Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand
934 svar till detta ämne
Postad 03 februari 2013 - 14:19
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Efter några dagars vanlig användning kommer här lite synpunkter på den senaste test-mjukvaran.
+ kanalsorteringen
+ sökfunktion
+ snabbspolningen i inspelade program flyter bättre, tidigare hoppade det fram oregelbundet.
+ Bättre funktionalitet i inspelningslistan, vid återgång till listan fick man tidigare en svart skärm en sekund och ibland försvann ljudet. Verkar ok nu.
+ Har tidigare haft problem med att det ej går att fortsätta uppspelning i inspelningslistan, man har då fått börja om från början och hoppa fram till där man var tidigare. Verkar ok nu.
+ Boxen har hängt sig en gång men verkar överlag stabilare.
+ inga problem med inspelningar, vilket det iofs var länge sen jag hade.
- det verkar vara lite segare i menyerna.
- endast talande text på svt2 vid flerkanalljud.
- uppstartstiden, fast det är egentligen inget problem längre då jag ställt min Harmony one att låta boxen vara på när jag stänger av systemet.
Överlag är jag nöjd med boxen även om det fortsatt finns förbättringspotential.
Postad 04 februari 2013 - 10:34
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Postad 04 februari 2013 - 22:20
Almgården
-
Almgården
-
Rookie
-
3 inlägg
Är det ingen mer än jag som tycker att boxer borde byta ut dessa boxar mot deras nya Sagem ondemand box som dom nu säljer.
Efter 1,5 år så fungerar inte skiten och igår när jag spelade in så står det att programmet är 1,5h men efter 15 min så kan man inte se mer, då hoppar man tillbaka till inspelningslistan. Dessutom så just nu kan jag inte byta kanal, ta fram guiden eller göra något alls kan bara se på tv4 HD. Så jag sitter och tittar på ett program jag inte vill se för om jag drar ut sladden så måste jag vänta i 5 min tills den är startad igen om den ens startar...
När jag ringer boxer så blir man hänvisad till Pace för att reklamera produkten??? jag köpte den ju av Boxer?
Jag betalar varje månad och jag betalade ganska mycket för boxen vid lev. har väntat i snart 1,5 år men den fungerar ej som utlovat, nu har Boxer en fungerande box av ett annat fabrikat som dom vill sälja till mig för 1500:- samt att jag förlänger ytterligare...
Det mest komiska i situationen är att jag bytte till denna box eftersom min förra box inte fungerade något vidare bra, var inne på reparation 3ggr på 3 år och hände sig vid jämna mellanrum, så jag tänkte att nu skall jag investera i nytt och fräsh som borde fungera. (trodde jag)
Nu när jag tänker efter så har jag inte haft en fungeande box på snart 5år, helt sjukt faktisk
BOXER TA ERT ANSVAR!!!
Postad 05 februari 2013 - 12:03
micaelarvidsson
-
micaelarvidsson
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Idag orkar jag inte hålla "skenet uppe" och har skickat följande till Boxer Sverige. Är nu trött på detta. ----------------------------------------------------- Köpte pace boxen och förlängde mitt abonnemang i december tror jag, när ni började sälja boxen igen och lovade att boxen fungerade bra, men upplever bara massvis med problem sedan dess. Läs noga boxer: Jag har också den nya firmwaren som ni skickar ut till utvalda kunder för test nu i månadskiftet. Samma problem existerar både i den aktuella firmwaren och i den kommande så er uppdatering som kommer inom kort kommer inte lösa mina problem. Att spola i nedladdade program är i princip helt omöjligt, det känns som den hoppar slumpmässigt fram och tillbaka och man kommer aldrig dit man vill. Den är inte i synk med tidsvisningen och ibland går tiden tillbaka. Man spolar fram 50min i filmen och trycker play, då är den bara 20min in i filmen. Ibland blir bilden helt konstig och grafikfel uppkommer efter spolning. Boxen startar inte upp på morgonen, nästan varannan morgon måste ungarna dra elkabeln för att boxen ska hoppa igång. Annars står den bara i boot och kan stå där väldigt länge utan något händer. Att barnen ska behöver bryta strömmen för att kunna se bolibompa på morgonen är EJ OK. Ibland hinner de inte ens titta på tv då boxen helt enkelt inte går igång. Menyerna för ondemand tjänsterna är helt OTROLIGT sega, SVTr och Cmore onDemand är iprincip nästan omöjliga att navigera i om man inte har väldigt stort tålamod. Det kan ta 4-5 sekunder innan boxen reagerar på knapptryckningar i Ondemand tjänsterna. SFAnytime samma problem, skulle leta upp en film och titta på, men tröttnade att trycka 75 gånger och vänta 3 sekunder efter varje knapptryckningen för att komma till bokstaven Z i Hd kategorin. SFAnytime var en av anledningarna till att jag skaffade denna box. NatGeo HD får jag pixelproblem ungefär ca var 3:min, boxern tappar avkodningen och massvis med grafiska problem uppträder. Går jag in och kollar Signalerna för styrka och kvalité ligger båda på 100% på denna mux. Antennen är korrekt justerad av ett företag som är Boxer "certifierad" förra året. Jag har 24mbit/s bredband också av Boxer och jag får ut ca 20mbit/s och där är inga problem med 3:e part för ondemand tjänsterna. Har också IPtelefoni av er. När jag köpte så sa ni att ni inte kommer släppa någon annan ondemand box för denna boxen fungerar nu som det ska. Nu ser jag knappt någon månad efter att ni har en ny ondemand box på hemsidan, SAGEMCOM RTI95. Tacksam för svar med ett personligt meddelande med er lösning av problemet. Jag är helhetskund och abonnerar på samtliga av era tjänster, har dubbla kort, Flex8, Cmore Family som tillval, Iptelefoni samt eran bredbandstjänst 24mbit/s. ----------------------------------------------------------
Postad 05 februari 2013 - 12:11
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Undrar om alla har problem med boxen eller om du bara haft otur. Kanske borde jag avbeställa min innan den kommer.
Postad 05 februari 2013 - 13:07
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Jag har inte dessa problem förutom sega menyer. Det verkar skilja mellan olika boxar, men jag skulle nog hellre ha sagemboxen.
Postad 05 februari 2013 - 15:59
etomaka
-
etomaka
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
@micaelarvidsson Om du får någon respons från Boxer så vore det intressant att få reda på hur det går, man kan ju fundera på prioriteten hos Boxer att få denna box att bli rumsren när dom nu släpper en ny OnDemand-box...
//Tomas
Postad 05 februari 2013 - 16:07
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Då jag har en CA modul som strular blev jag uppmanat av Boxer att skaffa en Pace istället. Den är ännu inte levererad då dom sa att den var så populär att den inte gick att få fram. Leveranstiden skulle vara ca tre veckor.
Ingen sa något om att denna var en box som det har varit stora problem med.
Jag kommer att ringa dom och att begära att få den nya sagemcom boxen istället. Återkommer hur det gick!
Är det någon som har testat eller läst någon test med denna nya sagem box?
Funkar den som det ska?
Nya modeller från denna leverantör är ju inte direkt kända för att vara fulländade när dom släpps på marknaden.
Postad 05 februari 2013 - 16:30
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Jag har pratat med boxer idag. Tydligen släppte dom sagemboxen helt nyligen och har slutat att sälja paceboxen(?). Jag inväntar min i alla fall och ska kolla den noga. Jag får returfrakten om jag ångrar mig. Sagem har man ju klagat mycket på tidigare i olika sammanhang. Jag har också några stycken och är ganska nöjd med den som är 4 år. Det är bara det att inspelningarna plötsligt har raderats. Det har hänt tre ggr. Jag tänker byta hårddisk i den så kanske den blir bättre
Postad 05 februari 2013 - 22:19
Almgården
-
Almgården
-
Rookie
-
3 inlägg
Undrar om alla har problem med boxen eller om du bara haft otur. Kanske borde jag avbeställa min innan den kommer.
Ja alla har problem med denna box! du kommer inte bli nöjd...
Postad 06 februari 2013 - 09:32
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Pratade med Boxer nu.Trots att min beställning av en On Demand box (Pace DIT8030/13) som ännu inte är levererad fanns det ingen möjlighet att byta till Sagemcom RTI95 320 HD istället.Däremot så garanterade Boxer att den nu skulle fungera. Den som lever får se ...
Postad 06 februari 2013 - 10:33
dmr
-
dmr
-
Användare
-
-
148 inlägg
Pratade med Boxer nu. Trots att min beställning av en On Demand box (Pace DIT8030/13) som ännu inte är levererad fanns det ingen möjlighet att byta till Sagemcom RTI95 320 HD istället. Däremot så garanterade Boxer att den nu skulle fungera. Den som lever får se ...
Men distansköplagen kan dom inte trolla bort, skicka tillbaka skräpet med vändande post!!!!
Postad 06 februari 2013 - 12:03
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Pratade med Boxer nu. Trots att min beställning av en On Demand box (Pace DIT8030/13) som ännu inte är levererad fanns det ingen möjlighet att byta till Sagemcom RTI95 320 HD istället. Däremot så garanterade Boxer att den nu skulle fungera. Den som lever får se ...
Du kan ju lugnt testa boxen i nästan 14 dar och se vad du tycker, det finns ju inga garantier att sagemboxen skulle vara bättre.
Postad 06 februari 2013 - 13:27
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Du kan ju lugnt testa boxen i nästan 14 dar och se vad du tycker, det finns ju inga garantier att sagemboxen skulle vara bättre.
Visst du har så rätt! Därför hade det varit mycket intressant om någon har testad den nya Sagemcom RTi195 så man vet om det är lönt att "kämpa" för ett byte.
Postad 07 februari 2013 - 10:08
Equinoxe
-
Equinoxe
-
Användare
-
-
244 inlägg
Är det ingen mer än jag som tycker att boxer borde byta ut dessa boxar mot deras nya Sagem ondemand box som dom nu säljer. Efter 1,5 år så fungerar inte skiten och igår när jag spelade in så står det att programmet är 1,5h men efter 15 min så kan man inte se mer, då hoppar man tillbaka till inspelningslistan. Dessutom så just nu kan jag inte byta kanal, ta fram guiden eller göra något alls kan bara se på tv4 HD. Så jag sitter och tittar på ett program jag inte vill se för om jag drar ut sladden så måste jag vänta i 5 min tills den är startad igen om den ens startar... När jag ringer boxer så blir man hänvisad till Pace för att reklamera produkten??? jag köpte den ju av Boxer?
Jag betalar varje månad och jag betalade ganska mycket för boxen vid lev. har väntat i snart 1,5 år men den fungerar ej som utlovat, nu har Boxer en fungerande box av ett annat fabrikat som dom vill sälja till mig för 1500:- samt att jag förlänger ytterligare...
Det mest komiska i situationen är att jag bytte till denna box eftersom min förra box inte fungerade något vidare bra, var inne på reparation 3ggr på 3 år och hände sig vid jämna mellanrum, så jag tänkte att nu skall jag investera i nytt och fräsh som borde fungera. (trodde jag) Nu när jag tänker efter så har jag inte haft en fungeande box på snart 5år, helt sjukt faktisk 
BOXER TA ERT ANSVAR!!!
Boxer "tog sitt ansvar" förra gången efter mycket påtryckning och då blev alla vi som hade Pace-boxen erbjudna en vanlig inspelningsbar Sagembox med HD istället. Det var halva storleken på hårddisken men den fungerar åtminstone, ingen OnDemand men det spelar ingen roll eftersom det inte heller fungerade och dåligt kanalutbud. Det är orimligt att kräva att få ny box efter 1,5 år utan ny bindningstid när man dessutom blev erbjuden en ersättningsbox och fick behålla den gamla Pace-boxen förra gången. Tog man inte erbjudandet får man skylla sig själv. Självklart ska de ta sitt ansvar och byta ut samtliga nya kunders Pace-boxar som köpte dem i god tro och med glada löften att allt skulle fungera. Boxer vet om problemen med den och utvecklingen av programvaran går i snigelfart. I denna takten så kommer TV:n vara död och ersatt med någon helt ny teknik innan Boxer har lyckats lösa problemen. Ni som köpte Pace-boxen andra omgången får inte glömma att ni faktiskt har betalat pengar för den. Då ska allt fungera enligt Boxers hemsida, klanderfritt! Tänk om ni köpte en tvättmaskin där reklamen säger att en tvätt ska ta 2 timmar och resultatet bli rent. Väl hemma så hänger sig tvättmaskinen lite då och då och tvättresultatet gör att det blir smutsigare än innan. Ibland använder maskinen inget vatten, men det ska vi prioritera i nästa mjukvara som kommer lagom till att garantin gått ut. Boxer borde fått något pris för årets sämsta produkt när de släppte skräpet första gången. Jag tror de skulle kvala in sig rätt bra i år igen när de valde att släppa den en andra gång.
Redigerat av Equinoxe, 07 februari 2013 - 10:16.
Postad 07 februari 2013 - 13:59
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Tack för din information!
Postad 07 februari 2013 - 15:51
micaelarvidsson
-
micaelarvidsson
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Boxer svär sig för stunden fria och hänvisar till PACE supportavdelning.
Postad 07 februari 2013 - 17:11
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Det verkar som Boxer tröttnat och överger Pace, nu är bara den nya RTI95 valbar som on demand-box vid nybeställning.
Postad 07 februari 2013 - 19:35
dmr
-
dmr
-
Användare
-
-
148 inlägg
@ EquinoxeDitt resonemang haltar lite tycker jag, att Boxer skickade ut den relativt slöa och tråkiga Sagem boxen som kompensation friar dem inte från att leverera en lösning som hanterar Pace boxens hela tjänsteutbud, inte bara TV. De bör erbjuda ALLA som köpt Pace boxen att byta in den mot något fungerande, de kan då naturligtvis kräva att de som erhållit "kompensation" genom Sagem boxen även returnerar denna.
Postad 08 februari 2013 - 09:29
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Haft ett nytt samtal med Boxer. Denna gång med en mycket trevlig och påläst person. Han hade mycket intressant information, bl.a. sa han att det är samma mjukvara i Pace- och Sagem ondemand boxar, egentligen är det bara skalet och design som skiljer.
Postad 08 februari 2013 - 10:35
micaelarvidsson
-
micaelarvidsson
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
samma mjukvara i Pace- och Sagem ondemand boxar
Jag tror att PACE boxen är helt enkelt för dålig cpu/gpu/minnes- prestanda som gör att den är så ofattbart slö. Ungarna har dragit ut kabeln varje morgon hela den här veckan för att få igång boxen. Det är flera på facebook sidan som skriver att boxen inte går igång. Ang. mina problem med grafikstörningar på Natgeo HD hävdar boxer att jag helt enkelt har för bra signalstyrka (100%) Det är dock bara på den kanalen jag har dessa frekventa störningar
Postad 08 februari 2013 - 11:21
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Jag tror att PACE boxen är helt enkelt för dålig cpu/gpu/minnes- prestanda som gör att den är så ofattbart slö.
Nu är den väl mer normalslö som många andra boxar, du hade uppenbarligen inte denna boxen förra våren...  Ungarna har dragit ut kabeln varje morgon hela den här veckan för att få igång boxen. Det är flera på facebook sidan som skriver att boxen inte går igång.
Stäng inte av den, så är i alla fall det problemet ur världen.
Postad 08 februari 2013 - 11:40
micaelarvidsson
-
micaelarvidsson
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Stäng inte av den, så är i alla fall det problemet ur världen.
Always on läge, låter ju jättebra. både i el-energi och brandrisksynpunkt.
Postad 08 februari 2013 - 13:56
eralshn
-
eralshn
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Jag stänger aldrig av den, har auto standby off, men varje dag så tvingas jag ändå göra den strömlös och boota om den för att den skall fungera för den hänger och är helt död...
Redigerat av eralshn, 08 februari 2013 - 13:56.
Postad 08 februari 2013 - 14:25
micaelarvidsson
-
micaelarvidsson
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
tack då slapp jag testa det också.
Postad 08 februari 2013 - 15:38
James Bond
-
James Bond
-
Användare
-
-
145 inlägg
Vad är det för nummer på nya mjukvaran?
Postad 08 februari 2013 - 16:26
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Jag har slutat stänga av min och behöver nästan aldrig boota om Jag stänger aldrig av den, har auto standby off, men varje dag så tvingas jag ändå göra den strömlös och boota om den för att den skall fungera för den hänger och är helt död...
Jag stänger aldrig av min heller vilket fungerat bra, behöver inte boota om mer än nån gång ibland.
Postad 08 februari 2013 - 17:53
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Jag lever och fick ... ett samtal från Boxer. Killen som ringde upp sa "- eftersom att du inte har fått din leverans så skall du självklart få boxen du begär. Vi skickar dig en Sagemcom RTI95 under nästa vecka" Måste säga att mot mig så har Boxer gjort vad som kan begäras. Nu återstår det bara att se hur bra Sagemcom boxen är.
Postad 08 februari 2013 - 17:58
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Måste säga att mot mig så har Boxer gjort vad som kan begäras. Nu återstår det bara att se hur bra Sagemcom boxen är.
Gott, då väntar vi andra på ditt utlåtande om boxen i RTI95-tråden
Postad 08 februari 2013 - 18:00
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Har precis lagt bevakning på den tråden
Postad 09 februari 2013 - 17:39
James Bond
-
James Bond
-
Användare
-
-
145 inlägg
Nån som vet hur man gör en hard reset?
Postad 10 februari 2013 - 13:51
chaffis
-
chaffis
-
Användare
-
-
151 inlägg
Nån som vet hur man gör en hard reset?
Du gört en fabriskt återställning genom följande steg: 1. Dra ut stömmen 2. Hålla in P+ och P- samtidigt som du ansluter strömmen 3. Efter en stund börjar det duka upp information i displayen. 4. Förlj instruktionerna. 5. Vänta, en del steg tar en stund så var inte för ivrig (vilket man väl är van vid om man äger denna boxen :-) Jag använde detta då min box vägrade starta och det fungerade. Jag behövde inte formatera hårddisken utan allt inspelat var kvar efter återställningen. MVH /Fredrik
Redigerat av chaffis, 10 februari 2013 - 13:52.
Postad 11 februari 2013 - 13:03
Boxer Teknik
-
Boxer Teknik
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Efter några dagars vanlig användning kommer här lite synpunkter på den senaste test-mjukvaran.
+ kanalsorteringen
+ sökfunktion
+ snabbspolningen i inspelade program flyter bättre, tidigare hoppade det fram oregelbundet.
+ Bättre funktionalitet i inspelningslistan, vid återgång till listan fick man tidigare en svart skärm en sekund och ibland försvann ljudet. Verkar ok nu.
+ Har tidigare haft problem med att det ej går att fortsätta uppspelning i inspelningslistan, man har då fått börja om från början och hoppa fram till där man var tidigare. Verkar ok nu.
+ Boxen har hängt sig en gång men verkar överlag stabilare.
+ inga problem med inspelningar, vilket det iofs var länge sen jag hade.
- det verkar vara lite segare i menyerna.
- endast talande text på svt2 vid flerkanalljud.
- uppstartstiden, fast det är egentligen inget problem längre då jag ställt min Harmony one att låta boxen vara på när jag stänger av systemet.
Överlag är jag nöjd med boxen även om det fortsatt finns förbättringspotential.
Hej! Vi har talat med Teracom om ljudproblemen på SVT2 HD och det är SVT som sköter kodningen av multikanalljudet och de verkar haft problem med det senaste tiden. Andra har rapporterat in liknande problem från västsverige, är det där du befinner dig också? Kvarstår ljudproblemen fortfarande?
Postad 11 februari 2013 - 14:11
micaelarvidsson
-
micaelarvidsson
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har ett annat irriterande problem med Paceboxen.
Vi kör nästan alltid med TEXT-tv textning som förra sagemboxen klarade galant.
När man kör Texttv på TV4 med PACE boxen så visas en slumpmässig texttv bild var 10:e minut över hela skärmen och försvinner efter 3-4 sekunder, sen fortsätter textningen. Ofta är andra bokstaven i textningen på varje rad ersatt med ett "-" tecken.
Börjar bli irriterande.
Förresten jag får fortsätta att dra ut kabeln V A R J E morgon för att boxen ska hoppa igång. Har testat med alla stanbyfunktionerna i menyn, samma sak på både 2h,4h och inaktiverad eller vad de heter.
Dock har Boxer erbjudit en RTI95 box istället. Men supporten har inte själva testat boxen så de kunde säga
någonting om hur den fungerar. För mig låter det lite konstigt, men men.
Jag bad de att de skulle testa boxen först och höra av sig till mig i denna månad, så får de testa grejerna som de skickar ut till kund. Inte tvärtom.
Postad 11 februari 2013 - 15:32
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Hej!
Vi har talat med Teracom om ljudproblemen på SVT2 HD och det är SVT som sköter kodningen av multikanalljudet och de verkar haft problem med det senaste tiden. Andra har rapporterat in liknande problem från västsverige, är det där du befinner dig också? Kvarstår ljudproblemen fortfarande?
Problemet kvarstår,Jag bor i västsverige men tycker det är konstigt att ljudproblemet bara sammanfaller med vissa mjukvaruversioner?
Postad 11 februari 2013 - 15:38
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Förresten jag får fortsätta att dra ut kabeln V A R J E morgon för att boxen ska hoppa igång. Har testat med alla stanbyfunktionerna i menyn, samma sak på både 2h,4h och inaktiverad eller vad de heter.
Att göra norsk reset varje dag kan bara inte vara nyttigt för boxen, har du testat att göra en hård reset? Då nollställs boxen och borde fungera, gör den inte det ändå är den kass.
Postad 13 februari 2013 - 09:53
micaelarvidsson
-
micaelarvidsson
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Att göra norsk reset varje dag kan bara inte vara nyttigt för boxen, har du testat att göra en hård reset? Då nollställs boxen och borde fungera, gör den inte det ändå är den kass.
Jag la in den nya testprogramvaran man kan få från Boxer teknik, dvs den kommande firmware uppdatering, då nollställs hela boxen. Har fortfarande samma problem efter detta.
Postad 13 februari 2013 - 15:08
bagarfrun
-
bagarfrun
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag la in den nya testprogramvaran man kan få från Boxer teknik, dvs den kommande firmware uppdatering, då nollställs hela boxen. Har fortfarande samma problem efter detta.
Boxen nollställs inte när man uppgraderar boxen. Enda sättet att nollställa boxen helt är att följa instruktionerna i inlägg #832.
Postad 15 februari 2013 - 23:24
Zorro61
-
Zorro61
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har fått ett nytt problem. Kan inte spela in program genom att ställa mig i guiden och markera oavsett program eller kanal. Får ett felmeddelande som säger prova igen om några minuter. Men nu har det varit så många dagar. Och felkod 212 110 som enligt boxers hemsida är: Programmet kan inte spelas in då information saknas i boxens programguide för det specifika programmet. Du kan spela in programmet genom att ställa in en manuell inspelning där du själv sätter kanal och start- samt stopptid.Men jag ser ju alla program i guiden? Allt ser ok ut med det går inte att spela in som normalt. Någon som råkat ut för samma och/eller har något tips? Jag har startat om och haft den strömlös en stund.
Postad 16 februari 2013 - 15:08
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Vi har talat med Teracom om ljudproblemen på SVT2 HD och det är SVT som sköter kodningen av multikanalljudet och de verkar haft problem med det senaste tiden. Andra har rapporterat in liknande problem från västsverige, är det där du befinner dig också? Kvarstår ljudproblemen fortfarande?
Problemet verkar vara löst nu.
Postad 24 februari 2013 - 21:30
Afem
-
Afem
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
När kan man räkna med att appen för NetFlix kommer till boxen?
Postad 25 februari 2013 - 10:09
dmr
-
dmr
-
Användare
-
-
148 inlägg
När kan man räkna med att appen för NetFlix kommer till boxen?
Gissningsvis aldrig då NetFlix konkurrerar med de tjänster som redan finns i boxen.
Postad 25 februari 2013 - 16:28
Afem
-
Afem
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Gissningsvis aldrig då NetFlix konkurrerar med de tjänster som redan finns i boxen.
Tyvärr är det nog så ... Men kanske kan man istället se det som att SF Anytime och NetFlix kompletterar varandra. Jag skulle gissa att SF ligger mycket tidigare ute med sina filmer samt att NetFlix satsar på bredd snarare än de senaste (dyraste) fimerna. Som småbarnsförälder är SF Anytime inte att tänka på när barnen lätt kan börja titta på 5-10 filmer i veckan. Medan NetFlix är helt perfekt eftersom man kan ha det på alla plattformar och barnen fortsätter titta på mobilen där de slutade på datorn. Samt att även vi vuxna kan se några av de filmerna man missade för tre år sedan när det byttes blöjor stup i kvarten.
Postad 25 februari 2013 - 16:51
dublin
-
dublin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nån som vet när nya mjukvaran släpps för "allmänheten"? Har haft boxen en månad nu och den fungerar väl någorlunda - men när man läser i Sagemcom tråden så verkar det som Pace är minst dålig (just nu iaf) - så jag hoppas att den nya mjukvaran kan lösa lite buggar.
Erfarenheter efter en dryg månad - Obs! har inte kopplat in den mot internet ännu så ondemand delen är inte testad:
* Lite seg i menyerna
* Väldigt hoppig när man spolar (ska tydligen bli bättre med nya SW)
* Vid nåt tillfälle har det inte gått att byta kanal för "det pågår två inspelningar just nu" - trots att ingen inspelning pågick
* Har blivit av med 3HD kanalen - trots fabriksåterställning - ska ringa Boxer strax :-)
Men jag måste säga att den har en hel del positiva sidor också - det är väldigt enkelt att programmera inspelningar och även EPGn tycker jag fungerar bra. Har inga problem att läsa menyn heller :-)
Postad 25 februari 2013 - 17:15
James Bond
-
James Bond
-
Användare
-
-
145 inlägg
Nån som vet när nya mjukvaran släpps för "allmänheten"? Har haft boxen en månad nu och den fungerar väl någorlunda - men när man läser i Sagemcom tråden så verkar det som Pace är minst dålig (just nu iaf) - så jag hoppas att den nya mjukvaran kan lösa lite buggar.
Erfarenheter efter en dryg månad - Obs! har inte kopplat in den mot internet ännu så ondemand delen är inte testad:
* Lite seg i menyerna * Väldigt hoppig när man spolar (ska tydligen bli bättre med nya SW) * Vid nåt tillfälle har det inte gått att byta kanal för "det pågår två inspelningar just nu" - trots att ingen inspelning pågick * Har blivit av med 3HD kanalen - trots fabriksåterställning - ska ringa Boxer strax :-)
Men jag måste säga att den har en hel del positiva sidor också - det är väldigt enkelt att programmera inspelningar och även EPGn tycker jag fungerar bra. Har inga problem att läsa menyn heller :-)
Har du tv3HD som tillval? Den ingår inte längre i grundabbonemanget
Postad 25 februari 2013 - 18:05
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
men när man läser i Sagemcom tråden så verkar det som Pace är minst dålig (just nu iaf) - så jag hoppas att den nya mjukvaran kan lösa lite buggar.
Det är väl lite för tidigt att dra några slutsatser om RTI95? Det är ju bara nån enstaka som har testat den boxen än.
Postad 26 februari 2013 - 09:40
dublin
-
dublin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har du tv3HD som tillval? Den ingår inte längre i grundabbonemanget
Hm, kan det vara så? När vi fick boxen fick vi ju ett nytt kort med alla kanaler under en kort tid ... tog för givet att vi även hade tv3HD i abb. Intressant att titta på boxers web ... där finns inte tv3HD med nånstans... Jag ska ringa dem idag...
Postad 26 februari 2013 - 13:06
dublin
-
dublin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jo, tv3HD kostar fortfarande 19:-/mån extra (fast det kanske alla visste). Sen varför de inte visar tv3HD i översikten över kanalerna på sin webb kan man ju bara spekulera i - skulle gissa att boxer vill få ner priset så de kan inkludera den i Mix paketet - men att förhandlingen inte går så bra...
Postad 26 februari 2013 - 23:23
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
En sak jag stör mig på (en av sakerna är det visserligen) är att när man kör timeshift så kan man inte komma åt EPG. Så när man kollar ett program som man tidigare pausat och vill spela in ett program på en annan kanal så går det inte så bra.
Hur är det i nya FW ni som testar den?
Postad 27 februari 2013 - 14:11
Boxer Teknik
-
Boxer Teknik
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Vi måste tyvärr meddela att mjukvaran med sökfunktion och egna kanallistor blir försenad. I våra sluttester har vi hittat ett allvarligt fel som gör att vi inte kan släppa mjukvaran. Felet är åtgärdat och mjukvaran kommer omtestas snarast och vi hoppas kunna skicka ut den till samtliga kunder under mars. För er som testat nya mjukvaran på forumet, ni kommer så snart som möjligt få den rättade mjukvaran skickade till era boxar. Vi tar tacksamt emot era förslag till förbättringar på den mjukvara ni testar och på boxen i allmänhet.
Mvh Boxer Teknik
Redigerat av Boxer Teknik, 27 februari 2013 - 14:11.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|