Plötsligt har jag mobiltema igen. Vad har hänt? Är det för att jag startade om mobilen? Kör Iphone.Ja nu verkar det vara det vanliga temat. Hur väljer jag mobiltemat?
Tack för knapParna först och sista sida
Oj vad svårt att skriva på t-banan
Postad 10 oktober 2011 - 12:48 Plötsligt har jag mobiltema igen. Vad har hänt? Är det för att jag startade om mobilen? Kör Iphone. Tack för knapParna först och sista sida Oj vad svårt att skriva på t-banan Postad 11 oktober 2011 - 11:16 Postad 11 oktober 2011 - 11:23 Var du inloggad när du följde länken? Är du inte inloggad så kan den inte ta dig till rätt inlägg. Postad 11 oktober 2011 - 11:37 Jag tog fram en gammal länk och då hamnade jag ändå här på sista sidan så det verkar inte fungera även om jag är inloggad. Redigerat av ansgar, 11 oktober 2011 - 11:40. Postad 11 oktober 2011 - 11:58 Det är många bugfixar relaterade till editorn i 3.2.3 (kommer förhoppningsvis ganska snart). I dagsläget får vi nog avvakta den releasen innan. Postad 11 oktober 2011 - 12:02 Antog att du menade att du kom till första inlägget. Man kommer alltid till första olästa inlägget (vilket man kan se på länken som säger "view=getnewpost") I mailet står också "Tråden kan nås via..." förmodligen just därför att de inte länkar specifikt till just inlägget utan till tråden. Postad 11 oktober 2011 - 13:06 Uppstod felet när du byter till den enkla uppladdaren? Det är en bugg i det steget i Opera som ska vara fixat i 3.2.3.
Buggrapport skapad: http://community.inv...-work-in-opera/ Postad 11 oktober 2011 - 14:21 Det ser exakt lika dant ut oavsett om jag väljer den enkla eller den avancerade uppladdaren (Opera Mini 5.1.22460) Postad 11 oktober 2011 - 21:48 Tycker inte det är lika trivsamt och smidigt att vara på det här forumet längre. Postad 11 oktober 2011 - 23:32 Postad 12 oktober 2011 - 06:13 Det finns ju bara alternativen "Skicka" och "Fler Alternativ" att välja på under pågående inlägg. Visst funkar det att bara klicka på Uppdatera/Refresh i sin webbläsare, men så ska det ju inte vara, och inte heller vet/förstår alla att man KAN göra så, lägg alltså in en AVBRYT-knapp under pågående inlägg. Redigerat av anderswillhelmsson, 12 oktober 2011 - 06:30. Postad 12 oktober 2011 - 08:29 Om du inte vill skicka, klicka inte på skicka. Om du vill vill ta bort texten du har och börja på nytt så markera texten och ta bort. En knapp tillför ingen ny funktionalitet så jag ser inte någon anledning till att lägga till någon. Postad 12 oktober 2011 - 08:36
Jag tror inte folk i gemen förstår HUR man avbryter ett pågående inlägg, förstod du inte det? Det var, och är, inte helt solklart för mig heller att man t ex ska trycka Refresh för att få bort det påbörjade inlägget nederst i aktuell flik. Jag kör med en flik per Forum/Tråd jag läser i, och sen högerklickar jag bara för att Uppdatera Alla när jag vill Refresha. Men OM man råkar påbörja ett inlägg man sen inte vill publicera, så bör det ju finnas en enkel funktion för det, JUST eftersom, se ovan, det INTE på minsta vis är solklart HUR man beter sig för att avbryta/slänga ett icke-publicerat inlägg. DESSUTOM finns det ju en AVBRYT-knapp när man, som nu, Redigerar ett inlägg, så varför då inte ÄVEN vid ett NYTT inlägg...? Logik, Helge, LOGIK - DET är viktigt det! ![]() Redigerat av anderswillhelmsson, 12 oktober 2011 - 08:40. Postad 12 oktober 2011 - 08:37 fast då flyger man sedan tillbaka till första sidan i tråden, inte till där man var innan man gick in i redigeraren. Postad 12 oktober 2011 - 08:43 Verkar fungera i 3.2.3 (testade deras forum med emulatorn) Postad 12 oktober 2011 - 08:47
Nu håller jag inte med AW men om nu något skulle läggas till så ska det vara litet och varför inte då:
Postad 12 oktober 2011 - 08:50 Jag är övertygad om att alla här har använt en texteditor någon gång i livet, och kan således sudda text. Postad 12 oktober 2011 - 09:08
Alla HÄR? Om du nu tar och tänker efter, helst före, så inser du att det finns bra så många tiotusentals (en del nyblivna) pensionärer som TVINGATS skaffa sig en dator på ålderns höst för att t ex alls kunna betala sina räkningar. Sen går då t ex deras Tv sönder, och de ska köpa en ny, men vet inte hur man då beter sig för att vara sig skriva - men det kanske de kan SE eftersom det ju finns en ruta längst ned i alla trådar där man kan skriva - men definitivt vet de INTE hur man gör för att avbryta ett påbörjat inlägg, men det skiter ju du i, uppenbarligen, TROTS att det bara vore SÅ enkelt att slänga dit en liten AVBRYT-knapp ... ! ![]() Men du ska hellre tjafsa emot, antagligen mest för att det råkar vara just jag som skrev om detta ... ![]() Dessutom vore det heller inte helt fel om man inom t ex fem min. efter att man postat ett nytt inlägg, kan radera sitt eget just skrivna inlägg. Redigerat av anderswillhelmsson, 12 oktober 2011 - 09:12. Postad 12 oktober 2011 - 10:26 Postad 12 oktober 2011 - 11:39 Den däringa Nintendo-tråden! Jag klickar "Markera det här forumet som läst", och då är ju alla inlägg markerade såsom lästa. Men sen gör jag en Refresh (Firefox7), och då blir åter igen det däringa Nintendo markerat såsom Oläst ... ![]() Postad 12 oktober 2011 - 11:59 Det där är en bugg i plattformen som jag även sett varianter på i andra forum. Flyttade trådar markeras som olästa i forumet de flyttats från vid aktivitet i tråden. Fast då brukar de nollas när man markerar forumet som läst... Postad 12 oktober 2011 - 13:18
Folk i gemen vet och moderatorn/medarbetaren förstod för han/hon är inte dum i huvudet. Logiken var det ja.... Postad 12 oktober 2011 - 13:28
Bra du påminner medarbetaren här på forumet om att han/hon ska tänka efter innan han/hon skriver. Han/hon uppskattar säkert det. Har något påtalat detta med att tänka efter för dig? Ibland verkar det vara lite ostruktuerat när jag läser vad du skriver men det är säkert bara jag som inte tänker för jag är dum i huvudet så ursäkta mitt påhopp. Min ursäkt är att jag inte tänker efter. Postad 12 oktober 2011 - 14:14 ok, jag fattar, det kan ju vara bra! Men ibland kanske man vill komma til ett specifikt inlägg. Jag inte sett nåt svar på frågan hur jag kommer tillbaka till den "lätta" versionen om jag tillfälligt väljer full version. Det gör jag ju lätt vi knappen längst ner. Postad 12 oktober 2011 - 14:21
Ha tålamod, man byggde inte Malmö över en natt! Postad 12 oktober 2011 - 16:00
Fast här är den ju markerad såsom Oläst igen så fort man gör en refresh i sin webbläsare, vilket så klart är en klar bugg, men den buggen har ännu inte ens kommenterats trots att andra inlägg skrivna senare kommenterats av Staff. Postad 12 oktober 2011 - 17:37 Ah, ni använder kanske inte jQuery. Men hursomhelst, smaken är som baken... ![]() Postad 13 oktober 2011 - 09:04 Du menar när du valt den vanliga versionen i mobilen? Jag antar att vi måste aktivera det temat fullt ut (som valbart), det kan vi göra om Moderatorerna tycker det är okej. Postad 13 oktober 2011 - 09:15 Forummjukvaran använder Prototype, men det spelar egentligen ingen roll då det går att göra utan javascript. Javascript är - i min mening - bara ett alternativ att ta till som sista utväg för att styla något då det i stort sett alltid blir påtagligt visuellt att sidan förändras i efterhand alternativt (om man lägger inline) påverkar laddningstiden avsevärt. Och smaken är definitivt som baken ![]() Postad 13 oktober 2011 - 12:34 Om du istället väljer att "markera alla forum som lästa" så kommer det att fungera. Då kommer den att avmarkeras och förbli sådan tills dess att någon gör ett nytt inlägg i tråden. Era personliga diskussioner SKA ni ta via PM och ej i forumet så att alla andra kan läsa dem. De tillför inte denna tråd något matnyttigt. Postad 13 oktober 2011 - 16:46 http://db.tt/yHsPwU8C (fotot uppe till höger varierar) Edit: nu sker det även på startsidan... Redigerat av Unregistered1573, 13 oktober 2011 - 16:49. Postad 13 oktober 2011 - 17:11 Märkligt, har inga problem själv, men det är ju din egen bild som syns där så... Den bilden har bytts ut av användaren har jag noterat (verkade ha blivit något fel på den)... så fel bild visades för mig (dock en miniatyrbild, så det var inget att jag tänkte på). Den visar dock rätt bild nu verkar det som, så det kanske fungerar även för dig nu? Postad 13 oktober 2011 - 17:39 Postad 13 oktober 2011 - 22:08 Postad 13 oktober 2011 - 23:10 Varför ens ha ett system med vänner och liknande? Har ännu inte fått svar på varför man ska kunna se vilka som prenumererar på en tråd. Funktioner i all ära men detta börjar mest likna FB2 Postad 14 oktober 2011 - 06:49 Och den Knappen hittar man VAR? Längst ned på sidan https://www.minhembio.com/forum/ så finns det ju bara en knapp som heter "Markera forumet som läst", är det kanske den du menar? Postad 14 oktober 2011 - 07:17
Man måste ändå ge lite cred till FB. Vissa saker har de gjort bra. Givetvis ska man inte försöka efterapa, men att göra vad för något som helst på nätet mer socialt ser jag som (nästan) enbart positivt. Förstår att det inte är för alla - och tycker det hade varit vettigt om man kunde stänga av funktioner liknande dessa för sin egen del om man nödvändigtvis inte vill att andra ska se för mycket av vad man gör. I annat fall är det väl bara att låta bli att använda sig av funktionerna själv och låta andra - som tycker det är bra/roligt/informativt/underhållande - göra som de vill. Postad 14 oktober 2011 - 08:26 Om du inte är intresserad av att använda funktionerna så är det ju absolut inget krav för att kunna använda siten i övrigt. (Kan vara värt att notera att flera av dessa funktionerna har funnits innan uppgraderingen också) Och, om du vill prenumerera på en tråd anonymt så går det, om det är detta som du är orolig för. Och klickar du på denna så får du fram några alternativ, varav ett är så som Berggren skrev. Nintendo-tråden "fixade sig", jag vet inte om nån gjorde något med den. Ska undersöka "Pronto-tråden" istället. Man kan se att även statestiken är trasig för dessa och förhandsvisningen fungerar inte. Postad 14 oktober 2011 - 09:19 Bifogad fil(er)Postad 14 oktober 2011 - 09:30 Vi mods/admins får inte betalt för det vi gör, vi har ett "riktigt" jobb att sköta. Så tycker du det tar för lång tid så får du helt enkelt PM:a någon annan. @Herr AW: Kom igen nu. Ibland undar jag om du vill bli avstängd. Som någon skrev så vore det kanske bra om du själv lever som du lär..."Tänk efter före". Postad 14 oktober 2011 - 09:32
Nej, det var inget mot dig, räcker det som förklaring? Postad 14 oktober 2011 - 09:35
Något sent svar (om nu inte någon annan redan svarat till och med); Bläddra längst ned, där klickar du på "Full version". Postad 14 oktober 2011 - 09:39
Problemet med trådar som förblir markerade som olästa fast man har läst den ser ut att vara fixade i 3.2.3
Postad 14 oktober 2011 - 09:41
Och vad kommenterar du för något nu då? Ibland undrar jag om du inte provocerar för DU vill jag ska bli avstängd ... ![]() Postad 14 oktober 2011 - 09:46
Några av dina "mästerverk":
Du behöver ju inte mycket för att bli provocerad och om du vill veta så hade jag stängt av dig för länge sen om jag hade fått bestämma. Det är jag inte ensam om att tycka så om du är smart så tar du till dig det jag skriver istället för att fortsätta tjafsa. Redigerat av BrittBastard, 14 oktober 2011 - 09:47. Postad 14 oktober 2011 - 09:47
Jo, jag vet att en del funktioner fanns redan med gamla forumet, men med allt det nya så blir det mer och mer framträdande att minhembio vill vara som FB. Men jag sitter på 2 sociala nätverk och behöver inte fler, de som vill diskutera allt mellan himmel och jord kan göra det med mig på G+ här är jag enbart för att få information om det som rör hembio och det räcker forumet alldeles utmärkt till. Har inget som helst behov av att det blir personligt eftersom att det ändå är få jag känner i verkligheten. Avskyr även nya fb där man ser allt vad andra gör och vilken musik de spelar i spotify osv. Postad 14 oktober 2011 - 10:22 Nej vi har ingen speciell policy. Postad 14 oktober 2011 - 10:23
Det har Brittan svarat på tidigare i tråden, det är valmöjligheterna vi undrar över. Måste man välja alla inställningar varje gång när man ska använda funktionen, se bilden. Fungerade inte den gamla versionen av forumet så att den kom ihåg vilka val man hade gjort tidigare? Bifogad fil(er)2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |