - 20:53
ajzman, bra att du kommer och reder ut saker och ting. Jag har alltid fått hört att det som skiljer EP-30 mot EP-35 är att EP-35 kan skicka DTS-HD MA som bitstream då får man ju för sig att EP-30 kan skicka alla ljudformat utom DTS-HD MA som bitsteam.
Aja, då blir det en EP-35 för mig. Postad 10 February 2008 - 20:59
Tack för alla svar.
jag hade bokat en ep35 av den anledning, men de sa att det knappt inte skiljde något på 35 och 30, bara nåt med analog osv. Ska ta och ringa butiken imorgon och se vad de ska göra åt saken. Postad 10 February 2008 - 21:17
nästan en hel sida till om skillnad mellan bitstream audio och pcm hehe
tror aldrig alla kommer veta hur det ligger till hifiklubbens personal är ju bra, eller inte Postad 10 February 2008 - 21:39 Ändrar inlägget. Har ett hetsigt temperament. Får väl bli så att jag lämnar tillbaks apparaten och skaffar den jag hade tänkt från början, någon annanstans. Har skrivit till Toshiba, väntar tills jag får ett svar från dem... Redigerat av Tompa123, 10 February 2008 - 22:46. Postad 10 February 2008 - 21:46
Är det någon som kopplat Analogt från EP-35 till en äldre receiver , ljudet blir inte bra
när jag kopplat. Dolby true HD låter lågt och dåligt, lät mkt bättre när ja koppla analogt till min samsung 1400!! hur kan det skilja så!! några inställningar som skiljer Ep35 från en 1400, kanske ingen som har bägge eller vet?!! Postad 10 February 2008 - 23:23
Skaffa ny receiver med hdmi Att köra analogt är som att köra VHS med HDMI kabel. Nä ska vara digitalt Postad 11 February 2008 - 01:19
Dolby TrueHD är ofta mixat på en lägre nivå, har märkt det också (på XE1). Men att det skulle låta "dåligt" har jag inte märkt, tvärtom låter det mycket bra, bara man vrider på lite mer... (typ 65 istället för 55 på stärkaren). Ett problem kan ju dock vara att din förstärkares vanliga signalbehandling kopplas ur när du kör analogt direkt in. Om du är van att ha någon speciell inställning kommer det därför att låta annorlunda. Så se till att du har rätt högtalarinställningar i spelaren!
Postad 11 February 2008 - 08:15 Fan också. De är för dyrt. Jag som har funderat på att beställa en därifrån och lämna tillbaks min EP-30:a. Hoppas att jag får ett trevligt svar från Toshiba - att EP-30:an kommer att stödja 7.1 bitstream efter en kommande firmware upgrade. Tror dock inte det... Redigerat av Tompa123, 11 February 2008 - 08:26. Postad 11 February 2008 - 08:32
Jag har haft en Marantz 6600 och en Marantz 6001 (lånade hem över 3-dagars period) som, antar jag, beter sig relativt likt en Denon 1930. Personligen tycker jag faktiskt att EP35 gör ett bättre jobb med uppskalningen av "vanliga" DVDs (vid 1080i) än dessa Marantz-modeller - och det är inget dåligt betyg det, eftersom Marantz 6001 ligger på 4000:- i dagsläget! För det priset får man ju den allra bästa HD DVD spelaren också u know...! Har också jämfört med min PS3a, som även den är mkt kompetent på DVD-uppskalning, men även här är, enligt mitt tycke, Toshiban snäppet vassare, med aningen "mjukare" bilddetaljer och en mer "naturlig" bild. Sammanfattningsvis ser alltså standard-DVDs MYCKET bra ut på min 720p/1080i plasma, men jag har dock inte testat denna uppskalning på en Full-HD skärm, så där kan jag inte avgöra resultatet... Det är dock ett välkänt faktum att EP35 har vissa "deinterlacing"-problem (t ex 1080i --> 1080p), så innan detta kan lösas, via ev firmware uppdatering, bör man köra på enbart 1080i (lär inte vara ngn synbar skillnad gentemot 1080p...). Redigerat av ajzman, 11 February 2008 - 12:16. Postad 11 February 2008 - 08:40
Hey, no problems dude! Hmm, har Komplett alltså höjt priserna nu?? Då var det alltså enbart förra veckan ("Veckans erbjudande") som 2990-priset gällde...? Tur att man höll sig framme med sin beställning... MEN - när tusan kommer de nya "rekommenderade" priserna från Toshiba att gälla då???? De verkar ju inte slagit igenom alls utan de rabatterade priser som dykt upp sista veckorna har ju endast rört sig om: 1. Komplett - veckans erbjudande kampanj 2. Hifi-klubben - tömt hela sitt HD DVD lager... Sure, en EP30 kostar väl fortfarande 2190:- ute på Media Markt, men ryktena som gick att de nya priserna skulle gälla för ALLA återförsäöljare från 1 feb + att paketen skulle innehålla 4 filmer + feta reklamkampanjer från Toshiba, har man ju inte sett röken av...?? Redigerat av ajzman, 11 February 2008 - 08:41. Postad 11 February 2008 - 08:46 Jag skall inte bara kasta skit över EP-30:an. Standard-DVD's ser jävligt bra ut med denna spelare och just nu har jag inte en receiver som klarar av de nya formaten, så NU är den helt ok för mig. Sen kommer det dock kännas kymigt att jag inte bytte upp mig när jag hade chansen - när jag väl har en reciever med de nya ljudformaten... Och bildmässigt med HD-DVD's kan jag inte klaga... Edit: Jag tycker att det är märkligt att de höjer priset på spelarna nu, när de verkligen har kniven på strupen. Blu-Ray har ju faktiskt nästan redan vunnit. Konstig strategi av Toshiba - om det nu inte är Komplett som har insett att de inte längre behöver konkurrera med HIFI-klubbens priser... Redigerat av Tompa123, 11 February 2008 - 08:51. Postad 11 February 2008 - 09:22
Måste bara inflika med att i fredags (eller om det var i torsdags) så när jag ringde hifiklubben och bokade min EP-35:a så var det även den sista i butiken och dom hade då bara 5 kvar i centrallagret. Så jag var snabb som attan att lägga undan den som dom hade, och som man ser det nu så var det en himla tur det.
Edit: är det på Toshibas hemsida man får blanketten som man ska beställa filmerna från? Redigerat av toska, 11 February 2008 - 09:24. Postad 11 February 2008 - 10:10 Jag har som du vet både en EP35 och en 1400, dock har jag inte testat att koppla in dom analogt utan kör endast digitalt ut från dom. Däremot körde jag analogt ut på min förra hddvd (XA1) och där lät TrueHD också lågt, betydligt lägre än om jag körde vanlig dd/dts via spdif. Jag var tvungen att skruva upp volymen rätt så mycket mer för att få samma tryck. Postad 11 February 2008 - 10:12
Så jag som inte har HDMI ingångar på min stereo får mao "sunkigt" ljud om jag nu får min Toshiba från HiFi klubben?
Verkar ju som om dom sålt slut... Postad 11 February 2008 - 10:18
Det är inte säkert du får sunkigt ljud, analogt är minst lika bra som HDMI, det beror på vilka inställningar
man kör med och hur receivern går ihopa med spelaren!! Jag får fininställa lite mera på min men kommer köpa en ny stärkare ändå då jag vill njuta av DTS HD MA från både BD och HD!! >> Joakim 99 och HD ready, gött att höra att Ni också upplever Dolby true HD som lägre, får skruva upp volymen ännu mera, ta te x Top Gun om man byter till DTS 6.1 i början då får högtalarna en chock !! Men ljudet är ju bättre det hör man med dolby true HD, flygplanen hörs klarare och tydligare det är bara att vänja sig vid lägre db och höja lite mera!! Att det skiljer så mellan när ja koppla analogt på samsungen kanske har med spelarnas inställningar att göra, körde iof mest PCM och det är nog högre db än Dolby true HD!! Redigerat av henke007, 11 February 2008 - 10:23. Postad 11 February 2008 - 10:19
Ja ett nytt försteg med alla sorters ingångar och de nya ljudformaten står ju på önskelistan men det kostar ju en del så det får tyvärr vänta...
OM jag nu får min DVD vill säga, jag har ju iofs beställt den via hemsidan så den borde vara reserverad till mig men man vet aldrig. Postad 11 February 2008 - 10:27
Jag beställde min EP35:a i onsdags förra väckan från hifi klubbens hemsida och fick min post avi nu på morgonen. kan hämta den efter kl 16 i dag
Postad 11 February 2008 - 11:18
HiFi-klubben har på sin hemsida tagit bort alla (båda) HD-DVD. Kvar finns enbart Blu-ray.
Postad 11 February 2008 - 11:23
Lite intressant läsning och då förstår man nog varför HiFi klubben dumpar priser och inte tar in fler...
http://www.hifiklubb...lubben/2092.htm Postad 11 February 2008 - 11:29
HAHA tack för garvet, han måste läst Aftonbladet innan han skrev det på
HIFI klubbens hemsida!! Vi tackar HIFI klubben för deras intresanta artikel och för deras otroliga kunskap om HD DVD formatet och dess framtid!! Redigerat av henke007, 11 February 2008 - 11:33. Postad 11 February 2008 - 11:33
Jag tror nog inte att HiFi klubben rättar sina produkter m.m efter vad Aftonbladet skriver.
"Skulle de kommande månaderna bjuda på en reell motreaktion från HD-DVD-lägret är vi naturligtvis villiga att ta upp beslutet till förnyat övervägande. Vi vill passa på att poängtera att vi inte tar ställning utifrån kvaliteten hos de två formaten, utan beslutet är uteslutande är en reaktion på att merparten av alla nya högupplösta filmtitlar kommer att ges ut på Blu-ray. Därför måste vi anse detta vara det mest korrekta formatet att rekommendera våra kunder. " Vi får väl se, jag bryr mig inte om vad dom krigar om, jag vill mest ha båda formaten eftersom att jag är prylgalen... Postad 11 February 2008 - 11:38
Jag skiter fullständigt i vad HIFIklubben gör det är deras förlust, tvivlar på att de movar speciellt många BD spelare heller !!
DE kan inte ens specarna på det de säljer!! Samt vet de inte vilka bolag som stödjer HD DVD om du skulle fråga dem osv De har läst detta på prylportalen eller dylikt trust me Postad 11 February 2008 - 11:44
Chill man...
Även om jag aldrig gillat HiFi klubben pga. lite dryga personalerfarenheter så tror jag nog att dom vet vad dom pratar om så jag håller inte med. Vet du själv vilka bolag som stödjer HD DVD? I dagsläget verkar det som att bolagen inte själv vet vilka ben dom ska stå på. Men vi skippar den diskussionen här i denna tråd iaf. Redigerat av Unregistered33cc6995, 11 February 2008 - 11:45. Postad 11 February 2008 - 14:05
Nu ska jag snart sluta spama för dagen men jag fick detta nu på mail
"Din order har nu mottagits för behandling. Du kommer inom någon dag få en leveransbekräftelse med kollinummer på din order när den skickats från lagret. " Tyder väl på att jag får "min" spelare ändå annars vore det dumt att skicka ut detta mail så HiFi klubben lär väl ha någon kvar på lager... Redigerat av Unregistered33cc6995, 11 February 2008 - 14:05. Postad 11 February 2008 - 14:17
Hoppas det ordnar sig med din beställning! Själv funderar jag på att dra iväg ett mejl till Toshiba och kolla vad som gäller, dvs när de nya rekommenderade priserna kommer slå igenom helt enkelt?? Visst, nu har jag ju precis fått min EP35, men vore intressant att veta ändå tycker jag! Postad 11 February 2008 - 14:23
Passa även på att fråga när deras annonskampanjer ska starta också. Toshiba skulle väl genomföra en aggresiv annonskampanj även i Europa har jag för mig. I USA verkar den inte heller ha startat, annars borde väl Diabolo eller nån lagt ut dessa annonser här.
Lokalinriktade Superbowl annonser och rea på film når väl inte ut till den stora massan i USA. Vore kul och se hur de kommunicerar via pressen i USA... och framför allt i Sverige. Utan annonskampanjer lär Toshiba knappast väcka intresse hos vanliga Svensson som inte hänger på forum och läser/ser prissänkningar etc. Hoppas att dom drar igång en kampanj snart här i Sverige. Redigerat av crest, 11 February 2008 - 14:27. Postad 11 February 2008 - 14:31
Hoppas fortfarande på att man ska kunna göra den regionfri, tänkte se en reg 4 normal dvd igår och det funkade ju naturligtvis inte.
Postad 11 February 2008 - 14:32
Precis, det ska jag banne mig fråga! Jag menar, det har ju inte hänt speciellt mkt sedan denna artikel: Halvering av priset på hd-dvd spelare vilket börjar kännas riktigt dåligt! Edit: eeh, hittar ingen mejladress till korrekt HD DVD support i Sverige? http://www.toshiba.se/nep.html?pid=286 http://www.toshiba.se/nep.html?cid=652 måste jag mejla deras UK-support eller?? http://www.toshiba-europe.com/ Weird... Redigerat av ajzman, 11 February 2008 - 14:38. Postad 11 February 2008 - 14:38 Smart och gå ut och köra TV reklam?? När kunden kommer till butiken så talar säljaren om att Blueray är den rätta vägen. Dom kanske borde påverka försäljningsleden istället. Finns det en HD-DVD spelare i en butik så står den undanställd i något hörn. Medan Bluray spelarna står snyggt uppradade och med ett lockande ställ dyra BD filmer intill. Postad 11 February 2008 - 14:45
Om någon har kontaktuppgifterna till Mattias West på Toshiba Nordic, så kan väl ni höra av er till ajzman. ojjj...Nu är vi verkligen offtopic. Om jag hade haft tid så hade jag promenerat bort till Toshiba och frågat efter någon ansvarig. Men har ingen möjlighet att dra iväg. Redigerat av crest, 11 February 2008 - 14:49. Postad 11 February 2008 - 14:50
SNABBT OCH VÄNTAT SVAR ang EP-30:
"Dear Customer Thank you for your recent enquiry. Please find the information that you requested as follows: I have spoken to the engineers at head office about this, they have confirmed that it is impossible to upgrade the HD-EP30 to enable HDMI 7.1 bitstream. This is down to the internal hardware." Så var det med detta... Edit: Tror jag ger upp. Edit igen: JAG???? ALDRIG! Ändrar jag det till. Mer finns att läsa senare i denna tråd. Redigerat av Tompa123, 11 February 2008 - 18:00. Postad 11 February 2008 - 15:08
"Varför denna prissänkning, Henrik Johansson på Toshiba? - Vi ser att vi har en stor andel av marknaden, men när filmbolaget Warner tog beslutet att överge hd-dvd till förmån för blu-ray, då ville vi göra något för att behålla vår marknadsandel. " http://www.prylporta..._MKF053.dbp.asp Den här mannen borde väl kunna svara på alla frågor? Henrik Johansson, produkt- och försäljningsansvarig, Toshiba TEC Nordic AB, 08-734 36 05, 073-719 36 05, [email protected] Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 11 February 2008 - 15:13. Postad 11 February 2008 - 15:41
oj, får se vad som händer... har redan mejlat Mattias West Postad 11 February 2008 - 16:57
Jag har nu fått respons från Mattias och skriver in hans svar under tråden HD DVD Nyheter och rykten.
Redigerat av crest, 11 February 2008 - 17:03. Postad 11 February 2008 - 17:30
Då har man bytt ut "gamla" trotjänaren E1 till en EP35. Har inte hunnit testa så mycket än men är mycket nöjd än så länge.
Beställde min på Hi-Fi klubben's webshop i onsdags och den kom idag. Har någon av er andra som beställt dårifrån fått presentkortet på 5 filmer som dom angav på hemsidan? Antar att dom menar det där erbjudandet som Toshiba haft/har. Gjorde mig iaf till och skickade ett mail och frågade Fick nyss svar på mitt mail: "Hej, Tyvärr hade vi fel information från början på dessa spelare angående filmerna. Det som gäller är att man går in på http://www.hddvdeurope.com/ och följer instruktionerna på den sidan. Med vänlig hälsning xxxxxxx xxxxxx" Redigerat av Lt Worf, 11 February 2008 - 17:35. Postad 11 February 2008 - 17:42 Pratar de på Toshiba inte med varandra? Henrik Johansson, Toshiba, har ju gått ut med sänkningen på Prylportalen. Tittar man på Toshiba svenska hemsida nämns inget om någon typ av dvd-spelare. Det ser onekligen ut som om Toshiba i Sverige inte säljer hd-dvdspelare. Om Henrik inte är Mattias kollega, och inte anställd av England, borde han då gått ut med det uttalandet om sänkning som han gjort. Förtroendet för Toshiba dalar. Var servas maskinerna? Redigerat av Doublefix, 11 February 2008 - 17:43. Postad 11 February 2008 - 17:57
Var det NÅGON som inbillade sig att jag skulle ge upp????
SJÄLVKLART INTE!!! Har en HD-EP35 hemma nu. Min "gamla" HD-EP30 finns nu till försäljning på HIFI-klubben Södermalm. Om den fortfarande finns kvar vill säga. HIFI-klubben Fridhemsgatan hade en 35:a kvar. Den är MIN nu. Nu är allting frid och fröjd igen. Redigerat av Tompa123, 12 February 2008 - 01:03. Postad 11 February 2008 - 17:57
Hej! Säkert att du verkligen får dina 5-filmer då? Se detta inlägg: https://www.minhembi...p;#entry1780339 Ungefärligt citat från crest's inlägg som länken går till, med en konversaton med en "Mattias West" på Toshiba: "Q: Jag sett att många internet butiker fortfarande skriver att det ingår 5 filmer, men upphörde inte det den sista januari som det står på blanketten man ska fylla i? Det står dock att man kan skicka in blanketten till sista feb. Vad händer med de lappar som kommer in nu med kvittokopior som visar att spelaren är köpt i februari? A: Kampanjen tog slut 31 januari (5st filmer) , man får skicka in sin voucher tom sista Februari" Detta innebär alltså att de som köpt spelarna innan/på 31 Januari kan skicka in sina voucher men de som köpt efteråt är inte "godkända" att ta del av erbjudandet? Hoppas det funkar för din skull Lt Worf. EDIT: Korrigerat länken, den visade den senaste posten i den tråden och inte den som jag hänvisade till. Redigerat av TheSwede86, 11 February 2008 - 18:33. Postad 11 February 2008 - 18:02
Stabilt mannen, enjoy your brand new EP35! Postad 11 February 2008 - 18:30
Redigerat av Tompa123, 12 February 2008 - 01:03. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |