Aktuella inbyteskampanjer
1067 svar till detta ämne
Postad 31 December 2009 - 15:30
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Har själv bytt in bl.a sex exemplar av Stormrise och tyckte det började bli lite konstigt att det inte dök upp tidigare på exkluderingslistan. Snittpriset för spel som går att byta in tycks ha höjts från 100kr till 150kr, hittar mer än en handfull spel runt 150kr strecket med rätt PEGI märkning som inte finns med på exkluderingslistan.
Ska bli kul och se vilka spel som dyker upp på deras drives i januari, skulle vilja se GoW 3 och Gran Turismo bland flera.
EDIT: Någon som vet huruvida man alltid kan uppgradera förbokade spel till specialutgåvor om man betalar mellanskillnaden? Har Dantes Inferno bokat och är oerhört intresserad av Death Edition. Hörde att folk kunde göra precis det med Assassins Creed 2.
Rimligtvis borde det fungera, som du själv skriver så gick det ju bra med AC2, har tom. fått byta förhandsbokning spel sinsemellan, alltså från ett till ett annat!
Postad 31 December 2009 - 15:34
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
EDIT: Någon som vet huruvida man alltid kan uppgradera förbokade spel till specialutgåvor om man betalar mellanskillnaden? Har Dantes Inferno bokat och är oerhört intresserad av Death Edition. Hörde att folk kunde göra precis det med Assassins Creed 2.
Webhallen och game.se tar 799:- för Death Edition, så det blir nog det för Gamestop också. I sådana fall är det ju en hundring man får lägga till. Men ring/gå förbi Gamestop och hör vad det ska kosta.
Postad 01 January 2010 - 09:15
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Har själv bytt in bl.a sex exemplar av Stormrise och tyckte det började bli lite konstigt att det inte dök upp tidigare på exkluderingslistan. Snittpriset för spel som går att byta in tycks ha höjts från 100kr till 150kr, hittar mer än en handfull spel runt 150kr strecket med rätt PEGI märkning som inte finns med på exkluderingslistan.
Ska bli kul och se vilka spel som dyker upp på deras drives i januari, skulle vilja se GoW 3 och Gran Turismo bland flera.
Mjo hitta spel går väl nästan alltid, men 150:- börjar kännas lite i överkant, framförallt nu när det verkar stå rätt still på 2 spel + 1:-, så det mesta verkar ju vara 2 spel + 199:- För att två spel + 199:- ska kännas "värt" så får ju spelen knappt kosta mycket mer än ~50:-.. (detta med tanke på att många spel bara efter några månader går ner mot 250-300:- på .UK sidor) Var inne på gamestop igår, och då hade dom en plansch där det stod "boka bioshock 2, få en "little sister"" eller nått sånt.. priset var 2 spel + 199:-... Så det känns ju tyvärr risigt när dom till och med går ut med affischer på 2 spel + 199:-.... minskar ju sannolikheten att det kommer ett 2 + 1:- deal.. Men med gamestop vet man ju iofs aldrig. Passade på att fråga om det var några mer 2 spel + 1:- på ingång, det visste dom inget om. Sen angående boka special/limited... Sist jag var inne och hämtade ut så frågade jag, Stockholm/Fältöversten. Då svarade dom att det hos dom alltid skulle gå att lägga mellanskillnaden i mån på tillgång. Men man kunde _INTE_ uppgradera en "2 spel + xxxx kronor"-bokning till en garanterad limited/special i förväg..Vill man alltså vara "garanterad" en bokning av special/limited i förväg så var man alltså enligt dom tvungen att göra en "vanlig" bokning till fullpris. Men, dom säger ju olika överallt så jag vetefan  Jag har t ex på ett ställe läst om en snubbe som fick slanta massor extra för sin limited. Den gamestop påstod att limited/special inte "täcktes" av kampanjen, så dom tog bort hans 2spel+1:- bokning, sen fick han bara ordinarie värde på sina crapspel (typ 211:- * 2 = 422:-), sen kostade då limited 799, så 799-422=377:- Så det verkar som sagt vara totalt olika överallt Sry för allt svammel men hoppas det ger lite input iaf! EDIT: oxå är blodsugarna igång på gamestops nya "byt in 1 spel + 8:- och få wolfenstein/bionic commando/dead space/mirrors edge http://www.tradera.c...?...amp;x=0&y=0kollar man denna säljaren: http://www.tradera.c...ktion_104595631så ser man hans övriga auktioner: "ASSASSINS CREED 2 TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD" "THE SABOTEUR TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD" "DRAGON AGE TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD" Konstigt att det bara är spel som varit med på gamestops kampanjer
Redigerat av whopp, 01 January 2010 - 09:25.
Postad 01 January 2010 - 11:34
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Mjo hitta spel går väl nästan alltid, men 150:- börjar kännas lite i överkant, framförallt nu när det verkar stå rätt still på 2 spel + 1:-, så det mesta verkar ju vara 2 spel + 199:- För att två spel + 199:- ska kännas "värt" så får ju spelen knappt kosta mycket mer än ~50:-.. (detta med tanke på att många spel bara efter några månader går ner mot 250-300:- på .UK sidor)
Var inne på gamestop igår, och då hade dom en plansch där det stod "boka bioshock 2, få en "little sister"" eller nått sånt.. priset var 2 spel + 199:-... Så det känns ju tyvärr risigt när dom till och med går ut med affischer på 2 spel + 199:-.... minskar ju sannolikheten att det kommer ett 2 + 1:- deal.. Men med gamestop vet man ju iofs aldrig. Passade på att fråga om det var några mer 2 spel + 1:- på ingång, det visste dom inget om.
Sen angående boka special/limited... Sist jag var inne och hämtade ut så frågade jag, Stockholm/Fältöversten. Då svarade dom att det hos dom alltid skulle gå att lägga mellanskillnaden i mån på tillgång. Men man kunde _INTE_ uppgradera en "2 spel + xxxx kronor"-bokning till en garanterad limited/special i förväg.. Vill man alltså vara "garanterad" en bokning av special/limited i förväg så var man alltså enligt dom tvungen att göra en "vanlig" bokning till fullpris. Men, dom säger ju olika överallt så jag vetefan 
Jag har t ex på ett ställe läst om en snubbe som fick slanta massor extra för sin limited. Den gamestop påstod att limited/special inte "täcktes" av kampanjen, så dom tog bort hans 2spel+1:- bokning, sen fick han bara ordinarie värde på sina crapspel (typ 211:- * 2 = 422:-), sen kostade då limited 799, så 799-422=377:- Så det verkar som sagt vara totalt olika överallt
Sry för allt svammel men hoppas det ger lite input iaf!
EDIT: oxå är blodsugarna igång på gamestops nya "byt in 1 spel + 8:- och få wolfenstein/bionic commando/dead space/mirrors edge
http://www.tradera.c...?...amp;x=0&y=0 kollar man denna säljaren: http://www.tradera.c...ktion_104595631 så ser man hans övriga auktioner: "ASSASSINS CREED 2 TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD" "THE SABOTEUR TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD" "DRAGON AGE TILL XBOX 360 HELT NYTT INPLASTAD" Konstigt att det bara är spel som varit med på gamestops kampanjer 
Wolfenstein var ett bra deal, ska passa på nu under helgen.
Postad 01 January 2010 - 15:40
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
EDIT: oxå är blodsugarna igång på gamestops nya "byt in 1 spel + 8:- och få wolfenstein/bionic commando/dead space/mirrors edge
Vad är det för "blodsugeri" med den kampanjen? Nu vet jag inte om spel är exkluderade i detta erbjudandet, men jag tycker att det är en riktigt bra deal att byta in gamla spel som man inte spelar längre (i mitt fall t.ex. Heavenly Sword och Valkyria Chronicles) och få antingen Mirror's Edge eller Bionic Commando som är väldigt bra spel. Sen att spelen inte är jättenya spelar ju ingen roll, det är fortfarande bra spel.
Postad 01 January 2010 - 17:28
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Vad är det för "blodsugeri" med den kampanjen? Nu vet jag inte om spel är exkluderade i detta erbjudandet, men jag tycker att det är en riktigt bra deal att byta in gamla spel som man inte spelar längre (i mitt fall t.ex. Heavenly Sword och Valkyria Chronicles) och få antingen Mirror's Edge eller Bionic Commando som är väldigt bra spel. Sen att spelen inte är jättenya spelar ju ingen roll, det är fortfarande bra spel.
Han syftar på folk som byter in spel för att sedan lägga ut de nya spelen direkt på Tradera, om du kollar vilka spel som finns i Gamestops inbyteskampanjer så lär du se att dom också är oerhört överrepresenterade på just Tradera.
Postad 01 January 2010 - 17:44
Unregistered3df5726d
-
Unregistered3df5726d
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Är det någon som vet ifall EB games har gått ut och sagt att det ska komma ut en ny "inbyteskampanj" eller är det bara spekulationer och förhoppningar?
Postad 01 January 2010 - 17:45
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Han syftar på folk som byter in spel för att sedan lägga ut de nya spelen direkt på Tradera, om du kollar vilka spel som finns i Gamestops inbyteskampanjer så lär du se att dom också är oerhört överrepresenterade på just Tradera.
Då Gamestop reglerat det så att "en fysisk person" endast kan nyttja ett exemplar av ett spel i alla deras kampanjer.. dvs, man kan inte åka dit med 5ex. av ett och samma spel och förboka olika nya spel (man kan ej heller förboka flera ex. av ett och samma spel) - så anser jag inte alls att det kan kallas blodsugeri! Låt säga att jag har 10st olika spel hemma, och vill byta in dessa? Om jag sedan väljer att sälja något av de nya spelen eller nyttja dem i kommande inbyten, så är det väl upp till mig som konsument(?) Det kan ju vara så att man hunnit testa spelet, som i mitt fall med Borderlands, och sedan väljer att sälja det i princip dagen efter man hämtat det?
Postad 01 January 2010 - 18:02
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Då Gamestop reglerat det så att "en fysisk person" endast kan nyttja ett exemplar av ett spel i alla deras kampanjer.. dvs, man kan inte åka dit med 5ex. av ett och samma spel och förboka olika nya spel (man kan ej heller förboka flera ex. av ett och samma spel) - så anser jag inte alls att det kan kallas blodsugeri!
Låt säga att jag har 10st olika spel hemma, och vill byta in dessa?
Om jag sedan väljer att sälja något av de nya spelen eller nyttja dem i kommande inbyten, så är det väl upp till mig som konsument(?)
Det kan ju vara så att man hunnit testa spelet, som i mitt fall med Borderlands, och sedan väljer att sälja det i princip dagen efter man hämtat det?
Men lägg ner Najskorn, vi vet alla att det du pysslar med på inget vis är olagligt. Dock är just du en obehaglig typ som hela tiden ändrar dig och som tycks ha svårt att hålla sig till sanningen. Att du blev jagad i tråden av någon irriterad långivare som du försökte undvika gjorde inte sitt för att höja ditt anseende. Självklart är det upp till dig som konsument att göra vad fan du vill. Men det du gör ser jäkligt illa ut och vad får dig och tro att vi ska tycka du är en slipad affärsman och inte en gnällig parasit? Jag tog mig friheten att samla ihop lite citat från dig: Vad är poängen i att låta bli att nyttja erbjudanden som finns till för oss konsumenter? Gränsen mellan girighet och affärsmannamässigt beteende, har du kanske inte tagit i beaktning?
https://www.minhembi...-1256917102.jpg
Jag har endast köpt "ratchet och clank a crack in time" 2ex själv! av det enkla faktumet att de när jag bokade, inte hade fixat sig "endast 1ex per kund regel"
thats it.. att sedan vissa polare går och köper samma spel i min regi skadar inte wink.gif
Hursomhelst, vinsten per spel blir ca. 200kr i snitt, alltså inga jättesummor direkt men ändå def. värt det om man har en studieinkomst och inte hinner jobba extra. pga att man skall försvara sig från påhoppen här tongue.gif
Postad 01 January 2010 - 18:40
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
okej, jag som missuppfattade  Är det någon som vet ifall EB games har gått ut och sagt att det ska komma ut en ny "inbyteskampanj" eller är det bara spekulationer och förhoppningar?
Än så länge bara spekulationer och förhoppningar vad jag vet. Men kan lova att du inte kommer missa ngt om du kollar av denna tråden ngn gång i veckan
Postad 01 January 2010 - 19:38
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Om jag sedan väljer att sälja något av de nya spelen eller nyttja dem i kommande inbyten, så är det väl upp till mig som konsument(?)
Absolut, klart man har rätt att sälja! Kollar man på spelen t ex den säljaren jag länkade till har ute: "helt nya, fortfarande inplastade".Detta medför ju alltså att han själv inte har nått som helst intresse utav att spela spelen!Sen så ser man att han bl.a har flera "CoD - bound in blood" ute samtidigt, gick att få för 1:1 spel i inbyte på GAME. Han har även sålt flertalet andra spel, precis i tid med release, och titlar som gamestop haft på sina kampanjer. Det låg även 2st wolfenstein ute från honom när jag skrev mitt förra inlägg, en har väl blivit borttagen eller köpt på "köp nu". Sen bor han även i Stockholm, vilket då antagligen betyder att han åker runt runt mellan dom 5-6 st gamestop som finns här för att byta till sig flera exemplar utav samma spel. Mao har han då satt i system att köpa in och byta in "skitspel" för att sen kunna tjäna pengar (för han lär ju knappst gått och bytt in left 4 dead 2 och forza 3  ) Och återigen, man köper väl knappst flera ex av samma för att ha och spela själv, och sen sälja? Som sagt, jag har _inget_ emot att folk nyttjar kampanjerna för egen vinning, det gör jag ju själv  Men problemet är att jag blir så trött på folk som ska dra det till extremiteterna. Detta leder ju bara till "problem" och negativa konsekvenser för "alla andra", fallet nu är januaris exkluderingslista, den är längre än telefonkatalogen  Så, därav "blodsugeri", folk som sätter i system att nyttja inbyteskampanjerna för att tjäna sig (en vad jag tycker) relativt låg extra slant... Samtidigt som dom då bara förstör för oss andra  Jag må vara av den "gamla skolan", men fan, vill man ha pengar -> ta ett jobb. jobba extra, jobba över. Men nej, dagens ungdom är fan en bunt sönder-curlade slackers, alla vill vara miljonärer och ingen är beredd att jobba för det  Jävligt offtopic, men är ju ändå "Inbytestråden" detta.
Redigerat av whopp, 01 January 2010 - 19:40.
Postad 01 January 2010 - 21:53
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Najk du byter inte ett spel och testar för att dagen efter sälja det för att du inte gillade det.
Varför ens försöka skriva något sånt? Alla vet ju redan vad du går för i detta sammanhanget.
Postad 06 January 2010 - 19:04
Unregistereddd677927
-
Unregistereddd677927
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nu är jag väldigt osäker, jag har nämligen förhandsbokat Army of Two The 40th Day, och jag hittar inte kvittot. Jag har bokat spel där några gånger innan så om jag har tur så kanske killen bakom kassan känner igen mig, men chansen är ju att han inte är där eller att han kräver kvitto. Jag minns exakt vilka spel jag bytte in, vilken månad det var, och jag skrev även ned mina uppgifter på ett kvitto som han tog. Kommer jag kunna hämta ut spelet eller är det kört?
Postad 06 January 2010 - 19:09
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Nu är jag väldigt osäker, jag har nämligen förhandsbokat Army of Two The 40th Day, och jag hittar inte kvittot. Jag har bokat spel där några gånger innan så om jag har tur så kanske killen bakom kassan känner igen mig, men chansen är ju att han inte är där eller att han kräver kvitto. Jag minns exakt vilka spel jag bytte in, vilken månad det var, och jag skrev även ned mina uppgifter på ett kvitto som han tog. Kommer jag kunna hämta ut spelet eller är det kört?
Lugnt, jag hämtade alla mina spel utan kvitton i höstas.
Postad 06 January 2010 - 20:05
Unregistered47dd50e5
-
Unregistered47dd50e5
-
Användare
-
-
136 inlägg
ID-kort går lika bra. Allt finns registrerat i deras databas.
Postad 06 January 2010 - 23:13
efterfest
-
efterfest
-
Användare
-
-
232 inlägg
senast ja va där o bokade så sa dom "Ta med kvittot eller leg" så de är nog inga konstigheter
Postad 07 January 2010 - 02:12
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Najk du byter inte ett spel och testar för att dagen efter sälja det för att du inte gillade det. Varför ens försöka skriva något sånt? Alla vet ju redan vad du går för i detta sammanhanget.
Sorry men dina förutfattade meningar stämmer inte alltid överrens med verkligheten, ta tex. brutal legend, bokade ett ex.. testade det i 2 dagar, sedan blev det blocket med det!
Postad 07 January 2010 - 10:15
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
WOW 1 gång det har hänt eller
Du vet mycket väl vad jag menar.
Postad 07 January 2010 - 11:22
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Sorry men dina förutfattade meningar stämmer inte alltid överrens med verkligheten, ta tex. brutal legend, bokade ett ex.. testade det i 2 dagar, sedan blev det blocket med det!
Har du så fruktansvärt svårt att hålla dig till sanningen eller har du dåligt minne? Skärpning Najs. Än en gång slänger jag in lite gamla citat från dig. Samlade från den här tråden. Vad är poängen i att låta bli att nyttja erbjudanden som finns till för oss konsumenter? Gränsen mellan girighet och affärsmannamässigt beteende, har du kanske inte tagit i beaktning?
Jag har endast köpt "ratchet och clank a crack in time" 2ex själv! av det enkla faktumet att de när jag bokade, inte hade fixat sig "endast 1ex per kund regel"
thats it.. att sedan vissa polare går och köper samma spel i min regi skadar inte wink.gif
Hursomhelst, vinsten per spel blir ca. 200kr i snitt, alltså inga jättesummor direkt men ändå def. värt det om man har en studieinkomst och inte hinner jobba extra. pga att man skall försvara sig från påhoppen här tongue.gif
Postad 07 January 2010 - 17:08
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Har du så fruktansvärt svårt att hålla dig till sanningen eller har du dåligt minne? Skärpning Najs.
Än en gång slänger jag in lite gamla citat från dig. Samlade från den här tråden.
Vad är poängen i att låta bli att nyttja erbjudanden som finns till för oss konsumenter? Gränsen mellan girighet och affärsmannamässigt beteende, har du kanske inte tagit i beaktning?
Dags för moderator att rensa denna tråd från saker som verkligen inte hör till "aktuella inbyteskampanjer", jag glömde bort att vi lever i landet Sverige, där vi tydligen har svårt att unna andra personer ekonomisk vinning dessutom gällde det nu spelet "brutal legend", vilket jag sålde ganska snabbt - mitt enda ex. för övrigt!
Postad 07 January 2010 - 17:23
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Jag har inga problem med att du tjänar pengar Najks, men när du förstör för oss ALLA och inte inser det pga din girighet, DET stör mig.
Jag betalar hellre så lite som möjligt (199kr för Mass Effect 2 t ex) än att tjänar pengar på det här kortsiktigt.
TÄNK!
Postad 07 January 2010 - 18:11
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlägg
Jag tycker att det är läge att släppa vad najksorn gör, åtminstone offentligt. Det ser inte vackert ut i forumet. Hursomhelst anser jag att om Gamestop och Game nu har kampanjer med kryphål i, så är det upp till dem att täppa till dem. Om någon vill utnyttja dessa inbyteskampanjer för att tjäna pengar så är det helt ok, även om det skulle innebära att kampanjerna till slut upphör.
Det moraliskt riktiga som vissa påtalar här är att göra riktiga inbyten, hoppas jag? För om man köper ETT begagnat spel (eller ett billigt spel på nätet), ENBART för att göra ett inbyte, så borde det moraliskt sett vara lika förkastligt som att utnyttja en kampanj för att få TUSEN billigare spel.
Postad 07 January 2010 - 20:07
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Jag tycker att det är läge att släppa vad najksorn gör, åtminstone offentligt. Det ser inte vackert ut i forumet. Hursomhelst anser jag att om Gamestop och Game nu har kampanjer med kryphål i, så är det upp till dem att täppa till dem. Om någon vill utnyttja dessa inbyteskampanjer för att tjäna pengar så är det helt ok, även om det skulle innebära att kampanjerna till slut upphör.
Det moraliskt riktiga som vissa påtalar här är att göra riktiga inbyten, hoppas jag? För om man köper ETT begagnat spel (eller ett billigt spel på nätet), ENBART för att göra ett inbyte, så borde det moraliskt sett vara lika förkastligt som att utnyttja en kampanj för att få TUSEN billigare spel.
Betänk också att jag köpte ett flertal spel i deras egen butik för runt 140 - 150kr /st.. om man sedan byter in dem rakt av så har ju i alla fall butiken fått tjäna något också på affären! Som sagt.. när kryphålen är tilltäppta finns det ju inget behov av diskussionen heller!
Postad 07 January 2010 - 20:56
-Q-
-
-Q-
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
De håller väl delvis på att täppa till så att säga. De har tydligen förbjudit en kille att byta in som sålde spelen vidare via eget företag (importerade et cetera). Enklast är väl helt enkelt att de kräver orginalkvitto på spelet du byter in, kostade det dig under tex 300:- så får du inte byta in
Däremot kommer det väl att finnas kvar 2 spel + 199:- ett tag till, 2 spel + 1:- hänger ju på om spelföretagen vill sponsra.
Postad 08 January 2010 - 11:09
UTBMF
-
UTBMF
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
De håller väl delvis på att täppa till så att säga. De har tydligen förbjudit en kille att byta in som sålde spelen vidare via eget företag (importerade et cetera). Enklast är väl helt enkelt att de kräver orginalkvitto på spelet du byter in, kostade det dig under tex 300:- så får du inte byta in 
Däremot kommer det väl att finnas kvar 2 spel + 199:- ett tag till, 2 spel + 1:- hänger ju på om spelföretagen vill sponsra.
Har du någon som helst insikt i vad de gör på gamestops huvudkontor? Har du något som helst belägg för att de ska börja kräva kvitto på inbytesspel eller sluta med 2 spel + 199kr om ett tag? Varför bara sitta och hitta på en massa?
Postad 08 January 2010 - 16:36
-Q-
-
-Q-
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Om du noterar smileyn så är det väl klart att de inte kan kräva kvitto, många spel är ju presenter et cetera - det var bara ett skruvat exempel inlagt med ironi. Kanske skulle separerat styckena för tydlighet.
Däremot är min svåger regionschef på gamestop, och jag har ingen anledning att tvivla på vad han berättat om kampanjer från spelföretag/distributörer och vidareförsäljning av spel i stor skala. Ett "tag till" som i tillsvidare, det var förstås lite dåligt språkbruk. Hoppas det var tydligare nu.
Postad 11 January 2010 - 23:42
Unregistereddd677927
-
Unregistereddd677927
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
senast ja va där o bokade så sa dom "Ta med kvittot eller leg" så de är nog inga konstigheter
Okej, känner mig lite lugnare nu, men har varken ID eller Leg, tror ni det funkar med pass? Måste skaffa ID kort..
Postad 11 January 2010 - 23:53
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Pass är ju legitimation...
Postad 12 January 2010 - 04:25
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Har inte varit med i några månader, men är 2 spel + 1 krona borta? Kan inte se det på deras hemsida  .
Postad 12 January 2010 - 12:27
mpnox
-
mpnox
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har inte varit med i några månader, men är 2 spel + 1 krona borta? Kan inte se det på deras hemsida .
Var inne och skulle boka GoW3 men killen i butiken sa att jag borde vänta lite eftersom det kan komma som 2 spel + 1 kr om ett tag (199:- om jag bokar nu). Han tipsade då om Bayonetta för 1kr istället så jag tog det. Ångrade inte det förrutom att det är bättre till XBOX vad jag hört så borde köpt det till xboxen egentligen. Gå in i butiken och fråga vad de har för 1 kr. Verkar inte finnas på hemsidan än.
Postad 12 January 2010 - 16:41
UTBMF
-
UTBMF
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Dessa är för en krona:
Nya Army of Two
Lost Planet 2
Battlefield Bad Company 2
Dantes Inferno
Men dessa har varit med ett tag. De flesta väntar nu på Q1 listan om det kommer någon.
Postad 12 January 2010 - 17:58
efterfest
-
efterfest
-
Användare
-
-
232 inlägg
funtar på att boka BC2 men exkluderingslistan börjar bli rätt lång nu  finns de nån nätbutik som har 99 kronors spel som inte är med på listan ?
känns lite risky o importera från england när man inte vet om PEGI märkningen är ok
Postad 12 January 2010 - 18:52
fesken
-
fesken
-
Användare
-
-
100 inlägg
http://www.zavvi.com...k9/9991479.html82:- inkl frakt och garanterat PEGI. Dock är leveranstiden rätt lång och man vet aldrig om den dyker upp på nästa lista.
Postad 12 January 2010 - 19:35
Unregistered47dd50e5
-
Unregistered47dd50e5
-
Användare
-
-
136 inlägg
Någon som vet om det går att boka till de båda konsolerna?
Dvs en Lost Planet 2 till PS3 och en till Xbox 360 på samma persons namn?
Postad 12 January 2010 - 20:57
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
En sak är alla som satt i system att tjäna pengar på inbyten, men varför ska alla gnälla?
Herre gud låt dem leka lite. Snart inser de vilken timlön deras besvär medför. Har någon lust att lägga en halvdag på åka runt och byta spel för en vinning på en hundring eller två så kan de väl få göra det.
Själv tillhör jag kategorin som inte "orkar" lägga ut saker på blocket och inte tycker att man tjänat något på att lägga ner 2 timmars jobb på att hitta något 100kr billigare
Själv spenderar jag hellre den halva dagen på jobbet och drar in min månadslön utan att behöva tänka på PEGI märkning
Postad 13 January 2010 - 08:28
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
En sak är alla som satt i system att tjäna pengar på inbyten, men varför ska alla gnälla? Herre gud låt dem leka lite. Snart inser de vilken timlön deras besvär medför. Har någon lust att lägga en halvdag på åka runt och byta spel för en vinning på en hundring eller två så kan de väl få göra det.
Själv tillhör jag kategorin som inte "orkar" lägga ut saker på blocket och inte tycker att man tjänat något på att lägga ner 2 timmars jobb på att hitta något 100kr billigare Själv spenderar jag hellre den halva dagen på jobbet och drar in min månadslön utan att behöva tänka på PEGI märkning 
Absolut, vad dom gör med sin tid är deras problem. Men, vad hände nu senast? Antagligen har GS lessnat på allt utnyttjande vilket ledde till att .... exkluderingslistan gick och blev lika lång som en telefonkatalog, vilket direkt ledde till att många av oss som enbart använder dealsen för personligt bruk helt plötsligt fick det extremt mycket svårare att få tag på accepterade spel till billig penning... Detta i kombination med att 1:- dealsen lyser med sin frånvaro (heavy rain, GoW3, GT5 etc etc), samt t ex bioshock som (tyvärr) redan ligger ute för 2 spel + 199:- + actionfigur som kampanj (vilket antagligen gör att 1:- deal inte känns så troligt). Sen om frånvaron utav 1:- dealsen beror på överutnyttjande eller nått annat är ju svårt att spekulera om. Men i alla fall, med 2 spel + 199:- på dom flesta deals, och den extrema exkluderingslistan som gör det relativt svårt att hitta spel under 99:-, leder alltihopa till att man knappt kommer under 199+99+99 ~= 400:- Och, då är det knappast tillräckligt billigt för besväret istället för att beställa från .UK och få spelet rakt ner i brevlådan...
Postad 13 January 2010 - 16:36
UTBMF
-
UTBMF
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
2 spel + 1kr är enbart på subventionerade och jag tvivlar på att gamestop får lov att förhandla till sig en sådan deal och sen inte köra något erbjudande.
Personligen tror inte jag att Q1bladets frånvaro har o göra med att najksorn o co köpte spel från cdon.
Exkluderingslistan är inte lika lång som en telefonkatalog den är fortfarande mindre än 360s.
Visst det är svårt att spekulera i varför men personligen tror jag att det räcker med att massa folk utnyttjar kampanjen på det sätt du och jag gör whopp för att spel från cdon ska komma med på listan.
Postad 14 January 2010 - 12:50
Vapo
-
Vapo
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Va gnälligt det verkar här, tror ni att Gamestop's (och Game) riktlinjer dras upp av det Svenska (Nordiska) kontoret? Var glada att de inte gått lika långt som huvudkontoret i USA på t ex Army Of Ttwo. 40 days - i USA har de specificerat VILKA spel som får bytas in och sedan + 19,99 USD (som vanligtvis motsvarar 199 SEK). Den svenska kampanjen godtog vilka spel som helst + 1 kr. http://www.gamestop.com/ao2trade2Gissar på att det är denna melodi som kommer gälla i framtiden, även här på våra breddgrader - oavsett om eller inte, det dyker upp ett par extra spel på Tradera som någon tagit sig tid att 'fixa' via kampanjers kryphål.
Postad 14 January 2010 - 13:00
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Sådana kampanjer har ju förekommit i Sverige med tidigare så de är ju inte helt nytt.
Postad 14 January 2010 - 14:01
Vapo
-
Vapo
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Sådana kampanjer har ju förekommit i Sverige med tidigare så de är ju inte helt nytt.
Precis, men min poäng är att Svenska kontoret INTE dikterar villkoren. Just nu ska vi vara glada för att den svenska kampanjen faktiskt är BÄTTRE än vad den som erbjuds i USA och/eller andra GS-länder. Jag hoppas vi kommer se fler 2 mot 1 och 1 kr eller i värsta fall 199 kr. Men för att byta in två spel och pröjsa 199 kr ska det vara utan krav på "utvalt" inbyte. Exkluderingslistan kommer nog generellt växa, GS/Game idkar ingen välgörenhet utan är vinstdrivande företag...duh.
Postad 14 January 2010 - 15:13
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Visst, men i USA kostar spelen ~420kr vid release medans GameStop/Game tar 699kr för dem.
Så de är lite orättvist att jämföra.
Postad 14 January 2010 - 21:16
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Visst, men i USA kostar spelen ~420kr vid release medans GameStop/Game tar 699kr för dem. Så de är lite orättvist att jämföra.
Gör inte samma misstag som 99% gör när de söker priser på amerikanska siter. I USA anger man alltid priserna UTAN moms. T.ex. har det gjort diskussionen om varför $299 för en PS3 slim i USA blir 3000kr i Sverige ganska fånig.
Postad 14 January 2010 - 21:26
UTBMF
-
UTBMF
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
OK då 420kr x 1,04 = 437kr
Postad 14 January 2010 - 21:59
Vapo
-
Vapo
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Visst, men i USA kostar spelen ~420kr vid release medans GameStop/Game tar 699kr för dem. Så de är lite orättvist att jämföra.
Priset är helt oväsentligt, poängen är fortfarande densamma, läs mitt inlägg igen. Sen blir det inte 473 kr, lär Er att jämnföra äpplen med äpplen, snälla....lägg på moms-****t som är 25% = ja det blir 591 mot att t ex på www.game.se kan du köpa spelet inkl fri frakt för 599 kr. Rättvist?
Postad 14 January 2010 - 22:07
UTBMF
-
UTBMF
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Men du äpplemannen jag kan garantera dig att att amerikanska kontoret inte dikterar villkoren för erbjudanden i sverige.
Postad 15 January 2010 - 07:30
JohnnyMann
-
JohnnyMann
-
Forumräv
-
-
843 inlägg
Men du äpplemannen jag kan garantera dig att att amerikanska kontoret inte dikterar villkoren för erbjudanden i sverige.
Men jag kan nog garantera dig att huvudkontoret(i usa) för tex Army of 2 dikterar villkoren för de kampanjer de subventionerar poavsett om det är i Sverige eller på andra sidan pölen.
Postad 15 January 2010 - 08:23
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Ett litet förslag: Håll er On Topic eller lägg ned denna tråd. Numera följs ett inlägg om en inbyteskampanj av 10 inlägg som inte har med kampanjen å göra utan en massa annat dravel... Tycker iaf jag
Postad 15 January 2010 - 08:29
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Priset är helt oväsentligt, poängen är fortfarande densamma, läs mitt inlägg igen.
Sen blir det inte 473 kr, lär Er att jämnföra äpplen med äpplen, snälla....lägg på moms-****t som är 25% = ja det blir 591 mot att t ex på www.game.se kan du köpa spelet inkl fri frakt för 599 kr. Rättvist?
Varför är priset helt oväsentligt? 591?? Du kan ju inte lägga på Svensk moms ovan på Amerikansk moms måste du väl endå förstå? Grundpriset på nya spel verkar ligga på $59.99 excl VAT = ~420kr Priset i New York som har 8% skatt blir 453kr. Priset med svensk moms skulle bli 525kr. Medans GameStop som sagt tar 699kr "generellt" för ett nytt spel i butik.
Postad 15 January 2010 - 08:50
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
lär Er att jämnföra äpplen med äpplen, snälla....lägg på moms-****t som är 25%
Hmm undra vem som ska lära sig vad =) Hela världen delar inte våran moms
Postad 15 January 2010 - 09:54
Vapo
-
Vapo
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Hmm undra vem som ska lära sig vad =) Hela världen delar inte våran moms 
Nej vem sa det? Men ska man jämföra ett pris i USA mot ett i Sverige, måste väl ändå alla kostnader som skulle förknippas med en import läggas till för att ge en rättvis bild - ja, nej? Skit samma om det var 420 eller 473 kr... T ex Spelets pris 59,99 x valutakurs (+ frakt) + tull (+ avgift kreditkort) + moms = XXX Kr landat i din brevlåda Sen finns det ju kryphål att komma runt tull och moms, men det finns det säkert bättre trådar för. Faktum kvarstår, för att jämföra äpplen med äpplen = INKLUDERA kostnader som påförs en laglig import.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|