* Officiell tråd - Oppo BDP-83 *
1564 svar till detta ämne
Postad 06 December 2009 - 23:22
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Har du själv lyssnat på en 3930 någon gång, så att du har anledning att såga den?
Jag sågar inte den, jag bara säger att den inte är så bra som den en gång kostat. Jag hade en gång 3910 och det var tung plåt i den med. Har en 2930 och den får stå i sovrummet.
Postad 06 December 2009 - 23:25
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Teoretiskt är Oppo SE en mycket bättre ljudmaskin både vad gäller att plocka ut DVD audio och SACD via de analoga utgångarna CD analogt skulle vara ännu bättre.
Men som sagt, det är teoretiskt. De DAC och allt annat som man förbättrat på SE modellen är av högsta klass för pengarna och mer därtill. Om detta sedan gör sig i din anläggning eller ej, återstår att se. Men de som testat, är klart övertygade om saken
Det sitter väl en vanlig Burr&Brown i din Denon och det är inte de bästa år 2009 Idag är Burr&Brown en dussinvara och sedan vill det ju till att de analoga utgångarna håller måttet. En ensam DAC gör ingen CD spelare. Det är så mycket annat som skall till för att det skall låta bra och ovanpå det kommer resten som sitter på kabeln/kablarna
Ja och det förstod vi andra som inte lade tid till att kommentera det 
Det finns de som tror att Denon DVD-3930 låter bättre än Oppo BDP-83s: http://www.hififorum...?TOPIC_ID=77532Jag sågar inte den, jag bara säger att den inte är så bra som den en gång kostat. Jag hade en gång 3910 och det var tung plåt i den med. Har en 2930 och den får stå i sovrummet.
Jag hade gärna sett att Oppo var byggd i lika rejäl plåt som Denon...
Postad 06 December 2009 - 23:25
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Min son som är ett par år, tror på tomten
Postad 06 December 2009 - 23:27
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Hmmm, hur mycket gav det uttalandet EGENTLIGEN?
Postad 06 December 2009 - 23:30
Rotelköpes
-
Rotelköpes
-
Användare
-
-
239 inlägg
"DVD upscaling is only average"
Hehe, undrar om de vet hur man ställer in för PAL-uppspelning, för om nu inte något gått väldigt fel i implementeringen av det nya Anchor Bay-chipet så får man inte mycket bättre DVD-bild än vad denna borde erbjuda, oavsett pengar.
Blir lite nyfiken här. Vad är det för något man ska ställa in för PAL-uppspelning med oppon?
Postad 06 December 2009 - 23:31
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Jag sågar inte den, jag bara säger att den inte är så bra som den en gång kostat. Jag hade en gång 3910 och det var tung plåt i den med. Har en 2930 och den får stå i sovrummet.
3910 är från 2004, 3930 är från 2007. Det händer en hel del på tre år...
Postad 06 December 2009 - 23:36
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Hmmm, hur mycket gav det uttalandet EGENTLIGEN?
Lika mycket som din länk till Hififorum. Där tror man på mycket som inte jag tror på  Men om du nu inte gilar oppo, så var glad att du har en DVD spelare du tror på och som både kan spela DVD och CD. När jag köpt min Oppo, så kan jag spela både DVD och CD samt Blu Ray  Hur lätt eller tung den är och sedan på köpet får jag DAC som man på 33 andra forum tycker låter skitbra  3910 är från 2004, 3930 är från 2007. Det händer en hel del på tre år...
Det hände inget annat i den burken annat än att man bytte bildprocessorn till samma som jag har i min sovrums DVD
Postad 06 December 2009 - 23:39
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Jag varken gillar eller ogillar Oppon eftersom jag inte lyssnat på den! Jag försöker bara bilda mig en uppfattning om ifall jag ska lägga en beställning på en SE nu vid midnatt eller ej.  Lika mycket som din länk till Hififorum. Där tror man på mycket som inte jag tror på 
Men om du nu inte gilar oppo, så var glad att du har en DVD spelare du tror på och som både kan spela DVD och CD. När jag köpt min Oppo, så kan jag spela både DVD och CD samt Blu Ray  Hur lätt eller tung den är och sedan på köpet får jag DAC som man på 33 andra forum tycker låter skitbra 
Det hände inget annat i den burken annat än att man bytte bildprocessorn till samma som jag har i min sovrums DVD
Varför ökade vikten med 2 kg i så fall? Jag kan berätta att man bytt ut stora delar av elektroniken samt mekaniken i 3930 jämfört med 3910...
Postad 06 December 2009 - 23:44
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Jag varken gillar eller ogillar Oppon eftersom jag inte lyssnat på den!
Jag försöker bara bilda mig en uppfattning om ifall jag ska lägga en beställning på en SE nu vid midnatt eller ej. 
Det är en chansning och det har jag också insett Men jag vill ha spelaren och jag tror på vad jag läst på alla världens forum och jag hoppas att dom har rätt. Jag köper den bara på specifikationer och trovärdiga källor. Jag kan inte tänka mig att Nuforce skulle sätta tänderna i denna om de inte tyckte att den var värd att bygga vidare på. Jag har en god vän som haft spelaren i över en månad nu och han är Lyrisk, jag har dock inte tagit mig tiden att resa till honom, men jag tror på hans ord Varför ökade vikten med 2 kg i så fall?
Man lade en extra plåt i botten
Postad 06 December 2009 - 23:47
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Dags att beställa en SE om några minuter för den som är sugen...
Edit: Det går inte att beställa en SE!!! Trots löften om beställningsstart den 7/12 så har man tagit emot en massa beställningar innan samt sålt slut på hela sändningen. SURT!!!
"Sorry our first two shipments are sold out. We cannot take more BDP-83SE orders for the moment "
Hade förresten helst lånat hem en spelare innan köp... Trist att ingen lokal handlare säljer dessa... Cambridge 650 är ju också ett hett alternativ förresten. Fast mycket billigare!
Har din vän haft SE-modellen i en månad?
Redigerat av Audiovector, 06 December 2009 - 23:50.
Postad 06 December 2009 - 23:54
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Edit: Det går inte att beställa en SE!!! Trots löften om beställningsstart den 7/12 så har man tagit emot en massa beställningar innan samt sålt slut på hela sändningen. SURT!!!
"Sorry our first two shipments are sold out. We cannot take more BDP-83SE orders for the moment "
Ja, det var vad man fick för det fantastiska priset  Vilken tur att man beställt av svensk leverantör och får det första exet som landar
Redigerat av cedergren, 06 December 2009 - 23:55.
Postad 07 December 2009 - 00:06
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Jag har en god vän som haft spelaren i över en månad nu och han är Lyrisk, jag har dock inte tagit mig tiden att resa till honom, men jag tror på hans ord
Är det standard eller special versionen han har, vilka utgångar tycker han låter bäst om han jämför dom?
Postad 07 December 2009 - 00:15
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Vem ska man beställa av nu om man vill ha en SE före jul?
Postad 07 December 2009 - 01:05
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Är det standard eller special versionen han har, vilka utgångar tycker han låter bäst om han jämför dom?
Hans är standard, men i hans fall ligger intresset bara vid bild och det är sak samma både vad gäller standard och SE verisionen. Det är ju faktsiskt därför man köper den. Att man sedan får en "moddad" version vad gäller DAC och analoga utgångar är ju ett plus och vad gäller detta, förlitar jag mig på att man inte missbrukat de fina komponenter man stoppat in i burken. Vem ska man beställa av nu om man vill ha en SE före jul?
Jadu, det får du ringa och fråga dom imorgon. Börja med HBC och HBB i Göteborg och sedan har du Vibration som säkert kommer att sälja SE modellen http://www.vibration...I...kr&Visn=Std
Redigerat av cedergren, 07 December 2009 - 01:06.
Postad 07 December 2009 - 01:48
Unregistered7cd33d31
-
Unregistered7cd33d31
-
Rookie
-
6 inlägg
Vem ska man beställa av nu om man vill ha en SE före jul?
Kanske här... http://www.oppodigital.com/cart.aspKanske här...
http://www.oppodigital.com/cart.asp
Så har du en för under 9000:- med frakt och tull moms m.m
Postad 07 December 2009 - 01:49
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Kanske här...
http://www.oppodigital.com/cart.asp
Så har du en för under 9000:- med frakt och tull moms m.m
Mums! Fast då är den inte zon- och reg-fri va?
Postad 07 December 2009 - 02:42
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Då kan du räkna med att du inte har fått igenom din beställning innan jul och sedan kan du ägna dig en månad åt att söka efter paketet. Var nu klok och köp den i Sverige och ha 2 års garanti och 3 års reklamationsrätt http://www.hembiobut...p?pgrpnr=141850Ibland är det bättre att vara klok än snål (ekonomisk) Ang Sabres DAC http://www.businessw...amp;newsLang=en
Redigerat av cedergren, 07 December 2009 - 02:54.
Postad 07 December 2009 - 07:30
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Hans är standard, men i hans fall ligger intresset bara vid bild och det är sak samma både vad gäller standard och SE verisionen.
Det är ju faktsiskt därför man köper den. Att man sedan får en "moddad" version vad gäller DAC och analoga utgångar är ju ett plus och vad gäller detta, förlitar jag mig på att man inte missbrukat de fina komponenter man stoppat in i burken.
Okey, jag fundrar en del om jag gjorde rätt eller ej som beställde standard versionen Var lite ekonomisk nu för jag byter ut hela anläggningen och det blir ju rätt dyrt även om jag inte kör det finaste high-end prylarna rakt igenom. Men det ska väl kunna gå att uppgradera dom efteråt, antingen lämna in den eller om det går att köpa någon DIY sats hoppas jag.
Postad 07 December 2009 - 10:30
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Japp, det går att uppgradera i efterhand för 300 dollar + frakten till Oppo.
Det enda som skiljer mot original-SE:n är att man inte får nya fronten. Dock får man en dekal att klistra dit om man vill.
Vet någon om det går att spela upp MKV-filer innehållandes HD-ljud (typ Dolby True HD och DTS Master HD) på Oppon?
Hur var det med kompabiliteten, klarar Oppon både Fat 32 och NTFS-diskar?
Postad 07 December 2009 - 10:39
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Hur var det med kompabiliteten, klarar Oppon både Fat 32 och NTFS-diskar?
Nej, fortfarande bara FAT och FAT32.
Postad 07 December 2009 - 11:35
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Har nu bestämt mig för att skicka tillbaka min LG BD-390 (har öppet köp t.o.m. 15/1). Jag vill ha maximala prestanda samt spara en plats i mediabänken. Jag har nämligen beställt en Oppo BDP-83SE från Hembiobutiken...
Postad 07 December 2009 - 12:18
Unregistered1391
-
Unregistered1391
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
"DVD upscaling is only average"
Hehe, undrar om de vet hur man ställer in för PAL-uppspelning, för om nu inte något gått väldigt fel i implementeringen av det nya Anchor Bay-chipet så får man inte mycket bättre DVD-bild än vad denna borde erbjuda, oavsett pengar. Blir lite nyfiken här. Vad är det för något man ska ställa in för PAL-uppspelning med oppon?
Man ska ställa in spelaren i rätt de-interlacing läge så att bilden blir fri från de-interlacing artefekter. http://download.oppo...lish_Manual.pdf
Redigerat av Unregistered1391, 07 December 2009 - 19:57.
Postad 07 December 2009 - 13:47
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Sitter idag med en DV-470 för DivX uppspelning och en DV-989 för DVD, DVD-A, SACD, CD och MP3.
Är Oppo'n en värdig efterföljare till dessa två?
Känner kanske att jag får behålla min 989 etfersom den har i.Link och det har inte Oppon. (Förstärkaren har det)
Postad 07 December 2009 - 13:51
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Postad 07 December 2009 - 14:24
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Sitter idag med en DV-470 för DivX uppspelning och en DV-989 för DVD, DVD-A, SACD, CD och MP3. Är Oppo'n en värdig efterföljare till dessa två?
Känner kanske att jag får behålla min 989 etfersom den har i.Link och det har inte Oppon. (Förstärkaren har det)
Äsch, sälj 989:an och kör analogt från Oppon istället.  Det blir klart bättre ljud än om AX5:an får sköta avkodningen.
Postad 07 December 2009 - 15:05
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Jag har nämligen beställt en Oppo BDP-83SE från Hembiobutiken... 
Grattis till ett bra beslut Då kan vi göra vår utvärdering tillsammans
Postad 07 December 2009 - 16:33
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Grattis till ett bra beslut
Då kan vi göra vår utvärdering tillsammans 
Ja det gör vi! Den spelare jag gillar minst av BDP-83 SE och Denon DVD-3930 hamnar i lilla rummet.  Kan meddela att den svenska generalagenten för Oppo heter NS Home Theater. http://www.nshometheater.se/Nej, de har inte hunnit uppdatera sin hemsida ännu... De har antagligen fullt upp med att modda Oppo-spelare inför släppet om en vecka!
Postad 07 December 2009 - 17:35
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Japp, det går att uppgradera i efterhand för 300 dollar + frakten till Oppo. Det enda som skiljer mot original-SE:n är att man inte får nya fronten. Dock får man en dekal att klistra dit om man vill.
Kostar det inte mer än $300 så blir det nog billigare att skicka dit sin standard spelare för moddning istället för att betala 4500:- extra här i sverige. Låter lite sjukt att det ska vara så. Vet du om man måste betala frakten tillbaka igen också? Man borde väl slippa betala tull och moms om man skickar iväg den för det är ju bara en "reparation"?
Postad 07 December 2009 - 17:42
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Ja det gör vi! Den spelare jag gillar minst av BDP-83 SE och Denon DVD-3930 hamnar i lilla rummet. 
Kan meddela att den svenska generalagenten för Oppo heter NS Home Theater.
http://www.nshometheater.se/
Nej, de har inte hunnit uppdatera sin hemsida ännu... De har antagligen fullt upp med att modda Oppo-spelare inför släppet om en vecka!
Jag hämtade min idag hos Vibrations i Solna...
Postad 07 December 2009 - 18:52
Rotelköpes
-
Rotelköpes
-
Användare
-
-
239 inlägg
# 2009-12-07 Nu äntligen börjar de första leveranserna av Oppo BDP-83 komma till oss, så idag skickar vi ut till de första som beställt denna otroligt populära blu-ray spelare! Tomten finns kanske ändå! :-)
den som väntar på något gott....
Postad 07 December 2009 - 19:02
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Kostar det inte mer än $300 så blir det nog billigare att skicka dit sin standard spelare för moddning istället för att betala 4500:- extra här i sverige. Låter lite sjukt att det ska vara så.
Vet du om man måste betala frakten tillbaka igen också? Man borde väl slippa betala tull och moms om man skickar iväg den för det är ju bara en "reparation"?
Frakten tillbaka ingår i priset! Nej du slipper tull + moms, se till att Oppo skriver "repair" på fraktsedeln bara...  Jag hämtade min idag hos Vibrations i Solna... 
Wow! Spännande! Är det en vanlig eller en SE?
Postad 07 December 2009 - 19:38
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
De har antagligen fullt upp med att modda Oppo-spelare inför släppet om en vecka!
Moddningen sker hos deras "kompisar" i Danmark Det är därför det tar lite tid
Postad 07 December 2009 - 19:46
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Kan meddela att den svenska generalagenten för Oppo heter NS Home Theater.
Verkar vara ett litet källarföretag, om man utgår från deras hemmasnickrade hemsida
Postad 07 December 2009 - 19:58
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Verkar vara ett litet källarföretag, om man utgår från deras hemmasnickrade hemsida
Spännande nog verkar det vara en enskild firma som agerar distributör för de olika ÅF (om de köper av NS Home Theater).....
Postad 07 December 2009 - 19:58
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Wow! Spännande! Är det en vanlig eller en SE?
En "vanlig". Kör man ljudet digitalt så är det lika bra med en sådan. De hade fått ett fåtal ex idag, jag var tydligen först att få den då jag hämtade den på plats.
Redigerat av rickardl, 07 December 2009 - 19:59.
Postad 07 December 2009 - 21:33
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Frakten tillbaka ingår i priset!
Nej du slipper tull + moms, se till att Oppo skriver "repair" på fraktsedeln bara... 
Okey, det låter ju toppen om man får för sig att man måste ha en "specialare" Vad händer med den svenska garantin om man moddar den? Kan någon berätta om det brukar överlag någon fördel med toslink eller coaxial? Har man ett bra toslinksnöre så borde den vara bättre eftersom ljuset borde väl inte kunna störas på samma sätt som signalerna i en coaxial? Skillnad på ljud pga olika kablar?
Postad 07 December 2009 - 22:35
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Kanske här... http://www.oppodigital.com/cart.asp Så har du en för under 9000:- med frakt och tull moms m.m
Kan du berätta hur du har räknat då ?
Redigerat av Hakon, 07 December 2009 - 22:36.
Postad 07 December 2009 - 23:07
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Okey, det låter ju toppen om man får för sig att man måste ha en "specialare" Vad händer med den svenska garantin om man moddar den?
Kan någon berätta om det brukar överlag någon fördel med toslink eller coaxial? Har man ett bra toslinksnöre så borde den vara bättre eftersom ljuset borde väl inte kunna störas på samma sätt som signalerna i en coaxial? Skillnad på ljud pga olika kablar?
Du bör varken använda toslink eller koax eftersom du då går miste om HD-ljudet! Kör med antingen den analoga 7.1-utgången eller ljud via HDMI (om du har en reciever som klarar detta). En "vanlig". Kör man ljudet digitalt så är det lika bra med en sådan. De hade fått ett fåtal ex idag, jag var tydligen först att få den då jag hämtade den på plats.
Grymt coolt att få första spelaren i Sverige!  Får man höra lite intryck snart?
Postad 07 December 2009 - 23:13
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Grymt coolt att få första spelaren i Sverige! 
Men det är ju inte första spelaren i Sverige ! - Var har ni fått det ifrån ?
Postad 07 December 2009 - 23:14
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Är det inte? Jag har inte läst några intryck av den, det är bara folk som skriver att de väntar på leverans... Jo, Mats_L har haft sin spelare i en månad förresten. Men finns det fler som fått sin?
Redigerat av Audiovector, 07 December 2009 - 23:16.
Postad 07 December 2009 - 23:24
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Jag tror Hakon var först på detta forumet https://www.minhembi...s...t&p=2578140Sedan finns det en uppsjö andra som inte skriver något alls, efter att de fått sin. Först tar de reda på allt alla andra vet om produkten de skall köpa och sedan försvinner de från forumet. Tja, ni vet vad sådana brukar kallas
Postad 08 December 2009 - 00:11
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Kan du berätta hur du har räknat då ?
(pris + frakt) x (1.25 (moms) + 1.?? (tullavgifter)) Normalt sett kan man ta dollarpriset x10, det är ungefär vad man får betala hemma vid dörren.
Postad 08 December 2009 - 00:13
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Men det är ju inget kul att köpa Oppo i USA (på Oppostore), då är den ju låst vid Zon A väl?
Postad 08 December 2009 - 00:18
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
En av de största anledningarna att köpa Oppon är väl att den går att göra regfri, om jag inte missat något vitalt.
Postad 08 December 2009 - 00:19
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
En av de största anledningarna att köpa Oppon är väl att den går att göra regfri, om jag inte missat något vitalt.
Det är helt korrekt. Men det är ändå en extra kostnad + extra tid för modden...
Postad 08 December 2009 - 02:09
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1470 inlägg
(pris + frakt) x (1.25 (moms) + 1.?? (tullavgifter))
Normalt sett kan man ta dollarpriset x10, det är ungefär vad man får betala hemma vid dörren.
fast jag tror hakons fråga var mer retorisk, då summan inte hamnar under 9000, utan snarare någon/några hundralapp/ar över EDIT:Tull = 13,9 % Moms = 25% = ?
Ja just det , det är 13,9% i tull på DVD-spelare ifrån icke EU land
ah ännu värre, en tusenlapp till (pinsamt, borde jag nog känt till då både min hd dvd- och bdspelare är köpta fr USA).
Redigerat av outdoor_miner, 08 December 2009 - 09:42.
Postad 08 December 2009 - 06:37
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Oppo BDP-83 SE = 899 USD
Frakt = 101,50 USD
------------------------------------
Tot 1000,50 USD
Lägg på nedan
Tull = 13,9 %
Moms = 25%
= ?
Ja just det , det är 13,9% i tull på DVD-spelare ifrån icke EU land
Postad 08 December 2009 - 07:30
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Du bör varken använda toslink eller koax eftersom du då går miste om HD-ljudet! Kör med antingen den analoga 7.1-utgången eller ljud via HDMI (om du har en reciever som klarar detta).
Aha, bra att veta! Då får det bli att köra HDMI tror jag, men det blir att jämföra med dom analoga utgångarna innan jag bestämmer mig för vilken anslutning jag föredrar. Reciever tiden är snart förbi, det är en 5507 på väg Om man kör med dom analoga utgångarna, vilken DAC är att föredra, 5507 eller BDP-83 (standard)?
Postad 08 December 2009 - 07:34
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Aha, bra att veta! Då får det bli att köra HDMI tror jag, men det blir att jämföra med dom analoga utgångarna innan jag bestämmer mig för vilken anslutning jag föredrar.
Reciever tiden är snart förbi, det är en 5507 på väg Om man kör med dom analoga utgångarna, vilken DAC är att föredra, 5507 eller BDP-83 (standard)?
Skulle tro att Oppons DAC är bättre än det mesta på marknaden (om vi talar om SE-modellen). I så fall är det ju analoga 7.1 som gäller. Om du avser vanloga Oppon så är det nog dött lopp. Jag är själv lite splittrad angående detta eftersom jag gillar när det står Dolby True HD på Onkyon...
Postad 08 December 2009 - 09:01
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Men det är ju inget kul att köpa Oppo i USA (på Oppostore), då är den ju låst vid Zon A väl?
Anders på Vibrations ringde igår kl 15:05 och sa att spelaren kommit, 30 minuter senare låg den i bakluckan i bilen på väg hem. Det kändes trevligt att kunna gå in i en butik i Solna, betala med kort och gå ut med en spelare som är regionsfri för DVD och ha ändringsbar Zon för Blu-ray "out-of-the-box" och ha 2 års garanti. Perra1 var också i butiken och han skakade hand och gratulerade mig till inköpet. Han gick själv och väntade på en till sig, jag trodde han skulle vara intresserad av en SE men det var en likadan som min, dvs ej SE. Jag har inte läst på så mycket om Oppo, jag har mest väntat på en kompetent spelare som klarar DVD, SACD, DVD-Audio och Blu-ray för alla zoner. Spelaren är nu installerad och uppgraderad till senaste firmwaren. En trevlig sak är att "Spears & Munsil High Definition Benchmark Blu-ray Edition", http://www.spearsandmunsil.com/, kommer med plus ""AIX Records Audio Calibration Disc and HD Music Sampler" (tror jag den hette). Jag gjorde en snabb inställning med Spears & Munsil-skivan och samplade lite blurays som jag hade och är väldigt nöjd så långt! Skall jag klaga på något är det att knapparna på fjärren är lite "höga"! En mycket trevlig feature som verkade funka klockrent var uppskalningen av vanliga NTSC DVDs till 1080p24fps! Min Onkyo receiver TX-NR3007 har också den möjligheten men tyckte nog att det såg lite bättre ut när Oppo gjorde det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|