Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 januari 2013 - 11:05

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Vad gäller HBO, så kan jag se alla dessa serier genom VPN och på olika kanaler via datorn och det är
via datorn som de flesta kommer åt HBO idag. Sedan finns det andra sätt, för den som vill det.
Som sagt, betalar inte för en så amatörmässig tjänst

Inte att förglömma är att de flesta av de mest populära HBO-serierna går gratis i HD på SVT också. Visserligen upp till ett år efter USA eftersom CMore har förtur. Men under tiden har jag tillräckligt med andra serier att se ifatt och jag har inget behov av att se serier samtidigt som USA-premiär. Favoriter som tex Game of Thrones hyr eller köper jag dessutom på Blu Ray. Inte håken ser jag dem på HBO streaming i sunkig kvalitet. ;)

Postad 25 januari 2013 - 11:24

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Fick detta mail av HBO idag:

Förlängning av din exklusiva prövoperiod
Vi förlänger din möjlighet att prova vår tjänst utan ytterligare åtaganden och utan kostnad till och med den 28:e februari 2013. Innan det datumet kommer du att ha möjlighet att välja mellan ett årligt abonnemang eller ett månadsvis abonnemang för 129 SEK/ månad med en månads uppsägningstid.

Under den senaste veckan har vi haft premiärer för ett antal nya serier på vår service, endast timmar efter USA premiären, alla med lokala undertexter. Kolla in den nya säsongen av Girls och Enlightened, och missa inte den nya actionfyllda serien Banshee från Alan Ball. Om två veckor är det premiär för den första säsongen av den europeiska versionen av Borgia, och den 4:e mars kommer den påkostade, äventyrliga serien Vikings, regisserad av Johan Renck och med Gustaf Skarsgård i en av huvudrollerna. Den 1:a april är det dags för säsong 3 av den mycket efterlängtade serien Game of Thrones, och har du missat första eller andra säsongen eller vill se dem igen, ger vi dig möjlighet att komma i kapp. Vi kommer också att lägga till fler serier i biblioteket, både från HBO och andra distributörer, och vi kommer även att lägga till fler filmer.

I februari kommer vi att introducera AirPlay funktionaliteten. Vi kommer också att utöka HD kvaliteten på fler enheter. Det kommer senare att följas av appar till Xbox och andra enheter.

Vi kommer att fortsätta lägga till innehåll, utveckla funktionalitet och appar för att kunna erbjuda dig den bästa premiumtjänsten som finns.

Låt underhållningen börja!

Postad 25 januari 2013 - 11:31

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Jag tycker HBO's senaste giv verkar rimligt, visst 79kr obundet hade varit bättre men inte avgörande, man får intrycket att dom börjar anpassa sig efter media och kundstormen vilket ju bådar gott.

Postad 25 januari 2013 - 11:36

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag tycker HBO's senaste giv verkar rimligt, visst 79kr obundet hade varit bättre men inte avgörande, man får intrycket att dom börjar anpassa sig efter media och kundstormen vilket ju bådar gott.

Förmodligen har tillströmningen även varit långt under förväntan, viket tvingar dem att tänka om. Skulle vara intressant att få se hur siffrorna ser ut, men det är väl superhemligt.

Postad 25 januari 2013 - 11:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Men endast något anpassat. Att erbjuda en tjänst som har en månads uppsägningstid för 129 kr/mån mot Netflix 79 kr/mån verkar vara ett konstigt sätt att bemöta konkurrensen. Men de vidhåller väl att de har ett så överlägset utbud med program att vi gärna betalar detta. Att sedan Netflix har många gånger fler serier och filmer räknas visst inte eftersom de "inte har HBO". Men de har Warner och Disney och där har vi bara sett början på vad de kommer att lägga upp. Netflix US får tex premiär-rätt på Disney 2015 (inklusive Star Wars och Marvel) och då kan ju HBO gå och gömma sig. Man kan ju hoppas att de fenomenala US-dealen som Netflix gör kommer att märkas i Norden också.
Netflix Norden har förresten redan Showtime, som gör lika bra serier som HBO (tex Borgias och Tudors som redan finns där).

Redigerat av agpath, 25 januari 2013 - 11:47.

Postad 25 januari 2013 - 11:57

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
grejen med HBO är väl att det är lite premium med tillgång direkt efter eller samtidigt som sändning, jämfört med netflix som har lite äldre material
fast 50 kr dyrare per månad är ganska mycket iaf

men jag kommer inte skaffa HBO förräns de finns på ps3 eller appletv

Postad 25 januari 2013 - 12:22

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Netflix US får tex premiär-rätt på Disney 2015 (inklusive Star Wars och Marvel) och då kan ju HBO gå och gömma sig. Man kan ju hoppas att de fenomenala US-dealen som Netflix gör kommer att märkas i Norden också.
Netflix Norden har förresten redan Showtime, som gör lika bra serier som HBO (tex Borgias och Tudors som redan finns där).

Ska man vänta på Star Wars och Marvel att komma på streaming-tjänsterna så får man nog vänta. För filmer är det fortfarande Bio - > BluRay/DVD/PayPerview - > Netflix.

Jämför man tv-utbudet och hur snabbt nya saker kommer så anser iaf jag att Netflix (svensk version) inte har en chans jämfört med HBO Nordic. Följer jag en serie så vill jag se avsnittet så fort som möjligt, inte vänta något eller några år på att säsongen ska dyka upp.

HBO har iaf fått mig att lägga ut 79kr/månad för att se deras serier (inom 24 timmar med svensk text).

Skulle vara kul och se någon sammanställning på vilka serier och säsonger som finns på de olika tjänsterna.

Postad 25 januari 2013 - 12:36

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Jag hoppas verkligen att "Vi kommer också att utöka HD kvaliteten på fler enheter." inkluderar Windows 7.
Hade det inte varit för avsaknaden av HD samt alldeles för mycket störningar ("pixelation" och mikrofrysningar) skulle jag lätt betala 129 spänn.
Jag har tittat på Banshee dagen efter USA och svenska texten har varit felfri.

Jämfört med HBO är Netflix utbud riktigt mossigt men 210SEK för båda är en helt ok lösning för mig i framtiden.

Postad 25 januari 2013 - 13:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jämfört med HBO är Netflix utbud riktigt mossigt men 210SEK för båda är en helt ok lösning för mig i framtiden.

HBO har bara HBO. Netflix har alla andra.
När det gäller antalet serier så är Netflix överlägset. Att det är gammalt stämmer inte riktigt heller. Netflix lägger ut hela säsonger när de har visats färdigt på reguljär TV. Avtalen är dock olika med olika bolag. Det finns dock ett flertal säsonger av olika serier från 2012. Men jag vill ändå belysa att vi ser på saken på olika sätt. Vissa vill se direkt som ett nytt avsnitt har gått på TV och sedan vänta en vecka på nästa medan andra (som jag) hellre plöjer en hel säsong av en serie på raken och slippa vänta mellan avsnitten.

Postad 25 januari 2013 - 13:39

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Jämfört med HBO är Netflix utbud riktigt mossigt

Det beror på hur man ser det

Vilka serier är det du tycker är värda pengarna och som kommer med nya avsnitt ?

Postad 25 januari 2013 - 13:41

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Får det inte att funka bra på min HTPC som kör Windows 8 (som jag nämnt tidigare i tråden) och på hemsidan skriver HBO: "Vänligen notera att vår kompabilitet med Windows 8 för tillfället är under utveckling och att du under denna period kan uppleva vissa komplikationer när du använder tjänsten med Windows 8."
Nog för att Windows 8 är ganska nytt, men hur kan man släppa en streamingtjänst som inte fungerar med senaste versionen av Windows? Hade man inte fått erbjudande och ytterligare en månad gratis hade jag sagt upp tjänsten då den i dagsläget är oanvändbar för mig, väntar en månad till, har de inte fått till det då så säger jag upp.

Postad 25 januari 2013 - 14:06

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Det beror på hur man ser det

Vilka serier är det du tycker är värda pengarna och som kommer med nya avsnitt ?

Game of thrones, Banshee, Treme, Boardwalk Empire, Hung, The Newsroom och den nya BoB är väl det som är mest intressant.
Sen kan man väl alltid kolla på True Blood även om den serien kan missas utan problem.

Postad 25 januari 2013 - 14:29

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
En extra månad gratis, löften om AirPlay samt HD i februari och ett nytt 129:- abonnemang utan bindning. Det börjar se lite ljusare ut för HBO, åtminstone om dessa löften uppfylls.

Postad 25 januari 2013 - 14:35

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Får det inte att funka bra på min HTPC som kör Windows 8 (som jag nämnt tidigare i tråden) och på hemsidan skriver HBO: "Vänligen notera att vår kompabilitet med Windows 8 för tillfället är under utveckling och att du under denna period kan uppleva vissa komplikationer när du använder tjänsten med Windows 8."
Nog för att Windows 8 är ganska nytt, men hur kan man släppa en streamingtjänst som inte fungerar med senaste versionen av Windows? Hade man inte fått erbjudande och ytterligare en månad gratis hade jag sagt upp tjänsten då den i dagsläget är oanvändbar för mig, väntar en månad till, har de inte fått till det då så säger jag upp.

HBO Nordic fungerar för mig på Windows 8, jag kör med Internet Explorer 10 och Widevine.
Kör du IE ifrån Metro eller desktop-läge?
Enligt vad jag har läst så verkar inte Metro-läge IE fungera med Widevine.

Postad 25 januari 2013 - 14:52

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

En extra månad gratis, löften om AirPlay samt HD i februari och ett nytt 129:- abonnemang utan bindning. Det börjar se lite ljusare ut för HBO, åtminstone om dessa löften uppfylls.

Källa ?

Postad 25 januari 2013 - 14:54

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Dom skicka ut ett mail med det innehållet. Betyder det att det är 50 kr billigare med bindningstid? Det kom inte helt klart fram

Postad 25 januari 2013 - 14:55

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Källa ?

Via mail, HBO:s Nyhetsbrev.

Postad 25 januari 2013 - 14:58

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

HBO Nordic fungerar för mig på Windows 8, jag kör med Internet Explorer 10 och Widevine.
Kör du IE ifrån Metro eller desktop-läge?
Enligt vad jag har läst så verkar inte Metro-läge IE fungera med Widevine.

Kör i vanligt Desktop-läge, provat både IE och Chrome. I IE så laggar ljudet och i Chrome bilden (eller om det var tvärtom). Har visserligen bara en ATOM-processor, men tycker det ska funka ändå då jag inte har problem med ens 1080p hos några andra tjänster (och HBO är ju bara SD i dagsläget).

Postad 25 januari 2013 - 15:29

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Via mail, HBO:s Nyhetsbrev.

Får av någon anledning inte dessa
Men jag läste det på FB

Kul att läsa kommentarerna och framför allt "den dumme svensken" kommentarerna
De som står med mössan i hand och säg tack HBO

Vad var det som var bra med, att de höjer priset till 129 kr ?
När äntligen Netflix intåg, fick alla andra att sänka till 79 kr

Postad 25 januari 2013 - 15:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Får av någon anledning inte dessa
Men jag läste det på FB

Kul att läsa kommentarerna och framför allt "den dumme svensken" kommentarerna
De som står med mössan i hand och säg tack HBO

HBO är fortfarande 79 kr med bindingstid. 129 är med 1 månads uppsägning och det har de fått från Norge som började med den modellen.
På FB är det alltid en massa muppiga kommentarer. Det är samma sak med Netflix på FB.

Postad 25 januari 2013 - 15:56

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Jag tycker att 99kr/mån hade varit rimligt. 63% högre pris för obundet är för mycket för att vara intressant. Möjligtvis får det några att prova en månad och sedan bestämma sig för årsabonnemang eller att avstå. Jag tror inte att någon tycker att det är värt 600kr/år att ha möjligheten att avsluta abonnemanget.

Postad 25 januari 2013 - 18:41

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Det tar sig, HD i februari är ju bra.
Banshee är en serie att hålla ögonen på för er som undrar. Har börjat riktigt bra.

Postad 25 januari 2013 - 18:59

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
I Danmark finns det lag på max 6 månaders bindningstid :)

Hoppas det kan införas i Sverige också så vi slipper detta med 12/24 månades bindningstider på allt man ska köpa

Redigerat av lindo, 25 januari 2013 - 19:00.

Postad 25 januari 2013 - 19:07

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
Vadå HD
Är det inte redan HD?

Postad 25 januari 2013 - 19:10

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Bara i Samsung appen tror jag.

Postad 25 januari 2013 - 21:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

HBO är fortfarande 79 kr med bindingstid. 129 är med 1 månads uppsägning

Men det är väl en jäkla skillnad ..
Alla de andra har en månads uppsägning eller noll med 79 kr
Är du HBO frälst ?

Bara i Samsung appen tror jag.

Okey .. det är den jag kör med

Postad 25 januari 2013 - 21:57

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 1
Vaddå, det var ju bara fakta.

Postad 25 januari 2013 - 22:03

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Vaddå

Är du skåning ( Vaddå ) :P

Postad 25 januari 2013 - 23:12

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 1

Är du skåning ( Vaddå ) :P

Jävligt låg nivå nu, han gav ju fakta och inget annat.

Postad 25 januari 2013 - 23:23

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Jävligt låg nivå nu, han gav ju fakta och inget annat.

Vaddå .. jag är också skåning .. så du har nog missuppfattat det hela min vän

Redigerat av MalcomX, 25 januari 2013 - 23:24.

Postad 26 januari 2013 - 14:04

Danijess
  • Danijess
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag tycker det är superbra nyheter.
De förlänger testperioden till 28 februari, (info från gratisserier.se) innan dess lovar de airplaystöd och xbox app.
För de som då ännu inte är övertygade att det är värt att binda sig finns alternativet 129 kr per månad...

Kan inte se att HBO gör annat än rätt där...

Postad 26 januari 2013 - 14:08

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Kan inte se att HBO gör annat än rätt där...

Rätt hade väl varit att HBO precis som de andra inte har bindningstid

Eller blir man så blind, bara för att man vill ha något att man inte kan se att man blir lurad ?

Postad 26 januari 2013 - 14:15

Danijess
  • Danijess
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Rätt hade väl varit att HBO precis som de andra inte har bindningstid

Eller blir man så blind, bara för att man vill ha något att man inte kan se att man blir lurad ?

Förstår inte vad du menar med lurad. HBO erbjuder ett programbibliotek med samtliga säsonger av serier. Ingen annan streamingtjänst gör det...
Gillar man serierna HBO visar så är min personliga åsikt att 79 kronor i månaden i ett år är inte att bli lurad...

Jag håller med om att lanseringen har varit minst sagt rörig... Jag har dock ännu inte betalat en krona och då tycker jag det är ok med lite barnsjukdomar...

Postad 26 januari 2013 - 14:19

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
Lite nytt om HBO

Under de senaste veckorna har vi haft premiärer för ett antal nya serier på vår service, endast timmar efter USA premiären, samtliga med lokala undertexter. Kolla in den nya säsongen av Girls och Enlightened, och missa inte den nya actionfyllda serien Banshee från Alan Ball.

Om två veckor är det premiär för den första säsongen av den europeiska versionen av Borgia, och den 4:e mars kommer den påkostade, äventyrliga serien Vikings, regisserad av Johan Renck och med Gustaf Skarsgård i en av huvudrollerna.

Den 1:a april är det dags för säsong 3 av den mycket efterlängtade serien Game of Thrones, och har du missat första eller andra säsongen eller vill se dem igen, ger vi dig möjlighet att komma i kapp. Vi kommer kontinuerligt att lägga till fler serier i biblioteket, både från HBO och andra distributörer, och vi kommer även att lägga till fler filmer.

Postad 26 januari 2013 - 14:35

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Förstår inte vad du menar med lurad. HBO erbjuder ett programbibliotek med samtliga säsonger av serier. Ingen annan streamingtjänst gör det...
Gillar man serierna HBO visar så är min personliga åsikt att 79 kronor i månaden i ett år är inte att bli lurad...

Jag håller med om att lanseringen har varit minst sagt rörig... Jag har dock ännu inte betalat en krona och då tycker jag det är ok med lite barnsjukdomar...

Förstår du inte ?

Då skall jag en sista gång repetera

Netflix kom till stan och då sänkte alla andra priset till 79 kr

Netflix och de andra tjänsterna har noll eller max en månads bindningstid

HBO kräver 12 månaders bindningstid om du skall få det "låga" priset 79 kr

Efter att hela norden protesterat (även danskarna som "bara" har 6 månaders bindningstid)
så kommer HBO med ett skamligt förslag. De erbjuder dig att slippa bindningstid mot att
du betalar 129 kr !

Tycker du att det är bra och är det så du vill att övriga aktörer också skall göra, så tillhör du
tyvärr dem som gör att vi andra som är lite klokare när det gäller att göra affärer
till slut får en högre kostnad för dessa tjänster.

Förstår du nu ?

Redigerat av MalcomX, 26 januari 2013 - 14:36.

Postad 26 januari 2013 - 14:44

Danijess
  • Danijess
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 1

Förstår du inte ?

Då skall jag en sista gång repetera

Netflix kom till stan och då sänkte alla andra priset till 79 kr

Netflix och de andra tjänsterna har noll eller max en månads bindningstid

HBO kräver 12 månaders bindningstid om du skall få det "låga" priset 79 kr

Efter att hela norden protesterat (även danskarna som "bara" har 6 månaders bindningstid)
så kommer HBO med ett skamligt förslag. De erbjuder dig att slippa bindningstid mot att
du betalar 129 kr !

Tycker du att det är bra och är det så du vill att övriga aktörer också skall göra, så tillhör du
tyvärr dem som gör att vi andra som är lite klokare när det gäller att göra affärer
till slut får en högre kostnad för dessa tjänster.

Förstår du nu ?

Nej jag förstår inte...
Tyvärr...
Jag tycker inte man kan jämföra de olika aktörerna med varandra då de har olika utbud.
HBO har serier som är svindyra att producera. både som de producerar själva och som andra bolag producerar. De har alltid senaste säsongen samtidgt som de har hela biblioteket av säsonger till deras samtliga serier ...

Kanske bara är jag, och då får jag väl vara knäpp då men för mig är 79 kr i månaden i ett år absolut överkomligt för några av världens absolut bästa serier...

Postad 26 januari 2013 - 14:52

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Kanske bara är jag, och då får jag väl vara knäpp då

Ja tyvärr är det nog så, men du kan trösta dig med att du inte är ensam

Det är din och andras prisomedvetenhet som gör att vi andra får betala mer än vad vi annars hade behövt göra

Lite vass jämförelse, men det är som när strejkbrytarna går och gör jobbet när de andra strejkar för högre lön.

Postad 26 januari 2013 - 14:57

Danijess
  • Danijess
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ja tyvärr är det nog så, men du kan trösta dig med att du inte är ensam

Det är din och andras prisomedvetenhet som gör att vi andra får betala mer än vad vi annars hade behövt göra

Lite vass jämförelse, men det är som när strejkbrytarna går och gör jobbet när de andra strejkar för högre lön.

Ingen vidare jämförelse det där...
Vill snarare säga att du kan jämföra det mellan två olika produkter. för att inte krångla till det, ferrari och skoda...:)

Redigerat av Danijess, 26 januari 2013 - 14:58.

Postad 26 januari 2013 - 14:59

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Kanske också haltat då jag ser på Skoda 90% på grund av det stora utbudet och Ferrari 10%

Postad 26 januari 2013 - 15:05

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Ingen vidare jämförelse det där...

Spelar ingen roll vad jag skriver, för du fattar inte din egen dumhet ändå.

Men som ytterligare en hjälp på vägen, så kan du fundera på varför du alltid får betala
20.000 kr för den teven som jag bara betalar 15.000 kr för
Eller varför du får betala tex 600 kr för ett "ring hur mycket du vill abonnemang" när jag bara betalar 300 kr

Eller varför företagen idag har två priser
Ett för dig och ett för mig

Det beror på att du finns och att det är sådana som dig som de tjänar pengar på

Men tyvärr är det inte lika lätt när det gäller HBO, då vi andra är beroende av varandra för att få HBO till att gå emot samma pris och bindningstid som tex Netflix. (därav liknelsen med strejkbrytarna) För om du och dina "kompisar" skriver avtal med HBO så får dem in sin kosing i alla fall. Tror många kommer lösa detta genom att börja ladda ner igen och på den vägen är det

Redigerat av MalcomX, 26 januari 2013 - 15:14.

Postad 26 januari 2013 - 15:12

Stänly
  • Stänly
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
MalcomX: Tagga ner din arrogans lite. HBO har valt ett pris på sin tjänst sen är det väl upp till var och en att avgöra om det är bra eller inte. Sen får vi se iframtiden viklen tjänst som överlever.

Postad 26 januari 2013 - 15:13

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
Men nu är det ju så att Netflix börjat producera egna TV serier och de lägger ut alla avsnitt på ett bräde ;-) utan att behöva vänta varje vecka på ett nytt avsnitt. Hur som helst, ingen tjänst är perfekt än, det är en bra början men gillar inte att HBO ska ta 50 kr mer i månaden om man inte vill binda sig, det är helt galet enligt mig

Postad 26 januari 2013 - 15:24

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

MalcomX: Tagga ner din arrogans lite. HBO har valt ett pris på sin tjänst sen är det väl upp till var och en att avgöra om det är bra eller inte. Sen får vi se iframtiden viklen tjänst som överlever.

Det är inte arrogans
Det är upplysning !

Tror du inte att det skapats trådar på forum och grupper på FB för att man vill förändra ?

Det är slut med att sitta och vänta på att saker skall bli som man vill att de skall bli

Framtidens svenskar gör förhoppningsvis något åt situationen och står inte med mössan i hand

Redigerat av MalcomX, 26 januari 2013 - 15:29.

Postad 26 januari 2013 - 15:30

Stänly
  • Stänly
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
"Spelar ingen roll vad jag skriver, för du fattar inte din egen dumhet ändå"

Upplysning?

Postad 26 januari 2013 - 15:30

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
HBO Nordic verkar ju vela lite hit och dit, förhoppningsvis kommer de ändra sig och erbjuda tjänsten obunden till 79kr/mån. Det är i alla fall där gränsen går för mig. 50kr extra för obundet abbonemang är ju helt vansinnigt. Jag skulle förstå det om man fick en subventionerad mediaspelare på köpet men man får ju i princip ingenting.

Postad 26 januari 2013 - 15:32

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Men nu är det ju så att Netflix börjat producera egna TV serier och de lägger ut alla avsnitt på ett bräde ;-) utan att behöva vänta varje vecka på ett nytt avsnitt.

Netflix visar vägen ;)

"Spelar ingen roll vad jag skriver, för du fattar inte din egen dumhet ändå"

Upplysning?

Ja tyvärr är det upplysning i detta fallet ;)

Postad 26 januari 2013 - 15:36

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Jag betalar gärna 129SEK i en eller två månader för att se om HBO "gets their shit together" när det gäller tekniken.
Om dom gör det har jag inget problem med att betala 79SEK för hela året, om inte, tror jag att jag överlever dom 100SEK jag betalat extra.
Till skillnad mot Netflix så vet man ju exakt VAD man får och NÄR iom att HBONordic har en riktig TV-kanal i ryggen.
På plus sidan har Netflix så stort utbud att det (troligen) alltid finns nåt att titta på, ungefär som att slå på 6:an eller liknande en kväll.

Postad 26 januari 2013 - 15:40

Stänly
  • Stänly
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 1
Klassiskt fall av alla får tycka som de vill bara de tycker som mig. Lite som när Jehovas kommer och knackar på.

Postad 26 januari 2013 - 15:42

Danijess
  • Danijess
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Spelar ingen roll vad jag skriver, för du fattar inte din egen dumhet ändå.

Men som ytterligare en hjälp på vägen, så kan du fundera på varför du alltid får betala
20.000 kr för den teven som jag bara betalar 15.000 kr för
Eller varför du får betala tex 600 kr för ett "ring hur mycket du vill abonnemang" när jag bara betalar 300 kr

Eller varför företagen idag har två priser
Ett för dig och ett för mig

Det beror på att du finns och att det är sådana som dig som de tjänar pengar på

Men tyvärr är det inte lika lätt när det gäller HBO, då vi andra är beroende av varandra för att få HBO till att gå emot samma pris och bindningstid som tex Netflix. (därav liknelsen med strejkbrytarna) För om du och dina "kompisar" skriver avtal med HBO så får dem in sin kosing i alla fall. Tror många kommer lösa detta genom att börja ladda ner igen och på den vägen är det

Gillar hur du tycks känna mig:)

Postad 26 januari 2013 - 16:05

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Bindningstiden känns lite som en bisak. Om HBO Nordic funnits på Apple TV, varit i HD och fungerat lika bra som Netflix hade jag hoppat på med en gång trots bindningstiden. Förhoppningsvis betyder det nu utlovade Airplay-stödet att det kan dyka upp en ATV-app till slut. Det är inte omöjligt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.