Grymt avsnitt!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 02 June 2015 - 19:05
Nja, mer
Spoiler
EDIT: Ja, grymt avsnitt! Redigerat av DevilGod, 02 June 2015 - 19:06. Postad 02 June 2015 - 19:11 Ger också tummen upp för det senaste avsnittet. Äntligen lite rörelse. Gillar John Snow mer och mer för varje säsong. Postad 02 June 2015 - 21:27
Bästa avsnittet denna säsong.
Men vill ha mer hoppas på att dom går över till en filmtrilogi när dom är klar med serien Postad 03 June 2015 - 05:54
Varför banta historien ytterligare? Postad 03 June 2015 - 06:24 Med nån säsong kvar sen film serke så blir det ca 30timmar till. Skulle vilja haft 4 tv serier med indelningar av familjerna som skulle ha sänds tors - sön. Första 2 säsongerna för att sedan gå in till 2 tv serier för att sedan bli som idag en gemensam serie och slutligen film. Behöver inte banta mer för det Postad 03 June 2015 - 06:57
Det är 2 säsonger kvar. Det är redan bestämt. Sedan ska det vara slut. Postad 03 June 2015 - 15:11 Synd att den danska vildinghövdingkvinnan blev dödad. Hon hade kunnat bli en stark karaktär.
Lär garanterat sluta med ett gigantiskt slag där drakarna slutligen grillar den vintriga armén av döingar... Postad 03 June 2015 - 15:23
Jag är inte så säker på det. Det skulle vara ett typiskt "Hollywood slut". Om det är något George RR Martin här lärt oss är att han inte följer de vanliga reglerna Postad 03 June 2015 - 19:19
Intressant om det ska sluta om 2 säsonger. Han har ju 2 böcker till att ge ut?
Postad 03 June 2015 - 19:56 Vi får väl se vad som händer. http://www.ew.com/ar...ame-thrones-end
Redigerat av Zerox_no1, 03 June 2015 - 19:56. Postad 03 June 2015 - 21:36
Mmm, men det förstod man ju direkt när hon satte barnen på båten i början..."I'll be right behind you"... Postad 09 June 2015 - 06:12
Lär väl bara funka ett tag till.
Ja. j*vla Stannis. Postad 09 June 2015 - 09:00 Bara ett avsnitt kvar nu. Kan inte fatta att det redan har gått 10 veckor! Postad 09 June 2015 - 09:01
Det var ju inte Stannis utan Melissandre och Stannis dansar som vanligt efter häxans pipa. Postad 09 June 2015 - 09:33
Stannis har ingen egen vilja eller? Antar det är någon häxkonst inblandat?. Även morsan var ju inne på samma linje kan inte riktigt förstå varför hon skulle digga Melissandre så stenhårt. Häxkonst är väl enda förklaringen. Postad 09 June 2015 - 10:05
Sanningen är väl att denna scen är påhittad för tv-serien och finns inte i böckerna. Där är Stannis något mer hyvens. Redigerat av agpath, 09 June 2015 - 10:05. Postad 09 June 2015 - 13:57 Självklart ligger Melissandre bakom det men Stannis är ändå ett as som gör det. Jag var inte riktigt beredd på att han skulle gå så långt men börja ana ugglor i mossen när han skicka iväg Davos. Postad 09 June 2015 - 16:25
Fast George Martin har ju sagt att stannis kommer att göra samma sak i böckerna så småningom. Postad 09 June 2015 - 22:39
lol spoilar George sina egna böcker Postad 10 June 2015 - 09:33
Ja, med tanke på att han har släppt 5-6 kapitel av nästa bok på nätet. Postad 15 June 2015 - 16:02 Säsongen avslutad. Vet inte om de lyckades riktigt med sina cliffhangers men de försökte rejält i alla fall Postad 15 June 2015 - 21:19
Sista avsnittet var väldigt bra. Jag undrar om Melisandre kommer göra lite som Thoros brukade göra...
Det måste varit sjukt jobbigt för Lena att spela in vandringen... Men hon har ju haft några år på sig att förbereda sig mentalt. Edit: läste att det var en kombo av specialeffekter och Body Double. Skickligt gjort. Redigerat av hassesolo, 15 June 2015 - 21:54. Postad 16 June 2015 - 05:50 Jahopp. Ännu en säsong av Game of Thrones är till ända. Är lite smått besviken för jag tycker att det bara var ett fåtal avsnitt som kom upp i den nivå där serien brukar ligga. Bäst var helt klart avsnitt 8, en av hela seriens stora höjdpunkter. Sämst var hela Dorne-grejen som var helt onödig och inte tillförde något alls.
Angående det sista avsnittet (som var bra) så är jag också inne på hassesolos spår. Jag förutsätter att Melisandre kommer att lösa "problemet" med lite magi a la Thoros. Allt annat vore kasst. Och Nights Watch kan numera dra åt h-vete. Synd för jag gillade dem i tidigare säsonger. Postad 16 June 2015 - 09:28 Håller med er - sämsta säsongen hittills. Ska hålla mig till böckerna framöver tror jag... Postad 16 June 2015 - 10:07
Fast... nu finns det ingen mer bok att läsa än. Nu är vi som läst böckerna lika undrande som de som inte läst om vad som kommer hända i framtiden.
Så... ska vi om några dagar, när alla sett avsnittet, börja spekulera på allvar eller ska vi nöja oss med att läsa vad alla andra skriver på diverse bloggar, säger i videos på youtube osv? Postad 16 June 2015 - 10:25
Det finns typ 5 kapitel av Winds of Winter släppta på nätet om man vill hinta om kommande utveckling av händelserna. Postad 16 June 2015 - 11:52 Tycker också denna säsongen var den sämsta samtidigt som sämsta känns som lite fel ord bara för att de andra säsongerna var bättre.
De 2 sista avsnitten var dock mycket spännande Precis som tidigare kan vem som helst dö när som helst Postad 16 June 2015 - 11:53
Det jag menar är faktumet kring Lady Stoneheart. Jag är mitt i Kråkornas fest så jag har den + Drakarnas dans kvar att läsa... Postad 16 June 2015 - 12:50 Bra avslut på säsongen. Sluta som jag trodde så blev inte besviken. Och håller även jag med om att det har varit den minst händelserika säsongen. Jag kommer inte fortsätta att kolla på serien förrän nästa bok släpps. Förhoppningsvis släpps den inom ett år Postad 16 June 2015 - 13:42 Jo rätt förutsägbart. Försöker hypa karaktärer maximalt innan de slaktas.
Spoiler
Postad 19 June 2015 - 21:27 Håller med den som skrev att detta var sämsta säsongen hittills men att det ändå är bästa engelskspråkiga serien som sänts under våren. De sista två avsnitten var dock grymt bra! Lika bra som i tidigare säsonger. Postad 21 June 2015 - 11:38 Nu pratar jag iofs bara för mig själv det är lite lustigt att trots att man är besviken på säsongen som precis avslutats så är suget efter att se säsong 6 väldigt stort. Tycker det säger en del om hur bra GoT ändå är även när det är som sämst. Postad 21 June 2015 - 15:20 Har börjat läsa om bok ett från början faktiskt. Nu när jag har sett TV-serien så har jag serien ansikten på figurerna och då känns det lite konstigt när folk beskrivs så annorlunda. Eddard Stark tex har långt brunt hår och är 35 år. Bran är 7 år, Rickon 3 och Dany 13... Alla är så vansinnigt unga helt enkelt. Det spelar ingen roll. Det funkar ändå. Redigerat av hassesolo, 21 June 2015 - 15:21. Postad 21 June 2015 - 16:13
Vad känner du sug efter att veta? Bara korrupta karaktärer kvar. Daenerys kanske men hon kommer gå haywire snart också om annat lär hon inte bli långlivad Postad 21 June 2015 - 16:22
Tyrion, Ayra , Sansa, Varys, Sam etc är väl inte direkt korrupta. Den har vi en massa andra intressanta karaktärer kvar. Postad 21 June 2015 - 16:32
Emilia Clarke va väl 24år när serien börja, så rätt rejält mycket äldre än i boken. . . men HBO hade fått REJÄLA problem med att spela in Danys scener med en 13årirng skådis Postad 21 June 2015 - 16:39
Jag tror även att Martin först hade tänkt att karaktärernan skulle hinna åldras gradvis innan dramat tog fart på allvar men sedan utvecklade sig stroyn snabbare än han hade tänkt sig under skrivandets gång så när TV-serien började var han helt med på att karaktärerna skulle vara äldre redan från början. Det var en miss när han började skriva kan man säga. Postad 21 June 2015 - 18:59
Njae så illa är det väl inte? Oavsett så känner jag fortfarande suget efter att se var allt ta vägen så att säga. Men om de tar livet av Tyrion också så vetefan om jag orkar titta mer. Postad 21 June 2015 - 21:58
ja, han har själv erkänt att åldersmässigt ligger seriens figurer bättre i historien, att i böckerna är de för unga. Han hade en tanke om att de skulle mogna under serien, vilket väl är en anledning, bland flera, till de problem han senare fick att få ur sig böcker. Postad 22 June 2015 - 12:26 Säga vad man vill om Veckorevyn men det här var ganska roligt http://veckorevyn.com/kandis/game-of-thrones-pa-svenska/ Även taggad med Game of Thrones, Tv-serie, HBO, Canal+, George R R Martin
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |