Använder du den experimentella versionen av kodi 16 då?
Ja det är ju det jag gör. ? Har installerat flera gånger tom.
Men det verkar inte funka för alla.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 21 December 2015 - 23:02
Ja det är ju det jag gör. ? Har installerat flera gånger tom. Men det verkar inte funka för alla. Postad 22 December 2015 - 00:17 Vad tycker ni? Är det värt att gå över till Kodi 16 beta eller bättre att stanna på Kodi 15.2? Jag har problem med audiosync på mitt kodi och så vill jag ha 7.1 ljud (struntar i bitstream, men vill ha DTS-HDMA->PCM). Är den tillräckligt stabil? Jag kör Aeon skin Postad 22 December 2015 - 00:43
Tyvärr visade det sig att jag ändå inte använt den experimentella versionen. Den jag tankade var från kodis sida och hette exakt lika. Men var inte samma. Nu efter att jag tankade direkt från tråden så fungerar det. Dock så har jag bara prov startat och sett att det funkar. Vet ej om stabiliteten. ÄNTLIGEN ;-) DÅ är shielded fulländad som mediaspelare för mig iaf 😄😂 Postad 22 December 2015 - 14:17
Kul att det funkade grattis. Postad 22 December 2015 - 22:31
Konstigt att det ligger bland fillistorna. Sedan så har dom försämrat resume funktionen..tidigare så fick man 2 alternativ,,börja där man slutat titta eller börja från början, nu får man inte välja,..antingen eller.
Sedan så är shielden sämre på att skala upp än nucen, nu används bilinear ist för bicubic och det syns både på SD och 720p material om man har stor tv eller projektor. Undra om det beror på android eller att gpu inte pallar med? Postad 23 December 2015 - 02:50 Min handkontroll fortsätter lysa efter konsolen är i sleep mode.. Den fortsätter lysa hela tiden:S Postad 23 December 2015 - 08:14 Ok får väl köpa skiten en gång till och prova nya betan då. Fungerar verkligen DTS-HD, True HD, Atmos nu som bitstream???
Enligt Zappiti så är Shielden betydligt sämre bildkvalite mässigt, någon som har provat båda eller Dune ? Vill ju inte få en sämre bild liksom, Android klingar ju inte direkt fint i mina öron! Hade hellre sett en Apple TV med Kodi och HD stöd, men där är vi inte idag, så jag kan kompromissa lite Postad 23 December 2015 - 09:03
Vill man ha den bästa kvaliten när det gäller bild, ska det tydligen vara med sigma chip... den enda någorlunda nya som har det är väl Popcorn Hour Vten..? Redigerat av Garrett, 23 December 2015 - 09:03. Postad 23 December 2015 - 13:57 Högupplöst material är det ingen större skillnad mellan mediaspelare sen hur korrekt bilden är, är en annan sak men det går ju att kallibrera bort. När det gäller lågupplöst tex dvd material är det viktigare vilket chip du väljer . Postad 23 December 2015 - 14:21 Visst är det tanken att man ska kunna se olika app kategorier i google play store? Än hur jag trycker så får jag inte fram några..ja förutom mina appar och spel, är det någon begränsning att man bor i sverige eller har jag bara missat något enkelt? Postad 23 December 2015 - 15:31
Likadant här.. Postad 23 December 2015 - 18:37 Så nu är den igång och rullar! Formaterade säkert ett USB minne 5 ggr innan den kunde läsas. Men nu är senaste Kodi installerad!
Atmos fungerar perfekt och går igång med en gång till skillnad mot Dune som tar ett par sekunder! Körde även en Full Ultra HD film Chappie 4k 2160p med 90 Bitrate och fungerar utmärkt.
Kan man på ngt sätt ändra Flags på filmer ? Vill ju ha Atmos på de som har detta och inte TrueHd. Gick ändra på både Zappiti och Dune med YaDis. Finns ngt liknande för Kodi ?
Refreshrate verkar dock inte heller fungera, kör allt i 4k 24hz nu. Vilket Tema är snyggast till Kodi ? Postad 23 December 2015 - 18:39
Det står så här i tråden: EXPERIMENTAL!!!
Sen bör du nog inte fokusera så mycket vems logga detta är på lådan utan titta på vilka kretsar som används och hur allt avkodas. I och med att Apple inte vill att du ska titta på något annat än deras konstiga format kommer de aldrig betala för de licenser som du är ute efter. Postad 23 December 2015 - 21:16
Shield har funnits ute ganska länge nu och utan Kodi är den ingenting. Men nu verkar den ju kunna det mesta och det är grymt. Som sagt var inne och köpte en idag "igen" lite småsaker som inte fungerar, Netflix vill inte spela upp i Ultra HD, jag har MHL och 2.0 på alla HDMI ingångar i tvn likaså min förstärkare, som annars brukar vara problemet enligt forum. Skulle ju inte fått ut 4k 60hz heller annars. Har tagit ner Kodi appen och är grymt nöjd med Atmos och DTS-HD, synd att den inte tar 3D dock för det är ca 200 filmer jag har i 3D. Har inte hunnit kolla men tror inte Kodi ens listar 3D.iso annars kunde man ju fått en 2D version av den i alla fall. Skall testa vidare, tror dock jag behåller denna gång i alla fall God Jul på er alla Postad 23 December 2015 - 21:29 Vad jag vet så går det fint att titta på 2D från vilken 3D bd-iso som helst sedan version 12 eller liknande. Dock är det en del bluray med lite speciella antikopieringsskydd som kodi inte klarar att parsa informationen ifrån dock. Är inte helt up-to-date dock med kodi på den fronten, så möjligt att det hänt lite nytt sedan frodo. Postad 23 December 2015 - 21:36 Kan man på ngt sätt gå in och ändra Metadatan av filmer ? Skulle vilja flagga om filmer som har Atmos med en Atmos logga, nu ser man bara True HD 7.1 vilket även andra filmer som inte är Atmos också har. Skulle vara grymt om det gick på ngt sätt. Postad 23 December 2015 - 21:41 Menar du logga för din scraper eller informationen som skickas till din förstärkare? Postad 23 December 2015 - 22:11
Scraper
Atmos lyser upp fint på förstärkaren. Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 23 December 2015 - 22:11. Postad 23 December 2015 - 23:52 har du hdcp 2.2 på alla ingångar då utan det spelar inte netflix upp i ultrahd Postad 24 December 2015 - 08:35 Du kan ju fortfarande välja att man bestämmer det när filmen startar. På kodi15 så fick jag återuppta alternativet på en extra undermeny. På kodi16 får man direkt upp valen spela från början, återuppta eller visa info...en förbättring. Vad har blivit sämrP?S jag har bara testat kodi16 på pc så det kan vara skillnad, men ingen verkr vilja kommentera min fråga angående beta4 och om den går bra, vågar inte byta. Postad 24 December 2015 - 08:38
16GB kostar 1574:- på electroworld idag. Dock får man inte med fjärren lämgre.
Postad 24 December 2015 - 10:17 Skillnaden mellan kodi 15.2 och kodi 16 i UHD upplösning :
*kodi 15.2 visar helt klart mer detaljer när UHD film och foton visas på en UHD tv: visar man uppspelnings detaljer när en 3840x2160@60p film spelas ser det ut så här:
Skärmupplösningen blir 1920x1080@60 i kodi 16 Redigerat av Biggles2002, 24 December 2015 - 10:21. Postad 24 December 2015 - 10:20 du matar inte ut i ultra hd till din bildkälla på den senare bilden. Postad 24 December 2015 - 10:35
Max t.o.m. 31/12 stod det på elgigantens/electroworlds hemsidor. Men nvidia har kvar erbjudandet på sin hemsida (de har även sänkt priset från 1999:- till 1749:-) Postad 24 December 2015 - 10:39
Kodi16 ska få stöd för att visa video i 4k medan guit kör i 1080p (bättre flyt i menyerna). Det kan vara någon ny inställning du missat eller en bugg (det är ju en beta)
Postad 24 December 2015 - 10:47
Inget man kan välja det blir så. Postad 24 December 2015 - 11:25 Hej hur får jag dit å ä ö ? Andvänder ett trådlöst tangentbord logitech. Postad 24 December 2015 - 13:12
Andriod tv på shielden stödjer inte det än. Postad 24 December 2015 - 22:15 Ja jag har 2.2 på alla 8 ingångar Postad 25 December 2015 - 13:27 Nu släpper Dune sin 4k spelare med BluRay menyer, Atmos, DTS-HD, 3D och 4k och Sigma on board. Så hejdå Shield back to store again Postad 25 December 2015 - 15:38
Endast HDMI 1.4.. Postad 25 December 2015 - 17:38 Tills produkten finns att köpa så bör man nog avvakta med eventuella glädjerop =) Postad 25 December 2015 - 18:12
Gäller vissa företag japp, Dune har enligt mig alltid levererat maskiner som fungerat vad de lovat! Har ändå haft 4 st av dem sedan starten. Så är det ngt företag som skall leverera en mediaspelare som fungerar out of box är det väl Dune! Postad 25 December 2015 - 19:45 Minns inte vad det var för modell de inte släppte. Seeing is believing... Ingen av tillverkarna är dock att lita på då de har urusla utvecklingsteam. Tur att man kan köra kodi på vissa maskiner. Postad 25 December 2015 - 19:53
Ja de var en maskin med BD menyer osv, men den visades aldrig på deras sida. Allt de lagt upp har också släppts. De har ju haft lite tid på sig att göra en bra Box från grunden, den som lever får se, är dock inte orolig att den inte skulle fungera som utlovat Postad 25 December 2015 - 21:38
Dune HD Base 3d var ingen direkt höjdare den lämnade jag tillbaka dålig när det gällde stöd för subtitles och ingen höjdare när det gällde uppskalning men de tidigare spelarna var stabila och bra . Får hoppas denna nya blir bättre men de lär ju knappast fått licens för de fulla menyerna så man får väl se hur bra de blir. Redigerat av jimjans, 25 December 2015 - 21:42. Postad 26 December 2015 - 11:27 Generella diskussioner om nån Dune spelare hör väl inte hemma i denna tråd? Konkreta jämförelser mellan shield och Dune kan vara intressanta senare när man faktiskt vet något. Postad 27 December 2015 - 02:09
Uppdatering, nu j*vlar börjar det ordna upp sig för mig, dels för det nya stödet för HD ljud med atmos, men nu även nvidia stream från datorn fungerar. Jag hitta eventuellt felet va min kassa router så jag införskaffa mig en asus Rt-ac5300 å nu fungerar det perfekt. Spela projekt cars på Magnus inställningar å det va helt ok, lite lite fördröjning å en gång hacka det till.
En sak jag undrar, kommer det komma en mer färdig version av kodi, den är lite buggig den där specialutgåvan. Postad 27 December 2015 - 09:23
Klart det gör, men frågan är när , du vet om att det har släppts minst 2st "test builds" sen första builden med stöd för HD ljud? Så kanske ska du testa med en senare om du har problem med något och om inte det löser saken skicka upp en logg och skriv om felet på Kodis forum så att felet kan bli avhjälpt
Redigerat av 22mc, 27 December 2015 - 09:23. Postad 27 December 2015 - 12:01 Shield klarar inte spela upp en UHD film med en bitrate på ca 80 Mbit. Har nu testat en komplett UHD film och det hackar oavkortat. Har perfekt lina och snabbaste anslutningar, så det finns inga bromsar i systemet. Är ju bara Kodi som klarar spela upp UDH tydligen, då man inte kan bläddra genom SMB på andra sätt i Shield.
Lättare UHD filmer med lägre bitrate fungerar säkerligen, men då faller ju hela 4k idén för mig.
Snälla släpp DUNE nu så man kan få en spelare som är byggd av kvalité... så trött på dessa crap leksaker.
HDMI 2.0 sure... vad gör det när inget fungerar vettigt! Kodi kunde varit grymt ihop med UHD men skiten är ju för klen för spela upp och inget vettigt gränssnitt att bläddra på nätverket! Kodi är ju enda anledningen att man vill ha den kvar, men då det inte fungerar att streama äkta UHD så faller den ju platt oavsett om den har HDMI 2 eller inte Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 27 December 2015 - 13:08. Postad 27 December 2015 - 14:31 Hur har har du säkerställt att du har perfekt nätverk hemma? Har du provat samma filer på usb minne eller hårdisk direkt ansluten till shielden ? Vet att kodi inte gillar smb i vissa nätverk men är väldigt stabilt när man byter till tex nfs. Postad 27 December 2015 - 14:35
Kodi med smb fungerar inget bra för mig heller. Vad har du för nätverk och anslutningar? Postad 27 December 2015 - 15:28 Tycker ni att det är värt att gå över till Nvidia Shield TV, från att just nu ha en Mac mini som server och sedan kasta till Apple TV med Plex. Har alltid föredragit Kodi och vill helst ha EN medialösning och slippa kasta till apple TV. Postad 27 December 2015 - 16:20
Största problemet med atv4 enligt mig är att den inte har stöd för 24hz hatar judder men annars finns det ju mediaspelare som Infuse och MrMc ( MrMc bygger på kodi http://forum.kodi.tv...d=238524&page=3). Är din tanke att slippa att ha en server helt och hållet? Redigerat av jimjans, 27 December 2015 - 16:22. Postad 27 December 2015 - 16:35
Ja min tanke är att slippa server helt och hållet. Koppla hårddiskar till Nvidia Shield och bara köra. Kör atv3 för tillfället och kastar genom iPad men har ju också tänkt på en atv4 och slippa iPad. Är en vardagstittare, så är inte ute efter 4K etc men tycker ändå att Nvidia Shield verkar som en vettig produkt. Redigerat av captainklegg, 27 December 2015 - 16:58. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |