Com Hem + TIVO = sant!
2093 svar till detta ämne
Postad 10 February 2014 - 22:05
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Nu förutsätter väl installationen av de flesta boxar att man är någorlunda aktiv med fjärren så det är nog bara att sitta där och stirra i den där kvarten.
Det kanske de flesta boxar kräver men då bör du skriva ett positivt inlägg om Tivo nu eftersom den inte kräver det varken första installationen eller om du av någon anledning startar om den.
Postad 11 February 2014 - 09:29
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Varför skulle inte min tv klara detta (Panasonic TX-P50VT50Y)? Enligt Comhems Tivo-avdelning, så ska det gå att välja 1080p (Pass through) så att man kan se t.ex. Netflix 1080p sändningar. Enligt kundtjänsten så går det att ställa in detta på deras TIVO, så de kunde inte förstå varför det inte gick på min, och min TV fanns med i deras listor över Tv-apparater som ska "funka".
Som jag redan skrivet så är 25p en amerikansk standard som normalt tv-apparater tillverkade i Europa inte klarar. Men givetvis får man kolla upp det i sin egen tvs dokumentation. 1080p/25 är något som finns kvar från den amerikanska programvaran till Tivo och det är obegripligt hur ComHem kan lista det i den officiella tekniska specen utan några som helst referenser till vad det skulle kunna användas till.
Postad 11 February 2014 - 11:48
Unregisteredc431bc4a
-
Unregisteredc431bc4a
-
Användare
-
-
152 inlägg
Som jag redan skrivet så är 25p en amerikansk standard som normalt tv-apparater tillverkade i Europa inte klarar. Men givetvis får man kolla upp det i sin egen tvs dokumentation. 1080p/25 är något som finns kvar från den amerikanska programvaran till Tivo och det är obegripligt hur ComHem kan lista det i den officiella tekniska specen utan några som helst referenser till vad det skulle kunna användas till.
Tivo är väl ombearbetad av "Comhem" för den svenska marknaden?
Postad 11 February 2014 - 12:05
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Tivo är väl ombearbetad av "Comhem" för den svenska marknaden?
Gränssnittet, ja. Men underliggande teknik lär vara samma.
Postad 11 February 2014 - 13:24
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Gränssnittet, ja. Men underliggande teknik lär vara samma.
Bekräftat från Virgin Media (som ju är ursprunget till ComHems TiVo-box): "1080p25 is indeed a US standard, and that's a carry over from TiVo's development in the United States." http://community.vir...p/499905/page/4Europeiska tv-apparater har normalt bara stöd för 1080p/24 vilket innebär att de inte kan återge TiVos "1080p, 25fps, Pass-through only": http://community.vir...p/499905/page/2
Postad 11 February 2014 - 16:30
Unregisteredc431bc4a
-
Unregisteredc431bc4a
-
Användare
-
-
152 inlägg
Bekräftat från Virgin Media (som ju är ursprunget till ComHems TiVo-box): "1080p25 is indeed a US standard, and that's a carry over from TiVo's development in the United States." http://community.vir...p/499905/page/4 Europeiska tv-apparater har normalt bara stöd för 1080p/24 vilket innebär att de inte kan återge TiVos "1080p, 25fps, Pass-through only": http://community.vir...p/499905/page/2
Det var en gammal tråd men det kanske fortfarande gäller då?
Postad 11 February 2014 - 17:15
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Bör ändå vara den TiVo-box som ComHem har tagit avstamp i. Virgin Media TiVo hade först en Cisco-box men i slutet av 2011 bytte de till Samsung. Men enligt uppgift ska bägge boxarna fungera på samma sätt dvs med samma operativsystem (Linux) och samma chipset mm. Allt är ändå baserat på amerikanska TiVo.
Postad 12 February 2014 - 08:48
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Spelar det någon roll med tanke på att Canal Digital hade avtal med Tivo om att ta in boxen redan 2010? (Men sedan ångrade sig 2012.)
Postad 18 February 2014 - 12:00
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
TiVo ToGo appen för Android finns nu att ladda ner via Google Play.
Postad 18 February 2014 - 13:58
doo
-
doo
-
Användare
-
-
233 inlägg
TiVo ToGo appen för Android finns nu att ladda ner via Google Play.
Den funkar GRYMT !! TiVo ToGo appen för Android finns nu att ladda ner via Google Play.
Den funkar GRYMT !!
Postad 18 February 2014 - 17:08
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Den funkar GRYMT !!
Den funkar GRYMT !!
Härligt! Härligt!
Postad 20 February 2014 - 10:13
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
En fråga som jag inte orkar fråga Comhem om, jag har Medium 8 favoriter och tänkte se om jag kunde byta ut nån kanal men vad jag kan se på deras sajt så finns det bara tivo, är dom andra abonnemangen borta?
Kommer dom släcka ner den vanliga digin och bara köra tivo i framtiden?
Postad 20 February 2014 - 10:28
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
En fråga som jag inte orkar fråga Comhem om, jag har Medium 8 favoriter och tänkte se om jag kunde byta ut nån kanal men vad jag kan se på deras sajt så finns det bara tivo, är dom andra abonnemangen borta?
Det står ju uttryckligen att det är så det är och inte i framtiden utan sedan 2013-09-30: https://www.comhem.s...ch-priser-44324
Postad 20 February 2014 - 10:48
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Det står ju uttryckligen att det är så det är och inte i framtiden utan sedan 2013-09-30: https://www.comhem.s...ch-priser-44324
All nyförsäljning av abonnemang sker i form av de nya programpaketen kallade Max, Plus, Mellan och Bas. De finns med kortlös TiVo-box eller för den som inte vill ha TiVo, med programkort för tv-modul eller befintlig digitalbox. Fortfarande är det bara var femtonde digital-tv-abonnent som har TiVo - 38000 per 31 dec 2013. Den som har äldre digital-tv-abonnemang dvs XL, Large och Medium 8 Favoriter får behålla dessa (tills vidare) men inga nya kanaler kommer till. Exempel är Kanal 5 HD som bara finns i de nya programpaketen (eller mot extrakostnad för den som har äldre programpaket).
Postad 20 February 2014 - 10:52
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Jag har fortfarande kvar 8-favoriter, vilket väl mest beror på att jag inte tagit mig för att säga upp dem ännu då jag inte ens har nån antennsladd inkopplad numera  Hur som helst, under "Din TV" kan iaf jag ändra kanaler utan problem (testade det precis).
Postad 20 February 2014 - 11:10
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Jag har fortfarande kvar 8-favoriter, vilket väl mest beror på att jag inte tagit mig för att säga upp dem ännu då jag inte ens har nån antennsladd inkopplad numera Hur som helst, under "Din TV" kan iaf jag ändra kanaler utan problem (testade det precis).
Nu när jag ändå var inloggad passade jag på att säga upp samtliga kvarvarande kanaler/abonnemang/tjänster/you name it hos ComHem. Känslan sammanfattas rätt bra av en nu sverigeaktuell jänkare: http://www.youtube.c...YYiU&feature=kp
Postad 20 February 2014 - 11:38
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Det var om dom gamla digi-abonnemangen skulle per automatik avslutas och man blir tvungen att byta till tivo jag undrade om. All nyförsäljning av abonnemang sker i form av de nya programpaketen kallade Max, Plus, Mellan och Bas.
Ja det var det jag reagera på men det vore ju dumt av comhem att erbjuda gamla medium, large etc De finns med kortlös TiVo-box eller för den som inte vill ha TiVo, med programkort för tv-modul eller befintlig digitalbox. Fortfarande är det bara var femtonde digital-tv-abonnent som har TiVo - 38000 per 31 dec 2013. Den som har äldre digital-tv-abonnemang dvs XL, Large och Medium 8 Favoriter får behålla dessa (tills vidare) men inga nya kanaler kommer till. Exempel är Kanal 5 HD som bara finns i de nya programpaketen (eller mot extrakostnad för den som har äldre programpaket).
Kan man köra tivo-abonnemang med gammal hederlig Humax -1000c? Ja 5 och 3 HD är jag intresserad av men orkar inte byta och greja.
Postad 20 February 2014 - 11:39
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
Improwise ibland är livet gött
Postad 20 February 2014 - 11:47
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Det var om dom gamla digi-abonnemangen skulle per automatik avslutas och man blir tvungen att byta till tivo jag undrade om.
Gissningsvis så måste de finnas kvar så länge det finns kunder som har bundna abonnemang på de gamla paketen. Därefter skulle jag förmoda att dessa kunder blir erbjudna att uppgradera till Tivo.
Postad 20 February 2014 - 11:50
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Det var om dom gamla digi-abonnemangen skulle per automatik avslutas och man blir tvungen att byta till tivo jag undrade om. Ja det var det jag reagera på men det vore ju dumt av comhem att erbjuda gamla medium, large etc Kan man köra tivo-abonnemang med gammal hederlig Humax -1000c? Ja 5 och 3 HD är jag intresserad av men orkar inte byta och greja.
Du kan inte "köra tivo-abonnemang" med annan box än TiVo om du menar möjligheten till TiVo-specifika funktioner som TiVoToGo, Smartsök, Serieinspelning, TiVo-tips, Önskelista osv. Däremot kan du använda äldre digitalbox - även On demand-box - med programkort till de nya abonnemangen Max, Plus, Mellan och Bas. Man kan även använda syskonkort vid sidan av en TiVo-box och på så sätt få nytta av en befintlig digitalbox när man går över till TiVo.
Postad 20 February 2014 - 12:24
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
ComHems kundtjänst har hand om allt som har med abonnemang att göra. Varför tänkte du inte på det? Tel nr dit 90 222 alt. 0771-55 00 00 Allmänna Kundservicefrågor, abonnemangsfrågor och teknisk support Vardagar 8-21 Lördag och övriga helgdagar 9-18
Javisst. 59:- eller 29:- per kanal och månad, beroende på om de finns i ett "övre" paket eller inte.
Postad 20 February 2014 - 12:28
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Du kan inte "köra tivo-abonnemang" med annan box än TiVo om du menar möjligheten till TiVo-specifika funktioner som TiVoToGo, Smartsök, Serieinspelning, TiVo-tips, Önskelista osv. Däremot kan du använda äldre digitalbox - även On demand-box - med programkort till de nya abonnemangen Max, Plus, Mellan och Bas. Man kan även använda syskonkort vid sidan av en TiVo-box och på så sätt få nytta av en befintlig digitalbox när man går över till TiVo.
Det är bara tv-kanalerna jag är intresserad av inget annat tjafs. Om man vill ha 3, 4, och 5 i HD är det ett måste med tivo max eller kan man ta det billigaste och lägga till dom 3 kanalerna. Kanske borde fråga comhem men det brukar ta en vecka att få svar till skillnad mot här
Postad 20 February 2014 - 13:11
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag tog tag i saken och ringde comhem.
Jag behöll min 8 favoriter, bytte ut 5 SD till 4 HD och beställde extra 3 HD och 5 HD för 59:-st
4HD får jag vid månadsskiftet, 3 och 5 HD får jag redan imorgon.
366:- kommer det kosta jämförelsevis med Tivo Plus för 398:- med 5HD extra och sen tillkommer 99:- i uppkopplingsavgift samt avsaknad tv4 guld och animal planet HD som jag har idag.
Postad 22 February 2014 - 20:08
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Någon som vet om TiVoToGo fungerar på en jailbreakad Ipad ?
Verkar inte så men kanske någon annan fått det att fungera ?
Postad 23 February 2014 - 08:13
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
Någon som vet om TiVoToGo fungerar på en jailbreakad Ipad ? Verkar inte så men kanske någon annan fått det att fungera ?
Det verkar inte lira. Jag kan göra allt från min UTOM att titta på program. På dotterns mini, funkar det. Den är inte JB-ad. //Stefan ☕
Postad 23 February 2014 - 13:00
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Det verkar inte lira. Jag kan göra allt från min UTOM att titta på program. På dotterns mini, funkar det. Den är inte JB-ad.
//Stefan ☕
Ok jag misstänkte att det hade med jailbreakningen att göra. Tack för svaret.
Postad 27 February 2014 - 08:28
stecla
-
stecla
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej!
Jag har inte själv TiVo men följer "utvecklingen" för att när (om) det blir ett bra alternativ.
En sak som verkar var intressant är huruvida man kan koppla TiVo Desktop till TiVo comhem-enheten.
Förstår att Comhem har "tagit bort" MAK adressen på undersidan. Men enligt denna artikeln borde det gå att få ut informationen.
Är det någon som kan bekräfta detta?
http://dvr.about.com...-Access-Key.htm
Men just möjligheten att fungera som mediaportal är det jag saknar i denna produkt.
Postad 27 February 2014 - 09:03
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Hej! Jag har inte själv TiVo men följer "utvecklingen" för att när (om) det blir ett bra alternativ.
En sak som verkar var intressant är huruvida man kan koppla TiVo Desktop till TiVo comhem-enheten. Förstår att Comhem har "tagit bort" MAK adressen på undersidan. Men enligt denna artikeln borde det gå att få ut informationen. Är det någon som kan bekräfta detta? http://dvr.about.com...-Access-Key.htm Men just möjligheten att fungera som mediaportal är det jag saknar i denna produkt.
Du kan kolla här: http://www.cableforu...access-key.htmlFör att få TiVo Desktop att fungera behövs ett amerikanskt TiVo-konto (och förmodligen en amerikanskt TiVo-box). Jag har inte kompetens nog att veta om man kan lösa detta med VPN, proxy osv. Varken Virgin Media eller Com hem tycks ha stöd för TiVo Desktop. Förmodar att det har med rättigheter att göra. De har utvecklat TiVoToGo som en egen lösning.
Postad 05 March 2014 - 00:59
Neond13
-
Neond13
-
Användare
-
-
221 inlägg
"I dagsläget så är det inte möjligt att ändra kanalordningen i TiVo-boxen, jag tar dock ditt förslag vidare till våra utvecklare."
http://tele2tv.blogs...analerna-i.html
Herregud det är ju helt katastrofalt dåligt.. skall vi gå tillbaka till 90-talet igen när man inte kan lägga upp en egen kanallista med egna nummer och så vidare.. Jag hittade det är tidigare i tråden, och det känns som en dealbreaker för mig.. jag hittar inget annat sätt att ändra på min Tivo box favoritlista... katastrof. Med 100 kanaler blir det ju katastrof.
Redigerat av Neond13, 05 March 2014 - 01:02.
Postad 05 March 2014 - 08:19
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Herregud det är ju helt katastrofalt dåligt.. skall vi gå tillbaka till 90-talet igen när man inte kan lägga upp en egen kanallista med egna nummer och så vidare..
Jag hittade det är tidigare i tråden, och det känns som en dealbreaker för mig.. jag hittar inget annat sätt att ändra på min Tivo box favoritlista... katastrof. Med 100 kanaler blir det ju katastrof.
Ord som dealbreaker eller katastrof känns något överdrivna. Det är ju nästan som jorden går under om man inte får ha kanalerna i exakt rätt ordning. Hur som helst så håller jag med om att det är irriterande. Man vill ha det ungefär som på dreamboxen där det går att skapa kanallistor exakt som man vill ha dem, grupperade på genrer osv. Märkligt att man inte kommit dit ännu. Det som däremot känns riktigt bra är att de appar man släppt faktiskt varit riktigt bra. Både för IOS och Android har de fungerat grymt bra (förutom att man inte kan köra appen på en android-box, utan bara platta/smartphone), men även webgränssnittet är klasser bättre än jag väntat mig. Kort sagt, saker händer och det de nu gör är bra. Dock går det oerhört långsamt.
Postad 05 March 2014 - 09:14
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Ord som dealbreaker eller katastrof känns något överdrivna. Det är ju nästan som jorden går under om man inte får ha kanalerna i exakt rätt ordning.
Hur som helst så håller jag med om att det är irriterande. Man vill ha det ungefär som på dreamboxen där det går att skapa kanallistor exakt som man vill ha dem, grupperade på genrer osv. Märkligt att man inte kommit dit ännu.
Det som däremot känns riktigt bra är att de appar man släppt faktiskt varit riktigt bra. Både för IOS och Android har de fungerat grymt bra (förutom att man inte kan köra appen på en android-box, utan bara platta/smartphone), men även webgränssnittet är klasser bättre än jag väntat mig. Kort sagt, saker händer och det de nu gör är bra. Dock går det oerhört långsamt.
Senast jag hade glädje och nytta av att ha en egen ordning på mina kanaler var 1995.
Postad 05 March 2014 - 12:51
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Senast jag hade glädje och nytta av att ha en egen ordning på mina kanaler var 1995.
Jo, tänkte samma sak, men det kanske kan vara bra om man vill gruppera kanaler i typ filmkanaler, sportkanaler osv. Nu kanske jag inte är rätt person att uttala mig iom att jag inte har några kanaler längre
Postad 05 March 2014 - 13:20
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Jo, tänkte samma sak, men det kanske kan vara bra om man vill gruppera kanaler i typ filmkanaler, sportkanaler osv. Nu kanske jag inte är rätt person att uttala mig iom att jag inte har några kanaler längre 
Fast de är väl redan grupperade hyfsat i kanalnummerordningen? SVTHD1 och 2 bytte ju plats också till 21 och 22 eller vad det nu var.
Postad 05 March 2014 - 13:58
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Fast de är väl redan grupperade hyfsat i kanalnummerordningen? SVTHD1 och 2 bytte ju plats också till 21 och 22 eller vad det nu var.
Saken är den att jag ser mest bara hockey på tv. Att då komma ihåg att CMore sport HD ligger på 75, CMore hockey på 113 (eller vad det nu är) samt de andra fyra kanalerna som ligger på över 200 är banne mig mer än jag kommer ihåg. Man blir allt äldre. Handlar det däremot om någonting att se om man spontant vill hitta något aktuellt, spelar det ingen som helst roll då man lika gärna kan gå igenom tablån.
Postad 05 March 2014 - 14:49
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
nu har även jag hoppat på TiVo tåget :-( min gamla Motorola Box har snart gjort sitt, måste dra ur strömmen titt som tätt för det går inte att välja kanaler eller att det typ tar 2 min att byta kanal
Postad 05 March 2014 - 14:53
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Det har jag ingen aning om, men det beror väl på hur man själv vill gruppera det, per operatör, per kanalkategori osv. nu har även jag hoppat på TiVo tåget :-( min gamla Motorola Box har snart gjort sitt, måste dra ur strömmen titt som tätt för det går inte att välja kanaler eller att det typ tar 2 min att byta kanal
Grattis...eller vad man nu ska säga
Postad 05 March 2014 - 14:59
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Det har jag ingen aning om, men det beror väl på hur man själv vill gruppera det, per operatör, per kanalkategori osv.
Bokstavsordning?
Postad 05 March 2014 - 15:02
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Bokstavsordning?
Var det någon fråga du väntar dig att jag skulle svara på?
Postad 05 March 2014 - 15:54
Neond13
-
Neond13
-
Användare
-
-
221 inlägg
Jag har lagt kanalerna i ämnesordning sedan 90-talet nästan, allmänna kanaler, ("network" kanaler.. svt, tv4 femman osv..) , nöje, filmkanaler, natur/vetenskap/fakta, Sportkanaler, Nyheter.. etc..
Och det kommer jag inte sluta .. (hatar Comhems kanallista), skulle bli otroligt förvirrande och jag skulle aldrig hitta något oväntat att se på.. totalt bortkastat att ha så många kanaler i så fall. (100)
Då kommer jag hellre välja en annan box eller en annan leverantör som kan erbjuda det. Det är ju absolut grundkurs för leverantörer.
Redigerat av Neond13, 05 March 2014 - 16:13.
Postad 05 March 2014 - 16:06
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
...skulle bli otroligt förvirrande och jag skulle aldrig hitta något oväntat att se på.. totalt bortkastat att ha så många kanaler i så fall...
Jag förstår inte det där. Så om inte kanalerna i rätt ordning så kommer du inte att kunna se vad som visas? Jag kan förstå irritationen att inte kunna ha en lista som man vill ha den, men ditt argument är minst sagt svårförståeligt för mig.
Postad 05 March 2014 - 16:13
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Jag förstår inte det där. Så om inte kanalerna i rätt ordning så kommer du inte att kunna se vad som visas? Jag kan förstå irritationen att inte kunna ha en lista som man vill ha den, men ditt argument är minst sagt svårförståeligt för mig.
Jag tror det där är en vanegrej bara. Det som är lite motsägelsefullt är att det GÅR att sortera kanalerna i bokstavsordning, men inte hur man vill. Det är rätt svagt att det inte går. Jag skulle inte göra det ändå förvisso, för jag struntar i det, men för de som vill borde det kunna vara möjligt åtminstone.
Postad 05 March 2014 - 16:16
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Jag har lagt kanalerna i ämnesordning sedan 90-talet nästan, allmänna kanaler, ("network" kanaler.. svt, tv4 femman osv..) , nöje, filmkanaler, natur/vetenskap/fakta, Sportkanaler, Nyheter.. etc.. Och det kommer jag inte sluta .. (hatar Comhems kanallista), skulle bli otroligt förvirrande och jag skulle aldrig hitta något oväntat att se på.. totalt bortkastat att ha så många kanaler i så fall. (100)
Då kommer jag hellre välja en annan box eller en annan leverantör som kan erbjuda det. Det är ju absolut grundkurs för leverantörer.
Här borde jag kanske skjuta in min vanliga utläggning om att inte ha kanaler men tror ni kan det utantill vid det här laget  Däremot kan jag väl konstatera att som väntat så har det börjats syna en hel del sprickor i Tivo-fasade numera med klar doft av 90-talet. Oavsett vad man tycker om kanallistor och hur man vill gruppera dem så känns det som en självklarthet att möjligheterna ska finnas.
Postad 05 March 2014 - 16:16
Neond13
-
Neond13
-
Användare
-
-
221 inlägg
Struktur.. vet du vad det är i livet.. det är det som gör det möjligt att upptäcka sådant som ligger nära det man vill se och upptäcka saker runt om som är oväntat.. oordning är otrolig dålig förutsättning för att upptäcka saker.
Postad 05 March 2014 - 17:29
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Det har jag ingen aning om, men det beror väl på hur man själv vill gruppera det, per operatör, per kanalkategori osv.
Grattis...eller vad man nu ska säga 
eller hur .. vet inte vad man ska ha det till? det är ju bara repriser på repriser eller top modell på alla kanaler så jag vet inte vad man ska ha den till eller vilken nytta den gör :-)
Postad 05 March 2014 - 19:13
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
eller hur .. vet inte vad man ska ha det till? det är ju bara repriser på repriser eller top modell på alla kanaler så jag vet inte vad man ska ha den till eller vilken nytta den gör :-)
Som jag förstått det så vet Tivo:n bättre än du vad du vill se så det löser sig nog
Postad 05 March 2014 - 20:39
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Vet inte om jag är ensam om det men jag tycker Tivo är kanon.
Jag gillar speciellt sökfunktionen. Allt som hittas med mina sökord spelas in.
TiVoToGo är också riktigt bra. Jag saknar dock Viasat-kanalerna i TiVoToGo.
Skulle vara grymt att tex kunna se Formel 1 vart jag än är.
Man kan ju hoppas att det kommer till slut.
Postad 05 March 2014 - 22:16
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Vet inte om jag är ensam om det men jag tycker Tivo är kanon. Jag gillar speciellt sökfunktionen. Allt som hittas med mina sökord spelas in. TiVoToGo är också riktigt bra. Jag saknar dock Viasat-kanalerna i TiVoToGo. Skulle vara grymt att tex kunna se Formel 1 vart jag än är. Man kan ju hoppas att det kommer till slut.
Det är verkligen synd att Viaplay inte ingår när man abonnerar på Viasat-paket hos ComHem. Viaplay ingår hos bl a Sappa, Telia och Tele2 men alltså inte hos ComHem. Priset på tillvalspaketen hos ComHem är dock samma som hos de andra där Viaplay (och ytterligare HD-kanaler) ingår.
Postad 06 March 2014 - 11:46
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Vet inte om jag är ensam om det men jag tycker Tivo är kanon. Jag gillar speciellt sökfunktionen. Allt som hittas med mina sökord spelas in. TiVoToGo är också riktigt bra. Jag saknar dock Viasat-kanalerna i TiVoToGo. Skulle vara grymt att tex kunna se Formel 1 vart jag än är. Man kan ju hoppas att det kommer till slut.
Jag tycker också att TiVo är kanon. Väsentligt bättre än alla andra mottagare jag haft. Vill man hitta fel så kan man givetvis göra det, men för mig är det kanon.
Postad 06 March 2014 - 12:21
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Vi är löjligt nöjda vi med. Vi båda premierar enkelheten, slippa hålla på med appar och koppla datorn till tv:n m.m. NAS-kommer vi åt från TV:n så det löser sig det med, men TiVo är det bästa Com Hem lanserat i TV-väg. Tveklöst.
Postad 06 March 2014 - 12:31
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Vi är löjligt nöjda vi med. Vi båda premierar enkelheten, slippa hålla på med appar och koppla datorn till tv:n m.m. NAS-kommer vi åt från TV:n så det löser sig det med, men TiVo är det bästa Com Hem lanserat i TV-väg. Tveklöst.
Då måste det va fel på min box, när man bläddrar lite halvsnabbt stannar den absolut inte där den borde, låser sig ibland, synkningen i ljudet är larvigt dålig på en del kanaler, program.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|