Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PSN fungerar ej!

1626 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 maj 2011 - 13:38

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Det var därför som jag skapade den här tråden, enkom för er skull så att ni skulle få några meningsfulla minuter där ni kan lägga PSN bakom er och fokusera på annat. Njuta av livet med andra ord. Och vad får jag tillbaka? 5 f--cking poster! :D

Haha ;)

Har inte sett den, men skall genast skriva i den :P

Postad 08 maj 2011 - 16:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
hur många av er här inne tror att psn kommer att komma upp i natt? eller nästa vecka för den delen?

själv så är jag skeptisk även till i natt då sony inte gått ut med någon mer info. sist vi hörde av dom var en ursäkt för två dagar sedan där dom insinuerade att psn inte kommer att hålla den fjärde tidsramen heller.

nästa vecka så är jag till 90% övertygad att det kommer att dyka upp. bara 90%? ja, så illa är det. jag litar inte för fem öre på vad sony säger längre. om dom säger att psn kommer upp om två timmar så skiter jag rent utsagt i det.

dock så kan jag även skriva att jag spelat singelplayer idag, och att jag snart ska göra det igen. the force unleashed är ett riktigt sweet spel och nu ska det spelas på det gamla hederliga sättet och glömma debacklet med psn. det finns fortfarande så många bra spel att spela själv. varför ska man egentligen vara så givmild?

var egoistisk, dela inte spelupplevelsen med någon annan. spela singel player offline och njut helt för dig själv =D
ni har en ps3. den fungerar faktiskt rätt så bra offline också ska jag vara ärlig och erkänna här och nu =)

Postad 08 maj 2011 - 16:33

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1 059 inlägg
  • 0
Jag tror att PSN kommer upp i mitten av nästa vecka.

Jag får nöja mig med att spela BC2 och MOH på PC:n i brist på annat.

Postad 08 maj 2011 - 16:39

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0
Kommer inte sakna det i veckan då jag är i Krakow, så det kan ligga nere tills lördag ;)

Postad 08 maj 2011 - 16:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
kl 21.00 ikväll hade suttit fint tycker jag.

Postad 08 maj 2011 - 17:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

var egoistisk, dela inte spelupplevelsen med någon annan. spela singel player offline och njut helt för dig själv =D
ni har en ps3. den fungerar faktiskt rätt så bra offline också ska jag vara ärlig och erkänna här och nu =)

Givmild/egoism/delad spelglädje är dubbel spelglädje? Det är inget roligt att döda, besegra och förnedra sin motspelare om man vet att den inte kan känna smärta, ilska och frustration =/.

Postad 08 maj 2011 - 18:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 08 maj 2011 - 19:31

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Du har PM :P

Haha Sony bevakar nog min inbox nu ;)

Postad 08 maj 2011 - 19:35

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

When we held the press conference in Japan last week, based on what we knew, we expected to have the services online within a week. We were unaware of the extent of the attack on Sony Online Entertainment servers, and we are taking this opportunity to conduct further testing of the incredibly complex system.

Inte så svårt att räkna ut vad ovanstående betyder. Klart det innebär att det tar längre tid att få det klart.

Antagligen är det väl livrädda att få med någon planterade bakdörr eller trojan när de flyttar hela skiten till nya servrar.
Det är ju knappast så att de bara flyttar databasen till en nyskriven applikation (man snickrar inte ihop PSN på 10 dagar) utan det mesta gamla kommer behållas inklusive de som hackarna kan lämnat kvar.

Postad 08 maj 2011 - 20:22

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0

Antagligen är det väl livrädda att få med någon planterade bakdörr eller trojan när de flyttar hela skiten till nya servrar.
Det är ju knappast så att de bara flyttar databasen till en nyskriven applikation (man snickrar inte ihop PSN på 10 dagar) utan det mesta gamla kommer behållas inklusive de som hackarna kan lämnat kvar.

UPDATE tbl_userlist SET col_auth_lvl='USER';
UPDATE tbl_userlist SET col_auth_lvl='ADMIN',col_password=PASSWORD('riiiiidgeraaaaacerr') WHERE col_email='[email protected]';

Hur svårt kan det va? ;)

Postad 08 maj 2011 - 20:24

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Som första i världen har jag lyckats få en bild på teamet som jobbar 24-7

Bifogad fil  247.JPG   29,11K   0 Antal nerladdningar

Postad 08 maj 2011 - 20:34

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0
Bara de jobbar så gör det inget vart dom sitter eller hur de ser ut ;)

Postad 08 maj 2011 - 21:04

uberking
  • uberking
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Som första i världen har jag lyckats få en bild på teamet som jobbar 24-7

Grymt go arbetsplats iaf ;) De måste ju lösa problemet snart. Hittade denna låten som jag tyckte var lite rolig i dessa tider.

http://grooveshark.c...en/2zzp4X?src=5

Postad 09 maj 2011 - 08:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
no psn today either!
fast vi kanske inte förväntade oss det heller.

jag slår ännu ett slag för att spela i egoismens anda. skit i att spela med andra, kör singelplayer med dina helt egna awesome-overempowered karaktärer i spelen du tycker om. själv fortsätter jag med the force unleashed 2 idag, där man får vara fruktansvärt övermäktig ;)

är ni lite sadistiska som vår supermod verkar vara (med tanke på inlägget om lidande av förnedring;)) så kan ni iaf försöka låtsas som att era motståndare är existerande ai, då blir det plågsamt för dom :P

Postad 09 maj 2011 - 08:25

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Själv har jag gett upp på detta elände...

Postad 09 maj 2011 - 08:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Källa?

Jag använder dagligen Apples hårdvara och mjukvara i jobbet och i min bransch så TOKSUGER apples så kallade service... (läs: den existerar inte, du blir kopplad till en nolla i USA och får betala cirkus 1500 kr för NADA).

Jag vet, totally off topic, radera om ni vill...

Har aldrig behövt ringa deras support så den kan jag inte uttala mig om. Haft apple produkter i 5 år och de få gånger jag haft problem har man hittat lösningen snabbt på deras websida.
Aldrig haft några problem med deras hårdvara förutom ett par hårddiskar som dött men det händer på alla datorer.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 maj 2011 - 08:41.

Postad 09 maj 2011 - 08:44

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Själv har jag gett upp på detta elände...

No shit?

Jag säger som några fler har skrivit; passa på att njuta av solen samt göra nyttiga och vettiga saker istället.
Ganska skönt att det inte funkar faktiskt, då behöver man inte känna att man "måste" spela.
Visst, jag saknar det också och jag köpte ju PS3:an mestadels för att spela MP-spel men det finns faktiskt andra roliga saker här i livet. Framförallt viktigare saker.

---

Nu bidrog jag också till OT till viss del i o f s MEN hurvida Apple och deras service är bra eller dålig är helt ovidkommande så det släpper vi nu.

Tack!

Postad 09 maj 2011 - 08:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

UPDATE tbl_userlist SET col_auth_lvl='USER';
UPDATE tbl_userlist SET col_auth_lvl='ADMIN',col_password=PASSWORD('riiiiidgeraaaaacerr') WHERE col_email='[email protected]';

Hur svårt kan det va? ;)

Hahaha +1

Postad 09 maj 2011 - 09:59

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Lite info: http://www.bloomberg...on-restart.html

Bara drygt 3 veckor kvar alltså ;)

Redigerat av rico90, 09 maj 2011 - 10:00.

Postad 09 maj 2011 - 10:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0

Lite info: http://www.bloomberg...on-restart.html

Bara drygt 3 veckor kvar alltså ;)

det där gäller när hela psn med allting ska vara uppe igen. räkna inte med det tror jag mer på. om sony inte visste att dom skulle bli kraftigt försenade innan presskonferensen då dom satte upp datumet så lär dom inte få mer tid på sig nu heller. känns som att sony själva inte lägger ner lika mycket tid på det längre, det kryper närmare en månad psn downtime. 20 dagar idag typ? det innebär nära en och en halv miljard i uteblivna intäkter bara där.

Postad 09 maj 2011 - 10:35

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Nu lovar de två spel som plåster på såren, utöver PSN+. Man undrar ju vad det handlar om för spel. Någonting säger mig att det inte är de mest fantastiska spelen man får...

http://www.eurogamer...nget-psn-online

Postad 09 maj 2011 - 10:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Nu lovar de två spel som plåster på såren, utöver PSN+. Man undrar ju vad det handlar om för spel. Någonting säger mig att det inte är de mest fantastiska spelen man får...

http://www.eurogamer...nget-psn-online

inga direkta nyheter, det har vi vetat länge att vi ska få 2 spel

Postad 09 maj 2011 - 11:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
"What games should we let them choose from?"

"Well, let's see... Gamerankings --> All Time Worst --> PS3"

http://www.gameranki...i...er=&search=

Postad 09 maj 2011 - 12:18

GAMERZQNE
  • GAMERZQNE
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
PSN igång den 31 maj?

http://www.gamereact...c0d72cdf3c7d219

Postad 09 maj 2011 - 12:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

PSN igång den 31 maj?

http://www.gamereact...c0d72cdf3c7d219

Återigen, till fullo ja.

Det första dom kommer dra igång är ju servrarna för att kunna spela MP. Vilket också är det viktigaste. ;)
Borde väl komma igång den här veckan.

Postad 09 maj 2011 - 12:41

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Återigen, till fullo ja.

Det första dom kommer dra igång är ju servrarna för att kunna spela MP. Vilket också är det viktigaste. ;)
Borde väl komma igång den här veckan.

Helt klart är MP det viktigaste, Jag har heller inte haft så stora bekymmer med att PSN legat nere för räkning, tycker att Sony sköter det semisnyggt dessutom. Vad jag däremot gärna hade sett lite mer utav är just uppdatering på deras officiella sidor.

Vid en återuppbyggnad av något så vet man ju oftast vilka steg som behöver göras, eller åtminstone så hoppas jag att de har en färdig disaster recovery plan för sådana tillfällen som denna. För jag kan ju inte tro att de inte räknat med just denna typ av hot?

Så lite mer uppdateringar, behöver ingen fast tidpunkt, men något som går att följa tex ett flödesschema där saker och ting blir av-bockat.

Nackdelen med att inte kunna spela mycket online har ju varit att jag är klar mycket tidigare i år med vår och försommar sysslorna ute och ett och annat Kg har tappats på vägen, Sony ska bara veta vad det kostade mig att få dit dessa kilon och att nu tappa dom känns lite surt :)

Trevlig sol på er alla!

Postad 09 maj 2011 - 12:56

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2 532 inlägg
  • 0

Nackdelen med att inte kunna spela mycket online har ju varit att jag är klar mycket tidigare i år med vår och försommar sysslorna ute och ett och annat Kg har tappats på vägen, Sony ska bara veta vad det kostade mig att få dit dessa kilon och att nu tappa dom känns lite surt ;)

Trevlig sol på er alla!

:)
Thank you Sony for helping me get ripped for beach 2011!

Postad bild

Postad 09 maj 2011 - 13:30

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
men va trist, så alltså slutet maj kommer man kunna spela online typ? på kvällarna är det tråkigt min ps3 har knappt varit igång då vad är det för vits när man vet att utan online så är dom flesta spel för tråkiga att köra själv när man är van så mycket vid online spelandet.

Postad 09 maj 2011 - 13:39

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

men va trist, så alltså slutet maj kommer man kunna spela online typ? på kvällarna är det tråkigt min ps3 har knappt varit igång då vad är det för vits när man vet att utan online så är dom flesta spel för tråkiga att köra själv när man är van så mycket vid online spelandet.

Jag tror MultiPlayer delen kommer vara igång mycket tidigare, däremot så stämmer kanske 31 maj om vi tittar på full funktionalitet i PSN Store med mera.

Postad 09 maj 2011 - 13:55

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3 928 inlägg
  • 0
PSN Store kommer alltså komma igång sist. Den som är klart viktigast ;)

Postad 09 maj 2011 - 13:59

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

PSN Store kommer alltså komma igång sist. Den som är klart viktigast ;)

Är du onykter?

Postad 09 maj 2011 - 15:32

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2 097 inlägg
  • 0
Jag är sjukt hypad inför att få två gratis spel så länge det inte är de simplaste, sämsta psn-spelen ;)

Postad 09 maj 2011 - 15:53

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Är du onykter?

Har för mig jag läst att han köper mycket spel till PSP genom PSN, så inte så konstigt om han tycker så ;)

Sen lite Offtopic: Stellan, apropå din avatar, Ardbeg... dit ska jag i sommar... ska på whiskey tour i Skottland, då ska vi bla ut på Islay, och besöka desillerierna där, och gå på whiskeyprovning etc! :)

Postad 09 maj 2011 - 16:50

spicata
  • spicata
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Är ingen stor spelare längre inom MP, men njuter ändå utav spel, kommentarer och diverse forum när det finns tid och intresse.

Men jag börjar inse vidden av det här avbrottet. Inte bara Sony skulle jag tro, har levt i den tron att de är relativt skyddade bakom de brandväggar som fanns, innan hacker attacken störde nattsömnen för dem.

Nu jagas frenetiskt efter säkerhets luckorna och vad som ska erbjudas till oss online spelare som har tålamod att sitta stilla i båten och bara vänta ut eländet.

Tiden innan PSN och MP möjligheterna kommer upp igen, är mindre viktigt för mig, allt jag vill ha när det blir klart är en stabil lösning, paketerat snyggt och prydligt där allt fungerar. Så ju längre det drar ut på tiden, desto mer kvalitet vill jag ha!

Tror på Sony och hoppas att det blir något gott av detta

Over and Out

Postad 09 maj 2011 - 16:55

Unregistered27bc6270
  • Unregistered27bc6270
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag tycker detta är super bra!

Tack vare Sony har jag nu fått Mc-körkort!

tack Sony <3

Postad 09 maj 2011 - 18:06

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
:) Då får jag gratulera Gurkis. Något gott har alltså kommit ur detta trots allt ;)

Postad 09 maj 2011 - 19:50

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0

Är ingen stor spelare längre inom MP, men njuter ändå utav spel, kommentarer och diverse forum när det finns tid och intresse.

Men jag börjar inse vidden av det här avbrottet. Inte bara Sony skulle jag tro, har levt i den tron att de är relativt skyddade bakom de brandväggar som fanns, innan hacker attacken störde nattsömnen för dem.

Nu jagas frenetiskt efter säkerhets luckorna och vad som ska erbjudas till oss online spelare som har tålamod att sitta stilla i båten och bara vänta ut eländet.

Tiden innan PSN och MP möjligheterna kommer upp igen, är mindre viktigt för mig, allt jag vill ha när det blir klart är en stabil lösning, paketerat snyggt och prydligt där allt fungerar. Så ju längre det drar ut på tiden, desto mer kvalitet vill jag ha!

Tror på Sony och hoppas att det blir något gott av detta

Over and Out

Bra skrivet, jag har samma inställning till det här. Förhoppningsvis kommer ju PSN tillhöra dom säkraste tjänsterna av den här typen när det väl kommer online igen. Finns ju ingen anledning att öppna upp det om man inte har hunnit ändra något.

Men det är klart, man vill ju alltid ha allting nu ;)

Postad 09 maj 2011 - 20:38

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2 097 inlägg
  • 0

Jag bryr mig inte så mycket om framtida säkerhetsproblem eller instabilitet. Jag vill spela multiplayer och ladda ner mortal combat demo nu. Sony, ni har mitt klartecken att trycka på knappen!

Postad 09 maj 2011 - 20:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

combat demo nu

Asså du gör tvärtemot Netherrealms (utvecklarna) som sätter K på allting som börjar med C ;)

Postad 09 maj 2011 - 23:54

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3 928 inlägg
  • 0

Sen lite Offtopic: Stellan, apropå din avatar, Ardbeg... dit ska jag i sommar... ska på whiskey tour i Skottland, då ska vi bla ut på Islay, och besöka desillerierna där, och gå på whiskeyprovning etc! ;)

Fasen vad kul! :) Lite avis bli man ju....

Postad 10 maj 2011 - 06:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
-

Redigerat av hassesolo, 10 maj 2011 - 07:07.

Postad 10 maj 2011 - 07:45

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Sen lite Offtopic: Stellan, apropå din avatar, Ardbeg... dit ska jag i sommar... ska på whiskey tour i Skottland, då ska vi bla ut på Islay, och besöka desillerierna där, och gå på whiskeyprovning etc! ;)

Offtopic: Skottland är ett underbart land, har varit där två gånger och trevligare människor får man leta efter. Har själv varit på ett destilleri i Fort Willian. Edinburgh är en fantastisk stad som ni bara måste besöka! Är ni där så besök Western Bar om ni inte har med er nått fruntimmer :) Ni kommer gå därifrån med ett stort leende på läpparna :)

Postad 10 maj 2011 - 12:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Sony plans to bring PlayStation Network matchmaking back online within the next couple of days, according to a trusted Eurogamer source.

When contacted for comment, SCE corporate communications director Patrick Seybold told Eurogamer, "We're working to get the network back on as soon as we can."

Meanwhile, a PlayStation Europe community manager has confirmed that Sony intends to get online gaming back up and running before other PSN services.

Källa

Vi får väl se...inte för att jag bryr mig, sticker till Spanien på torsdag. ;)

Postad 10 maj 2011 - 13:21

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0

Vi får väl se...inte för att jag bryr mig, sticker till Spanien på torsdag. ;)

Får hoppas att källan har rätt..

OT: Vart till Spanien ska du åka?

Postad 10 maj 2011 - 13:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
man får ju tyvärr säga att det inte är något nytt på den länken. sony har sagt samma sak ett bra tag nu. men visst, den här veckan är det väl relativt troligt att det kommer att komma upp tycker man ju iaf. fast man vet ju aldrig, så höj inga förväntningar.

själv så fortsätter jag mitt egoistiska tänkande och spelar singel player för mig själv. ingen annan ska få njuta av upplevelsen! =)

Postad 10 maj 2011 - 13:44

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Jäkla tur vi har med vädret iaf... då känner jag inte nåt sug alls efter att spela! ;)
Men skulle gärna vilja testa BF och cod online på min nya Panasonic G30! :)

@Juhan: Nedå... inga fruntimmer med, dom stannar hemma, vi är 8 polare mellan 30-40år som ska toura runt lite i Skottland! :( :)

Redigerat av Garrett, 10 maj 2011 - 13:48.

Postad 10 maj 2011 - 18:09

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Från Playstation blog

Posted on 10 May by Nick Caplin – Head of Communications, SCEE
PSN Restoration Timeline Update
Countries: AE, AU, GB, IE, NZ
I know you all want to know exactly when the services will be restored. At this time, I can’t give you an exact date, as it will likely be at least a few more days. We’re terribly sorry for the inconvenience and appreciate your patience as we work through this process.

Måtte det i alla fall bli till helgen!

Postad 10 maj 2011 - 18:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
Det vankas regn hela helgen här så det vore nice med lite mw2 då :P

Men mest av allt hoppas jag på sol så man slipper sitta inne

Postad 10 maj 2011 - 19:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
son of a beachball! lovar hej vilt flera gånger om och om igen och nu säger man indirekt att det kanske inte blir klart den här veckan heller, vilket gör att dom dubblat tidsvristen helt plötsligt. BLARGH!!

Postad 10 maj 2011 - 20:22

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1 059 inlägg
  • 0
never mind.

Redigerat av OWC, 10 maj 2011 - 20:24.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.