Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 29 juli 2018 - 20:47

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0

Freppa:

Jag har haft den i ca 4 månader. Upplever inte så mycket strul. Har i o för sig en "gammal" Full-HD TV. Visst kan buggar visa sig, men inte så att det stör så otroligt. Vet inte om det kan hänga på om du kör 4K TV?!?! För mig är det i alla fall inte så stora problem.

Postad 29 juli 2018 - 20:53

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Lagt märke till att under senaste inspelning visas varje enskildt avsnitt och indikering (siffra) att det finns flera avsnitt, det gör der lite svårt att veta vilket som är det senaste avsnittet. Se det som ett förbättringsförslag

Redigerat av jonasbratt, 29 juli 2018 - 21:07.

Postad 29 juli 2018 - 23:34

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Den förra boxen är oändligt mycket bättre! Och Netflix kan man glömma i boxen, inte många appar som finns...

Postad 30 juli 2018 - 07:10

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Saknar Viafree i boxen. Notera att det är inte bara Paradise Hotel man kan se, utan fotboll från belgiska förstaligan.

Postad 30 juli 2018 - 08:57

Freppa_
  • Freppa_
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Freppa:

Jag har haft den i ca 4 månader. Upplever inte så mycket strul. Har i o för sig en "gammal" Full-HD TV. Visst kan buggar visa sig, men inte så att det stör så otroligt. Vet inte om det kan hänga på om du kör 4K TV?!?! För mig är det i alla fall inte så stora problem.

Det är en gammal Full HD-tv den ska sitta i. Då inga 4K-sändningar finns så är det ingen idé att köra den i min 4K-tv.
Märkte även att min gamla tv inte stöder ca modulen. Så det valet faller bort.
Så frågan är ju då om man ska välja gamla boxen istället. Om den nya inte kan köra Netflix-app eller casta från Netflix som jag blev lovad så finns det ingen anledning att köra den vad jag kommer på. Har ingen Android-kur heller så vet int vad man ska casta i så fall.

Postad 30 juli 2018 - 18:36

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Grejen är att den är betydligt snabbare och har en jäkligt bra bild (jämfört med den äldre HD-boxen) så man vill ju gärna att den ska fungera ordentligt. Vissa klagomål här har heller inte med boxen att göra, utan fjärren. T ex att fjärren är så minimaliserad att det ibland behövs tusen klick för komma dit man vill. Samtidigt använder den bluetooth vilket är en stor fördel. 

Läste någonstans att boxen är tillverkad genom ett samarbete mellan LG och Google. Kan därför inte fatta att de misslyckas så kapitalt med både utformning och mjukvaran? Ok att Google kan faila när det gäller teknikprylar men LG hade man ju lite mer förtroende för än så? 

Gällande utbudet av appar har jag fortfarande en förhoppning om att det ska reda sig. Saknar i dagsläget HBO, Netflix och NFL Gamepass. C-More, Viafree, D-Play och TV4 använder jag inte men de lyser också med sin frånvaro. Trist. (De jag har och använder idag är Viasat, Eurosport, SF Anytime, Spotify och Youtube. Ok, Spotify är en sanning med modifikation för den kör jag oftast från telefonen rakt in i stärkaren, men den finns iaf där).

Redigerat av Mono-mannen, 30 juli 2018 - 18:39.

Postad 30 juli 2018 - 21:43

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Misslyckade serieinspelningar på SVT igår, felkod A008

Postad 31 juli 2018 - 11:59

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Grejen är att den är betydligt snabbare och har en jäkligt bra bild (jämfört med den äldre HD-boxen)

Ett återkommande klagomål är ju att boxen är oändligt mycket långsammare och även har sämre bild än ADB och framförallt smart-boxen. Men du menar alltså att det är tvärtom?!

Postad 31 juli 2018 - 12:43

Freppa_
  • Freppa_
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Började bra med att handkontrollen inte fungerade alls. Fick ta ur och sätta i batterierna igen.
Sen efter 3 st misslyckade försök med att uppdatera fjärrkontrollen så kom boxen igång.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Freppa_, 31 juli 2018 - 12:53.

Postad 31 juli 2018 - 15:50

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 1

Ett återkommande klagomål är ju att boxen är oändligt mycket långsammare och även har sämre bild än ADB och framförallt smart-boxen. Men du menar alltså att det är tvärtom?!

Nu kommer jag inte ihåg vilken av HD-boxarna jag hade tidigare (det var inte smartboxen iaf) men OnePlace arbetar verkligen inte långsammare än den jag hade tidigare iaf. Långt ifrån. Däremot kan jag uppleva den som långsammare eftersom det ofta tar längre tid att få fram den information jag vill ha/gå dit man vill eftersom menysystemet och fjärren är korkat utformade. 

När jag höll på och tjafsade som mest för ett tag sedan bytte jag tillbaka till den gamla HD-boxen ett tag och det var väsentligt (tydligt för ögat) sämre bild. Har också pratat med TV-tekniker/installatörer som säger samma sak. Dom har hållit på och testat den här boxen sedan i höstas tydligen, och var helt enhälliga i att bilden var riktigt bra med OP. 

Edit: Det är ju också största orsaken till att man har hängt kvar vid boxen (och istället gnällt här i tråden). Hade den varit långsammare OCH med sämre bild än tidigare hade diskussionen varit avslutad (och boxen återskickad) för flera månader sedan.

Redigerat av Mono-mannen, 31 juli 2018 - 15:58.

Postad 31 juli 2018 - 19:25

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Jag har testat att casta yputubevideo till boxen från iPhone och även även att spela upp direkt i Youtubeappen och det är väldigt dålig ljudsynk. Även SVT är dåligt i synk fast inte riktigt lika illa som Youtube. Satellitprogram har inte samma problem och förstås inte heller streamat. Kan någon annan bekräfta? Samma material på Apple TV har bra synk.

Postad 31 juli 2018 - 22:53

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag har testat att casta yputubevideo till boxen från iPhone och även även att spela upp direkt i Youtubeappen och det är väldigt dålig ljudsynk. Även SVT är dåligt i synk fast inte riktigt lika illa som Youtube. Satellitprogram har inte samma problem och förstås inte heller streamat. Kan någon annan bekräfta? Samma material på Apple TV har bra synk.

Kollade några recensioner/program på Youtube senast idag, märkte inte av några synkproblem? Men då körde jag dem iofs via Youtubeappen i burken.

Postad 02 augusti 2018 - 21:38

Unregistered17c118c1
  • Unregistered17c118c1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har använt boxen i två dagar och är redan less... Först tog det närmare en halvtimma med inställningar och uppdateringar, även uppdatering av fjärren (?) - som misslyckades första gången, efter andra försöket så lyckades det men boxen ville sedan inte kännas vid OK-knappen vilket gjorde att man inte kom någonstans. Sedan dyker det med jämna mellanrum upp info om att ett USB-minne anslutits och måste hanteras på något sätt. Jag har inte anslutit något externt minne... Försökte använda röst-styrning för att komma till inställningarna - då hamnade jag på YouTube och Google...

Fick lov att dra ur/sätta i strömsladden för att komma tillbaka  :huh: Sedan fungerade iallafall OK-knappen..

Provade igår kväll att markera ett program för inspelning inatt - Idag satt jag och stirrade på ett felmeddelande om att inspelningen misslyckades. Ikonen för programmet finns där men när jag klickar på den så går det varken att titta på eller ta bort (den obefintliga inspelningen)!!! Fick lov att återställa boxen för att få bort den irriterande icke-existerande inspelningen. Fabriksåterställning redan andra dagen - det här bådar inte gott  :wacko:

Sedan upplever jag boxen som väldigt omständig och seeeg... Min förra HD-box med inspelning är betydligt snabbare och mycket användarvänligare!

Svart bild ibland när man byter kanal, felmeddelande om att USB-minnet inte gick att formatera (har fortfarande ingen minne anslutet). Tappar kontakt med fjärren stup i ett (~3m från boxen)...

Nej - det känns som att denna box inte ens befinner sig i beta-stadiet, utan någonstans mellan experimentell och alpha. Man har väl slängt pengarna i sjön  :unsure: ...

Nåväl - man kan ju hoppas på att någon framtida uppdatering löser några av de irriterande buggar som bor i boxen.

Tills vidare så använder vi den gamla boxen när vi vill vara säkra på att få våra program inspelade.

Postad 14 augusti 2018 - 12:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

Hej

Inatt skickar vi ut den nya mjukvaran till OnePlace, boxarna kommer automatiskt att tanka ner mjukvaran mellan kl 03:00 - 05:00. Mjukvaran innehåller endast buggfixar.

Mvh
Niklas

Postad 14 augusti 2018 - 13:10

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 1

Inga nyheter om när boxen i sig kommer uppdateras så den blir duglig för oss som pausar och spelar in?

Hej

Inatt skickar vi ut den nya mjukvaran till OnePlace, boxarna kommer automatiskt att tanka ner mjukvaran mellan kl 03:00 - 05:00. Mjukvaran innehåller endast buggfixar.

Mvh
Niklas

Postad 15 augusti 2018 - 19:43

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Vi ska inte ropa hej riktigt ännu men det känns som en hel del av de problem som i alla fall jag upplevde tidigare har lugnat ner sig betänkligt iom de två senaste uppdateringarna. Inga myrornas krig, inga mörka blinkningar, rätt program visas på EPGn osv. Just nu flyter burken på rätt bra för mig. Har t o m fixat(bytt) hddn och lyckats spela in några program där (som jag dock inte hunnit titta på ännu).  Kul grej i kanalmenyn också att man ser inspelade program på just den kanalen efter "nästa program". Det har jag inte sett tidigare?

Enda grejen som jag kunnat hitta är att ibland när man byter kanal så byter den inte kanal. Dvs står jag på SvT1 och stegar via "ringen" ner till t ex Kanal 5 och där trycker på "ok". Så visas fortfarande SvT1? Det har inte hänt ofta förvisso men det händer.

Postad 16 augusti 2018 - 21:05

Unregistered630db7f3
  • Unregistered630db7f3
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har installerat den senaste uppdateringen och sitter här med svart bild. Inte särskilt roligt Canal Digital! Boxen fungerar fortfarande inte om den kopplas genom förstärkare. Blinkande bild och ljud är jätteroligt en liten stund men sedan blir det bara jobbigt. Kopplar ur One Crap och återgår till min gamla box. Ger er 3 månader till sedan är det retur på denna skojarbox.

Postad 18 augusti 2018 - 10:08

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Flera som har erfarenheter av nya uppdateringen??

Redigerat av Unregistered5645b62e, 18 augusti 2018 - 10:08.

Postad 19 augusti 2018 - 12:09

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Ett stort plus som jag glömt bort att nämna i allt gnällande är att det är bara kanalerna jag har i mitt abonnemang som syns när jag stegar med fjärren. Med min förra HD-box var det iaf så att man var tvungen att stega förbi 50-70 "döda" kanalplatser innan man kom fram till t ex C-More Sport. Nu ligger alla aktiva kanaler i följd. Riktigt riktigt smutt. Så kanske det var redan för er som körde smartboxen men det är nytt för mig.

Har installerat den senaste uppdateringen och sitter här med svart bild. Inte särskilt roligt Canal Digital! Boxen fungerar fortfarande inte om den kopplas genom förstärkare. Blinkande bild och ljud är jätteroligt en liten stund men sedan blir det bara jobbigt. Kopplar ur One Crap och återgår till min gamla box. Ger er 3 månader till sedan är det retur på denna skojarbox.

Basic-tips kanske men kolla hdmi-kabeln, ffa mellan boxen och stärkaren. Jag har kopplat som du och av en tillfällighet så bytte jag ut den svindyra (men lite äldre) hdmi-kabeln från HiFi-klubben mot den typ enklaste (men helt nya) kabeln från Kjell och Co som jag hade liggandes hemma och vips, helt plötsligt fungerade alla kopplingar och funktioner betydligt bättre. Ska jag vara helt ärlig så tror jag att det var det bytet som gjorde att myrornas krig försvann för mig helt, inte uppdateringen. Eller så var det en kombination av dessa? Tyvärr är jag inte så duktig på vad alla tekniska funktioner heter och gör så jag har svårt att förklara exakt vad som händer när jag håller på med anläggningen, men så länge det blir till det bättre är jag glad. Den dyra (men äldre) kabeln skulle klara kraven enligt specen men i verkligheten så gjorde den uppenbarligen inte det. Kan vara värt att testa om ni inte redan gjort det. Just saying...

Redigerat av Mono-mannen, 19 augusti 2018 - 18:42.

Postad 19 augusti 2018 - 16:48

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 1
Pil höger hoppar numera 1 minut framåt istället för 15 s och pil vänster tillbaka 30 s, rätt bra

Postad 20 augusti 2018 - 13:25

Unregistered470cf299
  • Unregistered470cf299
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Finns det någonstans du kan få information vilken bild (upplösning osv,) du verkligen får fram? Upplever alla att den har sämre bild än tidigare boxen? 

Jag är lite kluven själv.

Postad 27 augusti 2018 - 18:13

Unregistered5e408931
  • Unregistered5e408931
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har haft boxen ett par veckor och är tyvärr inte imponerad. Vid uppstart blir det ofta ljud men ingen bild och då får man dra ur sladden. Serieinspelning har jag testat och det fungerade inte. Att spela in ett enstaka program fungerade men bilden fick tidvis stora pixlar i nedre delen. Svart skärm i 5 sekunder vid kanalbyten. Har senaste programvaran.

Postad 27 augusti 2018 - 19:49

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Och kanaler fattades i helgen... Seg box som inte är en favorit hos mig, en plåga, faktiskt. 

Postad 28 augusti 2018 - 02:16

Unregisteredb4358b11
  • Unregisteredb4358b11
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har sagt det tidigare och säger det igen,

Hur f.n kan man fortfarande skryta om denna box och dessutom sälja på kunder denna box som fortfarande befinner sig i betastadiet,

förtroendet för CD ligger just nu på en botten nivå och i ren ilska och besvikelse så kommer jag troligen säga upp mitt avtal med CD.

​Rena ruffel o båg....,

Postad 28 augusti 2018 - 09:04

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Svårt att vara negativ till Niklas på CD pga att han är väldigt trevlig, men nu börjat det bli pinsamt. Niklas var väldigt positiv till denna box. Så det var därför jag beställde den. Men min ligger i kartongen ännu, vägrar ta fram den innan den är ok. Beställde den i början när den kom, så den har legat i kartongen länge nu. MEN nu måste det hända något, kommer bara små buggfixar som inte verkar hjälpa boxen ur kartongen. Skärp er nu CD, fixa felen så ni kan sälja boxen med gott samvete.....

Postad 30 augusti 2018 - 18:27

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

MIn funkar hur bra som helst, nu även med hårddisk!!

Postad 31 augusti 2018 - 07:11

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

MIn funkar hur bra som helst, nu även med hårddisk!!

Vilo, du verkar ha fått en bra box. Medans många andra är mindre nöjda. Kan kanske låta lite konstigt att jag är negativ och inte ens öppnat kartongen. Men jag blir tokig om mina inspelningar blir fel, det är ju därför jag tog med HDD. Fler som är nöjda som har HDD i sin ? Lite mer positiva omdömen så kanske den hittar lite ljus snart .)

Postad 31 augusti 2018 - 08:27

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 1

Vilo, du verkar ha fått en bra box. Medans många andra är mindre nöjda. Kan kanske låta lite konstigt att jag är negativ och inte ens öppnat kartongen. Men jag blir tokig om mina inspelningar blir fel, det är ju därför jag tog med HDD. Fler som är nöjda som har HDD i sin ? Lite mer positiva omdömen så kanske den hittar lite ljus snart .)

Tror knappast att det skiljer så mycket mellan boxarna, möjligen kan buggarnas omfattning variera mellan olika exemplar men avsaknaden av en vettig funktion är förstås samma i alla boxar, det är nog snarare hur högt ställda krav man har som är skillnaden, för så länge oneplace är sämre än smartboxen på det mesta utom att den har fyra mottagare finns det ju ingen anledning att byta, för mig i alla fall.

Dessutom är jag övertygad om att oneplace kommer bli ersatt av en annan box, det brukar sluta så, för om de kunnat få ordning på den hade de väl gjort det vid detta laget eller :rolleyes:

Ok, nog med negativitet nu, för er (dig) som är nöjda med boxen - kör på ;)

Postad 31 augusti 2018 - 08:41

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Fick de nåmsing ordning påden där 250 gigs Sagemboxen eller vad det var för nån?

Postad 31 augusti 2018 - 08:49

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 1

Fick de nåmsing ordning påden där 250 gigs Sagemboxen eller vad det var för nån?

Nej, Sagem-boxen blev "obrukbar" efter en nedgradering, så länge man vid varje uppstart vägrade ladda ner den nya mjukvaran funkade den mestadels OK men ibland gjordes ändringar i utsändningarna som den gamla mjukvaran inte kunde hantera. Ersatte min med ADB-boxen och fick en försmak av himmelriket ;)

Postad 31 augusti 2018 - 09:48

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Smartboxen är stabilare på alla sätt, den behöver man aldrig rycka ur kabeln ur. OnePlace, den går ju inte ens ställa vart man vill, vilket är en punkt i reklamen, för då når man inte kontakten att rycka ur kabel när den låser sig.

Dom sista buggarna jag upplevt är många låsningar, seghet bortom denna värld, och ljud från satellit och YouTube samtidigt.

OnePlace har bara varit skräp för mig, lite bättre nu när man kan hoppa lite mer i inspelningar, men även där är förra boxen en 9a och OnePlace typ en svag 2a...

Gör om, gör rätt!

PS

Niklas, han försöker, trevligare servicekille får man leta efter, men han kommer ha svårt att rädda OnePlace.

Postad 06 september 2018 - 12:13

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Nu det sista får jag grafikstörningar, streck som snabbt visar sig på rutan, vet inte om det är boxen eller något annat... Och så har boxen börjat visa svart bild, då får man rycka kabeln... 

Lite lätt trött på NoPlace...

Postad 06 september 2018 - 13:22

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 1

Nu har jag inte boxen... men man undrar ju om dom överhuvudtaget testat den i NÅGON form. Är även imponerad av hur länge ni verkar stå ut med eländet, är väldigt glad över att fortfarande köra min VU+. Var väldigt sugen att hoppa på tåget tidigare.

Verkar som det bara finns "one place" för Oneplace och det är papperskorgen...

Postad 06 september 2018 - 13:54

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 1

Det verkar som om CD också vill slänga den i papperskorgen. Väldigt sällan dom skriver i denna tråd nu. Antagligen för att dom ej har något nytt att komma med. Och det är lite skrämmande, för nu kan dom ej skylla på tiden. För den har funnits ett bra tag nu. Kan det vara så illa som några skrev att boxen är så dålig att den kommer att ersättas av någon annan box ? Alltså CD får ej rätt på den ? 

Postad 10 september 2018 - 09:52

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

CD vill att vi ska vänja oss vid boxen och dess tillkortakommanden... Det liknar taktiken hur de skötte Sagemboxen på 250gb. Det är synd att dom misslyckats med sin Androidbox, den är verkligen dålig, hade det varit 2008 hade den varit okej, nu en 2a av 10 och det mest för att det klarar 4 kanaler samtidigt.

Postad 10 september 2018 - 20:11

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Under inspelningar visas alla inspelade program - fast utan symboler / thumbnails sedan en tid tillbaka. Häromdan var det omöjligt att få bild på live tv, tricket att hoppa mellan kanaler funkade inte denna gången utan fick bryta strömmen....

Redigerat av jonasbratt, 10 september 2018 - 20:13.

Postad 11 september 2018 - 15:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Ber om ursäkt att jag varit väldigt frånvarande, det har varit en lång semester/föräldraledighet (läser dock allt ni skriver och tar era synpunkter vidare)
Det bästa är alltid att ringa kundservice när ni upplever olika problem, men det är självklart även bra ni delar med er av era erfarenheter här.

Imorgon kommer vi att byta leverantör av EPG/TV-guide, och det innebär att ni behöver programmera om alla era inspelningar på OnePlace (singelinspelningar och serieinspelningar) 

Vi beräknar att vara färdig med arbete ca 16:00, vi kommer att skicka ett sms till alla er som har ett registrerat mobilnummer och en OnePlace med hårddisk när det fungerar bra att spela in igen.

Läs mer på länken nedan

https://www.canaldig...ieinspelningar/

Mvh
Niklas

Postad 11 september 2018 - 21:12

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej

Ber om ursäkt att jag varit väldigt frånvarande, det har varit en lång semester/föräldraledighet (läser dock allt ni skriver och tar era synpunkter vidare)
Det bästa är alltid att ringa kundservice när ni upplever olika problem, men det är självklart även bra ni delar med er av era erfarenheter här.

Imorgon kommer vi att byta leverantör av EPG/TV-guide, och det innebär att ni behöver programmera om alla era inspelningar på OnePlace (singelinspelningar och serieinspelningar) 

Vi beräknar att vara färdig med arbete ca 16:00, vi kommer att skicka ett sms till alla er som har ett registrerat mobilnummer och en OnePlace med hårddisk när det fungerar bra att spela in igen.

Läs mer på länken nedan

https://www.canaldig...ieinspelningar/

Mvh
Niklas

Kommer det att fungera bättre för oss sedan eller är det bara en kostnadsfråga för er?

Postad 11 september 2018 - 21:55

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

Kommer det att fungera bättre för oss sedan eller är det bara en kostnadsfråga för er?

Hej

Det blir en del förbättringar, tex så kommer boxen inte längre att spela in repriser vid serieinspelning, bättre och mer information om program/film/serier och mer korrekt epg data.

Mvh
Niklas

Postad 12 september 2018 - 10:12

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 1

Hej Canal Digital!

Jag pratade med er (2:a linjen) härom veckan där ni nämnde en "mastodont-uppdtering" efter sommaren. Den skulle innehålla mycket kring inspelning. När kommer den och löser den problemet med att inspelningar försvinner, hackiga uppspelningar, mosaik i nedre delen av rutan?

Redigerat av skwlkr76, 12 september 2018 - 10:12.

Postad 12 september 2018 - 10:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

Hej Canal Digital!

Jag pratade med er (2:a linjen) härom veckan där ni nämnde en "mastodont-uppdtering" efter sommaren. Den skulle innehålla mycket kring inspelning. När kommer den och löser den problemet med att inspelningar försvinner, hackiga uppspelningar, mosaik i nedre delen av rutan?

Hej

Det stämmer att vi jobbar på en ny uppdatering med fokus på inspelningen. Ska kolla upp hur status ser ut och återkommer med mer information här på forumet under nästa vecka.

Mvh
Niklas

Postad 14 september 2018 - 07:52

Unregistered4877c979
  • Unregistered4877c979
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hej!

Vi fick ett sms från CD igår om att göra om alla serieinspelningar efter 16:00, för att de skulle sluta fungera.

Så vi gjorde det, men imorse när jag kollade så hade den inte spelat någonting :-(

Frågade min fru hur den nya boxen fungerade och fick till svara att det nästa alltid står "inspelningen misslyckad".

Hur fungerar det för er?

Jag kommer att bli tvungen att koppla in de gamla boxen ikväll, för man kan tydligen inte lita på att den spelar in.

Det bör väl inte vara några problem att returnera en "inspelningsbar box" som inte spelar in?

Är det någon fler som har/ska returnera Oneplace boxen?

/Håkan 

Postad 14 september 2018 - 08:04

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

@CanalDigital: Det är en slapp attityd att "hör av er så löser vi eventuella problem", det antyder dålig testning både hos era underleverantörer och er själva innan ni lanserar. Canal Digital ni borde vara rädda om era kunder som gång efter annan får stå ut med detta utan kompensation.

Postad 15 september 2018 - 14:53

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
För egen del sa jag upp abonnemanget idag. Att boxen varit en stor besvikelse och ställt tlll det för familjens tv-tittande och hög månadskostnad var orsaken.

Postad 15 september 2018 - 15:31

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Tråkigt att boxen gör så man ger upp CanalDigital... Jag förstår dig helt, när min bindningstid tar slut så kommer min tid med CanalDigital kanske också göra det, känns som jag jobbar för dom med att testa boxen men väldigt dåligt betalt. En bra sak med den dåliga boxen är att jag kollar betydligt mindre på TV! Jepp så dålig är boxen!

För egen del sa jag upp abonnemanget idag. Att boxen varit en stor besvikelse och ställt tlll det för familjens tv-tittande och hög månadskostnad var orsaken.

Postad 15 september 2018 - 16:37

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 1
Hej CD. Tänk så här! Gör om gör rätt.
Äger inte nyaste boxen, och glad är jag för det. För jag hatar ologiska funktioner som dessutom inte fungerar. Hade blivit tokig på alla fel som skrivs här om boxen.
Som tur är sänds inget i 4k ej heller med fler ljudformat eller hdr. Hade det varit så så hade jag garanterat suttit där med en skitbox...på vinden och flera timmars felsökning m.m och mitt hår utslitigt i handen. ViaSat ringer lite då och då och snart så...
Vart är " Mest nöjda kunder" på väg tror ni?
" SMARTBOX"?? lägg all krut på kvalite och fungerande inspelningar och med EPG i fokus. Fixa buggar NU så ror ni allt i hamn. Frågan är hur många som är intresserade av "smartbox"? Smarta lösningar med tex chromecast finns i mängder. KVALITÉ och Funktion är ao samt fungerande INSPELNINGAR EPG

Postad 16 september 2018 - 12:40

skwlkr76
  • skwlkr76
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

En av anledningarna till byte av tablåleverantör var att inga repriser skulle spelas in när man lagt in serie/säsongsinspelning. Jag har aldrig haft problem med reprisinspelningar. Efter bytet är inspelningslistan full av repriser, flera avsnitt av samma avsnitt! Kommer detta av fixas i mastodont-uppdateringen ni lovat komma efter sommaren?

Jag ringde supporten tidigare idag och de sa att det är flera som fått samma problem. Det är RIKTIGT irriterande att behöva gå in varje dag och ta bort repriser!

//Johan

Redigerat av skwlkr76, 16 september 2018 - 12:41.

Postad 16 september 2018 - 19:17

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Hej CD. Tänk så här! Gör om gör rätt.
Äger inte nyaste boxen, och glad är jag för det. För jag hatar ologiska funktioner som dessutom inte fungerar. Hade blivit tokig på alla fel som skrivs här om boxen.
Som tur är sänds inget i 4k ej heller med fler ljudformat eller hdr. Hade det varit så så hade jag garanterat suttit där med en skitbox...på vinden och flera timmars felsökning m.m och mitt hår utslitigt i handen. ViaSat ringer lite då och då och snart så...
Vart är " Mest nöjda kunder" på väg tror ni?
" SMARTBOX"?? lägg all krut på kvalite och fungerande inspelningar och med EPG i fokus. Fixa buggar NU så ror ni allt i hamn. Frågan är hur många som är intresserade av "smartbox"? Smarta lösningar med tex chromecast finns i mängder. KVALITÉ och Funktion är ao samt fungerande INSPELNINGAR EPG

Hur kan du klaga på nåt du inte har? Har lite svårt för folk som klagar bara för att det ska klagas. 

Visst, boxen funkar inte för alla men det finns de som är nöjda med boxen också. Alla som äger boxen sitter ju inte här och kommenterar.

Postad 16 september 2018 - 19:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej!

Vi fick ett sms från CD igår om att göra om alla serieinspelningar efter 16:00, för att de skulle sluta fungera.

Så vi gjorde det, men imorse när jag kollade så hade den inte spelat någonting :-(

Frågade min fru hur den nya boxen fungerade och fick till svara att det nästa alltid står "inspelningen misslyckad".

Hur fungerar det för er?

Jag kommer att bli tvungen att koppla in de gamla boxen ikväll, för man kan tydligen inte lita på att den spelar in.

Det bör väl inte vara några problem att returnera en "inspelningsbar box" som inte spelar in?

Är det någon fler som har/ska returnera Oneplace boxen?

/Håkan 

Hej

Vi har just nu problem med serieinspelningen på alla våra boxar, vi jobbar på att lösa problemet, uppdaterar med status imorgon.

Mvh
Niklas

Postad 16 september 2018 - 19:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

En av anledningarna till byte av tablåleverantör var att inga repriser skulle spelas in när man lagt in serie/säsongsinspelning. Jag har aldrig haft problem med reprisinspelningar. Efter bytet är inspelningslistan full av repriser, flera avsnitt av samma avsnitt! Kommer detta av fixas i mastodont-uppdateringen ni lovat komma efter sommaren?

Jag ringde supporten tidigare idag och de sa att det är flera som fått samma problem. Det är RIKTIGT irriterande att behöva gå in varje dag och ta bort repriser!

//Johan

Hej Johan

Jag håller helt med dig om att det är ett irriterande problem, jag kommer höra av mig här på forumet under morgondagen när vi har en uppdatering på problemet.

Ber om ursäkt till dig och alla er andra som påverkats av detta.

Ha en trevlig kväll.

Mvh
Niklas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.