Jag vill påpeka att sett till investerad krona har jag fortfarande inget emot tjänsten. Använder viaplay minst lika flitigt i plattan och datorn som boxen, så dom 99kr extra för boxen tar jag gärna över de runt 700 som krävs om man ska ha ett comhem-abonnemang med viasattillägg. Helst hade man velat att dom helt enkelt fick bukt på problemen, utvecklade och kanske höjde priset en aning, men kan man hålla nuvarande status quo känns det okej att ha kvar boxen(tills den antagligen släcks ned).
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 04 februari 2015 - 14:48
Jag vill påpeka att sett till investerad krona har jag fortfarande inget emot tjänsten. Använder viaplay minst lika flitigt i plattan och datorn som boxen, så dom 99kr extra för boxen tar jag gärna över de runt 700 som krävs om man ska ha ett comhem-abonnemang med viasattillägg. Helst hade man velat att dom helt enkelt fick bukt på problemen, utvecklade och kanske höjde priset en aning, men kan man hålla nuvarande status quo känns det okej att ha kvar boxen(tills den antagligen släcks ned).
Postad 08 februari 2015 - 21:13
(tills den antagligen släcks ned).
Jag såg att man inte kunde beställa den mer, kommer den att läggas ner?
Postad 09 februari 2015 - 21:13
Jag såg att man inte kunde beställa den mer, kommer den att läggas ner?
Det är oklart vad som kommer att hända. Enligt Viaplay håller de på att utvärdera tjänsten, men mer än så vet jag tyvärr inte.
Postad 10 februari 2015 - 21:48
Det är oklart vad som kommer att hända. Enligt Viaplay håller de på att utvärdera tjänsten, men mer än så vet jag tyvärr inte.
Ok tack för svar
Postad 17 februari 2015 - 18:06
Viaplay har idag plockat bort webb versionen av TV6 från boxen. Så nu är det kvalité på bilden igen
Postad 17 februari 2015 - 20:19
Viaplay har idag plockat bort webb versionen av TV6 från boxen. Så nu är det kvalité på bilden igen
Det var positiv riktning
Postad 18 februari 2015 - 21:44
Nån som hört om dom gör samma sak med TV10, går knappt att se en fotbollsmatch nu, kvaliten är nästan sämre än "dator till TV".
Som det är nu får man titta på gamla analoga 10:an hos comhem och det säger allt för det är inte heller nån vidare bra bild.
Postad 24 februari 2015 - 22:48
Ska man tolka detta som att man får hela allsvenskan på köpet? Kopierat från min "sida"
Viaplay Sport + hela Allsvenskan från C More + Viaplay-boxen (Reducerat pris)
298 kr / månad
Bytet görs på direkten.
När du byter paket godkänner du också Viaplays allmänna villkor.
Postad 25 februari 2015 - 10:11
Ska man tolka detta som att man får hela allsvenskan på köpet? Kopierat från min "sida"
![]()
Viaplay Sport + hela Allsvenskan från C More + Viaplay-boxen (Reducerat pris)
298 kr / månad
Byt till det här paketetDet här får duBytet görs på direkten.
När du byter paket godkänner du också Viaplays allmänna villkor.
Undrar samma sak, med tanke på hur mycket som blir fel hos viasat så förvånar det mig inte om detta inte stämmer.
Postad 25 februari 2015 - 15:25
Hur fick du det priset?
Hittar bara det gamla priset på 378:-
Beror lite på när du tecknade abbonemanget, kunder som skaffade ett abbonemang för länge sen kan ha kvar ett lägre pris.
Postad 25 februari 2015 - 17:17
Undrar samma sak, med tanke på hur mycket som blir fel hos viasat så förvånar det mig inte om detta inte stämmer.
Jag har lust att trycka på byte knappen, men risken är väl att man gör ett misstag
Hur fick du det priset?
Hittar bara det gamla priset på 378:-
Jag har haft boxen 3 år i maj..
Postad 27 februari 2015 - 19:22
Har haft väldigt mycket problem med bl.a TV3 och TV6 nu på eftermiddagen/kvällen. Går över till Viasats vanliga bbtv-abb. nu i mars.
Postad 12 mars 2015 - 18:59
Var har du fått den informationen? Jag kunde inte hitta något på hemsidan.
Då måste man ju skaffa något annat. Har någon erfarenhet av Viasats bredbands-TV?
Postad 12 mars 2015 - 19:21
Det var tråkigt att höra. Min Box har för det mesta fungerat väldigt bra.
Var har du fått den informationen? Jag kunde inte hitta något på hemsidan.
Då måste man ju skaffa något annat. Har någon erfarenhet av Viasats bredbands-TV?
Informationen är på väg ut
Har du möjlighet att välja IPTV från Telia eller Sappa så välj det, där går det att bara välja Sportkanaler utan en massa andra kanaler
https://www.sappa.se...et/viasat-sport
http://www.telia.se/...kt/viasat-sport
Postad 12 mars 2015 - 19:30
För att vara lite stroppig, vad var det jag sa
Jag kommer nog att testa Viasat via bredband. Där man får mest för pengarna idag med deras sport och filmpaket.
Utskicket http://www.anpdm.com...8427747435C4671
Redigerat av damst, 12 mars 2015 - 19:49.
Postad 12 mars 2015 - 20:13
Informationen är på väg ut
Har du möjlighet att välja IPTV från Telia eller Sappa så välj det, där går det att bara välja Sportkanaler utan en massa andra kanaler
Enormt synd bara att Viasat, till skillnad från C-More, har tvångsbindning på Sappa i 12 månader även om man inte vill ha en ny box. Jädrans dumheter de kör med även när de inte har driven 6 månader fritt.
Redigerat av ruva, 12 mars 2015 - 20:16.
Postad 12 mars 2015 - 20:32
Riktigt synd på en så bra tjänst, men kommer i alla fall ha viaplay kvar tack vare all sport i hd
Postad 12 mars 2015 - 20:57
För att vara lite stroppig, vad var det jag sa
![]()
Jag kommer nog att testa Viasat via bredband. Där man får mest för pengarna idag med deras sport och filmpaket.
Utskicket http://www.anpdm.com...8427747435C4671
Krävs ingen hjärnkirurgi för dra den slutsatsen du gjorde.
Att de skulle satsa på chromecast var ingen större skräll heller.
Riktigt synd på en så bra tjänst, men kommer i alla fall ha viaplay kvar tack vare all sport i hd
I HD, hur menar du? Var ju kanalerna som visade HD kvalité? Eller har jag bommat något?
Postad 12 mars 2015 - 21:18
I HD, hur menar du? Var ju kanalerna som visade HD kvalité? Eller har jag bommat något?
Kan inte påstå att jag ser någon större skillnad vid airplay via apple tv..
Postad 12 mars 2015 - 21:29
Postad 13 mars 2015 - 10:18
Tv-kanalerna via kabel-tv: 388kr per månad. Vill man sen kunna följa sporten när man är borta eller på jobbet som tidigare kostar det 279kr extra. En höjning med 369kr och då är inte ens alla tv-kanaler med eller andra funktioner för den delen. "Tittarupplevelsen" var de man tänkte på ja.
Postad 13 mars 2015 - 12:55
Postad 13 mars 2015 - 14:02
Postad 13 mars 2015 - 15:41
Fast via Telia var det humant med sporten. Kika där. Du har ju en del kanaler "gratis" redan.
Kan inte ha via Telia tyvärr.
Postad 13 mars 2015 - 16:33
Jag "vägrar" ge Comhem några mer stålar.. Så 3:an/6:an och 10 kommer jag köra genom webb versionen och kompletterar med tv4play premium. Tycker det och svtplay fungerar klockrent genom apple tv
Postad 13 mars 2015 - 22:09
Försökte mig på att kolla lite på Comhems sida. Var som de flesta operatörer. Mest plats åt mångleri. Pris samt kanalutbud fick man leta efter. Att det ska vara så svårt? En textbaserad sida med tydliga priser samt vad man får för pengarna. Och en del kör med någon jädrans pdf.
88 kanaler säger mig bara att: Oj jag betalar 800 spänn för 88 kanaler. Klickade mig vidare för mer information men blev inte klokare för det. Fast hos C-More tog det bara 3 klick att komma hit: http://www.cmore.se/...-paket/cmoremax men har för mig att det var massa extra utgifter också när jag hade det och slutnotan låg på 800 kr den också för förutom Max finns något som heter familjepaketet med några få enstaka kanaler man gärna vill ha.
Redigerat av ruva, 13 mars 2015 - 22:19.
Postad 13 mars 2015 - 23:40
Det var lite tråkigt med boxen även om det inte var helt oväntat.
Tycker boxen har fungerat bättre efter nyår, i november-december förra året kunde det vara bedrövligt ibland...
Någon som har testat Viaplay via Chromecast? Funkar det bra och det en vettig ersättare till boxen?
Postad 14 mars 2015 - 10:36
Det var lite tråkigt med boxen även om det inte var helt oväntat.
Tycker boxen har fungerat bättre efter nyår, i november-december förra året kunde det vara bedrövligt ibland...
Någon som har testat Viaplay via Chromecast? Funkar det bra och det en vettig ersättare till boxen?
Visst funkar det men jag vill inte ha "dator till TV känsla" vilket det blir med chromecast.
När viaplayboxen väl fungerat så är det bra bild och riktig TV känsla.
Postad 14 mars 2015 - 11:15
Man kan säga att den "gnälldes" bort..Vad är det man säger? Man saknar inte kon förrän båset är tomt
Postad 14 mars 2015 - 15:37
Man kan säga att den "gnälldes" bort..Vad är det man säger? Man saknar inte kon förrän båset är tomt
När den väl funkade så var det en bra produkt, dom har haft flera månader på sig att fixa skiten men dom har inte lyckats (jovisst det har blivit bättre men inte acceptabelt)
Frågan man måste ställa sig till viasats tekniker/ansvariga är hur tusan dom kunde släppa ut en sån instabil produkt på marknaden.
Postad 15 mars 2015 - 12:58
Frågan man måste ställa sig till viasats tekniker/ansvariga är hur tusan dom kunde släppa ut en sån instabil produkt på marknaden.
Då skulle du har varit med när den kom...tror den beta testades länge under tiden, dock betalde jag inget under en långt. Jag har nu kopplat ur min, börjat airplayat allt nästan..
Postad 15 mars 2015 - 13:02
Då skulle du har varit med när den kom...tror den beta testades länge under tiden, dock betalde jag inget under en långt. Jag har nu kopplat ur min, börjat airplayat allt nästan..
Hur är kvaliteten vid airplay jämfört med boxen vid sportsändningar? Mikrolaggar det så att det stör?
Postad 15 mars 2015 - 13:22
Hur är kvaliteten vid airplay jämfört med boxen vid sportsändningar? Mikrolaggar det så att det stör?
Jag personligen upplever ingen försämring, beror ju också på ditt bredband.. Mina apple tv:s kör jag trådade, dvs jag har bara apple produkter
Redigerat av mcmike, 15 mars 2015 - 13:23.
Postad 15 mars 2015 - 13:53
Jag personligen upplever ingen försämring, beror ju också på ditt bredband.. Mina apple tv:s kör jag trådade, dvs jag har bara apple produkter
Då kör du deras nya spelare för MPEG-DASH
Har du data på den streamen?
Postad 15 mars 2015 - 15:46
Varför gör jag det?
Chrome i MAC har inte längre stöd för Silverlight, så viaplay har tagit fram en HTML5 spelare
Så då kanske du använder den via airplay
Postad 15 mars 2015 - 16:07
Chrome i MAC har inte längre stöd för Silverlight, så viaplay har tagit fram en HTML5 spelare
Så då kanske du använder den via airplay
Nä jag använder mig inte av chrome som webbläsare..
Postad 17 mars 2015 - 07:16
Postad 17 mars 2015 - 08:16
Någon som fått ett bra erbjudande om ersättning för boxen? Viasat parabol eller IP-TV.
De som har Viaplays tv, film och sportpaket kommer, enligt Jeanette Cohen, att få en gratis chromecast där de på samma sätt som tidigare kan se livesända matcher på sin tv.
Kunderna som inte har detta paket erbjuds en gratismånad.
Postad 17 mars 2015 - 18:17
Någon som fått ett bra erbjudande om ersättning för boxen? Viasat parabol eller IP-TV.
Har inte kollat det, men ordinarie pris på paketen är:
Viasat Silver film 425 + 129 för HD =554kr/mån
Viasat Silver Sport 445+129 = 574kr/mån
Viasat Guld 515+129 = 644kr/mån
Hela utbudet fritt i 3 månader gäller nu också
Se upp med bindningstider på 24 mån mycket kan hända på så lång tid.
Har kommit flera bakslag för Viasat/Viaplay idag. De får ingen förlängning av Allsvenskan nästa år och de kommer förlora PGA-Touren till Cmore 2016-2021
Postad 17 mars 2015 - 18:36
och de kommer förlora PGA-Touren till Cmore 2016-2021
Man får väl kolla på LPGA Nej det riktigt synd, c.mores play kanaler håller inte samma mått som viaplay´s (ännu)
Redigerat av mcmike, 17 mars 2015 - 18:39.
Postad 17 mars 2015 - 18:40
De får ingen förlängning av Allsvenskan nästa år
Det var ganska väntat..
Postad 17 mars 2015 - 21:30
Har inte kollat det, men ordinarie pris på paketen är:
Viasat Silver film 425 + 129 för HD =554kr/mån
Viasat Silver Sport 445+129 = 574kr/mån
Viasat Guld 515+129 = 644kr/mån
Hela utbudet fritt i 3 månader gäller nu också
Se upp med bindningstider på 24 mån mycket kan hända på så lång tid.
Har kommit flera bakslag för Viasat/Viaplay idag. De får ingen förlängning av Allsvenskan nästa år och de kommer förlora PGA-Touren till Cmore 2016-2021
Synd om Allsvenskan då C-Mores DRM system Widevine är ett ******** krångel även med webbläsaren Chrome. Sällan det fungerar en hel match utan att man får starta om datorn. Och jag har fler än en.
Postad 19 mars 2015 - 19:59
Lite snälla var de, fick i alla fall behålla mitt reducerade pris vid sport (199kr)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar