Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 december 2008 - 23:17

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Efter att ha läst igenom manualen (eftersom jag inte kan leka med boxen...) och det inte näms något om PiP , varken där eller annorstädes, så drar jag slutsatsen att det inte finns PiP i den här boxen trots dubbla tuners.

Är det något som kan komma i en firmware-uppdatering eller är det en funktion som kräver hårdvaru-uppdatering?

Postad 03 december 2008 - 23:20

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

För tydlighetens skull: Varje separat HDTV-box (med eller utan hårddisk) MÅSTE ha ett kort som har pairing mot just den boxen med just det serienummret.
Har man tidigare ett kort i en ej HDTV-box så är det ett nytt kort som gäller, har man den "gamla" HDTV-boxen utan hårddisk och skaffar den nu idag släppta HDYV-boxen med hårddisk så är det nytt kort som gäller.

Vad fan, måste alla byta kort?
Det har väl inte stått någonstans?

Postad 03 december 2008 - 23:24

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Jag tror också att jag kommer köpa boxen utan HD-abonnemang, blir nog ett medium för min del, för visst kan man lägga till HD-paketet i efterhand?
Känns faktiskt lite klent med 5 kanaler för 99kr/mån (som vilka delvis redan ingår i mediumpaketet)
Men det verkar ju vara fler kanaler på gång, så om det går att lägga till dom i efterhand så vore det ju kalas! :)

Jag resonerade precis likadant.

Ett par frågor.

1. Hur ändrar man kanalnummer i Favoritlistan? Jag lyckas flytta kanalerna, men t.ex. TV7 behåller nummer 40 som den har i det som kallas "TV-lista". Ställer jag in boxen på att följa favoritlistan i zappandet kommer jag inte till TV7 om jag trycker på fjärrens siffra 7. (Istället kommer jag till TV400.) Om jag däremot börjar på SVT1 och stegar framåt med knappen CH+ kommer jag till TV7 som den sjunde kanalen i ordningen (SVT1, SVTV2, TV3, TV4, Kanal 5, TV6 och TV7). Knepigt. Ni som testat boxen ett tag, vet ni hur man får TV7 att ploppa upp när man trycker på fjärrens siffra 7?

2. Vilken antennkabel tror ni är bäst? Är den medföljande ok?

Postad 03 december 2008 - 23:28

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Vad fan, måste alla byta kort?
Det har väl inte stått någonstans?

Yes, ny box = nytt kort så fort det är en HDTV-box som är det nya och oavsett vad man hade tidigare.
Kan nämna att jag har ett syskonkort i en äldre EJ HDTV-box och nu när jag skaffade HDPVR-boxen så tänker jag använda min "gamla" HD-box med syskonkortet och då är det bara att skaffa ett nytt syskonkort.

Postad 03 december 2008 - 23:28

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

För tydlighetens skull: Varje separat HDTV-box (med eller utan hårddisk) MÅSTE ha ett kort som har pairing mot just den boxen med just det serienummret.
Har man tidigare ett kort i en ej HDTV-box så är det ett nytt kort som gäller, har man den "gamla" HDTV-boxen utan hårddisk och skaffar den nu idag släppta HDYV-boxen med hårddisk så är det nytt kort som gäller.

Nytt kort för alla? Stämmer det är det en info som Comhem-supporten och återförsäljaren jag handlade av inte hade en aaaaaning om.

Postad 03 december 2008 - 23:46

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Efter att ha läst igenom manualen (eftersom jag inte kan leka med boxen...) och det inte näms något om PiP , varken där eller annorstädes, så drar jag slutsatsen att det inte finns PiP i den här boxen trots dubbla tuners.

Är det något som kan komma i en firmware-uppdatering eller är det en funktion som kräver hårdvaru-uppdatering?

Vet inte exakt vad du vill ha PIP men i chattet ComHem hade för ett par veckor sedan står det:
"14:25 [Comment From Niklas]
Kan man använda EPG utan att tappa ljud och bild från kanalen man är inne på? Kommer den tex ligga i ett litet fönster i hörnet?
14:27 Christofer Peilitz: Ja programguiden har sk Picture-in Picture och visar både ljud och bild medan du använder guiden. Detta är en funktion som jag själv gillar skarpt! "

Nytt kort för alla? Stämmer det är det en info som Comhem-supporten och återförsäljaren jag handlade av inte hade en aaaaaning om.

Citat ur chatten på ComHem:
"14:28 [Comment From Pether]
Om man har både den gamla HDboxen och köper den nya boxen. Kan man flytta programkortet mellan dessa TVÅ boxar?
14:28 Christofer Peilitz: Nej, detta är en av begränsningarna som vi får med pairing."

Postad 03 december 2008 - 23:53

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Vet inte exakt vad du vill ha PIP men i chattet ComHem hade för ett par veckor sedan står det:
"14:25 [Comment From Niklas]
Kan man använda EPG utan att tappa ljud och bild från kanalen man är inne på? Kommer den tex ligga i ett litet fönster i hörnet?
14:27 Christofer Peilitz: Ja programguiden har sk Picture-in Picture och visar både ljud och bild medan du använder guiden. Detta är en funktion som jag själv gillar skarpt! "

Citat ur chatten på ComHem:
"14:28 [Comment From Pether]
Om man har både den gamla HDboxen och köper den nya boxen. Kan man flytta programkortet mellan dessa TVÅ boxar?
14:28 Christofer Peilitz: Nej, detta är en av begränsningarna som vi får med pairing."

Den PiP som nämns där är visserligen bra, men jag syftade på att man skulle kunna kolla på t.ex två C+-kanaler samtidigt. Väldigt bra när det spelas två bra fotbollsmatcher samtidigt.

Chattcitatet om pairing betyder väl inte att du måste skaffa nytt kort? Om det gör det får du gärna förklara hur, för då förstår jag inte. Jävligt märkligt at min återfösäljare var tydlig med att jag tvungen att ta med kortnumret för att det skulle pairas med den nya boxen.

Postad 03 december 2008 - 23:56

aminoff
  • aminoff
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag har gjort samma sak och nästan ohörbart för mig också. Var lite rädd för fläktljudet för den kan slita på nerverna men åtminstone för mitt ex var denna oro onödig.

Verkar fläkten vara termostatstyrd eller går den alltid på samma varv? Vad händer om man ställer den i ett mera slutet utrymme? Låter den som ett jet-plan då?

Postad 04 december 2008 - 00:03

ubb66
  • ubb66
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Vill bara meddela att jag hos en av Euronics butiker på Södermalm i Stockholm idag fick en box för 2.295 kr.
Hade redan ett Large-abonnemang och Canal + Total och HD-paketet utan någon bindningstid.
Försäljaren hjälpte mig att säga upp alltihop på ComHem och sedan registrera mig för allt igen med 24 månaders bindningstid och vips så blev boxen så "billig".

Precis likadant för mig. Jag handlade också på Euronics på söder. Hade Large innan som sades upp och beställdes på nytt. med 24 månader bindningstid fick jag betala 2.295 kr för boxen. Verkar vara billigast om man kollar runt här. Man kunde även beställa med 12 månader bindningstid, fast då blev den naturligtvis lite dyrare.

Postad 04 december 2008 - 00:04

Påskmust
  • Påskmust
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har inte heller hört nåt om att man måste byta kort. Har uppfattat det som att varje gång du byter kortet mellan exempelvis gammal HD-box och ny HD-box så måste du ringa upp Com Hem och be dom paira om kortet med boxen.
Kan dock ha fel... många rykten som verkar tyda på det :/

Postad 04 december 2008 - 00:06

Gustavo
  • Gustavo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har en gammal humax box utan HD. Funderar på att skaffa mig den nya boxen men flytta den gamla boxen till en annan tv. Kan jag då använda kortet i vilken box jag vill eller kommer pairing ta bort den möjligheten?

Postad 04 december 2008 - 00:09

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Har en gammal humax box utan HD. Funderar på att skaffa mig den nya boxen men flytta den gamla boxen till en annan tv. Kan jag då använda kortet i vilken box jag vill eller kommer pairing ta bort den möjligheten?

Nej kortet går BARA att använda i den box som pairingen är gjord för (ett kort = en piaring).
Om du verkligen vill använda även den gamla boxen så MÅSTE du skaffa ett syskonabonnemang.

Postad 04 december 2008 - 00:15

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Precis likadant för mig. Jag handlade också på Euronics på söder. Hade Large innan som sades upp och beställdes på nytt. med 24 månader bindningstid fick jag betala 2.295 kr för boxen. Verkar vara billigast om man kollar runt här. Man kunde även beställa med 12 månader bindningstid, fast då blev den naturligtvis lite dyrare.

Skönt att se att någon mer hittat det billigaste(?) alternativet -:)
Kan berätta att Euronics försäljaren berättade att deras kedja INTE köper in boxen via ComHem utan direkt från tillverkaren för 1.100 kr och att det är därför de kan ge bra pris. Han sa att om de skulle köpa via ComHem så var priset betydligt högre för deras del. Notera att priset han berättade om kan vara UTAN moms.

Postad 04 december 2008 - 00:17

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Angående pairing: min box kom igång vid idag. Ringde CH i morse och bad dem fixa pairingen manuellt till mig, det kom igång medan jag var på jobbet (ringde väl vid tiotiden och var hemma från jobbet vid sju)

Angående nytt kort: du kan "ompaira" ditt gamla kort. Det tar en liten stund men det går visst det att flytta mellan boxar. Går det inte automatiskt kan man ringa Comhem.

Jag har båda HD-boxarna från comhem samt fyra programkort (fråga inte :)) och byter fram och tillbaka med jämna mellanrum sedan två månader tillbaka. Oftast funkar det per automatik men två tre gånger har jag behövt ringa in.

Postad 04 december 2008 - 00:17

Gustavo
  • Gustavo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Com hem lurar kunderna på pengar som vanligt. Undrar vad konsumentverket har för åsikt om pairing.
I ett hushåll bör man få använda kortet till vilken box man vill. Vad anger Com hem för anledning till att dom använder pairing?

Postad 04 december 2008 - 00:31

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Com hem lurar kunderna på pengar som vanligt. Undrar vad konsumentverket har för åsikt om pairing.
I ett hushåll bör man få använda kortet till vilken box man vill. Vad anger Com hem för anledning till att dom använder pairing?

Det är ett krav från t.ex filmbolag för att förhindra/försvåra piratkopiering.

Postad 04 december 2008 - 01:20

Pug
  • Pug
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Skönt att se att någon mer hittat det billigaste(?) alternativet -:)
Kan berätta att Euronics försäljaren berättade att deras kedja INTE köper in boxen via ComHem utan direkt från tillverkaren för 1.100 kr och att det är därför de kan ge bra pris. Han sa att om de skulle köpa via ComHem så var priset betydligt högre för deras del. Notera att priset han berättade om kan vara UTAN moms.

Det finns inte en chans att de köper in boxen för 1100kr. Gillar inte när sån här missvisande information sprids runt. Vad skulle de betala för den vanliga HD-boxen då? 20kr?

Postad 04 december 2008 - 01:31

eltoko
  • eltoko
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag planerar att ta mitt kort från den gamla hd-boxen och använda i den nya. Jag tror att Janhol har missuppfattat det här. Även om det är ett kort -> en box (och en box -> ett kort) som gäller så betyder inte det att ens gamla kort inte kan pairas om till den nya boxen.

Om det här skulle visa sig vara rätt lär sig förhopningsvis Janhol läxan att inte gå ut med tvärsäker info om man inte är just det. Tvärsäker alltså.

Postad 04 december 2008 - 06:51

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
Enligt detta ska ComHem börja med BBC HD inom kort: https://www.minhembi...howtopic=218087.

Postad 04 december 2008 - 07:57

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Text som finns på Com Hems webbsajt:
"Varför pairing av programkort och mottagare?
Com Hem använder sig av pairing för att förhindra illegal spridning av material och vissa programbolag/upphovsrättsägare kräver ökad säkerhet för materialet. För att tillgodose dessa krav har Com Hem infört krav på pairing på de mottagare som skall kunna ta emot HD-sändningar. I korthet innebär det att programkort och mottagare får en unik koppling.

De TV-apparater och andra avkodare som kan ta emot en HD-signal men som inte är förberedda för pairing med Com Hem kommer inte att kunna ta emot HDTV från Com Hem i dagsläget. Branschen arbetar hårt för att standardisera ny säker utrustning för att kunna möjliggöra HDTV-sändningar till fler typer av mottagare i framtiden. När detta arbete är klart och allmänt accepterat av innehållsägare och elektronikbranschen är i dagsläget oklart. "

Postad 04 december 2008 - 08:04

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Text som finns på Com Hems webbsajt:
De TV-apparater och andra avkodare som kan ta emot en HD-signal men som inte är förberedda för pairing med Com Hem kommer inte att kunna ta emot HDTV från Com Hem i dagsläget. Branschen arbetar hårt för att standardisera ny säker utrustning för att kunna möjliggöra HDTV-sändningar till fler typer av mottagare i framtiden. När detta arbete är klart och allmänt accepterat av innehållsägare och elektronikbranschen är i dagsläget oklart. "

I min tolkning betyder detta att om man har ett vanligt SD-abonnemang och en HD-mottagare så ska detta fungera utan pairing. Har jag fel?

Postad 04 december 2008 - 08:06

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Jag planerar att ta mitt kort från den gamla hd-boxen och använda i den nya. Jag tror att Janhol har missuppfattat det här. Även om det är ett kort -> en box (och en box -> ett kort) som gäller så betyder inte det att ens gamla kort inte kan pairas om till den nya boxen.

Om det här skulle visa sig vara rätt lär sig förhopningsvis Janhol läxan att inte gå ut med tvärsäker info om man inte är just det. Tvärsäker alltså.

Rätt skall vara rätt.
Erkänner att jag uttyckt mig oklart.

Jag säger sä här här i stället:
När jag skrev ett kort til en boxx och ordet nytt så menas (enligt vad Com Hem sagt till mig och även olika ÅF) att kortet pairas om om man vil flyttta det från en HD-box till en annan HD-box eller ta ett kort från en ej HD-box till en HD-box.
I det avseendet menas att kortet är "nytt" då det efter pairing INTE går att sätta tillbaka till den förra HD-boxen igen utan en NY ompaiering.
Kan vi enas om den betydelsen med ordet "nytt"??????

T.ex. i går när jag var och köpte den nya HDPVR-boxen och sa upp mitt "gamla" large abonnemang och omedelbart registrerade ett nytt för att få rabatt på boxpriset så fick jag 2 helt nya kort (till den nya HD-boxen samt ett syskonkort till en äldre ej HD-box) fast jag hade det gamla kortet med mig (som de alltså INTE ville paira om).

Postad 04 december 2008 - 08:14

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Det finns inte en chans att de köper in boxen för 1100kr. Gillar inte när sån här missvisande information sprids runt. Vad skulle de betala för den vanliga HD-boxen då? 20kr?

Ursäkta om du tycker informationen är missvisande... jag kan bara citera exakt det jag hörde och jag frågade dessutom för säkerhets skull 2 gånger igen (en gång efter 5 minuter och en gång efter cirka 15 minuter) att jag verkligen hört rätt och andra gången när jag frågade om 1100 kr var rätt uppfattat så var även chefen i butiken där och bekräftade priset även han.
Jag kan absolut inte förstå varför de skulle ge mig missvisande information som de ju absolut inte har någon anldedning att göra. Menar att jag personligen struntar i vad de köper den för och frågade aldrig, det var de själva som berättade när vi började prata om att det är ont om boxar ute nu i första omgången, de hade redan sålt slut på alla sina boxar utom 2 första dagen vid 17-tiden (i går).

Postad 04 december 2008 - 08:15

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Det betyder att om jag tidigare haft en SD-box, tar ut det kortet och sätter in det i HDPVR:n måste kort och HDPVR paras. Är det så? (Ursäkta denna önskan om klarhet = telefonkö eller inte.)

Postad 04 december 2008 - 08:22

hagdahl
  • hagdahl
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Du lär kunna sitta trygg med dina HD-kanaler.

Själv har jag en liten OT att berätta: Köpte Sammy 270:an på Kungsgatan här i Stockholm idag, och fick ett tvåpack Siemens trådlösa telefoner på köpet. Plus två månader fritt med CH Large plus nåt med idrott som jag inte bryr mig om. Allt för 99 riksdaler! Inga bindningstider alls.
Det innebär att jag har CH's kort och kan invänta ett bra tillfälle att köpa på mig PVR'n framåt hösten eller så.
De hade fö cirka 22-25 kartonger med PVR'n runt 12.30 när jag var där. Men största suget var efter den lilla Sammyn vad jag kunde se.

Wasgo :)

Jag gick in för att köpa HD-boxen och kom ut med 99kr-paketet som ovan. Mycket bra deal.
HD-boxen kan jag vänta ett par månader med.

Postad 04 december 2008 - 08:28

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Menar ni att ni köpte en digitalbox, fick två trådlösa telefoner och ett par månader fritt Large-paket för 99kr helt utan bindningstider? Kan ni verkligen säga upp allt hos ComHem om ett par månader utan att behöva lämna igen någonting? Det synar jag :) Det måste ha blitt nån miss nånstans va?

Postad 04 december 2008 - 08:31

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Vill bara meddela att jag hos en av Euronics butiker på Södermalm i Stockholm idag fick en box för 2.295 kr.
Hade redan ett Large-abonnemang och Canal + Total och HD-paketet utan någon bindningstid.
Försäljaren hjälpte mig att säga upp alltihop på ComHem och sedan registrera mig för allt igen med 24 månaders bindningstid och vips så blev boxen så "billig".

Är det skillnad prismässigt på att säga upp befintligt abonnemang och teckna nytt, jämfört med att bara lägga på bindningstid på det befintliga...?

Eller är det bara hanteringen hos ComHem som gör det enklare med först en uppsägning och sen nytecknande jämfört med att lägga bindningstid på befintlig abonnemang?

Postad 04 december 2008 - 08:44

stsfctn
  • stsfctn
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hahahaha. Skyddsplasten alltså. Skönt att jag inte är ensam om den lilla missen. Men boxen såg verkligen sliten och kantstött ut innan plasten åkte av. :)

Postad 04 december 2008 - 09:00

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Hahahaha!

Har ni sett att Com Hem har plockat bort nyheterna om boxen och deras butik i butik?

http://www.comhem.se.../comhem/nyheter

Vad håller dom på med?!?

Postad 04 december 2008 - 09:05

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Hahahaha!

Har ni sett att Com Hem har plockat bort nyheterna om boxen och deras butik i butik?

http://www.comhem.se.../comhem/nyheter

Vad håller dom på med?!?

Senate nytt på förstasidan så finns den med.

Postad 04 december 2008 - 09:07

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Senate nytt på förstasidan så finns den med.

Ja, nu finns dom med där men inte när jag skrev inlägget. Jaja, dom kanske bara har redigerat nåt i texterna.

Postad 04 december 2008 - 09:33

hagdahl
  • hagdahl
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Menar ni att ni köpte en digitalbox, fick två trådlösa telefoner och ett par månader fritt Large-paket för 99kr helt utan bindningstider? Kan ni verkligen säga upp allt hos ComHem om ett par månader utan att behöva lämna igen någonting? Det synar jag :) Det måste ha blitt nån miss nånstans va?

Nej, det stämmer. Det var kö hela dagen, jag jobbar i närheten och var där 2 ggr.
De hade 500 boxar att bli av med.
Telefonerna fick man om man blev ny kund på någon av Comhems tjänster. Erbjudandet gällde bara nytecknande av abb.
En kalendermånads uppsägning när som helst.

Redigerat av hagdahl, 04 december 2008 - 09:34.

Postad 04 december 2008 - 09:36

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Är det skillnad prismässigt på att säga upp befintligt abonnemang och teckna nytt, jämfört med att bara lägga på bindningstid på det befintliga...?

Eller är det bara hanteringen hos ComHem som gör det enklare med först en uppsägning och sen nytecknande jämfört med att lägga bindningstid på befintlig abonnemang?

Ingen skillnad prismässigt.
Det är bara så dum som Com Hems hantering är, det går helt enkelt inte att "skapa" en ny bindningstid på ett befintligt aboennemang som inte har någon bindningstid (oavsett det har haft någon bindingstid eller ej tidigare).
Man kan kortfattat utrycka sig så här:
Om man inte tecknar något NYTT så kan man inte heller sätta en bindningstid.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 04 december 2008 - 10:28.

Postad 04 december 2008 - 09:59

Gandolf
  • Gandolf
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Undrar om man kan gå in till Elgiganten och hävda prisgarantin med tanke på dom priser Euronics tydligen kört med på söder här i Stockholm.

Postad 04 december 2008 - 10:23

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Undrar om man kan gå in till Elgiganten och hävda prisgarantin med tanke på dom priser Euronics tydligen kört med på söder här i Stockholm.

Enligt den information jag fick (av Elgiganten Mobilia i Malmö) så kunde man inte hävda prisgarantin efter att man köpt boxen om man köpt det till rabatterat pris med bindningstid eftersom man då skrivit på ett avtal. Så man kan bara få prisgaranti om man påpekar det lägre priset innan man köper boxen eller om man köpt den utan bindningstid. Huruvida detta är helt korrekt vet jag inte men säljaren var i alla fall stensäker på att det var så.

Postad 04 december 2008 - 10:31

Schonas
  • Schonas
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Nu har jag avbeställt min box från Comhem eftersom jag får den 1000 kr billigare i stan (Expert Skövde). Trodde i min iver igår att alla skulle ha boxen för samma pris, men det märkte jag ju ganska snabbt i forumet att så inte var fallet. Så nu är det skönt att avbeställningen är klar :)

Postad 04 december 2008 - 10:31

nohrborg
  • nohrborg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Någon som fått igång boxen ännu?

Förste man får en extra julklapp i strumpan.

Vore tacksam om den som får igång boxen postar en beskrivning på hur det gick till. Jag är fortfarande förvirrad efter att ha fått tre olika bud på hur detta ska gå till.

Postad 04 december 2008 - 10:36

dalrok
  • dalrok
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Någon som fått igång boxen ännu?

Det lättaste är kanske att vänta några timmar :)

Postad 04 december 2008 - 10:42

nohrborg
  • nohrborg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Det lättaste är kanske att vänta några timmar :)

:) jag hoppas det, men med tanke på att varken Expert eller ComHem verkar säkra på förfarandet, känner jag mig lite osäker.

De alternativ jag fått av olika instanser:

- Vänta på SMS från ComHem (Expert Säljare 1)
- Ringa kundtjänst och uppge kort/boxnummer (Expert Säljare 2)
- Vänta på SMS från Expert(!) (ComHem Kundtjänst)

What to do?

Postad 04 december 2008 - 10:49

Gandolf
  • Gandolf
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Enligt den information jag fick (av Elgiganten Mobilia i Malmö) så kunde man inte hävda prisgarantin efter att man köpt boxen om man köpt det till rabatterat pris med bindningstid eftersom man då skrivit på ett avtal. Så man kan bara få prisgaranti om man påpekar det lägre priset innan man köper boxen eller om man köpt den utan bindningstid. Huruvida detta är helt korrekt vet jag inte men säljaren var i alla fall stensäker på att det var så.

Jo det är nog så som du säger att det är priset utan abonnemang som man kan hävda prisgaranti på. Men om man tecknar sig för 24 månader hos Elgiganten så vore det intressant att dra fram priset på Euronics när man tecknar upp 24 månader där. Då är ju avtalen snarlika skulle man ju kunna säga.

Postad 04 december 2008 - 11:01

dalrok
  • dalrok
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

:) jag hoppas det, men med tanke på att varken Expert eller ComHem verkar säkra på förfarandet, känner jag mig lite osäker.

De alternativ jag fått av olika instanser:

- Vänta på SMS från ComHem (Expert Säljare 1)
- Ringa kundtjänst och uppge kort/boxnummer (Expert Säljare 2)
- Vänta på SMS från Expert(!) (ComHem Kundtjänst)

What to do?

Haha, så Expert tror att Comhem ska SMS:a, medan Comhem tror att Expert ska SMS:a? Känns som att vi kan få vänta ett tag... :)

Postad 04 december 2008 - 11:34

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Var i kontakt med ComHem igår och frågade hur de ställde sig till de frågor som uppstått i samband med gamla boxen, och om det kommer finnas möjlighet att häva abonemangen om ma hittar tillräkligt allvarliga brister för att inte kunna använda boxen på det sätt man vill. Blev hänvisad till produktchefen som dock inte gått att nå för kommentarer.

Comhem lovar dock att tillgängligheten på hdpvr-1000c skall täcka allas behov.

Postad 04 december 2008 - 11:35

Unregistered1210
  • Unregistered1210
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Från ett PM från Comhem:

"Nu är Driftstoppet åtgärdat!!
Samtliga HD-PVR boxar är nu aktiverade
Nu är driftstoppet åtgärdat hos vår säkerhetsleverantör Conax.
Vi beklagar det inträffade och är glada att Conax kunnat lösa sitt driftstopp så snabbt."

Så nu är det bara att testa på :)

Postad 04 december 2008 - 11:53

Gandolf
  • Gandolf
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Så nu är det bara att testa på :)

Nu blir det ännu mer intressant att följa denna tråd. Blir det gnäll eller kommer folk att vara saliga av lycka. Spänningen är olidlig.

Postad 04 december 2008 - 12:06

ubb66
  • ubb66
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

I affären sa dom till mig att man måste säga upp gamla avtalet för att dom skall kunna teckna ett nytt så man får det billiga priset. Hade man inte sagt upp gamla avtalet så hade man varit tvungen att teckna ett syskonabonnemang istället och fått betala 3995 kr för boxen. Tycker dock det låter otroligt korkat,men det är ju Com hem vi har att göra med. Dessutom påstod damen på Com hem att jag har uppsägningstid på en månad så vi får se om jag får dubbla fakturor första månaden, men det borde man ju kunna fixa i efterhand. Dom fattar ju själva att man inte vill ha två fullt betalade abonnemang samtidigt. Eller...

Postad 04 december 2008 - 12:19

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

I affären sa dom till mig att man måste säga upp gamla avtalet för att dom skall kunna teckna ett nytt så man får det billiga priset. Hade man inte sagt upp gamla avtalet så hade man varit tvungen att teckna ett syskonabonnemang istället och fått betala 3995 kr för boxen. Tycker dock det låter otroligt korkat,men det är ju Com hem vi har att göra med. Dessutom påstod damen på Com hem att jag har uppsägningstid på en månad så vi får se om jag får dubbla fakturor första månaden, men det borde man ju kunna fixa i efterhand. Dom fattar ju själva att man inte vill ha två fullt betalade abonnemang samtidigt. Eller...

Undrar hur det är med det där egentligen...jag har ju 8 månader kvar på mitt Medium 8 favoriter och ringde just därför Com Hem och frågade om detta.
"Är det bara att lägga på 24 månader på dom 8 jag har kvar?" - Ja, svarade Com Hem
"Kan jag köpa boxen hos återförsäljare, och självklart förlänga med 24 mån, trots att jag har 8mån kvar?" Ja, svarade Com Hem

Postad 04 december 2008 - 12:22

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Muoahhahah... nu har man ringt och blivit spottad på i ansiktet av ComHem :)

Jag frågade första personen som jag fick tala med vad jag skulle få för pris, personen i fråga berättade då att man inte kan bygga ett abbo. som sträcker sig längre än 36 mån. (det kan jag köpa iof.) då jag enl. ComHem har 14 mån kvar på mitt nuvarande abbo. men vidare berättade hon att det gick utmärkt att köpa boxen "lös" till ett pris av 3995kr. När jag då påpekade att jag tycker det var ett kass pris och förväntade mig någon form av priskompensation för sveda & värk för sviterna av gamla HD-boxen skickade hon mig vidare. När den personen svarade.. och jag hade lagt ut all fakta om gamla HD-boxen så satt hon mig att vänta medans hon pratade med "dom som hade hand om priserna". När hon sedan kom tillbaks till telefonen 15 minuter senare sade hon precis som förra damen att man inte kan binda upp sig längre än 36 mån (vilket jag köper återigen), dock berättade denna kvinna att jag fick köpa boxen "ren" för 4995kr. Alltså kulan bator vad är det frågan om? ... som vanligt så får man olika besked beroende på vem man pratar med på ComHem. jag tackade för mig och sade helt enkelt att boxen inte var intressant till det priset.

Jag har i 1 års tid setat och betalat fullt pris för box + tjänst som inte fungerat, jag har heller inte krävt kompensation i hopp om att kunna utnytta det nu när HD-PVR:en lanserades ... HAHAHAHAHHAHAHA ... tji fick jag!!!!!

Grattis ComHem, ni har lyckats ännu en gång, *grov svordom* klåpare!!!

Redigerat av ClarkOne, 04 december 2008 - 12:26.

Postad 04 december 2008 - 12:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Jag har för länge sedan passerat stadiet där jag fortfarande skäms för när jag klantar mig.

Trodde jag.

Jag hade fel.

:) Äsch det är väl inget, skämmas kan du göra när du ställer frågan varför det inte finns nån V-format knapp på fjärren... :)

Postad 04 december 2008 - 12:28

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

:) Äsch det är väl inget, skämmas kan du göra när du ställer frågan varför det inte finns nån V-format knapp på fjärren... :)

LOL

Postad 04 december 2008 - 12:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Muoahhahah... nu har man ringt och blivit spottad på i ansiktet av ComHem :)

Jag frågade första personen som jag fick tala med vad jag skulle få för pris, personen i fråga berättade då att man inte kan bygga ett abbo. som sträcker sig längre än 36 mån. (det kan jag köpa iof.) då jag enl. ComHem har 14 mån kvar på mitt nuvarande abbo. men vidare berättade hon att det gick utmärkt att köpa boxen "lös" till ett pris av 3995kr. När jag då påpekade att jag tycker det var ett kass pris och förväntade mig någon form av priskompensation för sveda & värk för sviterna av gamla HD-boxen skickade hon mig vidare. När den personen svarade.. och jag hade lagt ut all fakta om gamla HD-boxen så satt hon mig att vänta medans hon pratade med "dom som hade hand om priserna". När hon sedan kom tillbaks till telefonen 15 minuter senare sade hon precis som förra damen att man inte kan binda upp sig längre än 36 mån (vilket jag köper återigen), dock berättade denna kvinna att jag fick köpa boxen "ren" för 4995kr. Alltså kulan bator vad är det frågan om? ... som vanligt så får man olika besked beroende på vem man pratar med på ComHem. jag tackade för mig och sade helt enkelt att boxen inte var intressant till det priset.

Jag har i 1 års tid setat och betalat fullt pris för box + tjänst som inte fungerat, jag har heller inte krävt kompensation i hopp om att kunna utnytta det nu när HD-PVR:en lanserades ... HAHAHAHAHHAHAHA ... tji fick jag!!!!!

Grattis ComHem, ni har lyckats ännu en gång, *grov svordom* klåpare!!!

Värdelöst, jag fattar din situation och lider med dig.
Men då ska det ju vara lugnt för mig om det är maximalt 36 månader som gäller. Alltså kan man max ha 12 mån kvar av nuvarande bindningstid för att kunna köpa den här boxen och binda upp sig på nytt.
Tänk vad mycket telefontid både vi och Com Hem hade kunnat besparats om dom bara hade lagt upp en sån enkel info på deras hemsida!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.