Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Navigon 2110 Max *

1049 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 June 2009 - 12:42

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag har inget problem med maxen och därför får den leva garantitiden ut.
Skulle jag köpa en ny GPS i dag, så valde jag en 4310max.

/Franz

Så länge jag har kartuppdateringarna kvar så får den leva.
Men poängen med att uppdatera 2110 max till MN 7.3 är ju just att då skulle man princip får en 4310 max.
Så hellre 495 för en uppdatering än en helt ny navigator för 2495 :-

Postad 26 June 2009 - 12:58

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Så länge jag har kartuppdateringarna kvar så får den leva.
Men poängen med att uppdatera 2110 max till MN 7.3 är ju just att då skulle man princip får en 4310 max.
Så hellre 495 för en uppdatering än en helt ny navigator för 2495 :-

Det finns lite skillnad i hårdvaran för att kunna få alla nya funktioner från 4310max.
2110max har en 400 Mhz processor, 4310max har 500 Mhz.
Skillnaden i Flash minnet är sekundär.

/Franz

Postad 26 June 2009 - 14:18

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Franz varför skulle du inte ta 7310 då prisskillnaden är så liten?

Postad 26 June 2009 - 16:43

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Franz varför skulle du inte ta 7310 då prisskillnaden är så liten?

Nu har jag inte tittat på prisskillnaden, men Bluetooth behöver jag inte
likaså dessa 3D-funktioner som dessutom kräver mycket av processorn.
Röststyrningen kan jag också vara utan. Däremot skulle jag köpa till TTS.
4310max har annars alla viktiga, trafikrelaterade funktioner och det räcker bra för mig.

Skönt att inte alla prioriterar samma saker.

/Franz

Postad 26 June 2009 - 18:32

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Vete tusan om jag vågat köpa en Max modell av Navigon igen. Dessa verkar ha en tendens att falla i glömska... ;)

Nästa Gps blir nog en Iphone med antingen TomTom eller Navigon. Beroende på vad som kan tänkas vara bäst för mina behov.

Redigerat av discomega, 26 June 2009 - 18:34.

Postad 27 June 2009 - 20:00

Goran2
  • Goran2
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Så, nu har jag laddat ner de nya kartorna. Tog rubbet för enkelhetens skull och hade inga som helst problem med nedladdningen, dvs det gick precis lika lätt som med 2008Q4 och 2009Q1 tidigare.
Har bara orginal 2 GB-kort, men det räcker så bra så.
Har inte hunnit kolla om nya hastighetesgränser är inlagda, men en ny påfart/avfart till väg 26 finns med i alla fall och den fanns inte på förra utgåvan.
Ska till Cornwall om ett par veckor och spela golf. Det ska bli spännande att se hur bra GPS'en fungerar där. Räknar med att automatlåda + 2110max ska göra livet betydligt enklare. Då räcker det i princip med att komma ihåg att hålla till vänster :)

Postad 27 June 2009 - 20:36

maccis
  • maccis
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Idag sålde jag min 2110a pga jag tröttnat på den totalt. Helt plötsligt var alla kategorier borta för alla mina POI. Sen att Navigon struntar i att uppdatera enheten med lite nya finesser.
Självklart ska man tjäna pengar men att på det här sättet strunta i befintlig hårdvara som de redan släppt kallar jag bara ignorant.

Nåväl nu har jag lämnat Navigon och har en TomTom 630 Traffic i min ägo istället.

Postad 27 June 2009 - 23:45

lvpumpen
  • lvpumpen
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Fresh_CLI.exe (Fresh Client Line Interface) har kraschat.............

Servern är enormt överbelastad och det lär uppstå
en hel del fel hos somliga.
Lösningen? Ta det lugnt med Q2.

/Franz

Jag tror snarare att det ligger en bugg i uppdateringsfilen som dom inte lyckats att åtgärda. Och att detta är anledning till att Q2 har dröjt.
Min dator hänger sig efter att jag klickat OK efter meddelandet om att uppdateringen har hämtats, NavigonFresch avslutas och Setup startar. Måste starta om datorn för att avsluta Freschprogrammet.

Har ingen brådska med att få uppdateringen installerad och tänker inte gå via temp för att installera uppdateringen

Postad 27 June 2009 - 23:46

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
för info: Q2 innehåller tyvärr inte de nya hastigheterna (100/120km/h), i alla fall inte för E20 kring Eskilstuna där jag bor. Lite trist.............

I övrigt ser updaten schyst ut!

//Ola

Postad 28 June 2009 - 14:32

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Jag tror snarare att det ligger en bugg i uppdateringsfilen som dom inte lyckats att åtgärda. Och att detta är anledning till att Q2 har dröjt.
Min dator hänger sig efter att jag klickat OK efter meddelandet om att uppdateringen har hämtats, NavigonFresch avslutas och Setup startar. Måste starta om datorn för att avsluta Freschprogrammet.

Har ingen brådska med att få uppdateringen installerad och tänker inte gå via temp för att installera uppdateringen

Q2-uppdateringen fungerar - mot förmodan - rätt bra för de flesta.
Fresh strular med placeringen av setup-filen och det borde man ha fixat.
Vill man inte göra proceduren manuellt som jag föreslog - se #790 i den här tråden - så kan man ändra inställningarna i Fresh och välja en annan mapp med en enklare sökväg
till uppdateringsfilen.

/Franz

Postad 28 June 2009 - 16:26

ClasHe
  • ClasHe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

för info: Q2 innehåller tyvärr inte de nya hastigheterna (100/120km/h), i alla fall inte för E20 kring Eskilstuna där jag bor. Lite trist.............

I övrigt ser updaten schyst ut!

//Ola

120 på E4:an mellan Gränna och Linköping fanns med. Saknar dock fortfarande en del enkelriktning av gator här hemma i Skänninge och Vadstena, som faktiskt finns med på min 2 år gamla Mio.

Postad 28 June 2009 - 19:07

pollax
  • pollax
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har nu uppdaterat till Q2. Allt gick finfint, men jag har inte hunnit testa själva materialet ännu.

En rolig sak med Q2 var att backup jag gjorde i Fresh återigen visas, en funktionalitet som försvann för ett tag sedan. :)

Postad 28 June 2009 - 19:21

Goran2
  • Goran2
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har kört E20 Skara-Vårgårda idag och de nya fartgränserna där finns med i Q2.

Postad 29 June 2009 - 19:12

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej jag undrar varför eller hur man får reda på när det är dags att uppgradera sin karta jag har gått o väntat på Q2 men fick se av någon här att den var kommen, jag har köpt en 2 års uppgradering men vet inte hur man hittar den

Postad 29 June 2009 - 20:04

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Hej jag undrar varför eller hur man får reda på när det är dags att uppgradera sin karta jag har gått o väntat på Q2 men fick se av någon här att den var kommen, jag har köpt en 2 års uppgradering men vet inte hur man hittar den

Du har väl Navigon FRESH - uppdateringstjänsten - och registrerat din GPS där?
Det är en förutsättning att du kan hämta dina uppdateringar.
Om du startar FRESH stoppar du kortet i en kortläsare (rekommenderas)
eller ansluter din GPS (med kortet i) till PC med USB-sladden.
Sedan är det bara att klicka på de rätt alternativen....
Navigon skickar också nyhetsbrev med info om uppdateringar.
Dessa kan du beställa på deras hemsida.

/Franz

Postad 29 June 2009 - 20:17

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tack för svaret, men var på deras hemsida beställer jag nyhetsbrev och info om nya uppdateringar Bo

Postad 29 June 2009 - 20:21

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Tack för svaret, men var på deras hemsida beställer jag nyhetsbrev och info om nya uppdateringar Bo

klicka på länken och fyll i formuläret
http://www.navigon.c...news/newsletter

/Franz

Postad 01 July 2009 - 07:28

ClasHe
  • ClasHe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Om någon får nys om en begagnad Navion 2110 Max utan embalage och laddkabel, kanske i kombination med en laddare till SonyEricsson-telefon, så kan det var den som någon plockade ur min bil i natt... Lite surt...

Postad 01 July 2009 - 19:15

aik_putte
  • aik_putte
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Vad är det för information man får om man aktiverar loggen? Och hur stor blir filen/filerna?

Postad 03 July 2009 - 22:29

gufo
  • gufo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Sorglig men sann historia:

Jag är på semester nere hos svärföräldrarna. Får ett mail från Navigon om att Q2-kartor finns att ladda ner - schysst, tänker jag, det var ju ändå så att ett antal omskyltade sträckor på vägen ner (110 -> 100/120) så det vore ju inte dumt att uppdatera dem.

Till historien hör att jag inte har någon PC, jag kör Mac och den enda Windows jag har på maskinen är genom en VM (Parallels Desktop) - jag har haft en ordentlig Windows-partition innan, men efter lite bökande är den inte kvar längre.

Anyway, jag sätter in minneskortet i min USB-läsare och ger mig på att få Windows och Navigons programvara att fatta att där sitter data som ska uppdateras. Det går ju lite sådär till en början. Först hittar den inget alls, sedan hittar den visserligen minneskortet men hänger sig så fort den ska leta efter uppdateringar, men så till sist ger den med sig och lyckas.

Problemet är bara att någonstans i den processen så har på något vis minneskortets innehåll fubbats upp. Följden är att jag kan visserligen uppdatera både programvara och kartor, men när jag sedan sätter i kortet i navigotorn och trycker igång navigeringsfunktionen... så händer absolut ingenting. Knappen trycks in, sedan släpper den igen. Och jag har ingen fungerande backup eftersom det inte gick att ta några backuper innan det hela gick åt fanders.

Navigon säger att jag måste skicka in min GPS med kopia på köpekvittot, och att jag kommer vara utan min GPS i 18 dagar mitt under semestern. Jo tjena säger jag - kvittot ligger hemma i Stockholm och oavsett det finns det ingen chans att jag är utan GPS hela min semester... så enda alternativet jag har är i så fall att antingen hitta en välvillig handlare eller någon bekant som har en 2110 MAX liggande så jag kan få kopiera deras kort.

Så för att göra en lång historia kort: Är det någon skåning som läser detta forum, har en Navigon 2110 MAX och kan förbarma sig över en stackare som har fått fnatt på sin? Jag har inget emot att köra ett par mil om det bara löser mitt problem.

I ren desperation åkte jag varit iväg och köpte en TomTom 730 - de har ju Mac-stöd till skillnad från Navigon - men den var ärligt talat ingen höjdare i jämförelse. Den kommer förmodligen få byta ägare när jag har en fungerande Navigon igen... men jag kan åtminstone hitta mig fram under tiden.

Postad 04 July 2009 - 14:55

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Tråkigt att höra vad du råkat utför!

Om det inte löser sig för dig!
SÅ kan du skicka ett PM till mig om din e-mail adress så kan jag skicka en kopia på backup från mitt minneskort (från 2100 max).
Skicka inte någon hotmailadress då denna inte kan hantera storleken på filen har provat tidigare men det gick inte (Storleken på filen är1.55 Gb)!

Postad 04 July 2009 - 19:24

gufo
  • gufo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Tråkigt att höra vad du råkat utför!

Om det inte löser sig för dig!
SÅ kan du skicka ett PM till mig om din e-mail adress så kan jag skicka en kopia på backup från mitt minneskort (från 2100 max).
Skicka inte någon hotmailadress då denna inte kan hantera storleken på filen har provat tidigare men det gick inte (Storleken på filen är1.55 Gb)!

Det är väl tyvärr tveksamt om det fungerar, måste nog vara samma modell...

Jag lyckades snoka upp en dump av just en 2100 Max och Navigons programvara tyckte INTE om den. :-(

Och som sagt, jag har köpt en TomTom som jag visserligen inte kommer lika bra överens med, men det går ju att navigera med den och det är det viktigaste nu på kort sikt...

Men jag tackar för omtanken :)

Postad 04 July 2009 - 21:50

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Såg att jag hade skrivit fel det är en 2110 Max som jag har och jag la in senaste uppdateringen (Q2) idag så filen är nu just under 1.9 Gb, är du intresserad får du höra av dig då det är samma Navigator det rör sig om!

Beklagar mitt misstag! :)

Redigerat av RedMarathon, 04 July 2009 - 21:52.

Postad 04 July 2009 - 22:15

gufo
  • gufo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tack! - du har ett PM :)

Postad 04 July 2009 - 22:16

Izze
  • Izze
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Såg att jag hade skrivit fel det är en 2110 Max som jag har och jag la in senaste uppdateringen (Q2) idag så filen är nu just under 1.9 Gb, är du intresserad får du höra av dig då det är samma Navigator det rör sig om!

Beklagar mitt misstag! :)

med skickafilen går det att skicka 2Gbyte...kanske kan vara nått?
http://www.skickafilen.se/

Postad 04 July 2009 - 22:25

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Tack Izze tar och provar det du hänvisar till!
Får vänta tills imorgon då jag nu sitter på jobbet! :)

Postad 05 July 2009 - 17:50

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan se versionen på sin navigon 2110 max samt hur man ser versionen på navigon fresh

Postad 05 July 2009 - 18:31

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man kan se versionen på sin navigon 2110 max samt hur man ser versionen på navigon fresh

Starta 2110max...klicka under Navigation-Bilder på alternativ
och sedan på produktinformation.

Om du vill veta allt om Fresh, så högerklickar du i programmappen
"Navigon Fresh" på fresh."exe" och så väljer du "egenskaper".
Sedan ser du t ex.
Beskrivning: Navigon Fresh 1.6.2
Under fliken "version" finns ytterligare info.

/Franz

Postad 06 July 2009 - 05:05

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tack för svaret men jag hittar inte programmappen fresh exe. någonstans, men när ja tittar på verisioner på gps en står det en hel del men om det är det senaste vet jag ju inte, så kanske du kan svara en som inte är så tekninsl

Postad 06 July 2009 - 11:00

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Tack för svaret men jag hittar inte programmappen fresh exe. någonstans, men när ja tittar på verisioner på gps en står det en hel del men om det är det senaste vet jag ju inte, så kanske du kan svara en som inte är så tekninsl

Vilken version du har i 2110max kan du också se när du ansluter den till Fresh
och klickar på "uppdatera Navigon-program"

Efter "fresh.exe" får du leta på din PC med Utforskaren. Jag vet inte var dina program ligger, men antagligen under C:\program.....Navigon......Navigon Fresh.
Klicka på mappen "Navigon Fresh" och du ser på högra sidan "fresh.exe".

Som alternativ kan du använda sökfunktionen i utforskaren.
Kanske är det bäst om du ber någon granne att hjälpa dig.

/Franz

Postad 06 July 2009 - 16:04

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tack nu har jag löst detta problemet och som vanligt med din hjälp, nu har jag en annan fråga till vem som helst och det är TMC funktionen på min 2110max hur fungerar detta egentligen har försökt att bli klok på detta i min gps när jag kör men skulle veta hur det fungerar och att jag kan nyttja det, körde nyligen genom Tyskland ner till Luxembourg och Frankrike, men inte en enda gång den varna för olyckor och köer, men egentkigen kör jag mest här i Sverige och skall man ställa in den på en speciell frkvens eller hur lämnar den besked mvh Bo

Postad 06 July 2009 - 16:41

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Tack nu har jag löst detta problemet och som vanligt med din hjälp, nu har jag en annan fråga till vem som helst och det är TMC funktionen på min 2110max hur fungerar detta egentligen har försökt att bli klok på detta i min gps när jag kör men skulle veta hur det fungerar och att jag kan nyttja det, körde nyligen genom Tyskland ner till Luxembourg och Frankrike, men inte en enda gång den varna för olyckor och köer, men egentkigen kör jag mest här i Sverige och skall man ställa in den på en speciell frkvens eller hur lämnar den besked mvh Bo

Hej,

Inte för att vara oförskämd men jag föreslår en djup titt i manualen. Där står mycket nyttigt. Den ligger på minneskortet under Manuals. 2100_10_50 max SE heter den och sektion 6.7.4 besvarar din fråga.

Redigerat av discomega, 06 July 2009 - 16:43.

Postad 06 July 2009 - 17:11

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej nej det var inte oförskämt alls, det jag har läst igenom det och blivit lite klokare, dock undrar jag bara vilket är att rekomendera för inställning av tuning läge Automatisk, Håll station eller Håll frekvens mvh Bo

Postad 06 July 2009 - 18:38

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Hej nej det var inte oförskämt alls, det jag har läst igenom det och blivit lite klokare, dock undrar jag bara vilket är att rekomendera för inställning av tuning läge Automatisk, Håll station eller Håll frekvens mvh Bo

Jag kör automatiskt och räkna om på begäran. Det skall fungera finfint. Det funkar för mig.

Postad 06 July 2009 - 20:01

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag har läst igenom detta med TMC och det som jag kom fram på var att TMC sänds ut via SR P3, SKALL DEN FREKVENSEN STÄLLAS IN PÅ GPSEN I SÅ FALL, FÖR SAKEN HÖR TILL DEN ATT JAG ALDRIG FÅTT IN NÅGOT PÅ MIN 2110 MAX

Postad 06 July 2009 - 20:04

Kudos2U
  • Kudos2U
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej igen

Åter till det här med USA kartor.
Nu har jag fått tag i Q2 09 för USA, dessa ska funka på 2110max enligt folk på nätet.

Jag har alltså kartor för delstaterna, fyra andra filer: POI, TMC, Core och RealityView och detta ska funka sägs det.

Någon som har kolla vart dessa ska in, vilken katalog osv på SD kortet? (kartorna ska givet in i maps katalogen, men de andra då?)

/J

Postad 06 July 2009 - 20:19

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag har läst igenom detta med TMC och det som jag kom fram på var att TMC sänds ut via SR P3, SKALL DEN FREKVENSEN STÄLLAS IN PÅ GPSEN I SÅ FALL, FÖR SAKEN HÖR TILL DEN ATT JAG ALDRIG FÅTT IN NÅGOT PÅ MIN 2110 MAX

Postad 06 July 2009 - 21:49

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Lugn lugn, det räcker att posta en gång och STORA bokstäver är ett otyg som jag trodde de flesta blev av med på lekis.
Hur som helst så ska du inte behöva pilla på TMC inställningarna. Auto fungerar bra. Kolla att du har antennen (12V laddkabeln) inkopplad och att TMC synbolen markerar att du har täckning

Postad 06 July 2009 - 22:06

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Hej igen

Åter till det här med USA kartor.
Nu har jag fått tag i Q2 09 för USA, dessa ska funka på 2110max enligt folk på nätet.

Jag har alltså kartor för delstaterna, fyra andra filer: POI, TMC, Core och RealityView och detta ska funka sägs det.

Någon som har kolla vart dessa ska in, vilken katalog osv på SD kortet? (kartorna ska givet in i maps katalogen, men de andra då?)

/J

"Fått tag på" = knappast betalt för?
Tyvärr, kan inte hjälpa till med piratkopierade frågor enligt reglerna :D

Postad 07 July 2009 - 05:10

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Lugn lugn, det räcker att posta en gång och STORA bokstäver är ett otyg som jag trodde de flesta blev av med på lekis.
Hur som helst så ska du inte behöva pilla på TMC inställningarna. Auto fungerar bra. Kolla att du har antennen (12V laddkabeln) inkopplad och att TMC synbolen markerar att du har täckning

Tack för svar. Om det är dig störande med stora bokstäver så vill jag bara tala om att det heter inte synbolen utan det heter symbolen, :D

Postad 07 July 2009 - 11:58

Kudos2U
  • Kudos2U
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

"Fått tag på" = knappast betalt för?
Tyvärr, kan inte hjälpa till med piratkopierade frågor enligt reglerna B)

Vem har sagt att det är piratkopierat... :D

ok, ska labba lite.

/J

Postad 07 July 2009 - 12:16

Kuenring
  • Kuenring
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Vem har sagt att det är piratkopierat... :D

ok, ska labba lite.

/J

Jag förstår e3henri's reaktion.

Det finns inga USA kartor till europeiska 2110max med MN7.
Äldre USA kartor passade endast till USA-versionen av 2100max som såldes med MN6.5

Att det existerar hackade Navigon program är ingen hemlighet, men dessa frågor
bör inte diskuteras i det här forumet, annars kan man lika bra stänga ned det hela.

/Franz

Redigerat av Kuenring, 07 July 2009 - 13:38.

Postad 07 July 2009 - 15:21

Kudos2U
  • Kudos2U
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag förstår e3henri's reaktion.

Det finns inga USA kartor till europeiska 2110max med MN7.
Äldre USA kartor passade endast till USA-versionen av 2100max som såldes med MN6.5

Att det existerar hackade Navigon program är ingen hemlighet, men dessa frågor
bör inte diskuteras i det här forumet, annars kan man lika bra stänga ned det hela.

/Franz

Ok, jag ska inte ta upp detta nå mer.

Men stämmer det verkligen att det inte finns USA kartor till 2110maxen?

Men vad är då detta?

http://www.navigon.c...39/content/1303

Information om North America Map (Q4/2008)

Teknisk information
Kartans egenskaper:

1.911.405 POIs som restauranger, banker och ytterligare kategorier
Filens storlek är ca. 1,60 GB. Nedladdningstiden beror på din Internet-uppkoppling.

Nödvändiga egenskaper för din NAVIGON-enhet

4GB SD-kort

För att kunna installera detta kartmaterial behöver du NAVIGON Fresh.

Lägsta PC-krav

USB-anslutning eller SD-kortläsare
Windows XP eller Vista
4 GB ledigt utrymme på hårddisk
Snabb Internetuppkoppling rekommenderas

Observera:

Nedladdade produkter kan inte återlämnas.

Postad 07 July 2009 - 15:39

Kudos2U
  • Kudos2U
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Aha, I get it!

NAVIGON Starter är altså en enhet...
Hahaha ok
Då är jag med, mysko, alla andra enheter heter 2110, 8110 mm men inte denna. Confusing...

/J

Postad 07 July 2009 - 16:00

bezzz
  • bezzz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej jag sitter på samma problem att mitt minneskort blev raderat och måste vänta på mitt ifrån navigon i 2 veckor till skulle vara evigt tacksam om nån kunde hjälpa mig med med en kopia.

Beklagar mitt misstag! :D

Redigerat av bezzz, 07 July 2009 - 16:06.

Postad 07 July 2009 - 17:16

Izze
  • Izze
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Hej jag sitter på samma problem att mitt minneskort blev raderat och måste vänta på mitt ifrån navigon i 2 veckor till skulle vara evigt tacksam om nån kunde hjälpa mig med med en kopia.

Att få nån att bli evigt tacksam låter inte så illa :D

Synd/konstigt att Navigon inte kan hjälpa till med en borttappad backup via nedladdning, lär väl hända en hel del användare?

Iaf skulle du kunna få en kopia av min backup via http://www.skickafilen.se/ ... om den nu fungerar.
Hursomhelst så vill jag innan veta ifall det kan bli några problem med min burk så att jag inte tappar mina uppdateringsmöjligheter, osv?
D.v.s. hur blir det med 'identiteten' på burken om du tar min kopia?
Eller ligger identifieringen av kartuppdateringen via Fresh via inloggningen? Nån som vet?

Postad 07 July 2009 - 22:20

gufo
  • gufo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hursomhelst så vill jag innan veta ifall det kan bli några problem med min burk så att jag inte tappar mina uppdateringsmöjligheter, osv?
D.v.s. hur blir det med 'identiteten' på burken om du tar min kopia?
Eller ligger identifieringen av kartuppdateringen via Fresh via inloggningen? Nån som vet?

Navigons support gav mig rådet att jag kunde slippa skicka in hela klabbet och vänta 18 dagar om jag kunde ta en kopia av ett fungerande minneskort från antingen en bekant eller en hjälpsam återförsäljare, så länge kopian är från samma GPS-modell.

Efter hjälp från en hjälpsam forummedlem tidigare i den här tråden kan jag också konstatera att uppdateringarna har inget med minneskortet att göra - jag har formatterat om mitt kort och ersatt med en kopia på ett helt annat, det var fortfarande mina egna uppdateringar som dök upp i Fresh efter inloggning.

Postad 08 July 2009 - 01:43

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Problemet är att skicka en fil som är över 1.6 Gb.

Vanlig email är inte möjligt pga filen storlek!

Att använda program som "skicka fil" är alltför osäkert då dessa kopplas ner efter ett tag och all tidigare uppladdning går förlorad, tanken på denna sida var god men funktionen och pålitligheten är inte av det man önskar (hur glad blir man när det tar runt 4 tim att ladda upp och när en timme är kvar så har den sever som handhar "skicka fil" kopplats ner - kontakt bruten! Servern jobbar otroligt långsamt!).

Det som behövs är att du har ett fungerande ftp-program!

Eller att du skickar ett USB minne eller ett SDHC kort till någon som är villig att hjälpa.

Det sistnämnda är enklast!
Prova med ett PM bezzz! :)

Redigerat av RedMarathon, 08 July 2009 - 01:55.

Postad 08 July 2009 - 12:51

skräppa
  • skräppa
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Om någon får nys om en begagnad Navion 2110 Max utan embalage och laddkabel, kanske i kombination med en laddare till SonyEricsson-telefon, så kan det var den som någon plockade ur min bil i natt... Lite surt...

Hej nu är det någon som vill ha hjälp med update.Är det din 2110 som du fick stulen(hoppas inte),jag skulle aldrig hjälpa någon som påstår att filerna har blivtraderade etc.

Postad 08 July 2009 - 17:17

lvpumpen
  • lvpumpen
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag avinstallerade Navigon Fresh och installerade programmet igen och därefter fungerade installation av Q2
Efter omistallationen kan jag inte uppdatera backup

Körde en sträcka efter uppdateringen där det finns cirka 15 fartkameror sedan cirka tre år tillbaka, Haningeleden - Dalarövägen, sydost om Stockholm, tre av dessa fartkameror uppmärksammade min 2110 Max.

Kan de vara så att Navigon Fresh inte uppdaterar fartkameror? Någon som vet?

Om ngn vecka skall jag köra E4 norrut och tar då med navigatorn för att kontrollera om de nya hastighetsbegränsningarna uppdateras

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.