* Officiell tråd - Pentax K-7 *
1249 svar till detta ämne
Postad 05 January 2010 - 23:48
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Fel???? Hej Snabb fråga..läser och läser och läser..Hittar bara att man skall ladda batteriet i 390 min (6,5Tim) men fick uppfattningen här i tråden att det var ett dygn..vad gäller?!?
och sen står det i svenska instruktionsboken att det skall lysa rött men min lyser grön?!?
Tack för snabba svar.. /Robban
Menar du laddaren? Den lyser grönt när den laddar. När lampan slocknat är batteriet laddat. Och ja. Det tar lång tid. Sen kommer det fortfarande att ta tid vid varje laddning, men det är ett toppen batteri det där. Har pressat mitt i två dagar i extrem kyla men det visar 100% fortfarande. Alltså. Batteriet laddar när det lyser grönt. Har lampan slocknat så är det klart. Skall inte ta ett dygn dock.
Redigerat av Mikael_R, 05 January 2010 - 23:52.
Postad 05 January 2010 - 23:49
Unregistered05a7d42c
-
Unregistered05a7d42c
-
Beroende
-
-
1345 inlägg
Vet inte hur lång tid det tar, men när laddningen är klar så slocknar lampan på laddaren och laddningen avbryts.
Edit: Enligt manualen ska det ta max 390 minuter.
Det verkar som Pentax bytt färg på dioden sen manualen skrevs.
(Kan dock tycka att det är mer logiskt att ha en röd diod som lyser under laddning och/eller en grön som lyser när laddningen är klar)
Redigerat av Unregistered05a7d42c, 05 January 2010 - 23:53.
Postad 06 January 2010 - 01:05
Knegarn
-
Knegarn
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
SUPERTACK för snabba bra svaren!!
Håller med..käns så fel att ha en grön lampa VID iLADDNING...eller att det s locknar helt då det är klart....
löjligt igentligen då prisskillnaden på att fixa röd vid laddning och sen grön vid klar är ju så försummbar..rör det sig om ören och det hade jag gärna lagt ut extra...
Vet ju då man både har fått kablen urdragen av "smart" F.D sambo eller inte lyckats få i batteriet riktigt som då har släppt kontakten sen efter liten stunds laddning och uppvärmning... :-( :-( :-(
jaja..SNART dax å ladda i batteriet i kamran då å starta upp den!! :-)
/R
BTW,testade nya objektivet på min gamla SFXn och det verkade funka klockrent!! :-) :-) :-)
Postad 06 January 2010 - 07:45
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Grattis till nya kameran Knegarn, kul att du fick den till slut! Nu får du bjuda oss på lite vackra bilder från den. Sikta och skjut!
Postad 06 January 2010 - 11:10
Knegarn
-
Knegarn
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Grattis till nya kameran Knegarn, kul att du fick den till slut! Nu får du bjuda oss på lite vackra bilder från den. Sikta och skjut!
Tack..vet inte om det blev fel men fick en Fransk/Spansk/Italensk bok med till kamran....Så får försöka läsa den Svenska vid datorn eller ringa Grannkommun Kungsör och kolla priser..;-) Är ju småbarnsfar så massa åttaganden och julgransplundringar och sånt så får ju inte MIN tid till kamran..jaja..blir inatt då..så kommer fler frågor och synpunkter här då..;-) Ha det gött alla! /R
Postad 06 January 2010 - 11:23
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Grattis Knegarn! Äntligen får man säga  Om du inte fick med någon vettig manual kanske denna kan vara nåt: http://www.amazon.co...7/dp/1600596223Tydligen ett bra sätt att lära sig det mesta om kameran. Det har jag iaf intryck jag läst om de föregående modellerna
Postad 07 January 2010 - 23:59
hoogey
-
hoogey
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Börjar sakta men säkert komma igång med min K-7. Har börjat fota i RAW, men inser att jag inte orkar redigera/"framkalla" alla bilder manuellt. Vet ni om det finns något vettigt program som gör konverteringen till jpg eller motsvarande automatiskt? Tänker mig helt enkelt att man öppnar RAW-filen och väljer kameran (Pentax K-7) och så görs de justeringar som annars skulle gjorts automatiskt i kameran (vitbalans, korrigering för färgstick etc som är kända för just kameran osv...) Hänger ni med?
/h
Postad 08 January 2010 - 00:29
Unregistered05a7d42c
-
Unregistered05a7d42c
-
Beroende
-
-
1345 inlägg
Det blir ännu enklare om du fotograferar i både jpg och RAW, då kan du antingen spara RAW-fileran för framtida bruk eller helt enkelt radera de om du är helt nöjd med jpg.
Postad 08 January 2010 - 09:04
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Jag är väldigt förtjust i lightroom. Då importerar du bilderna till en databas med dina förvalda inställningar. Sen väljer du bara de bilder du vill använda och exporterar dem från programmet till jpg i önskad mapp. Du kan välja hur många bilder du vill och exportera alla på en gång. När du vill titta på bilder du inte exporterat använder du bara lightroom som är väldigt överskådligt och lättarbetat.
Postad 11 January 2010 - 01:17
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Äntligen kommit till skott (efter mycket vånda)  , kameran är beställd från Tyskland (Pixxass) med kit objektivet18-55/3,5-5,6 AL WR, blir sedan att komplettera den med glugg Pentax SMC-DA 16-45/4 ED AL.
Som vanligt så är man ute i sista sekunden får se om jag hinner utnyttja Pentax Cashback möjligheten, om inte så har jag bara att skylla mig själv för hopplös klumpig planering!
Som vanligt med lite dyrare beställningar så finns det lite "kalla fötter" känslan, men vi får se hur det känns då jag fått hem kameran.
Härligt med att Pentaxtråden är så aktiv!
Postad 11 January 2010 - 10:46
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Äntligen kommit till skott (efter mycket vånda) , kameran är beställd från Tyskland (Pixxass) med kit objektivet18-55/3,5-5,6 AL WR, blir sedan att komplettera den med glugg Pentax SMC-DA 16-45/4 ED AL.
Hade jag varit dig hade jag hellre köpt en DA*50-135!
Postad 11 January 2010 - 14:59
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Då jag reser ganska mycket så blir det mycket landskapsbilder och bilder på o i byggnader, då tror jag att en vidvinkelzoom kommer till mest användning, visst är DA*50-135 ett bra objektiv men inte mitt prio 1 i dagsläget.
Knegarn hur gick det med den svenska bruksanvisningen fick du nått gehör från kungsör?
Postad 11 January 2010 - 15:04
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Jag tror ett vidvinkligare objektiv hade varit bättre om det är VV som du söker
Sigma 10-20 t.ex. Toppat med ett 55-300 och kanske ett macro har du det som krävs i de flesta situationer.
Postad 12 January 2010 - 00:15
Knegarn
-
Knegarn
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Knegarn hur gick det med den svenska bruksanvisningen fick du nått gehör från kungsör?
Tjabba.. Det gick dåligt..dom håller på å "diskuterar" med importören vems ansvar det är att ha såna böcker... Trodde det var förtjänst på såna sake så alla ville ha det men låter ju inte direkt så... Kollade mer på det Engelska tipset jag fick men inser att då mitt teckniska kunnade är lika med NOLL på Svenska så lär ju inte en Engelsk skrift göra det lättare... Har dock fyrat av ett drygt hundratal bilder nu och är GRYMT BESVIKEN på kamran... Blir dock lite mer glad för varje sak jag hittar bot på i kamran och instruktionen...men hade jag haft tiden (Eller rättare sagt prioriterat tiden RÄTT! !) så hade jag läst mer i instruktionsboken innan och satt mer mer in i kamran och då hade det kanske vart annorlunda... Är som sagt min första DIGITALA systemkamra och det är SÅÅÅååå mycket nytt och annorlunda saker att fatta,lära sig och förstå.. men när jag har fått så pass mycket mer kunnade,samma kunnande som den SÄMSTA av er här inne så blir det nog en fröjd och lyckliga stunder...;-) Skall "plugga" vidare i den nerladdade Svenska manualen.. bättre än ingen alls... Ha det gött! ! /R
Postad 12 January 2010 - 02:41
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Tjabba.. Det gick dåligt..dom håller på å "diskuterar" med importören vems ansvar det är att ha såna böcker... Trodde det var förtjänst på såna sake så alla ville ha det men låter ju inte direkt så... Kollade mer på det Engelska tipset jag fick men inser att då mitt teckniska kunnade är lika med NOLL på Svenska så lär ju inte en Engelsk skrift göra det lättare... Har dock fyrat av ett drygt hundratal bilder nu och är GRYMT BESVIKEN på kamran... /R
Jag förstog att det skulle vara mycket svårt att få tag på en svensk bruksanvising, det tragiska i det hela måste vara om någon som köpt den av svensk leverantör och tappat bort den svenska bruksanvisningen. Är du grymt besviken på vad kameran presterar eller är det p.g.a dina bristande kunskaper på att fotografera med systemkamera? Det blir att printa ut den svenska bruksanvisningen på jobbet, kommer att bli väldigt populär då det är så många sidor!
Postad 12 January 2010 - 08:20
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Tjabba.. ..... Har dock fyrat av ett drygt hundratal bilder nu och är GRYMT BESVIKEN på kamran...
Hej Har du fotat inomhus i auto-läget med blixt då eller? För då kan jag förstå om du är besviken. Bilderna blir klarare än men inte särskilt mycket bättre än en vanlig kompaktkamera. Lika med utomhusbilder i snölandskap, där måste man applicera en exponeringskompensation på ca 1,5 steg (hur avancerat lät det där?) (Håll in knappen med ett +/- tecken på och rulla på ett hjul, kameran tror att snön är grå och du säger åt kameran att snön är vit genom att göra så). Starta en tråd och länka till den härifrån där du postar dina "dåliga" bilder så vi kan hjälpa dej att hitta rätt inställningar osv. Sen kan jag även rekommendera Scott Kelbys böcker Digital Fotografi, finns i 3 delar hittills. De är jättebra för en total nybörjare som du. Med lite ansträngning kan du inte bli missnöjd med den kameran. Lycka till!
Postad 12 January 2010 - 14:41
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Lika med utomhusbilder i snölandskap, där måste man applicera en exponeringskompensation på ca 1,5 steg (hur avancerat lät det där?) (Håll in knappen med ett +/- tecken på och rulla på ett hjul, kameran tror att snön är grå och du säger åt kameran att snön är vit genom att göra så).
För oss "mindre begåvade" i detta ämne mera du + 1,5 på exponeringskompensationen, för att vara mer tydlig?
Redigerat av RedMarathon, 12 January 2010 - 14:42.
Postad 12 January 2010 - 14:57
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Kamerors ljusmätning förstår inte att det är ljus snö utan tolkar det som grått (som gräs, hud mm "grått"). För att få upp exponeringen till att snö blir vitt ("längre åt höger i histogrammet") får man exponeringskompensera +. Detta gäller troligen alla kameror och är ingen issue som just K-7 har. Knegar'n: Som föreslagits, starta en egen tråd där du vädrar problem och postar exempelbilder så kommer vi säkert hjälpa dig på spår igen
Postad 12 January 2010 - 15:34
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
För oss "mindre begåvade" i detta ämne mera du + 1,5 på exponeringskompensationen, för att vara mer tydlig?
Precis så menade jag!
Postad 17 January 2010 - 16:08
access
-
access
-
Forumräv
-
-
512 inlägg
Bra med vädertätat objektiv och hus då man är dum nog att gå ut och fotografera i snöyran i Umeå.    Hunnit smälta och rinna av den på bilderna, men var helt täckt med snö och bara rann vatten när den kom inomhus. Kan också meddela att linshuvan är bra på att skopa upp all snö som kommer flygande.  (Jättebra bilder man får från en S-E K750i också  )
Postad 17 January 2010 - 17:45
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Bra med vädertätat objektiv och hus då man är dum nog att gå ut och fotografera i snöyran i Umeå. Hunnit smälta och rinna av den på bilderna, men var helt täckt med snö och bara rann vatten när den kom inomhus. Kan också meddela att linshuvan är bra på att skopa upp all snö som kommer flygande.  (Jättebra bilder man får från en S-E K750i också )  Härligt! Jag tappade kitobjektivet ner i djup snö när jag var ute sist. Fick lite hjärt stillestånd först men sen kom jag på att det var lugnt.
Postad 17 January 2010 - 18:28
hoogey
-
hoogey
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Tre frågor:
1) Har tappat bort linsskyddet till standardobjektivet som ingår (18-55 mm). Vet ni var jag kan köpa ett nytt?
2) Har dessvärre använt kameran en hel del utan någon skyddsplast på LCD-displayen. Vad har ni köpt för plastfilm / LCD-skydd? (bättre sent än aldrig...)
3) Funderar på att komplettera med en mikrofon för filminspelning (i väntan på riktig filmkamera). Någon som har erfarenheter/förslag?
/h
Postad 17 January 2010 - 19:17
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
3) Funderar på att komplettera med en mikrofon för filminspelning (i väntan på riktig filmkamera). Någon som har erfarenheter/förslag?
/h
En Rode Stereo VideoMic kanske är av intresse..? http://www.youtube.c...h?v=1Ib7NMGAKVUhttp://www.youtube.c...h?v=t590mVnZ37UMen om det är typ tyst inomhus så hörs ett ssssss-ljud.
Postad 17 January 2010 - 19:59
hoogey
-
hoogey
-
Amatör
-
-
66 inlägg
En Rode Stereo VideoMic kanske är av intresse..? http://www.youtube.c...h?v=1Ib7NMGAKVU http://www.youtube.c...h?v=t590mVnZ37U
Men om det är typ tyst inomhus så hörs ett ssssss-ljud.
Najs! Då återstår bara mina andra två frågor - någon som har koll? /h
Postad 17 January 2010 - 20:09
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
1. Jag har köpt några bakre lock på ebay. Det finns även framlock i olika gängdiametrar. Vilken offbrand som helst borde funka och finns säkert mer lokalt om du letar.
2. Jag har aldrig haft skydd i 2 år. Vet inte om jag fått några microskopiska repor, men bry mig inte så mkt isåfall. Sakerna är till för att användas. För ett tag sedan hade vi en tråd om just detta. Några körde utan, några hade provat skyddsplast och var missnöjda och några var nöjda. Prova och sök så kanske den dyker upp
Postad 17 January 2010 - 22:29
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Härligt "access" att du testat ekipaget, för det har ju varit riktigt skitväder här uppe!
När kommer bilderna på dagens fotografering, intressant att veta vad det är som får ut dig i detta väder för att fota!
Fråga angående fjärrkontroll!
Pentax Fjärrkontroll F
Pentax Fjärrkontroll kabel
Varför är den med kabel dyrare än den utan, har tänkt använda en fjärr för nattbilder?
Viket stativ rekommenderar ni, utan att bli runierad?
Förhoppningvis så kan jag hämta ut kameran imorgon, men postgången med paket brukar alltid vara segslitet då det skall till mig, ger mig fan på att efter UPS importskanningen i Bromma så sattes det på rensläde till mig och renen är nog ihjälkörd i höjd med Ö-vik!
Har iallafall ropat in Pentax 16-45/F4 på tradera!
Redigerat av RedMarathon, 17 January 2010 - 22:42.
Postad 18 January 2010 - 19:05
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Kan ni tänka er kameran kom idag med bud, jo jag tackar!
Hinner med att utnyttja Pentax Cashback också så nu har formuläret fyllts i och kommer att postas det imorgon!
Håller på att ladda batteriet så mer bekanskap med kameran får tas i morgon!
Redigerat av RedMarathon, 18 January 2010 - 19:06.
Postad 19 January 2010 - 03:57
LCDGuide
-
LCDGuide
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Sådär, då har jag äntligen fått min kamera 
Köpt och importerad från USA av kompisen, skickad med svenska posten.
Störst problem med frakten var så klart svenska posten som tappade port det i systemet.
Låg på servicestället men servicestället hade missat att scanna in det (resultatet var en förlorad fotohelg och sen såg man själv paketet ändå på hyllorna).
Nog om frakt.
Första intrycket av kameran är att den är byggd som en pansarvagn.
Robust och har bra grepp.
Vädertätade objektivet 15-55mm var perfekt för lite nattfotografier i Stockholmsnatten.
Det första jag noterade var en hel del hot pixels vid långa slutartider.
Gröna, blå, lila, röda pixlar lite här och där.
Detta löstes lyckligtvis av en firmware update till 1.02 .
Ska göra lite fler tester senare.
Postad 19 January 2010 - 09:01
access
-
access
-
Forumräv
-
-
512 inlägg
Härligt "access" att du testat ekipaget, för det har ju varit riktigt skitväder här uppe! När kommer bilderna på dagens fotografering, intressant att veta vad det är som får ut dig i detta väder för att fota!
Var tvungen att gå ut en sväng efter min kusins läkarexamensfest för att vakna till liv. Här kommer iaf ett axplock av bilder från vandringen. Alla är efterbehandlade till viss mån för att bättre framhäva det underbara vädret.      … och som bonus, en våt och kall fotograf med kondens på frontelementet …
Postad 19 January 2010 - 19:41
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Kan tänka mig att en läkarexamen gör att man behöver frisk luft oavsett väder. Då är det skönt med rekreation vid Nydala!
Jag gillar det 3:dje kortet (mellersta).
Postad 20 January 2010 - 17:58
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
PASSA PÅ!!!
Cyberphoto.se säljer nu Pentax K-7 Hus + SMC-DA 18-55/3,5-5,6 AL WR Kampanjpris 9995:-!!!!
Postad 20 January 2010 - 18:03
access
-
access
-
Forumräv
-
-
512 inlägg
PASSA PÅ!!!
Cyberphoto.se säljer nu Pentax K-7 Hus + SMC-DA 18-55/3,5-5,6 AL WR Kampanjpris 9995:-!!!! 
Holy shizzle!
Postad 20 January 2010 - 18:20
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Oj då, säg bara inte det till Knegarn!
Postad 20 January 2010 - 18:48
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Där ser man. De borde nte sälja många "endast kamerhus" nu för 11480:-  Ganska imponerande utmärkelsesammanfattning de har på sidan förresten:
Postad 20 January 2010 - 19:20
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Detta är säkert första tecknet på att Pentax kommer att sänka priset på kameran då deras kampanj nu är över!
Så brukar det ju vara i elektronikbranchen.
Skall bli intressant och se hur andra butiker kommer att agera!
Postad 20 January 2010 - 19:26
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Givetvis sjunker priserna med tiden  När de kommit ner tillräckligt kommer det en ny modell osv
Postad 20 January 2010 - 21:46
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Inte gråta över spilld mjölk
Postad 21 January 2010 - 09:21
Knegarn
-
Knegarn
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Bara för att min kamra precis ska betalas...
/R
Postad 21 January 2010 - 09:58
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Bara för att min kamra precis ska betalas... /R
Givetvis. Beklagar timingen... Hur går det annars? Har du fått ordning på sakerna?
Postad 21 January 2010 - 10:48
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Fan va sugen jag blev på att uppgradera till en K-7 nu då!
Postad 21 January 2010 - 10:51
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Fan va sugen jag blev på att uppgradera till en K-7 nu då!
Så oväntat
Postad 21 January 2010 - 10:59
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Håller mig nog i skinnet, är så förbanant nöjd med min k-x. Är väl egentligen bara vädertätningen jag saknar. Den dagen jag ser kittet för 8k nytt eller begagnat slår jag till.
Postad 21 January 2010 - 13:20
mayro
-
mayro
-
Mästare
-
-
3556 inlägg
Det är ju bara att returnera den i stället för betala den...
Postad 21 January 2010 - 22:45
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Håller med Mayro, Pixmania har väl en garanti att man kan skicka in varan om man inte är nöjd! Knegarn du kanske inte skall ha så bråttomt! Såg på Cyberphoto's hemsida att staus för K7:an var tillfälligt slut och inget datum då den ev skulle komma in! Är det någon som fått åter några pengar från Pentax Cash Back kampanjen, såg i och för sig att det skulle ta upp till 8 - 12 veckor?
Postad 22 January 2010 - 09:41
Mange76
-
Mange76
-
Forumräv
-
-
534 inlägg
Nu händer det grejor, 9990kr nu även hos fotokungen inklusive 18-55VR 
Kan man vänta sig ännu billigare snart tro? Lär nog lägga en order i kväll när jag kommer hem från jobbet, vågar inte vänta och inse att priserna klivit tillbaks upp igen sen
Redigerat av Mange76, 22 January 2010 - 09:42.
Postad 22 January 2010 - 19:01
Mange76
-
Mange76
-
Forumräv
-
-
534 inlägg
Ska man ta med en Tamron 70-300mm i beställningen kanske, förstår att det inte är ett proffsobjektiv men kanske värt 1700 tills man samlat ihop till något bättre?
Postad 22 January 2010 - 19:42
Supernaut77
-
Supernaut77
-
Guru
-
-
4148 inlägg
Ska man ta med en Tamron 70-300mm i beställningen kanske, förstår att det inte är ett proffsobjektiv men kanske värt 1700 tills man samlat ihop till något bättre?
Tammy 70-300 innebär bara en längre väntan tills du får råd med 55-300
Postad 22 January 2010 - 23:30
Mange76
-
Mange76
-
Forumräv
-
-
534 inlägg
Sant det Supernaut77 så skippade det
Postad 26 January 2010 - 18:11
Mange76
-
Mange76
-
Forumräv
-
-
534 inlägg
Nu så är man äntligen en lycklig Pentaxian, fasen va den sitter bra i handen trots att den är hyfsat liten attans bara att man måste vänta på att batteriet ska laddas..
Postad 26 January 2010 - 19:31
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Nu så är man äntligen en lycklig Pentaxian, fasen va den sitter bra i handen trots att den är hyfsat liten attans bara att man måste vänta på att batteriet ska laddas..
Grattis till en trevlig kamera!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Digitalkameror & Videokameror
-
→
Specialämne: Systemkameror & Optik
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|