Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd Sagemcom RT90-160 HD *

1406 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Problem på RT90-160 HD (118 medlem(mar) har röstat)

Handskakning - HDMI synk

1. Jag har "Handskakningsproblemet" (55 röster [46.61%])

Procent av omröstning: 46.61%

2. Jag har inte "Handskakningsproblemet" (63 röster [53.39%])

Procent av omröstning: 53.39%

Ljud "ur synk" vid uppspelning av inspelat material.

1. Jag har "ljudsynkproblem" (67 röster [56.78%])

Procent av omröstning: 56.78%

2. Jag har inte "ljudsynkproblem" (51 röster [43.22%])

Procent av omröstning: 43.22%

Boxen "hänger sig" - Om inspelning startar när boxen befinner sig i StandBy

1. Min box har "hängt sig" (80 röster [67.80%])

Procent av omröstning: 67.80%

2. Min box har inte "hängt sig" (38 röster [32.20%])

Procent av omröstning: 32.20%

Rösta Gäster kan inte rösta
Sagemcom RT90-160 HD 160GB (Digitalboxar) 2 4,04 (55) Inga priser
Sagemcom RT90-320 HD 320GB (Digitalboxar) 1 4 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 06 februari 2011 - 17:55

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Jag kör min via Onkyo 1007 och HDMI-synken funkar efter uppdateingen som kom i Dec.
Långsam när man går tillbaka till STB men bilden kommer i alla fall tillbaka.

Min synkar inte med Onkyo TX-SRD 508 som reciever., Blå/lila skärm allt som oftast.

Om du köpt boxen tillsammans med Boxer Mix HD och Sagems support konfirmerat felet med handskakning kan du reklamera både box och abbonemang hos Boxer framgångsrikt.

1. Verifiera problemet. Se till att det inte är annan utrustning som felar.

2 Ring Boxer och felanmäl, om de hänvisar till Sagem skall de koppla dig, du skall inte ringa Sagem. Boxer är din leverantör, inte Sagem, Sagem är tillverkare.

3. Tala med Sagem support för att bekräfta felet och hör om de kan garantera att din utrustning är testad ihop med boxen. Detta gäller även för uppdatering som kommer ”snart”. Ta gärna namn på supportperson för hänvisning.

4. Dra historien igen för Boxer och kräv att få skicka tillbaka boxen och avsluta hela abbonemanget (gäller bara om du köpt dem tillsammans). Detta för att du skall kunna köpa hela paketet igen när nästa uppdatering är släppt och verifierad mot din utrustning och fortfarande få subvention på boxen.

Stå på dig och acceptera inte att Boxer säljer utrustning som inte fungerar ihop med apparater som tidigare boxar klarat. I mitt fall två tidigare Sagem boxar.

Postad 07 februari 2011 - 20:56

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12 727 inlägg
  • 0

Min synkar inte med Onkyo TX-SRD 508 som reciever., Blå/lila skärm allt som oftast.

hmm...jag är på väg att köpa Onkyo 508.......är det fler som har Onkyo 508 där boxen inte synkar?

Postad 07 februari 2011 - 22:31

TeXBoX
  • TeXBoX
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon här som har sett denna länk?

Undrar om man vågar testa, vill höra lite vad ni andra tror.

http://www.sagemcomd...90-support.aspx

För själv har jag samma problem eller likanden som ni övriga har.

Ägen en RXV367 med hdmi switch, som jag skaffade för att uppgradera min utrustning till något lite bättre.
Har en PS3 och en TviX inkopplad till switchen och Boxer-apparaten. Och det enda som strular är självklart SagemCom enheten, INTE ps3an eller tvixen.

Postad 08 februari 2011 - 09:48

palerider1
  • palerider1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Någon här som har sett denna länk?

Undrar om man vågar testa, vill höra lite vad ni andra tror.

http://www.sagemcomd...90-support.aspx

Inte samma box som våran.
Usb funkar ju inte på en RT90-160 HD.
Mvh Pal

Redigerat av palerider1, 08 februari 2011 - 09:48.

Postad 08 februari 2011 - 10:47

JoHi
  • JoHi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Har ni märkt att inte ens volymkontrollen fungerar som den ska?

När jag sänker till lägsta nivån (0) blir det inte tyst. Höjer jag däremot ett snäpp (till 1) då blir det tyst. :D

Hmmm, det blir tyst ibland om jag återupptar pausad uppspelning: då ända det hjälper är att stoppa uppspelning och starta igen. ;)

Postad 08 februari 2011 - 15:07

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Den som har en massa problem med mottagningen kanske skulle kolla lite här:

http://www.teracom.s...-driftuppehall/

Där står det ju bl.a. att:

_Alla Stationer
DTTV nät 6 och 7, HD-T2 Störning 2011-02-17 00:00 2011-02-17 06:00
_Alla Stationer
DTTV nät 6 och 7, HD-T2 Störning 2011-02-23 00:00 2011-02-23 06:00
_Alla Stationer
DTTV nät 6 och 7, HD-T2 Störning 2011-02-24 00:00 2011-02-24 06:00

Dvs de vet om att det är störningar på DVB-T2 sändningarna ... !

Redigerat av anderswillhelmsson, 08 februari 2011 - 15:08.

Postad 08 februari 2011 - 22:42

pemala
  • pemala
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Har levt med den här boxen i 320 GB-version i snart en månad nu (1495 kr med nytt Boxerabb från netonnet). Tittar på en Pioneer LX5090H. Inga "handskakningsproblem". Mottagningen funkar bra för mig med 11 år gamla antenner från den analoga eran och en Televes lågbrusförstärkare som jag dock fn bara använder till den danska antennens signal (har sen även 30 - 40 m kabel från antennerna - kanske funkar som en dämpare?) Kan inte påstå att jag är så missnöjd med bildkvalitén som många andra här. SD är liiite sämre än via Pions inbyggda mottagare men det är mycket små nyanser. HD om jag jmfr danska DR HD kan jag inte se någon som helst skillnad på till boxens nackdel. SVTs HD-sändningar uppfattar jag även ok men där kan jag inte jämföra på samma sätt. BluRay-klass är det ju dock inte men det hade man väl inte direkt väntat. MTVNHD, NGHD, C+HD likaledes ok bild men ofta dåligt ljud. Användargränssnittet tydligt men lite fult och lite långsamt. Inspelningsfunktionen enkel och har funkat i förutom ett fall på ett dussin. Artefakterna vid spolning dock lätt irriterande. Hängt sig och lätt kunnat startas om en gång under en månads flitigt användande. Saknar mest: möjligheten att programmera inspelningar och exportera/importera filer från datorn (och vad gäller programmera - från mobilen) som jag hade på min första HDD/DVD/analogTV-spelare från KiSS för 5 år sen. I nuläget får Sagemcomboxen betyget 6 av 10 av mig.

Redigerat av pemala, 09 februari 2011 - 23:03.

Postad 09 februari 2011 - 09:23

Lövboda
  • Lövboda
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Då var det dax att skicka in boxen IGEN - vart tillfrågad om jag kunde prova med en fabriksåterställning för att se om problemet med, att inspelningen via EPG (är ett lotteri) om den startar inspelningen eller inte, sedan så har det även hänt 4-5 ggr att den INTE slår ifrån inspelningen (OM den startat) via EPG, den spelar in tills man SJÄLV stänger av (i natt spelade den in 11 timmar - programemt var 50min) men JAG fick stänga av manuellt.

Detta började krångla EFTER att jag fick tillbaka den från service hos ANOVO (jag hade inag problem med EPG innan) utan den var inskickad för att den hängde sig)

Frågan är vad gjorde ANOVO med boxen?
Enligt service rapporten så hittade de inga fel och sände tillbaka boxen UTAN åtgärd...... Vilket jag har svårt att tro då det kommit ett nytt fel som Sagemcom inte hört talas om och heller inte har rapporter på att någon annan har med sin mottagare.

Nu är snart tålamodet slut och frågan är vad som krävs för att de TAR SITT ANSVAR - Boxer & Sagemcom - möjligen en massa anmälningar till konsumentverket för felaktig vara, ej utprovad teknik eller något åt det hållet.

Vore kul att höra om någon annan har upplevt problemet med EPG inspelning

Postad 09 februari 2011 - 10:17

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12 727 inlägg
  • 0

Nu är snart tålamodet slut och frågan är vad som krävs för att de TAR SITT ANSVAR - Boxer & Sagemcom - möjligen en massa anmälningar till konsumentverket för felaktig vara, ej utprovad teknik eller något åt det hållet.

Jag tycker som du att nu får det nog f-n vara nog med alla deras lama ursäkter hit och dit !!
Prova detta och prova det, gör si och gör så.......vaf-n är det meningen att man ska sitta och behöva fiffla runt med sin box hela dagarna istället för att kunna njuta av den?

Nej jag tycker som så att efter allt skit som vissa har fått utstå så borde dom antingen ta tillbaka boxarna och bjuda på en annan, bättre, beprövat box, samt några gratis månader med full hd paket !!!

Sen har jag en liten fråga till alla dom som har en Onkyo 508 förstärkare....har ni upplevt några problem med att koppla boxen till den?
Jag är nämligen på gång att köpa denna förstärkare .

Postad 09 februari 2011 - 10:30

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0
Har någon försökt intressera "Plus" för problemet?
Om "Plus" tog upp detta skojeri skulle det åtminstone bli mera känt.
,

Postad 09 februari 2011 - 11:45

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

..öra lite vad ni andra tror.
http://www.sagemcomd...port.aspx<br />

firmwaren utlagd rakt av... suck..

att de inte har lagt upp den som i ett zippat eller motsvarande paket, visar vilka tomtar dom är både här och där på sagem,

ang boxer, tänk va mycket smartare av dem att följa standard, be leverantörer följa standard, hoppas detta kostar dem fett, så de tänker om

Postad 09 februari 2011 - 11:57

mrharakiri
  • mrharakiri
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

firmwaren utlagd rakt av... suck..

att de inte har lagt upp den som i ett zippat eller motsvarande paket, visar vilka tomtar dom är både här och där på sagem,

ang boxer, tänk va mycket smartare av dem att följa standard, be leverantörer följa standard, hoppas detta kostar dem fett, så de tänker om

Vad är problemet med att den inte är zippad, på vilket sätt skulle det vara bra?

Postad 09 februari 2011 - 12:29

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Det fick jag med! Tack för tipset.

Ni som vill returnera era boxar kan få kompensation för returfrakten om ni står på er.

Jag fick en gratismånad då jag berättade för kundtjänsten att jag tycker det är fel att betala returen för något som fungerar så dåligt att den inte håller vad den lovar och de inte ens har några andra boxar att erbjuda.

Som sagt, stå på eder! :)

Postad 09 februari 2011 - 18:27

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Nån som testet om den nya Firmware löser några problem?

Postad 10 februari 2011 - 02:24

BatMax
  • BatMax
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Lyckas INTE installera den nya Firmware.
Någon som upplever ett dunk ljud när man byter kanaler ?

Postad 10 februari 2011 - 06:14

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0

Eh, var inlägget tänkt som humor eller?

Postad 10 februari 2011 - 07:33

mrharakiri
  • mrharakiri
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Lyckas INTE installera den nya Firmware.
Någon som upplever ett dunk ljud när man byter kanaler ?

Den firmware som det länkas till är inte för den svenska boxen och eftersom usb-ingången inte är aktiv så är den omöjlig att installera.

Postad 10 februari 2011 - 09:33

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
10 feb. Någon som fått nån uppdatering?

Postad 10 februari 2011 - 10:40

mrharakiri
  • mrharakiri
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

10 feb. Någon som fått nån uppdatering?

Kommer i slutet av månaden.
http://digitaltvguid...agorna-just-nu/

Postad 10 februari 2011 - 12:34

sisa123
  • sisa123
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Citera
_Alla Stationer
DTTV nät 6 och 7, HD-T2 Störning 2011-02-17 00:00 2011-02-17 06:00
_Alla Stationer
DTTV nät 6 och 7, HD-T2 Störning 2011-02-23 00:00 2011-02-23 06:00
_Alla Stationer
DTTV nät 6 och 7, HD-T2 Störning 2011-02-24 00:00 2011-02-24 06:00

Jaha, då undrar man varför de inte börjar uppdatera förrän den 17 februari, när felen varit kända sen länge, Teracom gör väl inte riktigt sitt jobb.

Redigerat av sisa123, 10 februari 2011 - 12:35.

Postad 10 februari 2011 - 12:59

BatMax
  • BatMax
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Den firmware som det länkas till är inte för den svenska boxen och eftersom usb-ingången inte är aktiv så är den omöjlig att installera.

Tackar så mycket för svaret.. Någon som känner sig vid att dem har ett dunk ljud när man byter kanler ?

Postad 10 februari 2011 - 13:00

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Jaha, då undrar man varför de inte börjar uppdatera förrän den 17 februari, när felen varit kända sen länge, Teracom gör väl inte riktigt sitt jobb.

Du har nog missförstått informationen. Teracom varnar för att det kommer att uppstå störningar under den perioden (mellan midnatt och kl 06.00) p g a arbeten.

Postad 10 februari 2011 - 13:28

robban100
  • robban100
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Kommer i slutet av månaden.
http://digitaltvguid...agorna-just-nu/

Det var precis vad jag skrev i ett tidigare inlägg, då hade vi fått veta att uppdateringen skulle komma i början av februari, jag trodde då att det betyde någon gång i mars och det verkar ju stämma!
Sagemcoms slutkläm är ju också typisk: "kommenteringen avstängd".
Är det så man behandlar sina kunder?

Postad 10 februari 2011 - 16:30

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Klippt ur infon på länken i inlägg ovan:

"Symptom:
Boxen fungerar inte med viss kringutrustning (t.ex hemmabio reciever) vid HDMI-användning.

Problem:
Det finns kompatibilitetsproblem mellan HDMI och vissa enheter.

Orsak:
Det beror på högre säkerhet på HDCP-protokollet i vår box jämfört med en del annan kringutrustning på marknaden. Vi betonar att problemet alltså inte ligger i boxen.

Lösning:
Koppla boxen med HDMI direkt till TVn. Kopplar man genom hemmabio-reciever och vill ha hemmabioljud kan man använda den digitala koaxialkontakten.

Man kan även koppla en SPDIF från tv till förstärkare om man har dåligt med ingångar på sin förstärkare. Då agerar tv hdmi växlare och man får alltid ut digitalt ljud till förstärkaren via HDMI från box, dvd etc till sin tv och från tv via spdif till sin förstärkare

Detta kommer inte att lösas med den nya mjukvaran
"

Jamengudsåbra att SAGEM har högre säkerhet än vad andra enheter har, det kommer att kännas så tryggt så tryggt att använda SAGEM. Här har jag tydligen varit invaggad i falsk säkerhet i alla år när jag kört andra produkter som uppenbarligen varit osäkra. Undrar vad de osäkra produkterna kan tänkas ställa till med? Recievern gör spontanköp på CDON? Min DVD-spelare kanske skickar snuskiga mejl till tex Mona Sahlin?

Eftersom denna box inte funkade med min projektor, oavsett om jag kopplade den via recievern eller direkt till projektorn, känns detta besked som ett slutligt bevis på att SAGEM skiter i sina kunder.

Tur att jag returnerade eländet till Boxer, det skall mycket till för att jag skall köpa någon ny SAGEM-produkt överhuvudtaget.

Redigerat av tamias, 10 februari 2011 - 16:34.

Postad 10 februari 2011 - 19:55

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Orsak:
Det beror på högre säkerhet på HDCP-protokollet i vår box jämfört med en del annan kringutrustning på marknaden. Vi betonar att problemet alltså inte ligger i boxen.

sånt skitsnack. jag kan översätta ovan mening. "vi fuckade upp så rejält att det inte går att lösa problemet".

Postad 10 februari 2011 - 20:23

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Eftersom denna box inte funkade med min projektor, oavsett om jag kopplade den via recievern eller direkt till projektorn, känns detta besked som ett slutligt bevis på att SAGEM skiter i sina kunder.

Tur att jag returnerade eländet till Boxer, det skall mycket till för att jag skall köpa någon ny SAGEM-produkt överhuvudtaget.

Vad har du för projektor? tänkt köpa en box men väntat tills handskaknings problemen blev lösta.
Som det tydligen INTE är ett problem för sagem Jösses vad skall en få höra innan örona trillar av en.
Själv har jag en optoma 82, om någon har den och kör mot sagemboxen hör gärna av er hur det fungerar.
vill inte leka betat testare en gång till, räcker med pvr 64160. tog ju ett år innan dom fick ordning på den
någorlunda alléfall.

Postad 10 februari 2011 - 21:41

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Varför ska operatörerna hålla på och krångla till allting helt i onödan?

Den som vill ta bort HDCP köper en HDFURY

Postad 10 februari 2011 - 21:52

Wimso
  • Wimso
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har dålig signal på mux 6 och7, hd muxarna dvs, jag ligger på 35 i signalstyrka och 60-80 i kvalitet vilket gör att det blir problem med dessa ibland. På övriga muxar ligger jag på 80-90 i signalstyrka. Kan det vara så enkelt att min antenn har problem med de högre frekvenserna som mux 6 och 7 ligger på, vet inget årtal på antennen men den sitter på vinden, jag har 18km till masten, man har ju läst om allmänna problem med hd kanelrna.

Postad 10 februari 2011 - 22:19

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Jag har dålig signal på mux 6 och7, hd muxarna dvs, jag ligger på 35 i signalstyrka och 60-80 i kvalitet vilket gör att det blir problem med dessa ibland. På övriga muxar ligger jag på 80-90 i signalstyrka. Kan det vara så enkelt att min antenn har problem med de högre frekvenserna som mux 6 och 7 ligger på, vet inget årtal på antennen men den sitter på vinden, jag har 18km till masten, man har ju läst om allmänna problem med hd kanelrna.

Det kan vara antennen. Högre frekvenser dämpas också mer i kablarna.
Ring Boxer och begär en "besiktningscheck" Då kan du helt gratis få ett hembesök av en auktoriserad antenntekniker som mäter signalstyrka och kvalité samt ger förslag på åtgärd.

Postad 10 februari 2011 - 22:36

sisa123
  • sisa123
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Ring Boxer och begär en "besiktningscheck" Då kan du helt gratis få ett hembesök av en auktoriserad antenntekniker som mäter signalstyrka och kvalité samt ger förslag på åtgärd.

Vad är nu det, och varför ingår det kostnadsfritt i Boxers tjänster, och var står det om detta nånstans?

Postad 11 februari 2011 - 08:14

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Har en Pioneer VSX-LX52 receiver där jag givetvis använder HDMI-växeln. Nån som har en sån eller nån liknande och vet om den har "hanskakningsproblemet"? Sagems lösning att koppla HDMI direkt till TV´n vill man ju helst undvika. Jobbigt att förklara för frugan och barnen att de måst fippla med HDMI-ingångarna på TV´n igen bara för att "HDCP-protokollet i boxen har högre säkerhet än receivern"

Postad 11 februari 2011 - 10:04

olaanderberg
  • olaanderberg
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag har samma problem. Har inte haft boxen länge, vissa dagar fungerar HD-kanalerna på mux 6 och 7, andra inte. Har svag sinal även när bilden visas felfritt, 20-30%. När bilden hackar och kanalerna blir omöjliga att se ligger styrkan på under 10%. Mux 1 te.x. har över 90%. Känns inte som ett alternativ att använda antennförstärkare eftersom jag förmodligen skulle få problem på andra kanaler då, speciellt eftersom det tidiagre i denna tråd konstaterats att boxen har problem med starka signaler. Min fråga är ifall detta på något sätt kan ha med min utrustning att göra eller ifall den varierande signalstyrkan beror på sändingen från Terracoms sida?

Att antennen skulle ha problem med höga frekvenser låter väl inte så troligt med tanke på att Mux 7 ligger på en lägre frekvens (690 Mhz hos mig, Örebro Lockhyttan) än både mux 4 och 5?

Postad 11 februari 2011 - 11:37

Wimso
  • Wimso
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hos mig ligger hd muxarna på de högsta frekvenserna, över 700 mhz, sista dagen på ångerrätten idag, undrar hur man ska göra.

Postad 11 februari 2011 - 11:53

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Vad har du för projektor? tänkt köpa en box men väntat tills handskaknings problemen blev lösta.
Som det tydligen INTE är ett problem för sagem Jösses vad skall en få höra innan örona trillar av en.
Själv har jag en optoma 82, om någon har den och kör mot sagemboxen hör gärna av er hur det fungerar.
vill inte leka betat testare en gång till, räcker med pvr 64160. tog ju ett år innan dom fick ordning på den
någorlunda alléfall.

Jag har en Benq W500. Den har några år på nacken, men funkar med andra prylars HDMI-utgångar.

Postad 11 februari 2011 - 12:11

olaanderberg
  • olaanderberg
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Hos mig ligger hd muxarna på de högsta frekvenserna, över 700 mhz, sista dagen på ångerrätten idag, undrar hur man ska göra.

Jag tror (eller hoppas kanske snarare) att Terracoms sändningar över mux 6 och 7 fortfarande är svajiga och man inte kan räkna med 100% funtionalitet för närvarande och att det kommer att förbättras under året.

Postad 11 februari 2011 - 14:54

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
har haft lite problem med min logitech harmony och boxen. den svarar inte på powertoggle så den är svår att start bla. sökte i logitechs db och fick träff på sagemcom rt90-160hd. tidigare hette den sagem rt 90 160. ni som har harmony fattar. det verkar som denna funkar bättre eller så är det bara jag som önskar att den gör det :). iaf, ni med harmony kan väl testa?

Postad 11 februari 2011 - 15:05

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

"[i]Symptom:
Boxen fungerar inte med viss kringutrustning (t.ex hemmabio reciever) vid HDMI-användning.

Problem:
Det finns kompatibilitetsproblem mellan HDMI och vissa enheter.

Orsak:

Det här är en ren lögn från sagemcoms sida.
HDCP har i många år varit i version 1.2 och det finns inga "extra säkerheter" att slå på aller av.
Antagligen har de gjort bort sig rejält...

Är det någon som fått det att funka med någon receiver?

Postad 11 februari 2011 - 15:23

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
det funkar inte så bra med min reciever yamaha 767. ibland när jag är i biblioteket och bläddrar mellan inspelningarna så tappar den synk. den tappar även synk om jag växlar över till en annan hdmi-ingång och tillbaka på yamahan. då flippar den ur. för mig låter det som någon på marknadsavdelingen på sagem som kommit på det där med "utökad säkerhet". idioter.

Postad 11 februari 2011 - 18:41

Wimso
  • Wimso
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Det har löst sig, jag köpte en ny antenn på Classe idag och nu har jag 98 % i signalkvalitet på alla kanaler

Postad 12 februari 2011 - 09:52

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

det funkar inte så bra med min reciever yamaha 767. ibland när jag är i biblioteket och bläddrar mellan inspelningarna så tappar den synk. den tappar även synk om jag växlar över till en annan hdmi-ingång och tillbaka på yamahan. då flippar den ur. för mig låter det som någon på marknadsavdelingen på sagem som kommit på det där med "utökad säkerhet". idioter.

Då fungerar det väl med stor sannolikhet inte bra med någon receiver.
Synd för då är boxen utesluten för min del även om de fixar alla andra problem.

Det där med extra säkerhet skulle kunna vara om de har satt att antalet tillåtna repeaters mellan box och tv får vara max 1 (eller 0). Det kan nog skapa en del problem.

Postad 13 februari 2011 - 17:02

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Jag kör med Onkyo 1007 och efter FW uppgraderingen i Jan, funkar HDMI-synk för mej, tom om jag zappar inputs, vilket INTE funkade innan uppgraderingen

Då fungerar det väl med stor sannolikhet inte bra med någon receiver.
Synd för då är boxen utesluten för min del även om de fixar alla andra problem.

Det där med extra säkerhet skulle kunna vara om de har satt att antalet tillåtna repeaters mellan box och tv får vara max 1 (eller 0). Det kan nog skapa en del problem.

Postad 16 februari 2011 - 10:17

cool61
  • cool61
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Har ringt till Sagem i dag om och frågat när nästa uppgradering till boxen ( RT90-160HD ) kommer dom sa att den skall
komma i slutet av denna månad, och då skall nästan alla synk problem lösas om dom inte gör det så kommer det flera
uppdateringar längre fram som skall lösa det.

Postad 16 februari 2011 - 13:32

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Har ringt till Sagem i dag om och frågat när nästa uppgradering till boxen ( RT90-160HD ) kommer dom sa att den skall
komma i slutet av denna månad, och då skall nästan alla synk problem lösas om dom inte gör det så kommer det flera
uppdateringar längre fram som skall lösa det.

"synk problem"? med det menar dy HDMI-synk mellan boxen och andra apparater antar jag. Eller menar du bild-ljudsynkproblemet?

Redigerat av Unregistered508e5cf4, 16 februari 2011 - 13:32.

Postad 16 februari 2011 - 13:35

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Om denna funkar bättre än sagems box så lär de inte fortsätta sälja så många...

http://www.humaxdigi...ml/bxr-hd_.html

T2 med dubbla tuners och 500 GB disk... Boxergodkänd.
Lansering början av mars...

Postad 16 februari 2011 - 13:53

cool61
  • cool61
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Ja han sa att det skulle vara HDMI-synk mellan boxen och tv m.m

Postad 16 februari 2011 - 14:31

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Om denna funkar bättre än sagems box så lär de inte fortsätta sälja så många...

http://www.humaxdigi...ml/bxr-hd_.html

T2 med dubbla tuners och 500 GB disk... Boxergodkänd.
Lansering början av mars...

Wow! Det där vill jag ha! Om den nu håller förväntad kvalité förstås. På pappret så ser den ju ut som en solklar vinnare på knock i Boxer-boxkampen så att säga :)

Postad 17 februari 2011 - 09:39

mike62
  • mike62
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har som alla andra problem med denna box. Angående inspelningar som man programaetrat via EPG och inte blir inspelade så tror jag det är ännu en bugg... Använt utrymme ökar nämligen hela tiden vilket tyder på att programmet faktiskt spelats in! Det visar bara inte i listan över inspelningar... Någon annan som kan bekräfta denna tes?

/Micke

Postad 17 februari 2011 - 10:00

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Jag har som alla andra problem med denna box. Angående inspelningar som man programaetrat via EPG och inte blir inspelade så tror jag det är ännu en bugg... Använt utrymme ökar nämligen hela tiden vilket tyder på att programmet faktiskt spelats in! Det visar bara inte i listan över inspelningar... Någon annan som kan bekräfta denna tes?

Nu har jag ingen sån här box, men om jag minns rätt så var det en diskussion tidigare i tråden om att boxen "reserverar plats" på hårddisken i samband med att man programmerar en inspelning. Antagligen inte en specifik plats, men att man ändå räknar upp använt utrymme med så mycket plats som man beräknar kommer att behövas. Din observation kan ju tyda på att den reservationen ligger kvar, men det behöver i så fall inte innebära att något spelades in. (I och för sig är det inget unikt om filer finns på hårddisken men inte syns, alla ägare till Dilog 550 har nog upplevt det, men av de inlägg jag läst här så tror jag inte det är så på denna box)

Postad 17 februari 2011 - 13:10

robban100
  • robban100
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

/Micke

Om det gör någon skillnad i bedömningen av om boxen spelar in eller ej så har jag exempel på en programmerad inspelning där displayen visar REC men ändå fanns inget som visade att programmet var inspelat!

Postad 17 februari 2011 - 14:39

Unregistered8d746c35
  • Unregistered8d746c35
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

/Micke

Kolla om inspelningarna hamnat på den dolda inspelningslistan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.