Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center

1515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dune BD Prime (Blu-ray-spelare) 2 6 (1) Inga priser
Dune HD Center (Mediaspelare) 4 7 (1) Inga priser
Dune HD Base 3.0 (Mediaspelare) 1 8,44 (8) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 (Blu-ray-spelare) 2 7 (6) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 500GB (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
Dune HD Smart H1 (Mediaspelare) 1 7,75 (3) Inga priser
Dune HD Smart D1 (Mediaspelare) 3 9,25 (11) Inga priser
Dune HD Smart B1 (Mediaspelare) 1 7,5 (3) Inga priser
Dune HD Max (Mediaspelare) 4 8,71 (6) Inga priser
Dune HD Duo (Mediaspelare) 3 7 (1) Inga priser
Dune HD TV-303D (Mediaspelare) 4 8 (3) Inga priser
Dune HD Base 3D (Mediaspelare) 4 8,36 (27) Inga priser
8 relaterade trådar

Postad 01 januari 2012 - 15:28

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Jag säger bara KÖP till alla som undrar, har provat fler talet spelare av olika märken, men denna klarar Full HD ljud utan problem i 10/100 nät, detta har dom flesta andra spelare problem med.

MrDTS

Redigerat av Unregistered7126f11a, 01 januari 2012 - 15:29.

Postad 01 januari 2012 - 15:54

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Är mycket sugen på en sådan här med Blu-Ray spelare istället för att bygga en HTPC, är det någon här som bytt från en HTPC till en DUNE HD Smart eller tvärtom och kan berätta vad dom tycker är bäst och varför man ska välja det ena eller det andra?

Jag kan bara tala för mig. Jag bytte ut min för något år sedan eller mer, till en Dune prime 3.0 just pågrund den hade kombi av media o bluray spelare. Då fanns det inte många andra som hade en media + Bd spelare, men också på den fina bilden som blide av den... Det är det som lockade mig mest...

Men nu vill jag prova sända via en router, det vill inte riktigt som jag vill . Sänder trådlöst från dator till mediaspelaren, så man slipper sladdar.. Så om någon har provat sända till en Dune prime via en USB nätkort så skulle jag bli glad. Har en "netgear N600" wireless dual band USB adapeter"

Postad 01 januari 2012 - 17:21

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Efter att läst denna artikel så har jag bestämt mig för att vänta tills de förhoppningsvis släpper en uppdaterad version med HDMI 1.4a, så jag kan spela Blu-Ray 3D skivor som jag förstår det som att nuvarande inte klarar.
så man får hoppas de kommer med en Smart modell då den i artikeln inte var gratis direkt :)

http://www.mediasmar...es-dune-hd-pro/

.

Då får du nog vänta typ ett halvår. 3D kommer med det nya sigma kortet som släpps kanske i vår.

Postad 01 januari 2012 - 17:26

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Jag har samma problem typ. Det laggar när jag kör via nfs. Streamar trådat från en qnap ts-219p. Vad gjorde du för att få det att funka? :)

Gott nytt år alla!!

Jag installerade system storage korrekt med en USB sticka (formaterade den i Dunen) och ställde in nfs privilage för dunen och så stängde jag av snmp i min NAS. Men vet inte vad som gjorde att det började funka faktiskt :)

Postad 01 januari 2012 - 21:37

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

.

Då får du nog vänta typ ett halvår. 3D kommer med det nya sigma kortet som släpps kanske i vår.

Vad segt =/
Kanske för skaffa en nu och byta om det känns aktuellt framöver då.

Men med HDMI 1.3, visst kör den 1080i i 3D istället för 1080P som HDMI 1.4 klarar?

Postad 01 januari 2012 - 22:41

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

Jag installerade system storage korrekt med en USB sticka (formaterade den i Dunen) och ställde in nfs privilage för dunen och så stängde jag av snmp i min NAS. Men vet inte vad som gjorde att det började funka faktiskt :)

Testade att göra samma saker nu förutom att ställa in nfs privilage för dunen, vet inte var man gör det. Men när jag hade gjort det andra så kom jag inte ens in i nätverksmapparna längre utan var tvungen att välja smb för att komma in.

Postad 02 januari 2012 - 01:22

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Idag har jag installerat och provat lite med ett plugin till Youtube med en sökfunktion som fungerade. Vilket är väldigt kul, något jag önskat mig av spelaren.

http://www.upload.ee...search.zip.html

Vidare under dagen så har jag tittat lite på senaste versionen av yaDIS, 2.1.9 där det nya är något som kallas "Saga" - Det nya är att man skapar en form av huvudsida till filmer i en filmserie, där alla filmer i serien sedan finns samlade på en sida, för exempel se - http://www.mpcclub.c...6&postcount=698 - detta fick jag dock aldrig till. Vilket vore lite roligt, då jag har en extern disk där jag samlat filmserier.

Postad 02 januari 2012 - 08:39

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Idag har jag installerat och provat lite med ett plugin till Youtube med en sökfunktion som fungerade. Vilket är väldigt kul, något jag önskat mig av spelaren.

Vidare under dagen så har jag tittat lite på senaste versionen av yaDIS, 2.1.9 där det nya är något som kallas "Saga" - Det nya är att man skapar en form av huvudsida till filmer i en filmserie, där alla filmer i serien sedan finns samlade på en sida, för exempel se - http://www.mpcclub.c...6&postcount=698 - detta fick jag dock aldrig till. Vilket vore lite roligt, då jag har en extern disk där jag samlat filmserier.

Funkade för mig direkt. Bara att högerklicka på en film och välja "Saga" sen kan man skriva dit precis som man vill.
Kanonskönt att samla ihop lite.

Postad 02 januari 2012 - 11:05

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Kanske för skaffa en nu och byta om det känns aktuellt framöver då.

Rekommendeeras med tanke på vad Dune klarar av i övrigt såvida inte 3D är ditt enda (primära) krav? Det finns ännu ingen mediaspelare som klarar att skicka en korrekt 3D-signal (Bluray 3D/FHD3D) idag.

Jag har rippat alla mina 3D-filmer till mkv med full upplösning i SBS och original-ljud så det kan vara ett alternativ om du vill köra 3D från Dune.

Postad 03 januari 2012 - 08:44

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Det blir ingen försämring på bild/ljud kvaliteten om man gör så?
Vad har du kört för program då?

(null)

Postad 03 januari 2012 - 17:20

sekeos
  • sekeos
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hur installerar man och ett plugin till Youtube på Dune?

Postad 03 januari 2012 - 19:33

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Hur installerar man och ett plugin till Youtube på Dune?

Busenkelt - lägger .zip-filen så Dune kan läsa den, markerar filen och trycker enter ( Två ) gånger, sedan finns det ikoner under Application att välja.

Postad 04 januari 2012 - 01:10

sekeos
  • sekeos
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Busenkelt - lägger .zip-filen så Dune kan läsa den, markerar filen och trycker enter ( Två ) gånger, sedan finns det ikoner under Application att välja.

tackar för info.

Postad 04 januari 2012 - 08:47

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Det blir ingen försämring på bild/ljud kvaliteten om man gör så? Vad har du kört för program då?

Skumma bokstäver det där. Jo, du får en bildförsämring eftersom du måste kompromissa antingen på höjden eller bredden - i mitt fall har jag valt bredden (s.k. half SBS). Monitorn kör sedan en algoritm för att skala upp bredden till full upplösning - inte perfekt alltså men "tillräckligt bra" tycker jag. Ljudet kan du få med helt i original. Man borde väl inte göra reklam här men jag tycker att DVDFab är både snabbt, enkelt och har bra funktionalitet (för detta).

Postad 04 januari 2012 - 11:25

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Kan man köra Spotify på något sätt?

Postad 04 januari 2012 - 11:41

Unregistered63575353
  • Unregistered63575353
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag vill gärna se en Voddler plugin också..

Postad 04 januari 2012 - 16:27

Unregistered63575353
  • Unregistered63575353
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
plugin för Youtube funkar ju kanon! finns det andra plugins också?

Postad 05 januari 2012 - 07:07

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Skumma bokstäver det där. Jo, du får en bildförsämring eftersom du måste kompromissa antingen på höjden eller bredden - i mitt fall har jag valt bredden (s.k. half SBS). Monitorn kör sedan en algoritm för att skala upp bredden till full upplösning - inte perfekt alltså men "tillräckligt bra" tycker jag. Ljudet kan du få med helt i original. Man borde väl inte göra reklam här men jag tycker att DVDFab är både snabbt, enkelt och har bra funktionalitet (för detta).

Ja det blir det då jag skriver via en app på iphonen, skumt.
Jo det programmet är jag bekant med, så får väl helt enkelt rippa ner de 3D filmer man har till hårddisken.

Postad 05 januari 2012 - 09:20

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Ja det blir det då jag skriver via en app på iphonen, skumt.

OT: Kanske någon teckenuppsättning i dina email-inställningar? Har själv inga problem med detta på min 4S.

Jo det programmet är jag bekant med, så får väl helt enkelt rippa ner de 3D filmer man har till hårddisken.

Vill du verkligen se full upplösning (säg projektor) så ska du naturligtvis köra skivan i en BD3D-spelare. Om publiken inte är så knusslig (läs mina barn) så funkar half-SBS väldigt bra.

Postad 05 januari 2012 - 11:41

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6 349 inlägg
  • 0
Ett par frågor:
-yaDIS, hur hämtar den infon? Lägger jag till bilden i filmlappen?
-Hur är styrning från ipad?

Postad 05 januari 2012 - 20:36

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

nu har jag prövat typ 20 filer. alla e samma fel på "Fel:Formatet är inte suportad. jag har provat massor av sätt.. Dune vägrar gå bra för mej, den går skit

Jag har löst problemet. Lösning. Dune stöder inte min 3tb. det gick bra tills en viss gräns på hd hade passerat. efter den gränsen så funka inte några filmer. Jag kunde fortfarande spela upp serier och samples i mkv vilken jag än inte fattar.

Slutsatts: En ny mediaspelare som inte klarar hd över 2tb= slött jobbat DUNE! detta funkar även inte på den allra senaste uppdateringen som var nu i dec

Postad 05 januari 2012 - 23:33

Unregistered63575353
  • Unregistered63575353
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Slutsatts: En ny mediaspelare som inte klarar hd över 2tb= slött jobbat DUNE! detta funkar även inte på den allra senaste uppdateringen som var nu i dec

Partionera kanske?

Postad 06 januari 2012 - 00:49

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Partionera kanske?

jo visst men en ny mediaspelare ska väl klara av hantera stora drivers.
Dessutom nu när filerna börjar bli så pass stora?

Jag bara antyder det för folk här som kanske läser lite och kollar info om dom ska köpa dune lr inte.
jag tycker det är ett minus iaf.

Postad 06 januari 2012 - 07:34

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

OT: Kanske någon teckenuppsättning i dina email-inställningar? Har själv inga problem med detta på min 4S.

Vill du verkligen se full upplösning (säg projektor) så ska du naturligtvis köra skivan i en BD3D-spelare. Om publiken inte är så knusslig (läs mina barn) så funkar half-SBS väldigt bra.

Jag kör appen IP.Board på min 4S
Får införskaffa en BD spelare till datorn istället då så jag kan rippa om mina filmer då =)

Postad 06 januari 2012 - 17:52

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Tyvärr är det inte många mediaspelare som stöder stora diskar vad jag vet, o dom flesta har filmerna någon annanstans just på grund av att de tar stor plats, som en server eller Nas som har stöd för flera diskar.

MrDTS

Postad 06 januari 2012 - 18:38

mag8
  • mag8
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej.jag har en hdi dune d1.jag har försökt länge o ansluta den via routern.lyckades med det o hittade alla utdelade diskar.men det går inte o spela upp några filer.får endast fel medelande wrong:code:16.
det gäller mp3 filer.men samplena som e med windows 7 från början e inge problem med,tacksam för all hjälp jag kan få.
har även en Hdi Dune bd prime.
det löste sig.tog bort skriv skyddet på katalogen me musik.

Redigerat av mag8, 08 januari 2012 - 15:40.

Postad 07 januari 2012 - 15:45

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Hoppsan, såg att det var besvarat långt tidigare. Synd att det är så krångligt och involverar en dator för streaming. Hade varit guld om detta varit implementerat :(

Postad 08 januari 2012 - 02:51

Torin
  • Torin
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej någon som vet varför Firmware 111122_0159_beta inte går att få fram om man söker efter uppdatering från en Dune BD Prime 3.0???

Postad 08 januari 2012 - 12:52

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Hej någon som vet varför Firmware 111122_0159_beta inte går att få fram om man söker efter uppdatering från en Dune BD Prime 3.0???

Den hittades inte automatiskt för mig heller.
Ta den från Dune-hd.com istället. http://files2.dune-h...2_0159_beta.dff

/V-man

Postad 08 januari 2012 - 13:39

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Någon som testat betan ännu ? hoppas dom har fixat automatisk undertext för BDMV.

MrDTS

Postad 08 januari 2012 - 14:05

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Någon som testat betan ännu ? hoppas dom har fixat automatisk undertext för BDMV.

MrDTS

jag tyckte den bara gav mera problem för mej.
Iaf 1 stort problem som jag tycker oxå alla nya tv-apparaater har.
jag upplever att bilden går för snabbt. blev inte bättre för mej även om jag mixa i bild menyn.
lixom som dom nya tv apparaterna som går i 600hz eller nått så är det så mkt bildrutor så man upplever bilden framspolas. jag är så pass van med film i 24p och jag pallar inte med filmer som går så där snabbt.

Postad 08 januari 2012 - 22:16

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

Ett par frågor:
-yaDIS, hur hämtar den infon? Lägger jag till bilden i filmlappen?
-Hur är styrning från ipad?

yaDIS hämtar automatiskt info, sedan kan du välja mellan olika covers,fanart,div info om filmen samt text på svenska ibland hittar den inte svensk text då kan du hämta den från Ginza eller annat o klistra in den, sedan över för den till Dune det du har bestämt hur det ska se ut.
har ingen ipad så vet ej.

MrDTS

Postad 09 januari 2012 - 10:33

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Synd att det är så krångligt och involverar en dator för streaming. Hade varit guld om detta varit implementerat :(

Håller med. Det handlar om licenser som vanligt.

OT: Det enklaste hade varit om mediaspelarna byggde stöd för användning av "vanliga" appar (t ex Android) för att därmed få tillgång till hela den floran. Förstår inte heller varför Samsung/LG väljer att ta fram ett nytt app-format när det redan finns ett öppet sådant. Logitech Revue har helt rätt tänk där om den någonsin blir Europa-aktuell.

Postad 09 januari 2012 - 10:59

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
jonninemonic:

Logitech Revue finns inte längre om jag förstått det rätt... Dom fick helt enkelt inte till det och inga andra tillverkare hakade på. Men det verkar som det rör sig igen för Google-TV, tror både Samsung o LG är på gång... Det bör komma mycket mer info denna vecka i och med CES mässan i staterna!

Vad jag läst satsar Samsung även på utvecklar-kit för sin egen Smart-TV, så det kommer röra på sig en del framåt. Just för tillfället är det väl fördel Boxee Box om du frågar mig, men konkurrensen tätnar!

Redigerat av Kanelbulle, 09 januari 2012 - 11:01.

Postad 09 januari 2012 - 13:36

Unregistered1425
  • Unregistered1425
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Vad jag läst satsar Samsung även på utvecklar-kit för sin egen Smart-TV, så det kommer röra på sig en del framåt.

Fast det är just att det finns flera app-format som stör mig. Om det är något människor borde ha lärt sig vid det här laget är att främjar alla med en (ett fåtal) standards (när man väl kommer överens). Bra att de har ett SDK, men jag tänker på SVT:s gnäll om att de "redan har en app för Android och en för iPhone så vi tänker minsann inte ta fram någon för ytterligare format".

Postad 12 januari 2012 - 15:46

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Blev en beställning på en Dune HD Smart B1 igår som dyker upp imorgon så nu är helgen räddad men lite pill för att få iordning på allt :)

Postad 12 januari 2012 - 19:39

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
har lagt upp en video på min yaDIS set up
visar lite hur d ser ut och funkar har även lagt in en mapp på Alien med nya funktionen "SAGAS"

http://youtu.be/4Pvs-Euk1Sc

Redigerat av foggemannen, 12 januari 2012 - 19:39.

Postad 12 januari 2012 - 20:34

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Har beställt min andra Dune D1 :wub:

Efter att ha testat olika (billigare max 1500 kr) mediaspelare till dotterns rum, så insåg jag hur otroligt bra Dune fungerar speciellt när vi kommer till Full HD film.

Den är ju skapad för Film i första hand o det märks, inga bild eller ljud fel alls. (10/100 nätverk)
Finns ju lite appar ochså för dom som vill leka med dessa, själv föredrar jag Bild o ljud kvalitet.
Finns snygga skins till den med, då ändras även iconerna. ;)
http://dune-hd.com/firmware/skins/
Finns 2 snygga mediacenter som "fungerar" yaDIS , zappiti .

snart ägare till 2 Dune :D

MrDTS

ps. se min video för skinns ( hur lägger man upp videos här ? )

Redigerat av Unregistered7126f11a, 12 januari 2012 - 20:52.

Postad 13 januari 2012 - 08:03

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Går det att i första menyn där det står filmer och tv-serier även lägga upp så det står Barn.
Så barna lätt kan hitta sina filmer istället för att alla filmer ligger på samma ställe.

Postad 13 januari 2012 - 13:11

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Går det att i första menyn där det står filmer och tv-serier även lägga upp så det står Barn.
Så barna lätt kan hitta sina filmer istället för att alla filmer ligger på samma ställe.

Det syns lite dåligt i bild, men när du väljer Filmer, så har du flera olika kategorier att välja mellan. Scrollar man till höger så finns det fler att välja mellan, och skulle det saknas en kategori - så kan du skapa en egen ( tror jag bestämt ska gå ).
Sen om det är tillräckligt enkelt för dina barn, kan jag inte svara på.

Postad 14 januari 2012 - 09:43

sekeos
  • sekeos
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

har lagt upp en video på min yaDIS set up
visar lite hur d ser ut och funkar har även lagt in en mapp på Alien med nya funktionen "SAGAS"

http://youtu.be/4Pvs-Euk1Sc

Hur har du fått YaDis på startskärmen av spelaren, har läs att man ska spara yadis datan på spelarens internminne,någon som vet hur man gör det,jag har skapat system storage?

Postad 14 januari 2012 - 09:50

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Hur har du fått YaDis på startskärmen av spelaren, har läs att man ska spara yadis datan på spelarens internminne,någon som vet hur man gör det,jag har skapat system storage?

jag har lagt yaDIS på ett usb minne med all information och sen kopplar jag in d i min dune. och kör filmerna från dune genom extern hd

Postad 14 januari 2012 - 10:22

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Jag har problem med att få Yadis att fungera på min Dune D1. Kör med en intern HDD.
Allt går bra tills jag ska spela upp filmen, då står det att den inte kan spela upp filen det är fel URL.
Vet inte riktigt ur jag ska göra för att få igång det?

Postad 14 januari 2012 - 13:43

sekeos
  • sekeos
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

jag har lagt yaDIS på ett usb minne med all information och sen kopplar jag in d i min dune. och kör filmerna från dune genom extern hd

Jag kan bara få genvägen till yadis till favoriter menyn , hur för man det till start menyn ?

Postad 14 januari 2012 - 14:09

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag kan bara få genvägen till yadis till favoriter menyn , hur för man det till start menyn ?

jag tror min yaDIS finns där för den ligger på usb minnet. det står Sources på första menyn man kommer till på min 'DUNE H! iaf och då hittar den alla usb anslutningar

Postad 14 januari 2012 - 16:06

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Jag har problem med att få Yadis att fungera på min Dune D1. Kör med en intern HDD.
Allt går bra tills jag ska spela upp filmen, då står det att den inte kan spela upp filen det är fel URL.
Vet inte riktigt ur jag ska göra för att få igång det?

Kan det vara så att du lagt på filmerna innan du monterade disken i spelaren? För då kan det blivit så att strängen i dune_folder.txt är fel. Det kan även vara så att yaDIS helt på egen hand skriver olika söksträngar och då får man göra om det, eller ändra manuellt i dune_folder.txt-filen.
Fortsätter det strula, så avinstallera yaDIS, ta bort backup-filerna i installationsmappen och börja om - lite kladdigt kan tyckas, men det är ett gratisprogram - kan inte förvänta sig att det ska vara 100%.

Edit - det här gäller om man kör yaDIS i Basic Mode, att programet sparar söksträngen i dune_folder.txt - vet inte exakt hur det funkar när man kör över nätverk dock.

Lycka till

Redigerat av Sir Mix Alot, 14 januari 2012 - 16:10.

Postad 14 januari 2012 - 17:44

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Kan det vara så att du lagt på filmerna innan du monterade disken i spelaren? För då kan det blivit så att strängen i dune_folder.txt är fel. Det kan även vara så att yaDIS helt på egen hand skriver olika söksträngar och då får man göra om det, eller ändra manuellt i dune_folder.txt-filen.
Fortsätter det strula, så avinstallera yaDIS, ta bort backup-filerna i installationsmappen och börja om - lite kladdigt kan tyckas, men det är ett gratisprogram - kan inte förvänta sig att det ska vara 100%.

Edit - det här gäller om man kör yaDIS i Basic Mode, att programet sparar söksträngen i dune_folder.txt - vet inte exakt hur det funkar när man kör över nätverk dock.

Lycka till

Ska kolla, återkommer.

Postad 14 januari 2012 - 18:01

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Här är en bra sida som det finns svar på det mesta om Dune.

http://www.mpcclub.c...splay.php?f=145

man ska ha usb minne eller hårddisk som är formaterad i EXT2 och Fat32 samtidigt, man delar av den för att den ska synnas i win7 tex, om man har den via nätverk som jag har, då fungerar media spelare funktionen som yaDIS direkt i nätverket.
Ska förklara bättre senare.

MrDTS

Postad 14 januari 2012 - 18:49

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Ramlade över en lösning som kan fungera för er med kidz.

http://www.mpcclub.c...5&postcount=850

Ser lite meckigt ut, men ska nog gå att få till.

Postad 17 januari 2012 - 10:45

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Hur är det med pgs undertexter när det gäller Dune? Funkar det på alla modeller eller? Kör en Mede8er500X idag o det funkar ej!
Dags att byta med känns de som.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.