* Officiell Tråd - Nokia N97 *
1176 svar till detta ämne
Postad 12 October 2009 - 19:14
Unregistered2ca3654a
-
Unregistered2ca3654a
-
Rookie
-
8 inlägg
Menar du att ifall du lägger till en låt i en spellista i Windows media player så uppdateras motsvarande spellista i telefonen (när du använder Pc Sync), eller menar du att du kan föra över spelningslistor genom att importera dom i Nokia music och sedan välja att föra över dom till telefonen? Jag kan göra det senare men kan inte få Pc Sync att automatiskt synka spellistor, oavsett om jag importerat dom i Nokia music, eller inte...
Jag för över spellistor via Nokia music. Jag sköter all musik därifrån, tycker att det fungerar klanderfritt. Om en spellista har ändrats är det ju bara att föra över den igen därifrån. Det är ändå bara ändringarna som justeras.
Postad 13 October 2009 - 05:22
JohanJ
-
JohanJ
-
Användare
-
-
129 inlägg
Själva poängen med synkning är ju att man skall slippa göra det manuellt. Men det verkar inte finnas något sätt att komma runt det där med spellistorna - dom måste tydligen ändras i Nokia Music för att bara ändringarna skall tas med; om man gör ändringarna i Media Player och sedan importerar spellistan på nytt i Nokia Music, och sedan för över den till telefonen, då för den över alla låtarna, och dom ligger sedan dubbelt i telefonen. Det är ju för dåligt... Det finns ju en synkning i Media Player, är det någon som använt sig av den? Kanske man kunde använda den bara för spellistor!?
Postad 13 October 2009 - 11:29
Steelis
-
Steelis
-
Amatör
-
-
78 inlägg
När man får sms varför står då inte avsändare utan mobilnumret?, är det ngn inställning? Tycker att om man får ett medd från ngn i telefonboken borde ju namnet stå inte numret?!
Postad 13 October 2009 - 14:09
hedline
-
hedline
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Ni som ogillar alla menysystem och en massa knapptryckningar bör ta en titt på www.t9nav.com/. Efter att ha använt programmet i ca 3 månader så förstår jag inte hur man kan ha en mobil utan en sådan funktion:) give it a try! revolution?
Postad 13 October 2009 - 21:31
prylbibeln
-
prylbibeln
-
Rookie
-
2 inlägg
hmm.. vet nån av er vart man kan köpa en tv-out kabel till mobilen? skulle va nice o ha om man ska kolla på klipps eller filmer =)
Postad 14 October 2009 - 10:52
krister02
-
krister02
-
Rookie
-
7 inlägg
Är det någon mer än jag som har problem med blåtanden?
jag använder (har provat med) Nokia BH-214 och ett Samsung SBH650 stereo blåtand för att kunna prata och styra musik spelaren
det fungerar väl sådär att svara men att styra musik är helt värdelöst, det fungerar bara när det skälv vill. ca 20% av gångerna jag vill byta låt eller pausa/starta
Samsungen fungerar bättre på musik spelaren men samtals kvalitén är väldigt dålig, hackar väldigt mycket
Nokian fungerar samtal rätt bra.
är det någon som har en lösning på problemet? eller är det ett av problemen med N97an
för övrigt är (kunde vara) en mkt bra telefon, mm.
kan man lämna tillbaka telefonen bara för att denna funktion inte fungerar, det är ett krav för mej att slippa plocka fram telefonen när det ringer eller när jag ska pausa eller byta musik.
Postad 14 October 2009 - 15:54
JohanJ
-
JohanJ
-
Användare
-
-
129 inlägg
JAg har inte kört blåtandsheadset men väl bluetooth till en mottagare (mbr-100) kopplad till en stereoförstärkare. Jag får i alla fall mycket bra ljudkvalitet, och inte mycket störningar. För vad det nu kan vara värt...
Ifall någon är intresserad av lösningen - att kunna spela musik från mobilen, och med mobilen som fjärrkontroll, till en vanligt förstärkare - så var Sony Ericsson Mbr-100 nästan halva priset mot motsvarande produkter...
Postad 14 October 2009 - 16:39
eddgge
-
eddgge
-
Användare
-
-
233 inlägg
Är det någon mer än jag som har problem med blåtanden?
jag använder (har provat med) Nokia BH-214 och ett Samsung SBH650 stereo blåtand för att kunna prata och styra musik spelaren
det fungerar väl sådär att svara men att styra musik är helt värdelöst, det fungerar bara när det skälv vill. ca 20% av gångerna jag vill byta låt eller pausa/starta Samsungen fungerar bättre på musik spelaren men samtals kvalitén är väldigt dålig, hackar väldigt mycket Nokian fungerar samtal rätt bra.
är det någon som har en lösning på problemet? eller är det ett av problemen med N97an för övrigt är (kunde vara) en mkt bra telefon, mm.
kan man lämna tillbaka telefonen bara för att denna funktion inte fungerar, det är ett krav för mej att slippa plocka fram telefonen när det ringer eller när jag ska pausa eller byta musik.
Jag har skrivit om det här tidigare i tråden. Har så stora problem med blåtand (inbyggd i bilen) att den inte går att använda alls. Svara, ringa, bläddra i telefonboken, se signalstyrka fungerar klockrent varje gång, men med en ljudkvalité som gör anläggningen helt oanvändbar, det "hackar" och låter mer eller mindre som konstant dålig mottagning. Har provat ett flertal andra telfefoner i bilen (andra Nokia, Sony Ericsson, iPhone) och alla fungerar klockrent! Om man ringer Nokias support så får man till svar att dom endast garanterar att blåtand fungerar med "för telefonmodellen avsedda Nokia produkter" och tänker därför inte hjälpa mig att hitta felet
Postad 15 October 2009 - 10:54
MapleDouglas
-
MapleDouglas
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Halloj!
Jag försöker ta reda på vad en helt vanlig, svensk och olåst Nokia N97 har för produktkod. Enligt Nokia kan man se koden på en vit klisterlapp under batteriet - någon som kan vara bussig och kika vad det står?  Har en engelsk N97:a nämligen och ska skriva dit ny produktkod, men jag vet inte om jag ska välja en svensk kod eller skandinavisk.
Merci!
Postad 15 October 2009 - 20:36
reknyl
-
reknyl
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Halloj!
Jag försöker ta reda på vad en helt vanlig, svensk och olåst Nokia N97 har för produktkod. Enligt Nokia kan man se koden på en vit klisterlapp under batteriet - någon som kan vara bussig och kika vad det står? Har en engelsk N97:a nämligen och ska skriva dit ny produktkod, men jag vet inte om jag ska välja en svensk kod eller skandinavisk.
Merci!
RM - 505
Postad 15 October 2009 - 20:39
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Halloj!
Jag försöker ta reda på vad en helt vanlig, svensk och olåst Nokia N97 har för produktkod. Enligt Nokia kan man se koden på en vit klisterlapp under batteriet - någon som kan vara bussig och kika vad det står? Har en engelsk N97:a nämligen och ska skriva dit ny produktkod, men jag vet inte om jag ska välja en svensk kod eller skandinavisk.
Merci!
Hm. Sök i tråden vetja.
Postad 16 October 2009 - 07:47
Larentius
-
Larentius
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Angående FM sändaren.
Vilken frekvens i fri?? Jag tycker det är störningar på alla.
/Lars
Postad 16 October 2009 - 14:17
Murre R
-
Murre R
-
Användare
-
-
115 inlägg
Angående FM sändaren.
Vilken frekvens i fri?? Jag tycker det är störningar på alla.
/Lars
Det beror ju såklart på var du bor..
Postad 16 October 2009 - 17:18
Sijekovac
-
Sijekovac
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hej
Jag har problem med min nya Nokia N97..
Det är så att när jag "öppnar" tangentbordet så kan jag inte använda LCD displayen!?
En kompis som har likadan mobil kan använda displayen och tangentbordet samtidigt!
Någon som har en ide om vad det kan vara för fel?
Mvh
Sijekovac
Hej
Jag har problem med min nya Nokia N97..
Det är så att när jag "öppnar" tangentbordet så kan jag inte använda LCD displayen!?
En kompis som har likadan mobil kan använda displayen och tangentbordet samtidigt!
Någon som har en ide om vad det kan vara för fel?
Mvh
Sijekovac
Postad 16 October 2009 - 22:00
Larentius
-
Larentius
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Det beror ju såklart på var du bor..
Jo. Det är lite av problemet. Jag har försökt att använda den i bilen, och då varierar störningarna lite om man säger så. Vad jag menade mer exakt: Finns det någon frekvens som radiostationerna inte får använda? //lars
Postad 17 October 2009 - 10:56
Unregistereddacb5a1e
-
Unregistereddacb5a1e
-
Användare
-
-
118 inlägg
Ni som har N97er skall ni byta till N900 när den kommer????
//
Postad 17 October 2009 - 12:04
JohanJ
-
JohanJ
-
Användare
-
-
129 inlägg
Nej, min N97:a fungerar på det hela taget suveränt bra. Och det är redan innan uppdateringen till 2.0... Sedan så var väl batteritiden sämre på N900? Och det är något jag aldrig skulle byta bort...
Postad 17 October 2009 - 15:50
Bure719
-
Bure719
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Ni som har N97er skall ni byta till N900 när den kommer???? //
Nej, N97an blir kvar. Främst p.g.a att batteritiden ska vara så dålig i N900. 4 timmar på en laddning vid hård användning läste jag någonstans. De duger inte! Hade en Iphone innan och den fick man ladda minst en gång varje dag. Aldrig mer en telefon som måste laddas så ofta...
Postad 18 October 2009 - 14:28
Murre R
-
Murre R
-
Användare
-
-
115 inlägg
Ni som har N97er skall ni byta till N900 när den kommer???? //
Inte som det känns nu, jag är helnöjd med min N97'a och tror jag väntar till en änny nyare modell om jag ska byta.
Postad 18 October 2009 - 14:39
Murre R
-
Murre R
-
Användare
-
-
115 inlägg
Jo. Det är lite av problemet. Jag har försökt att använda den i bilen, och då varierar störningarna lite om man säger så. Vad jag menade mer exakt: Finns det någon frekvens som radiostationerna inte får använda?
//lars
Okej, nä radiostationerna får använda alla frekvenser över fm-bandet så det gäller att hitta en frekvens som är någorlunda fri. Bor man i en riktig storstad typ sthlm eller gbg kan jag tänka mig att det är svårt dock. Jag bor i norrland och häromkring verkar 90,0 vara relativt fri även i städerna.
Postad 18 October 2009 - 18:20
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hej!
Jag har just skaffat en Nokia N97 och är mycket nöjd än så länge, dock en fråga..
Jag har ett konto på ZYB och där skall man kunna synca telefonboken, är en fin funktion, man fick ett sms med en färdig synk profil som gör jobbet enkelt. Sen är det bara att synca.
Dock har dom ändrat något i n97an.
Någon fler som har samma problem?
Mvh David
*ps*
Hittade vad felet vad, ni måste redigera synk profilen, dvs välja en helt annan än nokias fö inställda. Nu har jag en synk profil för ZYB och en för goosynk för calendern, fungerar klockrent.
/David
Redigerat av dave333, 18 October 2009 - 21:37.
Postad 19 October 2009 - 11:33
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
En fråga till, har nokia berättat något datum (mer än Oktober) på när 2.0 skall släppas?
Redigerat av dave333, 19 October 2009 - 11:33.
Postad 19 October 2009 - 12:29
reknyl
-
reknyl
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
En fråga till, har nokia berättat något datum (mer än Oktober) på när 2.0 skall släppas?
Citat I found some “official” information posted in Nokia’s official forums today about the upcoming N97 2.o firmware. We’ve already gave a hands on preview of the new firmware, but this is something for those who want hard facts and statements straight from the horses mouth. According to the Nokia employee we will see Nokia Email built-in, Ovi Maps 3.1 with 3d view, improved memory and battery performance, etc. Here are the direct quotes… Dear updaters Nokia N97 software update 2.0 will be released in the coming weeks. The software update will make your N97 perform even better, through numerous fixes, improvements, new features and new functions. What’s new The software contains many fixes and improvements including: Improved touch screen scrolling Ovi Maps 3.1 with 3–D maps Nokia e-mail, Ovi Contacts, Ovi Store Improved memory and battery performance Improved image and video stability Software availability As usual, we will publish standard non-customised versions of the software, with country (SIM-free) and operator versions following in the following weeks. The Nokia N97 (and several other devices) can check automatically for new software. Go to Menu > applications > SW Update and enable automatic checking. MyNokia members will also receive an SMS stating “new software is available” as the deployment progresses. To register, go to www.nokia.com/mynokia. Warm regards, The Nokia Software Update team
Postad 20 October 2009 - 09:48
Flecks
-
Flecks
-
Användare
-
-
105 inlägg
Vart sitter ljussensorn? Rejält störande att belysningen för tangentbordet inte lyser hela tiden.
Postad 20 October 2009 - 18:11
radx
-
radx
-
Användare
-
-
124 inlägg
Vart sitter ljussensorn? Rejält störande att belysningen för tangentbordet inte lyser hela tiden.
På framsidan, bredvid skärmen. Sätt din tumme framför den så ser du att tangenterna tänder sig. Om du vill att de ska lysa permanent får du nog tejpa för hålet för jag tror inte man kan ställa in det i mjukvaran
Postad 21 October 2009 - 23:05
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Hade problem med ovi store, den nya funkar klockrent. Hade problem med lösenords autentiseringen,,.
Nu kan man hämta allt utan problemas.
Postad 22 October 2009 - 07:58
jopahl
-
jopahl
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon som vet varför denna sida fungerar så dåligt? http://www.marinetraffic.com/ais/Är det flash lite som är problemet?
Postad 24 October 2009 - 20:24
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Någon som vet varför denna sida fungerar så dåligt? http://www.marinetraffic.com/ais/ Är det flash lite som är problemet?
Ladda ner opera mini, prova med den, tycker den är skitbra.
Postad 26 October 2009 - 00:17
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Tjena, är lite nyfiken på n97 men är lite fundersam över tangentbordet. Hur är det att skriva med? Är det bökigt med åäö eller lär man sig hur det fungerar efter ett tag och får ett bra flyt ändå?
Postad 26 October 2009 - 23:16
radx
-
radx
-
Användare
-
-
124 inlägg
Ladda ner opera mini, prova med den, tycker den är skitbra.
Opera Mini äger vad gäller prestanda och stabilitet tycker jag, även då den är i Beta stadie än så länge. Fast ett stort problem med den är att det inte finns något stöd för Flash. Så det är ju ingen större idé att använda den om man ska flasha runt. Tjena, är lite nyfiken på n97 men är lite fundersam över tangentbordet. Hur är det att skriva med? Är det bökigt med åäö eller lär man sig hur det fungerar efter ett tag och får ett bra flyt ändå?
Man vänjer sig. Man måste använda en specialknapp varje gång man vill komma åt åäö vilket är irriterande i början fast man vänjer sig efter ett tag. Tangentbord kunde varit betydligt smartare designat fast nu är de ju som de är. Jag tar hellre ett riktigt tangentbord än onscreen vilken dag som helst dock. Liten rekommendation till alla som har en n97:a  Jag kan f.ö Rekommendera att ni avinstallerar Youtube programvaran som hänger med och laddar ner den nya versionen ifrån Ovi.. Fan va mycket bättre och framför allt snabbare, imho. Kan hända att det finns program som är uppdaterade på OVI också, nog ganska troligt. Fast jag använder inte så många olika så jag har bara koll på youtube och facebook. Hoppas de uppdaterar facebook appen snart för den är verkligen PISS den som hänger med. Buggar å lever ett eget liv titt som tätt. Jag har dock kommit fram till att om man inte har den som en del av sin startskärm så sparar man sig mycket strul. Ett problem jag hade va att varje gång facebook appen strulade så kunde jag inte stänga ner den utan jag fick starta om hela telefonen. Till slut kom jag fram till att det var starskärms-widgeten som höll vid liv i den även då den hade buggat. Så nu kan jag åtminstone bara starta om Facebook appen när den strular....För det mesta får man väl säga för ibland funkar inte ens de.
Redigerat av radx, 26 October 2009 - 23:35.
Postad 27 October 2009 - 14:18
JohanJ
-
JohanJ
-
Användare
-
-
129 inlägg
Opera Mini äger vad gäller prestanda och stabilitet tycker jag, även då den är i Beta stadie än så länge. Fast ett stort problem med den är att det inte finns något stöd för Flash. Så det är ju ingen större idé att använda den om man ska flasha runt.
Man vänjer sig. Man måste använda en specialknapp varje gång man vill komma åt åäö vilket är irriterande i början fast man vänjer sig efter ett tag. Tangentbord kunde varit betydligt smartare designat fast nu är de ju som de är. Jag tar hellre ett riktigt tangentbord än onscreen vilken dag som helst dock.
Liten rekommendation till alla som har en n97:a  Jag kan f.ö Rekommendera att ni avinstallerar Youtube programvaran som hänger med och laddar ner den nya versionen ifrån Ovi.. Fan va mycket bättre och framför allt snabbare, imho. Kan hända att det finns program som är uppdaterade på OVI också, nog ganska troligt. Fast jag använder inte så många olika så jag har bara koll på youtube och facebook.
Hoppas de uppdaterar facebook appen snart för den är verkligen PISS den som hänger med. Buggar å lever ett eget liv titt som tätt. Jag har dock kommit fram till att om man inte har den som en del av sin startskärm så sparar man sig mycket strul. Ett problem jag hade va att varje gång facebook appen strulade så kunde jag inte stänga ner den utan jag fick starta om hela telefonen. Till slut kom jag fram till att det var starskärms-widgeten som höll vid liv i den även då den hade buggat. Så nu kan jag åtminstone bara starta om Facebook appen när den strular....För det mesta får man väl säga för ibland funkar inte ens de.
Jag kan bara hålla med; att man överhuvudtaget tillverkar en fbapp utan notifications eller likes är ju närmast obegripligt, och alla buggarna ska vi ju inte ens tala om. Men vad gäller att den inte går att stänga ner - jag trycker på röda knappen, lägg på luren-knappen. Det fungerar. Nackdelen är att man måste logga in på nytt varje gång man tvingats på det sättet.. Fbappen suger, så är det. Vad gäller tangentbordet så är det suveränt, framför allt lösningen med tb, d-pad och on-screen i kombination är suverän. Jag skulle omöjligt kunna tänka mig en telefon utan riktigt tb nu...
Postad 27 October 2009 - 14:46
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Jag kan bara hålla med; att man överhuvudtaget tillverkar en fbapp utan notifications eller likes är ju närmast obegripligt, och alla buggarna ska vi ju inte ens tala om. Men vad gäller att den inte går att stänga ner - jag trycker på röda knappen, lägg på luren-knappen. Det fungerar. Nackdelen är att man måste logga in på nytt varje gång man tvingats på det sättet.. Fbappen suger, så är det.
Vad gäller tangentbordet så är det suveränt, framför allt lösningen med tb, d-pad och on-screen i kombination är suverän. Jag skulle omöjligt kunna tänka mig en telefon utan riktigt tb nu...
Men kan man inte avinstallera facebook-appen? Det borde väl gå, sen är den saken ur världen? Det är verkligen inte för facebook jag köper en telefon, facebook är bara larvigt ju  ! Låter bra med tangentbordet, men telefonen får gärna droppa i pris snart då den inte tillhör det senaste i mobiltelefonvärlden.
Postad 27 October 2009 - 17:04
BigF
-
BigF
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Mjukvaruversion 2.0 är tydligen släppt. Har inte min N97 kvar så jag har inte kollat själv.
Hoppas den löser de problem ni upplever med telefonen, annars kan jag rekommendera er att gå över till Android.
Postad 27 October 2009 - 17:16
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Mjukvaruversion 2.0 är tydligen släppt. Har inte min N97 kvar så jag har inte kollat själv.
Hoppas den löser de problem ni upplever med telefonen, annars kan jag rekommendera er att gå över till Android.
Håller precis på och uppdaterar min till 20.0.019
Postad 27 October 2009 - 18:18
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Håller precis på och uppdaterar min till 20.0.019
Okej, keep us updated om hur det går och om du ser ngra förbättringar osv  !
Postad 27 October 2009 - 18:20
wa.pean
-
wa.pean
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Scrollingen är ju lite långsam och internminnet verkar hanteras bättre, fick 10mb ytterligare ledigt ungefär. Annars är telefonen ungefär lika långsam som vanligt.
Postad 27 October 2009 - 20:35
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Laddade ner Opera mini 5 Beta, den är ju hur grym som helst jämnfört med förra.
Man måste lägga in rätta inställningar bara till skärmläget sen kirrar den hur bra som helst.
Helt ok snabb,,,jag kan ju inte direkt jämnföra med min 100 lina men helt ok.
Postad 27 October 2009 - 21:18
mattiassorman
-
mattiassorman
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Nu uppdaterar jag till nya mjukvaran, 20.0.019.
Någon som installerat den än?
Redigerat av mattiassorman, 27 October 2009 - 21:19.
Postad 27 October 2009 - 21:26
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
jag håller på jut nu, 145 mb tar lite tid att trycka in i den
Skall bli intressant om dom fått upp farten ännu bättre
Nu är min uppdaterad, testa håll ner exempel ÅÄÖ länge så ser ni en bra grej, sen fungerar scrollen extra fint.
Det är vad jag har hittat än så länge. Har ni hittat något intressant?
voip funkition står det men inget jag ännu hittat. Innan n97 kom ut så snackade dom om fullt skype stöd, verkar inte bli något sånt.
HIttade voip
anslutningar, admin inställnin, voip
Redigerat av dave333, 27 October 2009 - 22:15.
Postad 27 October 2009 - 22:07
radx
-
radx
-
Användare
-
-
124 inlägg
Uppdaterade min här. Den har verkligen blivit helt cp. Telefonen fryser efter en stund och rebootar bara av sig själv lite då å då..
Fast jag gjorde ett misstag vid uppdateringen.. Jag hade profilen "Möte" vald.. Jag tror man måste ha "Allmän" vald.. Så jag ska prova köra in uppdateringen igen och se om de hjälper. Kan väl säga att jag inte är direkt nöjd just nu.
Postad 27 October 2009 - 22:43
radx
-
radx
-
Användare
-
-
124 inlägg
Fan va detta blev jobbigt då. Det hjälpte inte att installera om firmwaren.. Nu blir det en total reset på hela telefonen istället då.. Hoppas de funkar.. Annars vet jag inte vad jag kan göra.
Postad 27 October 2009 - 22:58
Falken01
-
Falken01
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Skönt att Nokia höll löftet om att släppa uppdateringen i oktober. With 4 days to spare
Inte så dramatisk uppdatering som jag trodde. Kinetic scroll funkar finfint o mjukt. Om man drar i scroll-listen i contacts och i musikspelaren så dyker det upp stora A, B, C osv. så det är lätt att scrolla snabbt o hitta rätt.
Postad 27 October 2009 - 23:28
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Yepp, jag tycker 2.0 känns stabil och snabb.
Ett tipps till alla som tycker att n97 beter sig skummt, avinstallera addons som inte är något att ha, ta bort så många som möjligt och du skalll se att de bli bättre fart på den.
Någon som vet om det finns något fritt program för att aktivera vlandelning, dvs så man kan köra laptopen med 3g nätet.
Postad 27 October 2009 - 23:32
radx
-
radx
-
Användare
-
-
124 inlägg
Tänkte bara återkoppla ang mitt problem.
Jag har nu nollställt hela telefonen och sen startade telefonen upp, så fick jag konfigurera land, 3G anslutning osv..
Nu har jag lagt tillbaka en ett par gammal backup (tur som fan man hade en).. och nu verkar de som allt är prima.
Inga fler halvtrasiga ikoner och rödprickiga kraschskärmar.
En fin grej med 2.0 firmwaren är att nu är alla widgets uppdaterade också. Fan va fint. Slipper man bry sig om att uppdatera dem varje gång man kör en factory reset.. Fast på en normal telefon så behöver man inte göra en reset speciellt ofta iofs.. 
Allt är frid och fröjd på min sida just nu iaf. Nu ska jag utvärdera Facebook-appen igen. Se om den funkar bättre med 2.0.
Postad 28 October 2009 - 12:03
Bure719
-
Bure719
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Släpps inte 2.0 till alla N97 samtidigt? Jag hittar den inte. V12.0.026 är den senaste enligt NSU...
Postad 28 October 2009 - 12:04
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Hej, det är ingen som haft problem med repor på kameralinsen? Jag har läste en del på nätet om att linsskyddet ligger för tajt så att det repar kameralinsen efter ett tag.
Är det någon här som kan bekräfta eller dementera sådana uppgifter?
Postad 28 October 2009 - 12:11
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Hej, det är ingen som haft problem med repor på kameralinsen? Jag har läste en del på nätet om att linsskyddet ligger för tajt så att det repar kameralinsen efter ett tag. Är det någon här som kan bekräfta eller dementera sådana uppgifter?
Man får väl se till att om man har den i fickan, att det är rent i fickan. Kan kanske va jobbigt om man jobbar i ett grustag eller en gruva men vanligt folk så känns det som att det inte är en så stor risk. Släpps inte 2.0 till alla N97 samtidigt? Jag hittar den inte. V12.0.026 är den senaste enligt NSU... 
Körde appen prg uppdate då kom det info att koppla in pc och uppdatera.
Postad 28 October 2009 - 13:15
eddgge
-
eddgge
-
Användare
-
-
233 inlägg
Släpps inte 2.0 till alla N97 samtidigt? Jag hittar den inte. V12.0.026 är den senaste enligt NSU... 
Helt korrekt, alla kan inte uppdatera (iaf inte jag). Gå till den här sidan: http://europe.nokia....te/can-i-updateSkriv in koden som du hittar bakom batteriet på telefonen, för min N97 står det "Version: 12.0.026" som den senaste tillgängliga för just min enhet.
Postad 28 October 2009 - 13:52
noone2k
-
noone2k
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej, det är ingen som haft problem med repor på kameralinsen? Jag har läste en del på nätet om att linsskyddet ligger för tajt så att det repar kameralinsen efter ett tag. Är det någon här som kan bekräfta eller dementera sådana uppgifter?
Jag har problem med det och med extremt dålig mottagning med GPS och FM-sändare i förhållande till en Nokia N85. Jag har tänkt att lämna in telefonen för att ev. få detta fixat. Det är bara det att det är så tråkigt att vara utan telefonen för det är verkligen underbar.
Postad 28 October 2009 - 15:11
Falken01
-
Falken01
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Är det nån som dett en lista med full spec på vad som är ändrat/förbättrat i v20.0.019 jämfört med den förra?
Går inte att copy/paste från webläsaren fortarande...
Redigerat av Falken01, 28 October 2009 - 15:13.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|