jag undrade om det räcker att ta upp mobilen ur fickan för att direkt se "1 nytt sms" eller om man måste trycka en gång på skärmen för att se det. men du gav svar på min fråga. tackarDet syns när du har telefonen låst. Skärmen släcker sig naturligtvis men med en knapptryckning kan du see.Syns i standby/Viloläget med men tror det var det innan du menade?Hej
Måste man sätta på skärmen för att se missat samtal/nytt sms eller dyker det upp en liten symbol i "standby" ?
Lg KU990 va tror ni om denna?
LG Viewty KU990
(Mobiltelefoner)
|
4
|
(71)
|
Inga priser |
SE W960i vs LG KU990 (62 inlägg)
|
18 år sedan |
Finns msn messenger tillgänglig på viewtyn (4 inlägg)
|
18 år sedan |
SE K850i vs W910i (10 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 28 February 2008 - 19:09
Postad 28 February 2008 - 20:09
**Edit** Nevermind, fick det till o fungera med bluetooth dongeln i datorn
Redigerat av Unregistered409cb17f, 28 February 2008 - 22:12.
Postad 28 February 2008 - 21:40
Tänkte byta tema på min viewty men när jag öppnar EFC Media/Module Builder och sedan trycker på Efs explorer
så ska min telefon komma upp på den listan va? Men det gör det inte? Vad ska jag göra?
Tacksam för svar// Conke
Postad 28 February 2008 - 23:54
Tjena
Tänkte byta tema på min viewty men när jag öppnar EFC Media/Module Builder och sedan trycker på Efs explorer
så ska min telefon komma upp på den listan va? Men det gör det inte? Vad ska jag göra?
Tacksam för svar// Conke
Jag fick gå in i enhetshanteraren först o ta bort "lg modem" för att telefonen skulle hittas i programmet, kan vara det du behöver göra.
Postad 29 February 2008 - 01:11
Riktigt nöjd med denna nalle!
Postad 29 February 2008 - 12:16
Tror tyvär inte nån har koll på denna sladd, verkar inte finnas nån direkt information någonstans =/Så om jag vill beställa tv-ut sladd är det emailadress som gäller ev telefon?
Skriv gärna här ifall du får något vettigt svar av dessa gällande tv-ut kabeln :-)
Tv-ut sladden finns att köpa bl.a. i Telias butiker, tror inte det är nån lagervara men jag vet att de kan beställa hem den.
Postad 01 March 2008 - 22:49
super.bmp 1.26MB
51 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered409cb17f, 01 March 2008 - 22:54.
Postad 01 March 2008 - 23:31
Visste inte att den pallade så hög bitrateHmm, upptäckte att min viewty klarar av divx med bredd ända upp till 640, t.ex gjorde om bee movie dvd till divx 640x368 ( 16:9 ) 29,97 fps, video bitrate 2400 kbps, dx50 four cc, audio 48000 KHz@ 320 kbps.. viewtyn spelar upp den som en dans på rosor. Tänkte det kunde va roligt o veta, blir fin bild på tv'n då via tv-out
super.bmp 1.26MB 51 Antal nerladdningar
Men tack då vet man!
Postad 02 March 2008 - 14:36
Läste längre upp här, verkade smidigt om man bara behöver den om man vill byta teman.
Laddade ner den..är tydligen en rar-fil.. Är inte så bra på detta och vet inte hur man får in den i telefonen..
Har läst på det engelska forumet, men där står mest om de andra metoderna man kan använda.
Postad 02 March 2008 - 23:50
Finns det nån vänlig själ som kan tipsa om en svensk installationsguide angående Theme Manager?
Läste längre upp här, verkade smidigt om man bara behöver den om man vill byta teman.
Laddade ner den..är tydligen en rar-fil.. Är inte så bra på detta och vet inte hur man får in den i telefonen..
Har läst på det engelska forumet, men där står mest om de andra metoderna man kan använda.
Tycker det var bra förklarat, vad är det du är osäker på?
Installerade via minneskortet på min.
Installing to Memory Card:
För de 2 första stegen måste du använda EFS Media Builder som du får ladda ner.
1) Navigate to "LGAPP/Media/swf/" and install any custom NYX files you may wish to use (helps if you rename them if they have standard names).
2) Install "theme_bg2.swf" into "LGAPP/Media/swf/theme" using EFS Media Builder then restart the phone once done.
När du väl startat igång EFS och fått det att känna igen telefonen så gå bara in i de kataloger som står beskrivet ovan och kopiera filerna som det står förklarat.
Starta om telefonen och gå in och ändra USB anslutningsmetod till Mass Storage vilket gör att du kan komma åt minneskortet via vanliga utforskaren.
3) Navigate to Settings, Phone settings, Connectivity, USB Connection mode and pick Mass Storage from the list then connect the phone to pc
4) Switch USB connection mode to Mass Storage then browse to the Memory Card/Removable Storage.
5) Drag and drop the "Themes" folder from the rar file directly to the root of the memory card.
Markera katalogen Themes som du får då du packar upp Theme manager, kopiera den till roten på minneskortet.
6) On the phone, navigate to Settings, Screen, Handset theme and pick the 2nd theme in the list.
Välj sedan silvertemat som är det 2:a temat när du går in under teman på telefonen. Sen är det bara att gå till första menyn på viewtyn och trycka på C knappen så kommer alla teman upp. Riktigt smidigt. Tryck C 2 ggr för att få bort menyn när du väl valt tema.
Lycka till o fråga gärna om det är nåt!
Postad 04 March 2008 - 14:48
1) Navigate to "LGAPP/Media/swf/" and install any custom NYX files you may wish to use (helps if you rename them if they have standard names).
Navigera till mappen swf och installera vilken som helst " custom NYX files you may wish to use (helps if you rename them if they have standard names)"
Vadå skall man installera någon NYX fil också (vad är det) samt skall jag byta namn på något.
Hade bara tänkt kopiera in filen "theme_bg2.swf" swt mappen men blev osäker ang detta med NYX och namnbyte.
Postad 04 March 2008 - 17:31
Förstår inte riktigt detta i instruktionen.
Navigera till mappen swf och installera vilken som helst " custom NYX files you may wish to use (helps if you rename them if they have standard names)"
Vadå skall man installera någon NYX fil också (vad är det) samt skall jag byta namn på något.
Hade bara tänkt kopiera in filen "theme_bg2.swf" swt mappen men blev osäker ang detta med NYX och namnbyte.
Det följer med en NYX fil som heter "nyx_viewtyx.swf" det är bara att kopiera in den i den katalogen istället.
Thats all!
Var lite osäker på det där först också man kan editera följande rad i themes.txt som ligger i themes mappen som man får när man packar upp them manager. Men det behövs inte göras något alls om du kopierar in den NYX filen som följer med. Bara lite extra info.
<ViewtyX ThemeName="Viewty X" NYX="1" Path="//LGAPP/Media/swf/nyx_viewtyx.swf" />
<DefaultNYX ThemeName="Default NYX" NYX="0" Path="CHANGE TO DEFAULT NYX FILE LOCATION IN PHONE MEMORY, AND CHANGE NYX 0 TO 1"
Men har man ingen annan NYX-fil man vill använda så går det utmärkt med den som följer med. Visst har du sett att det finns en Theme Manager V. 2.6 nu att ladda ner.
Kör hårt o lycka till!
Redigerat av Biokillen, 04 March 2008 - 17:50.
Postad 04 March 2008 - 20:50
Trodde man kunde klistra in i EFC men man skulle markera filen och trycka write till den mapp där filen skall ligga.
Det gick med andra ord skitbra.
Tack för hjälpen.
Postad 04 March 2008 - 20:52
Blir som en ny telefon nu
EFS är väl inte världens smidigaste program, helt sant.
Var så lite så, njut nu av Viewtyn ännu mer
Ett tips är att då du hittat temat du mest använder, redigerar "ThemeList.txt" som ligger i Themes katalogen.
Litet utddrag ur den nedan:
<!-- THE FIRST THEME IN THE LIST IS THE DEFAULT THEME LOADED WHEN HADNSET IS TURNED ON! -->
<Black ThemeName="Black" Path="//mmc1/Themes/Default/theme_bg1.swf" />
<Silver ThemeName="Silver" Path="//mmc1/Themes/Default/theme_bg2.swf" />
<Fish ThemeName="Fish" Path="//mmc1/Themes/Default/theme_bg3.swf" />
Kopiera in den raden som motsvarar det temat du vill ha när du slår på telefonen högst upp. Då slipper du välja om tema varje gång du slår på telefonen efter den varit helt avslagen. Men det kanske du visste redan...
Redigerat av Biokillen, 04 March 2008 - 20:56.
Postad 04 March 2008 - 22:01
Kan man bara kopiera in raden överst och även låta den rad man kopierat vara kvar på sin ursprungliga plats.
Rekomenderar flera att ladda in andra teman än orginal.
Postad 04 March 2008 - 22:11
Nä det hade jag missat.
Kan man bara kopiera in raden överst och även låta den rad man kopierat vara kvar på sin ursprungliga plats.
Rekomenderar flera att ladda in andra teman än orginal.
Det är bara att klippa ut den, dvs inte kopiera. Den behövs bara på 1 ställe.
Postad 04 March 2008 - 22:16
Error loading theme, Please check thi themes install path and ThemeList.txt settings på skärmen.
Jag vet inte om jag lägger Themes mappen på rätt ställe och vad är root of the memory card??
snälla lite hjälp..
Postad 04 March 2008 - 22:19
Tjena på er alla. Jag håller på lite med Theme Manager V 2.6., men jag får bara igång proget och det står
Error loading theme, Please check thi themes install path and ThemeList.txt settings på skärmen.
Jag vet inte om jag lägger Themes mappen på rätt ställe och vad är root of the memory card??
snälla lite hjälp..
Utgår ifrån att du installerar på minneskortet.
Roten på minneskortet är alltså tex G:\ så sökvägen i det exepmlet skulle se ut så här G:\Themes.
Postad 04 March 2008 - 22:45
**EDIT**
Tog bort "themes" mappen helt enkelt från minneskortet, nu kommer filmer o musik o allt fram i ett nafs. Om nån vänlig själ skulle kunna kopiera sin original "theme_bg2.swf" med EFS explorer så blir jag evigt tacksam, min mjukvaruversion är KU990_V10b ( ingen 3 lur ).
Redigerat av Unregistered409cb17f, 04 March 2008 - 23:09.
Postad 05 March 2008 - 13:56
Postad 05 March 2008 - 14:08
Tar kanske 30min om jag ska lägga över en fil på 3gb.Om inte ännu mindre.Är era lurar lika slöa på att ta imot filer . Håller på skickar över en divx fil på 170 mb & det tar säkert 30 min via USB kabeln . Ska det vara så eller har jag missat någe .
Sen stavas det "emot"
Postad 05 March 2008 - 16:57
hav tålamod med en noob, för nu måste jag få lite info, om jag ska bestämma mig för KU990´n.
1) Konvertera till DivX: kan jag göra det med vilken köpefilm/serie som helst ? Eller måste det vara fulfilm från nätet ?
2) Jag antar att jag kan föra över filer från datorn direkt till minneskortet I telefonen ? Inte hålla på att kladda med att ta ut minneskortet till en minneskortläsare ?
3) Film med text: kan man spela upp en DivX-film med tillhörande text-fil i samma mapp (som t.ex med VLC), eller måste jag lägga in texten "i" film-filen ?
Tack för svar, det dyker säkert upp fler frågor efterhand...
/Krank
Postad 05 March 2008 - 18:54
Mors,
hav tålamod med en noob, för nu måste jag få lite info, om jag ska bestämma mig för KU990´n.
1) Konvertera till DivX: kan jag göra det med vilken köpefilm/serie som helst ? Eller måste det vara fulfilm från nätet ?
2) Jag antar att jag kan föra över filer från datorn direkt till minneskortet I telefonen ? Inte hålla på att kladda med att ta ut minneskortet till en minneskortläsare ?
3) Film med text: kan man spela upp en DivX-film med tillhörande text-fil i samma mapp (som t.ex med VLC), eller måste jag lägga in texten "i" film-filen ?
Tack för svar, det dyker säkert upp fler frågor efterhand...![]()
/Krank
Får väl svara så gott man kan =]
1. Antas att det måste hursomhelst konverteras ned till något format som Divx konverter kan konvertera vidare (något filformat såsom .mpg, .avi m.m.).
2. Yes! Inga problem, hamnar rakt på minneskortet om du vill det. Använde bara kortläsaren första gången själver.
3. mycket tveksamt att den läser .sub/.srt =/ har inte testat själv, men låter mycket otroligt.
Någon får rätta mina felaktiga svar xD
Postad 05 March 2008 - 21:29
Använder mest Windows Viewty temat och skulle vilja modifiera det som syns på skrivbordet.
Som standart så visas det 3 ikoner där "My Videos, Internet och My Pictures".
Skulle vilja lägga till några fler ikoner på skrivbordet, har sökt på KU990 forumet men inte hittat svaret där heller.
Har lagt till följande rad i shortcuts.txt som ligger i mappen \widgets\shortcuts i Windows temat.
<shortcut4 str="My memory card" dep="2,1,8" id="fid:0x20000f0a" ico="/icons/internet.swf" posx="16" posy="250"
för att jag tänkte komma åt minneskortet direkt från skrivbordet. Valde att använda internet.swf igen då jag tänkte den skulle dyka upp som en 4:e ikon men med en annan funktion.
Finns det nån bra sammanställning på var i djupet (dep= xx) olika funktioner ligger?
Nån som vet hur man går tillväga eller har några tips öht?
Tack så länge.
EDIT
Har fixat det nu, med ikoner och genvägar och allt.
Redigerat av Biokillen, 06 March 2008 - 13:01.
Postad 05 March 2008 - 22:20
Förstår inte riktigt detta i instruktionen.
Det följer med en NYX fil som heter "nyx_viewtyx.swf" det är bara att kopiera in den i den katalogen istället.
Thats all!
Var lite osäker på det där först också man kan editera följande rad i themes.txt som ligger i themes mappen som man får när man packar upp them manager. Men det behövs inte göras något alls om du kopierar in den NYX filen som följer med. Bara lite extra info.
<ViewtyX ThemeName="Viewty X" NYX="1" Path="//LGAPP/Media/swf/nyx_viewtyx.swf" />
<DefaultNYX ThemeName="Default NYX" NYX="0" Path="CHANGE TO DEFAULT NYX FILE LOCATION IN PHONE MEMORY, AND CHANGE NYX 0 TO 1"
Men har man ingen annan NYX-fil man vill använda så går det utmärkt med den som följer med. Visst har du sett att det finns en Theme Manager V. 2.6 nu att ladda ner.
Kör hårt o lycka till!
Har laddat ner EFS nu men har bara en NYX-fil vid namn "NYX_H3G_menu_swf", inte ovannämda alltså.
Till vilken katalog menar dem man ska kopiera den till i så fall? Theme? Sen vet jag inte hur det ska gå till då writeknappen inte är aktiverad.
Det här är säkert himla lätt om man vet hur man skall göra, men jag är inte riktigt där, än.
Postad 05 March 2008 - 22:31
Har du laddat hem Theme Manager och packat upp det så ingår rätt NYX-fil. Så den kan du inte
missa
Postad 05 March 2008 - 22:38
Skrider till verket .. - ser filen nu i T M
Fast jag lär nog återkomma snart
Så jag ska alltså packa upp NYX-filen i T M till..?
Redigerat av Melloyello, 05 March 2008 - 22:59.
Postad 05 March 2008 - 23:35
Du måste använda EFS programmet för att överföra NYX filen till:
Path="//LGAPP/Media/swf/
Där väljer du Write när du markerat "nyx_viewtyx.swf" som du redan packat upp till hårdisken på din egna dator.
Postad 06 March 2008 - 11:54
Har inte kommit in där på ett par dagar nu
Postad 06 March 2008 - 12:55
Nån som vet vad som har hänt med http://www.ku990.co.uk/forum/index.php
Har inte kommit in där på ett par dagar nu
Har varit där varje dag senaste tiden och det enda är väl att det gått lite segt.
Men annars uppe som vanligt.
Postad 06 March 2008 - 19:36
Du måste använda EFS programmet för att överföra NYX filen till:
Path="//LGAPP/Media/swf/
Där väljer du Write när du markerat "nyx_viewtyx.swf" som du redan packat upp till hårdisken på din egna dator.
Nu har jag kommit så långt (ja skratta ni) att jag ska överföra Themes-mappen till minneskortet på telefonen.
Men "det går inte att överföra mappar i telefoner" får jag upp som meddelande. Börjar tappa hår här!!
Vad gör jag för fel, är inne i innehållshanteraren i PC Suite, för det är väl därifrån jag ska göra denna överföring??
Postad 06 March 2008 - 21:27
Postad 06 March 2008 - 22:23
Har letat lite.. finns tydligen under "Flyttbar disk"
Nu är Themes i minneskortet bland dem andra mapparna.
Har följt instr. såsom att välja det 2:a temat i listan, men inte händer där nåt efter man trycker på C..
Redigerat av Melloyello, 06 March 2008 - 23:05.
Postad 07 March 2008 - 08:57
Postad 07 March 2008 - 11:15
Det är det jag hade gjort - såg inte nån extern disk ploppa upp
Har letat lite.. finns tydligen under "Flyttbar disk"
Nu är Themes i minneskortet bland dem andra mapparna.
Har följt instr. såsom att välja det 2:a temat i listan, men inte händer där nåt efter man trycker på C..
Ska trycka 2 ggr på C.
Sen så har du väl gjort de övriga stegen också som beskrivits ovan?
Postad 07 March 2008 - 11:33
Postad 07 March 2008 - 11:53
Naturligtvis. Får väl göra om proceduren. Övning ger färdighet som bekant
Har du också startat om telefonen? Kan lätt bli att man missar det.
Postad 08 March 2008 - 00:07
Har skapat ett konto på blogspot men vill ändra till den bloggen istället.
Tack så länge.
EDIT
Fick till det också, KANON!
Bara lite farligt när det blir fest imorrn, haha lär väl bli en del pinsamheter som hela världen kan få tillgång till =)
Tur ingen kan adressen förutom närmast sörjande!
Redigerat av Biokillen, 08 March 2008 - 01:44.
Postad 08 March 2008 - 22:17
tacksam för svar....
Redigerat av hanky panky, 08 March 2008 - 22:44.
Postad 08 March 2008 - 23:14
Du har ingen Mediamarkt affär i närheten då?jag har suttit ett tag och funderat på en ny telefon därför att jag har tappattron på att min w910:a någonsin kommer att fungera som vanligt igen. Jag har kollat på viewtyn och SE w890:an, men jag har typ ingen möjlighet att klämma och känna på "insidan" av telefonen så jag vänder mig då hit. någon som har testat båda? viken är bättre etc?
tacksam för svar....
Alltid bäst att bedöma själv men sen så är telefonerna i sig mycket olika.
W890 --> Musikspelare
Viewty --> "Kamera" och Videospelare.
Postad 08 March 2008 - 23:57
Postad 09 March 2008 - 00:52
Så som låtarna sorteras så ligger dem huller om buller så skapa en egen spelningslista och du har över 600låtar på telefonen blir en liten jobbig historia om du ska plocka ut några godbitar.(Kan bara vara mina låtar som har fel filinfo)är som ute efter som en mobil/kamera mix så det verkar då bli viewtyn iaf. Men hur funkar musikspelaren till den? är det krångligare än med SE mobiler? vill gärna veta allt ni vet om den så det är bara att mata på med info
Men annars så är den rätt lika SE till walkmangränsnittet (om man tänker på det gamla och inte det nya ps3/psp gränssnittet).
Dock ingen Eq och ingen chans att du kan pausa i en låt , göra något annat och spela upp på samma ställe.
Det går om du lägger det kvar i bakrunden men det slukar batteri.
Men ljudet är ruskigt bra ut i lurarna om du byter till ett par bättre förstås.
Lite ful färg på musikspelaren bara
Postad 09 March 2008 - 12:09
Postad 09 March 2008 - 12:15
Jag körde se k800i 3.2mp före denna, och jao.. nästan så att iallafall i bra belysning, blev 3.2mp bättre kvalité =/hur är kameran? den har ju 5mp, men jag har hört att den är tyå som SE:s 3.2 mp mobiler. är det så?
Men denna är mycket bättre på videoinspelning, samt att bilder i mörka förhållanden blir bättre än SE.
Postad 09 March 2008 - 13:14
Det är vanligtvis ingen skillnad mellan 3.2mp och 5mp i mobilerna.hur är kameran? den har ju 5mp, men jag har hört att den är tyå som SE:s 3.2 mp mobiler. är det så?
Optiken är oftast densamma det är bara i större upplösning bilderna tas i.
Edit* Sen så använder Lg Sony Ericsson-delar.
Redigerat av Unregistered0354d681, 09 March 2008 - 13:14.
Postad 09 March 2008 - 20:53
Postad 09 March 2008 - 21:29
Skärmsläckare tror jag inte går då du får fram en svart bild med klocka, datum och eventuella sms/samtal ser du också här men kontakt bild , start , avstängning, viloläge funkar.aha. Kan man ta bilder som man har fört över från datorn eller som man tagit själv och använda som bakgrundsbild, skärmsläckare etc? Har bara haft SE telefoner så man vill ju ha pli på lite smådetaljer innan man köper något
Du bör dock ha 400x240 i upplösning på bilderna iaf till Start/Avstängning och viloläges-bild.
Har själv bara haft SE tidigare också förutom en 3310
Postad 10 March 2008 - 19:36
På arbetsbeskrivningen från verkstan stod det bara kort att de uppgraderat mjukvaran och att den nu testats vara ok.
Dock fick jag tillbaka telefonen precis som jag lämnade in den. Har inte lyckats spela in en film med komplett ljud en endaste gång trots flera försök och inställningar! Vet dock inte än om telefonen stänger av sig längre över natten...det återstår att se.
Tycker att det är så tråkigt att betala 140 kr i porto för att skicka in den, sedan vänta nästan 2 veckor på reparationen och få tillbaka den likadan. Måste nu gå igenom allt igen förmodligen för att de inte orkat titta närmare på den.
Är det någon som vet när man kan kräva pengarna tillbaka (eller ny vara)?
Jag har köpt den på Megastore och de tar en hel vecka på sig att besvara mail från kundtjänst. Sedan ska man ansöka om en blankett som de ska fylla i som man sedan ska skicka iväg med telefonen till verkstan (Anovo Nordic AB) som när den är klar ska skicka den först till Megastore innan de skickar tillbaka den till kunden. Och Megastore har inget system där man kan följa paket på nätet utan du måste vänta på en postavi(!).
Ursäkta att jag är så negativ men både LG och Megastore retar gallfeber på mig....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
SE W960i vs LG KU990
7 bilder
125 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?