Jag köpte + förra julen för 99:-
65 kronor i återbäring, 9 gratis frakter (29 x 9 = 261 kr), CD+ rabatter och koder 741 kr. Jag är nöjd.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
CDON.com - erfarenheter av denna butik?
Startad av
Unregistered80766140
, Apr 09 2005 11:30
1069 svar till detta ämne
Postad 02 December 2015 - 22:01 Jag köpte + förra julen för 99:-
65 kronor i återbäring, 9 gratis frakter (29 x 9 = 261 kr), CD+ rabatter och koder 741 kr. Jag är nöjd. Postad 04 December 2015 - 17:35
Fick idag mail om att minaBlack Friday-varor är försenade p.g.a. högt ordertryck. Men spelet jag beställde samma dag från Cdon kom i Onsdags.
Mina varor från Discshop, de dök upp på Måndagen precis som utlovat. CDON ÄR PINSAMT DÅLIGA PÅ LEVERANSER ! ! ! ! Postad 04 December 2015 - 18:41
Kan ju bero på att CDON är oerhört mycket större än Discshop. Postad 04 December 2015 - 18:58
Och? Enligt min utsago borde ett stort företag som CDON kunna bemanna upp och hinna leverera ut!!!! Var just inne på CDONs facebook-sida och läste lite, uppenbarligen betydligt fler än jag som är trött på de! Postad 04 December 2015 - 19:07 cdon är sviniga som fan. bara säljer och säljer utan att leverera. Folk har väntat mer än en vecka nu på sina grejer och dom ljuger och skyller på olika saker hela tiden beroende på vem som sitter i chatten just då. Hatar verkligen när företag blir så stora att dom kan skita i sina kunder.
Det är inte acceptabelt att behöva vänta i över en vecka på ett paket. och inte heller acceptabelt att ljuga om varför dom är försenade.
Jag tror att dom sålt massa grejer dom inte har på lager. tex ps4 som många har beställt men inte fått. Men spelet dom beställt brevid har kommit.
Jag själv har beställt ett ps4 som jag beställde i tisdags morgon. Står fortfarande "behandlas" på min order vilket betyder att dom inte har gjort ett skit med min order. ändå står det leveranstid 1-3 dagar som leveranstid.
Mest störande är det också att dom bara ger sina j-vla standardsvar till allting istället för att svara ordentligt. Får dom dessutom frågor dom inte kan svara på så avslutar dom bara chatten (som är enda sättet att kontakta dom på)
Hade jag vetat att dom var så här dåliga så hade jag beställt på ett annat ställe trots att cdon var billigast. Postad 04 December 2015 - 19:09 Tydligen/uppenbarligen så blev Cdon (och många andra e-handlare) tagna på sängen över den enorma köpkraften som fanns under Black Friday. Så det är väl inte så konstigt att de ligger efter. Naturligtsvis ingen tröst men sånt som händer. Postad 04 December 2015 - 19:13
Skönt att höra att någon mer än jag är bitter! Som tur är så har jag inte vidare bråttom med mina beställningar då det fortfarande är 20 dagar kvar till julafton. Sitter dock i chatten nu och tänkte kräva kompensation, något ska man fan ha!
Många handlar gick ut med att de hade bemannat upp och liknande för att klara av den kommande rushen, så det kan inte ha kommit som en överraskning! Att jag dessutom fick min första beställning känns som om de inte har bemanningsproblem på CDON, snarare att de har riktigt allvarliga allmänna problem som de döljer! CDON hade ju dessutom en väldans massa Black Friday-deals förra året, så de om några borde ju varit väl förberedda! Postad 04 December 2015 - 19:20 Förra året fick Cdon in 100.000 ordrar på Black Friday och i år sålde de för ändå mer, min gissning är att de inte hade 100.001 ordrar utan betydligt mycket mer. Det finns en gräns för hur mycket man kan bemanna upp och klara av inom rimlig tid, dygnet har bara 24 timmar osv.
I värsta fall kan du alltid avbeställa och lägga order hos någon annan, så slipper du ovissheten. Postad 04 December 2015 - 19:23
Det komiska är ju det att de fortfarande garanterar leverans innan jul om du beställer senast 20/12. Om de nu ligger en vecka (and counting) efter redan nu och fortsätter bomba ut nya erbjudanden varje dag hur ska de då kunna komma ikapp till jul? Vågar du dig på en gissning? Om man nu fick in 100.000 ordrar förra året när BF var relativt nytt i lilla Svedala så kan de ju knappast förväntat sig en mindre anstormning iår... Redigerat av MartinAberg, 04 December 2015 - 19:23. Postad 04 December 2015 - 19:25 Jag beställde hobbit och harry potter boxen i måndags. Den är inte packad än men enligt chatten så finns den på lager.
De måste ha fått in väldigt många fler beställningar än de beräknat för att ha sådan försening. Postad 04 December 2015 - 19:26 Enligt SvD så ökade e-handeln från förra årets Black Friday med 82% och Qliro (som äger bland annat Cdon) ökade besöksantalen till sina siter med 50% och krängde totalt 800.000 varor. Nu ingår såklart fler siter i Qliro men Cdon är den absolut största.
Ang leverans innan jul så är det nog nånting som man kletat upp på sliten som en del av en ordinarie justering utan att tänka på det orderinflöde man haft. Olyckligt förstås. Redigerat av htiawe, 04 December 2015 - 19:26. Postad 04 December 2015 - 19:29
skitsnack. det är inte första gången dom har black friday. det kan knappast kommit som en överraskning. men problemet är ju inte att dom bara är försenade lite. Det verkar ju inte vara någon som fått sina varor.
jag är bitter som fan faktiskt. alla andra firmor klarade av att leverera i tid. det är bara cdon som är värdelösa. en fet ersättning av något slag måste man kunna begära. hur snabbt får man hjälp via chatten? Postad 04 December 2015 - 19:29 Jag beställde för övrigt en Qnap NAS i lördags och fick den idag, men orderstatus är inte förändrad på hemsidan. Samt att jag fick det där mailet idag om att allt var försenat. Postad 04 December 2015 - 19:31
det är just det som är problemets. Dom tänker inte. ett gäng amatörer är vad dom är. det står fortfarande 1-3 dagars leveranstid på alla deras grejer. hur svårt kan det vara att ändra den meningen? förslagsvis till "har ingen aning om när vi levererar. Den kommer när den kommer" Postad 04 December 2015 - 19:33 Hanterar man 100.000+ ordrar på en dag så är man nog ingen amatör.
Dock är det olyckligt att det kommuniceras ut något som är felaktigt. Mest troligt för att det är något som är bestämt sedan månader i förväg och som webbteamet gjort, som inte har något med övriga rörelsen att göra. Däremot kan jag hålla med om att supporten kan vara fruktansvärt slö att få svar från. Postad 04 December 2015 - 20:02
dom hanterar inte en enda order vad det ser ut som . jobbar du på cdon eller är du bara väldigt väldigt förstående? Postad 04 December 2015 - 20:06 Nej, jag jobbar inte på Cdon och jag är väldigt glad att jag inte gör det med tanke på den arbetsbelastning de verkar ha. Deras site gick ju ner ett antal gånger under BF. Komplett hade väl också problem vad jag förstod.
Jag är lika irriterad jag på att inte få mina saker i tid men med de enorma orderingångar de verkar ha haft så kan jag inte vara annat än förstående för att det till slut inte finns möjligheter att tillhandahålla den service som förväntas i den organisation man satt upp för att hantera sin dagliga omsättning. Postad 04 December 2015 - 20:11
som sagt tror jag inte på det. jag tror inte bara att dom har det stressigt. för dom ljuger och säger olika till alla som frågar varför det tar lång tid. dom har inte grejerna på lager. så enkelt är det. Postad 04 December 2015 - 20:15 Nu vet jag inte vad du köpt men det är mycket troligt att det du beställt inte finns på lager. Mycket av det som Cdon säljer går inte från dem utan säljs genom cdon.se från en av alla företag som valt att sälja sina produkter genom Cdon. Så det är mycket möjligt att det inte finns på lager.
Men ja, det är trist att de inte kunnat ordna upp sin kommunikation ut till kunderna så att det inte väcks en massa huvudbry kring vilket budskap som är det korrekta.
För övrigt fick jag just mail om att mitt paket lämnats in till Posten, paketet jag hämtade ut i eftermiddags. Postad 04 December 2015 - 20:21
har beställt ett ps4 . det står att det ska finnas i lager. uppenbarligen gör det inte det.
dom skyller först på att det är stressigt på deras lager. Sen skyller dom på postnord. sen skyller dom på att det är fel på deras system och att det inte står på sidan när något har skickats iväg.
ska dom ljuga kan dom väl åtminstone enas om att komma med samma lögn, annars blir det ju bara pinsamt. Postad 04 December 2015 - 20:22 Nu kan man ju inte lägga allt på CDON. Jag beställde en ny elvisp åt frugan för tre dagar sedan och den levererades igår, avsändare var tretti.se Postad 04 December 2015 - 20:29
vad menar du?
hänger 30 ihop med cron på något sätt ? Postad 04 December 2015 - 20:30
Det jag beställde från CDON levererades iaf från tretti. Postad 04 December 2015 - 20:31 Tretti ägs av Qliro, som äger Cdon. Qliro äger även Nelly, Gymgrossisten, Bodystore osv och deras varor säljs både via sin egen hemsida men också via t.ex Cdon. Postad 04 December 2015 - 20:36
Jag beställde senaste Hobbit-filmen i måndags på cybermonday med 20%, kom idag. Filmerna jag beställde på Black Friday skickades idag som först så de kommer först på måndag. Postad 04 December 2015 - 20:40 Jag har fått alla filmer (BF), kommer att fortsätta beställa där oavsett om det kommer strula någon gång.. Dock har jag förståelse om man blir besviken, vi är ju olika Postad 04 December 2015 - 20:41
jag förstår. tämligen stor koncern Postad 05 December 2015 - 05:13 Jag kommer att beställa med, priserna är ju som regel bra på CDON. Det som stör mig är att det tagit de en hel vecka att gå ut med något som de visste redan i Lördags!!!!!!! Postad 05 December 2015 - 11:09 har pratat med chatten nu. han sa att min order kommer i början på nästa vecka. jag frågade hur han kunde vetes det eftersom han strax innan sa att han inte visste för att dom är försenade och att dom bara jobbar så fort det går. jag litar inte alls på att mitt paket kommer då. speciellt inte eftersom folk har fått vänta väldigt mycket längre än vad jag hittios har gjort.
frågade också hur dom kompenserade dom drabbade och fick till svar att jag kunde få en rabattkod på 50kr (som jag tackade nej till)
jag frågade igen när min order kom och han sa "du har ditt paket i början på nästa vecka" då skrev jag att "då har jag ditt ord på det" men då ändrade han snabbt och sa att han inte kunde lova något
med andra ord var det bara nåt han kastade ur sig. dom dom är lärda att göra där tydligen. Förstår inte varför dom måste ljuga. Kan dom inte bara säga som det är istället? även om det tar längre tid så känns det ändå bättre för mig som kund. Postad 06 December 2015 - 00:07 Det är ju onekligen irriterande när leveransinformationen på sidan är ren fiktion.
Man hade sluppit mycket klagomål om man sett till att ha en webbutik med relevant och korrekt information.
Jag köper endast där om jag inte har några krav på snabb leverans. Postad 07 December 2015 - 22:52
Inte ens ånger rätten hade du lyckats med.
När Ordern går över till behandlas har dom lämnat över detta till Lagret. "PostNord" då går det ej längre att avbeställa ordern utan man får vänta in ordern och be ombudet
Dock i detta fall lovade Cdon att stå för returfrakten och dom har skjutit fram förfallodatumet på min faktura.
Beställde varan runt 20.30 på BF och kontakta dom på Måndag runt 9.30 på chatten och hade gått över till aktiviteten "behandlas" så då gick det ej att Avbeställa.
Ska ha skickats i Lördags alltså 5 dagar efter kontakten att jag ville avbeställa så enligt mig har dom väldigt struligt sätt att avbeställa varor och har du dessutom betalat varan så kommer det ta 4 veckor innan ni har pengarna tillbaka.
"Kommer undvika Cdon framöver." Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 07 December 2015 - 22:56. Postad 08 December 2015 - 12:04 Väntar ännu på min BF beställning på 7 tv-säsonger och 4 filmer. Allt i beställningen står som "behandlas" och alla produkter finns i lager sedan mitten av förra veckan. Betalningen har de förstås tagit. Kan man räkna med någon vecka till innan det skickas? Har inget emot att vänta då det var mycket bra priser under BF, men CDON kanske borde ändra så de tar betalningen först då beställning skickas. Postad 08 December 2015 - 12:16 Beställer ofta och mycket från CDON, har full förståelse att det under perioder med högt beställningstryck tar några dagar längre tid. Går jag till systembolaget en fredagseftermiddag klockan 17.00 begriper jag att det tar längre tid än det gör en tisdag förmiddag klockan 11.00... Postad 08 December 2015 - 12:17
Min order står fortfarande som behandlas. Det skall inte ta över 1 vecka att packa 2 boxar. Postad 08 December 2015 - 15:25
Förvisso, men när leveranstid uppges som 1-3 arbetsdagar och en vara efter snart 7 arbetsdagar inte är postad så är det knappast en fördröjning man enkelt kan ursäkta med att man sålde bättre än väntat. Det är min övertygelse att man aldrig skall beställa julklappar på CDON under December månad, och det bygger på mina erfarenheter. Du må ha haft bättre tur men det hjälper inte oss som stått utan de klappar som CDON misslyckats att leverera. Postad 09 December 2015 - 08:21 Min BF beställning skickades tydligen från lagret igår. Fick e-mail igår kväll. Postad 09 December 2015 - 13:00 Jag gjorde en beställning i helgen som ännu inte behandlats av CDON.
Under tiden har jag (senare) beställt från Discshop.
Den leveransen har jag redan fått hem.
Jag kan förstå om CDON har mycket att göra men Discshop är ju också ett stort företag och verkar ha bättre packnings- och leveransrutiner.
CDON: Skriv inte leverans 1-3 dagar om det inte stämmer, så slipper ni besvikna kunder. Skriv som det är istället. Postad 09 December 2015 - 13:16 Nu har de ändrat min order till skickad efter 8 arbetsdagar. Jag fick en kundenkät mailad till mig, det blev inte så bra betyg den här gången Postad 09 December 2015 - 13:33 *suck* Nu har man även stängt av chatten så nu kan man inte ens kontakta dom på ett snabbt och vettigt sätt. För skickar man ett mail till dom så tar det minst 24 timmar att få svar... Postad 11 December 2015 - 09:26
Det räcker inte med 24h. Har fortfarande inte fått svar efter 48h nu.
Som FEA sa, skriv inte 1-3 dagar om de inte kan hålla det. Ska fira en födelsedag ikväll, men nu blir födelsedagsbarnet utan present pga CDONs bristandw information och rutiner. Postad 12 December 2015 - 15:34 Jag fick "kompensation" från CDON för den sena leveransen i alla fall.
Istället för att skicka den blu-rayfilm jag beställt och betalat för så fick jag av misstag en blu-raybox Postad 12 December 2015 - 17:27 Har du anmält det till dem? Postad 12 December 2015 - 17:33 Beställt två t-tröjor av dom men inte fått. Gått över två veckor, andra varor från samma order har kommit. Mailat dom men inte fått svar.. Råkat ut för detta en gång innan. Förstår att dom har mycket att göra, men ett företag som CDON ska givetvis anpassa sin bemanning när det är sådant högt tryck som det är nu. Finner det riktigt dåligt. Postad 12 December 2015 - 19:50
Det är ju plåster på såret för att de skickade fel film och dessutom försent... Postad 14 December 2015 - 22:22
Håller med. De har haft liknande problem tidigare så de borde ha varit förberedda kan man tycka.. Postad 15 December 2015 - 00:24 CDON lovar saker men sen ändrar de sig i nästa mail. De går absolut inte att lita på, beställde en mobil för 4444kr, Nu vill de ha 6111kr när de levererat den, trots den kostade 4444 när jag beställde. Oseriöst företag, Gör ej affärer med CDON! Postad 15 December 2015 - 01:55
Har nog bara positivt att säga om CDON. Brukar bli ett gäng beställningar om året av olika slag och har aldrig blivit lurad.
Postad 15 December 2015 - 14:16 Fick svar till slut av supporten, där hon tyckte Jag ska jaga runt på mitt lokala postkontor och sedan höra av mig till dom. Rena fjanteriet anser jag. Svarade med ett par väl valda ord.. Postad 15 December 2015 - 15:29
Det är dessutom så att om Posten har din försändelse så skickar de två påminnelser till dig om du inte hämtar den, om de nu har försändelsen; vilket alltså inte verkar troligt. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |