Går ju alldeles utmärkt att komma åt appstore från itunes 7.7. Bara trycka på applicationsknappen juh.
Jag hittar då ingen applicationsknapp i min iTunes.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 10 July 2008 - 12:20
Jag hittar då ingen applicationsknapp i min iTunes. Postad 10 July 2008 - 12:26
Äh, jag har ändå inget att göra så jag åker in till stan och kollar om fler fåntrattar redan har ställts sig i kö
Vad säger du Phindus, ska vi gissa? Jag gissar på att det är fyra personer i kö Postad 10 July 2008 - 12:28 3+1. Mac.feber.se som sitter där bland annat och bloggar. Men jag åker nog också hem nu. Tråkigt att sitta på jobbet en sådan fin dag som den här Postad 10 July 2008 - 12:35
Jupp, funka Postad 10 July 2008 - 12:36
Satt just och skulle signa-up för mobileme, just när jag fyllt i det sista och ska gå vidare så går det ner igen
Verkar vara en riktigt trevlig tjänst, om än lite dyr. Tur man får en 60-dagars trial så man kan testa och bestämma sig, verkar ju dessutom vara enda sättet att få pushmail om man ej har tillgång till en exchangeserver. Postad 10 July 2008 - 12:40 Yahoo har push till iPhonen också (om de inte plockar bort det till generation 2). Redigerat av Phindus, 10 July 2008 - 12:42. Postad 10 July 2008 - 12:53
Fast Yahoo funkar väl inte med egen domän? För det hoppas jag Mobileme gör... I värsta fall får man väl annars ha kvar sitt webhotellskonto och sedan bara forwarda all mail till Mobileme eller Yahoo. Postad 10 July 2008 - 12:58
Köa för att bli rånad av Telia
Aja har man pengar så... Postad 10 July 2008 - 13:04
Kommer också signa och testa, men jag vet inte hur.. Hittar ingen "signup" knapp nånstans på /mobileme.. Postad 10 July 2008 - 13:04
3+1 ? Skulle du åka hem nu för att ställa dig i kö eller vad menar du Nej, där var hela 6 (!!) personer. Jag frågade för övrigt hur många lurar de hade men det fick han absolut inte svara på. Jag frågade då om det var lönt att köa, om de skulle ta slut. Då sa han "Ja, det har inte blivit så mycket kö än men..." som att det nog var tvång att köa i natt men i nästa andetag, efter att jag frågade sa att det då inte var lönt att komma imorgon, sa han att de hade två batchar lurar. En för i natt och en för imorgon kl 10. Dessutom så skulle det enligt honom vara lika fördelning mellan svarta som vita och 8 GB som 16 GB. Er korrespondent i cyberrymden. Postad 10 July 2008 - 13:10
Jag har iaf bestämmt mig för att åka in till kungsgatan ikväll.. blir nog vid 20-tiden. Åker på 1 vecka semester imorrn så då vill man ju ha iphonen med sig och köper jag den inatt hinner jag lägga på musik/film/apps.
Någon som varit förbi i sthlm och sett om det är kö där redan? Postad 10 July 2008 - 13:14
Aja, har man jobb så... Postad 10 July 2008 - 13:30
Kul att du bidrar till diskussionen iaf. Äre inte bättre att göra nå kreativt än att komma med irrelevanta inlägg? On Topic, såg i Appstore att AIM fanns för nedladnning gratis, hittade dock inget för msn, borde ju komma, eller är stoltheten hos apple/ms för stor för att anpassa sig till varandra? Postad 10 July 2008 - 13:36
Hahahah ja har man jobb så har man ju pengar också Redigerat av Unregistered1232, 10 July 2008 - 13:36. Postad 10 July 2008 - 13:41
För att snabbt svara på din fråga, ja det var väl ett ganska meninglöst inlägg och det ber jag i efterhand om ursäkt för. Men det hån-inlägget som jag svarade på kände jag behövde ett hån-svar tillbaka, då därför skrev jag som jag gjorde till shan1, och han verka fatta vad jag menade iaf. Enligt aftonblaskans teknikjournalist Peter nånting så har iphone 3g stöd för "turbo-3G", dvs stöder hastigheter upp till 7.2mbit/s. Någon som vet om det verkligen stämmer? Eller skriver han strunt som vanligt? Redigerat av shapic, 10 July 2008 - 13:46. Postad 10 July 2008 - 13:47
Fortfarande ingen som fått tag i några siffror på hur många iPhones Telia har till releasen imorgon?
Postad 10 July 2008 - 14:05
Nog för att du vill ha just siffror men har du läst mitt inlägg längst ner på förra sidan? Inlägg #810. Det lär ju vara så att var och en av flaggskeppsbutikerna, de som kommer ha nattöppet, kommer ha en laddning lurar för i natt och en laddning för morgondagen. Jag tror inte att den "hialöse" behöver oroa sig för att bli utan. Postad 10 July 2008 - 14:10
Frågan är ju hur många telefoner det är i varje "laddning". O2 i UK sålde ju t.ex. ut sina nät-beställningar igår (eller var det förrgår) på typ 15 minuter, så det kan inte ha varit många telefoner. Postad 10 July 2008 - 14:11
Japp, det tar typ allt från 4-10 dagar för porteringen. Funderar på om jag ska teckna med nytt nummer utan portering och senare portera mitt befintliga nummer och då "slänga" numret jag får av Telia när jag tecknar. Ska kolla om det går.
Btw, vad ska ni välja för abonnemang? Mini, midi eller maxi? Jag själv ska köra på mini och åka snålskjuts på Telia Homerun Postad 10 July 2008 - 14:30
Jag kommer ta Telia till vänner + Telia Datatrafik, alltså 69kr + 199kr = 268kr/mån + 4220kr för 16GB telefonen. Postad 10 July 2008 - 14:30
När du tecknar ett nytt abonnemang får du ett nytt nummer vare sig du vill eller ej Vad det gäller abonnemangen så kommer jag teckna Telia Bingo. De speciella iPhone-abonnemangen är alldeles för dyra. Postad 10 July 2008 - 14:42
tja alla människort. jag är två utanför telias butik i stockholm!!!
få 16 gb finns de säger personalen me´n jag har garanterat en kl 00:01 Så wish me luck. jag hör av mig när jag komnmer hemn hur uderbar min 16gb iphone är Postad 10 July 2008 - 14:46
iPhone har stöd upp till 3.6 Mbit/s, inte 7.2. Enligt Expressen, som har pratat med operatören 3, så hoppas dom (3) att de kan släppa iPhone till hösten. Expressen skriver också att ett rykte till tidningen MacWorld gör gällande att Telia har ensamrätt på telefonen till den 11 oktober - alltså bara i tre månader. Vi får väl se vad som händer i höst. Expressens artikel om 3 och iPhone Redigerat av crest, 10 July 2008 - 14:48. Postad 10 July 2008 - 14:59
Då blirdet att vänta tills dess, om ja kan hålla mig
Postad 10 July 2008 - 15:14
Det är som sagt enbart ett rykte och jag tror inte det ligger någon sanning alls i det. Tror knappast att Apple ger Telia ensamrätten till hela Norden + Baltikum i enbart tre månader. Det rör sig förmodligen snarare om ett år eller något liknande. Och så försöker väl Tre förhandla med Apple om att också sälja iPhone. Hur det går får väl tiden utvisa. I Italien har redan två olika operatörer fått rätten att sälja telefonen. Postad 10 July 2008 - 15:19
Kanske man får nytta av sin Teliacheckar om man får för sig att införskaffa en Iphone
Postad 10 July 2008 - 15:26
Kommer bli svårt att hålla sig från SMS samt att ströringa nu när man är van vid att ha Halebop. Men blir iaf Telia Vänner + Fastpris Surf för mig. Får väl hoppas att det inte drar iväg allt för mycket varje månad! : )
Men iaf, frågan jag ställde tidigare. Angående hur mkt man verkligen kommer att surfa hade vart fint med svar på. Givetvis beror det på från person till person. Men ändå. Postad 10 July 2008 - 15:27 Toppen! Då kan du rapportera hur det hela utvecklar sig. Typ hur mycket folk som står i kö, hur många telefoner de verkligen fått in, etc. Men framför allt ser vi fram emot en snabb recension när du väl fått tag på en nalle. Postad 10 July 2008 - 15:30
Ja berätta gärna hur många det är i kön just nu.. Om man måste åka in redan för att få en 16gb inatt... Postad 10 July 2008 - 15:34
Jag ska börja med att säga att jag vet inte hur det är i frågan om huruvida iPhone stödjer turbo-3g eller inte. Så jag försöker inte motbevisa eller något, men jag blev fundersam när jag läste: "Nyheter i iPhone 3G är bland annat inbyggt Turbo-3G som ger uppkopplingshastigheter på upp till 7,2mbit/s." källa: Wikipedia.se Postad 10 July 2008 - 15:44
okey.
20-30 pers sitter i kän atm. frågade telia butiken om hur många de skulle få in de svara att de fick de inte säga men de är inte ett jätte lager. skulle säga att man ska KOMMA NU!!! 16gb kommer gå åt. så ###### störande första person i kö får midag av telia och hon kom 5 min före mig. Men jag får snacks och dricka alf. går in ibland på telia butiken och lånar en dator så jag kan inte svara direkt. m,en mitt tips KOM NU 7 timmar 15 min kvar Postad 10 July 2008 - 15:59
Så här är det: "Turbo 3G" är hastigheter på 3.6Mbit/s och högre. Just nu är alltså "Turbo 3G" upp till 7.2Mbit/s och operatören 3 har börjat öka hastigheten i bl.a Stockholm till 14.4Mbit/s, så snart heter det att "Turbo 3G" ger nedladdningshastigheter på upp till 14.4Mbit/s. Egentlgen heter det: HSDPA upp till 3.6Mbit/s HSDPA upp till 7.2Mbit/s HSDPA upp till 14.4Mbit/s Bokstaven D i HSDPA står för Downlink. Det finns också något som heter HSUPA, där U står för Uplink. HSDPA och HSUPA kallas alltså för "Turbo 3G" . "Vanlig" 3G är "bara" upp till 0.384Mbit/s Redigerat av crest, 10 July 2008 - 16:02. Postad 10 July 2008 - 16:33
Mjukvaran som finns med i iPhonen är ju en Apple-variant av Google Maps, och den stöder bara positionsbestämning (dvs du får en liten röd ring som talar om vad du är) och så kan den räkna ut en väg dit du vill ta dig men den presenteras bara som en listad vägbeskrivning. Den stödjer inte "turn by turn navigation" som ett riktigt navigationsprogram gör. Sen får vi se om Garmin, Tomtom eller någon av de andra navigationsleverantörerna kommer med program för iPhone. Det kommer att krävas specialavtal med Apple då eftersom Apple i SDK-licensvillkoren förbjuder utveckling av realtidsnavigering. Att antennen skulle vara "för liten" för riktig navigation låter osannolikt, den kan knappast ha mindre antenn än min HTC P3600 som fungerar utmärkt som bilnavigator. /P-O Redigerat av Unregistered33aea5f7, 10 July 2008 - 16:34. Postad 10 July 2008 - 17:28
Hoppas det blir en lösning från någon av dessa i så fall =) Angående att det är förbjudet att använda GPS och att det krävs specialavtal har jag för mig handlade om ett missförstånd där Apple egentligen skriver att man inte får använda Iphone som källa till realtidsstyrning av maskiner.. alltså att dom inte vill att man kopplar Iphone till en autopilot av något slag.. Läsa GPS går bra, men inte att låta informationen styra ett fordon eller maskin.. *tror jag* hihi Postad 10 July 2008 - 17:56
Kanske en dum fråga, vad vet jag? Om man tecknar tex mobil 99 + fri surf kan man då använda iPhone som modem till sin laptop utan att betala mer än 199:-?
Eller måste man ha en mobiltbredbands adapter? Kanske inte funkar det heller? Tacksam för svar! Postad 10 July 2008 - 18:01 Finns svar tidigare i forumet. Nej, än så länge går det inte att använda din iPhone som modem till datorn. Men däremot går de utmärkt att om du har ett telialåst/olåst 3g-modem flytta över sim-kortet och köra på! Postad 10 July 2008 - 18:08 Sorry måste ha missat det. Vad ligger ett 3G modem på i pris? Postad 10 July 2008 - 18:41
Precis vad jag skrev innan, jag viste att jag läste det någonstans. Men någon hänvisade till en nyhetsartikel på reuters där tomtom tydligen redan utvecklat ett program.. vilket gjorde mig lite tveksam. Postad 10 July 2008 - 19:10
iPhone3g har stöd för High Speed Downlink Packet Access = HSDPA (turbo-3G) Mobila och trådlösa anslutningar UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz) GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz) Wi-Fi (802.11b/g) Bluetooth 2.0 + EDR http://www.apple.com...hone/specs.html Postad 10 July 2008 - 19:17 Stämmer! Turbo 3G (HSDPA) upp till 3.6Mbit/s. Postad 10 July 2008 - 19:22
Vetefasen om man pallar ställa sig i kön i Malmö senare, det verkar vara en 50-60 pers enligt livefeeden på telia.se. Dessutom, vem vill fastna i kameran när deras påflugna kameramän far runt som skottspolar bland folket i kön?
Till något annat, kan man inte regga ett iTunes Store-konto utan att knyta ett kontokort till detta? Jag bör ju ha någon möjlighet att komma åt freeware från AppStore, eller har jag fel? De kan ju inte räkna med att var och en person har ett VISA-kort. Hur kommer man runt detta? Postad 10 July 2008 - 19:38
Vet inte om de går, den vägrar tom acceptera mitt kort:/ Postad 10 July 2008 - 21:13
iPhone OS 2.0 Unlocked
Det gick fort, om det stämmer http://gizmodo.com/5...20-unlocked-yes Redigerat av Unregisterede92885bb, 10 July 2008 - 21:25. Postad 10 July 2008 - 21:52
Det hade varit riktigt gött om det stämmer! Postad 10 July 2008 - 23:03
Är det bara jag som inte kan uppgradera till iTunes 7.7? Eller har någon mer problem med det? Jag trycker på "Hämta" när iTunes säger "det finns en uppgradering till iTunes 7.7, vill du installera den nu" men sen händer det inget mer.. Asskumt.
EDIT: Konstigt nog så får jag helt plötsligt meddelandet "Din version av iTunes (7.6.2) är den senaste" när jag trycker på "leta efter uppdateringar". Drog de tillbaka uppdateringen mån tro? Redigerat av shapic, 10 July 2008 - 23:11. Postad 10 July 2008 - 23:04
Nån som försöker beställa från Telia.se? Siten verkar ha gått ner bara några sekunder efter kl 00:00.
Redigerat av tommydl, 10 July 2008 - 23:04. Postad 10 July 2008 - 23:08 Jag håller på och tankar ITunes just nu och så långt verkar det funka bra. Försökte komma vidare till sidan med live feed från Stockholm, Göteborg och Malmö. Helkört! Postad 10 July 2008 - 23:12
Telia.se går fortfarande inte att nå / otroligt segt.
Jag som ville beställa en inatt Postad 10 July 2008 - 23:15
Tankar du från hemsidan eller uppdaterar du i iTunes/Apple Software Updater ?
Oväntat att siten skulle gå ner, det var nog större förfrågan på iPhone i Sverige än va de trott Postad 10 July 2008 - 23:19 Att så här stor telecom företag som Telia inte kunde förutse detta och fixa fram lite mer server kraft är helt otroligt. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |