Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 juli 2008 - 15:53

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hej!

Har en fråga om MMS.

Jag har tre och har inte gjort några inställningar. Fick ett mms som dök upp i meddelandemenyn i tuoch flo. Det är ett litet gem som visar att en bild är bifogad och namnet är "DSC20080213" som en del digitalkamerer har.

Men hur kan jag kolla på bilden?

Tacksam för svar!!!

Postad 15 juli 2008 - 16:17

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Hej!

Har en fråga om MMS.

Jag har tre och har inte gjort några inställningar. Fick ett mms som dök upp i meddelandemenyn i tuoch flo. Det är ett litet gem som visar att en bild är bifogad och namnet är "DSC20080213" som en del digitalkamerer har.

Tacksam för svar!!!

Jag hade också problem med det när jag fick ett mms av Tre och skulle kika i efterhand. Höll som en tok med fingret över den lilla filmikonen bredvid meddelandet. Men funkade bra med penna, tryck till på ikonen. Osäker på om det funkar att trycka på gemet.

Postad 15 juli 2008 - 16:17

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hej!

Har en fråga om MMS.

Tacksam för svar!!!

Gå in i meddelandet och klicka på den lilla bildsymbolen så öppnas bilden.

För att spara bilden: När bilden visas, klicka på Innehåll, markera bildfilen, klicka på Meny och välj Spara.

Redigerat av crest, 15 juli 2008 - 16:18.

Postad 15 juli 2008 - 16:21

lalin1974
  • lalin1974
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nu har jag fått igång den. Provade att stoppa in ett tre sim-kort och fick då automatiskt tres inställningar. Sen stoppade jag tillbaka mitt sim-kort i och då uppmanade telefonen att ställa om till tele2. Jag lät telefonen göra så, startade om och nu får jag bilder. Däremot får jag också upp ett gem som jag får klicka på. Bilden syns inte automatiskt.

Tack för all hjälp Crest.

Däremot tycker jag att gprs:en är långsam. Det tar någon minut eller mer att få upp aftonbladets hemsida tex. Upplever ni också den långsam?

Postad 15 juli 2008 - 16:27

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Kul att det ordande sig, lalin1974. ;)

Aftonbladet sida gå jättefort att ladda ner för mig.
Vad har du för symbol på telefonen? Har du ett G eller 3G?

Redigerat av crest, 15 juli 2008 - 16:44.

Postad 15 juli 2008 - 16:31

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Tack för den snabba hjälpen. Kul med lite support när man inte är så hemma på varken HTC eller WM.

Ha det gött alla, och ta hand om diamanten! ;)

Postad 15 juli 2008 - 17:46

DigitalLove
  • DigitalLove
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Lite OT:
Det här är min 8:e WM telefon sedan sommaren 2006 och jag har aldrig gillat de medföljande lurarna, utan jag kör med Koss Porta Pro, tillsammans med adapters. Jag har 4 stycken adapters. Hemma, i jackfickan och på jobbet.
Den adapter som jag gillar bäst är de som har multifunktion. Då kan jag ligga i sängen och lyssna på webbradio med mina Koss-lurar, samtidigt som telefonen laddas/har fullt batteri hela tiden.

Lite historik över mina Windows telefoner i kronologisk ordning sedan 2006:
HTC TyTN
HTC MTeoR
FujitsuSiemens LOOX T830
Samsung i600
HTC TyTN II
HTC Touch Dual
HTC Touch Cruise
HTC Touch Diamond
Däremmellan har jag hunnit med
SE K800i, Nokia N73 och LG Shine 3G

Vad är för adapter med multifunktion som du kan rekommendera?

Redigerat av DigitalLove, 15 juli 2008 - 17:46.

Postad 15 juli 2008 - 18:10

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2 891 inlägg
  • 0

Däremot tycker jag att gprs:en är långsam. Det tar någon minut eller mer att få upp aftonbladets hemsida tex. Upplever ni också den långsam?

Aftonbladets hemsida är väl ca 2MB? Inte konstigt att det går långsamt med gprs. ;) Surfar nästan endast via Wi-Fi dock pga dyra dataavgifter... :)

Postad 15 juli 2008 - 19:12

ptp
  • ptp
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Vad händer om man gör en SOFTRESET alt. HARDRESET?
Försvinner det några program?

Postad 15 juli 2008 - 19:14

Unregistered35cc71da
  • Unregistered35cc71da
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Någon som kan förklara dom olika Windowsmobile ikonerna för mig som finns i statusbaren? ex= G, H, m.m? Jag hittar ingen ordförklaring för dom någonstans.

Postad 15 juli 2008 - 19:48

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Någon som kan förklara dom olika Windowsmobile ikonerna för mig som finns i statusbaren? ex= G, H, m.m? Jag hittar ingen ordförklaring för dom någonstans.

Instruktionsbok?
3G, GSM, HSDPA, EDGE m.m.

Postad 15 juli 2008 - 19:54

ptp
  • ptp
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag har en användarhandbok på Touch Diamond som pdf-fil. Men kan inte komma på var jag har tankat hem den. Den är på 270 sidor. Där står vad alla tecken betyder. G= GPRS tillgängligt H= HSDPA tillgängligt E= EDGE tillgänligt.
Det finns typ 52 st olika tecken som kan dyka upp i statusbaren

Postad 15 juli 2008 - 19:56

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
manualen finns med skivan du fick med mobilen... finns på svenneska ...

Postad 15 juli 2008 - 20:15

Unregistered35cc71da
  • Unregistered35cc71da
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

manualen finns med skivan du fick med mobilen... finns på svenneska ...

ska ta o gå igenom den mer nogrannare. tack! Jag tänkte på den lilla fyrkantiga boken man fick med i paketet, den var inget vidare tyckte jag.

Postad 15 juli 2008 - 20:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Soft reset..Startar om telefonen..
Hard reset.Som att formatera om datorn ;)

Postad 15 juli 2008 - 20:35

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Soft reset..Startar om telefonen..
Hard reset.Som att formatera om datorn ;)

Fel.

Soft Reset = Starta Om Datorn
Hard Reset = Tryck reset knappen på din dator och se hur windows klagar. Samma sak.

EDIT:

Jag måste bara rekommendera och tipsa om att Webhallen har en Handsfree med 3.5mm adapter för 179:-

Jays m-JAYS Stereo musikadapter till HTC - Svart

http://www.webhallen...od.php?id=84015

Riktigt snygga o bra...

Redigerat av Gucci, 15 juli 2008 - 21:00.

Postad 15 juli 2008 - 21:14

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Kolla in den här sidan för ett grymt program som är gratis...

http://ceregeditor.mdsoft.pl/?lang=en

Låter dig koppla telefonen till datorn och får upp telefonens register på datorskärmen så ni kan hacka me mus å tangentbord...Mycket smidigt ;)

Dum fråga kanske, men jag får inte kopplingen mellan dator och telefon att fungera, nån som kan hjälpa mig ?

Postad 15 juli 2008 - 21:27

lalin1974
  • lalin1974
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Kul att det ordande sig, lalin1974. ;)

Aftonbladet sida gå jättefort att ladda ner för mig.
Vad har du för symbol på telefonen? Har du ett G eller 3G?

Jag får ett stort G. En dum fråga. Är det skillnad i kostnad och hastighet om jag använder wi-fi kontra G kontra 3G?

Postad 15 juli 2008 - 21:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Hmm kanske inte funkar till Diamond?
Vore ju dock underligt.

Ska ju bara va att koppla ihop telefonen med datorn med usb sladden...
Sen Öppna programet å trycka connection>connect eller ikonen under connection knappen

Hard Reset = Tryck reset knappen på din dator och se hur windows klagar. Samma sak.

Ehh...Nu är ja inte med..

Hard reset på Diamond återställer register å allt till samma skick som när man botar upp den första gången..
Så vad har det med ditt svar att göra ?

Redigerat av moparman, 15 juli 2008 - 21:33.

Postad 15 juli 2008 - 21:42

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Ehh...Nu är ja inte med..

Hard reset på Diamond återställer register å allt till samma skick som när man botar upp den första gången..
Så vad har det med ditt svar att göra ?

Hmmm min mobil hängde sig typ så jag tryckte Hard Reset, jag tappade inget, allt funkade fint, så det där med "formatering" e bara bullshit... eller så måste man hålla in Hard Reset knappen länge för att den ska göra annat...

Redigerat av Gucci, 15 juli 2008 - 21:43.

Postad 15 juli 2008 - 21:51

CBarrow
  • CBarrow
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Jag köpte min diamond i söndags och är nöjd med det mesta.... Har ett tele2/comviqabb, enbart GSM.

Har läst hela tråden sen sida ett, men har fortfarande problem att skicka mms... Har tom provat sätta i mitt gamla 3 simkort, byta inställningar och sen byta tillbaka och ändra igen, utan lyckat resultat. Vädertjänsten och surfningen funkar perfa så det är bara mms som strular.
Varför?
Hur fixa sej?

Så en annan fråga, är det någon här som köpt det större/bättre batteriet? Isåfall, hur mycket skillnad blev det?
Nu har jag ju bara haft telefonen ett fåtal dagar och man leker och pillar mycket i början, men jag måste ladda den varje natt för att den skall hålla över dagen. Iofs inga större problem, men att få den att hålla två dagar utan laddning vore guld för mig då man ibland åker iväg och spenderar natten någon annanstans.
Har telefonen inställd på att enbart köra GSM, så det är inte sökning efter 3Gnät som tickar extra batteri iaf.

Edit: Hur gör man för att skriva ett omdöme om telefonen? :rodna

Redigerat av CBarrow, 15 juli 2008 - 22:00.

Postad 15 juli 2008 - 21:53

abel7
  • abel7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hmmm min mobil hängde sig typ så jag tryckte Hard Reset, jag tappade inget, allt funkade fint, så det där med "formatering" e bara bullshit... eller så måste man hålla in Hard Reset knappen länge för att den ska göra annat...

Om du bara trycker in den roda knappen under pennan gor du en Soft reset. For att gora en hard reset sa ska man halla in nan av volymknapparna samtidigt som man trycker pa den roda knappen. Eller nat liknande, har inte instruktionerna framfor mig just nu

Postad 15 juli 2008 - 22:01

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Så en annan fråga, är det någon här som köpt det större/bättre batteriet? Isåfall, hur mycket skillnad blev det?

Enligt recensioner av tidigt släppta exemplar i USA så ska dom nästan hålla dubbelt så länge. Tyckte dom sa runt 80% Längre. Men den kommer inte hit till EU förränn runt sena Augusti. USA fick dom som standard, lyckostar :D

Om du bara trycker in den roda knappen under pennan gor du en Soft reset. For att gora en hard reset sa ska man halla in nan av volymknapparna samtidigt som man trycker pa den roda knappen. Eller nat liknande, har inte instruktionerna framfor mig just nu

Oki bra o veta.

Postad 15 juli 2008 - 22:14

ptp
  • ptp
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har alla mina internetfavoriter i Internet Explorer's webbläsare. Hur får man över dem till OPERA's webbläsare.
Är det nån som vet nåt bra knep? Går det att fixa det i Active Sync nånstans.

Postad 15 juli 2008 - 22:17

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Jag köpte min diamond i söndags och är nöjd med det mesta.... Har ett tele2/comviqabb, enbart GSM.

Har läst hela tråden sen sida ett, men har fortfarande problem att skicka mms... Har tom provat sätta i mitt gamla 3 simkort, byta inställningar och sen byta tillbaka och ändra igen, utan lyckat resultat. Vädertjänsten och surfningen funkar perfa så det är bara mms som strular.

Samma här, provat det mesta men inget funkar, kanske det är den där spärren endel pratat om så man måste ringa kundtjänst. Isåfall är det ju ganska sjukt då man skaffat Datatrafik abonnemang.

Postad 15 juli 2008 - 22:24

ptp
  • ptp
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Alla vi, inkl. mig, som har problem med att få MMS att fungera. Vad har ni för TELE2/COMVIQ abbonemang? Jag har KOMPIS, jag har ett PLAYER abbonemang också och när jag hade den isatt så funkade MMS. Skitknepigt. Jag ska ta och prova det kortet igen. Återkommer....

Postad 15 juli 2008 - 22:26

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Alla vi, inkl. mig, som har problem med att få MMS att fungera. Vad har ni för TELE2/COMVIQ abbonemang? Jag har KOMPIS, jag har ett PLAYER abbonemang också och när jag hade den isatt så funkade MMS. Skitknepigt. Jag ska ta och prova det kortet igen. Återkommer....

KOMPIS

Postad 15 juli 2008 - 22:40

CBarrow
  • CBarrow
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

KOMPIS

Jag har ett SMART. Haft det i snart två år och både surfat/mmsat med andra telefoner så det är inget knas pga nyteckning för min del iaf.

Redigerat av CBarrow, 15 juli 2008 - 22:42.

Postad 15 juli 2008 - 22:46

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ok, vet inte om nån svarat på det innan. Kopierade alla mina kontakter från en SE till sim vidare till diamanten. Ser ut som skit. Försökt hitta kontakterna via datorn, fungerar ej. Snälla, säg att det finns ett sätt att ändra dem via datan så jag inte behöver sitta och ändra alla i telen.

Postad 15 juli 2008 - 23:12

icu2
  • icu2
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag kör med Tele2.
Har inga problem alls.
Har inte läst igenom allas olika problem, men kan nog vara en del som missat att man går in i "start" - "inställningar" "anslutningar" "anslutnings inställningar" välj land "sverige" sen "tele2/comviq".

Sen för säkerhets skull så kan ni ju gå in i medelanden "meny" "mms alternativ" "servrar" om inte "Tele2 mms" finns där så kan ni ta "nytt" och skriva server namn "tele2 mms" (lämligtvis" gateway" 130.244.202.30" port "9201" server adress" [url="http://mmsc.tele2.se""]http://mmsc.tele2.se"[/url] anslut via "tele2 mms" gräns för sändning "300k" wap-version " wap 1.2".

hoppas att det löser sig för någon iallafall.

Postad 15 juli 2008 - 23:19

icu2
  • icu2
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag får ett stort G. En dum fråga. Är det skillnad i kostnad och hastighet om jag använder wi-fi kontra G kontra 3G?

Både ja och nej skulle jag säga-
Du betalar precis samma, men när du kör med 3G eller HSDPA så går det extremt mycket snabbare att ladda ner/skicka data. vilket gör att dina pengar flrsvinner mycket fortare.
hoppas du är med på hur jag menar. (OBS du betalar inte för den tid du är ute och surfar /läser utan för den möngd data som du laddar ner/upp.)

Ett tips är att lägga till en datatjänst på ditt abonnemang om du ska surfa en del.
Kostar inte med än ca: 50 kr/månad.

Postad 15 juli 2008 - 23:28

ptp
  • ptp
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Det ligger nån hund begraven här.... :D När jag stoppa i kortet med PLAYER abbonemanget så funkade MMS på första försöket. Men inte kortet med KOMPIS abbonemanget. Båda är Tele2/Comviq abbonemang.
Jag blir fan inte klok på det här...
Jag som vill köra med KOMPIS abbonemanget. Har tom beställt extra datatrafik till det kontot.

Postad 16 juli 2008 - 00:27

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Det ligger nån hund begraven här.... :D När jag stoppa i kortet med PLAYER abbonemanget så funkade MMS på första försöket. Men inte kortet med KOMPIS abbonemanget. Båda är Tele2/Comviq abbonemang.
Jag blir fan inte klok på det här...
Jag som vill köra med KOMPIS abbonemanget. Har tom beställt extra datatrafik till det kontot.

Jag har då iallafall hittat en helt sjuk bugg som gör mig tokig. När jag väljer "Anslut via:" och väljer Tele2 MMS och trycker okey, så när jag sedan direkt öppnar den igen och kollar då visar den "Telia MMS" istället för "Tele2 MMS" har gjort detta 15ggr nu och alltid samma, verkar som om man haft ett annat simkort i diamonden före så blir det knas, och jag lyckas inte radera de Telia Onlina och Telia MMS i rullgardin listan heller. *suck*

Redigerat av Bikern, 16 juli 2008 - 00:28.

Postad 16 juli 2008 - 00:33

Akezzon
  • Akezzon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hallå hallå.

Nykomling här. Har läst igenom alla 28 sidorna och känt upprymdhet, julafton känsla och längtan, men åxå ängslan.

jag är helt såld på denna grunka. Jag SKA ha en. Har en Nokia N95 nu som jag har haft i lite över ett år. Och jag har inte haft annat än problem med den. Så nu jäklar ska det bli en HTC. Trånade länge efter en Iphone, men nu så här efter hand så känner jag bara att den telefonen är "just another leash". Verkar som man är ganska fast bland apples alla grejjor om man skaffar sig en sådan. Plus att Telias priser på den var ju utomjordiska.

Så jag har bestämt mig. Måste bara fixa lite ching ching...

Dock är jag som sagt lite ängslig.

Jag har Halebops 3G kontant kort = strul med inställningar.
Och så använder jag mig av Windows XP Pro på datorn = Activesync strular.
Vad jag har läst i denna tråd så betyder detta en hel del problem.

Kan någon vara så snäll och förklara för mig att jag överreagerar??? :D

Redigerat av Akezzon, 16 juli 2008 - 00:35.

Postad 16 juli 2008 - 07:40

Unregistered67b4df6d
  • Unregistered67b4df6d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag gjorde en Hard Reset och då försvann kontakter, musik, inställningar osv...

Postad 16 juli 2008 - 08:31

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0
Ang. hard och soft reset, som sagts av moparman är soft reset bara en omstart, hard reset så rensar den allt på det "lilla" minnet, startar om och lägger på alla program och inställningar som det var vid första uppstarten.

Sparar man musik och bilder på "huvud minnet" så försvinner detta också.

För att göra en hard reset "ominstallation" så trycker man volym ned + runda navigationsknappen och den röda reset knappen samtidigtäven, man kan även gå till "start-> inställningar -> system -> rensa lagrat" och där välja "Rensa bara minnet". Väljer man formatera internminnet så tas allt bort på 4gb minnet.

Redigerat av Mr_Empa, 16 juli 2008 - 08:33.

Postad 16 juli 2008 - 10:30

JorgenSt
  • JorgenSt
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Om det finns någon som är intresserad så gjorde jag ett litet batteritest i förra veckan (var på semestern och var för snål för att ringa/surfa med diamonden eftersom tre har dåliga avtal i vissa länder så fick jag använda min andra telefon med telia för att kolla mail etc).

Den klarade precis 7 dygn, hyfsade mottagningsförhållanden, surfade under veckan c:a 1h, annars kollade jag till den 3-4ggr / dygn för att se inte hade dött, inte alls illa!

/Jörgen

Postad 16 juli 2008 - 11:52

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en nyinköpt diamond samt tele2 abb. Jag undrar hur man får igång 3G? Det enda som visas bland ikonerna längst upp på startsidan är för gprs? Någon som vet?

Postad 16 juli 2008 - 13:15

abel7
  • abel7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag kan inte ta emot VCards när jag får dem skickade som SMS.

SMS blir bara en text liknande
BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
N:;Abel7
osv.

Är det nån mer som har detta problemet?
Beror det på telefonen eller på operatören? Känns som ett telefonproblem, men jag hade samma problem med min Qtek S200 innan.

Är det nån som har fått ett vcard skickat till sig som SMS?
Lyckades ni lägga till detta i kontaktlistan ?

Postad 16 juli 2008 - 13:58

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har en nyinköpt diamond samt tele2 abb. Jag undrar hur man får igång 3G? Det enda som visas bland ikonerna längst upp på startsidan är för gprs? Någon som vet?

Jag har Tele2, 3G fungerade från start. Inga problem alls. Dock funkar ej MMS med Tele2 KOMPIS.

Postad 16 juli 2008 - 14:39

JorgenSt
  • JorgenSt
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag har inte använt tele2 på länge, men för något år sedan hade de olika sim-kort för 2g och 3g, kan det vara det som krånglar? Kanske är ett gammalt sim-kort som bara klarar 2g?

/Jörgen

Postad 16 juli 2008 - 14:42

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Nope jag har fått ett nytt sim för 3G men ändå får jag ingen 3g signal verkar det som...ingen som vet om det är någon inställning som behöver göras för det?

Postad 16 juli 2008 - 14:50

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Hur fungerar denna telefon som musikspelare? Funkar den enkelt att navigera med? Bra högtalare?

Postad 16 juli 2008 - 14:52

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Nope jag har fått ett nytt sim för 3G men ändå får jag ingen 3g signal verkar det som...ingen som vet om det är någon inställning som behöver göras för det?

Så har man precis skrivit meddelandet så hoppar 3g igång. Det kanske behövde lite tid på att bli aktiverat vad vet jag...

Postad 16 juli 2008 - 15:04

Unregistered702582a3
  • Unregistered702582a3
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hur fungerar denna telefon som musikspelare? Funkar den enkelt att navigera med? Bra högtalare?

Jag har bara haft HTC'n 24 timmar och kan inte direkt avgöra hur musikspelaren ställer sig ännu men högtalarna är inget att rekommendera enligt mitt tycke, allt för dålig bas (!). På lägre volym är den fullt duglig och det är väl egentligen inte mening att man ska använda för hög volym offentligt =)

Postad 16 juli 2008 - 16:15

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Vad är för adapter med multifunktion som du kan rekommendera?

Jag använder bl.a denna som finns att köpa på Webhallen och på flera andra ställen.

Har du kollat utomhus om telefonen slår över till 3G?
Kan vara dåligt 3G täckning inomhus, där just du är.
Är telefonen inställd på att bara ligga på gsm eller automatiskt nät?
För att kolla: Klicka på antenn symbolen, klicka på inställningar, välj därefter Nätverk.

Välj därefter 3G om ni vill ha snabb uppkoppling, eller Automatiskt så telefonen tillåts växla mellan näten vid behov.

Tänk på att om ni har ett G som symbol (GSM) i displayen, så tar det längre tid att ladda ned filer och webbsidor, än om ni har 3G symbolen. Vid seghet vid surfning är det bra om ni slänger ett öga på om ni befinner er i GSM eller 3G-nätet.

Ni som har Tele2 och provat med olika simkort där det ena funkar att ta emot mms med men inte med det andra kortet: Har ni kollat om ni har GPRS aktiverat på det "felande" kortet?

Redigerat av crest, 16 juli 2008 - 16:17.

Postad 16 juli 2008 - 16:52

elmtek
  • elmtek
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej! Har lite problem med wifi. Får den inte att ansluta. Lyckats ett par gånger men då kommer jag inte ut på internet.
Testat både med och utan nyckel. Det kommer bara upp: ej tillgängligt.

Nån som har en lösning?

Postad 16 juli 2008 - 17:00

macmannus
  • macmannus
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej! har ett litet problem...

när jag ska ändra i registry så går det inte på en del grejer.
tänkte att jag skulle ändra så telefonen "vaknar" när man får sms, men när jag ska ändra där till 0, så kommer det upp
"åtkomst nekad" "cannot write value data! try again"

men funkar inte hur många gånger man än provar.

nån som har något förslag på varför ?

Postad 16 juli 2008 - 18:01

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Hej! har ett litet problem...

när jag ska ändra i registry så går det inte på en del grejer.
tänkte att jag skulle ändra så telefonen "vaknar" när man får sms, men när jag ska ändra där till 0, så kommer det upp
"åtkomst nekad" "cannot write value data! try again"

men funkar inte hur många gånger man än provar.

nån som har något förslag på varför ?

För att du behöver ett program som gör det åt dig... Maila mig så skickar jag den till dig, med den så kan du ändra praktiskt taget allt i din telefon :D eller så kollar du upp detta forum:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=406681

EDIT:

Jag har en fråga dock om någon kan svara på den, uhm jag har fixxat nu så att alla mina album har en sån där fin Cover, men... Hur kan jag få till att albums ligger högst upp på det snygga interfacet? Så att jag kan blädra album istälet för enstaka låtar? hoppas nån förstår hur jag menar,,,

Redigerat av Gucci, 16 juli 2008 - 18:19.

Postad 16 juli 2008 - 19:40

dream_theater_
  • dream_theater_
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Om man inte har windows mediaplayer, hur gör man då för att lägga in låtar på diamonden? Eftersom att jag har mac så kör jag med itunes.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.