Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 19 januari 2011 - 21:44
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Hej mejlade Comhem om kanal5 hd och fick detta svar idag! Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
I dagsläget har vi inget information och kanal 5 HD och vet inte om/när vi kommer att ta in den, vi kommer inte att ha den från 1/2 2011.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB Kundservice Therese Kemppainen
Box 43 871 21 HÄRNÖSAND Tel direkt: 0771- 55 00 00 Fax: 020-55 44 11 [email protected] www.comhem.se

******** va dåligt när vi nyss åkt på en prishöjning som dom tidigare sagt här i tråden ska gå till nya kanaler...ska det då va för mycket begärt att dom tar in svenska hd kanaler som det verkligen inte finns i överflöd. Att boxer tar in dom är ingen garanti för att comhem gör det som någon antydde,vi satt utan digitala varianter av nämda kanaler i åratal.
Postad 20 januari 2011 - 08:18
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Hej mejlade Comhem om kanal5 hd och fick detta svar idag! Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
I dagsläget har vi inget information och kanal 5 HD och vet inte om/när vi kommer att ta in den, vi kommer inte att ha den från 1/2 2011.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB Kundservice Therese Kemppainen
Box 43 871 21 HÄRNÖSAND Tel direkt: 0771- 55 00 00 Fax: 020-55 44 11 [email protected] www.comhem.se

Maila inte Comhem i fråga om du vill ha svar om förhandlingar maila direkt till kanalerna detta fall kanal5 man får alltid rakt svar som stämmer för ComHem ger alltid samma historia om att de inte kan gå ut med information!!
Postad 20 januari 2011 - 08:25
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Hoppas verkligen de nya svenska HD-kanalerna kommer till Com Hems utbud. Har precis köpt Samsungs LED 65 tums modell. Det är överraskane bra bild på icke HD kanalerna med tanke på storleken på TV:n men bilden på HD-kanalerna är helt outstanding, man märker verkligen den mycket bättre bilden när man har större bild. Har all HD-kanaler som finns i Com Hems utbud i dagsläget.
Postad 20 januari 2011 - 14:26
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, så börjar med att ursäkta en kanske upprepad fråga. Har enorma störningar och blockbildningar på HD-kanalerna, speciellt canal+sport HD och TV4HD.
Vad kan jag göra för att få bort detta otyg?
Hade HD-box förut men CA-modul nu och samma problem.
Postad 20 januari 2011 - 15:14
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Jag tycker att ni får fixa till bilden på samtliga analoga kanaler. Bara massa snö och risig bild. I stort sett bara SVT1 som ser bra ut. Lägg även på stereo när ni ändå håller på. Tycker att ni skulle kunna ha samma höga kvalité som Teracom hade på sitt analoga nät. Där blev det bara en mindre skillnad när det blev digitalt.
Postad 20 januari 2011 - 17:36
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jag tycker att ni får fixa till bilden på samtliga analoga kanaler. Bara massa snö och risig bild. I stort sett bara SVT1 som ser bra ut. Lägg även på stereo när ni ändå håller på. Tycker att ni skulle kunna ha samma höga kvalité som Teracom hade på sitt analoga nät. Där blev det bara en mindre skillnad när det blev digitalt.
lägg ner analoga helt 1,2,4,6,kunskap,barn,axess är ju redan fria i digitala utan kort så det bästa skulle va att upphöra med analog helt
Postad 20 januari 2011 - 18:30
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Dom startade väll nedläggning av analoga nätet när digitalakanalerna kom men dom tog det i etaper, Men nu verkar det ha avtagit. Comhem vad hände med nedsläckningen av det analoga nätet?
Postad 20 januari 2011 - 18:50
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Dom startade väll nedläggning av analoga nätet när digitalakanalerna kom men dom tog det i etaper, Men nu verkar det ha avtagit. Comhem vad hände med nedsläckningen av det analoga nätet?
Dom har skrivit tidigare i tråden att analoga nätet blir kvar inom överskådlig framtid,pga att många fastighetsägare vill ha det kvar..så det är bara o se glad ut o fortsätta pröjsa xx kr dolt i hyran.SEn tjatar alla om Luleå inte har det kvar och mer då?Tror den rörelsen dog i Luleå haha
Redigerat av Unregistered40562de1, 20 januari 2011 - 18:52.
Postad 20 januari 2011 - 19:39
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Jag har tecknat ett abbonemang, får då hem ett brev där det står att jag ska få en veckas frivisninga av samtlga kanaler exkl ppv och vuxenpippet, ringer och frågar om inte canal plus extra ingår, jovisst gör det det, fast det förstår de inte varför de inte visas, ööhh?
Sedan säger han att det är bara comhems kanaler som visas, alltså inte canal plus, fast de kanalerna syns visst, hur ska de ha det?
Och angående frivisningsveckan: det kanske bara är 1, 4 eller upp till en vecka som de visas, detta comhem, vilket trams
Har också fått faktura på bredband plus 35 kronor för pappersfaktura, och, ojdå, en till faktura för tv, ytterligare 35 j ä v l a kronor för pappersfaktura som de kunde tagit på samma faktura, hur mycket pengar ska ni tjäna?
Postad 21 januari 2011 - 14:30
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Har aldrig "twittrat" och har inte heller facebook...
Frågan är enkel. Om man som jag har ett obundet Medium 8 Fav + HD för 199 kr/mån, kommer detta att automatiskt göras om till Medium 8 Fav för 159 kr (där HD-kanalerna kommer att vara tillgänglig bland de 8 valbara) och from vilken tidpunkt gäller det lägre priset i så fall?
Om ditt abb är obundet kan det ju omöjligen bli nåt annat än ni blir flyttade till medium 159kr, det andra finns ju inte kvar...inte ens comhem kan väl lyckas med det konststycket . Tänk bara på sedan att dom nya hd kanalerna har frivisning 1-3 månader så ni inte "slösar" bort kanaler i onödan i början .
Är inte så säker på det. Så här står det på hemsidan... "Paketet Medium byter namn till Large och får två nya kanaler varav en i HD (229 kr/mån)". Vill gärna, i denna tråd, få bekräftat att kundservice hade koll på läget när de sa att jag får en prissänkning. Jag loggade in tidigare och såg att jag inte kunde byta till det billigare mediumpaketet men däremot till Large eller Xtra Large. Får nog ringa imorgon och handgripligen få dem att ändra till 159 krs snarast.
Hade koll på det men bra att det skrivs ut i tråden! Gäller från 1 mars.
De kunder som abonnerar på Medium 8 Favoriter HD idag kommer att ligga kvar tillsvidare, det går däremot inte att teckna detta paket framöver. I det nya Medium 8 Favoriter finns möjligheten att välja in HD-kanaler och till detta kan man även nu boka tillvalspaketet ”4 Favoriter” för endast 59 kronor extra per månad, detta skulle då innebära att man får 12 favoriter. De kunder som abonnerar på Medium 8 Favoriter HD och har bindningstid kvar kan när som helst kontakta oss för att uppgradera till något av de nya paketeringarna. Är man obunden på sitt Medium 8 Favoriter HD kan man när som helst ringa in till oss för att upp- eller nedgradera till något av de nya paketeringarna. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Redigerat av Tele2 Sverige, 23 januari 2011 - 16:53.
Postad 21 januari 2011 - 16:31
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
De kunder som abonnerar på Medium 8 Favoriter HD idag kommer att ligga kvar tillsvidare, det går däremot inte att teckna detta paket framöver.
I det nya Medium 8 Favoriter finns möjligheten att välja in HD-kanaler och till detta kan man även nu boka tillvalspaketet ”4 Favoriter” för endast 49 kronor extra per månad, detta skulle då innebära att man får 12 favoriter.
De kunder som abonnerar på Medium 8 Favoriter HD och har bindningstid kvar kan när som helst kontakta oss för att uppgradera till något av de nya paketeringarna. Är man obunden på sitt Medium 8 Favoriter HD kan man när som helst ringa in till oss för att upp- eller nedgradera till något av de nya paketeringarna.
Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Enligt eran hemsida kostar tillvalspaketet 4 favoriter 59kr/mån http://www.comhem.se...84/-/index.htmlMen du kanske bara skrev fel.
Postad 21 januari 2011 - 16:48
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2 573 inlägg
Är man obunden på sitt Medium 8 Favoriter HD kan man när som helst ringa in till oss för att upp- eller nedgradera till något av de nya paketeringarna.
Tack för svar! Nu blev det ju genast solklart... Pratade med en trevlig tjej på kundservice och hon nedgraderade mitt abb from imorgon. Synd att de två tidigare inte gav samma besked (den ene att det gällde automatiskt från 13/1 alternativt månadsskiftet och den andre att det gäller från 1 mars). Nåja en vecka med några kronors onödigt högt pris får man väl stå ut med... En kul grej är annars de röststyrda menyvalen man skall göra numera när man ringer till er. Har gått till så här... Comhem: Beskriv ditt ärende... Jag: Abonnemang Comhem: Kan du förtydliga...? Jag: TV Comhem: Kan du förtydliga...? Jag: TV-abonnemang... Comhem: Då kopplar jag till personlig service! Idag: Comhem: Beskriv ditt ärende... Jag (vis från förra gången): TV-abonnemang Comhem: Kan du förtydliga...? Jag:  TV... Comhem: Gäller det teknisk support? Jag: Nej! Comhem: Då kopplar jag till personlig service! Kanske fundera på att skippa röststyrningen...?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 21 januari 2011 - 17:25.
Postad 21 januari 2011 - 17:49
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Postad 21 januari 2011 - 18:30
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Postad 21 januari 2011 - 22:02
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Dom har skrivit tidigare i tråden att analoga nätet blir kvar inom överskådlig framtid,pga att många fastighetsägare vill ha det kvar..så det är bara o se glad ut o fortsätta pröjsa xx kr dolt i hyran.SEn tjatar alla om Luleå inte har det kvar och mer då?Tror den rörelsen dog i Luleå haha
rörelsen dog? jag bor i luleå vi har inte analoga annat en must cary Kanalerna ComHem avvecklade det på Lulebos egna initiativ
Postad 21 januari 2011 - 22:15
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
rörelsen dog? jag bor i luleå vi har inte analoga annat en must cary Kanalerna ComHem avvecklade det på Lulebos egna initiativ
Precis man hör om Luleå men inget mer ställe det va så jag menade.
Postad 22 januari 2011 - 09:57
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Är man obunden på sitt Medium 8 Favoriter HD kan man när som helst ringa in till oss för att upp- eller nedgradera till något av de nya paketeringarna.
Ringde er kundservice idag där jag fick svaret att om jag vill ha 8 favoriter för 159:- så måste jag binda mig i 12 månader. Helt orimligt. Har idag 8 favoriter hd utan bindningstid. Edit: Har pratat med kundtjänst idag som har fixat till det åt mig
Redigerat av pebro, 23 januari 2011 - 10:34.
Postad 22 januari 2011 - 11:03
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2 573 inlägg
Ringde er kundservice idag där jag fick svaret att om jag vill ha 8 favoriter för 159:- så måste jag binda mig i 12 månader. Helt orimligt. Har idag 8 favoriter hd utan bindningstid.  Vad sa de när du påpekade det märkliga i detta? 8 Fav HD 199 kr försvinner ju så de kan knappast kräva bindningstid om man väljer något annat. Loggade in på Comhem och det står nu att jag har det nya Medium 8 Fav from idag utan bindningstid.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 22 januari 2011 - 11:11.
Postad 22 januari 2011 - 11:22
Unregisteredfcf68a78
-
Unregisteredfcf68a78
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej alla
Tänkte uppmärksamma en sak i samband med att comhem har gjort om lite i tv-abonnemang, ändringar börjar gälla från 1:a mars. Har i dagsläget tv-abonnemang medium som blir large och kommer nu kosta 229:-/mån plus att jag också har täcknat mig på hdtv paketet som kostar 129:-/mån. Nu när jag gick igenom kanallistan på Large så har jag lagt märke till att 3 kanaler ingår i båda dessa abonnemang. Det är svthd 1, svthd 2 och eurosport hd. Innan så hade jag bara en gemensam kanal och det var svthd1(kunde leva med det och gjorde inge big deal utav det), men med tillkomsten av svthd 2 och eurosport hd så debiterar de mig 2x för dessa tre kanaler. Känns att hdtv tillvalet börjar bli helt menigslös. Ringde och försökte uppmärksamma det med comhems kundtjänst , fick för svar att jag får tyvär leva med det, ingår i processförändringen. Tror inte att jag är ensam om att ha samma tv-abonnemangs kombination och alla ni som har det , hur känns det att sitta och betala för hdtv tillvalet som egentligen erbjuder 6 kanaler för 9? Hoppades på att man istället fick välja själv ersättare till dessa 3 bland hd nyheter som kommer erbjudas from 1: mars men det fick man inte. Och inte nog med det så tar de bort VH1, ända kanalen som egentligen spelar musicvideos och inte en massa realityserier och annat skräp. Panelen har bestämmt att den ska bort , vilken panel frågar jag? Undrade om jag fick ingå i det , men nej det är specialt utvalda människor som får tycka till. Troligen Elsa 70år och Bert 83 som är meddlemar i den panelen, inget personligt mot dessa människor, alla har ju rätt att få tycka till, men man kan ju inten påstå att Mtv är en musickanal låter den finnas kvar istället för en kanal som verkligen vissar varierande musikvideos utan reklam.Hur kan man inte tycka det är bra , frågar jag mig. Är kanske ända personenn som är av den uppfattningen eller?
Förlåt samtliga , såg nu att saken har redan uppmärksammats i ett tidigare inlägg , orkade inte läsa igenom hela tråden men jag var upprörd och ville bara får ner det på skärm. Men min nyfikenhet har gjot att jag började grotta i tråden och börjar undra ifall det är några IQ befriade människor som formar sina abonnemang att inte äns egen kundtjänst personal har fullständig klarhet i vad som gäller. Och har också nu fått upp ögonen på lite andra små motsägelser som det med att har tex animalplanet och ap hd parallet + en massa andra kanaler.
Redigerat av Unregisteredfcf68a78, 22 januari 2011 - 11:46.
Postad 22 januari 2011 - 13:55
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Hej alla Tänkte uppmärksamma en sak i samband med att comhem har gjort om lite i tv-abonnemang, ändringar börjar gälla från 1:a mars. Har i dagsläget tv-abonnemang medium som blir large och kommer nu kosta 229:-/mån plus att jag också har täcknat mig på hdtv paketet som kostar 129:-/mån. Nu när jag gick igenom kanallistan på Large så har jag lagt märke till att 3 kanaler ingår i båda dessa abonnemang. Det är svthd 1, svthd 2 och eurosport hd. Innan så hade jag bara en gemensam kanal och det var svthd1(kunde leva med det och gjorde inge big deal utav det), men med tillkomsten av svthd 2 och eurosport hd så debiterar de mig 2x för dessa tre kanaler. Känns att hdtv tillvalet börjar bli helt menigslös. Ringde och försökte uppmärksamma det med comhems kundtjänst , fick för svar att jag får tyvär leva med det, ingår i processförändringen. Tror inte att jag är ensam om att ha samma tv-abonnemangs kombination och alla ni som har det , hur känns det att sitta och betala för hdtv tillvalet som egentligen erbjuder 6 kanaler för 9? Hoppades på att man istället fick välja själv ersättare till dessa 3 bland hd nyheter som kommer erbjudas from 1: mars men det fick man inte. Och inte nog med det så tar de bort VH1, ända kanalen som egentligen spelar musicvideos och inte en massa realityserier och annat skräp. Panelen har bestämmt att den ska bort , vilken panel frågar jag? Undrade om jag fick ingå i det , men nej det är specialt utvalda människor som får tycka till. Troligen Elsa 70år och Bert 83 som är meddlemar i den panelen, inget personligt mot dessa människor, alla har ju rätt att få tycka till, men man kan ju inten påstå att Mtv är en musickanal låter den finnas kvar istället för en kanal som verkligen vissar varierande musikvideos utan reklam.Hur kan man inte tycka det är bra , frågar jag mig. Är kanske ända personenn som är av den uppfattningen eller?
Förlåt samtliga , såg nu att saken har redan uppmärksammats i ett tidigare inlägg , orkade inte läsa igenom hela tråden men jag var upprörd och ville bara får ner det på skärm. Men min nyfikenhet har gjot att jag började grotta i tråden och börjar undra ifall det är några IQ befriade människor som formar sina abonnemang att inte äns egen kundtjänst personal har fullständig klarhet i vad som gäller. Och har också nu fått upp ögonen på lite andra små motsägelser som det med att har tex animalplanet och ap hd parallet + en massa andra kanaler.
jag uppmärksammade just detta tidigare i tråden och som jag sa då så e det svårt att inte bli förbannad vad finns för mening att debiteras 2 g för kanal dubbletter nej tack.
Postad 22 januari 2011 - 14:34
wolfman74
-
wolfman74
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Och inte nog med det så tar de bort VH1, ända kanalen som egentligen spelar musicvideos och inte en massa realityserier och annat skräp.
Men va f*n, det har dom ju inte skrivit någonstans. Står ju bara att två kanaler tillkommer, men nu ser jag i kanalplanen för "nya" large att VH1 är bortplockat!
Postad 22 januari 2011 - 14:46
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Men va f*n, det har dom ju inte skrivit någonstans. Står ju bara att två kanaler tillkommer, men nu ser jag i kanalplanen för "nya" large att VH1 är bortplockat!
den finns bara i extra lage
Postad 22 januari 2011 - 16:46
wolfman74
-
wolfman74
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Ja, nu ja - men den fanns i medium fram tills nu! När Medium nu blir Large så försvinner den från det paketet, men det står ingenstans på ComHem's hemsida.
Postad 22 januari 2011 - 17:49
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Deras nya large o extra large paket känns väldigt dåligt ihopsatta och prissatta i mitt tycke.Skulle rekommendera alla att välja 8 fav+ kanske 4 fav varianten, då får man exakt dom kanaler man vill ha också.För i ärlighetens namn hur många av dom redan satta kanalerna i paketen tittar ni på? Al jazeera i extra large hehe
Ta tex large paketet som innehåller både eurosport och eurosport hd... ja menar flesta här har hd mottagre då vill man ju inte slösa bort en kanal man aldrig kommer titta på (eurosport sd),och tvärsom då i fallet man inte har hd mottagre.Personligen kommer jag köra 8 fav+hd paketet och vill jag mot förmodan ha nån mer lägger jag till 4 favoriter för 59kr mån.Eurosport har exakt samma tablå för sd och hd.
Däremot skiljer sig animal planet och anaimal planet hd sig åt och även discovery etc.
Redigerat av Unregistered40562de1, 22 januari 2011 - 17:59.
Postad 22 januari 2011 - 17:59
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Deras nya large o extra large paket känns väldigt dåligt ihopsatta och prissatta i mitt tycke.Skulle rekommendera alla att välja 8 fav+ kanske 4 fav varianten, då får man exakt dom kanaler man vill ha också.För i ärlighetens namn hur många av dom redan satta kanalerna i paketen tittar ni på? Al jazeera i extra large hehe
Funderar också på att göra så. Men ingen brådska, man har ju tills 28/2 att bestämma sig på. Ja, nu ja - men den fanns i medium fram tills nu! När Medium nu blir Large så försvinner den från det paketet, men det står ingenstans på ComHem's hemsida.
Jo, ComHem skickade faktiskt ett brev om de nya ändringarna (jag fick mitt igår). Och där står klart och tydligt: Samtidigt som vi introducerar dessa kanaler i ditt abonnemang, så säger vi adjö till TCM och VH1 som lämnar plats för nykomlingarna.
Redigerat av distortion2, 22 januari 2011 - 18:00.
Postad 22 januari 2011 - 19:46
wolfman74
-
wolfman74
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jo, ComHem skickade faktiskt ett brev om de nya ändringarna (jag fick mitt igår). Och där står klart och tydligt: Samtidigt som vi introducerar dessa kanaler i ditt abonnemang, så säger vi adjö till TCM och VH1 som lämnar plats för nykomlingarna.
Det brevet har jag inte fått ännu - så ComHem borde ju även kunnat skriva detta på sin hemsida. Här står det (i skrivande stund) inget om att något ska tas bort och denna info har ju legat ute sedan 13/1.
Redigerat av wolfman74, 22 januari 2011 - 19:46.
Postad 22 januari 2011 - 20:44
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Funderar också på att göra så. Men ingen brådska, man har ju tills 28/2 att bestämma sig på.
Jo, ComHem skickade faktiskt ett brev om de nya ändringarna (jag fick mitt igår). Och där står klart och tydligt:
Samtidigt som vi introducerar dessa kanaler i ditt abonnemang, så säger vi adjö till TCM och VH1 som lämnar plats för nykomlingarna.
alla får inte det brevet bara dem som har sin bindningstid på väg ut eller som inte är bundna. de som har bindningstid får inget brev alls då inga ändringar sker för dem fören bindningstiden går ut.
Postad 23 januari 2011 - 00:49
wolfman74
-
wolfman74
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Min bindningstid har gått ut så jag borde ju få ett brev med info - men information till kunderna har ju aldrig varit ComHem's starka sida...
Postad 23 januari 2011 - 08:28
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Som sagt det är ju upp till fastighetsägarna om dom ska vara kvar eller inte. Vill ni ha bort som så ska ni ta det med eran fastighetsägare alltså.
Redigerat av Leatherface, 23 januari 2011 - 08:28.
Postad 23 januari 2011 - 08:38
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Min bindningstid har gått ut så jag borde ju få ett brev med info - men information till kunderna har ju aldrig varit ComHem's starka sida...
du får nog det innan första mars då allt brakar löst..
Postad 23 januari 2011 - 08:46
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Ringde er kundservice idag där jag fick svaret att om jag vill ha 8 favoriter för 159:- så måste jag binda mig i 12 månader. Helt orimligt. Har idag 8 favoriter hd utan bindningstid.
Vad sa de när du påpekade det märkliga i detta? 8 Fav HD 199 kr försvinner ju så de kan knappast kräva bindningstid om man väljer något annat.
Loggade in på Comhem och det står nu att jag har det nya Medium 8 Fav from idag utan bindningstid.
Hon sa inget särskilt när jag påpekade att det är absurt att man måste binda sig 12 månader till bara för att få det billigare abonnemanget. Hur som helst ska jag ringa idag igen och kräva det billigare abonnemanget , utan bindningstid. Som du skrev i den andra tråden så handlar det inte om pengar utan om principen. Edit: Har nu ringt kundtjänst och bytt till 8 favoriter utan bindningstid. Inga som helst problem. Gäller att prata med rätt person tydligen.
Redigerat av pebro, 23 januari 2011 - 09:41.
Postad 23 januari 2011 - 08:47
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Som sagt det är ju upp till fastighetsägarna om dom ska vara kvar eller inte. Vill ni ha bort som så ska ni ta det med eran fastighetsägare alltså.
Jag har mailat mitt kommunla bostadsbolag jag bor i en av 6000 hyresrätter. Tror du att det ändrat dom ? svar nej,inte ens fått respons. Det är skillnad om man sitter i en liten bostadsrättsförening men så enkelt som du vill få det till är det inte, punkt slut.
Postad 23 januari 2011 - 14:57
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2 573 inlägg
Har nu ringt kundtjänst och bytt till 8 favoriter utan bindningstid. Inga som helst problem. Gäller att prata med rätt person tydligen.
Har varit flera gånger genom åren då kundjänst inte varit på det klara med vad som gällt och divergerande svar har varit vanliga (precis som denna gång då jag fått tre olika besked på tre försök / telefonsamtal). Nästan så man tycker Comhem skulle kompensera besväret men krutet läggs väl på nya kunder som vanligt, inte oss gamla trogna...
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 23 januari 2011 - 15:01.
Postad 23 januari 2011 - 15:03
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Comhems kundtjänst är verkligen ett enda stort skämt. Sa upp mitt abbonemang för att det inte gick att resonera med dem när boxen krånglade och ingen hjälp fick man.
Har nog aldrig stött på en sämre kundtjänst om jag skall vara ärlig.
Postad 23 januari 2011 - 23:20
sopp
-
sopp
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej,
En av anledningarna till att det inte går att säga upp eller nedgradera är att vi vill komma i kontakt med dessa personer för att få en bild av vad det är våra kunder vill ha och genom detta kunna utforma nya tjänster och produkter. I många fall kan vi även erbjuda kunden andra paketeringar som passar deras intressen bättre.
Men naturligtvis har jag tagit dina synpunkter vidare i företaget.
Varför har uppsägning sämre öppettider än övrig kundtjänst? T ex går det bra att beställa nya tjänster fram till kl 21.00 men om man vill säga upp måste man se till att göra detta före 18.00. Det är många som jobbar under öppettiderna och det gör det inte lättare. Detta ser jag bara som ett sätt att krångla till det så att man inte orkar bry sig och behåller det man har. Ge kunderna bättre service så kanske de blir lite nöjdare. Öppettider Kundservice, abonnemangsfrågor och teknisk support: Vardagar 8-21, lör- och helgdagar 9-18
Öppettider Kundservice, uppsägning: Vardagar 8-18, lör- och helgdagar stängt
Redigerat av sopp, 23 januari 2011 - 23:21.
Postad 24 januari 2011 - 13:36
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Det brevet har jag inte fått ännu - så ComHem borde ju även kunnat skriva detta på sin hemsida. Här står det (i skrivande stund) inget om att något ska tas bort och denna info har ju legat ute sedan 13/1.
Hej, Tack för synpunkten, vi har överfört den till vår webbredaktör. Med vänlig hälsning Stefan Wallman Kundservice
Postad 24 januari 2011 - 14:03
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Varför har uppsägning sämre öppettider än övrig kundtjänst? T ex går det bra att beställa nya tjänster fram till kl 21.00 men om man vill säga upp måste man se till att göra detta före 18.00. Det är många som jobbar under öppettiderna och det gör det inte lättare.
Detta ser jag bara som ett sätt att krångla till det så att man inte orkar bry sig och behåller det man har. Ge kunderna bättre service så kanske de blir lite nöjdare.
Hej, Öppettiderna för avdelningen som hanterar dessa typer av ärenden är inte på något sätt unik, man skulle kunna säga att det är något av en branschstandard. Uppsägningar och nedgraderingar av tjänster verkställs enligt våra avtal med 3 kalendermånader, detta innebär att vilken dag eller tidpunkt kunden ringer inte är avgörande för att få hjälp, bland annat därför är ärenden som behöver avhjälpas omgående prioriterad på kvällstid. Vi ser helst att ni ringer oss vid uppsägningar, men om möjligheten att ringa inte finns så går det även att mejla till Kundservice och få hjälp med sitt ärende. För att göra detta besöker man vår hemsida www.comhem.se, klickar därefter på Kundservice och sedan kontakta oss. Då kommer man att komma till ett formulär där man kan beskriva sitt ärende och överlämna till Kundservice. Med vänlig hälsning Stefan Wallman Kundservice
Postad 24 januari 2011 - 14:21
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Om man som bostadsrättsförening faktiskt lyckas bli av med det analoga utbudet, borde inte det på något sätt tvinga Comhem att skicka TV3 och Kanal5 digitalt gratis? Annars finns det ju ingen större idé att lägga tid och energi på det, från min sida jämtemot föreningen.
Postad 24 januari 2011 - 15:32
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Hej,
Öppettiderna för avdelningen som hanterar dessa typer av ärenden är inte på något sätt unik, man skulle kunna säga att det är något av en branschstandard.
Och? Ni bör väl inte finna någon stolthet vid att vara lika kassa som resten i branschen? Above and beyond för bövelen! Uppsägningar och nedgraderingar av tjänster verkställs enligt våra avtal med 3 kalendermånader, detta innebär att vilken dag eller tidpunkt kunden ringer inte är avgörande för att få hjälp, bland annat därför är ärenden som behöver avhjälpas omgående prioriterad på kvällstid.
Både du och jag vet att det inte var detta som åsyftades. Alla är inte kontorsråttor med flexibel möjlighet att ringa under ordinarie arbetstid. Halvkul att slåss i en telefonkö mellan 17-18...
Postad 24 januari 2011 - 15:43
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Om man som bostadsrättsförening faktiskt lyckas bli av med det analoga utbudet, borde inte det på något sätt tvinga Comhem att skicka TV3 och Kanal5 digitalt gratis? Annars finns det ju ingen större idé att lägga tid och energi på det, från min sida jämtemot föreningen.
De digitala paketen som kunderna tecknar med Com Hem är individuella avtal och kan inte förväxlas med fastighetsägaravtalet. Fastighetsägaren betalar en summa för service och underhåll, samt det analoga tv-utbudet som sänds till hela fastigheten. Innehållet i det utbudet är bestämt via förhandlning mellan Com Hem och fastighetsägaren. Har du frågor om utbudet i er fastighet så hänvisar vi dig till din fastighetsägare. Har fastighetsägaren frågor så tar han dem med sin kontaktperson hos fastighetsägarkundservice. Med vänlig hälsning Stefan Wallman Kundservice
Postad 24 januari 2011 - 15:48
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
nu e det ju även om Viasat vill få tv3 att se gratis ut så är det en betal kanal med reklam lika gäller det SBS ägda kanal5.
Postad 24 januari 2011 - 18:46
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
De digitala paketen som kunderna tecknar med Com Hem är individuella avtal och kan inte förväxlas med fastighetsägaravtalet. Fastighetsägaren betalar en summa för service och underhåll, samt det analoga tv-utbudet som sänds till hela fastigheten. Innehållet i det utbudet är bestämt via förhandlning mellan Com Hem och fastighetsägaren.
Har du frågor om utbudet i er fastighet så hänvisar vi dig till din fastighetsägare. Har fastighetsägaren frågor så tar han dem med sin kontaktperson hos fastighetsägarkundservice.
Med vänlig hälsning Stefan Wallman Kundservice
Ni måste väl ändå ha planer på att ersätta det analoga grundutbudet med ett digitalt? Borde väl gå att sätta en dekoder som kodar av alla kanaler som ingår i avtalet med fastighetsägaren så att man kan se dem på flera apparater på samma sätt som i dagsläget.
Postad 24 januari 2011 - 19:25
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Ni måste väl ändå ha planer på att ersätta det analoga grundutbudet med ett digitalt? Borde väl gå att sätta en dekoder som kodar av alla kanaler som ingår i avtalet med fastighetsägaren så att man kan se dem på flera apparater på samma sätt som i dagsläget.
Då kapar man ju en av deras grova inkomstkällor,dom tycker nog det är perfekt att vi får betala för analogt och digitalt.Om dom bara erbjöd fastighets ägarna digitalt som sägs ovan på samma sätt som det analoga körs idag vore alla nöjda.Men nej nu 2011 så omvandlar dom fin digital signal till analogt o säger titta vilket fiiiint grundutbud vi ger er...känns som dom siiter kvar i 70- talet hos comhem.
Postad 24 januari 2011 - 20:03
matkol
-
matkol
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Fråga till Comhem
Måste man ha "tre" hål i väggen för att få tillgång till HD-kanalerna?
Jag har inte "tre" hål i väggen och idag fick jag ett brev där det står att Large ska ersättas med X-large och utökas med 4 nya kanaler vara 2 stycken i HD. Självklart kommer priset att öka. Jag har även ett syskonabbonemang och Canal+ film vilket gör att jag har en ganska hög månadskostnad.
Om jag inte kan se HD kanaler kommer jag att få en prisökning som jag anser inte är skälig eftersom ni då tar betalt för något jag inte kan se.
Eller kan jag kanske ersätta alla mina HD-kanaler till valfria icke HD-kanaler så att jag har tillgång till vad jag betalar för?
Jag vill gärna att ni svarar Comhem.
Mvh
Mattias
Postad 24 januari 2011 - 23:16
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Ni måste väl ändå ha planer på att ersätta det analoga grundutbudet med ett digitalt? Borde väl gå att sätta en dekoder som kodar av alla kanaler som ingår i avtalet med fastighetsägaren så att man kan se dem på flera apparater på samma sätt som i dagsläget. Om man insisterar...???? nej vem vill ha !!!! nedan enligt e-post från 9 augusti 2010---------------------------------------------------------------- Här kommer kortfattad information om det gruppavtal vi erbjuder avseende digital-TV Medium 8 Favoriter: Medium 8 Favoriter består av 18 kanaler, 10 fasta samt 8 valbara på hushållsnivå. Det finns ca 60 kanaler att välja bland och det går bra att byta ut dessa kanaler månadsvis. Avtalet sträcker sig över 36 månader och priset är 97,-/månad exklusive moms/lägenhet i det fall Föreningen väljer att teckna detta som gruppavtal. Då föreningen tecknat gruppavtal kan enskild medlem uppgradera sig till högre tjänst, alternativt beställa till extrakanaler och premiumkanaler. I det fall medlemmen uppgraderar sig till högre tjänst utgår en uppgraderingsrabatt om 150,-. Exempel: Föreningen tecknar Medium 8 Favoriter, ordinarie pris 159,-. Du uppgraderar till Medium 8 Favoriter, ordinarie pris 199,-. Ditt pris blir då 40,-/månad. I erbjudandet ingår även en kostnadsfri digital-tv-box (standardbox). Lars Carlberg Account Manager AO Fastighetsägare Com Hem AB Fleminggatan 18, 2 tr Box 8093, 104 20 Stockholm Tel direkt: 08 553 633 45
Postad 25 januari 2011 - 09:37
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Fråga till Comhem
Måste man ha "tre" hål i väggen för att få tillgång till HD-kanalerna?
Jag har inte "tre" hål i väggen och idag fick jag ett brev där det står att Large ska ersättas med X-large och utökas med 4 nya kanaler vara 2 stycken i HD. Självklart kommer priset att öka. Jag har även ett syskonabbonemang och Canal+ film vilket gör att jag har en ganska hög månadskostnad.
Om jag inte kan se HD kanaler kommer jag att få en prisökning som jag anser inte är skälig eftersom ni då tar betalt för något jag inte kan se.
Eller kan jag kanske ersätta alla mina HD-kanaler till valfria icke HD-kanaler så att jag har tillgång till vad jag betalar för?
Jag vill gärna att ni svarar Comhem.
Mvh Mattias
Hej, Man behöver inte ett Com Hem-uttag med 3 hål, men det är en tumregel för att vi ska veta att nätet är ombyggt till nya tekniken. Man skulle kunna säga att nätet måste vara förberett för bredband om du ska kunna se kanaler på de frekvenser som HD-kanalerna sänds på, däremot kan det vara så att ditt uttag inte har blivit utbytt, men att fastighetsnätet ändå är uppgraderat. Min rekommendation är att du kontaktar vår Kundservice för att få ett specifikt svar på om just ditt fastighetsnät är uppgraderat. Skulle det vara så att nätet är uppgraderat så kommer vi självklart ut och byter uttaget till ett med 3 hål om du önskar. Med vänlig hälsning Stefan Wallman Kundservice
Postad 25 januari 2011 - 15:28
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej, Det grundavtal som finns i fastigheten är tecknat mellan Com Hem och fastighetsägaren/föreningen, det finns flertalet alternativa lösningar för föreningar och fastighetsägare. Har du frågor kring detta avtal ställer du dessa till din fastighetsägare eller ordförande i din förening. Fastighetsägaren eller ordförandet i en förening har en kontaktperson hos Com Hem gällande dessa avtal. Med vänlig hälsning Stefan Wallman Kundservice
Postad 25 januari 2011 - 17:28
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Jag har mailat mitt kommunla bostadsbolag jag bor i en av 6000 hyresrätter. Tror du att det ändrat dom ? svar nej,inte ens fått respons. Det är skillnad om man sitter i en liten bostadsrättsförening men så enkelt som du vill få det till är det inte, punkt slut.
Nej är ju svårare då men är man många så nog tror jag dom lyssnar. Om dom tror att övriga 5999 vill ha kvar analoga kanalerna så kommer inget hända. Alternativet är att göra som Tele2 att helt klippa de analoga (Iaf på dom flesta ställen). Det tvingade alla att förhandla om avtalen och i vårat fall har vi 10 fria digitala kanaler + 1 valfritt intressepaket inkl kort och box för 45:-/mån inbakat i hyran utan övriga avgifter. Kommunalt bolag med 6000 hyresrätter borde kunna få till ett bra avtal även om det är Comhem t.ex Medium 8 Favoriter i hyran istället för analoga kanaler.
Redigerat av Leatherface, 25 januari 2011 - 17:30.
Postad 25 januari 2011 - 17:34
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Inga problem alls eftersom det går förhandla till sig ett visst paket eller kanaler som ingår i hyra och då får man självklart ett kort och box med dom kanalerna på.
Redigerat av Leatherface, 25 januari 2011 - 17:34.
Postad 26 januari 2011 - 22:44
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Inga problem alls eftersom det går förhandla till sig ett visst paket eller kanaler som ingår i hyra och då får man självklart ett kort och box med dom kanalerna på.
Men snälla nån, det är ju inte det vi vill ha! Vi vill ha ett vettigt grundutbud - motsvarande dagens analoga som vissa av oss har - av digitala kanaler (inkl SVT1 HD och SVT2 HD) som går att se på alla apparater utan programkort! Vad ska man annars ha sina nya platta apparater till? Jag vill inte ha flera boxar med kort som var och ett innebär en månadsavgift. När ska Com Hem inse detta?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 705i Atmos
Anton
2025-05-20 10:45:14
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|