Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4

2304 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 december 2015 - 11:26

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Vilken ska man ska välja mellan infuse å mrmc? Testa gratis varianten av infuse men den kan inte spela upp flera format utan hänvisar att man ska uppgradera. Mrmc e nästa dubbelt så billigt som infuse.

Skulle jag välja mellan Infuse och MrMc som väljer jag MrMc alla dagar i veckan.

Ja gränssnittet är gammalmodigt men är man som jag noga med metadata dvs omslag så är MrMc valet.

Infuse hanterar det också men på ett mycket sämre sätt.

Postad 11 december 2015 - 12:08

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Skulle jag välja mellan Infuse och MrMc som väljer jag MrMc alla dagar i veckan.

Ja gränssnittet är gammalmodigt men är man som jag noga med metadata dvs omslag så är MrMc valet.

Infuse hanterar det också men på ett mycket sämre sätt.

Jag har betalvarianten på Infuse4 och fixar metadatan på allt utom svenska udda dokumentärer som har några år på nacken. Dessutom så har 99% av mina filmfiler formatet namn.S01.E01 och där funkar det 100%. Får med vilka skådisar i varje avsnitt, avsnittsinnehåll, bilder m.m. Ska ta en bild på ett par serier och någon film när jag kommer till tv:n.

Postad 11 december 2015 - 13:32

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Så man kan välja Infuse och Apple TV för att snygg presentera filmerna men i slutändan suger det ju ändå. Om man inte endast har DVD rippar och inga andra krav :D

Zappiti 4k och Dune 3D är ju mkt bättre på allt. DTS-HD MA, Atmos, 3D  har ni inga krav eller ? ;)

Jag är ändå största Apple nörden av er alla, men kan med handen på hjärtat säga att Apple TV kommer aldrig bli en mediastreamer hos mig. Den är bra på mkt annat dock.

Postad 11 december 2015 - 14:19

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Så man kan välja Infuse och Apple TV för att snygg presentera filmerna men i slutändan suger det ju ändå. Om man inte endast har DVD rippar och inga andra krav :D

Zappiti 4k och Dune 3D är ju mkt bättre på allt. DTS-HD MA, Atmos, 3D  har ni inga krav eller ? ;)

Jag är ändå största Apple nörden av er alla, men kan med handen på hjärtat säga att Apple TV kommer aldrig bli en mediastreamer hos mig. Den är bra på mkt annat dock.

Jag använder 1080p på alla filmer, på tv nöjer jag mig med 720p. Det är min nivå. Har köpt ett tangentbord i alu, bluetooth, som jag ska prova med ATV:n

Postad 11 december 2015 - 14:52

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Zappiti 4k och Dune 3D är ju mkt bättre på allt. DTS-HD MA, Atmos, 3D  har ni inga krav eller ?  ;)

Fixar den bra ljud från Netflix också ??

Skämt åsido, Dune är enligt mig den bästa renodlade traditionella spelaren. Men det är också en typ av spelare som så sakta dör ut just nu. Sorgligt men sant.

Hursomhelst, så handlar den här tråden om Apple TV och från vad jag kan se, så har de lyckats få ut riktigt hyffsade appar med tanke på hur kort tid den varit ute. Och jag är övertygad om att konkurrensen kommer att pusha dem rätt snabbt framåt. De "barnsjukdomar" vi ser nu i apparna är inte värre än de som kommit med första versionen av de gamla mediaspelarna.

Redigerat av Unregistered04df7d78, 11 december 2015 - 14:53.

Postad 11 december 2015 - 15:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Zappiti 4k och Dune 3D är ju mkt bättre på allt. DTS-HD MA, Atmos, 3D  har ni inga krav eller ?  ;)

Det blir givetvis inte bättre än vad Netflix levererar, dvs Dolby Digital Plus 5.1.

Postad 11 december 2015 - 15:27

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 1

Jag har betalvarianten på Infuse4 och fixar metadatan på allt utom svenska udda dokumentärer som har några år på nacken. Dessutom så har 99% av mina filmfiler formatet namn.S01.E01 och där funkar det 100%. Får med vilka skådisar i varje avsnitt, avsnittsinnehåll, bilder m.m. Ska ta en bild på ett par serier och någon film när jag kommer till tv:n.

Nej Infuse klarar inte av det lika bra utan allting måste vara korrekt namngett. Ungefär som när man höll med Boxee Box.

MrMc däremot spelar det nästan ingen roll vad filen eller mappen heter så hittar den rätt.

Postad 11 december 2015 - 15:28

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 1

Tycker att det är för mycket jämförelser med mediaspelare. Apple-TV är den absolut bästa helhetslösningen för majoriteten.

Vi borde alla vara tacksamma att denna maskin slutligen släpptes.

Jag köpte spelkontrollen och grabben spelar mer på Apple-TV än på sin PS4 just nu :)

Postad 11 december 2015 - 15:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Tycker att det är för mycket jämförelser med mediaspelare. Apple-TV är den absolut bästa helhetslösningen för majoriteten.

Jag köpte spelkontrollen och grabben spelar mer på Apple-TV än på sin PS4 just nu :)

Word

Postad 11 december 2015 - 15:33

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Ett inlägg som är väldigt svårt att ta på allvar.

Speciellt uttalandet om att det skulle vara någon merit att du påstår att du är den största apple nörden  :rolleyes:

Min erfarenhet att den som skryter om något är raka motsatsen :)

Jag har testat många mediaspelare och många är bättre på vissa punkter men dom faller alltid på målsnöret och det är helhetsintrycket som fäller dom.

Se bara på tråden om Nvidia Shield. Så mycket krångel och halvfärdiga lösningar.

När jag startar min mediaspelare ska det bara fungera och det gör det med en ATV4...period.

Postad 11 december 2015 - 15:55

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Den från SteelSeries? Fungerar den bra i spelen?

Postad 11 december 2015 - 16:00

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 1
Åja det finns en hel del buggar i ATV , se bara på ljudhanteringen... Har haft både atv3, atv4, chromecast, nexus player och Nvidia shield. Tycker alla har sina för och nackdelar.
För hemmabioentusiaster skulle jag rekommenderar shield av ovanstående. Ska man bara titta på lite appar som netflix mm. På en vanlig tv så duger ATV bra till det.

Postad 11 december 2015 - 16:04

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Åja det finns en hel del buggar i ATV , se bara på ljudhanteringen... Har haft både atv3, atv4, chromecast, nexus player och Nvidia shield. Tycker alla har sina för och nackdelar.
För hemmabioentusiaster skulle jag rekommenderar shield av ovanstående. Ska man bara titta på lite appar som netflix mm. På en vanlig tv så duger ATV bra till det.

Vad är där för buggar på ljudhanteringen?

Postad 11 december 2015 - 17:44

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Skämt åsido, Dune är enligt mig den bästa renodlade traditionella spelaren. Men det är också en typ av spelare som så sakta dör ut just nu. Sorgligt men sant.

Hursomhelst, så handlar den här tråden om Apple TV och från vad jag kan se, så har de lyckats få ut riktigt hyffsade appar med tanke på hur kort tid den varit ute. Och jag är övertygad om att konkurrensen kommer att pusha dem rätt snabbt framåt. De "barnsjukdomar" vi ser nu i apparna är inte värre än de som kommit med första versionen av de gamla mediaspelarna.

Nej den fixar ju inte Netflix men Apple TV fixar ju inte Netflix i Ultra HD så där faller den för mig också. Kör Netflix HBO och allt på min Samsung TV med Ultra HD stöd och DD 5.1 

Bäst hade ju varit en renodlad spelare med uppdaterade tjänster och stöd för HD ljud, förstår inte varför ingen släpper det för marknaden är ju större än innan då de släpptes mediaspelare hej vilt.

Förhoppningsvis har de avvaktat och att de släpps en hel del mediaspelare snart, kan ju alltid hoppas

Postad 11 december 2015 - 17:51

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Ett inlägg som är väldigt svårt att ta på allvar.

Speciellt uttalandet om att det skulle vara någon merit att du påstår att du är den största apple nörden  :rolleyes:

Min erfarenhet att den som skryter om något är raka motsatsen :)

Jag har testat många mediaspelare och många är bättre på vissa punkter men dom faller alltid på målsnöret och det är helhetsintrycket som fäller dom.

Se bara på tråden om Nvidia Shield. Så mycket krångel och halvfärdiga lösningar.

När jag startar min mediaspelare ska det bara fungera och det gör det med en ATV4...period.

Nej ingen merit, men har ganska mkt kött på benen när det kommer till Apple. Det är bara att komma hem till mig och kolla ;) Skulle kunna öppna en Macbutik här :P

Det jag menar är att trots Apple nörd som 9/10 fall inte säger ngt dåligt om Apple produkter så var Apple TV4 en besvikelse, den gör det den skall men jag hade hoppats på mer. 4k stöd t.ex Så man sluppit köra det via Smart tvn.

Men Apple kommer släppa en uppdaterad Apple TV kvartal 1, 2016 och med stor sannolikhet kommer den köra Ultra HD med Netflix. 

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 11 december 2015 - 18:12.

Postad 11 december 2015 - 23:17

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 1

Nej ingen merit, men har ganska mkt kött på benen när det kommer till Apple. Det är bara att komma hem till mig och kolla ;) Skulle kunna öppna en Macbutik här :P

Det jag menar är att trots Apple nörd som 9/10 fall inte säger ngt dåligt om Apple produkter så var Apple TV4 en besvikelse, den gör det den skall men jag hade hoppats på mer. 4k stöd t.ex Så man sluppit köra det via Smart tvn.

Men Apple kommer släppa en uppdaterad Apple TV kvartal 1, 2016 och med stor sannolikhet kommer den köra Ultra HD med Netflix. 

ÄR du Applenörd så borde du veta att detta kommer i ATV5 eller ATV6. Apple brukar ha tekniken, men ska ju dra oss konsumenter på så mycket pengar det går. Speciellt "Applenördar" brukar gå på den taktiken. :) :rolleyes:  :rolleyes:  :D

Postad 12 december 2015 - 18:09

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa Apple TV men har några funderingar som jag hoppas att någon kan svara mig.

- kan jag streama från egen källa, typ min egen Netgear Stora NAS? Streama allt, alla slags videofiler?

Jag kommer inte att abonnera på Netflix, HBO, viaplay ell dylikt.

Använder idag en WD Live TV Box och streamar allt och har även en Android TV Box.

Fundera om jag kan ersätta dessa men en Apple TV 4 Box istället.

Redigerat av Unregistereda360a43b, 12 december 2015 - 18:10.

Postad 12 december 2015 - 18:48

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Då finns det andra boxar att föredra istället. Tex nvidia Shield tv eller Raspberry pi 2 med Kodi.

Postad 12 december 2015 - 19:01

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Håller med. ATV4 är överlägsen där Shield suuuuger tex när det kommer till att strömma via HBO och Visat. Överlag är ATV4 bättre när det kommer till mjukvara. Skall man plocka filer från NAS etc kan nog Shiled vara bättre då android verkar ha bättre filstöd. Har bägge och laddade ner MrMC till ATV4. Verkar inte stödja uppsplening av ISO direkt tex.

Gränssnittet i ATV4 är bättre och man slipper sideloada en massa android appar som ändå inte verkar funka för Google TV. Det är min största invändning mot Shield att det inte funkar att strömma HBO el Viasat.

Att köra Kodi på så verkar Shileld OK även om en ren PC är bättre.

För det du är ute efter skulle jag nog lägga ner lite mer pengar och köpa en Intel NUC och lägga på Kodi tex OpenElec. Kodi är x ggr mer stabilt på en PC än Shield som tyvärr kraschar från tid till annan. 

Postad 12 december 2015 - 19:20

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Tack för alla svar.

Min WD Live TV spelar upp allt, jag menar allt och från alla källor, så jag är supernöjd med den. Min andra Android box har jag redan Kodi på och kör den med. Nu eftersom jag har iPhone och iPad hemma så tänkte jag kolla om möjligtvis atv4 har blivit lite bättre och ger mer stöd till filer och annat från andra källor.

Med andra ord så får jag fortsätta köra på mina vanliga boxar ett tag till :-)

Postad 12 december 2015 - 21:22

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Funderar på att skaffa Apple TV men har några funderingar som jag hoppas att någon kan svara mig.

- kan jag streama från egen källa, typ min egen Netgear Stora NAS? Streama allt, alla slags videofiler?

Jag kommer inte att abonnera på Netflix, HBO, viaplay ell dylikt.

Använder idag en WD Live TV Box och streamar allt och har även en Android TV Box.

Fundera om jag kan ersätta dessa men en Apple TV 4 Box istället.

Vill du ha ett enkelt och problemfritt delande/uppspelande i ditt nätverk, skaffa en ATV4 och en bra app för delning av filer. Diskuteras mycket i tråden, själv föredrar jag Infuse4 (109kr) som tar allt som är utdelat i ens nätverk. Ej heller begränsat till en källa, har stöd för srt och i nästa version även .sub och .idx Sök på appen och läs om den. Men vill man inte joxa hit och dit så är denna bra. Dessutom om Kodi har samma struktur som när man lagt in det på sin Pc är det skräp, tungt och mycket speciellt utan logik. Men de har kanske bättrat sig sedan jag använde det för ca. ett år sedan.

Redigerat av r_o_n, 12 december 2015 - 21:25.

Postad 13 december 2015 - 00:28

Calby
  • Calby
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 3

Nej, ingen atv5 kommer 2016.

Ingen UHD tv idag klarar rec2020 fullt ut = ingen fullt ut UHD färger m.m.

Det finns knappt några filmer / serier.
Om man jämför med 1080p

Sen ska bandbredden klara av UHD med vilket inte den gör för många 8-10mbit är rekommenderat för HD.

Sen pratar vi inte bara om Sverige här nu.
Resten av världen med, långt ifrån alla har lika bra internet som oss.

deras största marknad är USA, och i USA har man knte 100mbit överallt.

Så nej, det är knte lönsamt eller ens gynsammat för Apple att släppa en ny appletv år 2016.

Sen ser man din bristande kunskap ovan där du påstår att du kollar på HBO med ultra HD stöd.
HBO har inget UHD material.

Sen får du vara hur mycket nörd du vill.
Du har fel, och många av dina inlägg är helt fel och missvisande.

Redigerat av Calby, 13 december 2015 - 00:37.

Postad 13 december 2015 - 01:01

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Appsammanräkning efter första månaden med ATV4:

http://macworld.idg....s-till-apple-tv

Redigerat av r_o_n, 13 december 2015 - 01:01.

Postad 13 december 2015 - 02:06

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Vill du ha ett enkelt och problemfritt delande/uppspelande i ditt nätverk, skaffa en ATV4 och en bra app för delning av filer. Diskuteras mycket i tråden, själv föredrar jag Infuse4 (109kr) som tar allt som är utdelat i ens nätverk. Ej heller begränsat till en källa, har stöd för srt och i nästa version även .sub och .idx Sök på appen och läs om den. Men vill man inte joxa hit och dit så är denna bra. Dessutom om Kodi har samma struktur som när man lagt in det på sin Pc är det skräp, tungt och mycket speciellt utan logik. Men de har kanske bättrat sig sedan jag använde det för ca. ett år sedan.

Du kan inte  lagt mycket tid på kodi om du tycker strukturen är jättekrånglig.

Det är ju bara att ändra till ett tema som passar än finns även teman som ser ut och funkar precis som en atv.

Särskilt svårdrivet är det inte heller flyter på fint på en Raspberry Pi.

Postad 13 december 2015 - 08:02

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Du kan inte  lagt mycket tid på kodi om du tycker strukturen är jättekrånglig.

Det är ju bara att ändra till ett tema som passar än finns även teman som ser ut och funkar precis som en atv.

Särskilt svårdrivet är det inte heller flyter på fint på en Raspberry Pi.

Går inte att byta tema på MrMc (Kodi) på en ATV4....än.

Postad 13 december 2015 - 10:18

lelle3796
  • lelle3796
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har köpt en atv4 och är nöjd med den. Hur kopplar jag in en extern hårddisk på den enklast? Vill ej ha någon dator igång. Jag vill ha det så enkelt som möjligt. Kan man ha en extern HD eller behöver man en nas? Är det möjligt att ha en extern hd inkopplad på en switch för att kolla på film via infuse? Idag har jag en router i sovrummet och en switch i vardagsrummet kan jag koppla in en extern HD på switchen och allt fungerar utan att någon dator är igång? Ni får gärna ge mig förslag på enklast möjliga uppsättning på komponenter. Vill ha en tyst hårddisk/nas finns det med sdd?

Postad 13 december 2015 - 10:35

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Har köpt en atv4 och är nöjd med den. Hur kopplar jag in en extern hårddisk på den enklast? Vill ej ha någon dator igång. Jag vill ha det så enkelt som möjligt. Kan man ha en extern HD eller behöver man en nas? Är det möjligt att ha en extern hd inkopplad på en switch för att kolla på film via infuse? Idag har jag en router i sovrummet och en switch i vardagsrummet kan jag koppla in en extern HD på switchen och allt fungerar utan att någon dator är igång? Ni får gärna ge mig förslag på enklast möjliga uppsättning på komponenter. Vill ha en tyst hårddisk/nas finns det med sdd?

Har di router funktion en att man kan koppla en extern disk till den så ska detta fungera i en app, som du laddar ner från appstore i din ATV4, den heter Infuse4. Att koppla en hårddisk direkt i ATV4, går det ens?
http://iphoneguiden....le-tv-4-ar-har/

Postad 13 december 2015 - 12:34

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Nej, ingen atv5 kommer 2016.

Sen ser man din bristande kunskap ovan där du påstår att du kollar på HBO med ultra HD stöd.
HBO har inget UHD material.

Sen får du vara hur mycket nörd du vill.
Du har fel, och många av dina inlägg är helt fel och missvisande.

Jag har inget att bevisa för någon, HBO har inget stöd för Ultra HD, pratar om Netflix! Menar att det vore skönt att köra allt via en Apple TV istället för att behöva gå vägen via Smart TV. Att HBO kommer att köra UltraHD, är inte en fråga om det kommer, utan bara när.

Alla nyproducerade filmer/serier från Netflix kör UltraHD

Finns många rykten och källor på att en ny Apple TV kommer redan 2016 

http://www.latinpost...ppliers-say.htm

Apple TV3 släpptes April 2015 och kom med en uppdaterad version Rev B 10 månader efter.

Det är alltid gynnsamt för Apple att släppa en produkt för att inom ett par månader släppa en uppdaterad version som alla vill ha. Har du aldrig ägt en Appleprodukt, låter inte som det i alla fall, då du inte verkar veta ett skit om deras marknadsstrategi.

Du behöver inte 100Mbit för att se på Netflix Ultra HD. (visst det är inte samma sak som Ultra HD BluRay vi pratar om här) men Ultra HD med 15-18 Bitrate blir klart bättre än vad 1080p stream från Netflix, här kommer Apple att släppa en uppdaterad version, om de inte gör det via mjukvaran, dock med begränsningar för framtida codec. Detsamma gäller stöd för YouTube 4k som också bör uppdateras i Apple TV4 Rev B

Vem har sagt ngt om fullt HDR stöd och 110 Mbit i Bitrate ? det är inte det jag snackar om! Ett stöd för Netflix, YouTube är det som skulle varit onboard direkt, men som med "stor" sannolikhet kommer i en RevB inom kort, då efterfrågan är stor. Även om du nu varken har en Ultra HD tv eller annat, så betyder det ju inte att det finns rätt många andra som har det.

Finns knappt några serier, filmer ?  Tjena!! Lever du i en grotta eller.

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 13 december 2015 - 12:52.

Postad 13 december 2015 - 12:54

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Jag har inget att bevisa för någon, HBO har inget stöd för Ultra HD, pratar om Netflix! Menar att det vore skönt att köra allt via en Apple TV istället för att behöva gå vägen via Smart TV. Att HBO kommer att köra UltraHD, är inte en fråga om det kommer, utan bara när.

Alla nyproducerade filmer/serier från Netflix kör UltraHD

Finns många rykten och källor på att en ny Apple TV kommer redan 2016 

Apple TV3 släpptes April 2015 och kom med en uppdaterad version Rev B 10 månader efter.

Det är alltid gynnsamt för Apple att släppa en produkt för att inom ett par månader släppa en uppdaterad version som alla vill ha. Har du aldrig ägt en Appleprodukt, låter inte som det i alla fall, då du inte verkar veta ett skit om deras marknadsstrategi.

Du behöver inte 100Mbit för att se på Netflix Ultra HD. (visst det är inte samma sak som Ultra HD BluRay vi pratar om här) men Ultra HD med 15-18 Bitrate blir klart bättre än vad 1080p stream från Netflix, här kommer Apple att släppa en uppdaterad version, om de inte gör det via mjukvaran, dock med begränsningar för framtida codec. Detsamma gäller stöd för YouTube 4k som också bör uppdateras i Apple TV4 Rev B

Vem har sagt ngt om fullt HDR stöd och 110 Mbit i Bitrate ? det är inte det jag snackar om! Ett stöd för Netflix, YouTube är det som skulle varit onboard direkt, men som med "stor" sannolikhet kommer i en RevB inom kort, då efterfrågan är stor. Även om du nu varken har en Ultra HD tv eller annat, så betyder det ju inte att det finns rätt många andra som har det.

Finns knappt några serier, filmer ?  Tjena!! Lever du i en grotta eller.

Jag har Netflix med 4K i abbet. Den enda jag hittat på sistone i 4K är en kalkonrulle i sedvanlig Adam Sandlerstil, denna gången skit i västernmiljö.

Jag betalar iaf för 4K, men det är ju inget som verkar finnas öht. Känns som en fet bluff av Netflix.

Dessutom så är Apple riktigt skitaktiga mot sina kunder med sin s.k. "marknadsstrategi"...

Redigerat av r_o_n, 13 december 2015 - 12:56.

Postad 13 december 2015 - 13:12

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 1

Den från SteelSeries? Fungerar den bra i spelen?

Yes, SteelSeries Nimbus. Fungerar klockrent.

Postad 13 december 2015 - 13:46

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 1

Jag har Netflix med 4K i abbet. Den enda jag hittat på sistone i 4K är en kalkonrulle i sedvanlig Adam Sandlerstil, denna gången skit i västernmiljö.

Jag betalar iaf för 4K, men det är ju inget som verkar finnas öht. Känns som en fet bluff av Netflix.

Dessutom så är Apple riktigt skitaktiga mot sina kunder med sin s.k. "marknadsstrategi"...

Skriv inte 4k för då får du snart höken på dig.

Orkar inte skriva upp alla, men att nämna ett par med UltraHD på Netflix, finns ju betydligt fler och allt som hädanefter kommer spelas in i UltraHD

Serier:

• House of Cards
  • Marco Polo
  • Breaking Bad
  • The Blacklist

Filmer:

• Smurfs 2
  • Philadelphia
  • Jerry Macguire
  • Crouching Tiger, Hidden Dragon

Postad 13 december 2015 - 13:55

Jonnieee
  • Jonnieee
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hur är bildkvaliten på hyrfilmer från ituens?

Samma skit som på 3:an?

Postad 13 december 2015 - 13:59

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Inte för att jag tycker det är dålig kvalitet direkt.

Varför skulle det vara skillnad på filmerna bara för att du använder en ATV4???

Enligt denna artikel är det jämförbart med BD.

http://arstechnica.c...u-ray-shootout/

Postad 13 december 2015 - 18:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0
Hyrde en film (itunes) och sköt upp på duken. Det är inte bluray kvalite när det börjar bli stor bild

Redigerat av mcmike, 13 december 2015 - 18:26.

Postad 13 december 2015 - 18:33

Tedde3
  • Tedde3
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Att hantera bitstreaming borde ju vara en ganska enkel sak att hantera, så jag förstår egentligen inte varför någon tillverkare skulle vilja begränsa det?

Sen känns det som att det är en bugg i hur övrig ljudhantering fungerar i ATV4. Det kan inte vara meningen att den kör ut PCM7.1 när man har läge Auto oavsett vad du matar till den? Mer eller mindre samma sak händer om man väljer dolby surround 5.1. Spelar du upp tvåkanalig stereo via t.ex. iTunes så visar fortfarande receivern 5.1 dolby surround.

Sedan senaste uppdateringen verkar det i alla fall stämma, i alla fall för mig. (Kör med Dolby digitalinställningen och har en 5.1 reciver)

DD 3/2/1,  DD 2.0 samt PCM där det ska (?) vara.

Nu är jag nöjd. 

Postad 13 december 2015 - 19:27

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Hyrde en film (itunes) och sköt upp på duken. Det är inte bluray kvalite när det börjar bli stor bild

Det förstår väl alla, men den är helt klart godkänd med tanke på att filerna ligger runt 3-4gb. Tar du ner en film i samma storlek är den betydligt sämre, alltså är de riktigt bra kodade och kompressade anser jag för de flesta.
Sedan anser jag att det mesta även BD ser skit ut på stor bild (projektor) därför man föredrar stor bra TV istället 👍 Har kört projekt och 105" duk ett bra tag, men klarar inte av den sunkiga bilden, svärta som är grått och pixlar som syns, nej nuvarande setup 78" Curved TV alla dagar i veckan :)

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 13 december 2015 - 19:39.

Postad 13 december 2015 - 19:44

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Det förstår väl alla, men den är helt klart godkänd med tanke på att filerna ligger runt 3-4gb. Tar du ner en film i samma storlek är den betydligt sämre, alltså är de riktigt bra kodade och kompressade anser jag för de flesta.
Sedan anser jag att det mesta även BD ser skit ut på stor bild (projektor) därför man föredrar stor bra TV istället Har kört projekt och 105" duk ett bra tag, men klarar inte av den sunkiga bilden, svärta som är grått och pixlar som syns, nej nuvarande setup 78" Curved TV alla dagar i veckan :)

Sunkig svärta beror nog på vilken duk projektor och rum du hade.

Annars slår ju även kombon DNP duk och en bra projektor även de flesta tv apparater fast de sitter i ett vardagsrum och ser man pixlarna finns det ju även uhd projektorer.

Postad 14 december 2015 - 22:30

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Jag möts fortfarande utav meddelandet "du har blivit utloggad" i Viaplay appen av och till.

Har uppdaterat allt till senaste versionerna men det strular lite ändå. Nu behöver jag iaf inte logga in igen utan startar bara om viaplay appen så brukar det funka.

HTPC'n (en Intel nuc) beslutade sig för att lägga av bara sådär igår och är nu inne på service (blir förmodligen en utbytesenhet) det känns ändå rätt ok att ha möjligheten att köra MrMc som ett om än kraftigt bantat alternativ på Apple TV'n :)  

Visst, det rycker lite här och där vid uppspelning av filmer men är ändå ljusår bättre mot att streama live sport från cmore eller viaplay.

Extra glad blir man över att man har MySQL databas för Kodi vilket gjorde installationsprocessen av MrMc väldigt snabb och smidig :)

Postad 15 december 2015 - 10:21

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Nej, Apple TV 3 släpptes 2012 och en lite uppdaterad variant kom i januari 2013 med exakt samma innehåll förutom processorn.

Processorn i ATV3 var en A5 dual core med en kärna avstängd medans ATV3 rev.A var en A5 single core. Samma prestanda, inte uppdaterad för att vara bättre annat än att den blev lite mer energisnål.

Så nej, strategin med rev.A var inte att släppa en nyare produkt som alla ville ha, bara att ta bort onödigt innehåll.

Någon "Rev B" finns inte av ATV3.

ATV1 kom 2007 och ATV2 kom 2010.

Visst, de kanske har lagt in en ny växel nu och släpper en ny varje år men jag tvivlar ändå på att det kommer en ATV "5" nästa år.

Redigerat av testsmurf, 15 december 2015 - 10:22.

Postad 15 december 2015 - 10:23

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Ursäkta en ev dum fråga, då jag inte gillar chromecast  är atv 4 den bästa för magine? Är bara intresserad av det pluginet då jag vill komma åt de tyska kanalerna.

Postad 15 december 2015 - 11:33

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Nej, Apple TV 3 släpptes 2012 och en lite uppdaterad variant kom i januari 2013 med exakt samma innehåll förutom processorn.

Processorn i ATV3 var en A5 dual core med en kärna avstängd medans ATV3 rev.A var en A5 single core. Samma prestanda, inte uppdaterad för att vara bättre annat än att den blev lite mer energisnål.

Så nej, strategin med rev.A var inte att släppa en nyare produkt som alla ville ha, bara att ta bort onödigt innehåll.

Någon "Rev B" finns inte av ATV3.

ATV1 kom 2007 och ATV2 kom 2010.

Visst, de kanske har lagt in en ny växel nu och släpper en ny varje år men jag tvivlar ändå på att det kommer en ATV "5" nästa år.

Apple TV har varit Apples hobbyleksak fram tills Apple TV4. Den kommer garanterat att släppas kanske inte varje år men betydligt oftare än innan. Innan hade Apple TV endast stöd för 720p, som sedan blev 1080p som snart även blir stöd för att köra YouTube och Netflix UltraHD, den som inte tror detta borde fundera om.

Postad 15 december 2015 - 12:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Apple TV har varit Apples hobbyleksak fram tills Apple TV4. Den kommer garanterat att släppas kanske inte varje år men betydligt oftare än innan. Innan hade Apple TV endast stöd för 720p, som sedan blev 1080p som snart även blir stöd för att köra YouTube och Netflix UltraHD, den som inte tror detta borde fundera om.

Har redan funderat och läst massor. Apples 4k-stöd är helt beroende av att iTunes ska kunna tillhandahålla 4k-titlar. Inte att andra, icke-Apple-appar redan gör det.

Postad 15 december 2015 - 12:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ursäkta en ev dum fråga, då jag inte gillar chromecast  är atv 4 den bästa för magine? Är bara intresserad av det pluginet då jag vill komma åt de tyska kanalerna.

ATV4 är det enda sättet att se Magine med en native app, förutom vissa Smart TV från LG och Samsung. Alternativt ATV3 men då är det Airplay som gäller.

Postad 15 december 2015 - 12:06

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Ok, jag har inga andra macprylar, men det gör väl inget, typ när jag ska starta upp den första gången?

Postad 15 december 2015 - 12:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ok, jag har inga andra macprylar, men det gör väl inget, typ när jag ska starta upp den första gången?

Nej, men du kommer behöva skapa ett nytt Apple-id om du inte har ett sådant.

Postad 15 december 2015 - 12:09

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Ok tack agpath för dina svar, då trycker jag på beställknappen direkt. :)

edit: Nu köpt och betalt, kommer förhoppningsvis i övermorgon.

Redigerat av Unregisteredcd3e6ec8, 15 december 2015 - 12:25.

Postad 15 december 2015 - 12:30

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

ATV4 är det enda sättet att se Magine med en native app, förutom vissa Smart TV från LG och Samsung. Alternativt ATV3 men då är det Airplay som gäller.

Nja det var väl att ta i.

Android TV, dvs Google Nexus Player och Nvidia Shield TV samt ett antal tv-apparater(nyare Sony, Philips, Sharp mm), har också en "native" app. I skrivande stund fungerar den t.o.m bättre än den för ATV4. Om jag fattat det rätt så kan man ju bara se live-tv på ATV4. Man kan inte spola tillbaka eller titta på äldre program som Magine är känt för. Det kan man med Android TV appen. Det kommer säkert till ATV4 också vad det lider.

Pressreleasen gick ut två månader innan ATV4 fick sin app. http://news-se.magin...roid-tv-1227499

Personligen tycker jag det fungerar riktigt bra med en telefon och chromecast också. Ser inga direkt nackdelar med det.

Postad 15 december 2015 - 13:49

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Sluta upp med erat käbbel för tusan!

Vad är det som är så förbenat svårt med att göra som vi säger?

Håll god ton eller så är ni mer än välkomna att lämna forumet för en tid framöver och återkomma när hyfsen har återfunnit sig!

Skärpning!

Har plockat bort inlägg som JAG inte tycker passar in här på forumet, håller ni inte med om vilka jag har plockat bort så är ni välkomna att hålla den åsikten för er själva.

Tack för visad hänsyn i framtiden mot oss som försöker hålla ordning här inne och mot era forumkollegor. 

Håll er till topic och rena konversationer mellan två medlemmar tas med fördel via PM istället för i tråden.

Postad 15 december 2015 - 14:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nja det var väl att ta i.

Android TV, dvs Google Nexus Player och Nvidia Shield TV samt ett antal tv-apparater(nyare Sony, Philips, Sharp mm), har också en "native" app. I skrivande stund fungerar den t.o.m bättre än den för ATV4. Om jag fattat det rätt så kan man ju bara se live-tv på ATV4. Man kan inte spola tillbaka eller titta på äldre program som Magine är känt för. Det kan man med Android TV appen. Det kommer säkert till ATV4 också vad det lider.

Pressreleasen gick ut två månader innan ATV4 fick sin app. http://news-se.magin...roid-tv-1227499

Personligen tycker jag det fungerar riktigt bra med en telefon och chromecast också. Ser inga direkt nackdelar med det.

Nu syftade jag endast på fristående spelare och Magine har inte mycket info mer än om ATV4, som jag hittat. Men rent logiskt bör ju appen för Android TV funka även på Nexus och Nvidia.

Redigerat av agpath, 15 december 2015 - 14:22.

Postad 15 december 2015 - 14:41

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Nu syftade jag endast på fristående spelare och Magine har inte mycket info mer än om ATV4, som jag hittat. Men rent logiskt bör ju appen för Android TV funka även på Nexus och Nvidia.

Nyheten i länken är ju just om deras nya app som gjorts för just Android TV. Som det står i releasen...

Idag lanseras Magine TV’s nya app till Android TV.

...

- Magine TV’s app för Android TV gör det lätt för användarna att hitta sina favorit­program genom ett enkelt, snyggt och intuitivt gränssnitt. Vi når nu en ännu större grupp tittare som kan ta del av Magine TV:s unika kombination av live-­tv, catch-up och start­-over i en och samma tjänst, säger Alexander Jamal, Sverigechef Magine TV

Lite mer info.

Appen i sig kan köras under både vanliga Android (mobil och platta) samt Android TV. Beroende på plattform så visas olika gränssnitt.

Redigerat av Stefan Bäckman, 15 december 2015 - 14:44.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.