** Officiell tråd Sharp 60"-80" **
Sharp Aquos LC-60LE636S
(TV)
|
6
|
(24)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-70LE836S
(TV)
|
6
|
(1)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE741S
(TV)
|
9
|
(31)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-70LE741S
(TV)
|
8
|
(5)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-80LE646S
(TV)
|
6
|
(1)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-80LE646E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE740E 60" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE857E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE651E
(TV)
|
6
|
(17)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE751E
(TV)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE652E 60" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-90LE757E
(TV)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-70LE747EN 70" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 15 July 2013 - 20:31
Postad 15 July 2013 - 20:48
Kontrast på mellan 30-36 bakgrundsljus 0 till plus 5
Har själv kontrast 38, bakgrundsljus plus 12 för närvarande och ljus 0, ljussensor av, snabbknappen energispar av. Bakgrundsljus något lägre i helt mörkt rum.
Postad 15 July 2013 - 21:17
Finns det någon auto brightness/kontrast grej man inte kan stänga av?
Ljussensorn och energisparknappen som jag nämnde. Går att stänga av.
Alla menyerna som du använder måste du ställa in.
Dynamisk fixerad går dock inte att slå ifrån aktiv kontrast.
Redigerat av ffodil, 15 July 2013 - 21:31.
Postad 15 July 2013 - 21:36
Kan du förklara detta lite?: Dynamisk fixerad går dock inte att slå ifrån aktiv kontrast.
Postad 16 July 2013 - 06:26
Går det att stänga av att skärmen släcks ner vid helt svart bild? T.ex. mellan scener i en film ser man att hela skärmen blinkar till, tycker det är väldigt irriterande. Märks tydligast på natten när man inte har så mycket andra ljus tända, men syns även på dagtid om man vet om det.
Postad 16 July 2013 - 08:30
Ljussensorn är väl OPC? Den är av och även energisparläget. Har ställt in allt mkt fram o tillbax...
Kan du förklara detta lite?: Dynamisk fixerad går dock inte att slå ifrån aktiv kontrast.
Menar att om du använder menyn Dynamisk fixerad går det inte att slå ifrån aktiv kontrast, där försvinner alltså detaljer i mörka partier.
Postad 16 July 2013 - 08:42
Jag har en LC-60LE741S.
Går det att stänga av att skärmen släcks ner vid helt svart bild? T.ex. mellan scener i en film ser man att hela skärmen blinkar till, tycker det är väldigt irriterande. Märks tydligast på natten när man inte har så mycket andra ljus tända, men syns även på dagtid om man vet om det.
Som jag skrev ovan kan jag tänka mig att det blir blinkande i menyn (dynamisk fixerad), el. i andra menyer om man har aktiv kontrast på. Själv ser jag aldrig nåt blinkande, men har aldrig något sådant på, så jag vet inte.
Postad 16 July 2013 - 09:14
Som jag skrev ovan kan jag tänka mig att det blir blinkande i menyn (dynamisk fixerad), el. i andra menyer om man har aktiv kontrast på. Själv ser jag aldrig nåt blinkande, men har aldrig något sådant på, så jag vet inte.
Jag använder A/V Läge Dator eller Film dvs inte Dynamisk(Fixerad) eller menar du nån annanstans?
OPC är avstängd och Aktiv kontrast likaså. Även energibesparing (via Eco knappen) är avstängd.
Kan inte hitta några fler inställningar som kan tänkas ha med det att göra. Notera att detta problem inte uppkommer vid tv-tittande då man då har en kanal logga i ena hörnet som förhindrar att bilden blir helt svart vid scenbyten, utan uppstår bara när jag tittar på bluray filmer via datorn eller bluray spelare.
Om någon har en lösning på detta problem vore jag evigt tacksam
Postad 16 July 2013 - 09:40
Jag har en LC-60LE741S.
Den är omöjlig att stänga av dessvärre. Det är den mest aggressiva autodimming jag sett med, normalt ska den vänta åtminstone några sekunder.
Postad 16 July 2013 - 10:09
Jag använder A/V Läge Dator eller Film dvs inte Dynamisk(Fixerad) eller menar du nån annanstans?
OPC är avstängd och Aktiv kontrast likaså. Även energibesparing (via Eco knappen) är avstängd.
Kan inte hitta några fler inställningar som kan tänkas ha med det att göra. Notera att detta problem inte uppkommer vid tv-tittande då man då har en kanal logga i ena hörnet som förhindrar att bilden blir helt svart vid scenbyten, utan uppstår bara när jag tittar på bluray filmer via datorn eller bluray spelare.
Om någon har en lösning på detta problem vore jag evigt tacksam
Nu tittar jag väldigt sällan på någon bluray och kanske därför jag inte sett det, dessutom alltid något ljus på i vardagsrummet. Hinner inte ens titta mycket på vad som är sevärt i CDs utbud.
Postad 16 July 2013 - 10:54
Den är omöjlig att stänga av dessvärre. Det är den mest aggressiva autodimming jag sett med, normalt ska den vänta åtminstone några sekunder.
Jag har nu skickat ett mail till Sharps serviceavdelning angående problemet, får se vad dom svarar. Dom borde ju kunna lösa det med en firmware uppdatering. Jag har inte allt för stora förhoppningar dock...
Postad 31 July 2013 - 19:49
Är det ingen som har köpt eller fixat ett test av antingen Sharp Aquos LC-60LE751E eller Sharp Aquos LC-60LE651E??
751 kostar 14400 kr fram till 4/8 på Electro world..!
SIBA har tagit bort "rabatt" man hade bara för några dagar sen, då skulle 651 gått på 12500 genom jobbrabatten..
Men som sagt, är det som va dåligt på förra årets modeller fixat på 2013:s?
Redigerat av Mäster_M, 31 July 2013 - 19:50.
Postad 31 July 2013 - 20:11
Men hallå gänget!!
Är det ingen som har köpt eller fixat ett test av antingen Sharp Aquos LC-60LE751E eller Sharp Aquos LC-60LE651E??
SIBA har tagit bort "rabatt" man hade bara för några dagar sen, då skulle 651 gått på 12500 genom jobbrabatten..
Det lilla man läst i vissa recensioner så verkar de mer eller mindre identiska med förra årets modeller. Inga förbättringar där de räknas åtminstone. Mest design och lite bättre hårdvara till smart-tv.
Postad 31 July 2013 - 20:55
Palle
Postad 31 July 2013 - 21:22
Hmm..ok.Det lilla man läst i vissa recensioner så verkar de mer eller mindre identiska med förra årets modeller. Inga förbättringar där de räknas åtminstone. Mest design och lite bättre hårdvara till smart-tv.
Undra om tjafset att den stänger av vid svart bild är borta??
Postad 01 August 2013 - 05:43
Hmm..ok.
Undra om tjafset att den stänger av vid svart bild är borta??
Väldigt osannolikt då de flesta tillverkare har samma skit. Skillnaden är att för vissa går det att stänga av, men exv. för Samsung måste man höja brightness över en viss nivå och sedan justera ned det i avancerade kalibreringskontroller, men det går i alla fall.
Postad 01 August 2013 - 06:54
Men hallå gänget!!
Jag har en LC-60LE751E i vardagsrummet sen 1 vecka tillbaka. Har dock inte spenderat så där jättemycket tid framför den än.
Vad vill du veta?
Postad 01 August 2013 - 10:26
Ok kalas.Jag har en LC-60LE751E i vardagsrummet sen 1 vecka tillbaka. Har dock inte spenderat så där jättemycket tid framför den än.
Vad vill du veta?
Jamen typ hur är "bilden" dvs clouding kontrast etc, hur ser bilden ut från sidorna.
Hur funkar bilden vid snabba panoreringar/sport?
Sen som sagt problemet med att 741:an stängde ner vid svart bild i nån sekund på film etc, är det fortfarande så på 751:an?
Vad tycker du allmänt om 751:an, ska man slå till på en sådan osedd eller köpa en samsung motsvarande spec/pris enligt dig?
Ja lite funderingar..eller om du har något mer att "rapportera"...
/Tack
Postad 01 August 2013 - 12:00
Först & främst vill jag poängtera att jag är långt ifrån någon expert på bild + att jag hittils endast använt den till lite slötittande på tv (mest sd) & kollat när grabben spelat skylanders på xboxen...Ok kalas.
Jamen typ hur är "bilden" dvs clouding kontrast etc, hur ser bilden ut från sidorna.
Sen som sagt problemet med att 741:an stängde ner vid svart bild i nån sekund på film etc, är det fortfarande så på 751:an?
Vad tycker du allmänt om 751:an, ska man slå till på en sådan osedd eller köpa en samsung motsvarande spec/pris enligt dig?
Ja lite funderingar..eller om du har något mer att "rapportera"...
/Tack
Clouding - Syns en hel del när tvn slås på & bilden fortfarande är svart. Dock inget jag överhuvudtaget tänkt på när bilden väl är igång.
Sidovinkeln var något jag var lite orlig för, då jag har ena soffan precis snett framför tvn. Men det var inga problem, jag tycker den bibehåller samma bild även från sidan.
Sport har jag inte hunnit kolla på än. Får återkomma om det.
Att den skulle "stänga av sig" vid svart bild har jag iaf inte sett något av, får kolla det ikväll.
Annars rent allmänt, (out of the box) så lider den rätt ordentligt av "såpoperaeffekten", något som blir klart bättre efter man stängt av alla "bildförbättrande" egenskaper. Har som sagt endast kollat sd-tv & där känns väl bilden "sådär-hyfsad", vet inte om det beror på att jag bytte från en Pioneer 507 som är riktigt bra på sd-tv. Enda HD jag sett har varit typ 10 sekunder vattenpolo på Eurosport HD, samt några minuter Allsång på Skansen.
Om du ska köpa en osedd? Njae det ska man väl egentligen aldrig göra, eller?
Även om jag gjorde det!
Redigerat av Unregisteredd50e3ce3, 01 August 2013 - 12:01.
Postad 01 August 2013 - 14:19
Hehe..ok. Verkar som en "okej" tv men ingen som sticker ut om jag tolkar dig hyfsat rätt.Först & främst vill jag poängtera att jag är långt ifrån någon expert på bild + att jag hittils endast använt den till lite slötittande på tv (mest sd) & kollat när grabben spelat skylanders på xboxen...
Clouding - Syns en hel del när tvn slås på & bilden fortfarande är svart. Dock inget jag överhuvudtaget tänkt på när bilden väl är igång.
Sidovinkeln var något jag var lite orlig för, då jag har ena soffan precis snett framför tvn. Men det var inga problem, jag tycker den bibehåller samma bild även från sidan.
Sport har jag inte hunnit kolla på än. Får återkomma om det.
Att den skulle "stänga av sig" vid svart bild har jag iaf inte sett något av, får kolla det ikväll.
Annars rent allmänt, (out of the box) så lider den rätt ordentligt av "såpoperaeffekten", något som blir klart bättre efter man stängt av alla "bildförbättrande" egenskaper. Har som sagt endast kollat sd-tv & där känns väl bilden "sådär-hyfsad", vet inte om det beror på att jag bytte från en Pioneer 507 som är riktigt bra på sd-tv. Enda HD jag sett har varit typ 10 sekunder vattenpolo på Eurosport HD, samt några minuter Allsång på Skansen.![]()
Om du ska köpa en osedd? Njae det ska man väl egentligen aldrig göra, eller?
Även om jag gjorde det!
Men det tacksamt om du kunde kolla lite o återkomma som sagt (sport/panoreringar etc).
Ja skit knepigt när man helst vill titta på bilden innan man köper o ingen handlare har den..
Men som sagt, snart är det väl i stort sätt samma bild på grejorna i samma prisklass inbillar jag mig.
Skillnaderna börjar suddas ut jämfört med "den gamla goda tiden" då Pioneer o ev panasonic stack ut.
Både pris men bildmässigt också.
Men kalsas bra..titta..testa..återkom...
Postad 02 August 2013 - 06:38
Jag kollade lite på Swansea-Malmö igår på TV10 & upplevde inte att det var några ryckningar eller så i bilden.
Tyckte faktiskt att bilden i allmänhet var bra, med tanke på att det inte var i HD.
Postad 03 August 2013 - 16:41
Ok det låter ju bra faktiskt.Jag kollade lite på Swansea-Malmö igår på TV10 & upplevde inte att det var några ryckningar eller så i bilden.
Tyckte faktiskt att bilden i allmänhet var bra, med tanke på att det inte var i HD.
Var in på SIBA i Sundsvall o de hade fått in 651:an. Hmm..på bilderna tolkar jag det som att den svarta ramen är mattsvart.
Den var i själva verket pionosvart.. faktiskt skit ful tyckte jag.
Hur ser 751:an ut? Är det samma ram men silvermålat (plast) eller är det metal det "silvriga"??
Att bilderna kan visa så fel..
Sen själva bilden är svårt att säga något om då siba matade den med bd film.. då ser det mesta rätt bra ut.
Nu börjar man vela o tom kolla på Philips 6008:a..hmm.. o samsung F6805 o LG 667v.
Svårt att veta vilken som är "bäst" så att säga.. nästan samma pris på dessa.
Vad tror ni.. mest TV för pengarna??
Redigerat av Mäster_M, 03 August 2013 - 19:40.
Postad 04 August 2013 - 14:13
751:an har silverfärgad plast i över/underkant & på sidorna (om du ser tvn från sidan).
Sidorna (sett framifrån) är mattsvarta.
Nu är ju designen en smaksak, men jag tycker att 751:an är betydligt snyggare. Både när det gäller färg, men även foten.
Postad 06 August 2013 - 10:59
Postad 06 August 2013 - 17:49
Har dessa modeller redan utgått kommer den nya snart? finns inte kvar verkar det som iaf någonstans.
651an finns ju på några ställen. Menar det är den nya modellen. Så även 751an.
Redigerat av ffodil, 06 August 2013 - 17:53.
Postad 07 August 2013 - 21:19
Leverans 13/8.
Kollade in bilden på 651:an o det fick mig att tordas beställa modellen "upp" för nästan samma pengar.
Plasma lik bild måste jag säga om 651:an (positivt alltså).
Sopade in ett avsnitt av Dexter på USB o körde.
Den är ju rätt mycket komprimerad o såg faktiskt bra ut. Var betydligt sämre på 65st60:an bredvid.
Jag körde även på Philips 55:a 6008 o visst mindre bild o ser då hyfast bra ut men reflektionerna var mer på den plus i min mening pixligare.
Jag ställde in alla 3 på "film" läget men ändrade inget mer.
Då får vi se om man blir nöjd då. I västa fall får grabben ta den
Redigerat av Mäster_M, 07 August 2013 - 21:24.
Postad 09 August 2013 - 12:50
Japp då är en 751:a beställd på Elgiganten fär 14400 kr.
Leverans 13/8.
Kollade in bilden på 651:an o det fick mig att tordas beställa modellen "upp" för nästan samma pengar.
Plasma lik bild måste jag säga om 651:an (positivt alltså).
Sopade in ett avsnitt av Dexter på USB o körde.
Den är ju rätt mycket komprimerad o såg faktiskt bra ut. Var betydligt sämre på 65st60:an bredvid.
Jag körde även på Philips 55:a 6008 o visst mindre bild o ser då hyfast bra ut men reflektionerna var mer på den plus i min mening pixligare.
Jag ställde in alla 3 på "film" läget men ändrade inget mer.
Då får vi se om man blir nöjd då. I västa fall får grabben ta den
Tror att det enda som skiljer 651 mot 751, är designen + att du får wifi-donglen med 751:an. Så du bör ju bli nöjd med bilden isf.
Postad 12 August 2013 - 22:01
Tror att det enda som skiljer 651 mot 751, är designen + att du får wifi-donglen med 751:an. Så du bör ju bli nöjd med bilden isf.
Nu skriver jag "allmänt här också om någon har funderingar o kanske svar..
Japp då har jag hämtat min (än så länge) 751:a.
Vet inte riktigt om jag är nöjd eller inte än så länge.
Självklart blir det rätt risig bild på standard kanalerna utan HD.
Synk problem med ljudet från boxen (funkar klockrent mot förstärkaren), ljudet släpar o verkar inte gå att justera.
Inte lika snabb som min gamla PV60 plasma i panoreringar, visst släp ser jag. Det kanske hänger ihop med att jag har "filmglättning" från (om det nu är det som ska skapa såpkänslan??
Men hur har du dina inställningar för att vara nöjd?
Det finns lixom bara 4 lägen (Max,Eco,Dynamisk,Användare).
Vart är typ bio läget? Finns det inte på denna modell? Knepigt..
Sen är det rätt knepigt att försöka ställa in då det är så pass få möjligheter tycker jag.
Vart är tex 200 hz..är det den ska filmglättnin (DMM) som är den?
Det finns lixom inget som man verkar kunna ställa in 741:an med (som jag hittade på nätet), se nedan:
AV MODE: MOVIE
OPC: Off
Backlight: +12
Contrast: +28
Brightness: +1
Color: 0
Tint: 0
Sharpness: 0
--Advanced sub-menu
C.M.S. -Hue
[all zero]
C.M.S. -Saturation
[all zero]
C.M.S. -Value
[all zero]
Color Temp: Low
[10 Point Setting Off]
R Gain (LO): +11
G Gain (LO): +15
B Gain (LO): -8
R Gain (HI): -4
G Gain (HI): +4
B Gain (HI): -13
Hur har du (på ett ungefär som sagt ställt in?
Jag har just nu:
-användare
-kontast 11
-ljus 10
-färgintensitet 10
-bakljus 68
-färgtemperatur mjuk
-skärpa 2
-aktiv bakgrundsbelysning från
-filmglättning från
-DNC från
-hudfärgston 0
-deblockingfilter från
Nån som har nån bra sida man kan hitta bra isnrällningar ifrån typ??
Hmm..måste testa några dagar om jag ska ha kvar apparaten alltså..suck. Att man ska vara så nitisk
men inte kul när man tycker man bytt ner sig lite från en 7 år gammal PV60 iofs.. kan iofs bero på storleken som sagt..
Postad 13 August 2013 - 07:18
Hur som helst ska det gå att få till en bra bild.
Om jag ser på dina inst. som du skrivit, vet inte vilken skala det går på, men spontant bör du ha kontrast på övre skalan nära max, ljus/svärtereglaget neutralt, eller minus använd det inte till att ljusa upp bilden, skärpa neutralt, el. något lite, bakgrundsbelysning efter ljusförhållande i rummet. Sen måste det gå att ställa in avancerad rörelsehantering någonstans.
Märkligt om man tagit bort inställningsmöjligheterna tycker jag.
Redigerat av ffodil, 13 August 2013 - 07:24.
Postad 13 August 2013 - 10:15
Ja precis, låter skit knepigt.Finns det verkligen ingen avancerad meny att tillgå på 751an, konstigt?
Hur som helst ska det gå att få till en bra bild.
Om jag ser på dina inst. som du skrivit, vet inte vilken skala det går på, men spontant bör du ha kontrast på övre skalan nära max, ljus/svärtereglaget neutralt, eller minus använd det inte till att ljusa upp bilden, skärpa neutralt, el. något lite, bakgrundsbelysning efter ljusförhållande i rummet. Sen måste det gå att ställa in avancerad rörelsehantering någonstans.
Märkligt om man tagit bort inställningsmöjligheterna tycker jag.
Nu har jag fler problem. När man stänger av strömmen till tvn så vill den börja om med alla inställningar (språk etc) när man startar igång den plus nästan max volym..va faan är det här?
Har uppdaterat den men hjälpte inte så jag ringde sharp som aldrig har hört talas om nåt liknande (var på siba o det var samma på 651:an där). De ska förhoppningsvis höra av sig.
Ja du..avancerade inställningar hittar då inte jag. rörelse verkar vara den sk. filmglättning o när den är från så släpar det väldigt synbart faktiskt o sen finns 3 lägen (mjuk,normal,intensiv) o även i mjuk så är det såpopera rejält..hmm..skit knepigt kan jag tycka.
Men att ha kontrast närmare max på denna gör att bilden blöder ser o ser väldigt "färgig" ut även om man sen justear ner färgtonerna etc.
Finns vidare inget minus på inställningarna, går 0-20 typ.
Hmm..ja visst i HD ser det mesta bra ut men det gör det på nästan alla tv ju. Det är när det är lite sämre kvalitet man "märker" om tvn är bra tycker jag. Visst 60 tum gör det inte lättare förstås men..ja lite mer hade jag hoppats på faktiskt..
Får se va sharp killarna säger...
Postad 13 August 2013 - 11:30
741an utmärker sig speciellt bra på vanligt SD-matr. i vart fall med CD parabol och ja, även på marksänt. Såpopera-effekt ser jag inte alls, men beror klart även på inställningar. Rörelsehanteringen är även suveränt bra på på 741an.
Du får kolla vidare, för det låter inte rimligt.
Postad 13 August 2013 - 13:58
Hur har du (på ett ungefär som sagt ställt in?
Jag har just nu:
-användare
-kontast 11
-ljus 10
-färgintensitet 10
-bakljus 68
-färgtemperatur mjuk
-skärpa 2
-aktiv bakgrundsbelysning från
-filmglättning från
-DNC från
-hudfärgston 0
-deblockingfilter från
Nån som har nån bra sida man kan hitta bra isnrällningar ifrån typ??
Hmm..måste testa några dagar om jag ska ha kvar apparaten alltså..suck. Att man ska vara så nitisk
men inte kul när man tycker man bytt ner sig lite från en 7 år gammal PV60 iofs.. kan iofs bero på storleken som sagt..
Håller med om att inställningarna lämnar en del att önska...
Kollade just på hockey på Eurosport 2: Jag har i stort sett samma inställningar som dig (förutom Bakljus - 40) & märker inte av några släpningar i bilden.
Såpoperaeffekten fösvann när jag stängde av filmgättning, dnc, aktiv bakgrundsbelysning m.m.
Har inte haft några synkproblem med ljudet heller.
Enda "problemet" med ljudet är på Eurosport HD, där ljudet inte reagerar på om jag höjer/sänker volymen med boxens (Humax cxhd-5000c) fjärrkontroll.
Postad 13 August 2013 - 21:00
Håller med om att inställningarna lämnar en del att önska...
Kollade just på hockey på Eurosport 2: Jag har i stort sett samma inställningar som dig (förutom Bakljus - 40) & märker inte av några släpningar i bilden.
Såpoperaeffekten fösvann när jag stängde av filmgättning, dnc, aktiv bakgrundsbelysning m.m.
Har inte haft några synkproblem med ljudet heller.
Enda "problemet" med ljudet är på Eurosport HD, där ljudet inte reagerar på om jag höjer/sänker volymen med boxens (Humax cxhd-5000c) fjärrkontroll.
Mmm..skit knepigt med släpningarna. De är även FÖR märkbara på bra kvalitet vid film visning.
Jag surrade med sharp supporten idag o de höll med om att det är otroligt snålt med justeringar på årets modeller.
Plus att det inte går att göra nåt åt släpet. De hade kollat själva idag o höll med typ.
Sen ljudsynket..ja ..ingen lösning just nu sa de. Kan bli uppdatering som fixar.. men kan..ja.
Jag tror jag packar ner den o lämnar tillbaka.
Frugan o jag har kollat noga nu o tycker att det blir för ryckigt/släpigt för att orka med i längden. Visst man får bort det med filmglättning men fan det ser inte kolokt ut med den effekten. Däremot verkar den bra vid sport tittande.
Sen att det inte finns fler lägen typ bio tru bio etc när det är så pass snålt med inställningar i övrigt tycker jag är dåligt med. Skulle önska att filmglättning var typ en skala 0-20 så kanske man kunde ha hittat ett bra läge vid 1 eller 2. Nu blir det snarare 7 på låg o 13 på medel o 20 på intensiv o såpeffekt därefter.
Var i panik o kollade på LG 667 o den ryckte än mer på filmen jag hade på usb stickan. Däremot Philips 55PFL6158S såg bättre ut. Jag hittade fjärr till båda o ställde in hyfsat bra tror jag.
Fan är det plasma man ska ha ändå börjar jag tänka efter detta trassel...?
Redigerat av Mäster_M, 13 August 2013 - 21:00.
Postad 13 August 2013 - 21:36
Redigerat av Unregistered1413, 13 August 2013 - 21:36.
Postad 14 August 2013 - 07:49
Summa sumarum får man nog vad man betalar för, visst LG´s nya för ca 30 000:- är förmodligen bättre men kostar då som 2 st 751:or. Denna får man nog ändå säga är mycket prisvärd med hänsyn till sina tum och den bildkvalitet som ändå finns där.
Nu ska jag bara få igång hemnätverket så jag trådat kan skicka MKV:er till den via NAS:en.
Nöjd!
Postad 14 August 2013 - 10:04
Ja jag håller med dig om dels 2 st 751:or för en dyrgrip. Sen har bilden fin kvalitet..verkligen!Fick hem min 60" 751:a igår och känner mig mycket nöjd. Dock är jag fel person att avgöra bildkvalitéer osv då jag förmodligen inte har öga för just dessa detaljer även om jag försöker vara kritisk ibland. Hur som, kopplade upp tv:n och pluggade in Viasatboxen. Lekte lite någon timme och jämförde kanalerna i vårt Viasat utbud. Tycker HD-kanalerna ser väldigt bra ut, SD-tv är väl mer som vanligt på de flesta apparaterna, ser grynigt ut. Kollade på en film klockan 22:00 igår på en HD-kanal och kan inte säga något negativt om bilden, mycket nöjd.
Summa sumarum får man nog vad man betalar för, visst LG´s nya för ca 30 000:- är förmodligen bättre men kostar då som 2 st 751:or. Denna får man nog ändå säga är mycket prisvärd med hänsyn till sina tum och den bildkvalitet som ändå finns där.
Nu ska jag bara få igång hemnätverket så jag trådat kan skicka MKV:er till den via NAS:en.
Nöjd!
MEN det som går bort är just rörelse hanteringen.. visst en del lägger inte märke till den men när man väl börjat se problemen så tänker man knappt på nåt annat.
Bilden tycker jag är bra för att vara 60 tum helt klart (även på halvdassiga std sändningar) men fixar inte att man ser lagg/oskärpa vid rörelser på dels personer i bild o vid panoreringar.
Kolla in en hockeymatch o tänk på vid kameraförflyttningar.. o sargen då förstår du va jag menar.
Dömer inte ut tvn men som det sägs lite här o var att den måste "passa" personen i fråga.
Synd för jag vill ju ha en stor tv till rimligt pris. Blir ett **** att försöka börja på ruta 1 igen.
Om man ändå vore en sån där "vanlig" tittare som bara hämtar en tv o ställer in hyfast o sen nöjer sig med det.
men inte då..här ska det granskas o letas i forum tills man hittar vad man ska lite efter för fel o sen sitta o gnälla..märkligt!
Postad 14 August 2013 - 13:41
Kolla in en hockeymatch o tänk på vid kameraförflyttningar.. o sargen då förstår du va jag menar.
Märkligt, jag kollade som sagt var på hockey igår & satt verkligen & letade efter släpningar i bilden...
Jag är som sagt ingen expert på bild, men jag har å andra sidan två fullt fungerande ögon att se med.
Postad 14 August 2013 - 15:23
Var ju rätt hypad igår efter att ha packat upp min smaskiga nya 60" så visst kan det vara så att man blev lite "glädjeblind" eller vad man nu ska kalla det för???Ja jag håller med dig om dels 2 st 751:or för en dyrgrip. Sen har bilden fin kvalitet..verkligen!
MEN det som går bort är just rörelse hanteringen.. visst en del lägger inte märke till den men när man väl börjat se problemen så tänker man knappt på nåt annat.
Bilden tycker jag är bra för att vara 60 tum helt klart (även på halvdassiga std sändningar) men fixar inte att man ser lagg/oskärpa vid rörelser på dels personer i bild o vid panoreringar.
Dömer inte ut tvn men som det sägs lite här o var att den måste "passa" personen i fråga.
Synd för jag vill ju ha en stor tv till rimligt pris. Blir ett **** att försöka börja på ruta 1 igen.
Om man ändå vore en sån där "vanlig" tittare som bara hämtar en tv o ställer in hyfast o sen nöjer sig med det.
men inte då..här ska det granskas o letas i forum tills man hittar vad man ska lite efter för fel o sen sitta o gnälla..märkligt!
Får ta till mig det du säger och titta på matchen mellan Sverige - Norge ikväll för att se om jag märker av de problem du nämner. Förhoppningsvis så tycker jag att det är ok och kan leva med det, helst så skulle jag inte vilja märka det alls
Märker jag dock problem och blir besviken pga du lärt mig se något jag tidigare inte sett då jäklar!
Har ju sneglat på LG´s nya 60" något med 870 tror jag den heter men vill inte punga ut med 29 papp på en tv. Nä, denna får duga! Som du skrev så tillhör jag den kategorin som bara köper en tv och är nöjd. Får tänka på min sambo också och hon är minst lika nöjd som mig.
Redigerat av Boffla, 14 August 2013 - 15:23.
Postad 14 August 2013 - 19:22
Var ju rätt hypad igår efter att ha packat upp min smaskiga nya 60" så visst kan det vara så att man blev lite "glädjeblind" eller vad man nu ska kalla det för???
Får ta till mig det du säger och titta på matchen mellan Sverige - Norge ikväll för att se om jag märker av de problem du nämner. Förhoppningsvis så tycker jag att det är ok och kan leva med det, helst så skulle jag inte vilja märka det alls
Märker jag dock problem och blir besviken pga du lärt mig se något jag tidigare inte sett då jäklar!
Har ju sneglat på LG´s nya 60" något med 870 tror jag den heter men vill inte punga ut med 29 papp på en tv. Nä, denna får duga! Som du skrev så tillhör jag den kategorin som bara köper en tv och är nöjd. Får tänka på min sambo också och hon är minst lika nöjd som mig.
Hehe..prceis. Titta inte efter fel utan bara "titta". Själv tittar jag nu på 42:a pv60 igen..suck.
Ska samla kraft o börja titta igen..snart. Nu blir det även aktuellt med att titta på panasonoc 55st60..hmm..
Japp men vi får se vart man hamnar då...
Postad 15 August 2013 - 14:16
Slutligt omdömme av 751:an 60".Hehe..prceis. Titta inte efter fel utan bara "titta". Själv tittar jag nu på 42:a pv60 igen..suck.
Ska samla kraft o börja titta igen..snart. Nu blir det även aktuellt med att titta på panasonoc 55st60..hmm..
Japp men vi får se vart man hamnar då...
Kollade bland annat på fotbollen igår och har bestämt mig för att tv:n får vara kvar. Försökte reagera på släpningar osv men det enda som släpade efter var de stackars norrmännen
Postad 19 August 2013 - 12:08
Jag har precis köpt en 651:a och undrar om ni vet om man ska stänga av den automatiska avstängningen efter 4 timmar?
Någon som har bra tips på inställningar av bilden?
Tacksam för svar ;-)
Postad 19 August 2013 - 12:25
Kolla gärna Ringblixt utmärkta inlägg på Component-forumet för mer info:
http://www.component...ic=15415&page=5
Postad 07 September 2013 - 22:41
För er som gjort det fina valet att köpt en Sharp tv och är sugna på att testa 3D funktion.
Säljer 3 styckena helt nya och oanvända 3D glasögon då mitt egna tv köp tyvärr föl igenom
http://www.blocket.s...227921.htm?ma=1
Postad 08 September 2013 - 21:27
Hej!
För er som gjort det fina valet att köpt en Sharp tv och är sugna på att testa 3D funktion.
Säljer 3 styckena helt nya och oanvända 3D glasögon då mitt egna tv köp tyvärr föl igenom
http://www.blocket.s...227921.htm?ma=1
Tips, läs forumets regler kring annonser. Och om du inte gillar dem, klaga inte på mig
Postad 13 September 2013 - 09:33
http://www.dustinhom...0le652e-60-led/
Hittar noll recensioner och så vidare om den, känns ju spontant som ett bra pris dock. Men skulle ju vilja ha mer att gå på då man inte är insatt direkt.
Postad 13 September 2013 - 13:00
Postad 13 September 2013 - 13:17
Har 651:an köpt på netonnet och är supernöjd. Riktigt stor tv för pengarna. Dock vet jag inte skillnaden mellan 651 o 652..
Som jag förstått det är det ingen skillnad på de två förutom att 652:an är en europeisk version, kan skilja sig hur det fungerar med olika kabelTV leverantörer om man kör med CA-modul, tror jag...
Postad 13 September 2013 - 13:27
Som jag förstått det är det ingen skillnad på de två förutom att 652:an är en europeisk version, kan skilja sig hur det fungerar med olika kabelTV leverantörer om man kör med CA-modul, tror jag...
Med tanke på att jag kör extern digitalbox så borde det inte spela någon roll med andra ord?
Hade velat ha ViaPlay, och det kanske räknas som en "Skandinavisk App". Men annars får jag väl köra det genom Boxee eller helt enkelt punga upp lite mer i månaden och köpa HD paketet till digitalboxen.
Har tittat runt ett tag, och denna känns som mest prisvärd. Tänkte det var bäst att kolla här inne först dock eftersom jag inte hittade några recensioner. Vill ju inte betala de pengarna och sen sitta fast med en skräp tv
Postad 29 September 2013 - 18:09
n hittar ca modulen utan fel, men när jag trycker in kortet så kommer texten "ingen mottagning upp e202" Funkar hur bra som helst på alla andra apparater jag provat! Kanske 741s är nån skum kina version eller nåt därför man inte får inte comhems tv direkt från väggen!(bor i lght)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Vilket väggfäste när TVn är djupare nertill?
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?