Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 17 December 2010 - 10:13
Postad 17 December 2010 - 10:17
jag har en film som är .mkv. Det är Spies like us som är en bluray-rip i .mkv-format. Bilden funkar på den, vilket inte fungerade på min popcorn hour förut, men ljudet är omöjligt att få till. Notera att jag enbart använder tevens högtalare. Nån som vet hur man ska kunna få det att fungera?
Det låter som att du försöker sända ett ljudformat till Tvn som den inte klarar av. Vilket ljudformat innehåller filen?
/micke
Postad 17 December 2010 - 11:03
Jag var också imponerad, speciellt eftersom Mini går via BT och inte RF vilket oftast kräver en del drivrutiner. Jag ska kolla igenom vilka Keys på Mini som motsvarar Boxee Box fjärren.
Dock var det 100% på bokstäver och touchen flöt på bra i browsern så att surfa runt på Play kanaler blev helt plötsligt riktigt enkelt!
Håller med om att Boxees tangentbord blir rätt värdelöst eftersom det inte är upplyst. Andra sidan av kontrollen är däremot riktigt bra...extremt simpel men löser ändå uppgiften.
Men p.g.a. bristen på upplysta tangenter så låter Mini intressant. Går det att mappa knappar på Mini så att man kan sätta någon knappa till att vara Boxees menyknapp? Eller hur styr du annars runt i menyerna?
Postad 17 December 2010 - 11:39
Håller med om att Boxees tangentbord blir rätt värdelöst eftersom det inte är upplyst. Andra sidan av kontrollen är däremot riktigt bra...extremt simpel men löser ändå uppgiften.
Men p.g.a. bristen på upplysta tangenter så låter Mini intressant. Går det att mappa knappar på Mini så att man kan sätta någon knappa till att vara Boxees menyknapp? Eller hur styr du annars runt i menyerna?
Jag ska gå igenom det ikväll så kommer en kort redovisning vilka knappar på Boxee Box som motsvarar knappar på Mini. Annars går det inte att mappa.
Postad 17 December 2010 - 12:23
Jag har inte tagit tid men det känns som från det att jag sätter på boxen tills att jag kommer in i huvudmenyn så tar det säkert 1½ - 2 min.
Jag har trådad anslutning med fast ip-nummer på boxen.
//S
Postad 17 December 2010 - 13:09
Finns det möjlighet till svenska i menyer osv. har allt inställt på sv dvs region, tangentbord mm men ändå är allt på engelska.
Nåt tips på hur filmer skall namnges för att omslag skall hittas på bästa sätt? endast hälften av mina filmer har hittats. Kan det vara så att det krockar på något sätt om det är upplagt i mappsystem med bilder med namn "folder.jpg" (gjort så för att jag har en WD TV också)
//BG
Postad 17 December 2010 - 15:55
Det låter som att du försöker sända ett ljudformat till Tvn som den inte klarar av. Vilket ljudformat innehåller filen?
/micke
När jag kollar filen i mediainfo, så står det 2 channel, DTS.
Den kanske inte kan få ut det via tevehögtalarna?
Tacksam för svar
EDIT
Jag kollade även mediainfo nu på filmen Shutter Island, som jag har sett för ett tag sen, och den är också DTS fast 6 channel och den funkar via teven.
Redigerat av drivers, 17 December 2010 - 16:01.
Postad 17 December 2010 - 15:58
Tittar jag på nätet så verkar den vara English DTS HD-Master Audio 2.0 Surround och det är nog där problemet ligger...
/Micke
Postad 17 December 2010 - 18:46
Går och surfa in på sidan, och syns allt, men om jag klickar på en video så blir rutan svart, men ljudet hörs. Tidigare så kunde jag starta en video, men hade då (det vanliga?) muspekaren som lämnade "spår" på bilden...
Någon annan som har problem med svtplay och spela upp videos ?
Postad 17 December 2010 - 19:57
Ja hela Sverige. Det har att göra med vilken upplösning och overlay som startas när browsern går in i fullläge.Någon annan som har problem med svtplay och spela upp videos ?
Det är bara att vänta på en Svt App tyvärr.
Postad 17 December 2010 - 20:25
Ja hela Sverige. Det har att göra med vilken upplösning och overlay som startas när browsern går in i fullläge.
Det är bara att vänta på en Svt App tyvärr.
Ok, tack för info. Men man kan tycka att det är en "standard web läsare" (we kit) och den har flash (tror jag) och det borde räcka? Hänger inte med på upplösning och overlay förklaringen
Postad 17 December 2010 - 21:37
Redigerat av Munkee, 18 December 2010 - 17:38.
Postad 18 December 2010 - 20:21
Webkit och Flash är inte precis de bästa progarmmeringskombinationerna. Var exakt problemet ligger är jag inte säker, men SVT verkar ha kodat flashfilerna till att autogå i fullscreenläge så när overlayfuntionen startar så fryser bilden. Flera amerikanska sidor har stödd för fullläge via meny m.m. så förhoppningsvis kommer väl en SVT app fixa detta med. Maila SVT/D-Link och tjataOk, tack för info. Men man kan tycka att det är en "standard web läsare" (we kit) och den har flash (tror jag) och det borde räcka? Hänger inte med på upplösning och overlay förklaringen
Postad 20 December 2010 - 09:52
Postad 20 December 2010 - 11:06
Postad 20 December 2010 - 11:17
Och nu kommer Headweb med en app för Boxee Box http://www.headweb.com/sv/243387. Har inte testat än - men avser att göra det före jul
Kul att det kommer tjänster!
Postad 20 December 2010 - 12:17
Hm, vad gäller HD-material är det knappast sämre än Sigma. Jag har NTV550 och den är inte bättre på några sätt.Har bildkvaliten förbättras efter senast uppdateringen ? Funderar på att köpa nya popcorn A-210 eftersom den har senaste sigma chippet. Jag vet att några till och med lämna tillbaka sina boxee box pågrund av dålig kvalite på framför allt bild. någon som vet ?
Sedan vad gäller deinterlacing för DVD har det ändrats i senaste uppdateringen så det är möjligt att det ser bättre ut nu.
Postad 20 December 2010 - 12:21
kommande fixar i SP3
http://jira.boxee.tv...rter/order=DESC
Redigerat av Unregistered577c6879, 20 December 2010 - 12:32.
Postad 20 December 2010 - 13:10
kommande fixar i SP3
http://jira.boxee.tv...rter/order=DESC
Vad väljer du till vänster för att se vilka sp3-fixarna är? Är fixen med för uppspelningsproblemet när man laddar subtitles till en film när den är paus:ad?
Har bildkvaliten förbättras efter senast uppdateringen ? Funderar på att köpa nya popcorn A-210 eftersom den har senaste sigma chippet. Jag vet att några till och med lämna tillbaka sina boxee box pågrund av dålig kvalite på framför allt bild. någon som vet ?
Jag har svårt att förstå detta, jag tycker att bilden är väldigt bra. Å andra sidan är jag kanske inte så känslig. Men det är faktiskt klart bättre än min LG bd-370 iaf.
Redigerat av nazurro, 20 December 2010 - 13:09.
Postad 20 December 2010 - 13:25
Project: Boxee
Resolutions: Fixed
Operating System: Boxee Box
Sorted by: Fix Version/s descending, then Created descending, then Updated descending
Postad 20 December 2010 - 14:04
Hej Jens,
Denna "bugg" är rapporterad till Boxee av mig och jag uppmanar även dig att rapportera denna på support.boxee.tv
Gällande SVTplay app så hoppas vi naturligtvis att en sådan kommer inom snart framtid.
Men gällande lokala appar generellt så har utvecklingen kommit igång nu när vi börjat få ut Boxen på marknaden och vi kommer att meddela när intressanta appar finns tillgängliga via våra siter och via press.
All utveckling av apps ligger hos team Boxee och inget vi som D-Link gör, dock så kontaktar och pratar vi med innehållsleverantörer för att presentera denna underbara produkt och möjligheterna med den.
Mvh,
Marco
Marco Stenvall
Product Marketing Manager, Consumer Products
D-Link Northern Europe
P.O. Box 15036, S-167 15 Bromma, Sweden
Hej!
Hittade din mailadress i denna tråd för er av mig mycket uppskattade produkt, Boxee box.
https://www.minhembi...s...0&start=750
Den fungerar utmärkt, men play-sidor, främst SVT-play är ganska omständligt att använda via den inbyggda webbläsaren, jag med många andra har också problem med att muspekaren lämnar spår efter sig när man flyttar den.
Det har tidigare ryktats om att ni tillsammans med SVT jobbar på en app för att förenkla tillvaron för oss Boxee-ägare. Kan du bekräfta detta och i så fall också lämna ett releasedatum för denna?
Postad 20 December 2010 - 16:28
Ni som kan kolla på svtplay smärtfritt kan väl posta era skärminställningar, upplösning och overscan osv.
För mig funkar mycket av materialet perfekt, ca. 80%. Men dock ibland så kommer det vissa serier som inte går att titta på. Det blir svart bild och man ser spår av muspekaren som vissa andra sagt. Konstigt att det inte är på allt. Det är precis som om SVT kör olika encodning på olika serier. Ett exempel som funkar är "timmy lamm" och ett som inte funkar är "fåret shaun" (ja, det är dottern som kollar
Postad 20 December 2010 - 21:18
Och nu kommer Headweb med en app för Boxee Box http://www.headweb.com/sv/243387. Har inte testat än - men avser att göra det före jul
Bara så att du vet, med Headweb får du endast 2-kanals ljud. Letade själv rätt länge efter felet att jag inte fick surround när jag testade deras tjänst.
Postad 20 December 2010 - 21:27
Bara så att du vet, med Headweb får du endast 2-kanals ljud. Letade själv rätt länge efter felet att jag inte fick surround när jag testade deras tjänst.
Aha - det är väl inte optimalt, men jag tycker nog att det är bra att det kommer svenska tjänster. Sänder Voddler flerkanal? Vet förresten från säker källa att Voddler också kommer till Boxee så småningom.
Postad 21 December 2010 - 09:31
Visst, men vare sig Headweb eller Voddler är ju nåt att ha imho...Kul att det kommer tjänster!
Postad 21 December 2010 - 22:35
Kom igen när vi kan streama hur mycket filmer vi vill i HD till en månads kostnad på typ 99 pix.
Då skulle man kanske tom få bukt med allt illegalt material som folk hellre laddar hem som det ser ut nu.
Postad 21 December 2010 - 23:16
Postad 21 December 2010 - 23:46
Verkar intressant det här. Är mest intresserad av mjukvaran. Går det att spela upp BD images överhuvudtaget?
Det gör det ! Dock är laddtiden ganska lång och menyerna fungerar inte utan du får välja vilken av videofilerna i ISO filen du vill spela upp och kan sen därefter välja subs och ljudspår som jag föstått det. Utvecklarna har däremot sagt att de jobbar på stöd för menyer.
MVH Mattias
Postad 21 December 2010 - 23:48
Plex fixar nämligen inte BD images.
Postad 21 December 2010 - 23:50
Hmm ok. Får väl prova macversionen då. Behöver ngt till min mini nämligen alt en extender som kan spela upp det jag lagrar på min mini som står som server.
Okej då förstår jag. Ska dock säga att mjukvaran till datorn inte befinner sig på samma nivå som den i Boxee boxen för närvarande då det inte släppt den senaste versionen till datorn vad jag vet. Har inte kollat om de funkar med BD-Isos där. Men prova skadar inte
MVH Mattias
Postad 21 December 2010 - 23:56
Postad 22 December 2010 - 00:50
Låter som du laddar via trådlöst.Det gör det ! Dock är laddtiden ganska lång och menyerna fungerar inte utan du får välja vilken av videofilerna i ISO filen du vill spela upp och kan sen därefter välja subs och ljudspår som jag föstått det. Utvecklarna har däremot sagt att de jobbar på stöd för menyer.
MVH Mattias
Testa USB istället. Laddar tex Knight and Day BD-ISO på under 10 sekunder.
Postad 22 December 2010 - 01:31
Har ni några snabba tips på vad man borde göra redan från början för att få igång allt så smidigt och bra som möjligt?
Postad 22 December 2010 - 09:07
Hmm ok. Får väl prova macversionen då. Behöver ngt till min mini nämligen alt en extender som kan spela upp det jag lagrar på min mini som står som server.
Jag använder makeMKV som gör BD filen till mkv format, fungerar perfekt med bibehållen kvalité.
Visste förlorar man DTS HD men säg en enda box som klarar detta utmärkt jag har inte till dags datum stött på ngn.
Sedan är ju nya Plex 9 ljusår före allt annat så DTS HD kan jag vara utan mot vad jag får istället.
Postad 22 December 2010 - 09:32
Jag använder makeMKV som gör BD filen till mkv format, fungerar perfekt med bibehållen kvalité.
Visste förlorar man DTS HD men säg en enda box som klarar detta utmärkt jag har inte till dags datum stött på ngn.
Sedan är ju nya Plex 9 ljusår före allt annat så DTS HD kan jag vara utan mot vad jag får istället.
Min mini klarar dessvärre inte av 1080p mkv's så jag behöver ngt som kan spela upp dem också.
Hålla på att konvertera går bort. Det tar en hel dag per film.
Funderar på en Dune HD Smart D1
Redigerat av Unregistereddc471864, 22 December 2010 - 09:33.
Postad 22 December 2010 - 09:53
Beställde min Boxee idag.
Har ni några snabba tips på vad man borde göra redan från början för att få igång allt så smidigt och bra som möjligt?
Nja, inställningsmöjligheterna är ganska få och det mesta fungerar out of the box.
Du kommer igång snabbt.
Anlut en nätverksenhet eller extern disk, sätt igång scanningen så ramlar de in under movies så småningom.
Postad 22 December 2010 - 13:55
Nja, inställningsmöjligheterna är ganska få och det mesta fungerar out of the box.
Du kommer igång snabbt.
Anlut en nätverksenhet eller extern disk, sätt igång scanningen så ramlar de in under movies så småningom.
Hur är det med sorteringen? För just nu har jag en jäkla röra bara, allt som jag har lagrat på diskarna ligger i en samlad mapp. Dvs både serier, filmer, spel, program. Sollar den bort sånt som den inte känner igen? Och sorterar upp Filmer och Serier i boxen?
Postad 22 December 2010 - 16:14
Ungefär så, den identifierar filmer och tv-serier mha katalognamnen, övriga oidentifierbara hamnar i "unidentidfied"-mappen. Glöm inte att döpa katalogerna på rätt sätt, mer info om det finns här i forumtråden.Hur är det med sorteringen? För just nu har jag en jäkla röra bara, allt som jag har lagrat på diskarna ligger i en samlad mapp. Dvs både serier, filmer, spel, program. Sollar den bort sånt som den inte känner igen? Och sorterar upp Filmer och Serier i boxen?
Glöm inte att välja local isf www-baserat material första gången du startar boxen för en trevligare bekantskap.
Enda skälet till att välja web-baserat är om man bor i USA typ
Redigerat av ringstedt, 22 December 2010 - 16:15.
Postad 22 December 2010 - 16:19
Sant,vill bara inflika där att göra om till MkV tar knappt en minut, då ingen konvertering görsMin mini klarar dessvärre inte av 1080p mkv's så jag behöver ngt som kan spela upp dem också.
Hålla på att konvertera går bort. Det tar en hel dag per film.
Funderar på en Dune HD Smart D1
Postad 22 December 2010 - 18:00
Sant,vill bara inflika där att göra om till MkV tar knappt en minut, då ingen konvertering görs
Ofan men då måste man ha windows eller?
Postad 22 December 2010 - 18:03
Ungefär så, den identifierar filmer och tv-serier mha katalognamnen, övriga oidentifierbara hamnar i "unidentidfied"-mappen. Glöm inte att döpa katalogerna på rätt sätt, mer info om det finns här i forumtråden.
Glöm inte att välja local isf www-baserat material första gången du startar boxen för en trevligare bekantskap.
Enda skälet till att välja web-baserat är om man bor i USA typ
Använder den alltså katalognamnen för att leta info om filmerna? Har funderat på det där.
Finns det bra program som gör det där automatiskt åt en? Gärna så man kan schemalägga programmet att gå igenom biblioteket och döpa om nytillkomna kataloger...?
Postad 22 December 2010 - 18:12
Använder den alltså katalognamnen för att leta info om filmerna? Har funderat på det där.
Finns det bra program som gör det där automatiskt åt en? Gärna så man kan schemalägga programmet att gå igenom biblioteket och döpa om nytillkomna kataloger...?
När man lånar en film på obestämd tid så heter dom ju ofta Filmens.Namn.2010.DTS.MULTiSUBS.1080p.BD9.x264-LAGLIG
Känner den av dom korrekt också? Vet jag hade vissa problem med det när jag körde XBMC förut.
Postad 22 December 2010 - 18:47
..göra så att endast barnfilmer (barntillåtna) omslag visas när man går in under filmer och det filmer med ibland våldsamma omslag döljs? Har testat Adult läge men ser ingen skillnad.
Finns det möjlighet till svenska i menyer osv. har allt inställt på sv dvs region, tangentbord mm men ändå är allt på engelska.
Nåt tips på hur filmer skall namnges för att omslag skall hittas på bästa sätt? endast hälften av mina filmer har hittats. Kan det vara så att det krockar på något sätt om det är upplagt i mappsystem med bilder med namn "folder.jpg" (gjort så för att jag har en WD TV också)
//BG
Ingen som kan svara på detta?
Postad 22 December 2010 - 18:51
Ofan men då måste man ha windows eller?
Verkligen inte, MakeMKV finns för OSX.
Postad 22 December 2010 - 19:05
Vem orkar sitta och konvertera/transcoda/ändra varenda fil man har. Skaffa en spelare som fixar allt från början.Verkligen inte, MakeMKV finns för OSX.
Redigerat av Unregistered577c6879, 22 December 2010 - 19:06.
Postad 22 December 2010 - 19:11
Verkligen inte, MakeMKV finns för OSX.
Knappt en minut? Vad har du för superdator?
Håller på att prova på avatar nu och det tar nog minst en halvtimme iaf
Vem orkar sitta och konvertera/transcoda/ändra varenda fil man har. Skaffa en spelare som fixar allt från början.
Yes det är såklart att föredra. Finns inte så många vettiga spelare som klarar BD images med menyer och allt dock.
Redigerat av Unregistereddc471864, 22 December 2010 - 19:25.
Postad 22 December 2010 - 19:27
Vem orkar gnälla överallt ?Vem orkar sitta och konvertera/transcoda/ändra varenda fil man har. Skaffa en spelare som fixar allt från början.
Allt jag tar hem är MkV så det är inte mkt att konvertera.
MkV är kuvert format som stödjs av 99% Varför ha onödiga menyer och språk som tar upp onödig plats.
Sedan klarar Plex alla format förutom BD men å andra sidan hur många BD.Iso har man då?
De få man har går ju lika fort att göra om till MkV
Postad 22 December 2010 - 19:30
Märkligt, jag har en iMac I7, men har även användt min Mac Mini 2,4 och det tar inte mkt längre tid, har konverterat om ca 500+ DVD resten som är HD är ju redan MKV, Bd iso kan ju ta längre tid men inte mer än 4-5 min Skall ta tid imorgon för skoj skullKnappt en minut? Vad har du för superdator?
Håller på att prova på avatar nu och det tar nog minst en halvtimme.
Postad 22 December 2010 - 19:37
Märkligt, jag har en iMac I7, men har även användt min Mac Mini 2,4 och det tar inte mkt längre tid, har konverterat om ca 500+ DVD resten som är HD är ju redan MKV, Bd iso kan ju ta längre tid men inte mer än 4-5 min Skall ta tid imorgon för skoj skull
Jag kör iofs på en mac mini 1.83Ghz. Källmaterialet ligger på samma disk som jag skriver till så det är kanske därför det tar lång tid.
Det är givetvis BD iso jag snackar om DVD slutade jag med för 5 år sen eller så
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
5 bilder
277 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?