Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 April 2013 - 21:36.
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17) 2016
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 20 April 2013 - 21:35
Postad 20 April 2013 - 23:12
De 45-60 min gäller nog i och för sig om du är intresserad av ämnet. Om du är så ointresserad som du verkar prata om gäller nog att du inte har något intresse alls från början och sedan faller det ännu längre ner redan efter väldigt få minuter.Nej, det är långt ifrån samma sak. Det är sjukt att det ens jämförs. I skolan sitter du och ska lära dig något helt nytt inom ett ämne du oftast inte tycker är intressant och där behövs det verkligen fullt fokus för att det ska gå in under själva lektionen och man ska slippa läsa på efteråt. Att man har ett intresse för ämnet hjälper stor för inlärningen här. Du är oftast trött dessutom. Ju längre tiden går desto tråkigare och segare blir det, men du kan inte göra mycket åt det eftersom du sitter i en bänk i ett klassrum.
Postad 21 April 2013 - 11:22
Vad var de negativa implikationerna av deras tretimmarspresentation? På vilket sätt har de misslyckats?
Svårt att säga men där var en j*vla massa utfyllnad.
Säger bara att den lätt hade kunnat bantas utan att själva budskapet hade blivit sämre och då hade väl fler kanske kollat igenom hela live.
Sak samma, det gällde väl mer om hurvidare E3 var begränsning. Min syn är att om man har 1:30h på sig så är det lugnt, finns inget som kan vara så grymt att de kan hålla 3h fullt, bättre att dra visionen med produkten och funktioner och sen ta djup och småsaker sen.
Tror t ex att det torra nyhetsflödet som Sony haft sen presentationen kan vara negativ. Bättre om de släppt lite av det som sades i efterhand för att "suga på det" lite längre.
Postad 21 April 2013 - 16:28
Exakt. De måste bygga upp inför överraskningarna, det är ju själva grejen. Bioshock Infinite är ett lysande exempel där man inte skyndar fram poängen.Det bästa med sådana här presentationer är "NU kommer det en överraskning!!... Eh, nähä - men efter detta kanske det kommer. Häpp, men nu då?". Ju längre en presentation håller på desto längre kan man sitta och hålla andan. Älskar konferenserna på E3! Rena julafton.
Postad 22 April 2013 - 10:59
Älskar sånt här skit. Förväntningarna... allt är mysigt på ngt sätt. Spelnördsvärlden stannar upp.
/Niklas
Postad 22 April 2013 - 14:23
Postad 22 April 2013 - 15:05
Men då ska det vara fullsmetat, från början till slut.
Det skulle gå skitbra och raka av det på 45-60 om dom effektiviserade lite, slutade med alla menlösa presentationer av precis alla som ska babbla om något (man ska naturligtvis veta vem det är men man behöver inte lägga 30-40 sekunder på det med en ball video och dånade musik) och det torra kallpratet med mest dåliga skämt.
Iofs så är det lite trevligt som det är också
Postad 22 April 2013 - 15:15
Ja det blir ju det. Best E3 evar. Det kommer bli E3 2005 all over again. Såna här E3 händer bara en gång varje generation, dvs en gång per 5-7 år.I år blir det andra bullar. Eller?
Sen tycker jag inte det varit urtrist på något sätt. E3 är alltid en höjdpunkt på året. De tre storas konferenser har inte varit direkt smockfulla med intressanta saker de senaste 3-4 åren, men det finns ju så mycket annat som pågår på mässan, så många intryck och spelnyheter och även konferenser från andra utvecklare. Senaste E3 var Ubisofts konferens skitrolig.
Postad 22 April 2013 - 17:50
'Next Xbox Will Not Be Compatible With Second Hand'
"I have spoken to sources close to Microsoft on the other hand who insist that the next Xbox will not be compatible with second hand, will require permanently on connection, and 'you’ll have to go through Microsoft to do anything'."
http://www.nowgamer....econd_hand.html
Postad 22 April 2013 - 17:56
Vänta lite nu, vad tycker Sinnes om det?
Redigerat av Zoiler, 22 April 2013 - 17:56.
Postad 22 April 2013 - 18:14
Postad 22 April 2013 - 18:18
Då kör vi om igen:
'Next Xbox Will Not Be Compatible With Second Hand'
"I have spoken to sources close to Microsoft on the other hand who insist that the next Xbox will not be compatible with second hand, will require permanently on connection, and 'you’ll have to go through Microsoft to do anything'."
http://www.nowgamer....econd_hand.html
Då blir det ingen Xbox för mig iaf . . . Får kika vad PS4 har att erbjuda istället.
Postad 22 April 2013 - 21:46
Postad 23 April 2013 - 08:50
Då blir det ingen Xbox för mig iaf . . . Får kika vad PS4 har att erbjuda istället.
Second hand ryktena gäller väl ps4 också eller har det ändrats sen i slutet på februari?
Sony skaffade väl tom ngt patent för att blocka second hand games.
Så kanske får du hoppa den också då (om det nu inte var always online delen i inlägget du avsåg).
Postad 23 April 2013 - 08:51
+1 på denJag tycker vi tar en av dessa innan vi hör något från MS själv om "alltid online" och begagnade spel.
Postad 23 April 2013 - 08:57
Second hand ryktena gäller väl ps4 också eller har det ändrats sen i slutet på februari?
Så kanske får du hoppa den också då (om det nu inte var always online delen i inlägget du avsåg).
Från Sushesi Yoshida (VD Sony Worldwide Studios)
When you purchase the disc-based games on PS4, it should work on any hardware. So that's what I'm saying.
Men läste nånstans också att om en publisher vill låsa spelet kan dom det, men hittar inte artikeln längre, kan ha vart rykte.
/P
Postad 23 April 2013 - 09:02
On activation codes for secondhand PS4 titles
It's a publisher decision. We are not talking about it. Sorry.
Postad 23 April 2013 - 09:05
Redigerat av altair4, 23 April 2013 - 09:06.
Postad 23 April 2013 - 11:47
Jag med, iom att de ytterst sällan kostar så mycket ens med nypris längre.Dagarna då jag gav 500+ för ett spel är sedan länge över.
Postad 23 April 2013 - 12:05
Då blir det att köpa ett fiskespö och en eka istället
Postad 23 April 2013 - 13:54
Jo i samma artikel säger han så who knows.
Jo, dock så låter activation code delen mer som dagens Online Pass, och inte blockering av skivan. Dvs, inget nytt.
/P
Postad 23 April 2013 - 14:35
Postad 23 April 2013 - 15:48
Tjaa, det skulle ju kunna vara så att olika personer framför olika åsikter...?Det är en ska jag inte förstår. Först var det 'fan vad skönt det ska bli att slippa skivor i next gen. Allt ska vara nerladdningsbart!' och nu är det 'kan jag inte spela begagnade spel så skiter jag i allt'.
Postad 24 April 2013 - 09:51
Postad 24 April 2013 - 10:42
Kommer heller aldrig köpa ett nytt spel för 599kr, runt 399kr tycker jag är mer rimligt. Finns dock enstaka spel man vill ha på releasen, typ FIfa och Battlefield spelen då man vill spela med kompisarna.
Det skulle aldrig fall mig in att betala svenskt nypris för ett spel. Om man beställer från amazon.co.uk kostar ett nytt spel cirka 400 kronor, och i kombination med inbyten/förbeställningar på gamestop kan man hålla sig med nya spel utan att det behöver bli särskilt dyrt alls.
Postad 24 April 2013 - 17:12
Preposterous!!Tjaa, det skulle ju kunna vara så att olika personer framför olika åsikter...?
Postad 24 April 2013 - 18:20
http://kotaku.com/th...ay-21-479691780
"On Tuesday May 21st, we’ll mark the beginning of a new generation of games, TV and entertainment."
EDIT: https://xboxevent.com/reveal
Redigerat av ROCA, 24 April 2013 - 18:47.
Postad 24 April 2013 - 18:58

Då stämde ryktena med andra ord. Kul, hoppas de håller en tretimmarspresentation
Vad som än händer med online only etc så kommer det bli awesome. Om de inte har det så kommer de som gnällt hela tiden få äta kråka, om de har det så kommer de gnälla ännu mera =D
Postad 24 April 2013 - 20:47
Verkar bli 21 maj.
http://kotaku.com/th...ay-21-479691780
"On Tuesday May 21st, we'll mark the beginning of a new generation of games, TV and entertainment."
EDIT: https://xboxevent.com/reveal
Måste säga att själva landing sidan är riktigt suspect. Kan den verkligen var äkta?
Klickar man på Privacy Statement så kommer man till en sida som saknar scroll så man inte kan läsa all text.
Hade det inte varit för att Major Nelson har postat detta så hade jag fan sagt fejk för så dålig är hemsidan. Sure det är bara en info sida för event men det är inte "Nisses Korvkiosk" som bjuder in utan ett av världens största företag inom mjukvara.
Postad 24 April 2013 - 20:55
Håller med, riktigt ful sida! Sånt slänger jag ihop på mindre än 5min. Man tycker att MS borde ha gjort det mycket snyggare, med tanke på att det är det absolut första officiella infon om deras kommande konsol.Måste säga att själva landing sidan är riktigt suspect. Kan den verkligen var äkta?
Klickar man på Privacy Statement så kommer man till en sida som saknar scroll så man inte kan läsa all text.
Hade det inte varit för att Major Nelson har postat detta så hade jag fan sagt fejk för så dålig är hemsidan. Sure det är bara en info sida för event men det är inte "Nisses Korvkiosk" som bjuder in utan ett av världens största företag inom mjukvara.
EDIT: sidan innehåller dessutom några 404 länkar.
Redigerat av ROCA, 24 April 2013 - 20:57.
Postad 24 April 2013 - 21:41
Håller med, riktigt ful sida! Sånt slänger jag ihop på mindre än 5min. Man tycker att MS borde ha gjort det mycket snyggare, med tanke på att det är det absolut första officiella infon om deras kommande konsol.
EDIT: sidan innehåller dessutom några 404 länkar.
Verkar dock som det är ett externt eventbolag som gjort sidan då mailen inte är till MS
Postad 24 April 2013 - 23:00

Åååh nej, det är Don Matrick som ska presentera =/

Jag saknar the golden days med Peter Moore
Edit: Men va faan, bara 1 timme? Sucks.
Redigerat av Zoiler, 24 April 2013 - 23:07.
Postad 25 April 2013 - 09:18
Postad 25 April 2013 - 12:50
Postad 25 April 2013 - 13:11
Postad 25 April 2013 - 13:38
Men verkar vara lite samma på Neogaf:
The Sony thread went crazy. The MS thread not so much.
You disappoint me Gaf. Me so sad.
I want HHyyypppe!
HHyyyypppe I tellz ya!
Kanske är alla negativa rykten kombinerat med brist på förstapartyspel som gör folk mer ointresserade generellt.
Postad 25 April 2013 - 13:54
20 min TV features (och smartglass), 20 min Kinect 2, 5 min själva boxen, 10 minuter COD demo, 4,5 min teaser reel på spel som ska visas på E3 och slutligen 30 sek Halo teaser.Edit: Men va faan, bara 1 timme? Sucks.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 April 2013 - 13:56.
Postad 25 April 2013 - 13:59
Jag tror de fick en knuff av att vara först ut plus att playstation inte har haft den dåliga PR och onda ryktena som kretsat Xbox kring alltid online o s v. Men jag tror att de flesta kommer fortsätta köpa den den konsoll de har idag så länge inget radikalt negativt inträffar för det märket man är van vid att äga.Tror Sony fick extra mycket hype pga att det var runt då som nya leaks poppade upp angående next-gen, gav dom en rejäl boost.
Postad 25 April 2013 - 14:12
Dock är jag mer kluven nu vilken jag ska gå på, PS4 eller Xbox framöver... Time will tell, behöver inte köpa nya PS4 för Buzz party spel (om det nu kommer), räcker nu gott och väl med WiiU som party enhet. Troligtvis blir det en ny Xbox men man har ju så lite tid... Har man 30min över så väljer jag ju inte att starta en konsoll, då blir det ett iOS spel på iPhone/iPad. Det anser jag vara nyckeln för att nya konsollerna ska lyckas. Det ska gå snabbt att starta upp och vips så är man inne i sitt spel.
Redigerat av Midnight, 25 April 2013 - 14:15.
Postad 25 April 2013 - 14:13
CoD-demo? Nja, EA ska ju ha något exklusivt så det borde väl vara något sådant om de inte tar det på E3 ist. De var ju inte ens på Sonys konferens.20 min TV features (och smartglass), 20 min Kinect 2, 5 min själva boxen, 10 minuter COD demo, 4,5 min teaser reel på spel som ska visas på E3 och slutligen 30 sek Halo teaser.
Matrick: Last, but not least, please welcome the EA CEO Peter Moore! *klapp, klapp*. He has a little something to show you today.
Moore: Hello everyone! Well, you all know I'm profoundly passionate about the Xbox, it's a great piece of hardware. But it has struggled a bit with exklusive games over the last few years and so we at EA are here to do something about that. With that in mind... *rolls upp sleeve*, what do you think of my new tatoo?
På tatueringen står det: "EA exklusive to Xbox 2014". Audience goes crazy.
That's right, our FULL lineup of games, during the entirety of 2014, will be released ONLY for Xbox. How about that, guys? (ingen hör vad han säger eftersom ljudnivån spräcker trumhinnorna på alla 720 pers som var inbjudna till eventet).
/E3
Postad 25 April 2013 - 14:15
Compared to our new xbox the other systems will feel old lika a game & watch.
Postad 25 April 2013 - 15:25
Postad 25 April 2013 - 15:30
Är det bara 1 timma långt?
Toppen isf
Inte för att jag vill spä på någon beef här men även om Matrix-Matrick är stum så blir det svårt att inte toppa sonys presentation
Blir det presentation 21/5 och säljstart på E3 tro?
Postad 25 April 2013 - 15:50
http://windowsitpro....comes-next-xbox
Bl.a.
-499$ / 299$ med 2 år abonnemang
-release i början på november 2013
Postad 25 April 2013 - 16:28
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S