Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Aktuella inbyteskampanjer

1067 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 31 December 2009 - 15:30

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • MĂ€stare

• 3073 inlĂ€gg
  • 0

Har sjÀlv bytt in bl.a sex exemplar av Stormrise och tyckte det började bli lite konstigt att det inte dök upp tidigare pÄ exkluderingslistan. Snittpriset för spel som gÄr att byta in tycks ha höjts frÄn 100kr till 150kr, hittar mer Àn en handfull spel runt 150kr strecket med rÀtt PEGI mÀrkning som inte finns med pÄ exkluderingslistan.

Ska bli kul och se vilka spel som dyker upp pÄ deras drives i januari, skulle vilja se GoW 3 och Gran Turismo bland flera.

EDIT: NÄgon som vet huruvida man alltid kan uppgradera förbokade spel till specialutgÄvor om man betalar mellanskillnaden? Har Dantes Inferno bokat och Àr oerhört intresserad av Death Edition. Hörde att folk kunde göra precis det med Assassins Creed 2.

Rimligtvis borde det fungera, som du sjÀlv skriver sÄ gick det ju bra med AC2,
har tom. fÄtt byta förhandsbokning spel sinsemellan, alltsÄ frÄn ett till ett annat!

Postad 31 December 2009 - 15:34

McAn_
  • McAn_
  • ForumrĂ€v

• 649 inlĂ€gg
  • 0

EDIT: NÄgon som vet huruvida man alltid kan uppgradera förbokade spel till specialutgÄvor om man betalar mellanskillnaden? Har Dantes Inferno bokat och Àr oerhört intresserad av Death Edition. Hörde att folk kunde göra precis det med Assassins Creed 2.

Webhallen och game.se tar 799:- för Death Edition, sÄ det blir nog det för Gamestop ocksÄ.
I sÄdana fall Àr det ju en hundring man fÄr lÀgga till. Men ring/gÄ förbi Gamestop och hör vad det ska kosta.

Postad 01 January 2010 - 09:15

whopp
  • whopp
  • LĂ€rjunge

• 450 inlĂ€gg
  • 0

Har sjÀlv bytt in bl.a sex exemplar av Stormrise och tyckte det började bli lite konstigt att det inte dök upp tidigare pÄ exkluderingslistan. Snittpriset för spel som gÄr att byta in tycks ha höjts frÄn 100kr till 150kr, hittar mer Àn en handfull spel runt 150kr strecket med rÀtt PEGI mÀrkning som inte finns med pÄ exkluderingslistan.

Ska bli kul och se vilka spel som dyker upp pÄ deras drives i januari, skulle vilja se GoW 3 och Gran Turismo bland flera.

Mjo hitta spel gÄr vÀl nÀstan alltid, men 150:- börjar kÀnnas lite i överkant, framförallt nu nÀr det verkar stÄ rÀtt still pÄ 2 spel + 1:-, sÄ det mesta verkar ju vara 2 spel + 199:-
För att tvÄ spel + 199:- ska kÀnnas "vÀrt" sÄ fÄr ju spelen knappt kosta mycket mer Àn ~50:-..
(detta med tanke pÄ att mÄnga spel bara efter nÄgra mÄnader gÄr ner mot 250-300:- pÄ .UK sidor)

Var inne pÄ gamestop igÄr, och dÄ hade dom en plansch dÀr det stod "boka bioshock 2, fÄ en "little sister"" eller nÄtt sÄnt.. priset var 2 spel + 199:-...
SÄ det kÀnns ju tyvÀrr risigt nÀr dom till och med gÄr ut med affischer pÄ 2 spel + 199:-.... minskar ju sannolikheten att det kommer ett 2 + 1:- deal..
Men med gamestop vet man ju iofs aldrig.
Passade pÄ att frÄga om det var nÄgra mer 2 spel + 1:- pÄ ingÄng, det visste dom inget om.

Sen angÄende boka special/limited... Sist jag var inne och hÀmtade ut sÄ frÄgade jag, Stockholm/FÀltöversten.
DÄ svarade dom att det hos dom alltid skulle gÄ att lÀgga mellanskillnaden i mÄn pÄ tillgÄng.
Men man kunde _INTE_ uppgradera en "2 spel + xxxx kronor"-bokning till en garanterad limited/special i förvÀg..
Vill man alltsÄ vara "garanterad" en bokning av special/limited i förvÀg sÄ var man alltsÄ enligt dom tvungen att göra en "vanlig" bokning till fullpris.
Men, dom sÀger ju olika överallt sÄ jag vetefan :(

Jag har t ex pÄ ett stÀlle lÀst om en snubbe som fick slanta massor extra för sin limited.
Den gamestop pÄstod att limited/special inte "tÀcktes" av kampanjen, sÄ dom tog bort hans 2spel+1:- bokning, sen fick han bara ordinarie vÀrde pÄ sina crapspel (typ 211:- * 2 = 422:-), sen kostade dÄ limited 799, sÄ 799-422=377:-
SÄ det verkar som sagt vara totalt olika överallt

Sry för allt svammel men hoppas det ger lite input iaf!

EDIT:
oxÄ Àr blodsugarna igÄng pÄ gamestops nya "byt in 1 spel + 8:- och fÄ wolfenstein/bionic commando/dead space/mirrors edge

http://www.tradera.c...?...amp;x=0&y=0
kollar man denna sÀljaren:
http://www.tradera.c...ktion_104595631
sÄ ser man hans övriga auktioner:
"ASSASSINS CREED 2 TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD"
"THE SABOTEUR TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD"
"DRAGON AGE TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD"
Konstigt att det bara Àr spel som varit med pÄ gamestops kampanjer ;)

Redigerat av whopp, 01 January 2010 - 09:25.

Postad 01 January 2010 - 11:34

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0

Mjo hitta spel gÄr vÀl nÀstan alltid, men 150:- börjar kÀnnas lite i överkant, framförallt nu nÀr det verkar stÄ rÀtt still pÄ 2 spel + 1:-, sÄ det mesta verkar ju vara 2 spel + 199:-
För att tvÄ spel + 199:- ska kÀnnas "vÀrt" sÄ fÄr ju spelen knappt kosta mycket mer Àn ~50:-..
(detta med tanke pÄ att mÄnga spel bara efter nÄgra mÄnader gÄr ner mot 250-300:- pÄ .UK sidor)

Var inne pÄ gamestop igÄr, och dÄ hade dom en plansch dÀr det stod "boka bioshock 2, fÄ en "little sister"" eller nÄtt sÄnt.. priset var 2 spel + 199:-...
SÄ det kÀnns ju tyvÀrr risigt nÀr dom till och med gÄr ut med affischer pÄ 2 spel + 199:-.... minskar ju sannolikheten att det kommer ett 2 + 1:- deal..
Men med gamestop vet man ju iofs aldrig.
Passade pÄ att frÄga om det var nÄgra mer 2 spel + 1:- pÄ ingÄng, det visste dom inget om.

Sen angÄende boka special/limited... Sist jag var inne och hÀmtade ut sÄ frÄgade jag, Stockholm/FÀltöversten.
DÄ svarade dom att det hos dom alltid skulle gÄ att lÀgga mellanskillnaden i mÄn pÄ tillgÄng.
Men man kunde _INTE_ uppgradera en "2 spel + xxxx kronor"-bokning till en garanterad limited/special i förvÀg..
Vill man alltsÄ vara "garanterad" en bokning av special/limited i förvÀg sÄ var man alltsÄ enligt dom tvungen att göra en "vanlig" bokning till fullpris.
Men, dom sÀger ju olika överallt sÄ jag vetefan :(

Jag har t ex pÄ ett stÀlle lÀst om en snubbe som fick slanta massor extra för sin limited.
Den gamestop pÄstod att limited/special inte "tÀcktes" av kampanjen, sÄ dom tog bort hans 2spel+1:- bokning, sen fick han bara ordinarie vÀrde pÄ sina crapspel (typ 211:- * 2 = 422:-), sen kostade dÄ limited 799, sÄ 799-422=377:-
SÄ det verkar som sagt vara totalt olika överallt

Sry för allt svammel men hoppas det ger lite input iaf!

EDIT:
oxÄ Àr blodsugarna igÄng pÄ gamestops nya "byt in 1 spel + 8:- och fÄ wolfenstein/bionic commando/dead space/mirrors edge

http://www.tradera.c...?...amp;x=0&y=0
kollar man denna sÀljaren:
http://www.tradera.c...ktion_104595631
sÄ ser man hans övriga auktioner:
"ASSASSINS CREED 2 TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD"
"THE SABOTEUR TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD"
"DRAGON AGE TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD"
Konstigt att det bara Àr spel som varit med pÄ gamestops kampanjer ;)

Wolfenstein var ett bra deal, ska passa pÄ nu under helgen.

Postad 01 January 2010 - 15:40

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • MĂ€stare

• 2625 inlĂ€gg
  • 0

EDIT:

Vad Àr det för "blodsugeri" med den kampanjen? Nu vet jag inte om spel Àr exkluderade i detta erbjudandet, men jag tycker att det Àr en riktigt bra deal att byta in gamla spel som man inte spelar lÀngre (i mitt fall t.ex. Heavenly Sword och Valkyria Chronicles) och fÄ antingen Mirror's Edge eller Bionic Commando som Àr vÀldigt bra spel. Sen att spelen inte Àr jÀttenya spelar ju ingen roll, det Àr fortfarande bra spel.

Postad 01 January 2010 - 17:28

Smith
  • Smith
  • ForumrĂ€v

• 612 inlĂ€gg
  • 0

Vad Àr det för "blodsugeri" med den kampanjen? Nu vet jag inte om spel Àr exkluderade i detta erbjudandet, men jag tycker att det Àr en riktigt bra deal att byta in gamla spel som man inte spelar lÀngre (i mitt fall t.ex. Heavenly Sword och Valkyria Chronicles) och fÄ antingen Mirror's Edge eller Bionic Commando som Àr vÀldigt bra spel. Sen att spelen inte Àr jÀttenya spelar ju ingen roll, det Àr fortfarande bra spel.

Han syftar pÄ folk som byter in spel för att sedan lÀgga ut de nya spelen direkt pÄ Tradera, om du kollar vilka spel som finns i Gamestops inbyteskampanjer sÄ lÀr du se att dom ocksÄ Àr oerhört överrepresenterade pÄ just Tradera.

Postad 01 January 2010 - 17:44

Unregistered3df5726d
  • Unregistered3df5726d
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som vet ifall EB games har gĂ„tt ut och sagt att det ska komma ut en ny "inbyteskampanj" eller Ă€r det bara spekulationer och förhoppningar?

Postad 01 January 2010 - 17:45

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • MĂ€stare

• 3073 inlĂ€gg
  • 0

Han syftar pÄ folk som byter in spel för att sedan lÀgga ut de nya spelen direkt pÄ Tradera, om du kollar vilka spel som finns i Gamestops inbyteskampanjer sÄ lÀr du se att dom ocksÄ Àr oerhört överrepresenterade pÄ just Tradera.

DÄ Gamestop reglerat det sÄ att "en fysisk person" endast kan nyttja ett exemplar av ett spel i alla deras kampanjer.. dvs, man kan inte Äka dit med 5ex. av ett och samma spel och förboka olika nya spel (man kan ej heller förboka flera ex. av ett och samma spel) - sÄ anser jag inte alls att det kan kallas blodsugeri!

LÄt sÀga att jag har 10st olika spel hemma, och vill byta in dessa?

Om jag sedan vÀljer att sÀlja nÄgot av de nya spelen eller nyttja dem i kommande inbyten,
sÄ Àr det vÀl upp till mig som konsument(?)

Det kan ju vara sÄ att man hunnit testa spelet, som i mitt fall med Borderlands,
och sedan vÀljer att sÀlja det i princip dagen efter man hÀmtat det?

Postad 01 January 2010 - 18:02

Smith
  • Smith
  • ForumrĂ€v

• 612 inlĂ€gg
  • 0

DÄ Gamestop reglerat det sÄ att "en fysisk person" endast kan nyttja ett exemplar av ett spel i alla deras kampanjer.. dvs, man kan inte Äka dit med 5ex. av ett och samma spel och förboka olika nya spel (man kan ej heller förboka flera ex. av ett och samma spel) - sÄ anser jag inte alls att det kan kallas blodsugeri!

LÄt sÀga att jag har 10st olika spel hemma, och vill byta in dessa?

Om jag sedan vÀljer att sÀlja nÄgot av de nya spelen eller nyttja dem i kommande inbyten,

Det kan ju vara sÄ att man hunnit testa spelet, som i mitt fall med Borderlands,
och sedan vÀljer att sÀlja det i princip dagen efter man hÀmtat det?

Men lÀgg ner Najskorn, vi vet alla att det du pysslar med pÄ inget vis Àr olagligt. Dock Àr just du en obehaglig typ som hela tiden Àndrar dig och som tycks ha svÄrt att hÄlla sig till sanningen. Att du blev jagad i trÄden av nÄgon irriterad lÄngivare som du försökte undvika gjorde inte sitt för att höja ditt anseende.

SjÀlvklart Àr det upp till dig som konsument att göra vad fan du vill. Men det du gör ser jÀkligt illa ut och vad fÄr dig och tro att vi ska tycka du Àr en slipad affÀrsman och inte en gnÀllig parasit?

Jag tog mig friheten att samla ihop lite citat frÄn dig:

Vad Àr poÀngen i att lÄta bli att nyttja erbjudanden som finns till för oss konsumenter?
GrÀnsen mellan girighet och affÀrsmannamÀssigt beteende, har du kanske inte tagit i beaktning?

https://www.minhembi...-1256917102.jpg

Jag har endast köpt "ratchet och clank a crack in time" 2ex sjÀlv!
av det enkla faktumet att de nÀr jag bokade, inte hade fixat sig "endast 1ex per kund regel"

thats it.. att sedan vissa polare gÄr och köper samma spel i min regi skadar inte wink.gif

Hursomhelst, vinsten per spel blir ca. 200kr i snitt, alltsÄ inga jÀttesummor direkt men ÀndÄ def. vÀrt det om man har en studieinkomst och inte hinner jobba extra. pga att man skall försvara sig frÄn pÄhoppen hÀr tongue.gif

Postad 01 January 2010 - 18:40

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • MĂ€stare

• 2625 inlĂ€gg
  • 0

okej, jag som missuppfattade :(

Är det nĂ„gon som vet ifall EB games har gĂ„tt ut och sagt att det ska komma ut en ny "inbyteskampanj" eller Ă€r det bara spekulationer och förhoppningar?

Än sĂ„ lĂ€nge bara spekulationer och förhoppningar vad jag vet. Men kan lova att du inte kommer missa ngt om du kollar av denna trĂ„den ngn gĂ„ng i veckan ;)

Postad 01 January 2010 - 19:38

whopp
  • whopp
  • LĂ€rjunge

• 450 inlĂ€gg
  • 0

Absolut, klart man har rÀtt att sÀlja!
Kollar man pÄ spelen t ex den sÀljaren jag lÀnkade till har ute:
"helt nya, fortfarande inplastade".Detta medför ju alltsÄ att han sjÀlv inte har nÄtt som helst intresse utav att spela spelen!
Sen sÄ ser man att han bl.a har flera "CoD - bound in blood" ute samtidigt, gick att fÄ för 1:1 spel i inbyte pÄ GAME.
Han har Àven sÄlt flertalet andra spel, precis i tid med release, och titlar som gamestop haft pÄ sina kampanjer.
Det lÄg Àven 2st wolfenstein ute frÄn honom nÀr jag skrev mitt förra inlÀgg, en har vÀl blivit borttagen eller köpt pÄ "köp nu".

Sen bor han Àven i Stockholm, vilket dÄ antagligen betyder att han Äker runt runt mellan dom 5-6 st gamestop som finns hÀr för att byta till sig flera exemplar utav samma spel.
Mao har han dÄ satt i system att köpa in och byta in "skitspel" för att sen kunna tjÀna pengar (för han lÀr ju knappst gÄtt och bytt in left 4 dead 2 och forza 3 :D )
Och Äterigen, man köper vÀl knappst flera ex av samma för att ha och spela sjÀlv, och sen sÀlja?

Som sagt, jag har _inget_ emot att folk nyttjar kampanjerna för egen vinning, det gör jag ju sjÀlv :(
Men problemet Àr att jag blir sÄ trött pÄ folk som ska dra det till extremiteterna. Detta leder ju bara till "problem" och negativa konsekvenser för "alla andra", fallet nu Àr januaris exkluderingslista, den Àr lÀngre Àn telefonkatalogen :(

SÄ, dÀrav "blodsugeri", folk som sÀtter i system att nyttja inbyteskampanjerna för att tjÀna sig (en vad jag tycker) relativt lÄg extra slant... Samtidigt som dom dÄ bara förstör för oss andra :D

Jag mÄ vara av den "gamla skolan", men fan, vill man ha pengar -> ta ett jobb. jobba extra, jobba över.
Men nej, dagens ungdom Àr fan en bunt sönder-curlade slackers, alla vill vara miljonÀrer och ingen Àr beredd att jobba för det ;)

JÀvligt offtopic, men Àr ju ÀndÄ "InbytestrÄden" detta.

Redigerat av whopp, 01 January 2010 - 19:40.

Postad 01 January 2010 - 21:53

mBr
  • mBr
  • MĂ€stare

• 3024 inlĂ€gg
  • 0
Najk du byter inte ett spel och testar för att dagen efter sÀlja det för att du inte gillade det.
Varför ens försöka skriva nÄgot sÄnt? Alla vet ju redan vad du gÄr för i detta sammanhanget.

Postad 06 January 2010 - 19:04

Unregistereddd677927
  • Unregistereddd677927
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0
Nu Àr jag vÀldigt osÀker, jag har nÀmligen förhandsbokat Army of Two The 40th Day, och jag hittar inte kvittot. Jag har bokat spel dÀr nÄgra gÄnger innan sÄ om jag har tur sÄ kanske killen bakom kassan kÀnner igen mig, men chansen Àr ju att han inte Àr dÀr eller att han krÀver kvitto. Jag minns exakt vilka spel jag bytte in, vilken mÄnad det var, och jag skrev Àven ned mina uppgifter pÄ ett kvitto som han tog. Kommer jag kunna hÀmta ut spelet eller Àr det kört?

Postad 06 January 2010 - 19:09

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlĂ€gg
  • 0

Nu Àr jag vÀldigt osÀker, jag har nÀmligen förhandsbokat Army of Two The 40th Day, och jag hittar inte kvittot. Jag har bokat spel dÀr nÄgra gÄnger innan sÄ om jag har tur sÄ kanske killen bakom kassan kÀnner igen mig, men chansen Àr ju att han inte Àr dÀr eller att han krÀver kvitto. Jag minns exakt vilka spel jag bytte in, vilken mÄnad det var, och jag skrev Àven ned mina uppgifter pÄ ett kvitto som han tog. Kommer jag kunna hÀmta ut spelet eller Àr det kört?

Lugnt, jag hÀmtade alla mina spel utan kvitton i höstas.

Postad 06 January 2010 - 20:05

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • AnvĂ€ndare

• 136 inlĂ€gg
  • 0

ID-kort gÄr lika bra. Allt finns registrerat i deras databas.

Postad 06 January 2010 - 23:13

efterfest
  • efterfest
  • AnvĂ€ndare

• 232 inlĂ€gg
  • 0
senast ja va dÀr o bokade sÄ sa dom "Ta med kvittot eller leg" sÄ de Àr nog inga konstigheter

Postad 07 January 2010 - 02:12

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • MĂ€stare

• 3073 inlĂ€gg
  • 0

Najk du byter inte ett spel och testar för att dagen efter sÀlja det för att du inte gillade det.
Varför ens försöka skriva nÄgot sÄnt? Alla vet ju redan vad du gÄr för i detta sammanhanget.

Sorry men dina förutfattade meningar stÀmmer inte alltid överrens med verkligheten,
ta tex. brutal legend, bokade ett ex.. testade det i 2 dagar, sedan blev det blocket med det!

Postad 07 January 2010 - 10:15

mBr
  • mBr
  • MĂ€stare

• 3024 inlĂ€gg
  • 0
WOW 1 gÄng det har hÀnt eller :)

Du vet mycket vÀl vad jag menar.

Postad 07 January 2010 - 11:22

Smith
  • Smith
  • ForumrĂ€v

• 612 inlĂ€gg
  • 0

Sorry men dina förutfattade meningar stÀmmer inte alltid överrens med verkligheten,
ta tex. brutal legend, bokade ett ex.. testade det i 2 dagar, sedan blev det blocket med det!

Har du sÄ fruktansvÀrt svÄrt att hÄlla dig till sanningen eller har du dÄligt minne? SkÀrpning Najs.

Än en gĂ„ng slĂ€nger jag in lite gamla citat frĂ„n dig. Samlade frĂ„n den hĂ€r trĂ„den.

Vad Àr poÀngen i att lÄta bli att nyttja erbjudanden som finns till för oss konsumenter?
GrÀnsen mellan girighet och affÀrsmannamÀssigt beteende, har du kanske inte tagit i beaktning?

av det enkla faktumet att de nÀr jag bokade, inte hade fixat sig "endast 1ex per kund regel"

thats it.. att sedan vissa polare gÄr och köper samma spel i min regi skadar inte wink.gif

Hursomhelst, vinsten per spel blir ca. 200kr i snitt, alltsÄ inga jÀttesummor direkt men ÀndÄ def. vÀrt det om man har en studieinkomst och inte hinner jobba extra. pga att man skall försvara sig frÄn pÄhoppen hÀr tongue.gif

Postad 07 January 2010 - 17:08

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • MĂ€stare

• 3073 inlĂ€gg
  • 0

Har du sÄ fruktansvÀrt svÄrt att hÄlla dig till sanningen eller har du dÄligt minne? SkÀrpning Najs.

Än en gĂ„ng slĂ€nger jag in lite gamla citat frĂ„n dig. Samlade frĂ„n den hĂ€r trĂ„den.

Dags för moderator att rensa denna trÄd frÄn saker som verkligen inte hör till "aktuella inbyteskampanjer",
jag glömde bort att vi lever i landet Sverige, dÀr vi tydligen har svÄrt att unna andra personer ekonomisk vinning :blink:

dessutom gÀllde det nu spelet "brutal legend", vilket jag sÄlde ganska snabbt - mitt enda ex. för övrigt!

Postad 07 January 2010 - 17:23

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inga problem med att du tjÀnar pengar Najks, men nÀr du förstör för oss ALLA och inte inser det pga din girighet, DET stör mig.
Jag betalar hellre sÄ lite som möjligt (199kr för Mass Effect 2 t ex) Àn att tjÀnar pengar pÄ det hÀr kortsiktigt.

TÄNK!

Postad 07 January 2010 - 18:11

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlĂ€gg
  • 0
Jag tycker att det Àr lÀge att slÀppa vad najksorn gör, Ätminstone offentligt. Det ser inte vackert ut i forumet. Hursomhelst anser jag att om Gamestop och Game nu har kampanjer med kryphÄl i, sÄ Àr det upp till dem att tÀppa till dem. Om nÄgon vill utnyttja dessa inbyteskampanjer för att tjÀna pengar sÄ Àr det helt ok, Àven om det skulle innebÀra att kampanjerna till slut upphör.

Det moraliskt riktiga som vissa pÄtalar hÀr Àr att göra riktiga inbyten, hoppas jag? För om man köper ETT begagnat spel (eller ett billigt spel pÄ nÀtet), ENBART för att göra ett inbyte, sÄ borde det moraliskt sett vara lika förkastligt som att utnyttja en kampanj för att fÄ TUSEN billigare spel.

Postad 07 January 2010 - 20:07

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • MĂ€stare

• 3073 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker att det Àr lÀge att slÀppa vad najksorn gör, Ätminstone offentligt. Det ser inte vackert ut i forumet. Hursomhelst anser jag att om Gamestop och Game nu har kampanjer med kryphÄl i, sÄ Àr det upp till dem att tÀppa till dem. Om nÄgon vill utnyttja dessa inbyteskampanjer för att tjÀna pengar sÄ Àr det helt ok, Àven om det skulle innebÀra att kampanjerna till slut upphör.

Det moraliskt riktiga som vissa pÄtalar hÀr Àr att göra riktiga inbyten, hoppas jag? För om man köper ETT begagnat spel (eller ett billigt spel pÄ nÀtet), ENBART för att göra ett inbyte, sÄ borde det moraliskt sett vara lika förkastligt som att utnyttja en kampanj för att fÄ TUSEN billigare spel.

BetÀnk ocksÄ att jag köpte ett flertal spel i deras egen butik för runt 140 - 150kr /st..
om man sedan byter in dem rakt av sÄ har ju i alla fall butiken fÄtt tjÀna nÄgot ocksÄ pÄ affÀren!

Som sagt.. nÀr kryphÄlen Àr tilltÀppta finns det ju inget behov av diskussionen heller!

Postad 07 January 2010 - 20:56

-Q-
  • -Q-
  • ForumrĂ€v

• 670 inlĂ€gg
  • 0
De hÄller vÀl delvis pÄ att tÀppa till sÄ att sÀga. De har tydligen förbjudit en kille att byta in som sÄlde spelen vidare via eget företag (importerade et cetera). Enklast Àr vÀl helt enkelt att de krÀver orginalkvitto pÄ spelet du byter in, kostade det dig under tex 300:- sÄ fÄr du inte byta in :D

DÀremot kommer det vÀl att finnas kvar 2 spel + 199:- ett tag till, 2 spel + 1:- hÀnger ju pÄ om spelföretagen vill sponsra.

Postad 08 January 2010 - 11:09

UTBMF
  • UTBMF
  • LĂ€rjunge

• 276 inlĂ€gg
  • 0

De hÄller vÀl delvis pÄ att tÀppa till sÄ att sÀga. De har tydligen förbjudit en kille att byta in som sÄlde spelen vidare via eget företag (importerade et cetera). Enklast Àr vÀl helt enkelt att de krÀver orginalkvitto pÄ spelet du byter in, kostade det dig under tex 300:- sÄ fÄr du inte byta in :D

DÀremot kommer det vÀl att finnas kvar 2 spel + 199:- ett tag till, 2 spel + 1:- hÀnger ju pÄ om spelföretagen vill sponsra.

Har du nÄgon som helst insikt i vad de gör pÄ gamestops huvudkontor?
Har du nÄgot som helst belÀgg för att de ska börja krÀva kvitto pÄ inbytesspel eller sluta med 2 spel + 199kr om ett tag?
Varför bara sitta och hitta pÄ en massa?

Postad 08 January 2010 - 16:36

-Q-
  • -Q-
  • ForumrĂ€v

• 670 inlĂ€gg
  • 0
Om du noterar smileyn sÄ Àr det vÀl klart att de inte kan krÀva kvitto, mÄnga spel Àr ju presenter et cetera - det var bara ett skruvat exempel inlagt med ironi. Kanske skulle separerat styckena för tydlighet.

DÀremot Àr min svÄger regionschef pÄ gamestop, och jag har ingen anledning att tvivla pÄ vad han berÀttat om kampanjer frÄn spelföretag/distributörer och vidareförsÀljning av spel i stor skala. Ett "tag till" som i tillsvidare, det var förstÄs lite dÄligt sprÄkbruk. Hoppas det var tydligare nu.

Postad 11 January 2010 - 23:42

Unregistereddd677927
  • Unregistereddd677927
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0

senast ja va dÀr o bokade sÄ sa dom "Ta med kvittot eller leg" sÄ de Àr nog inga konstigheter

Okej, kÀnner mig lite lugnare nu, men har varken ID eller Leg, tror ni det funkar med pass? MÄste skaffa ID kort.. ;)

Postad 11 January 2010 - 23:53

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • MĂ€stare

• 2625 inlĂ€gg
  • 0
Pass Àr ju legitimation...

Postad 12 January 2010 - 04:25

qazqa
  • qazqa
  • AnvĂ€ndare

• 101 inlĂ€gg
  • 0
Har inte varit med i nÄgra mÄnader, men Àr 2 spel + 1 krona borta? Kan inte se det pÄ deras hemsida ;).

Postad 12 January 2010 - 12:27

mpnox
  • mpnox
  • Wannabe

• 34 inlĂ€gg
  • 0

Har inte varit med i nÄgra mÄnader, men Àr 2 spel + 1 krona borta? Kan inte se det pÄ deras hemsida :).

Var inne och skulle boka GoW3 men killen i butiken sa att jag borde vĂ€nta lite eftersom det kan komma som 2 spel + 1 kr om ett tag (199:- om jag bokar nu). Han tipsade dĂ„ om Bayonetta för 1kr istĂ€llet sĂ„ jag tog det. Ångrade inte det förrutom att det Ă€r bĂ€ttre till XBOX vad jag hört sĂ„ borde köpt det till xboxen egentligen.

GÄ in i butiken och frÄga vad de har för 1 kr. Verkar inte finnas pÄ hemsidan Àn.

Postad 12 January 2010 - 16:41

UTBMF
  • UTBMF
  • LĂ€rjunge

• 276 inlĂ€gg
  • 0
Dessa Àr för en krona:

Nya Army of Two
Lost Planet 2
Battlefield Bad Company 2
Dantes Inferno

Men dessa har varit med ett tag. De flesta vÀntar nu pÄ Q1 listan om det kommer nÄgon.

Postad 12 January 2010 - 17:58

efterfest
  • efterfest
  • AnvĂ€ndare

• 232 inlĂ€gg
  • 0
funtar pÄ att boka BC2 men exkluderingslistan börjar bli rÀtt lÄng nu :) finns de nÄn nÀtbutik som har 99 kronors spel som inte Àr med pÄ listan ?
kÀnns lite risky o importera frÄn england nÀr man inte vet om PEGI mÀrkningen Àr ok

Postad 12 January 2010 - 18:52

fesken
  • fesken
  • AnvĂ€ndare

• 100 inlĂ€gg
  • 0
http://www.zavvi.com...k9/9991479.html

82:- inkl frakt och garanterat PEGI. Dock Àr leveranstiden rÀtt lÄng och man vet aldrig om den dyker upp pÄ nÀsta lista.

Postad 12 January 2010 - 19:35

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • AnvĂ€ndare

• 136 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet om det gÄr att boka till de bÄda konsolerna?
Dvs en Lost Planet 2 till PS3 och en till Xbox 360 pÄ samma persons namn?

Postad 12 January 2010 - 20:57

e3henri
  • e3henri
  • MĂ€stare

• 3266 inlĂ€gg
  • 0
En sak Àr alla som satt i system att tjÀna pengar pÄ inbyten, men varför ska alla gnÀlla?
Herre gud lÄt dem leka lite. Snart inser de vilken timlön deras besvÀr medför. Har nÄgon lust att lÀgga en halvdag pÄ Äka runt och byta spel för en vinning pÄ en hundring eller tvÄ sÄ kan de vÀl fÄ göra det.

SjÀlv tillhör jag kategorin som inte "orkar" lÀgga ut saker pÄ blocket och inte tycker att man tjÀnat nÄgot pÄ att lÀgga ner 2 timmars jobb pÄ att hitta nÄgot 100kr billigare
SjÀlv spenderar jag hellre den halva dagen pÄ jobbet och drar in min mÄnadslön utan att behöva tÀnka pÄ PEGI mÀrkning :)

Postad 13 January 2010 - 08:28

whopp
  • whopp
  • LĂ€rjunge

• 450 inlĂ€gg
  • 0

En sak Àr alla som satt i system att tjÀna pengar pÄ inbyten, men varför ska alla gnÀlla?
Herre gud lÄt dem leka lite. Snart inser de vilken timlön deras besvÀr medför. Har nÄgon lust att lÀgga en halvdag pÄ Äka runt och byta spel för en vinning pÄ en hundring eller tvÄ sÄ kan de vÀl fÄ göra det.

SjÀlv tillhör jag kategorin som inte "orkar" lÀgga ut saker pÄ blocket och inte tycker att man tjÀnat nÄgot pÄ att lÀgga ner 2 timmars jobb pÄ att hitta nÄgot 100kr billigare
SjÀlv spenderar jag hellre den halva dagen pÄ jobbet och drar in min mÄnadslön utan att behöva tÀnka pÄ PEGI mÀrkning :(

Absolut, vad dom gör med sin tid Àr deras problem. Men, vad hÀnde nu senast? Antagligen har GS lessnat pÄ allt utnyttjande vilket ledde till att ....
exkluderingslistan gick och blev lika lÄng som en telefonkatalog, vilket direkt ledde till att mÄnga av oss som enbart anvÀnder dealsen för personligt bruk helt plötsligt fick det extremt mycket svÄrare att fÄ tag pÄ accepterade spel till billig penning...

Detta i kombination med att 1:- dealsen lyser med sin frÄnvaro (heavy rain, GoW3, GT5 etc etc), samt t ex bioshock som (tyvÀrr) redan ligger ute för 2 spel + 199:- + actionfigur som kampanj (vilket antagligen gör att 1:- deal inte kÀnns sÄ troligt).

Sen om frÄnvaron utav 1:- dealsen beror pÄ överutnyttjande eller nÄtt annat Àr ju svÄrt att spekulera om.

Men i alla fall, med 2 spel + 199:- pÄ dom flesta deals, och den extrema exkluderingslistan som gör det relativt svÄrt att hitta spel under 99:-, leder alltihopa till att man knappt kommer under 199+99+99 ~= 400:-
Och, dÄ Àr det knappast tillrÀckligt billigt för besvÀret istÀllet för att bestÀlla frÄn .UK och fÄ spelet rakt ner i brevlÄdan...

Postad 13 January 2010 - 16:36

UTBMF
  • UTBMF
  • LĂ€rjunge

• 276 inlĂ€gg
  • 0
2 spel + 1kr Àr enbart pÄ subventionerade och jag tvivlar pÄ att gamestop fÄr lov att förhandla till sig en sÄdan deal och sen inte köra nÄgot erbjudande.
Personligen tror inte jag att Q1bladets frÄnvaro har o göra med att najksorn o co köpte spel frÄn cdon.

Exkluderingslistan Àr inte lika lÄng som en telefonkatalog den Àr fortfarande mindre Àn 360s.

Visst det Àr svÄrt att spekulera i varför men personligen tror jag att det rÀcker med att massa folk utnyttjar kampanjen pÄ det sÀtt du och jag gör whopp för att spel frÄn cdon ska komma med pÄ listan.

Postad 14 January 2010 - 12:50

Vapo
  • Vapo
  • LĂ€rjunge

• 446 inlĂ€gg
  • 0
Va gnÀlligt det verkar hÀr, tror ni att Gamestop's (och Game) riktlinjer dras upp av det Svenska (Nordiska) kontoret?

Var glada att de inte gÄtt lika lÄngt som huvudkontoret i USA pÄ t ex Army Of Ttwo. 40 days - i USA har de specificerat VILKA spel som fÄr bytas in och sedan + 19,99 USD (som vanligtvis motsvarar 199 SEK). Den svenska kampanjen godtog vilka spel som helst + 1 kr.

http://www.gamestop.com/ao2trade2

Gissar pÄ att det Àr denna melodi som kommer gÀlla i framtiden, Àven hÀr pÄ vÄra breddgrader - oavsett om eller inte, det dyker upp ett par extra spel pÄ Tradera som nÄgon tagit sig tid att 'fixa' via kampanjers kryphÄl.

Postad 14 January 2010 - 13:00

Andi_One
  • Andi_One
  • MĂ€stare

• 3008 inlĂ€gg
  • 0
SÄdana kampanjer har ju förekommit i Sverige med tidigare sÄ de Àr ju inte helt nytt.

Postad 14 January 2010 - 14:01

Vapo
  • Vapo
  • LĂ€rjunge

• 446 inlĂ€gg
  • 0

SÄdana kampanjer har ju förekommit i Sverige med tidigare sÄ de Àr ju inte helt nytt.

Precis, men min poĂ€ng Ă€r att Svenska kontoret INTE dikterar villkoren. Just nu ska vi vara glada för att den svenska kampanjen faktiskt Ă€r BÄTTRE Ă€n vad den som erbjuds i USA och/eller andra GS-lĂ€nder.

Jag hoppas vi kommer se fler 2 mot 1 och 1 kr eller i vÀrsta fall 199 kr. Men för att byta in tvÄ spel och pröjsa 199 kr ska det vara utan krav pÄ "utvalt" inbyte.

Exkluderingslistan kommer nog generellt vÀxa, GS/Game idkar ingen vÀlgörenhet utan Àr vinstdrivande företag...duh.

Postad 14 January 2010 - 15:13

Andi_One
  • Andi_One
  • MĂ€stare

• 3008 inlĂ€gg
  • 0
Visst, men i USA kostar spelen ~420kr vid release medans GameStop/Game tar 699kr för dem.
SÄ de Àr lite orÀttvist att jÀmföra.

Postad 14 January 2010 - 21:16

e3henri
  • e3henri
  • MĂ€stare

• 3266 inlĂ€gg
  • 0

Visst, men i USA kostar spelen ~420kr vid release medans GameStop/Game tar 699kr för dem.

Gör inte samma misstag som 99% gör nÀr de söker priser pÄ amerikanska siter.
I USA anger man alltid priserna UTAN moms.
T.ex. har det gjort diskussionen om varför $299 för en PS3 slim i USA blir 3000kr i Sverige ganska fÄnig.

Postad 14 January 2010 - 21:26

UTBMF
  • UTBMF
  • LĂ€rjunge

• 276 inlĂ€gg
  • 0
OK dÄ 420kr x 1,04 = 437kr

Postad 14 January 2010 - 21:59

Vapo
  • Vapo
  • LĂ€rjunge

• 446 inlĂ€gg
  • 0

Priset Àr helt ovÀsentligt, poÀngen Àr fortfarande densamma, lÀs mitt inlÀgg igen.

Sen blir det inte 473 kr, lÀr Er att jÀmnföra Àpplen med Àpplen, snÀlla....lÀgg pÄ moms-****t som Àr 25% = ja det blir 591 mot att t ex pÄ www.game.se kan du köpa spelet inkl fri frakt för 599 kr. RÀttvist?

Postad 14 January 2010 - 22:07

UTBMF
  • UTBMF
  • LĂ€rjunge

• 276 inlĂ€gg
  • 0
Men du Àpplemannen jag kan garantera dig att att amerikanska kontoret inte dikterar villkoren för erbjudanden i sverige.

Postad 15 January 2010 - 07:30

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • ForumrĂ€v

• 843 inlĂ€gg
  • 0

Men du Àpplemannen jag kan garantera dig att att amerikanska kontoret inte dikterar villkoren för erbjudanden i sverige.

Men jag kan nog garantera dig att huvudkontoret(i usa) för tex Army of 2 dikterar villkoren för de kampanjer de subventionerar poavsett om det Àr i Sverige eller pÄ andra sidan pölen.

Postad 15 January 2010 - 08:23

MiWa
  • MiWa
  • LĂ€rjunge

• 399 inlĂ€gg
  • 0
Ett litet förslag: HÄll er On Topic eller lÀgg ned denna trÄd. Numera följs ett inlÀgg om en inbyteskampanj av 10 inlÀgg som inte har med kampanjen Ä göra utan en massa annat dravel... Tycker iaf jag :)

Postad 15 January 2010 - 08:29

Andi_One
  • Andi_One
  • MĂ€stare

• 3008 inlĂ€gg
  • 0

Priset Àr helt ovÀsentligt, poÀngen Àr fortfarande densamma, lÀs mitt inlÀgg igen.

Sen blir det inte 473 kr, lÀr Er att jÀmnföra Àpplen med Àpplen, snÀlla....lÀgg pÄ moms-****t som Àr 25% = ja det blir 591 mot att t ex pÄ www.game.se kan du köpa spelet inkl fri frakt för 599 kr. RÀttvist?

Varför Àr priset helt ovÀsentligt?
591?? Du kan ju inte lÀgga pÄ Svensk moms ovan pÄ Amerikansk moms mÄste du vÀl endÄ förstÄ?
Grundpriset pÄ nya spel verkar ligga pÄ $59.99 excl VAT = ~420kr
Priset i New York som har 8% skatt blir 453kr. Priset med svensk moms skulle bli 525kr.
Medans GameStop som sagt tar 699kr "generellt" för ett nytt spel i butik.

Postad 15 January 2010 - 08:50

mBr
  • mBr
  • MĂ€stare

• 3024 inlĂ€gg
  • 0

lÀr Er att jÀmnföra Àpplen med Àpplen, snÀlla....lÀgg pÄ moms-****t som Àr 25%

Hmm undra vem som ska lÀra sig vad =) Hela vÀrlden delar inte vÄran moms :)

Postad 15 January 2010 - 09:54

Vapo
  • Vapo
  • LĂ€rjunge

• 446 inlĂ€gg
  • 0

Hmm undra vem som ska lÀra sig vad =) Hela vÀrlden delar inte vÄran moms :)

Nej vem sa det? Men ska man jÀmföra ett pris i USA mot ett i Sverige, mÄste vÀl ÀndÄ alla kostnader som skulle förknippas med en import lÀggas till för att ge en rÀttvis bild - ja, nej? Skit samma om det var 420 eller 473 kr...

T ex Spelets pris 59,99 x valutakurs (+ frakt) + tull (+ avgift kreditkort) + moms = XXX Kr landat i din brevlÄda

Sen finns det ju kryphÄl att komma runt tull och moms, men det finns det sÀkert bÀttre trÄdar för.
Faktum kvarstÄr, för att jÀmföra Àpplen med Àpplen = INKLUDERA kostnader som pÄförs en laglig import.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.