![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
Postad 20 oktober 2011 - 11:51
Postad 20 oktober 2011 - 14:04
Makalöst, och genast är den ca 1700:- dyrare (som bäst), frakt borträknat. Det skall f-n till att handla av-produkter i det här landet...
Mailade Oppo-Bluray.co.uk och fick detta svaret för tre timmar sedan.
Hello
We no longer ship to Sweden since there is now an official Swedish OPPO distributor.
Septon Electronic AB
Uggledalsvagen 23
427 40 Billdal
Sweden
Phone: +46 31 939270
[email protected]
=========================================================
Redigerat av tomano58, 20 oktober 2011 - 14:06.
Postad 21 oktober 2011 - 09:02
*suck*Makalöst, och genast är den ca 1700:- dyrare (som bäst), frakt borträknat. Det skall f-n till att handla av-produkter i det här landet...
det var väl f-n också!
Varför skulle jag vilja gå via en återförsäljare i Sverige (som inte tillför NÅGOT mer än att höja priset) när det borde gå lika bra att köpa den direkt från Oppo inom EU?
Får väl ta en billig resa till London och köpa den på plats i stället, blir ju nästan billigare än att köpa i Sverige.

Någon som har tips om var man kan köpa den till ett vetttigt pris annars inom EU?
Postad 22 oktober 2011 - 12:27
Sökt på amazon.co.uk? Hittar ett par säljare med 599,99UKP resp 584,99UKP för regionfria. Vet inte vilket value add den Svenska generalagenten tillför med sina 1200 minus frakt extra. Tüska idealo.de ger vid handen att Amazon.de vill ha 749,99€ så där finns ingen affär att göra.*suck*
det var väl f-n också!
Varför skulle jag vilja gå via en återförsäljare i Sverige (som inte tillför NÅGOT mer än att höja priset) när det borde gå lika bra att köpa den direkt från Oppo inom EU?
Får väl ta en billig resa till London och köpa den på plats i stället, blir ju nästan billigare än att köpa i Sverige.
Någon som har tips om var man kan köpa den till ett vetttigt pris annars inom EU?
Om du kliver in på ett Best Buy med ett Magnolia in store utanför EU kommer du undan med c:a 3500:- (inkl sales tax). Sen får du själv montera chippet för 64€.
Postad 24 oktober 2011 - 18:12
För att få det här resultatet så fick jag skruva på tonen i mitt email stegvis ett par grader varmare dvs förklara konsumenters rätt i EU och länkar till EU sidor som reglerar handel. Till slut gick det upp för honom att det kan kosta Oppo en hel del pengar att motarbeta EUs grundprinciper om fri handel över gränserna i EU dvs de kan inte vägra sälja till Sverige och hänvisa till en distributör som gör att i slutändan blir produkten 1700 SEK dyrare.
Till de som får nej av Oppo UK referera till EUs fundamenta och till VDn på Oppo vars förnamn är Henry.
Nintendo fick böta 149 miljoner Euro för att precis som Oppo fförsöka prisdifferentiera via distributörer inom EU och vägra/motarbeta handel över gränserna http://www.joystiq.c...g-fine-illegal/
Jäkligt störande att 2011 förklara för generalagenter att det är bäst för dem att inte motarbeta EUs grundprinciper och sätta upp på deras hemsida att de skickar till alla utom till Sverige och här ska vi betala 200 pund mer det är heltramsigt och inte speciellt smart.
Postad 24 oktober 2011 - 18:25
Ok, så vilka säljare finns det i UK som levererar till Sverige för samma pris? Vore trevligt om du ville publicera det.Jag hade en intressant email korrespondens idag med Oppo UK. Det började mjukt med att de vägrade sälja till mig och slutade med att VDn för Oppo UK personligen skrev till mig vem som kunde skicka Oppo spelare i UK till mig för samma pris som de tar dvs 500 pund.
För att få det här resultatet så fick jag skruva på tonen i mitt email stegvis ett par grader varmare dvs förklara konsumenters rätt i EU och länkar till EU sidor som reglerar handel. Till slut gick det upp för honom att det kan kosta Oppo en hel del pengar att motarbeta EUs grundprinciper om fri handel över gränserna i EU dvs de kan inte vägra sälja till Sverige och hänvisa till en distributör som gör att i slutändan blir produkten 1700 SEK dyrare.
Till de som får nej av Oppo UK referera till EUs fundamenta och till VDn på Oppo vars förnamn är Henry.
Nintendo fick böta 149 miljoner Euro för att precis som Oppo fförsöka prisdifferentiera via distributörer inom EU och vägra/motarbeta handel över gränserna http://www.joystiq.c...g-fine-illegal/
Jäkligt störande att 2011 förklara för generalagenter att det är bäst för dem att inte motarbeta EUs grundprinciper och sätta upp på deras hemsida att de skickar till alla utom till Sverige och här ska vi betala 200 pund mer det är heltramsigt och inte speciellt smart.
Postad 24 oktober 2011 - 18:56
Postad 24 oktober 2011 - 19:05
Ok, så vilka säljare finns det i UK som levererar till Sverige för samma pris? Vore trevligt om du ville publicera det.
http://www.ideal-av.co.uk/bluray.htm
Redigerat av Unregistered6a791ded, 24 oktober 2011 - 19:09.
Postad 24 oktober 2011 - 21:27
Är det 230volt 50Hz och samma menyer mm. Så typ det ända dom gör är att höja priset när man köper den i sverige!?
Jag ska handla en 93a regfri men antagligen till sommaren, så om någon hinner handla före så berätta gärna var och hur mm. Totalpris?
Mvh Niclas på biobygget.se
ps bra jobbat där swift77 ds
Postad 24 oktober 2011 - 21:59
Nu har jag inte kollat alla inlägg mm. Men om du köper oppon i UK, finns det några garantier på den då i sverige?
Är det 230volt 50Hz och samma menyer mm. Så typ det ända dom gör är att höja priset när man köper den i sverige!?
Jag ska handla en 93a regfri men antagligen till sommaren, så om någon hinner handla före så berätta gärna var och hur mm. Totalpris?
Mvh Niclas på biobygget.se
ps bra jobbat där swift77 ds
Du har som konsument samma garanti där du köper den dvs jag tror inte att garantin gäller hos ÅF i Sverige utan det är försäljaren dvs OPPO i UK som står för garanti. Garanti kan då se olika ut inom EU och det här är något som EU arbetar med att göra mer transparent.
OPPO UK ger 2 års garanti mot att du uppvisar kvitto på att den är köpt hos en auktoriserad återförsäljare i UK, spelaren måste skickas till UK, antingen OPPO UK eller den återförsäljare i UK som har sålt den till dig.
Köper du en OPPO genom en auktoriserad återförsäljare i UK så har du 2 års garanti hos OPPO UK det här gäller även om du köper ifrån Sverige det finns reglerat genom EU konsumenträtt. Generalagenten i Sverige har inte skyldighet att ta garantin för någon som har sålt den i UK eller i Tyskland.
Postad 02 november 2011 - 18:13

Garanti fram till Maj 2013.
Edit: *SÅLD*
Redigerat av Svante Skoog, 02 november 2011 - 19:32.
Postad 02 november 2011 - 20:06
Såld till mig!Pga av behov av pengar till nytt projekt, så tänkte kolla lite om det finns intresse för en 93:a med regionschip för 4500:-, i skick som ny och komplett med alla tillbehör och kartong? Hojta isåfall till över PM
Garanti fram till Maj 2013.
Edit: *SÅLD*

Redigerat av JBL-PIPPS, 02 november 2011 - 20:12.
Postad 03 november 2011 - 12:01
Klarar den även 3d-material via USB-disken?
Postad 03 november 2011 - 12:03
3D vet jag ej men det finns väl ingen anledning att den inte skulle kunna spela upp det via USB när den kan spela upp från en Bluray disk.
Postad 03 november 2011 - 12:09
Also...3-D blu-ray ISO work also with oppo from usb/esata...So you can backup your 3-d and play from hard drive with full menu's etc... Very nice!!!
Då är det bara att koppla in en USB till den och spela alla backups så slipper man lyfta in/ut den fysiska BD-skivan (om man nu tycker det är jobbigt). Stämmer det? Då behövs ju ingen media extender om detta fungerar. Kanon!
Postad 05 november 2011 - 22:43
Har problem med att få rn 3D BD ISO att funka. Ljud är ok men plasman blir helt vit??
Filen är Pirates.of.the.Caribbean.On.Stranger.Tides.2011.3D.BluRay.1080p.AVC.DTS-HD.MA7.1-Euro2.Ex-3DBlurayisoTeam.
Någon som har några idéer?
Postad 06 november 2011 - 06:22
Funderar på en 93 men är 95:an så mycket bättre så kanske man tar den.
Mvh Peter
Postad 06 november 2011 - 08:06
Nope tyvärr, du måste NTFS formatera den externa disken. Helst i en PC och på 500gb partitioner.Fungerar Oppo med en HDD som är formaterad mot OSX?
Det kommer heller inte stödjas i framtiden då de inte arbetar med detta pga hårda protokoll från Apple.
Vad är det för skillnad egentligen på oppo 95 och 93?
Funderar på en 93 men är 95:an så mycket bättre så kanske man tar den.
Mvh Peter
Skillnaden är det analoga ljudkortet som är _mycket_ bättre. Så ja, köp 95an om du ska använda den för uppspelning av musik.
Postad 06 november 2011 - 08:49
Jag läste detta på ett forum:
Also...3-D blu-ray ISO work also with oppo from usb/esata...So you can backup your 3-d and play from hard drive with full menu's etc... Very nice!!!
Då är det bara att koppla in en USB till den och spela alla backups så slipper man lyfta in/ut den fysiska BD-skivan (om man nu tycker det är jobbigt). Stämmer det? Då behövs ju ingen media extender om detta fungerar. Kanon!
Ha ha..ni är för gulliga; "så slipper man lyfta in/ut den fysiska BD-skivan". Jag trodde jag var lat. Nu har jag hittat mina övermän.
Postad 06 november 2011 - 09:41
Då blir funderingen istället vilken låter bäst av 93 och 95 då.
Postad 06 november 2011 - 09:50
Postad 06 november 2011 - 11:22

Postad 06 november 2011 - 18:45
Postad 06 november 2011 - 18:46
Postad 06 november 2011 - 21:19
Ta med den till en kompis och formatera den till NTFS, sen funkar den på din mac.
Ursäkta att jag fortsätter tjata men räcker det med att formatera den FÖRSTA gången, sen kan jag föra över fler till den från min mac även om jag inte har NTFS på macen?
Postad 06 november 2011 - 22:14
Postad 06 november 2011 - 23:04
Postad 07 november 2011 - 06:42
Är inte hdmi att föredra?
Mvh
Postad 07 november 2011 - 09:02
Jag kör min på 2tb och tycker inte att det segar, kanske man skulle testa att dela upp den så den upplevs än rappare.
Oppo tipsade mig om detta så jag har kört på 500gb partitioner sedan dess.
Varför är det så mycket bättre att köra analogt ljud,menar ni även att ni kör det på oppo 93 eller 95 när ni kör bluray eller dvd med eller?
Är inte hdmi att föredra?
Läs i tråden så hittar du svaren på dina frågor. Men vet du inte skillnaden på de 2 versionerna så kommer du garanterat bli nöjd med 93an.
Korta svar är: nej jag kör hdmi när jag kollar filmer pga min processors avkodning av formaten. Vid lyssning av musik så använder jag inte Oppon pga att DACen inte är speciellt bra, då kör jag med min Bladelius DAC analogt till min processor. Hade jag haft 95an så kanske jag hade spelat skivor i den, analogt pga det analoga kortet i den.
Redigerat av joakim123, 07 november 2011 - 09:05.
Postad 07 november 2011 - 22:19
Hoppar in i tråden då jag är lite nyfiken på Oppo BDP-93 själv.
Såg tidigare i tråden att någon frågade om det fanns en app för att styra den och kunde iaf inte själv se att någon svarade på frågan så jag tänkte ställa den själv.
Någon som vet om det finns en app till Android eller Ipad för Oppo?
Postad 08 november 2011 - 07:59
Postad 08 november 2011 - 08:03
Ljudmässigt vet jag inte skillnaden, men det jag vet är att det låter galet bra

Postad 08 november 2011 - 13:45
En fråga. Är 11.900:- ett bra pris på en ca: 2 år gammal BD-93 Nuforce Edition? Det är ett butiks pris. Den är regionsfri.
Tacksam för svar!
Redigerat av Unregistered2141, 08 november 2011 - 13:48.
Postad 08 november 2011 - 13:53
Men det ät givetvis upp till var och en hur man vill spendera sina pengar. Själv hade jag troligtvis stått över just den prislappen....
G
Postad 08 november 2011 - 13:55
Postad 08 november 2011 - 14:19

Det han sa, han i butiken alltså. Det var att det inte var en 3D.
Postad 08 november 2011 - 14:21

Den är ju dessutom bättre på alla punkter.
Postad 08 november 2011 - 14:24

Jag fick svaret att jag inte kan köra med den nya då jag inte har 3D tv. Endast Full HD LCD.
Men varför lägga 12000 på något 2 år gammalt när den nya kostar 10?
Den är ju dessutom bättre på alla punkter.
Postad 08 november 2011 - 14:26
Byt butik är mitt tips. Höga priser på gamla produkter och fel tips känns inte så seriöst.
Postad 08 november 2011 - 14:30
Postad 08 november 2011 - 14:38

Nu har ju Septon tagit över Oppo i Sverige så förhoppningsvis kan du se den i någon butik i närheten. Frågan är om du kan hålla dig?

Postad 08 november 2011 - 15:00
Kommer jag att hitta den?
Om någon har ett supertips så säg till

Postad 08 november 2011 - 15:27

Postad 08 november 2011 - 17:52
Ett tips är att byta butik, rekommenderar varmt Hembiobutiken kan vad dom snackar om och försöker inte pracka på dig sådant du inte behöver.
Postad 08 november 2011 - 18:18
Så om Oppo kommer med en app så ser vi kanske en Bladelius DAC på hifimagasinet då?Jag hade inte möjlighet att lyssna på Nuforce edition, och sedan så spelar jag aldrig skivor längre, så att spela upp musiken med min dator och styra allt med iphonen är en bättre lösning för mig.
Ljudmässigt vet jag inte skillnaden, men det jag vet är att det låter galet bra
Du har väl inte missat att oppon lirar det mesta via nätverket

Postad 08 november 2011 - 18:24
Min Macbook Air är överlägsen i det fallet tillsammans med Itunes, Spotify och allt annat jag vill spela upp.
Jag är väldigt nöjd med mitt ljud nu så det blir ingen ny Oppo... kanske en Oppo 105 när den kommer

Redigerat av joakim123, 08 november 2011 - 18:28.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar