Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa 50" bakproj som kan köpas i Sverige?

1324 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 november 2004 - 22:07

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Fick svar nu, det verkar inte aktuellt med 10st utan vi pratar om 40-50st i en container så det pris jag gav er verkar vara det som gäller idag tillsvidare.

De vill fixa garantiåtaganden först innan för de har inte lagerplats idag för alla dessa apparater och det måste ordnas först.

Synd, kanske tar lite tid det här innan vi får vettiga priser på dom i Sverige.

Redigerat av Optoma, 30 november 2004 - 22:08.

Postad 30 november 2004 - 22:41

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Fick svar nu, det verkar inte aktuellt med 10st utan vi pratar om 40-50st i en container så det pris jag gav er verkar vara det som gäller idag tillsvidare.

De vill fixa garantiåtaganden först innan för de har inte lagerplats idag för alla dessa apparater och det måste ordnas först.

Priset på en RD50 ligger på en bra bit under 20k i USA och då med vat/shipping inkluderat.

Borde ju inte vara helt omöjligt för en svensk distrubitör att matcha priset på Sagem Axium 50 tycker man och ändå ha marginal på några tusenlappar.

För samma pris, eller 2-3 tusen mer så går man ju lätt på en Optoma istället för Sagem. Snyggare med svart och vill man ha den där boxen som "tar bort" DHCP så kostar ju bara den 2-3 tusen i sig.

Postad 30 november 2004 - 22:45

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Priset på en RD50 ligger på en bra bit under 20k i USA och då med vat/shipping inkluderat.

Borde ju inte vara helt omöjligt för en svensk distrubitör att matcha priset på Sagem Axium 50 tycker man och ändå ha marginal på några tusenlappar.

För samma pris, eller 2-3 tusen mer så går man ju lätt på en Optoma istället för Sagem. Snyggare med svart och vill man ha den där boxen som "tar bort" DHCP så kostar ju bara den 2-3 tusen i sig.

Amerikanska RD50 är inte samma modell som Europeiska RD50.

USA har HD2 och EU har HD2+.

Helt olika apparater förutom skalet.

Jag har pris på runt 27' från England med frakt till dörren, får svar imorgon.

Postad 30 november 2004 - 22:56

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Skrota mellanhänder ta hem dem direkt från fabriken med UPS express på 450 kr plus moms

/Jörgen

Postad 30 november 2004 - 22:57

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Ohh, så mycket hade jag inte fattat ännu?
HD2+ har bättre ljusstyrka och kontrastvärden va?

Mumma, 27k säger du?
Har du räknat med moms/skatt/tull osv. då?

Annars kan kalaset bli dyrt, åkte nyss på det när jag beställde från USA, slutade med att jag betalade 1.5 ggr så mycket som jag först tänkt, inte ett litet påslag där inte.

Är det någon specialdeal eller kan alla få det priset?

Och slutligen, hur är det med garantiärenden? (Fraktskador vore också intressant att se hur de ställer sig till.)

Postad 30 november 2004 - 22:59

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Skrota mellanhänder ta hem dem direkt från fabriken med UPS express på 450 kr plus moms

/Jörgen

:P

Whut, UPS Express på en sådan godbit lär hamna på flera tusingar.
Sist jag skickade en liten skitlåda på ett kilo till Kanada med UPS Express så gick det på 1500 kr ungefär.

Menar du att Optoma Europe skulle sälja dem direkt?

Postad 30 november 2004 - 23:10

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Ohh, så mycket hade jag inte fattat ännu?
HD2+ har bättre ljusstyrka och kontrastvärden va?

Mumma, 27k säger du?
Har du räknat med moms/skatt/tull osv. då?

Annars kan kalaset bli dyrt, åkte nyss på det när jag beställde från USA, slutade med att jag betalade 1.5 ggr så mycket som jag först tänkt, inte ett litet påslag där inte.

Är det någon specialdeal eller kan alla få det priset?

Och slutligen, hur är det med garantiärenden? (Fraktskador vore också intressant att se hur de ställer sig till.)

Alltså det priset är från England, det är inga tullar inom EU, du betalar det du ska betala, inget mer, du betalar Englands moms på 16%.

27' är allt du betalar, men jag har inte fått exakt prisuppgift ännu, det kan diffa på en tusing kanske.

HD2+ är mycket bättre än HD2 på allt.

Nja, 450:- ex moms kostar det inte skicka ett sånt stort gods från England, vi pratar 3-4000:- med speditör.

Optoma säljer bara genom etablerade distributörer och Projektor Systems är Optomas representant i Sverige som ville ha så mycket pengar för denna apparat.

Postad 01 december 2004 - 00:09

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
UndaC

Och jag som är tvärtom, jag avskyr svart och anser att Sagem är bra mycket snyggare, samt syns ju inte damm lika mycket heller. Lär få damma en sådan tv 1,gång i veckan möjligtvis.

Postad 01 december 2004 - 00:25

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

UndaC

Och jag som är tvärtom, jag avskyr svart och anser att Sagem är bra mycket snyggare, samt syns ju inte damm lika mycket heller. Lär få damma en sådan tv 1,gång i veckan möjligtvis.

Jag, som många andra, uppfattar att kontrast och ljuusstyrka blir lite bättre då man har svart inramning. Plus att jag helt enkelt tycker det är mycket snyggare. Gråsilvrigt bara skriker billig taiwanplastskit i mina ögon. :P

Har haft en svart TV i ett par år och det är inte så farligt vad det gäller damm. Sprejja skiten med antistatsprej för plast så går det bra även för en smutspelle som mig. :D

Postad 01 december 2004 - 01:28

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Gråsilvrigt bara skriker billig taiwanplastskit i mina ögon. :P

Hehehe...säg inte så till Camridge, han väntar på sin silvriga Sagem vilken dag som helst nu......

Själv bryr jag mig inte så mycket, jag är mest intresserad av den som ger bäst bild och mest teknik för pengarna och sen ska det så klart vara kvalite, sen om den är svart eller silver spelar mindre roll, både är snygga på sitt sätt.

Postad 01 december 2004 - 03:15

3dc
  • 3dc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

UndaC

Så med andra ord så städar du bara där smutsen syns :P Skämt åsido, tycker personligen mörk tv-apparat är snyggare, mest beroende på att den då passar bäst in i övrig möblering här hemma, då jag är allmänt svart å svår :D

Tror att nya axium HD-D45 blir otäckt läcker på min nuvarande tvmöbel, å j...ar vad inbyggda subwoofern ska få mullra gött...

Postad 01 december 2004 - 06:43

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Nej...nu är jag förbannad!!!

Jag skall köpa en ny TV och Axium är ju bäst i alla tester så det måste vara den jag skall köpa. I deras annons står det klart och tydligt.

With Sagem Axium™, step into the age of High-Definition television.

An exceptionally high quality picture: resolution 1280x720, 1 million pixels per colour,
Intelligent connectivity : analogue and digital inputs and oututs, HDCP access control,
The power of Virtual Dolby Surround sound,
Timeless design,
Just some of the features of DLP™ and LCD technologies by SAGEM.

Om inte jag varit så välinformerad och sett denna annons hade jag defenitivt trott det varit HDCP access på HD-D50 !!! För när det står Sagem Axium™ så tror man ju det gäller alla modeller. Dessutom vet inte alla vad de ska titta efter för att få en framtidsäker produkt.

FALSK MARKNADSFÖRING till 100%

Vi måste kunna pressa Sagem på en uppdatering, eller???

Nä, nu skall jag kontakta Sagem å höra vad de sysslar med...

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 01 december 2004 - 06:45.

Postad 01 december 2004 - 08:20

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Tomas L

Ok, men du vet inte vad storleken på själva bilden är på höjd/bredd?
--------

127cm står det på Sagem men inte på Optoma?

50" = 127 cm :P

Men jag förstår vad du menar, om jag dammar av mina gamla mattekunskaper så har vi pytagoras sats....få' se nu....16:9...127 cm....eh....hrm...337x...äsch...F-N!...vänta nu...så där ja....jo, då borde bilden bli 1107 mm bred och 623 mm hög. :D

Redigerat av Tomas L, 01 december 2004 - 08:22.

Postad 01 december 2004 - 11:12

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag är med på att pressa fram HDCP också vart har ni hittat detta med att de skall ha HDCP acess kontroll?

På de nya ja men var står det med Axium 50"

Ni med Otpoma där hade jag kontaktat Optoma direkt och hoppat över mellanhänder som snackar en massa konstigt med att man måste ta en container på 40 enheter vilket är sjukt, det finns ingen annan aktör som gör så med så stora enhetsköp.

Jag kontaktade Optoma för test av deras 65" modell mot ersättning av mig och då jag ej någonstans sett vart man kan köpa denna produkt så ringde en konstig sak och sade , ja det är inte klart med allt som vi pratat om här på tråden sedan var det containers nej skrota den!

Sedan får man hoppas att det inte är "brask" av detta med vem som är vem på olika inlägg!

/Jörgen

Postad 01 december 2004 - 12:00

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Jag är med på att pressa fram HDCP också vart har ni hittat detta med att de skall ha HDCP acess kontroll?

/Jörgen

Går du in på Sagem´s hemsida och klickar på Sagem Axium "flashen" så får du upp annonsen. Här står det att Sagem Axium har HDCP-access.
Sen går det att gå in på respektive modell och titta.
Då borde det stå "ej HDCP-enable" för D50 för annars förutsätter man ju som konsument att det finns på alla Axium modeller, om man redan läst 1:a annonsen...

...och det gjorde ju ni alla som redan köpt den, eller hur :P

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 01 december 2004 - 12:00.

Postad 01 december 2004 - 13:20

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Mada

Självklart, och jag som är noob blev faktiskt ganska shockad/ledsen när jag fick veta att det inte var hdcp. För det är så mycket pengar jag spenderar nu och jag vill ha en tv som kommer att fungera länge och jag blev väldigt glad när det stog att den var HDTV färdig.

Sen om man kollar på återförsäljare i Sverige så kan man se hur många som skriver att det inte är hdcp på dvi. Jag ser ingen som gör det, ser ni någon?

Tomas L
Man tackar och bugar.

Redigerat av Camridge, 01 december 2004 - 13:24.

Postad 01 december 2004 - 13:40

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Lite konstigt, jag fick svar från Optoma idag om varför de tar så mycket för att beställa en, visserliggen förstår jag fraktkostnader är dyrare än att ta flera samtidigt men att det ska skilja 15000:- mellan England och Sverige kan dom ju glömma och vilka idioter skulle köpa en RD50 för över 40000:- i Sverige?

På svar på detta sa han att jag kan glömma repa den i Sverige om den går sönder, då måste jag skicka den till England och dessutom får ENDAST Optoma köpa reservdelar, det går inte att tex Tomi's här i Sthlm repar apparaten, det får dom inte enligt policy.

Vad är det för sjuk byråkrati? lär ju inte få många kunder med den policyn

Tydligen är det styrt uppifrån med detta.

Men samtidigt vill dom i Sverige då kränga en till mig för 15000:- mer, ja men då kan dom inte heller göra service på den om den går sönder, förstår inte logiken, så varför köpa den i Sverige när den ändå måste skickas till England?

Postad 01 december 2004 - 13:45

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

/Jörgen

Går du in på Sagem´s hemsida och klickar på Sagem Axium "flashen" så får du upp annonsen. Här står det att Sagem Axium har HDCP-access.
Då borde det stå "ej HDCP-enable" för D50 för annars förutsätter man ju som konsument att det finns på alla Axium modeller, om man redan läst 1:a annonsen...

Testade det, och när flashen visar axium 50" så kommer man till den sidan som Mada citerar. Hur ska nån kunna tolka det som att den inte stödjer HDCP?

Synd bara att sidan är internationell, vet inte vad som gäller för KKL då.

Postad 01 december 2004 - 14:33

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

/Jörgen

Testade det, och när flashen visar axium 50" så kommer man till den sidan som Mada citerar. Hur ska nån kunna tolka det som att den inte stödjer HDCP?

Synd bara att sidan är internationell, vet inte vad som gäller för KKL då.

Maila KO och fråga!

Postad 01 december 2004 - 14:55

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hoppas ni förstår varför Otpoma är ute ur leken!

Jag jagar Sagem också dock så är det ny flash på sagems hemsida och den gamla hade inte HDCP anvisning, men nu är det fel så inte mycket att göra än att få dem att leta fram ett kort så vi kan fixa det.

Nu är det också som så att exempelvis jag som ej har dvi eller hdmi på min dvd är inte i kris och jag är nöjd med axium men jag håller helt med på att en hack vore på plats så man kan få igång HDCP

Alla ni som köpt axium maila era säljare och jaga dem! Nu börjar kriget :-)

/Jörgen

Postad 01 december 2004 - 15:18

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
HDCP vore trevligt men jag tycker inte att HDCP är livsviktigt.
Jag menar du kan köpa DVD spelare med DVI utan HDCP (eller via komponent)och när HDTV kommer kan du köra High Definition via komponent vilket duger alldeles utmärkt.

Postad 01 december 2004 - 15:30

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Varför ha DVI om den inte har HDCP? verkar rätt meningslöst faktiskt.

Dom skulle implementerat HDMI direkt i Sagem och slutat tjafsa för med HDMI så måste det vara HDCP för det står i standarden.

Postad 01 december 2004 - 16:41

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Dom skulle implementerat HDMI direkt i Sagem och slutat tjafsa för med HDMI så måste det vara HDCP för det står i standarden.

Var det inte det som wmaloss svarade på?

HDMI var inte standardiserat när axium designades. Däremot kan man ju tycka att dom borde haft en plan för eftermarknaden.

Postad 01 december 2004 - 16:42

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Var det inte det som wmaloss svarade på?

HDMI var inte standardiserat när axium designades. Däremot kan man ju tycka att dom borde haft en plan för eftermarknaden.

Men frågan är ju om krypteringen är mjukvarumässig i de apparater som har HDCP idag eller om det är hårdvarubaserat genom ett separat chip?

Postad 01 december 2004 - 16:50

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Hej,
Jag ska bara meddela att jag fått hem min Samsung W346HE! En billig 43" CRT-bakproj och det var ju med sådana apparater vi började den här tråden.

Jag är i full gång med att vänja mig vid den stora bilden och att få igång xcard DVD/DIVX-kort i datorn. Förhoppningsvis får jag komponentkablar till helgen och kan då pröva o hur den går med 480p, 576 p och även 1080i, som den tydligen skall klara. Det sistnämnda ska bli det allra mest spännande för då är jag en av de första på forumet som lyckas titta på HDTV med CRT för en billig peng, förutsatt att det kommer funka, haha!

Mina första intryck är att det är en väldigt stark bild, både vad gäller kontrast och färger, samt att det är härligt att ha en så stor bild. Det enda klagomålet hittills är att man ser en "nikotinfläck" på ca 10% av ytan på högersidan vid vit bild. Det tycks som man kan ha en sådan emellanåt på bakprojjar och jag ska se om den kan kalibreras bort eller lindras. Först måste TV:n få gå sina 100 timmar så den är inkörd innan mer kalibrering tar vid. Förvärras inte fläcken går den helt klart att leva med, eftersom den ligger utanför synfältet och egentligen bara är en nyansskillnad. Allt som allt sitter jag och gapar åt den fantastiska bilden.

Redigerat av ruhe, 01 december 2004 - 22:33.

Postad 01 december 2004 - 17:06

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Har för mig att det var den där bakprojjen jag satt och kollade på nästan 30,min på affären och jämförde den med en plasma/lg`s dlp/Thomsons scenium "ej dlp" och crt.

Och jag måste ju säga att om man ens försökte ställa sig eller gå något alls ur sidled så försvann bilden snabbt, och man kan absolut inte sitta mindre än 2,meter på den där tror jag det var.

Men det är bra att du blev nöjd i alla fall.

Postad 01 december 2004 - 17:18

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Sådär!!!

Äntligen har dom hämtat min Samsung och jag har dessutom precis beställt en Sagem från Hembiobutiken.

Har även mailat Sagem.com ang annonsen och HDCP så vi får se om jag får nått bra svar.
Såg även en annons i hemmabiotidningen där det står att den är helt HDTV säkrad för framtiden, vilket får en att tro att allt finns med.

Postad 01 december 2004 - 17:22

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Hej,
Jag ska bara meddela att jag fått hem min Samsung 43W6HEX! En billig 43" CRT-bakproj och det var ju med sådana apparater vi började den här tråden.

Jag är i full gång med att vänja mig vid den stora bilden och att få igång xcard DVD/DIVX-kort i datorn. Förhoppningsvis får jag komponentkablar till helgen och kan då pröva o hur den går med 480p, 576 p och även 1080i, som den tydligen skall klara. Det sistnämnda ska bli det allra mest spännande för då är jag en av de första på forumet som lyckas titta på HDTV med CRT för en billig peng, förutsatt att det kommer funka, haha!

Mina första intryck är att det är en väldigt stark bild, både vad gäller kontrast och färger, samt att det är härligt att ha en så stor bild. Det enda klagomålet hittills är att man ser en "nikotinfläck" på ca 10% av ytan på högersidan vid vit bild. Det tycks som man kan ha en sådan emellanåt på bakprojjar och jag ska se om den kan kalibreras bort eller lindras. Först måste TV:n få gå sina 100 timmar så den är inkörd innan mer kalibrering tar vid. Förvärras inte fläcken går den helt klart att leva med, eftersom den ligger utanför synfältet och egentligen bara är en nyansskillnad. Allt som allt sitter jag och gapar åt den fantastiska bilden.

1080i, det var inte illa. Vad har du för utrustning som kan spela upp den upplösningen?

Edit: det enda jag kan komma på är den där euro1080 kanalen med en speciellt sat-mottagare

Redigerat av mcederva, 01 december 2004 - 17:26.

Postad 01 december 2004 - 17:28

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Sådär!!!

Äntligen har dom hämtat min Samsung och jag har dessutom precis beställt en Sagem från Hembiobutiken.

Har även mailat Sagem.com ang annonsen och HDCP så vi får se om jag får nått bra svar.
Såg även en annons i hemmabiotidningen där det står att den är helt HDTV säkrad för framtiden, vilket får en att tro att allt finns med.

Får en känsla Samsung ofta har kvalitetsproblem med sina produkter, vet du nåt om detta eller är din situation unik?

Redigerat av Optoma, 01 december 2004 - 17:28.

Postad 01 december 2004 - 17:34

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

1080i, det var inte illa. Vad har du för utrustning som kan spela upp den upplösningen?

Edit: det enda jag kan komma på är den där euro1080 kanalen med en speciellt sat-mottagare

Tjena,
XCard har output på 1080i. Jag hoppas kunna hitta någon divx eller xvid-snutt med högre upplösning och där kunna se skillnaden. Alternativt spela upp en DVD/DIVX med vanlig upplösning och se om TV:n ö h t tar 1080i. Jag är inte så jätteimponerad av X-card ännu, det har haft problem med .avi-filer i form av panoreringsartefakter ( 1/3 av bilden "släpar efter och kommer ikapp" vid panorering, t ex översta tredjedelen ), jag skall se om några problem försvinner vid progressiv uppspelning.

Postad 01 december 2004 - 17:38

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
Tror inte den tvn klarar av 1080i native mode. Hittar förövrigt ingen info alls om den på samsung eller knappt ngnstans. Har du några specs på den. Annars krävs det som sagt en del för att köra 1080i, jag kör native 1080i på min 23"TFT monitor som förövrigt har kanon bild men det krävs ju en 3ghz med bra grafikkort etc...

Ang det andra inlägget varför ha DVI om det inte stöder HDCP..

Jag vill ha DVI UTAN HDCP gillar inte när det ska krypteras ala DRM/DECSS och annat tjafs.

HDCP i sig tycker jag är värdelöst....dock så måste man ju tyvärr ha HDCP kompatibla komponenter när man kopplar ihop det tyvärr ..(utan att hacka sig förbi det).

Jag har förövrigt ett par filmer i 1080i så material är inga problem att få tag på (eller lite problem är det iofs) 720p är dock lite vanligare.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 01 december 2004 - 17:39.

Postad 01 december 2004 - 17:39

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Har för mig att det var den där bakprojjen jag satt och kollade på nästan 30,min på affären och jämförde den med en plasma/lg`s dlp/Thomsons scenium "ej dlp" och crt.

Och jag måste ju säga att om man ens försökte ställa sig eller gå något alls ur sidled så försvann bilden snabbt, och man kan absolut inte sitta mindre än 2,meter på den där tror jag det var.

Men det är bra att du blev nöjd i alla fall.

Jag tycker den är snål framför allt i höjdled. Sidled är OK, en tresitssoffa + lite till på 3 meters avstånd ungefär. Sony:n är mer generös, men då hade jag haft streaking och ingen progressive scan. Det känns som man alltid får hålla på välja, allt efter preferenser och upplevda problem. Om 2-3 år kommer man kunna få en TV som verkligen har allt och inte har några problem till en rimlig peng tror jag. Det kommer då vara en 3-chip DLP, LCOS, SED eller kanske t o m plasma.

Postad 01 december 2004 - 18:42

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Jag blir gammal i förtid av min Sagem :D.
Kan nån snälla kolla detta:

Jag har ingen DVD med varken DVI eller Komponent utgång så jag kör Xboxen som DVD spelare just nu med MS Orginal HDPackets komponent kablar men:

Bilden är ruggigt kass, pixelbrus och suddig bild, med lite eftersläp samt lite ostabil, innan jag går å köper en DVD med komponent ut, får ni åxå kass bild med Xboxen och HDTV pack kablarna ? (Typ i Saving Private Ryan med Moln scener så ser molnen ut som en pixelsoppa med brus. som en hårt komprimerad AVI film), dvs är det Xboxen som ger kass bild och en bra (3.000:-) DVD spelare kommer ge MYCKET bättre och stabilare bild ?????. Om inte så tycker jag Sagemen (DLP TV´s) ger helkass bild (Kan säga åxå jag aldrig testat en Plasma TV som jag nu funderar på istället)...hmmm sorry om ja e lite neg grabbar ... B)

Postad 01 december 2004 - 19:26

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Kör du med xbox media center kan du ställa av filter helt eller justera med upp till 5 nivåer

Tänk på att det är en klen celeron i xbox som skal fixa allt

/Jörgen

Postad 01 december 2004 - 20:45

Unregistereda1c326c3
  • Unregistereda1c326c3
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Men jag förstår vad du menar, om jag dammar av mina gamla mattekunskaper så har vi  pytagoras sats....få' se nu....16:9...127 cm....eh....hrm...337x...äsch...F-N!...vänta nu...så där ja....jo, då borde bilden bli 1107 mm bred och 623 mm hög. B)

Kul att ibland se äkta humor i dessa forum. Det där var roligt på riktigt...!! :D

Postad 01 december 2004 - 20:50

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
madmakz

Mjo, visst var det :D

Men jag fattade inte det lika mycket som dig tydligen ändå B)

Redigerat av Camridge, 01 december 2004 - 20:50.

Postad 01 december 2004 - 21:34

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Kör du med xbox media center kan du ställa av filter helt eller justera med upp till 5 nivåer

Tänk på att det är en klen celeron i xbox som skal fixa allt

/Jörgen

Hmm, ska se om ja kan hitta en ny XBMC åxå, just nu så e Kanal5 analog signal bättre bild än Xbox DVD !!! B) , fast... :D I-Lands problem egentligen, värre egentligen att det kliar på ett ställa de inte ska klia på...så..

Postad 01 december 2004 - 22:22

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Men frågan är ju om krypteringen är mjukvarumässig i de apparater som har HDCP idag eller om det är hårdvarubaserat genom ett separat chip?

Det är en kombination, det är ett separat chip men det finns givetvis mjukvara som kontrollerar chipet. (Som går att påverka på relativt högnivå)

Hur går det med Englandsimporten? Flyttade till ny lägenhet idag och känner att jag snart bryter ihop och köper en Axium.

Det enda som skulle hindra mig från att beställa från ett annat land är just garantiärenden, några nyheter på den fronten?

Postad 01 december 2004 - 22:34

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Det är en kombination, det är ett separat chip men det finns givetvis mjukvara som kontrollerar chipet. (Som går att påverka på relativt högnivå)

Hur går det med Englandsimporten? Flyttade till ny lägenhet idag och känner att jag snart bryter ihop och köper en Axium.

Det enda som skulle hindra mig från att beställa från ett annat land är just garantiärenden, några nyheter på den fronten?

Detta är mitt svar från VD på Optoma Sverige imorse.

Det är det som inte är klart. Om du i dag köper en sån från exempel England & den går sönder så får du sända den till England & reppa den.

Produkten är inte helt klar för distribution vilket innebär att om jag skall köpa den i små kvantiter så är detta kostanden.

Om du köper den & den inte ens går i gång när du packar upp den så har du redan gjort en dålig affär. Är du med...Om vi har distat den så är det vårt problem & inte ditt problem.

Ingen får köpa reservdelar av Optoma om man inte är godkänd av Optoma så det går inte heller att reppa den på någon firma som Tomi.

Att köpa en produkt är enkelt att stå för den är mer komplicerat.
Där av våra funderingar att smyga igång i Stockholms regionen.

Postad 01 december 2004 - 23:12

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Du har inte lust att avslöja källan i England?
Enda stället jag lyckats hitta som säljer dem är HiFiBitZ men det står på deras sida att de bara skeppar inom england. B)

Postad 02 december 2004 - 08:10

Unregisteredf23f8b47
  • Unregisteredf23f8b47
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Enda stället jag lyckats hitta som säljer dem är HiFiBitZ men det står på deras sida att de bara skeppar inom england. B)

Har sagt det förut, men säger det igen för den intresserade.

Optoma finns ocksa att beställa fran Tyskland. RD50 3499 €.
RD65 för 5999 €
Se länk nedan
Optoma

Anledningen till att jag tycker det värt att nämnas är att jag läste i en annan trad att det var problem med TV apparater köpa i England ( olika system ??) Sök här pa prisjakt för mer info. Kommer tyvärr inte ihag URL:en

Postad 02 december 2004 - 08:45

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

RD65 för 5999 €
Se länk nedan
Optoma

Anledningen till att jag tycker det värt att nämnas är att jag läste i en annan trad att det var problem med TV apparater köpa i England ( olika system ??) Sök här pa prisjakt för mer info. Kommer tyvärr inte ihag URL:en

Dock fett mycket dyrare, cirka 5000 spänn mer än det priset "Optoma" säger sig få från England.

Postad 02 december 2004 - 08:57

Unregisteredf23f8b47
  • Unregisteredf23f8b47
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

RD65 för 5999 €
Se länk nedan
Optoma

Dock fett mycket dyrare, cirka 5000 spänn mer än det priset "Optoma" säger sig få från England.

När vi börjar tala om dessa prisnivaer tycker jag det kan vara värt att nämna Samsung SP 50 L7 HX , som jag tycker ä en tokbra TV, med allt som ni söker ( HDMI, 3xScart etc)
Kan omöjligt vara sämre än Optoma RD 50

Postad 02 december 2004 - 13:31

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Enda stället jag lyckats hitta som säljer dem är HiFiBitZ men det står på deras sida att de bara skeppar inom england. :)

RD65 för 5999 €
Se länk nedan
Optoma

När vi börjar tala om dessa prisnivaer tycker jag det kan vara värt att nämna Samsung SP 50 L7 HX , som jag tycker ä en tokbra TV, med allt som ni söker ( HDMI, 3xScart etc)
Kan omöjligt vara sämre än Optoma RD 50

Håller med dig, Samsung L7HX är nog den bästa DLP idag på marknaden, den har äkta HDMI, inte nån billig adapter som Optoma kör med, dessutom har den ett mer avancerat system med optiken, den har Carl Zeiss optik.

Dock är det en nackdel med Samsungen, den är förbannat FUL! med sin pelare.

Redigerat av Optoma, 02 december 2004 - 13:32.

Postad 02 december 2004 - 13:36

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Optoma RD50

Postad bild

Postad 02 december 2004 - 13:37

Unregisteredf23f8b47
  • Unregisteredf23f8b47
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Du har helt rätt !! :lol: :)

Postad 02 december 2004 - 13:42

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Du har helt rätt !! :lol: :)

Varför är den så förbannat dyr då mot alla andra om alla tycker den är ful, eller är det bara Samsung som tycker den är snygg? :lol:

Postad 02 december 2004 - 13:44

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
Jag tycker den är jävligt snygg faktiskt..
Hade den inte vart så dyr så hade jag nog vart mer sugen på den än på axiumen pga designen.

Postad 02 december 2004 - 15:52

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Men visst ser Optoman på bilden tusen ggr snyggare ut än Sagem?

Postad 02 december 2004 - 15:58

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
Hehe.. visserligen gillar jag svart mer än grå/silver men 1000ggr snyggare vette fan....

Jag skulle kanske max ge 500:- extra för en svart gentemot en grå/silver.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.