Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TH-50PX8

918 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 december 2008 - 21:19

Zeke67
  • Zeke67
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ni som har denna 50" PX8, vilken anlsutning tror ni skulle funka bäst för en Samsungbox (Boxer) med komponentutgång?
Att koppla direkt via komponent, eller skall man gå via DVD med HDMI till Pannan?
Klarar komponent 720p?

Kom just på att det blir svårt att hitta en DVD som har komponent in...
Var och kollade på Px8:an i butik idag, såg väldigt bra ut (kopplad till vanlig Boxer med komponent) men fasen vad stort 50" blir!
Får nog bli en sån i alla fall.

Postad 11 december 2008 - 23:56

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1 450 inlägg
  • 0
De krymper med tiden :rolleyes:

Postad 12 december 2008 - 09:42

Unregistered7beda1cf
  • Unregistered7beda1cf
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har ett problem med ljud via HDMI.
Kopplat in min DVD till Tv:n med HDMI och DVD:n till receivern med Toslink för att kunna få DD5.1 och DTS m.m.
På DVD:n väljer jag "Audio out: Bitstream" för att kunna riktig signal till receivern.
Problemet är då att det inte kommer något ljud från Tv:n (DVD:n meddelar "HDMI Audio not supported").
Detta är ju väldigt irriterande då man inte alltid vill ha receivern igång.
För att få ljud till Tv:ns högtalare måste jag välja "Audio out: PCM" fån DVD:n vilket medför att när jag vill ha receivern igång så blir det fel signal, alltså endast 2-kanaligt ljud (fusk-surround).

Man skall väl inte behöva ställa om DVD:ns audio-inställningar varje gång man välja att ha ljud via TV eller receiver?

Någon som har samma problem?

Postad 13 december 2008 - 11:43

Tech_freak
  • Tech_freak
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej Alle!

Så fik jeg mit TV hængt på væggen :blink: Er der nogen der har nogle gode indstillinger til xbox 360 spil? Den har kørt over 100 timer nu og har brugt indstillingerne fra 42PX80 til TV og det er noget man skal vænne sig til :blink: Undskyld jeg skriver dansk, men kender kun det her forum, som har denne mode til diskussionl!

Postad 13 december 2008 - 15:12

Apan1
  • Apan1
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Kan säga att det är en bra bild på tv´n. Jag ska dock lämna tillbaka min då det inte går att köra DVI-HDMI (dator-tv) utan att de analoga kanalerna försvinner när man stängt av tv´n.

Postad 14 december 2008 - 12:07

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Kom just på att det blir svårt att hitta en DVD som har komponent in...
Var och kollade på Px8:an i butik idag, såg väldigt bra ut (kopplad till vanlig Boxer med komponent) men fasen vad stort 50" blir!
Får nog bli en sån i alla fall.

Det finns väl ingen dvd som har ingång, om det inte är en inspelare? Den inbyggda tvmottagaren funkar utmärkt till vanlig marksänd digitaltv.
Jag tyckte också den var stor i början, men den känslan försvann rätt kvickt.

Postad 15 december 2008 - 09:09

umehume
  • umehume
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om 50PX8 med kartong går in i en V70?

Redigerat av umehume, 15 december 2008 - 09:09.

Postad 15 december 2008 - 11:03

Boxerforce
  • Boxerforce
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om 50PX8 med kartong går in i en V70?

Nej, det går inte, (inte heller en 945, testade båda men det fick bli ett släp.)

Postad 15 december 2008 - 15:56

aysen
  • aysen
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Kan säga att det är en bra bild på tv´n. Jag ska dock lämna tillbaka min då det inte går att köra DVI-HDMI (dator-tv) utan att de analoga kanalerna försvinner när man stängt av tv´n.

Om du tar bort "sändingen "från datorn till tvn innan du stänger av så funkar det, halvdrygt att hålla på med jag vet.

Postad 15 december 2008 - 16:59

umehume
  • umehume
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Nej, det går inte, (inte heller en 945, testade båda men det fick bli ett släp.)

Hmm, då blir det strul att få hem den då... Ska man ta en PX80 istället?...

Postad 15 december 2008 - 19:24

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Kommer du ihåg vad måtten var på kartongen?

edit: Hittade tidigare i tråden 133x91x35

Redigerat av Figgis, 15 december 2008 - 19:38.

Postad 15 december 2008 - 21:25

umehume
  • umehume
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Den går alltså inte ens in om man bryter lite mot reglerna och lägger den ner?

Postad 15 december 2008 - 22:35

Boxerforce
  • Boxerforce
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Den går alltså inte ens in om man bryter lite mot reglerna och lägger den ner?

Det borde gå, men jag vågar inte säga säkert. Kan kolla imorgon eftermiddag om du vill.
Dom flesta handlare har väl lånesläp ( eller köp något på en byggfirma och låna deras släp...)

MVH Boxerforce

Postad 15 december 2008 - 22:57

umehume
  • umehume
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Bilen har ingen dragkrok =/

Tar nog och beställer den via internet nästa vecka istället och försöker muta postkillen att hjälpa mig upp i lägenheten, alternativt får jag ringa en kompis när den kommit.

Tack för hjälpen i alla fall!

Postad 15 december 2008 - 23:05

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Hmm, då blir det strul att få hem den då... Ska man ta en PX80 istället?...

42an gick precis in i S70 utan kartong, men e man rädd om bilen, eller TVn så är det inte att rekomendera, för det var verkligen precis.

Beställ hem den istället.

Postad 15 december 2008 - 23:49

Zeke67
  • Zeke67
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ja då var PX8:an uppe på väggen - Mer än godkänd bild och design för det här priset.
Tack alla ni som delat med er av erfarenheter, jag blev inspirerad!

Två små frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med:
1) Har nu kopplat en Samsung digitalbox (Boxer) med komponent till TV:n - Bra bild (efter justering till "komponent ut" på Boxern), men inget ljud i TV:n ??(får ut ljudet via hemmabion, men ibland vill man ju bara köra TV-ljudet) Levererar inte komponent ljud?

2) Jag får upp 576i "component" på skärmen - är det Boxerns signal som är 576i?

Redigerat av Zeke67, 16 december 2008 - 08:50.

Postad 16 december 2008 - 14:39

Ploj
  • Ploj
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Då har man äntligen bestämt sig för en Panasonic TH-50PX8 efter flera veckors ångest med ett antal resor till On-Off, Siba och Elgiganten och jämförande mellan olika apparater. Bestämde mig för att beställa på Internet med hemkörning och kollade på Prisjakt där Kameraexperten var billigast av alla, då jag aldrig hört talas om kollade jag på omdömerna och det hade då precis kommit in ett par dåliga omdömen efter idel goda omdömen (efter beställningen sedan hittade jag denna tråd Kameraexperten) så jag bestämde mig för Experts webshop. Jag beställde TV:n förra tisdagen för att jag skulle få den före jul, torsdag kväll ringde Posten och ville leverera TV:n men jag blev tvungen att tacka nej då jag ska flytta på fredag och vill ha den levererad till nya adressen, längtar till att packa upp den då, julen verkar komma tidigt i vår.

Postad 16 december 2008 - 14:44

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Ja då var PX8:an uppe på väggen - Mer än godkänd bild och design för det här priset.
Tack alla ni som delat med er av erfarenheter, jag blev inspirerad!

Två små frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med:
1) Har nu kopplat en Samsung digitalbox (Boxer) med komponent till TV:n - Bra bild (efter justering till "komponent ut" på Boxern), men inget ljud i TV:n ??(får ut ljudet via hemmabion, men ibland vill man ju bara köra TV-ljudet) Levererar inte komponent ljud?

2) Jag får upp 576i "component" på skärmen - är det Boxerns signal som är 576i?

1) Nej, då måste du köra med separata audiokablar (rca). Komponent i sig är bara bild.
2) Ja, och jag är rätt nyfiken på om det verkligen är bättre än den inbyggda boxen. 576p är ok, men 576i är väl inte ett så bra alternativ, så jämför gärna med tv:ns egen.

Postad 16 december 2008 - 20:55

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hej.

Jag kommer imorgon få min PX8 samt ett PS3.

Jag undrar vad jag skall ställa in mitt PS3 på när jag ser BD filmer.
TVn klarar väl inte 1080P om jag läst rätt, så vad matas TVn lämpligast med för signal?

Hjälp snabbt vore tacksamt!

Postad 16 december 2008 - 21:39

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Hej.

Jag kommer imorgon få min PX8 samt ett PS3.

Jag undrar vad jag skall ställa in mitt PS3 på när jag ser BD filmer.
TVn klarar väl inte 1080P om jag läst rätt, så vad matas TVn lämpligast med för signal?

Hjälp snabbt vore tacksamt!

Du ska mata den med 1080p24, funkar utmärkt.

Postad 16 december 2008 - 22:45

umehume
  • umehume
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Jag har letat runt en del men inte hittat något entydigt svar vad den praktiska betydelsen av pixelmappning innebär för mig. T.ex. när man kopplar den till HTPC/Dator för att se på film. Jag har inte tänkt att surfa på TVn.

Postad 17 december 2008 - 00:00

Zeke67
  • Zeke67
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Penke: Stort tack för hjälpen!
576i är inte mycket att hänga i gran, så jag flyttade Samsung-boxern till min gamla Sony LCD (32") med Komponent+RCA för ljudet in i TV:n. (+Optisk kabel till hemmabion) - Funkar klockrent.

Istället fick Pannan min Sony HXD med HDMI och uppskalning, tryckte in 1080p vilket gav en väldig skillnad mot 576i - Jag är verkligen imponerad av vad PX8:klarar. (Kanske kan det justeras lite till när den är inkörd)

Postad 17 december 2008 - 10:32

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Jag har letat runt en del men inte hittat något entydigt svar vad den praktiska betydelsen av pixelmappning innebär för mig. T.ex. när man kopplar den till HTPC/Dator för att se på film. Jag har inte tänkt att surfa på TVn.

Det blir suddigare om den inte pixelmappar.

Ska du inte surfa så fungerar det mycket bra.

Jag kör 1280x720 50Hz. Den kan även ta emot 1920x1080 men min dator knäar då.

Redigerat av nATAL, 17 december 2008 - 10:33.

Postad 17 december 2008 - 11:14

Unregistered2345ed51
  • Unregistered2345ed51
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Det blir suddigare om den inte pixelmappar.

Ska du inte surfa så fungerar det mycket bra.

Jag kör 1280x720 50Hz. Den kan även ta emot 1920x1080 men min dator knäar då.

Mjo, resultatet blir suddigt.
Pixelmappning betyder att det finns ett 1:1 förhållande mellan pixlarna som kommer ur grafikkortet och pixlarna i tvn, alltså en pixel i signalen matchas exakt mot en pixel i panelen på tvn. Det är när denna matcning inte är exakt som bilden blir suddig som resultat, man kan även tappa bild genom att tvn overscannar och så vidare.

Går det att pixelmappa, gör det! Helst mot tvn:s native-upplösning.

Postad 17 december 2008 - 11:27

umehume
  • umehume
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Tack för svaren parent och natal!
Så om jag ändrar upplösningen på datorn till 1280x720 blir det ok. Och blueray filmerna är ju redan i 1280x720 .

Postad 17 december 2008 - 11:51

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är det nån mer än jag som har en väldigt "bucklig" ram? Min px8:a har det "bara" på den övre delen av ramen och syns väldigt tydligt när man ser tv:n från sidan som när man kommer in i vårat vardagsrum t.ex..

Postad 17 december 2008 - 14:30

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Mjo, resultatet blir suddigt.
Pixelmappning betyder att det finns ett 1:1 förhållande mellan pixlarna som kommer ur grafikkortet och pixlarna i tvn, alltså en pixel i signalen matchas exakt mot en pixel i panelen på tvn. Det är när denna matcning inte är exakt som bilden blir suddig som resultat, man kan även tappa bild genom att tvn overscannar och så vidare.

Går det att pixelmappa, gör det! Helst mot tvn:s native-upplösning.

Pixelmappning per definition är väl mot native-upplösning, och det är därför den här tv:ns upplösning på 768 linjer inte är särskilt lyckad. Visst kan man lägga ut signal på 1280x768 i stället för 1280x720 och få det mappat mot native, men om källan är 720 blir det ju fel ändå.

Postad 19 december 2008 - 20:39

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Nu behöver jag lite hjälp med min PX8

Den är kopplad med HDMI till PS3.

Kör ni samma inställningar när ni spelar som när ni ser BD film?
Dvs Bio-färg varm osv?

Vad är overscan? Skall det vara av eller på?

Sidopanel finns det en inställning för, låg, mellan, hög vad skall man ha där?

Postad 19 december 2008 - 21:04

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Nu behöver jag lite hjälp med min PX8

Den är kopplad med HDMI till PS3.

Kör ni samma inställningar när ni spelar som när ni ser BD film?
Dvs Bio-färg varm osv?

Vad är overscan? Skall det vara av eller på?

Sidopanel finns det en inställning för, låg, mellan, hög vad skall man ha där?

Ja jag kör samma inställning på allt jag gör med tvn
Overscan tror jag du bara du behöver bry dig om ifall du har en data kopplad till tvn, lite osäker så rätta mig gärna om jag har fel
Sidopanel ska du ha på hög

Postad 19 december 2008 - 22:02

Unregistered40651
  • Unregistered40651
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Overscan tror jag du bara du behöver bry dig om ifall du har en data kopplad till tvn, lite osäker så rätta mig gärna om jag har fel
Sidopanel ska du ha på hög

Jag har Comhem digital-tv HD och på nå'n kanal ibland så blir översta linjen vit. Då kan man ändra overscan så man slipper denna linje om man vill.

Postad 20 december 2008 - 10:23

philqvist
  • philqvist
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
hej jag har köpt en 50px8. nu har jag ett problem med att det inte blir full bild på alla kanaler när jag kör med hdmi men det fungerar med scart. jag har en hd decorder från canaldigital har ändrat inställningarna till hdmi i den men det hjälper inte..och provat att ändra i tv hjälper inte heller...vad göra

Postad 20 december 2008 - 11:02

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Tack för era svar.

Återkommer snart med fler frågor skulle jag tro :-)

Postad 20 december 2008 - 14:18

Zeke67
  • Zeke67
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

hej jag har köpt en 50px8. nu har jag ett problem med att det inte blir full bild på alla kanaler när jag kör med hdmi men det fungerar med scart. jag har en hd decorder från canaldigital har ändrat inställningarna till hdmi i den men det hjälper inte..och provat att ändra i tv hjälper inte heller...vad göra

Philqvist:
Har du kollat så att du har satt 16:9 på HDMI ingången du valt på TV:n? Om den står på auto, testa med att byta till 16:9. (Tryck på Aspect på fjärren och välj läge.)

Även om du valt HDMI ut från decordern kan det finnas ett val till "Full" istället för tex 4:3 (på decordern alltså)
Kanske kan detta lösa ditt problem.

Redigerat av Zeke67, 20 december 2008 - 14:19.

Postad 20 december 2008 - 18:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Hallå! :rolleyes:
Det skall inte vara fullskärm på en 4:3 sändning på en 16:9 TV. Då beskär du antingen bilden eller drar ut den så att allt blir förvrängt. Det skall vara svarta kanter på sidorna när det är en 4:3 sändning, annars är det fel.
Att inte folk som hänger på detta forum kan fatta denna mest basala fav alla bildaspekter...

Postad 21 december 2008 - 03:53

adaohe
  • adaohe
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej, jag har fått tag på en större lägenhet och tänkte nu under mellandagarna att passa på att uppgradera TVn också.

Jag kommer ställa min stationära dator bredvid tv-bänken och kommer att se en hel del serier och film ifrån datorn, kanske surfa lite grann och kan tänka mig att jag eventuellt spelar något spel någon gång via datorn. Utöver det är blir det att spela xbox360 och en hel del tv-tittande och där mycket sport.

Jag undrar bara hur bra px8 klarar sig då man ska köra datorn igenom den? Kan jag göra det smidigt utan problem? Går det att spela via datorn utan att det ser helt katastrofalt ut(har nog inte de högsta kraven).

Undrar även hur det är med inbränning på denna modellen? Har en LCD nu och är ganska nojig av mig och oroar mig (säkert i onödan) för att någon bild ska brännas fast.

Tittar på denna TV pga att den verkar oerhört prisvärd och alla 46" LCD ligger några tusenlappar ifrån i pris.

Tacksam för svar!

Postad 21 december 2008 - 08:02

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Hej, jag har fått tag på en större lägenhet och tänkte nu under mellandagarna att passa på att uppgradera TVn också.

Jag kommer ställa min stationära dator bredvid tv-bänken och kommer att se en hel del serier och film ifrån datorn, kanske surfa lite grann och kan tänka mig att jag eventuellt spelar något spel någon gång via datorn. Utöver det är blir det att spela xbox360 och en hel del tv-tittande och där mycket sport.

Jag undrar bara hur bra px8 klarar sig då man ska köra datorn igenom den? Kan jag göra det smidigt utan problem? Går det att spela via datorn utan att det ser helt katastrofalt ut(har nog inte de högsta kraven).

Undrar även hur det är med inbränning på denna modellen? Har en LCD nu och är ganska nojig av mig och oroar mig (säkert i onödan) för att någon bild ska brännas fast.

Tittar på denna TV pga att den verkar oerhört prisvärd och alla 46" LCD ligger några tusenlappar ifrån i pris.

Tacksam för svar!

Om du ids kolla i tråden så finns det tidigare inlägg som besvarar alla dina frågor.

1) Surfning ser bra ut
2) Jag har inte märkt av någon inbränning, klart överdrivet
http://www.idg.se/2....annings--testet
3) Spela ser grymt bra ut

Postad 21 december 2008 - 09:11

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Hallå! :)
Det skall inte vara fullskärm på en 4:3 sändning på en 16:9 TV. Då beskär du antingen bilden eller drar ut den så att allt blir förvrängt. Det skall vara svarta kanter på sidorna när det är en 4:3 sändning, annars är det fel.
Att inte folk som hänger på detta forum kan fatta denna mest basala fav alla bildaspekter...

Notera gärna att han påpekar att det fungerar med scart, såvida inte scarten drar upp allt till 16:9 oavsett aspect på sändningen. Då är det ju det som är fel. Självklart ska en film på tv 6 vara i 4:3, jag fattar bara inte varför :rolleyes:

Postad 21 december 2008 - 12:27

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hur har ni rengjort era paneler/glasskivor på TVn?

Stod i manualen 1 hundradels såpa resten vatten har jag för mig, men vilken såpa är då ok att använda?

Postad 21 december 2008 - 12:31

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Om du ids kolla i tråden så finns det tidigare inlägg som besvarar alla dina frågor.

1) Surfning ser bra ut
2) Jag har inte märkt av någon inbränning, klart överdrivet
http://www.idg.se/2....annings--testet
3) Spela ser grymt bra ut

Läste testet på IDG, intressant.
Har PX8 något skydd mot inbränningar? Ej hittat någon vittvätt iaf, har knappast drababts av inbränningar, det lilla jag hade gick bort på någon minut.

Postad 25 december 2008 - 12:23

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Slog till på en 50PX8 med.10000 för en 50" känns som ett klipp. Var dags att uppgradera från gamla goa PV60: 42" var för litet.
Hur är 50PX8 an angående reflexer?, lika illa som PV60?

Postad 26 december 2008 - 10:38

umehume
  • umehume
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Slog till på en 50PX8 med.10000 för en 50" känns som ett klipp. Var dags att uppgradera från gamla goa PV60: 42" var för litet.
Hur är 50PX8 an angående reflexer?, lika illa som PV60?

Gjorde samma sak, OnOff hade fraktfritt 23-24 Dec så jag passade på då.

Postad 26 december 2008 - 15:52

Unregistered87c0e1da
  • Unregistered87c0e1da
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Gjorde samma sak, OnOff hade fraktfritt 23-24 Dec så jag passade på då.

Samma här, fraktfritt avgjorde saken. Hoppas att TV:n anländer på måndag. :wub:

Postad 26 december 2008 - 18:06

BikerMike
  • BikerMike
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Köpte min idag på Media Markt för 8990:-.Hoppas man blir nöjd nu efter alla funderingar om vilken tv man skulle köpa.

God fortsättning och tack för att sådana här trådar finns!

Mvh Micke

Postad 26 december 2008 - 19:48

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Köpte min på OnOff för 10 000 idag!

Nu till min fråga: Var fäster jag väggfästet?
Hittar inge skruvhål!

MVH
JOEKO

Postad 26 december 2008 - 22:45

zobar
  • zobar
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Hittar inge skruvhål!

MVH
JOEKO

Bara att gratulera till ett bra köp :rolleyes:
Skruvhålen hittar du på baksidan där det sitter 4 stora svarta plastpluppar på varsin sida, bänd loss dem försiktigt med t. ex. en skruvmejsel. Sen hittar du garanterat skruvhålen :blink: Lycka till med din nya tv! :)

Postad 26 december 2008 - 23:48

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Hittar inge skruvhål!

MVH
JOEKO

Postad bild
Ingen som har testat detta från Kjell & Co? Verkar vara lite av ett fynd för 799:-

Postad 27 december 2008 - 12:57

Redux
  • Redux
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Min 50PX8 hänger på dettta:

www.webbshoppen.se

Ej vridbart men 15 grader tiltbart, gott om skruvar och bultar medföljer.
Kampanjpris för 250:- får väl betraktas som ett klipp, de har även 7 meters Deltaco HDMI kabel för 100:-

Postad 27 december 2008 - 14:54

klevis
  • klevis
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har nu gått och tittat på olika tv-apparater i två veckor och blir bara mer och mer konfunderad. Vad jag förstår så får man absolut mest för pengarna om man väljer px8 ? Men det stora frågetecknet för mig är att den inte har digital ljudutgång! Min hemmabioanläggning kan har endastdigitala ljudingångar på min gamla tv har jag löst det genom att koppla övergångfrån RCA till scart in i stereon. men då får jag inte 5.1 ljud dessutom måste jag dra ut sladdarna från tvn om jag inte vill ha stereon på. Är det någon som vet hur jag ska lösa detta problem på Px8? Om det det inte finns en bra lösning får jag nog spara ett halvår till och köpa en Sony w4500.

Postad 28 december 2008 - 14:27

hobbitar
  • hobbitar
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej

Jag tänkte köpa denna tv-apparat i slutet av Januari, kommer den fortfarande finnas kvar i butikerna då?

Jag vill verkligen ha denna modellen. Det verkar vara en bra tv till ett bra pris!

Vågar jag vänta eller måste jag slå till nu?

Postad 29 december 2008 - 03:01

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hej

Jag tänkte köpa denna tv-apparat i slutet av Januari, kommer den fortfarande finnas kvar i butikerna då?

Jag vill verkligen ha denna modellen. Det verkar vara en bra tv till ett bra pris!

Vågar jag vänta eller måste jag slå till nu?

Det går inte ju inte att svara på om den finns kvar då. Såg den idag på Media Markt för 8990:- eller 8995:- hade jag vart du så hade jag slagit till nu om jag kunde.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.