Marantz SR-6004
880 svar till detta ämne
Postad 11 August 2010 - 17:36
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
Jag har följande uppsättning i Speakers Size menyn;
Sub: No
Front: Large
Front Height: None
Center: None
Sorround: None
Sourround Back: Speaker C (grått och går inte att ändra) pga. av jag kör Bi-Amp på frontarna antar jag.
LPF/HPF: 80Hz (vit och går att ändra) detta känns lite konstigt med tanke på att jag inte har ngn sub ansluten, borde inte också den inställning vara "grå" och inte gå att ändra, eller tänker jag fel?
EK
Postad 12 August 2010 - 07:11
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Du tänker lite fel där... Så länge du har frontarna på large kan du välja small på center och surroundhögtalare. Basinformation från dessa kanaler spelas då i dina frontar i stället.
Postad 19 August 2010 - 19:26
joohaan
-
joohaan
-
Rookie
-
6 inlägg
Numera innehavare av en marantz 6004 och kef 3005se, allt bra så långt! Har däremot en fundering angående hur jag bäst kopplar datorn (macbook pro) via förstärkaren till tv:n. Mitt problem är att jag vill köra bilden via dvi-> hdmi, och ljudet med rca eller optisk kabel, från datorn till förstärkaren. Sedan vill jag på något sätt kunna få förstärkaren att skicka bilden till tv och spela upp ljudet, fast dessa då matas via olika ingångar till förstärkaren. Har alltså inte löst detta än, någon som har samma problem och som har löst det? Har bara en dvi ingång på tv:n som matas med en hdmi - > dvi från förstärkaren, annars hade jag ju bara kopplat datorn separat till tv:n, men det vore skönt om det gick att undvika att behöva koppla ur förstärkaren från tv:n, varje gång jag vill koppla in datorn.
Postad 20 August 2010 - 07:08
gummiturbon
-
gummiturbon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har för mig att du i menyn på 6004 kan välja vilka ingångar den ska leta efter ljud resp. bild för vald ingångskälla. Då väljer du bara den HDMI ingång du använder för bilden och optisk (minns ej om det kallas så i menyn - kolla vad det står där du pluggar in sladden) för ljudet.
Postad 20 August 2010 - 22:36
Unregistered641b2441
-
Unregistered641b2441
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Har en fundering angående bi-amp och 7.1: Om man läser följande: Marantz SR 6004 Review så står det " If you only run five speakers, you can use the extra channel to bi-amplify your front speakers". Stämmer verkligen detta? Kan man inte köra frontarna bi-ampade samtidigt som man kör 7.1?
Postad 21 August 2010 - 08:42
AshtrayY
-
AshtrayY
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Eftersom 6004:an bara har 7 slutsteg så går det bara att köra 5.1 vid bi-ampning. /Ash Har en fundering angående bi-amp och 7.1:
Om man läser följande: Marantz SR 6004 Review så står det " If you only run five speakers, you can use the extra channel to bi-amplify your front speakers".
Stämmer verkligen detta? Kan man inte köra frontarna bi-ampade samtidigt som man kör 7.1?
Postad 21 August 2010 - 09:22
joohaan
-
joohaan
-
Rookie
-
6 inlägg
Har för mig att du i menyn på 6004 kan välja vilka ingångar den ska leta efter ljud resp. bild för vald ingångskälla. Då väljer du bara den HDMI ingång du använder för bilden och optisk (minns ej om det kallas så i menyn - kolla vad det står där du pluggar in sladden) för ljudet.
OK, är det menyn "input selection" du menar då eller? Förstår inte riktigt hur den fungerar, med alla 1,2,3,4,5or som kan väljas i olika kombinationer. Någon som vet om detta är rätt ställe, eller vet hur man gör för att visa bild från hdmi och hämta ljud från aux och få förstärkaren att kombinera dessa?
Postad 23 August 2010 - 13:59
ace frehley
-
ace frehley
-
Rookie
-
3 inlägg
Hallå,
Är det någon som testat bluetooth-delen och fått det att funka?
Kanske inte den viktigaste detaljen, men det verkar onekligen smidigt att t.ex kunna styra Spotify trådlöst via den.
Hr försökt att koppla ihop den med min mobil(Samsung Galaxy S)utan resultat.
Är i övrigt supernöjd med denna maskin.
Mvh "ace"
Postad 23 August 2010 - 14:26
larsmeister
-
larsmeister
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Hallå,
Är det någon som testat bluetooth-delen och fått det att funka? Kanske inte den viktigaste detaljen, men det verkar onekligen smidigt att t.ex kunna styra Spotify trådlöst via den. Hr försökt att koppla ihop den med min mobil(Samsung Galaxy S)utan resultat. Är i övrigt supernöjd med denna maskin.
Mvh "ace"
Jag har kört iTunes och ev Spotify (minns inte) från iPad och iPhone via blåtanden. Lite halvtaskig räckvidd på dongeln men kan bero på att jag har den lite dåligt placerad.
Postad 25 August 2010 - 01:37
givetvis
-
givetvis
-
Användare
-
-
136 inlägg
Till alla ni som får pop of dead på dessa maskiner, tryck på "enter" enbart. Funkar inte det tryck och håll in "suroundmode + clear i 3 sek". Det står längre tillbaka i tråden att man ska hålla in alla dessa 3 samtidigt, detta ha rinte funkat för mig iaf. Så det verkar finnas lite olika varianter, om jag visste detta hade jag inte behövt skicka min på service för andra gången.
Nu hände detta "pop of dead" för 3:e gången för mig nyss, jag tryckte in "enter" sedan funkade den igen.
Postad 25 August 2010 - 20:19
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Till alla ni som får pop of dead på dessa maskiner, tryck på "enter" enbart. Funkar inte det tryck och håll in "suroundmode + clear i 3 sek". Det står längre tillbaka i tråden att man ska hålla in alla dessa 3 samtidigt, detta ha rinte funkat för mig iaf. Så det verkar finnas lite olika varianter, om jag visste detta hade jag inte behövt skicka min på service för andra gången.
Nu hände detta "pop of dead" för 3:e gången för mig nyss, jag tryckte in "enter" sedan funkade den igen.
Måste ju ändå vara fel på din då det händer tycker den borde bytas ut helt mot en ny .
Postad 25 August 2010 - 21:43
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag håller med.
Bättre lämna in den, efter 3ggr är de skyldiga att byta ut den.
Postad 25 August 2010 - 21:50
givetvis
-
givetvis
-
Användare
-
-
136 inlägg
Måste ju ändå vara fel på din då det händer tycker den borde bytas ut helt mot en ny .
Absolut den har varit inne 2 ggr, men jag pallar inte å va utan den en månad till. Jag tror jag kommit på när felet inträffar för mig, de har hänt när jag spolat i en film när jag kört 5.1 från datorn. Men händer de igen, då får dom ge mig en helt ny.
Postad 25 August 2010 - 22:13
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Absolut den har varit inne 2 ggr, men jag pallar inte å va utan den en månad till. Jag tror jag kommit på när felet inträffar för mig, de har hänt när jag spolat i en film när jag kört 5.1 från datorn. Men händer de igen, då får dom ge mig en helt ny.
Jo men lämna in den sen när du fått tillbaka den så gör du om samma sak direkt när du kommer hem . Då får du ju en ny och du har ju förtur när den vart inne sen tidigare mitt slutsteg var borta 4 dar sist och nu funkar det kanon .. och det är på samma ställe dom lagar Marantz med .
Postad 26 August 2010 - 00:24
givetvis
-
givetvis
-
Användare
-
-
136 inlägg
Jo men lämna in den sen när du fått tillbaka den så gör du om samma sak direkt när du kommer hem . Då får du ju en ny och du har ju förtur när den vart inne sen tidigare mitt slutsteg var borta 4 dar sist och nu funkar det kanon .. och det är på samma ställe dom lagar Marantz med .
Gör samma sak, vadå tänkte du? Min har ju varit inne 2 ggr, så händer de nu igen då får jag en ny om jag fattat de rätt. Sist jag skickade in den så sa dom att inget va fel alls på den. De förstår jag ju nu, de var ju bara å trycka på "enter" så starta den om igen. Men nått måste ju va fel när den hamnar i skyddsläget? Men dom kanske inte räknar det som fel. De är sant, men de tar ju ändå en väldans lång tid innan man får tillbaka den.
Redigerat av givetvis, 26 August 2010 - 00:24.
Postad 31 August 2010 - 16:32
wolfpack
-
wolfpack
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hur funkar det att köpa en Marantz i ett annat EU-land? Enligt Marantz hemsida gäller garantin i hela EU, betyder det att jag kan lämna in den för garantiärenden här i Sverige?
Postad 08 September 2010 - 22:47
UffeE
-
UffeE
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hur funkar det att köpa en Marantz i ett annat EU-land? Enligt Marantz hemsida gäller garantin i hela EU, betyder det att jag kan lämna in den för garantiärenden här i Sverige?
Beror lite på, Jag köpte en via EDC i England och fick problem med den och då va jag tvungen att skicka tillbaka den till England pratade med både Septon och AV-Teknik och inget som dom stod för. Men eftersom EDC var oseriösa och helt enkelt sket i att hjälpa mig så jag vände mig till AV-Teknik direkt och dom var väldigt hjälpsamma och det tog inte alls långtid att få den behandlad.
Postad 09 September 2010 - 06:19
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Hur är det med ryktena om att 6004 klarar 3d osv. Finns det något som verkligen testat och vet hur det ligger till?
Postad 10 September 2010 - 12:09
harlosaboy
-
harlosaboy
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag kan informera er om att senaste firmwareversion på Marantz 6004 är V100629, alltså från 29 juni. Senaste HDMI-version är i07. Du kan själv kolla om du har den senaste genom att samtidigt trycka in (OBS! På apparaten, inte på fjärren) AUTO, EXIT och CLEAR och hålla intryckt några sekunder. Du stegar dig fram med ENTER.
Varför jag vet detta är att jag fick tillbaka apparaten från verkstaden igår efter Pop of Death ett par gånger. Håller tummarna att den ska fungera nu.
Postad 11 September 2010 - 08:45
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Hade varit skönt om man kunde uppdatera själv, så man slipper skicka in den.
Postad 14 September 2010 - 07:31
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Någon som har haft problem med förstärkaren +ps3 +LG-tv?
Funderar på en ny LG-TV, men vill inte ha nåt klödd som jag har med Samsungen. (de kommer inte överens)
Postad 14 September 2010 - 10:17
tburstrom
-
tburstrom
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag har fått ett så sjukt störande problem, jag har kommit åt någon knapp på kontrollen och vet inte hur man får tillbaka det till hur det var innan.  Alla kablar i anläggningen är hdmi Såhär ser det ut när jag använder HTPC'n: http://www.imagehost...isa?id=e35twi02Jag är hundra procent säker på att SP-ABC samt A-SURR inte stod där innan. HDMI, digital och PCM kan jag inte svara på om det var där innan jag fipplade till det. Tilläggas bör att ljudet är fruktansvärt tamt och basfattigt, hur mycket jag än höjer basen så är det en bråkdel av vad som var innan. I huvudmenyn på PS3an så ser det exakt likadant ut som när jag använder HTPC'n men när jag börjar spela ett spel så ändras det och ser ut såhär: http://www.imagehost...isa?id=zxs0jvz5Varför kommer den röda DIGITAL upp? Det har den inte gjort innan, dessutom hur kan den visa att jag har ett komplett surroundsystem då jag endast har två frontar? Jag har återställt förstärkaren flera gånger och försökt läst mig till i handboken men jag kan inte komma på vad jag har tryckt för att få till det såhär. Hoppas någon vänlig kan hjälpa till. Mvh
Postad 14 September 2010 - 16:29
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Pröva tryck på A / B knappen på fjärrkontrollen. Tror knappen heter något sånt. Välj så det bara är A.
Postad 15 September 2010 - 09:23
Unregistered8344c668
-
Unregistered8344c668
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Någon som har haft problem med förstärkaren +ps3 +LG-tv? Funderar på en ny LG-TV, men vill inte ha nåt klödd som jag har med Samsungen. (de kommer inte överens)
Jag kör PS3 - 6004- LG TV utan problem
Postad 18 September 2010 - 15:59
Nightrider-xXx
-
Nightrider-xXx
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Någon som vet om man kan stänga av subben i stereo-läge eller om man kan dra ner db i endast stereo-läge? vill inte att db ska ändras när man ser på film.
Postad 09 October 2010 - 13:59
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1515 inlägg
Bumpar upp tråden. Vad är en 6004 värd idag? Blivit erbjuden en av en arbetskollega och den är pedantskött och köpt samma vecka som den släpptes. Han gav 8000:- för den då, är 4500:- för lite? En ny kostar ju 7kkr....:S
Postad 10 October 2010 - 23:38
Jallixx
-
Jallixx
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Om man har följt denna tråd från början så vet man att jag köpte min SR-6004 direkt när den släpptes den 28 Augusti 2009. Överlag kan man säga att jag är väldigt nöjd med Marantz:n, dock är det några saker jag är missnöjd med.
Ljudmässigt låter den väldigt bra med en härlig separation, samt ett klart, luftigt och väldigt detaljrikt ljud. Man kan sammanfattat säga att den briljerar på mellanregister och diskant i prisklassen. Däremot tycker jag den är lite väl klen i basen, missförstå mig inte nu och tro att basen låter dåligt, det är bara det att en viss fyllighet, tyngd och tryck fattas enligt min åsikt för att jag ska känna mig nöjd. Detta är väldigt framträdande och jobbigt då min musiksmak är väldigt bastung som R'n'b, techno, hip-hop m.m. Visst funkar det helt okej att höja de lägre frekvenserna via EQ:n, men jag föredrar att köra Pure Direct och helt flat då ljudet i övrigt blir bättre då. Men det blir aldrig riktigt bra, speciellt när man fått höra skillnaden när mina Concept 8:or fått spela ut ordentligt med riktig drivning (driven av min brors Onkyo SC-886 försteg och Primare A30.5 slutsteg).
Det andra och kanske mest störande är att jag fortfarande inte fått i ordning på bildväxlingen från mitt PS3 Fat 80gb till min Samsung tv. Allt upp till 1080i funkar felfritt, men så fort jag kör 1080p så flimrar det och brusar något överjävulskt. Har verkligen provat det mesta, bytt kablar, bytt moderkortet i min tv, provat med annat ps3, men just kombinationen PS3(1080P)->Marantz->Samsung TV funkar inte. Byter jag tv eller förstärkare, eller kopplar PS3:t direkt in i tvn så funkar det direkt. Jag är uppriktigt förbannat trött på detta.
Men nu kommer vi till den egentliga anledning till att jag satte mig ner och skrev detta inlägg. För ikväll när jag satt och kollade på film, så helt plötsligt mitt i filmen smäller det till riktigt högt i alla högtalare och det blir svart och tyst. Trodde jag fick strömavbrott men nej, bara Marantzen som slocknat och standby-lampan blinkar. Trodde det var en säkring eller något som pajat i Marantzen, men efter att ha sökt på problemet så har jag insett att jag inte är ensam och att det tveklöst är POD - Pop Of Death. Provade med lite olika knappkombinationer som jag läste om, till jag till slut provade "SURR.MODE" - "EXIT" - "CLEAR" och så startade den igång igen.
Så jag satte igång filmen igen och såg klart utan problem, men när jag väl dubbelklickade för att gå ur helskärmsläget så stendog Marantzen igen. Det var bara att trycka in knappkombinationen igen så startade den. Sen till det mystiska är att första gången den dog, så dubbelklickade jag också för att gå ur helskärmsläget. Så när andra gången inträffade på samma sätt, så försökte jag trigga igång en tredje POD på det sättet, dock utan resultat.
Enligt vad jag läst så inträffar POD inom första månaden, men nu har jag haft min i lite över 13 månader innan första gången inträffar. Då är jag ändå den som använt Marantzen extremt mycket, lyssnar på musik från att jag vaknar till jag lägger mig i princip. Tittar även på mycket film på kvällarna. Jag tror inte jag överdriver om jag säger att jag i snitt använt Marantzen 6-8 timmar varje dag i 13 månader, och det är först nu får jag POD. Förresten så körs nästan all musik och film från datorn via HDMI och Coaxial.
Frågan är också om nu när det väl inträffat första gången och t.o.m. andra gången på samma kväll, om det kommer inträffa mer frekvent nu? Hur som helst så ska jag ta och ringa HiFi-Punkten imorgon där jag köpte den och höra vad de har att säga om det. Jag återkommer...
Redigerat av Jallixx, 10 October 2010 - 23:48.
Postad 12 October 2010 - 20:13
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Var hittade du information om felet och info om knappkombinationen som återväcker den?
Redigerat av s.m.f, 14 October 2010 - 17:17.
Postad 12 October 2010 - 20:20
uzzi
-
uzzi
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Jag har fått pod 2 ggr sen i somras och inte lyckats framkalla det igen.
Tänkte att jag skulle lämna in den nästa gång det händer, har pratat med ÅF (Lefflers) och de väntar på att jag kommer in... men nu får jag ju inte skiten att slocka igen  I mitt fall har det varit när jag kört BD. Har inte vågat koppla in den till datorn via hdmi.
Postad 13 October 2010 - 07:27
Unregisteredb6367e16
-
Unregisteredb6367e16
-
Lärjunge
-
-
339 inlägg
Någon som vet om man kan stänga av subben i stereo-läge eller om man kan dra ner db i endast stereo-läge? vill inte att db ska ändras när man ser på film.
Om du kör i Pure Direct-läget så får du bara med frontarna.
Postad 13 October 2010 - 08:57
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Även jag har haft den sen release.. men jag har "peppar peppar" inte råkat ut för POD! Här kan ni läsa mer om detta..Det är många jänkare som fått det när dom haft TiVO inkopplat.. Men Marantz verkar inte vilja ta ansvar för det, dom har inte klarlagt att det kan vara fel på apparaterna, för det är som sagt inte alla som råkar ut för det märkligt nog!
Postad 14 October 2010 - 17:30
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Jag har "salt salt" inte fått POD iheller.
Dock är jag en av dem som inte får PS3 att funka i 1080p genom förstärkaren. Måste vara förstärkaren det är "fel" på.
Köpte ny TV, i hopp om att jag skulle kunna köra 1080p, men problemet är kvar.
SEPTON, kan man uppdatera fw själv? Snälla kom ut till mig och gör det annars
Postad 15 October 2010 - 08:08
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
SEPTON, kan man uppdatera fw själv? Snälla kom ut till mig och gör det annars 
+ 1 Min granne har åxo en 6004 och han får igenom 1080P med PS3 till en Sony Lcd.. Märkligt egentligen, men jag tror det ligger i hdmi standarden på nåt sätt att alla maskiner inte tycker om alla maskiner, dom har lagt in buggar för att folk ska köpa nya prylar hela tiden, det kanske är en konspiration
Postad 17 October 2010 - 19:13
Gargantua
-
Gargantua
-
Användare
-
-
237 inlägg
Ljudmässigt låter den väldigt bra med en härlig separation, samt ett klart, luftigt och väldigt detaljrikt ljud. Man kan sammanfattat säga att den briljerar på mellanregister och diskant i prisklassen. Däremot tycker jag den är lite väl klen i basen, missförstå mig inte nu och tro att basen låter dåligt, det är bara det att en viss fyllighet, tyngd och tryck fattas enligt min åsikt för att jag ska känna mig nöjd. Detta är väldigt framträdande och jobbigt då min musiksmak är väldigt bastung som R'n'b, techno, hip-hop m.m. Visst funkar det helt okej att höja de lägre frekvenserna via EQ:n, men jag föredrar att köra Pure Direct och helt flat då ljudet i övrigt blir bättre då. Men det blir aldrig riktigt bra, speciellt när man fått höra skillnaden när mina Concept 8:or fått spela ut ordentligt med riktig drivning (driven av min brors Onkyo SC-886 försteg och Primare A30.5 slutsteg).
Intressant det här. För att utesluta akustiken som en faktor: provade du att koppla in din brors utrustning i ditt rum, eller var det hemma hos honom? Har du provat att koppla in hans slutsteg till din förstärkare via pre-out för att se om det är försteget eller slutsteget i 6004 som spökar?
Postad 17 October 2010 - 20:10
ThompaL
-
ThompaL
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej, Läser med intresse denna tråd ang HDMI-problem, och man tror ju inte det är sant att man skall behöva fundera på kompatibilitet när man har med en standard att göra. Det är ju dessutom omöjligt att ta reda på alla möjliga kombinationer som kan uppstå innan man köper en pryl. Har haft min SR6004 i nästan exakt ett år nu och är på det hela taget nöjd. Kör mycket Spotify via en liten Acer Timeline med HDMI.Funkar klockrent med mycket bra ljud. Har lagt ner CD-lyssning helt faktiskt... DVD från Cambridge Audio via Component och Coax funkar perfekt med underbar uppskalning via Marantzen till min Samsung LCD. Köpte den första Digitalboxen för Boxer med HDMI för 1,5 år sedan, Topfield. Perfekt uppskalad SD bild till 1080i via HDMI. Har dock varit tvungen att ta ljudet via optisk för att få 5.1, men då har det funkat strålande. MEN har precis köpt den första T2 HD-boxen för Boxer, en Sagemcom RT90-160 HD. Och då har handskakningsproblem uppstått. Boxen och Marantzen pratar helt enkelt inte med varandra via HDMI. Detta känns ju märkligt eftersom den gamla Topfielden inte har haft några sådana HDMI-problem och detta är ju en språjlans ny box! Handskakningsproblemet lite mer i detalj: Boxen och Recievern handskakar inte. Spelar ingen roll i vilken ordning jag startar box och Revciever (har tidigare alltid funkat oavsett ordning med min gamla Topfield). TVn hittar ingen signal. Recievern visar en blinkande HDMI-ikon på displayen, men Boxen är igång och funkar. Lösning: Fysiskt dra ut HDMI-kabeln ur boxen. Vänta minst 10 sek. Sätta i HDMI-kabeln i boxen rent fysiskt. Bild! Så här kan jag ju inte ha det! Måste jag lämna tillbaks boxen, eller är det fel på boxen, eller är det fel på Maranzen?
Postad 17 October 2010 - 20:44
Z3M-johan
-
Z3M-johan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Finns det något som hellst bekräftat att en fungerande mjukvaruuppgradering finns och verkligen fungerar? Annars kan man ju lika bra strunta i att lämna in den.
Redigerat av Z3M-johan, 18 October 2010 - 00:14.
Postad 17 October 2010 - 23:26
Kniff
-
Kniff
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
...och där kom poppen! SURR MODE, CLEAR och EXIT samtidigt några sekunder funkade för mig men det är ju som alla andra säger här, hur länge tills nästa smäll?? Matar mina frontar via ett separat slutsteg och jevlar i huset vilken smäll! Hoppas inte högtalarna tar stryk av detta bara.
Min 6004 är på helt potentialfri från datorer och annat, kör självklart optiskt till datorn.
Finns det något som hellst bekräftat att en fungerande mjukvaruuppgradering finns och verkligen fungerar? Annars kan man ju lika bra strunta i att lämna in den.
UPDATE: Den ###### 6004an har grillat mitt Primareslutsteg. Ååååå va sne man blir!!
Jag som kikat lite på denna, nu känns det som att jag sneglar på Onkyo eller Pioneer istället  Ledsen att höra om slutsteget, försök samla så mycket inlägg av folk med samma problem/fel innan du hör av dig till Marantz, med lite tur sköter dom det där snabbt och smidigt.
Redigerat av Kniff, 17 October 2010 - 23:27.
Postad 18 October 2010 - 08:54
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Ledsen att höra om slutsteget, försök samla så mycket inlägg av folk med samma problem/fel innan du hör av dig till Marantz, med lite tur sköter dom det där snabbt och smidigt.
Septon it is. Marantz själva finns inte i Sverige.
Postad 29 October 2010 - 19:46
lugn
-
lugn
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Snabb fråga:
Tar inte denna förstärkare upp ljud via HDMI? :S
Postad 29 October 2010 - 20:32
Rilly89
-
Rilly89
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Postad 29 October 2010 - 20:45
lugn
-
lugn
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Snabbt svar: Jo
Konstigt. På prisjakt så står det: Ljud via hdmi: Pass-through! Brukar inte det normalt innebära att den endast skickar det vidare till utgången? Står det fel?
Postad 29 October 2010 - 20:49
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Konstigt. På prisjakt så står det: Ljud via hdmi: Pass-through! Brukar inte det normalt innebära att den endast skickar det vidare till utgången? Står det fel?
den klarar samtliga HD ljud.. samtliga ljudkällor du skickar till den.. jag kör i stort sett bara med hdmi kablar och använder bara högtalarna aldrig tv-ljud!
Postad 29 October 2010 - 20:50
lugn
-
lugn
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
den klarar samtliga HD ljud.. samtliga ljudkällor du skickar till den.. jag kör i stort sett bara med hdmi kablar och använder bara högtalarna aldrig tv-ljud!
Men visst betyder pass-through att den bara skickar det vidare, och inte har möjlighet att ta upp det själv och skicka till högtalarna?
Postad 29 October 2010 - 21:00
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Men visst betyder pass-through att den bara skickar det vidare, och inte har möjlighet att ta upp det själv och skicka till högtalarna?
ja precis.. den gör det också.. men den tar även upp signalerna! Jag har skickat in en ändring till "ljud via hdmi; ja" istället.
Postad 29 October 2010 - 21:07
lugn
-
lugn
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Kanon. Tänkte ha denna stärkare till att driva Klipsch RF-82 II. Nån som har erfarenhet?
Postad 31 October 2010 - 09:06
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Anser att alla med poff of death ska maila septon direkt, finns webformulär på sidan septon.se
Det har varit extremt nonchalant respons och backup från dom i detta ärende. Det håller inte!!
Postad 04 November 2010 - 18:57
Nightrider-xXx
-
Nightrider-xXx
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
tänkte på en sak, kan man få ut mer tryck/bas om man köper ett försteg eller slutsteg? är inte så haj på detta :/
Redigerat av Nightrider-xXx, 04 November 2010 - 18:57.
Postad 29 November 2010 - 21:56
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Problem med lite inställningar här, har kollat i manualen utan att bli så mycket klokare..
Kör med Front high-högtalare, dvs utöver de vanliga frontarna..
Men överallt i marantzens inställningar så är de "grå-markerade" och alltså inte valbara..
har testat en massa olika inställningar, men de går inte alls att välja som "on / aktiva".
Före man gör en "mic-auto-setup" ska det ju gå att välja om man kör front high,
det kan jag inte heller då även denna är grå-markerad..
Nån som har tips på vad detta kan bero på?
Postad 02 December 2010 - 22:35
tburstrom
-
tburstrom
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej.
Eftersom jag tapetserat så har jag varit loss med alla kablar från recievern, nu när jag ska koppla ihop den med min htpc så slockarn hdmi-symbolen på displayen efter 3-4 sek from att jag startat den.
Först fick jag bild, som for och flimrade till och från men nu är det stendött.
Det enda som hände var att det blev en liten brytning i hdmi-in1, men har provat alla med andra ingångar och fortfarande samma sak.
Någon som vet vad jag kan tänkas gjort fel, eller vad som hänt? :/
Postad 03 December 2010 - 09:35
Unregisteredb6367e16
-
Unregisteredb6367e16
-
Lärjunge
-
-
339 inlägg
tänkte på en sak, kan man få ut mer tryck/bas om man köper ett försteg eller slutsteg? är inte så haj på detta :/
Jag har testat med ett 40 000 kr slutsteg och det var ingen större skillnad. Jag har ett par högtalare i samma prisklass så jag är ganska övertygad om att det är Marantzen som är den trånga sektorn. Jag tycker att Marantzen presterar ypperligt för sina pengar (8000 kr) men mitt nästa steg framåt i uppgraderingen blir en integrerad förstärkare med en Bypass ingång så att jag vid film kan köra Marantzen som försteg till allt men att förstärkarens slutsteg ombesörjer frontarna. Och vid tvåkanalslyssning så låter jag den integrerade stå för både för och slutsteg. Det bästa är att man slipper hålla på att koppla om högtalarsladdar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|