Jailbreak iOS Devices
1286 svar till detta ämne
Postad 11 maj 2010 - 07:23
Unregisteredca490738
-
Unregisteredca490738
-
Användare
-
-
155 inlägg
Har det kommit någon lösning att jailbreaka version 3.1.3 (7E18)?
Kolla några poster längre upp!
Postad 11 maj 2010 - 07:29
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Kolla några poster längre upp!
Sorry, såg inte
Postad 11 maj 2010 - 13:25
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Laddade ner Volpover3g i ett försök till att lura telefonen att jag är i Wifi nät fast man bara har 3g mottagning, dels för att kunna lura appstore att jag kan ladda ner grejer över 20mb.
Men jag har inte fått det att fungera, någon som har några tips? Jag har bara installerat det, sen kan jag inte hitta några settings eller dyligt. Eller ska jag använda ett annat program med samma funktion?
Postad 11 maj 2010 - 13:41
sergr
-
sergr
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har inte använt den appen utan 3G unrestrictor, den fungerar.
Postad 11 maj 2010 - 15:17
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Ok! Tack, ska kolla där 
Hade en annan fråga.. Jag har ju fixat programet Backgrounder eller vad det heter, så att man kan hålla in homeknappen i ca 2sec så lägger sig det programet i bakgrunden. Finns det något liknande program som gör det möjligt att göra samma sak fast man kan se vad som finns i bakgrunden. Typ att man kan trycka sig fram till en meny eller liknande som har en lista med program som är igång..
Kolla in Circuitous, den finns på Cydia http://www.youtube.c...h?v=AYSNbbbBTKg
Postad 11 maj 2010 - 15:52
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Tack sergr och Electrified för tipsen, de ska båda prövas
Postad 11 maj 2010 - 17:02
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Kolla in Circuitous, den finns på Cydia http://www.youtube.c...h?v=AYSNbbbBTKg
För nybörjare som jag som tror att Circuitous ersätter backgrounder så gör den inte det. Man bör ha båda programmen, circuitous är som en "task manager". Du får upp en "tool bar" med program/tasks som är igång, du kan då avsluta dem genom att kryssa ner dem eller klicka på ikonen för att gå in i programmet. Man kan även "scrolla" mellan programmen man har igång. Så rekommenderas starkt till alla som kör backgrounder, och tack igen Electrified!
Postad 12 maj 2010 - 11:41
uppviglare
-
uppviglare
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
Är det möjligt att få bättre notifications med JB?
Och Widgets?
Redigerat av uppviglare, 13 maj 2010 - 10:40.
Postad 13 maj 2010 - 12:22
Matte Hedström
-
Matte Hedström
-
Användare
-
-
198 inlägg
Kika på ProSwitcher oxå, gillar personligen den bättre än Circuitous...
Postad 13 maj 2010 - 18:53
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Kika på ProSwitcher oxå, gillar personligen den bättre än Circuitous...
Tack för den, håller med om att den fungerar lite bättre än Circuitous.. Inte lika jobbigt att stava till häller  Ett par inlägg innan mig så nämndes widgets, någon som har ett bra tips på ett bra widget program? Mest ute efter att få lite mera funktion ur min lockscreen. Tack på förhand!
Postad 13 maj 2010 - 19:04
uppviglare
-
uppviglare
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
Tack för den, håller med om att den fungerar lite bättre än Circuitous.. Inte lika jobbigt att stava till häller 
Ett par inlägg innan mig så nämndes widgets, någon som har ett bra tips på ett bra widget program? Mest ute efter att få lite mera funktion ur min lockscreen.
Tack på förhand!
Jailbreakade idag! Har hittat ett som heter Lockinfo så man får rätt bra notifications och kan få väder osv på lockscreenen  verkar rätt najs.. men kostar pengar så kör en trial än så länge.. får se om det är värt att köpa det sen
Postad 13 maj 2010 - 19:04
Matte Hedström
-
Matte Hedström
-
Användare
-
-
198 inlägg
Du har ju Cydgets, finns i cydia... Dubbelklick på "Home" får fram nästa sida. Var ett tag sen jag använde det men lock calendar e schysst cydget iaf!
Postad 15 maj 2010 - 00:31
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Postad 18 maj 2010 - 21:24
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hej
Jag har idag 3GS 3.1.2 och hade tänkt ta bort Jailbreak genom att återställa lagom till 4.0 kommer.
Kan jag redan idag uppdatera till 3.1.3 och på det sättet får bort att den är Jailbreakad eller måste jag återställa den?
Har aldrig gjort en återställning - hur fungerar det med inställningar i applikationer, både de som ingår och de som är hämtade från Appstore?
Bilder och filmer, de finns väl kvar via synkroniseringen?
Postad 18 maj 2010 - 23:58
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Först och främst: Se till att återställa alla ikoner som du eventuellt har "gömt" via t.ex. Poof eller Categories. Se till så att inga ikoner är gömda, eftersom dessa inställningar följer med din iTunes-backup. Sen så är det smidigast att göra en återställning till 3.1.3 istället för en uppdatering. Annars kan en del jailbreak-grejer ligga kvar i minnet (du kommer dock inte åt dem). Dina vanliga App Store-apps och bilder och kontakter etc etc sparas i den backup du gör innan du återställer.
Postad 19 maj 2010 - 07:48
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Ok. Tack för svaret!
Men du menar är alltså att det går att återställa en JB:ad 3.1.2 till 3.1.3? Inte återställa till 3.1.2 och sen uppgradera till 3.1.3?
Postad 19 maj 2010 - 08:11
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Ok. Tack för svaret! Men du menar är alltså att det går att återställa en JB:ad 3.1.2 till 3.1.3? Inte återställa till 3.1.2 och sen uppgradera till 3.1.3?
Ja, det går då den rensar luren och installerar OS'et.
Postad 20 maj 2010 - 15:31
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Någon som har lite tips på skyssta teman? Och om det finns något bättre sätt en att ta dem via Cydia? Tycker det är ganska segt. Men det kanske är ända lagliga sättet?
Kanske finns någon bra sida där de har "recensioner" av teman, diverse inställningar m.m?
Alla tips är välkommna!
Postad 20 maj 2010 - 20:29
Sonnerphors
-
Sonnerphors
-
Lärjunge
-
-
380 inlägg
Ja, det går då den rensar luren och installerar OS'et.
ursäkta om jag kommer med en dum fråga men vill vara absolut säker. Sitter i samma båt som stevex, Har idag 3.1.2 med Jb och vill ta bort det. När jag vill återställa iPhonen i iTunes så vill han uppdatera till 3.1.3, är det bara låta den göra det?
Postad 20 maj 2010 - 22:41
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Yes, iTunes tillåter inte att man återställer till 3.1.2 längre (det går dock, om man inte kör med SHSH-hacket). Så det är bara att återställa till 3.1.3. Se dock till att återställa alla dina ikoner som du eventuellt "gömt" innan du gör en sista backup i iTunes. Sen är det bara att återställa.
Postad 23 maj 2010 - 12:28
wynalda
-
wynalda
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Wi-fi Sync nekad till App Store, men släppt i Cydia!
Någon som testat?
Äntligen fått tillbaka min iPhone efter mer än en månad på lagning, detta var man ju givetvis tvungen att testa.  Plus med den är ju givetvis hur fantastiskt enkelt man syncar över t ex kontakter eller kalendern när man har pillat lite med dem på dator eller tele och vill ha de båda syncade. Ett knapptryck så är allt över, vid backups och sync har jag inte märkt av några som helst problem. Däremot har det varit lite småbuggigt någon gång när jag försökt att föra över 10-20 låtar samtidigt, inga problem när jag har musiken inställd på sync och har lagt in någon extra låt dock, bara när jag försöker föra över dem manuellt. 70 kr är ju inte mer än en öl på krogen tänkte jag och köpte den direkt, dock så kan man ju om man är mer sparsamt lagd hoppas att detta är en lösning som Apple jobbar på till 4.0 versionen, för en officiell och stabil version av detta program skulle nog vara mycket välkommet av många.
Postad 27 maj 2010 - 23:33
zebhylon
-
zebhylon
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej! Jag har en jailbreakad 3gs och kört blackra1n vid omstart och det har funkar felfritt tidigare. Häromdagen tog batteriet slut och jag skulle starta upp den som vanligt. Det går bra ända tills "bilden" på luren försvinner och jag väntar på att den startat om. Inget händer.. Har provat ett otal gånger. Olika datorer, MacOS, XP, Vista. Testat iFixer, blackbreeze också.
Några tips?
Tack på förhand! // Zeb
Postad 29 maj 2010 - 10:28
wynalda
-
wynalda
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej! Jag har en jailbreakad 3gs och kört blackra1n vid omstart och det har funkar felfritt tidigare. Häromdagen tog batteriet slut och jag skulle starta upp den som vanligt. Det går bra ända tills "bilden" på luren försvinner och jag väntar på att den startat om. Inget händer.. Har provat ett otal gånger. Olika datorer, MacOS, XP, Vista. Testat iFixer, blackbreeze också.
Några tips?
Tack på förhand! // Zeb
Är väl bara omställning och sen jailbrek med Spirit? Så har du dessutom 3.1.3. Eller missar jag något?
Postad 29 maj 2010 - 17:06
zebhylon
-
zebhylon
-
Rookie
-
2 inlägg
Är väl bara omställning och sen jailbrek med Spirit? Så har du dessutom 3.1.3. Eller missar jag något?
Ville väl helst ha kvar det som finns i luren..
Postad 30 maj 2010 - 14:18
wynalda
-
wynalda
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Ville väl helst ha kvar det som finns i luren..
Jo, men det är ju inget problem.... 1. Återställ luren till 3.1.3 i iTunes, då får du bort alla gamla jailbreak grejer o liknande som möjligvis skulle kunna ligga o skräpa. 2. Återställ sen till din backup i iTunes, vilket gör att din telefon blir precis som den var innan den "dog". Med program, SMS, mail-inställningar osv osv. 3. Jailbreaka med verktyget Spirit. 4. Installera de program du vill i Cydia. Eller missar jag fortfarande något?
Postad 03 juni 2010 - 13:00
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Finns det något bra program för att byta SMS signal? Eller hur gör man det annars?
Har hittat ToneFX, men vill gärna ha något som är gratis  Gratis är alltid gott.
Postad 03 juni 2010 - 16:43
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Finns det något bra program för att byta SMS signal? Eller hur gör man det annars?
Har hittat ToneFX, men vill gärna ha något som är gratis Gratis är alltid gott.
hehe, snart kommer shapic å sätter en snigel på ditt öga å säga att "var inte så snål"  HAHAHA
Postad 03 juni 2010 - 17:33
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Har hittat ToneFX, men vill gärna ha något som är gratis Gratis är alltid gott.
Sorry, går inte att byta sms-signaler om man inte har jailbreakat. hehe, snart kommer shapic å sätter en snigel på ditt öga å säga att "var inte så snål" HAHAHA
Hahaha, tar det som en komplimang  Sätter med stolthet sniglar på ögonen på de som är så snåla att de inte kan betala 15kr för en app... Men att betala för något så banalt som att byta ringsignaler när det finns lagliga gratisalternativ är jag faktiskt också emot  Sen vet jag iofs inte vad ToneFX kostar, vet att det i var gratis ett tag i början iallafall.
Postad 04 juni 2010 - 08:21
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Sorry, går inte att byta sms-signaler om man inte har jailbreakat.
Hehe, jo eftersom jag postade i JB tråden så har jag redan jailbreakat min telefon. ToneFX fanns som trail, men min trail har nu gått ut och de ville ha 4.99 (ca 39kr) US dollar för att få full versionen. Så jag tänkte att det måste väl finnas någon konkurrens till toneFX? Som är billigare/gratis? Är ju ändå så simpelt som att byta sms signal, kan väl inte vara så svårt att göra program för det?  Annars kanske man kan hitta (via ifile) vart sms signalerna ligger och sedan lägga in sin egen signal där?
Postad 04 juni 2010 - 12:23
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Aah, ursäkta, såg inte att det var jailbreak-tråden  Det går att som du säger byta ut en signal via t.ex. iFile eller via SSH. Du kan dock inte bara lägga till en signal i sms-signalsmappen, utan du får snällt byta ut en av de befintliga men ha kvar samma namn. Signalerna ligger under /system/Library/Audio/UISounds/. Signalen du lägger in måste vara i .aiff format. Du kan konvertera till detta formatet i iTunes. Efter att du konverterat till rätt format döper du om signal-filen till "sms-received6.caf.bak" (det finns 6 sms-signalplatser, välj en av dem. Tror 6:an skriver över den som heter "Tri-Tone"). Sen är det bara respring:a eller starta om din iPhone så kommer den läsas in av OS:et!
Postad 07 juni 2010 - 06:18
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Aah, ursäkta, såg inte att det var jailbreak-tråden 
Det går att som du säger byta ut en signal via t.ex. iFile eller via SSH. Du kan dock inte bara lägga till en signal i sms-signalsmappen, utan du får snällt byta ut en av de befintliga men ha kvar samma namn.
Signalerna ligger under /system/Library/Audio/UISounds/.
Signalen du lägger in måste vara i .aiff format. Du kan konvertera till detta formatet i iTunes. Efter att du konverterat till rätt format döper du om signal-filen till "sms-received6.caf.bak" (det finns 6 sms-signalplatser, välj en av dem. Tror 6:an skriver över den som heter "Tri-Tone").
Sen är det bara respring:a eller starta om din iPhone så kommer den läsas in av OS:et!
Stort tack, detta ska provas i kväll.. Eller i veckan när man får tid
Postad 08 juni 2010 - 10:38
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Nu surras det om att det kommer JB + Unlock till OS 4. Är väl bara att hålla tummarna inför utlandsresan (vill köpa ett kontantkort att ha i telefonen). Då jag har 3.1.3 så saknar jag möjligheten att kuna göra en unlock. Källa JB+Unlock på iphonepyssel
Postad 14 juni 2010 - 14:51
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Någon som vet något bra sätt att kunna se fotbolls WM i telefonen? Då inte Flash fungerar, SVT play och TV4 play apparna har inte live sändningar. Eller Svt play har det men jag kan inte hitta fotbolls wm där? i alla fall inte live. Konstigt tycker jag då de hade live sändningar från vinter OS?
Alltså, finns det någon JB app (kanske finns i appstore också) som kör live streams? Endast intresserad av fotbollen i detta läge.
Postad 14 juni 2010 - 15:00
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Jag tittar på VM live i min telefon, icke jailbreakad. Dock krävs det att man har Telia-abonnemang, vilket jag då har  Har du Telia, besök då följande länk i telefonen : http://sommartv.teli...dls/t/index.jsp
Redigerat av zinned78, 14 juni 2010 - 15:01.
Postad 14 juni 2010 - 15:07
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Jag tittar på VM live i min telefon, icke jailbreakad. Dock krävs det att man har Telia-abonnemang, vilket jag då har 
Har du Telia, besök då följande länk i telefonen : http://sommartv.teli...dls/t/index.jsp
Jaha, sitter här med tre som operatör, så det hjälpte inte så mycket  Men tack ändå. Edit: Tre har ju något TV tillägg för en månadskostnad. Men Iphone finns ej med i deras lista över telefoner som fungerar med tjänsten. Så det fungerar nog inte häller.
Redigerat av Besterman, 14 juni 2010 - 15:09.
Postad 14 juni 2010 - 20:00
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Nu verkar det som iPhone hackaren Comex (killen bakom Spirit jailbreak:et) kan ha hittat en lösning som möjliggör att kunna köra flash innehåll på iPhone, se videon här och läs mer här.Det här låter spännande
Postad 16 juni 2010 - 21:43
jeffkan
-
jeffkan
-
Användare
-
-
120 inlägg
jag har precis jailbreakat min iphone, och jag såg för ett tag sedan en cool app för att smsa med, MEN jag kommer inte ihåg vad den heter. Jag hade för mig att jag såg den på denna tråden, men hittar inte den.. Kan ni skriva namnen på era smsapps, eller iallfall de som är bättre än den vanliga..
Postad 16 juni 2010 - 21:47
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
jag har precis jailbreakat min iphone, och jag såg för ett tag sedan en cool app för att smsa med, MEN jag kommer inte ihåg vad den heter. Jag hade för mig att jag såg den på denna tråden, men hittar inte den.. Kan ni skriva namnen på era smsapps, eller iallfall de som är bättre än den vanliga..
Jag använder själv BiteSMS
Postad 16 juni 2010 - 22:00
hani95
-
hani95
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Om jag jailbreakar min iPod Touch, kan jag både ladda ner apps från Cydia och Apple Store (via iTunes) eller är jag då tvungen att endast ladda ner från Cydia?
Postad 16 juni 2010 - 22:06
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Om jag jailbreakar min iPod Touch, kan jag både ladda ner apps från Cydia och Apple Store (via iTunes) eller är jag då tvungen att endast ladda ner från Cydia?
Ja, du kan fortsätta ladda hem apps från Apple store.
Postad 16 juni 2010 - 22:32
jeffkan
-
jeffkan
-
Användare
-
-
120 inlägg
precis vad jag letade efter, men vadå - det kostar per sms? jag har ju fria sms inom telia men det kommer inte att täckas längre?
Postad 16 juni 2010 - 23:30
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Håller på kollar lite om BiteSMS. Står att det kostar 8 cent per sms att skicka via BiteSMS servern. Blir inte det typ 80 öre per sms? Det blir ju dyrare för mig då, eftersom jag betalar 29 öre med Telia. Och när man köper "Credits", är 1 credit= 1 sms, eller hur räknar dom?
Redigerat av Electrified, 16 juni 2010 - 23:31.
Postad 17 juni 2010 - 00:34
jeffkan
-
jeffkan
-
Användare
-
-
120 inlägg
Håller på kollar lite om BiteSMS. Står att det kostar 8 cent per sms att skicka via BiteSMS servern. Blir inte det typ 80 öre per sms? Det blir ju dyrare för mig då, eftersom jag betalar 29 öre med Telia. Och när man köper "Credits", är 1 credit= 1 sms, eller hur räknar dom?
Precis, Bitesms verkar väldigt bra - men jag är inte intresserad av att betala för skickade sms. Går med på att betala ett inköpspris av appen, men inte några fler kostnader än så
Postad 17 juni 2010 - 07:10
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Du behöver inte skicka SMS via BiteSMS servern utan istället kan du under inställningar ändra så att du skickar via din operatör. Tror det brukar stå som default att skicka via BiteSMS nätverket så gå bara in och ändra detta i iställningar.
Postad 17 juni 2010 - 10:52
hani95
-
hani95
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Måste man vara ansluten till internet för att kunna ladda ner från Cydia? (iPod Touch)
Redigerat av hani95, 17 juni 2010 - 11:52.
Postad 17 juni 2010 - 11:49
typas
-
typas
-
Användare
-
-
200 inlägg
Ska man vänta med att jailbreaka sin telefon innan 4.0 kommer ? Och kommer det finnas en jailbreak till 4.0 ?
Postad 17 juni 2010 - 13:03
jeffkan
-
jeffkan
-
Användare
-
-
120 inlägg
Måste man vara ansluten till internet för att kunna ladda ner från Cydia? (iPod Touch)
självklart. Ska man vänta med att jailbreaka sin telefon innan 4.0 kommer ? Och kommer det finnas en jailbreak till 4.0 ?
jag jailbreaka min iphone igår, tänkte precis samma sak. Men tycker att det var bra att jailbreaka den så att man vet vad som "hände förr" och vad som kommer hända ta bara en ordentlig bacup på iphonen så kommer ju kunna gå tillbaka om det knasar sig
Postad 17 juni 2010 - 15:58
typas
-
typas
-
Användare
-
-
200 inlägg
Vad är det för typ av backup som man kör med programmet umberella ?
Postad 17 juni 2010 - 16:07
jeffkan
-
jeffkan
-
Användare
-
-
120 inlägg
Vad är det för typ av backup som man kör med programmet umberella ?
jag är inte heeelt säker, men jag antar att det låter dig ta en bacup på din mobil och sedan ALLTID låta dig gå tillbaka till den bacupen utan att iTunes säger stopp och tvingar dig på en uppdaterad version. taget från http://thefirmwareum...la.blogspot.comIf you have one of the following devices:
* iPhone 3GS * iPod Touch 3rd Generation (32 or 64) * iPod Touch 2nd Generation (with a model number MC)
Then you have probably noticed that Apple does not let you go back down to older firmware versions for your device. Once you 'upgrade' they don't let you downgrade
Postad 21 juni 2010 - 06:46
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Med OS 4 utanför dörren så undrade jag bara hur ni tänker runt den? blir det en updatering på en gång eller väntar ni tills det finns en JB ute?
Och är det någon som har några skyssta "rykten" angående JB till OS 4?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|