HRT Stage
1784 svar till detta ämne
Postad 18 July 2013 - 12:04
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Jo Hifi & Musik tester är 110% sanningsenliga.. Utifrån den där läsningen finns det ju inget att tveka på längre, att jag själv lyssnat på systemet och inte fått i närheten av samma intryck är helt icke relevant. Dags att handla!!!!
Man behöver aldrig ha alla tester som 100% underlag för köpbeslut, dock tycker jag de kan ge en indikation om vad det rör sig om. I Stages fall väckte det min nyfikenhet (även om denna redan var väckt sedan tidigare). Är för övrigt säker på att vi kommer se många fler tester framöver, och jag lovar att dela med mig av dessa i denna tråd efter tid och förmåga.  Det var ju tråkigt att höra att ditt system underpresterar såpass när du handlat så pass dyra saker, provlyssnade du inte och utvärderade innan köp? det är nog tråkigt mycket betala för tillverkarens logo på många produkter där ute.
Nja, inte underpresterar. Fortfarande har mitt system kvaliteter i främst basen som inte Stage har, men jag är säker på att den kommande basmodulen kommer greja det på ett väldigt bra sätt. Mitt system är uppbyggt efter åratal av utbyten och testande, men i detta fall kändes det som att de pengarna detta kostat utöver Stage skulle kunna läggas på nåt annat. Detta sagt, jag har lyssnat på Stage cirka 2 timmar, och minnena/intrycken börjar försvagas. Nu vill man verkligen att systemet skall landa.
Postad 18 July 2013 - 13:52
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1423 inlägg
Stora hyllningar i tidningar är snarare en indikation på annonseringspengar inte prestanda.
Postad 18 July 2013 - 14:27
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Stora hyllningar i tidningar är snarare en indikation på annonseringspengar inte prestanda.
Dela gärna med dig av dina belägg härvid.
Postad 18 July 2013 - 15:00
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1423 inlägg
Postad 18 July 2013 - 15:08
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
MA RS6 till exempel.
Jag hänger inte med. Utveckla gärna.
Postad 18 July 2013 - 15:29
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Haha, jo det var väl så det lät i hifi&musik test. 
Stage är det i särklass bästa ljudsystem jag hört för under 10.000:-, och det har mycket kvaliteter från många gånger dyrare system, inkl. mitt eget system för drygt 50.000:-. Jo jag väntar fortfarande, men nu är det nog nära. Att detta och det jag skrivit i denna tråd kan benämnas psykos får ju du och din analys stå för. Jag ser fram emot fler intryck, analyser och jämförelser när systemet landar i svenska butiker inom kort.
Prisjänförelsen i sig är kanske inte alldeles relevant, och bör nog undvikas. Ditt system är skapat efter dina preferenser och kanske i mina öron inte alls låter bättre än ett annat för 10000kr. Någon tok har kanske tex. lagt 70% av budgeten på kablar, men det kostar ju fortfarande 50000kr. Och hur jämför man priser mellan 20 år gammalt Svensktillverkat, och nytillverkat från Kina? Som sagt, prisjämförelser är svårt.
Postad 18 July 2013 - 17:07
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Prisjänförelsen i sig är kanske inte alldeles relevant, och bör nog undvikas.
Precis. Med Stage har jag insett att prislappen inte generellt kan ses som en indikator på god ljudkvalitet. Ditt system är skapat efter dina preferenser och kanske i mina öron inte alls låter bättre än ett annat för 10000kr.
Att vi hör och uppfattar ljud insåg jag för länge sedan. Bara den olika formen på våra öron gör ju förmodligen en del.  Någon tok har kanske tex. lagt 70% av budgeten på kablar, men det kostar ju fortfarande 50000kr.
Att lägga massa pengar på kablar tar jag rätt starkt avstånd ifrån, därför jag hållit mig till Supra/Jenving genom åren. Tycker de har en sund no-nonsense profil. Och hur jämför man priser mellan 20 år gammalt Svensktillverkat, och nytillverkat från Kina?
Japp, kinerserna har definitivt dikterat villkoren i många avseenden de senaste åren, därför får man ju se Stage som lite av ett unikum; utvecklat och tillverkat i Kalifornien.  Som sagt, prisjämförelser är svårt. 
Japp.
Postad 18 July 2013 - 17:19
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1423 inlägg
Hifi & Musik tog i så de sprack när de "recenserade" (jag skulle vilja säga marknadsförde) i ett nummer för ett antal år sedan. Vad händer numret efter, jo MA hade annonsplats resten av året i denna tidning. Jag har själv fallit för hypen och jag kan med bestämdhet säga att RS 6 verkligen inte är någon bra högtalare alls. Den distar väldigt fort på låg volym och låter väldigt färgat. Jag som är konspiratoriskt lagd säger att MA "köpte" en bra recension, men jag har ju inga bevis. Lika lite bevis som du har om du hävdar motsatsen.
Postad 18 July 2013 - 17:50
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Jag som är konspiratoriskt lagd säger att MA "köpte" en bra recension, men jag har ju inga bevis. Lika lite bevis som du har om du hävdar motsatsen.
Jag hävdar inget, bara ser an dina belägg med nyfikenhet, då din uppfattning verkar bestämd.
Postad 18 July 2013 - 18:31
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Hifi & Musik tog i så de sprack när de "recenserade" (jag skulle vilja säga marknadsförde) i ett nummer för ett antal år sedan. Vad händer numret efter, jo MA hade annonsplats resten av året i denna tidning. Jag har själv fallit för hypen och jag kan med bestämdhet säga att RS 6 verkligen inte är någon bra högtalare alls. Den distar väldigt fort på låg volym och låter väldigt färgat. Jag som är konspiratoriskt lagd säger att MA "köpte" en bra recension, men jag har ju inga bevis. Lika lite bevis som du har om du hävdar motsatsen.
Personligen tycker jag att det lilla jag hört av RX 6-8 låter bra i prisklassen. Har förstås inte lånat hem och spelat högt då jag föll pladask för SA istället. Men inte är de väl så dåliga MA? Vet inte riktigt vad jag ska tycka om H&M och deras omdömen. Mest kliar jag mig nog i huvet över att dyrare så gott som alltid är bättre. Kollar man tex ett test av Dac:ar blir det nästan skrattretande. Resultaten är en snygg rad i prisordning. Men att de skulle vara bundna av sina annonsörer borde väl inte kunna stämma. Ofta är ju flera testobjjekt från samma agent. Och hur skulle övriga annonsörer reagera om de ansåg att vissa testobjekt blev orimlig överösta med superlativer? Däremot saknar jag referensramar ibland. När de går i spinn över tex. Stage så testa gärna mot något/några jämförelseobjekt så man har något att relatera till.
Postad 18 July 2013 - 18:55
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1423 inlägg
Rx8 är en betydligt bättre högtalare än rs6.
Postad 18 July 2013 - 18:58
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Rx8 är en betydligt bättre högtalare än rs6.
Skall vi bara tycka om andra högtalare i förhållande till andra högtalare än Stage så finns det säkert andra trådar.
Postad 18 July 2013 - 20:07
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1423 inlägg
Ska vi gnälla på varandras inlägg så finns det andra forum. :-)
Postad 18 July 2013 - 23:27
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Ska vi gnälla på varandras inlägg så finns det andra forum. :-)
Förstår inte riktigt Fredriks överkänslighet mot lite OT. Finns ju ändå för närvarande inget om Stage att prata om. Men det är ju klart, vi vill ju inte att ännu fler skall välja annat i väntan på Stage. Bäst att inte nämna andra märken alls....
Redigerat av laddie15, 18 July 2013 - 23:30.
Postad 19 July 2013 - 05:40
floyd123
-
floyd123
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Förstår inte riktigt Fredriks överkänslighet mot lite OT. Finns ju ändå för närvarande inget om Stage att prata om. Men det är ju klart, vi vill ju inte att ännu fler skall välja annat i väntan på Stage. Bäst att inte nämna andra märken alls.... 
Därför att hans marknadsföring av stage kommer i skymundan då
Postad 19 July 2013 - 07:59
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Personligen tycker jag Stage är ganska bra i sin prisklass även om det finns bättre.
Vilka är det, och vad i ditt tycke gör de bättre än Stage?
Postad 19 July 2013 - 08:02
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Det jag gillar med Stage är att det är ett komplett paket färdigt att användas och inte så mycket att fundera på. Boom, bang, klart, mycket enkelt.
Det ser jag, och troligen andra som gillar att meka lite själva, som en nackdel. Stage-paketet passar inte alls för mig (sen att jag ändå aldrig hade köpt delarna separat är en annan sak  ).
Postad 19 July 2013 - 08:47
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Stage-paketet passar inte alls för mig (sen att jag ändå aldrig hade köpt delarna separat är en annan sak ).
Vad hade passat dig bättre för strax under 10.000:- och varför?
Postad 19 July 2013 - 09:11
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Allt handlar inte om rena prestanda. Kanske är Stage nästan unikt i det att de kan spela så högt ur så beskedlig volym. Men har man inte de behoven kanske urvalet ökar markant.
För egen del gillar jag inte designen, och som någon annan här nämnde, gillar jag att också att komponera lite själv.
Mitt hetaste alternativ är SA Saxo 1, Saxo sub 8, och 4500kr. över till vettig alltiett-receiver med Spotify. Så tror jag mitt system till kommande hobbyrummet kommer se ut. Men skulle sedan Stage hinna ut i handeln skall de ändå få en chans. SÅ fula är de inte att de inte kan hänga i källaren. 
Jo, och så var det ju den dår elektronikenheten. Var gör man av den, verkar ju inte finnas någon tanke alls bakom den designen. Dinmått hade passat mig betydligt bättre, och sett fasen så mycket bättre ut också.
Redigerat av laddie15, 19 July 2013 - 09:29.
Postad 19 July 2013 - 10:48
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Allt handlar inte om rena prestanda. Kanske är Stage nästan unikt i det att de kan spela så högt ur så beskedlig volym.
Och med den ljudkvaliteten sett till hifi-egenskaperna, eller du tycker högre ljudnivå (och/eller större högtalare) generellt sett skall ses som ett bevis på bättre ljudkvalitetsegenskaper? Men har man inte de behoven kanske urvalet ökar markant.
Markant är nog att ta i.  För egen del gillar jag inte designen, och som någon annan här nämnde, gillar jag att också att komponera lite själv.
Det får man naturligtvis tycka.  Mitt hetaste alternativ är SA Saxo 1, Saxo sub 8, och 4500kr. över till vettig alltiett-receiver med Spotify.
Vilken DAC-klass mellan Spotify och ditt SA-system klämmer du in i denna budget härvid, eller du kör direkt signal från din mobil/platta/PC? Dinmått hade passat mig betydligt bättre, och sett fasen så mycket bättre ut också.
Vad är dinmått?
Postad 19 July 2013 - 11:11
Fiskbuljong
-
Fiskbuljong
-
Användare
-
-
114 inlägg
Postad 19 July 2013 - 12:52
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Och med den ljudkvaliteten sett till hifi-egenskaperna, eller du tycker högre ljudnivå (och/eller större högtalare) generellt sett skall ses som ett bevis på bättre ljudkvalitetsegenskaper?
Markant är nog att ta i. 
Det får man naturligtvis tycka. 
Vilken DAC-klass mellan Spotify och ditt SA-system klämmer du in i denna budget härvid, eller du kör direkt signal från din mobil/platta/PC?
Vad är dinmått?
Med "alltiett" avser jag tex, min egen Onkyo 709, med vilken man avspelar Sporify direkt via app i mobil eller surfplatta. Där har du alltså förstärkare, spelare och dac. Alltså ett steg bättre än Stage i det avseendet, som väl inte har någon "uppspelare"? Nya varianten 717 går fö.(och för jä..) att köpa för ca. 4500kr. (min kostade 8000  ). Din i detta sammanhanget brukar innebära ca. 430 mm. Se fö . bifogad länk i inlägget ovan.
Postad 19 July 2013 - 14:49
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Jag gav rätt många exempel på det till dig tidigare i tråden.
OK, får väl läsa igen. Har för mig att jag inte fick en riktigt bra förklaring av dig utifrån vad du tyckte var bättre ur hifi-synpunkt.
Postad 19 July 2013 - 19:34
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Vilka är det, och vad i ditt tycke gör de bättre än Stage?
Har för mig att jag inte fick en riktigt bra förklaring av dig utifrån vad du tyckte var bättre ur hifi-synpunkt. Undrar varför du, så fort det är någon som ens andas minsta lilla kritik mot Stage, kräver utveckling och förklaring när du inte med ett endaste ord (!) kommenterat de enbart positiva inläggen tidigt i tråden... Hur kommer det sig?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 19 July 2013 - 19:34.
Postad 19 July 2013 - 19:46
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Undrar varför du, så fort det är någon som ens andas minsta lilla kritik mot Stage, kräver utveckling och förklaring när du inte med ett endaste ord (!) kommenterat de enbart positiva inläggen tidigt i tråden... Hur kommer det sig?
För jag är nyfiken på att höra mer från de som säger typ "Stage är säkert bra, men passar inte mig". Gillar man inte designen på högtalarna eller tycker huvudenheten är för "stor", så är det en sak för sig, men säger man att man väljer bort Stage pga dess ljudkvalitet, så blir jag nyfiken. Blir inte du?
Postad 19 July 2013 - 22:21
Unregistered32555851
-
Unregistered32555851
-
Beroende
-
-
1030 inlägg
För jag är nyfiken på att höra mer från de som säger typ "Stage är säkert bra, men passar inte mig". Gillar man inte designen på högtalarna eller tycker huvudenheten är för "stor", så är det en sak för sig, men säger man att man väljer bort Stage pga dess ljudkvalitet, så blir jag nyfiken. Blir inte du? 
Så du menar att om man bortser från att de ser ut som ett lite större logitech system så skulle alla välja stage pga. av sin ljudkvaltié, kan du utveckla? Jag tror säkert att systemet kommer att låta bra, men jag tror att det är långt ifrån överlägset alla andra, det som alla system i en sådan "låg" prisklass har sina nackdelar. Har ni som lyssnat på systemet hört musik från alla genrar? Jag är väldigt nyfiken på hur Rammstein skulle låta när man vill spela så öronen blöder och rutorna vibrerar.
Postad 19 July 2013 - 22:21
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Frågan var varför du inte har samma "nyfikna" ("kritiska" är nog ett bättre ord dock) attityd mot den handfull ensidigt positiva inlägg som kom tidigt i tråden? Både positiva som negativa intryck behöver imo utvecklas en del för att man som läsare lättare skall kunna "processa" dem.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 20 July 2013 - 07:09.
Postad 20 July 2013 - 08:32
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Nu är min budget inte 10k, men om/när jag uppgraderar kommer jag bygga eget. Bara elementen till frontarna kommer gå på ca 10k då. Annars om man vill köpa nåt färdigt, skulle jag som alternativ till Stage rekommendera Ino eller XTZ (vilket jag säkert tidigare nämnt) + valfri stärkare.
Redigerat av megagurka, 20 July 2013 - 08:35.
Postad 20 July 2013 - 08:41
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Så du menar att om man bortser från att de ser ut som ett lite större logitech system så skulle alla välja stage pga. av sin ljudkvaltié, kan du utveckla?
Problemet med Stage är väl just att de ser ut som ett par 800:- logitech högtalare på Siba, och sedan presterar nåt helt annat. Nog därför HRT körde dom bakom skynke första dagen på CES och försökte plocka bort det initiala visuella intrycket ur ekvationen, och lät folk istället gissa vilken klass på ljudet sett till pengar man lyssnade på, varvid hela denna 200.000:--diskussionen uppstod.  Har ni som lyssnat på systemet hört musik från alla genrar? Jag är väldigt nyfiken på hur Rammstein skulle låta när man vill spela så öronen blöder och rutorna vibrerar.
Om du vill spela så öronen blöder och rutorna vibrerar, så är nog Stage fel alternativ. Frågan är vad du skall köpa i så fall och som har de hifimässiga kvaliteterna som Stage har och samtidigt inte drar över 10.000:-. På dagis har de iofs några små Yamaha PA-högtalare när det är små musikuppträdanden och liknande, och de kan spela rätt högt, men det är nog allt.  Frågan var varför du inte har samma "nyfikna" ("kritiska" är nog ett bättre ord dock) attityd mot den handfull ensidigt positiva inlägg som kom tidigt i tråden? Både positiva som negativa intryck behöver imo utvecklas en del för att man som läsare lättare skall kunna "processa" dem.
Anledningen till att en debatt eller diskussion uppstår är ju i regel pga att det finns olika åsikter i en eller flera/olika frågor. Om inte dessa finns, så går man i regel vidare. Jag ifrågasätter påståenden jag inte tycker stämmer med vad jag hört/upplevt. Om någon håller med mig i en eller flera frågor, ser jag ingen större mening i att diskutera detta vidare. Att ta till sig både positiva och negativa intryck av produkter, inte minst när man är i köpartagen, är ju för övrigt rätt vettigt.
Postad 20 July 2013 - 16:21
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Jag ifrågasätter påståenden jag inte tycker stämmer med vad jag hört/upplevt. Om någon håller med mig i en eller flera frågor, ser jag ingen större mening i att diskutera detta vidare.
Nej det har som sagt märkts att du ensidigt "dyker" på inlägg som innebär minsta lilla kritik men inte alls kommenterar eller kräver utveckling av t.ex. korta positiva inlägg som "Stage lät mycket bra...bättre än många system för mycket dyra slantar" och "Stage levererade mycket bra ljud med både bas och dynamik på mässan." Jag tycker ju att det även är intressant att höra utvecklande svar från de som liksom jag gillar en produkt men du koncentrerar dig tydligen på att endast "mota" negativa synpunkter...
Postad 20 July 2013 - 16:29
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Nej det har som sagt märkts att du ensidigt "dyker" på inlägg som innebär minsta lilla kritik men inte alls kommenterar eller kräver utveckling av t.ex. korta positiva inlägg som "Stage lät mycket bra...bättre än många system för mycket dyra slantar" och "Stage levererade mycket bra ljud med både bas och dynamik på mässan."
Jag tycker ju att det även är intressant att höra utvecklande svar från de som liksom jag gillar en produkt men du koncentrerar dig tydligen på att endast "mota" negativa synpunkter...
Försök en gång till. Jag begriper överhuvudtaget inte vad du försöker få fram med ditt inlägg. Eller vilka av de (få) positiva inlägg om HRT Stage menar du jag borde bemöta med starkt ifrågasättande?
Postad 20 July 2013 - 18:02
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Försök en gång till. Jag begriper överhuvudtaget inte vad du försöker få fram med ditt inlägg. Eller vilka av de (få) positiva inlägg om HRT Stage menar du jag borde bemöta med starkt ifrågasättande?
Iofs bör man nog starkt ifrågasätta några av de tidiga positiva inläggen (speciellt hyllningarna från medlemmar med 1-4 forumsinlägg) men det är inte utan att man undrar varför du inte är nyfiken på hur de har kommit fram till sin synpunkt och vad de jämfört med när du direkt ställer sådana frågor till de som framför minsta lilla kritik om systemet. Tyder imo inte på ett genuint intresse, snarare på att försöka övertyga andra om systemets storhet (sälja in det). Var det så svårt att förstå...?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 20 July 2013 - 18:05.
Postad 20 July 2013 - 18:18
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Iofs bör man nog starkt ifrågasätta några av de tidiga positiva inläggen (speciellt hyllningarna från medlemmar med 1-4 forumsinlägg) men det är inte utan att man undrar varför du inte är nyfiken på hur de har kommit fram till sin synpunkt och vad de jämfört med när du direkt ställer sådana frågor till de som framför minsta lilla kritik om systemet. Tyder imo inte på ett genuint intresse, snarare på att försöka övertyga andra om systemets storhet (sälja in det). Var det så svårt att förstå...? 
Hej mittiprick, Jag är genuint intresserad av att bemöta dessa inlägg. Kan du citera dom igen, då jag uppenbarligen missat dem.
Postad 20 July 2013 - 18:44
Unregistered32555851
-
Unregistered32555851
-
Beroende
-
-
1030 inlägg
Jag har spelat en riktigt rejäl variant av olika typer av musik. Jag skrev en recension också på min blogg, såg du den? Där testade jag bland annat med musik snarlik Rammstein. Jag tror jag kan hjälpa dig och svara på specifika frågor, what's on your mind?
Läste ditt blogginlägg, tyckte det var ett kul test att läsa. Det jag reagerade på vilket jag även själv trodde om de var att de skulle "färga" ljudet. Jag gillar som sagt att spela musik och även "känna" musiken, behöver inte vara öronbedövande högt men vill känna lite tryck i bröstkorgen, men om det förstärker ljudet ytterligare och försöker få det att låta bättre så blir det till något annat och då faller det bort som huvudsystem. Kan säkert vara grymt att ha till altanen/uterummet sen då man slipper en massa övrig utrustning.
Postad 22 July 2013 - 20:52
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Gaah, mina ögon blöder. Har läst igenom 19 sidor foruminlägg!
Får hoppas dom landar i Umeå så man får lyssna på dom snart.
Är det någon som vet om det finns någon HRT Stage-tråd från något annat forum eller land som blivit så pass söndersnackad som denna?
Postad 23 July 2013 - 00:11
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Gaah, mina ögon blöder. Har läst igenom 19 sidor foruminlägg!
Får hoppas dom landar i Umeå så man får lyssna på dom snart. Är det någon som vet om det finns någon HRT Stage-tråd från något annat forum eller land som blivit så pass söndersnackad som denna?
Har du läst alla 19 sidorna??! Då måste du trots allt funnit det hela rätt intressant av någon anledning. Men får man tro Fredrik så skall det inte vara så länge tills fler har egna intryck att komma med. Den som lever får se......
Postad 23 July 2013 - 09:21
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlägg
Se så, nu har jag dolt ett gäng inlägg som varit off topic. Håll er till tråden ämne istället för att häckla varandra!
Postad 23 July 2013 - 18:03
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Har du läst alla 19 sidorna??! Då måste du trots allt funnit det hela rätt intressant av någon anledning. Men får man tro Fredrik så skall det inte vara så länge tills fler har egna intryck att komma med. Den som lever får se......
Ja men det gick snabbt  men ja, intressant på många vis.
Postad 27 July 2013 - 17:56
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Ja men det gick snabbt men ja, intressant på många vis.
Vad upplevde du som intressant?
Postad 29 July 2013 - 10:10
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Vad upplevde du som intressant?
Det var många saker som var intressanta. Allt ifrån anklagelser, marknadsföring, hur folk har synpunkter utan att lyssnat på dem (till en viss del kan man väl ha synpunkter eftersom man kanske vet mått, element osv), kostnader och jämförelser med olika prisklasser m.m. Någon som vet när dom kommer nu? Vi är ju snart inne på Augusti månad.
Postad 29 July 2013 - 17:27
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Någon som vet när dom kommer nu? Vi är ju snart inne på Augusti månad.
Japp, nu får dom nog se till att släppa systemet. Går vi in i augusti så blir nog även jag lite irriterad, men det ser nog tyvärr inte bättre ut.
Postad 29 July 2013 - 19:00
Unregistered4573ef7b
-
Unregistered4573ef7b
-
Användare
-
-
208 inlägg
Ni har väl inte betalat några handpenningar eller något ?
Postad 29 July 2013 - 19:14
Gubbas83
-
Gubbas83
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Jag har avbokat mitt system nu iaf. Orkade inte vänta mer.
Postad 30 July 2013 - 08:14
Anton
-
Anton
-
Beroende
-
-
1046 inlägg
Ja det var en jäkla tur att man inte väntade att köpa dessa då dom aldrig kommer ut.
Är det ytterligare uppgraderingar i systemet så dom blir ännu bättre denna gång med tro?
Postad 30 July 2013 - 08:18
Unregistered4573ef7b
-
Unregistered4573ef7b
-
Användare
-
-
208 inlägg
Ja det var en jäkla tur att man inte väntade att köpa dessa då dom aldrig kommer ut. Är det ytterligare uppgraderingar i systemet så dom blir ännu bättre denna gång med tro?
Jo, håll i hatten! Nu presterar dem i samma klass som system runt 300k
Postad 01 August 2013 - 11:43
G Chatall
-
G Chatall
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej! Hoppas alla har/haft en avkopplande semester. Äntligen är Stage emballerade och klara. " Finally STAGE is a real Product!" -HRT. ETA är mitten av augusti./ M.V.H Göran , Runt Ljud Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.
Stage pallet (3).jpg 101.18K
21 Antal nerladdningar
Redigerat av G Chatall, 01 August 2013 - 11:56.
Postad 01 August 2013 - 16:56
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Äntligen är Stage emballerade och klara. " Finally STAGE is a real Product!" -HRT. ETA är mitten av augusti./ M.V.H Göran , Runt Ljud Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.
Det var ju på tiden !  Är det min kartong jag ser där bland di andre?
Postad 05 August 2013 - 13:34
jbl l65a
-
jbl l65a
-
Användare
-
-
110 inlägg
Ska bli intressant att få reda på hur bra Stage presterar, när fler förhoppningsvis kan
göra egna reflektioner. Känns som systemet minst sagt är hypat, men visst jag kan ha
helt fel (skadar aldrig med en liten portion ödmjukhet).
Postad 14 August 2013 - 00:47
doo
-
doo
-
Användare
-
-
233 inlägg
Har du hört något mer om när d väntas dyka upp ?? /Olle Hej! Hoppas alla har/haft en avkopplande semester. Äntligen är Stage emballerade och klara. " Finally STAGE is a real Product!" -HRT. ETA är mitten av augusti./ M.V.H Göran , Runt Ljud Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.
Stage pallet (3).jpg 101.18K
21 Antal nerladdningar
Postad 16 August 2013 - 17:40
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Hej! Hoppas alla har/haft en avkopplande semester. Äntligen är Stage emballerade och klara. " Finally STAGE is a real Product!" -HRT. ETA är mitten av augusti./ M.V.H Göran , Runt Ljud Distributör för HRT(Music Streamer), DSPeaker m.m.
Göran, nu har vi passerat mitten augusti. Vad händer?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|