Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3898 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 November 2012 - 19:34

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Kör via atv3 och är väldigt nöjd. Inte klyddat en enda gång.

Postad 21 November 2012 - 19:51

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

HD strular friskt på min Apple TV. Halvtaskig SD kvalitet brukar det vara. Om jag kör ett nätverkstest och sedan startar om den så fungerar HD i några minuter, sen fryser bilden och när den går igång igen så är det urusel kvalitet. Kör även på PS3 och där fungerar det perfekt. Känns som min ATV inte riktigt förstår vilken hastighet den har på nätverket. BBB 100mbit.
Nån som har samma problem?

Jag har nästan samma problem, dålig bandbredd endast mot netflix sen drygt en vecka tillbaka vilket gjort att jag inte tittat på netflix alls :(
Suttit länge i support med både netflix och BBB som nu grävt sig ner lite mer i problemet då det verkar vara något skumt med min uppkoppling. Mitt konto på netflix funkar fint med HD från andra isp´er med sämre uppkoppling. Jag maxar på 1,5Mbit mot netflix när jag streamar hemmifrån. Skillnaden mot dig är att för mig hjälper inte omstarter och det är samma på alla filmer / serier jag testar.

Postad 21 November 2012 - 20:35

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Det fungerar utmärkt med min LG. Apple TV ->hdmi ->LG Tv -> Optisk -> Sony receiver. Dolby digital hela vägen.

Apple TV 2 eller 3? 3'an med sin A6-processor streamar HD bättre då den klarar av 1080p. Kör du trådlöst så ligger nog kanske problemet där. Jag har haft BBB och trots 100 mbit fiber så gav deras trådlösa router bara 20 mbit och strulade hela tiden.

Har en atv2. Borde ändå vara 720p och det är det garanterat inte. Och som sagt. Streamar HD trådlöst till ps3 och pc utan problem.

Postad 22 November 2012 - 07:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Har en atv2. Borde ändå vara 720p och det är det garanterat inte. Och som sagt. Streamar HD trådlöst till ps3 och pc utan problem.

Ditt problem har garanterat med BBB att göra. När jag hade iptv från dem så strulade det ständigt. Hade att göra med hur de automatiskt satte upp routingen i deras medskickade router. Fick ständigt göra reset på den.

Postad 22 November 2012 - 08:41

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Ditt problem har garanterat med BBB att göra. När jag hade iptv från dem så strulade det ständigt. Hade att göra med hur de automatiskt satte upp routingen i deras medskickade router. Fick ständigt göra reset på den.

Har inga problem med varken ATV2 eller ATV3 och har BBB, men slutade använda deras medskickade router för länge sedan eftersom det ofta var strul med den. Använder numera en Apple Extreme, vilket fungerat helt felfritt från dag ett. Apples grejer brukar ju tycka om varandra.

Postad 22 November 2012 - 09:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Har inga problem med varken ATV2 eller ATV3 och har BBB, men slutade använda deras medskickade router för länge sedan eftersom det ofta var strul med den. Använder numera en Apple Extreme, vilket fungerat helt felfritt från dag ett. Apples grejer brukar ju tycka om varandra.

Ja, precis. BBBs medskick är skräp. Tex klarade deras trådlösa router bara 20 Mbit/s trots att den var kopplad till en fiber med 100 Mbit/s. :wacko:
(Nu kör jag Perspektiv 100 Mb-fiber, som är en lokal leverantör för Lund med omnejd. Funkar klockrent.)

Postad 22 November 2012 - 09:19

jummen
  • jummen
  • Lärjunge

• 361 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med sökfunktionen i Netflix när man kör med Apple Tv? Står bara "Ansluter till Netflix", sen händer inget.. Kan kolla på filmer och allt annars.

Postad 22 November 2012 - 09:35

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....lmer-pa-netflix

Postad 22 November 2012 - 09:57

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Nån som testat MediaHint hacket & hur funkar det i så fall?

Postad 22 November 2012 - 10:07

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

ja
testa själv så får du se hur det funkar på din dator

hos mig var det perfekt

Postad 22 November 2012 - 11:02

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har problem med sökfunktionen i Netflix när man kör med Apple Tv? Står bara "Ansluter till Netflix", sen händer inget.. Kan kolla på filmer och allt annars.

Har inte problem med det, men det har hänt att den varit lite trög ett par gånger när det kommer till att strömma musik från datorn. Då har det funkat att dra ur sladden och sätta i den igen. Att bara starta om via menyn dög inte. Kanske skulle det hjälpa i det här fallet också...

Postad 22 November 2012 - 11:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

ja
testa själv så får du se hur det funkar på din dator

hos mig var det perfekt

Men synd om det bara finns till webläsare och inte till tex ATV.

Postad 22 November 2012 - 11:29

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

hur stor är risken att Netflix ser detta som ett brott mot avtalet och att man därmed risker att bli utslängd från tjänsten?
I sig kan man tycka att Netflix system borde vara säkrare än såhär, att ett svenskt konto är ett svenskt konto och inget annat.

Postad 22 November 2012 - 11:45

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

hur stor är risken att Netflix ser detta som ett brott mot avtalet och att man därmed risker att bli utslängd från tjänsten?
I sig kan man tycka att Netflix system borde vara säkrare än såhär, att ett svenskt konto är ett svenskt konto och inget annat.

Förmodligen bryr sig inte Netflix särskilt mycket så länge inte produktionsbolagen som de har avtal med gör en grej av det. De förstår nog att de bara gynnas av det, att fler väljer att skaffa konton. Att utbuden ser olika ut i olika regioner är inte något som de vill eller som ligger i deras intresse. Huvudsaken för dem är nog att man betalar sin månadsavgift.

Postad 22 November 2012 - 11:56

jummen
  • jummen
  • Lärjunge

• 361 inlägg
  • 0

Har inte problem med det, men det har hänt att den varit lite trög ett par gånger när det kommer till att strömma musik från datorn. Då har det funkat att dra ur sladden och sätta i den igen. Att bara starta om via menyn dög inte. Kanske skulle det hjälpa i det här fallet också...

Det funkade tyvärr inte.. Hel skumt då allt annat funkar klockrent..

Postad 22 November 2012 - 13:24

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Varför använder ni inte Netflix support och rapporterar och frågar om felen där ?

Hos mig fungerar Sökfunktionen på Apple Tv helt perfekt

Redigerat av MalcomX, 22 November 2012 - 13:26.

Postad 22 November 2012 - 13:28

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Testade Sök på min ATV3 förut och det fungerade också utan problem.

/Fredrik

Postad 22 November 2012 - 13:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Varför använder ni inte Netflix support och rapporterar och frågar om felen där ?

Hos mig fungerar Sökfunktionen på Apple Tv helt perfekt

Hos mig med. Men det kan ha med programvaruversion på ATV att göra. Jag kör ATV3 med senaster FW.
Undrar förresten också varför inte fler använder sig av deras utmärkta support.

För de som är intresserade av tekniken bakom Netflix:
http://techblog.netflix.com/

Postad 22 November 2012 - 14:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Det funkade tyvärr inte.. Hel skumt då allt annat funkar klockrent..

Ja, det verkar skumt, men annars har Apple bekräftat att det kan vara DNS-problem med ATV:
http://support.apple.com/kb/TS3623

Postad 22 November 2012 - 15:05

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Jag har läst att man kan chatta med netflix men hittar inte vart man kan göra det. Någon som vet?

Postad 22 November 2012 - 15:14

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Var det inte under "Ditt konto"?
Nehe, det var bredvid under Hjälp

Redigerat av Benkke, 22 November 2012 - 15:16.

Postad 22 November 2012 - 15:32

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Var det inte under "Ditt konto"?
Nehe, det var bredvid under Hjälp

Tack för det, kollade hur det såg ut med boxee box appen och fick följande svar :

Okay, I don't have an exact date Netflix will be available on the boxee box, but because we only just launched in Sweden we're rapidly trying to expand the amount of devices we offer Netflix on, and the Boxee box is requested fairly often. If you would like, I can take your feedback and leave a note for Netflix saying that you would like it to come to the Boxee Box as well.

You
Yes please do that, i read somewhere that dlink or boxee said that there will not be a netflix app on their platform.
Netflix Donald
Currently there won't be, but we are trying to reach out for other devices to support.

Postad 22 November 2012 - 19:36

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Ni som kör på PS3: finns det något sätt att komma in bakom fronten till ett mera strukturerat navigationssätt? Jag har hittat sökfunktionen, men det måste väl gå att t ex lista per genre?

Att hålla på och hoppa runt i de fåtaliga raderna med posters ger ju ingen överblick alls.

Plus att det man ser där knappast kan vara hela utbudet. Eller?

Postad 22 November 2012 - 21:47

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Ni som kör på PS3: finns det något sätt att komma in bakom fronten till ett mera strukturerat navigationssätt? Jag har hittat sökfunktionen, men det måste väl gå att t ex lista per genre?

Att hålla på och hoppa runt i de fåtaliga raderna med posters ger ju ingen överblick alls.

Plus att det man ser där knappast kan vara hela utbudet. Eller?

Nej, vill man browsa på riktigt måste man använda datorn.

Redigerat av Christopher_A, 22 November 2012 - 21:47.

Postad 22 November 2012 - 22:30

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Finns det någon som har nån bra lösning för att få netflix till boxee box. Nu kör jag unblocks VPN tjänst så jag kan ladda ner appen och se det amerikanska utbudet.

Dock är det en gratisperiod på 7-dagar och jag är en snål jävel som inte vill betala dels för netflix samt en VPN lösning. För att komma åt det amerikanska utbudet på min pc använder jag en gratis plugin till chrome som funkar galant. Tänkte om det finns nått liknande till boxee?

Har även testat AirPlay och det verkar inte heller funka då det bara kommer ljud. Så finns det nån smart jävel där ute som är kreativ och har hittat nån bra lösning eller är det bara att pröjsa för VPN och se glad ut?

Edit är väl igentligen ingen VPN som dom har utan får en dns av dem som jag skriver in. Finns det några liknande tjänster som är gratis?

Tacksam för svar!

Postad 22 November 2012 - 23:17

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Men varför just bara atv och inte ps3 eller pc? Sen skickar jag bara nätverket genom deras router med kabel till en airport extreme. Ligger på mellan 50-90 mbit/s vid tptest.

Postad 23 November 2012 - 08:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Men varför just bara atv och inte ps3 eller pc? Sen skickar jag bara nätverket genom deras router med kabel till en airport extreme. Ligger på mellan 50-90 mbit/s vid tptest.

Det är ett bekräftat problem att Apple TV hos vissa operatörer har dns-problem gentemot Netflix. Eller egentligen mot AWS (molnet som är källan för streamingen). Lösningen är då att använda Google public dns. tex 008.008.008.008. Ställ detta hårt i Apple TV istället för att använda dhcp.

Postad 23 November 2012 - 09:40

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Det verkar som om vissa filmer/program kommer och går från dag till dag.

Igår kväll tittade jag på "Mission Impossible: Ghost Protocol" i det amerikanska utbudet men fick avbryta mitt i. Idag när jag nu ska fortsätta finns filmen plötsligt inte där längre. Den finns inte i "senast tittade" och det går inte att hitta den i sökningen heller.

Och jag är fortfarande i den amerikanska sektionen så det är inte det...

Någon annan som sett detta fenomen?

Postad 23 November 2012 - 10:57

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Nu har man haft Netflix ett tag men jag ser aldrig att det läggs till filmer. Har dom något schema för sådant?

Postad 23 November 2012 - 11:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Nu har man haft Netflix ett tag men jag ser aldrig att det läggs till filmer. Har dom något schema för sådant?

När man har haft det i 1 månad så kan man se "Nyligen tillagt" enligt vad de skrev på twitter.

Postad 23 November 2012 - 12:19

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

När man har haft det i 1 månad så kan man se "Nyligen tillagt" enligt vad de skrev på twitter.

Det stämmer, men det finns inget schema. Vi får reda på att något ska dyka upp först när det dyker upp. Tycker att det borde finnas någon form av bevakningssystem som gjorde att man fick en notifikation när det dykt upp en ny säsong av en serie man följer. Men "nyligen tillagt" funkar bra i alla fall.

Postad 23 November 2012 - 12:23

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Det verkar som om vissa filmer/program kommer och går från dag till dag.

Igår kväll tittade jag på "Mission Impossible: Ghost Protocol" i det amerikanska utbudet men fick avbryta mitt i. Idag när jag nu ska fortsätta finns filmen plötsligt inte där längre. Den finns inte i "senast tittade" och det går inte att hitta den i sökningen heller.

Och jag är fortfarande i den amerikanska sektionen så det är inte det...

Någon annan som sett detta fenomen?

Eventuellt har de fått plocka bort den på grund av att visningsrätten plötsligt gått ut. De ska egentligen förvarna om det, men av olika skäl (som jag inte känner till) görs inte alltid det. Samma sak hände med serien Falling Skies på svenska Netflix, som jag som väl är inte hade hunnit börja titta på.

Postad 23 November 2012 - 13:27

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Probelemt som jag upplevt det är att även "senast tillagt" baseras på gissningar vad du "vill se" beroende på betyg och historik. Det enda sättet jag fått koll på vad som faktiskt släpps är med hjälp av www.instantwatcher.com (för det amerikanska utbudet).

Min senast upplagt har nog inte ändrat sig på 4 månader då grabben tittar på samma barnprogram så ofta.

Postad 23 November 2012 - 15:32

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Probelemt som jag upplevt det är att även "senast tillagt" baseras på gissningar vad du "vill se" beroende på betyg och historik. Det enda sättet jag fått koll på vad som faktiskt släpps är med hjälp av www.instantwatcher.com (för det amerikanska utbudet).

Min senast upplagt har nog inte ändrat sig på 4 månader då grabben tittar på samma barnprogram så ofta.

Givetvis vill man kunna ha koll på allt nytt som tillkommer, men lite bra system ändå. Har jag till exempel tittat på en serie så dyker den upp i nyligen tillagt när en ny säsong tillkommer, och nytt material inom genrer som jag intresserar mig mycket för dyker också upp där. Så ju mer man använder Netflix (själv, inte ens barn) desto mindre intressant blir det kanske att man inte ser allt. Men det borde finnas en komplett lista också.

Postad 23 November 2012 - 18:35

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Håller fullständigt med - jag gillar netflix system med rekommendationer, har sett en del filmer jag aldrig hittat annars. Samtidigt skulle jag vilja på ett enkelt sätt verkligen få upp det var senast tillagt, inte det som är senast tillagt som netflix tror jag vill se.

Postad 23 November 2012 - 18:47

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Håller fullständigt med - jag gillar netflix system med rekommendationer, har sett en del filmer jag aldrig hittat annars. Samtidigt skulle jag vilja på ett enkelt sätt verkligen få upp det var senast tillagt, inte det som är senast tillagt som netflix tror jag vill se.

http://movies.netfli...RecentAdditions

Postad 23 November 2012 - 18:56

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Den ger mig en lista antingen baserat på vad den tror jag vill se, rating, åldersgräns, releaseår eller bokstavsordning. Den ger ingen sorteringsmöjlighet att få senast släppta på netflix.

Postad 23 November 2012 - 19:15

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Den ger mig en lista antingen baserat på vad den tror jag vill se, rating, åldersgräns, releaseår eller bokstavsordning. Den ger ingen sorteringsmöjlighet att få senast släppta på netflix.

vad baserar du det på? Låt säga, vad har du för första film på "nya premiärer"?

Postad 23 November 2012 - 19:25

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
"The adventures of Chuck and friends" - tecknad serie om den lilla lastbilen chuck.

Postad 23 November 2012 - 19:39

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

vad baserar du det på? Låt säga, vad har du för första film på "nya premiärer"?

"The adventures of Chuck and friends" - tecknad serie om den lilla lastbilen chuck.

Jag har Final Destination 5.

Postad 23 November 2012 - 19:48

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
jag ser: Kill List

ok, jag ger mig .. netflix bygger verkligen på "DIN" profil, vad du ser på! bra eller dåligt vet jag inte men man kan ju ha barn och kör några sånna filmer/serier och det kan ju fucka upp allt.

Antar att vi ser Svenska nu? använder inte unblock-us eller nått add-on

Redigerat av fristil, 23 November 2012 - 19:49.

Postad 23 November 2012 - 20:48

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Jag har via lite inside connections fått reda på vad som skall komma i december. Jag vet inte hur mycket jag får säga men en mycket omtyckt tv-serie från tidigt 90-tal dyker upp i slutet av december. :)

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 23 November 2012 - 20:49.

Postad 23 November 2012 - 20:57

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Jag har via lite inside connections fått reda på vad som skall komma i december. Jag vet inte hur mycket jag får säga men en mycket omtyckt tv-serie från tidigt 90-tal dyker upp i slutet av december. :)

Å fan!

/Fredrik

Postad 23 November 2012 - 20:59

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 1
Om det är x-files är jag nöjd

Postad 23 November 2012 - 21:15

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Beverly Hills 90210, blossom, mr bean, fresh prince?

Redigerat av fristil, 23 November 2012 - 21:16.

Postad 23 November 2012 - 21:44

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Vilken spännande person du måste vara ;)

Postad 23 November 2012 - 22:02

Johnny Utah
  • Johnny Utah
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Kan man inte säga b när man har sagt a ska man inte säga något alls... <_<

Postad 23 November 2012 - 22:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Om det är x-files är jag nöjd

Håller med dig, hade varit super!

Postad 23 November 2012 - 22:16

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Twin Peaks!

Postad 24 November 2012 - 02:05

Johnny Utah
  • Johnny Utah
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Som jag skrev, jag vet inte exakt hur mycket Netflix vill att jag avslöjar men en av de serier som nämnts ovan är korrekt. Jag skall snacka lite mer med min pr-kollega och se vad jag kan ge för info till er.

Det behöver du inte göra eftersom du redan har försagt dig... tror jag!?

Twin Peaks, Beverly Hills 90210, Blossom, Mr Bean och Fresh Prince kom alla 1990. Bara The X-Files kom "tidigt 90-tal", närmare bestämt 1993. För du kan väl inte mena att 1990 är tidigt 90-tal?

I want to believe.

The X-Files är ju världens absolut bästa serie så tar Netflix in den går man i min bok från en stark 8/10 till 100/10.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.