* Officiell Tråd - XTZ Class A100 *
1225 svar till detta ämne
Postad 10 november 2007 - 13:50
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Hej Efter att ha ubåtat på detta eminenta forum en längre tid är det väl dags för premiärinlägg. Är galet nöjd med min tre dagar gamla XTZ A100D II, som får mina älskade B&W Matrix 803 s2 att blomma ut på ett mycket tillfredsställande vis. Men jag har litet funderingar om funktionen på de digitala ingångarna. Precis som det sagts tidigare av bl.a. fackamato i denna tråd så tappar förstärkaren signalen när jag (eller spelaren) byter låt på ansluten cd- eller dvdspelare (både optiskt och koax är testat). Det här innebär att jag missar första sekunden av alla låtar. Jag har testat alla kablar som jag har hemma, visserligen är inte dessa av någon högre kvalitet, men de optiska kablarna har i alla fall fungerat perfekt tillsammans med annan utrustning...
Någon med samma erfarenheter och som lyckats lösa detta?
/tj
Jag tror inte det finns någon lösning på detta, utan att det är en designmiss i mjukvaran hos XTZ...  Någon (jag har inte tid just nu) kanske skulle ta och maila dom på www.xtz.se och fråga om saken? Det man får göra för att slippa är ju att köra analogt..
Postad 10 november 2007 - 16:25
Hamster
-
Hamster
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag fick faktiskt svar från XTZ efter det att jag hade skrivit här:
"Det finns en muting function som går in när det är tyst och det är en fördröjning på några hundra millisekunder på denna , men inte 2 sek ? Kan isåfall vara en kombination av CD som gör att det blir så lång.
I "värsta " fall om detta stör dig så kan man ta bort mutingen helt men då måste vi ta tillbaka produkten och modifiera den."
Jag är _inte_klar med detta ärende, jag skall se till att detta fixas på ett eller annat vis. Självklart skall inte en förstärkare ta bort en enda sample, eller "några hundra millisekunder" från låtarna jag vill spela - det blir rätt mycket som jag inte kommer att höra då. Och jag är inte alls sugen på att överlämna burken till Postens Företagspaketskrossare och de digitala ingångarna var en viktig faktor i mitt val. Som Arnold sa "I'll be back".
Postad 10 november 2007 - 16:33
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Jag fick faktiskt svar från XTZ efter det att jag hade skrivit här:
"Det finns en muting function som går in när det är tyst och det är en fördröjning på några hundra millisekunder på denna , men inte 2 sek ? Kan isåfall vara en kombination av CD som gör att det blir så lång. I "värsta " fall om detta stör dig så kan man ta bort mutingen helt men då måste vi ta tillbaka produkten och modifiera den."
Jag är _inte_klar med detta ärende, jag skall se till att detta fixas på ett eller annat vis. Självklart skall inte en förstärkare ta bort en enda sample, eller "några hundra millisekunder" från låtarna jag vill spela - det blir rätt mycket som jag inte kommer att höra då. Och jag är inte alls sugen på att överlämna burken till Postens Företagspaketskrossare och de digitala ingångarna var en viktig faktor i mitt val. Som Arnold sa "I'll be back".
Hm, varför mute:a? Har DAC:en inte synkats med t.ex. CD-spelaren så kommer det väl inget ljud ur DAC:en ändå, så det är väl bara att köra på så att säga.
Postad 10 november 2007 - 16:47
Hamster
-
Hamster
-
Rookie
-
5 inlägg
Exakt. jag kan spekulera i varför, men låter bli och återkommer när jag fått mer info från XTZ. Trots denna lilla glitch är jag helt galet nöjd med hur den låter, hoppas att mina grannar uppskattar det lika mycket som jag gör just nu.
Postad 25 november 2007 - 10:32
Unregistered9b3094c0
-
Unregistered9b3094c0
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag funderar på att skaffa en sub som inte har några ljudkontroller eller andra inställningsmöjligheter. Kan man i en XTZ A100D II ställa in dessa manuellt eller måste man skaffa någon annan apparat som sköter detta? Är väldigt intresserad av subben på grund av storlek och design och det hade varit skönt att kunna lösa det på detta sätt.
Postad 25 november 2007 - 17:20
Hamster
-
Hamster
-
Rookie
-
5 inlägg
Nu har jag "chip-trimmat" min XTZ DII, och problemet med digital ingångarna är löst - nu mute:ar den inte längre. Jag övertalade XTZ om att jag skulle göra detta själv. Det tog sin lilla stund, många skruvar var det, två IC skulle bytas, varav den största av dom sitter ganska illa till bakom frontpanelen. Har man erfarenhet av att superförsiktigt kunna lossa riktigt stora IC-kretsar ur socklar utan att böja av ben, och kunna montera nya ICs med allt vad det innebär med att även då vara synnerligen försiktig med ICns ben, fixar man detta själv. En tekniker med skruvdragare och magneter för att hämta upp skruvar kirrar detta på en halvtimme, mig tog det 45-55 min.
Bannister, det finns inga inställningar alls i en A100, - det är bara av eller på, välj ingång och sedan upp med volymen så högt du får för grannarna. Sub utgången är en fullfrekvensutgång, har jag fått förklarat för mig (på samma vis som Rec Out är fullfrekvens, linjenivå). Jag kommer antagligen att använda min sub utgång till att mata en hörlursförstärkare, om jag hittar någon bra.
Postad 25 november 2007 - 18:49
Unregistered9b3094c0
-
Unregistered9b3094c0
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Okej, då är inte en sub utan inställningsmöjligheter en så jättebra kombination. Men det finns väl kanske någonting att koppla emellan som kan styra subben kanske? Vet att det var en manick i en av de senaste Hifi & Musik (basskorrektionslåda) men som dock kostade 7000 kr. Är i så fall ute efter något enklare som kan fungera tillsammans med XTZ. Någon som använder någon sådan och kan tipsa?
Postad 25 november 2007 - 19:19
spacebot
-
spacebot
-
Beroende
-
-
1 411 inlägg
det kommer en DSP sub med synnerligen omfattande inställningensmöjligheter från XTZ snart.
Postad 25 november 2007 - 19:50
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2 714 inlägg
När finns det information om den?
Postad 25 november 2007 - 20:00
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4 905 inlägg
Finns en hel del info på XTZas hemsida, men det kanske du har sett? http://www.xtz.se/pr...r/99w12dsp.html
Postad 30 november 2007 - 20:34
hulk75
-
hulk75
-
Rookie
-
4 inlägg
Har precis köpt ett par Dynaudio Audience 72, tror ni att XTZ`an fixar dom.
Med tanke att dom är rätt trögdrivna.
Är riktigt sugen på en XTZ 100.
Postad 30 november 2007 - 21:09
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2 714 inlägg
Finns en hel del info på XTZas hemsida, men det kanske du har sett?
http://www.xtz.se/pr...r/99w12dsp.html
Tänkte mer på pris och om mikrofon skall användas. Kan inte fyndbörsen sälja element och steg i kit som val  . Kul att kunna bygga en låda själv.
Postad 30 november 2007 - 21:36
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Har precis köpt ett par Dynaudio Audience 72, tror ni att XTZ`an fixar dom. Med tanke att dom är rätt trögdrivna.
Omöjligt är det inte men 72:orna är ju något i hästväg. Själv tänker jag mer på ett potent slutsteg från Rotel eller något liknande. Fast jag kör själv med XTZ till ett par relativt trögdrivna högtalare och det finns inget att klaga på i vare sig kraft eller finess. Fyndbörsen har ju buy and try som är öppet köp i 3 veckor. Väldigt smidigt om du vill testa matchning. Tänk bara på att det är en rejäl klump att skicka tillbaka om du inte skulle bli nöjd.
Postad 30 november 2007 - 21:58
hulk75
-
hulk75
-
Rookie
-
4 inlägg
Har precis köpt ett par Dynaudio Audience 72, tror ni att XTZ`an fixar dom. Med tanke att dom är rätt trögdrivna.
Omöjligt är det inte men 72:orna är ju något i hästväg. Själv tänker jag mer på ett potent slutsteg från Rotel eller något liknande. Fast jag kör själv med XTZ till ett par relativt trögdrivna högtalare och det finns inget att klaga på i vare sig kraft eller finess. Fyndbörsen har ju buy and try som är öppet köp i 3 veckor. Väldigt smidigt om du vill testa matchning. Tänk bara på att det är en rejäl klump att skicka tillbaka om du inte skulle bli nöjd.
Äh det är ingen fara bor bara 3-4mil ifrån Fyndbörsen, ska nog ta mej en sväng förbi där på måndag. Tack föresten för det snabba svaret.
Postad 30 november 2007 - 22:43
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4 905 inlägg
Tänkte mer på pris och om mikrofon skall användas.
Kan inte fyndbörsen sälja element och steg i kit som val .
Kul att kunna bygga en låda själv.
Ah det tänkte jag inte på. Priset lär väl ligga på runt 8000 spänn vad jag har hört. Dock vet jag inte riktigt hur deras programvara är och om man behöver mic osv. Men det är ju bara att dra iväg ett mail till XTZ och fråga. Eller så skickar du ett pm till Zalve på forumet. Han jobbar väl med/hos XTZ om jag inte minns helt fel.
Postad 01 december 2007 - 13:04
Herhold
-
Herhold
-
Amatör
-
-
68 inlägg
hej jag undrar om jag kan koppla in datorn till denna förstärkare? 
XTZ Class A-100 D II
Redigerat av Herhold, 01 december 2007 - 13:11.
Postad 01 december 2007 - 13:26
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
hej jag undrar om jag kan koppla in datorn till denna förstärkare?  XTZ Class A-100 D II 
Självklart. Antingen analogt (stereo, 2 RCA) eller digitalt (PCM stereo, optisk eller koaxial).
Postad 01 december 2007 - 13:32
Herhold
-
Herhold
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Postad 01 december 2007 - 13:42
mickegris
-
mickegris
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Bra val! Du kommer inte bli missnöjd!
Postad 05 december 2007 - 09:16
C-Beat
-
C-Beat
-
Användare
-
-
165 inlägg
Har precis fått hem en Class A100 DII men noterar att den itne går att stänga av via fjärren, lite irriterande....
Är det någon som vet ungefär hur mycket ström den drar om den står påslagen i "standby" (dvs inte används) i AB läge?
Postad 05 december 2007 - 10:31
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Har precis fått hem en Class A100 DII men noterar att den itne går att stänga av via fjärren, lite irriterande....
Är det någon som vet ungefär hur mycket ström den drar om den står påslagen i "standby" (dvs inte används) i AB läge?
När den är igång utan att den används så drar den ~165W i A-läge, i AB-läge har jag för mig att den drog runt 70 watt.
Postad 05 december 2007 - 13:05
C-Beat
-
C-Beat
-
Användare
-
-
165 inlägg
Då är det rätt dumt att den inte går att stänga av från fjärren...
Postad 05 december 2007 - 14:38
spacebot
-
spacebot
-
Beroende
-
-
1 411 inlägg
alternativt kan man ju gå förbi sin förstärkare när man reser på sig och lämnar rummet
Postad 05 december 2007 - 14:43
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Då är det rätt dumt att den inte går att stänga av från fjärren...
Varför? Du spar ström.  Skulle vi dra ur sladden på alla apparater som står i standby just nu i sverige så skulle vi kunna stänga ett kärnkraftverk säger dom. Jag vet inte om jag tror på det, men en del ström drar det i alla fall.
Postad 05 december 2007 - 15:36
C-Beat
-
C-Beat
-
Användare
-
-
165 inlägg
70w är ju rätt mycket. Normalt drar väl elektronik ca 2w i standby.
Visst kan man gå förbi stärkarn när man är klar. Men det är jobbigt att behöver gå fram till den varje gång man vill titta på tv/film eller lyssna på musik....
Kanske kan sätta in en brytare vid elkontakten i väggen som jag styr med en fjärr. Frågan är om det finns risk att skada förstärkaren då, det blir ju i princip som att dra ut nätsladden maskinen under drift.
Postad 05 december 2007 - 15:48
steanr
-
steanr
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Ja, för det kan säkert vara fem, kanske t.o.m tio meter? Skrämmande att se hur försoffade vissa är.. Go global warming!, ungefär.
Postad 07 december 2007 - 19:03
Hamster
-
Hamster
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag kan meddela att strömknappen har ett alldeles utmärkt interface för en normal stortå. Min passar utmärkt i uttaget för strömknappen, nästan som om dom tänkte på detta vid konstruktionen. Nu har ju jag då min stärkare rätt nära golvet, därav denna optimala ergonomiska lösning. Har man den på jämt kan man å andra sidan dra ner elementet i rummet...
ps: Stl 43, om nån undrar.
Postad 11 december 2007 - 21:55
hulk75
-
hulk75
-
Rookie
-
4 inlägg
Nu var den köpt En xtz class a100 II, vad ska man säga den driver mina Dynaudio 72 så att det smiskar stjärt,
och då är inte min xtz 99W12 i kopplad än.
Jo va vad det jag skulle säj Köp,Köp,Köp,Köp.
Postad 12 december 2007 - 02:35
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2 714 inlägg
Någon som har denna och ljudtrycksmätare i gbg-trakten? Skulle vara kul att göra ett blindtest mellan Class A100 och min Amplifix.
Postad 12 december 2007 - 16:55
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Det skulle vara sjukt kul att läsa om det sedan.
Postad 13 december 2007 - 16:45
steanr
-
steanr
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hur tror ni XTZ A100DII skulle stå sig med ett par B&W 683?
Postad 16 december 2007 - 14:55
QRI
-
QRI
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Vad tror ni om en Class A100 DII till mina Aurum Cantus Leisure 2 Mk II? Jag kör nästan all min musik från datorn nu mer, det mesta i Apple Lossless, och tänkte koppla min Mac G5 via den optiska utgången (toslink/SPDIF) till XTZ:an. Kommer jag att märka stor skillnad på AD-omvandlingen? Nu kör jag ju analogt ut till min gamla förstärkare. Funderar också på deras sub 99 W12. Någon som har erfarenhet av den? Skulle den passa till mina Aurum cantus?
Mvh
Redigerat av QRI, 16 december 2007 - 15:39.
Postad 21 januari 2008 - 20:24
Unregisteredc76b79e2
-
Unregisteredc76b79e2
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag funderar på att använda denna tillsammans med PS3 och misstänker att det skulle bli bättre om man plockade ut ljudet optisk digitalt och lät XTZ omvandla signalen.
Vad tycker ni som har den, vad håller DACen för klass? Har någon jämfört att koppla analogt och digitalt?
Finns det någon mer tvåkanalare som har inbyggd DAC som ni vet om?
Postad 21 januari 2008 - 20:49
stifflerman
-
stifflerman
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Hur tror ni XTZ A100DII skulle stå sig med ett par B&W 683?
Undrar samma sak då jag är sugen på att uppgradera...
Postad 21 januari 2008 - 21:21
QRI
-
QRI
-
Rookie
-
2 inlägg
Vad tycker ni som har den, vad håller DACen för klass? Har någon jämfört att koppla analogt och digitalt?
Finns det någon mer tvåkanalare som har inbyggd DAC som ni vet om?
Har nu köpt en Class-A100 DII till mina Aurum Cantus och är helnöjd. Har jämfört mellan optiskt och analogt från ljudkortet på min Mac G5:a. Detta ljudkort brukar anses som ganska bra både när det gäller brus samt DAC. Men skillnaden är STOR - mycket större än vad jag trodde att den skulle vara. Det är verkligen som om en "hinna" försvinner från ljudet och detaljrikedomen är mycket bra. Det enda jag kanske tycker brister lite är djupverkan i ljudbilden men det kanske är en vanesak och kommer med inspelningen av stärkaren. Det finns en annan bra Class A stärkare hos Golden Age music som heter Shanling. Den kostar lite mer men skall ha mycket bra DAC den med. Har inte jämfört men för mig var XTZ:an ett jättelyft.
Postad 22 januari 2008 - 11:22
Unregisterede8763420
-
Unregisterede8763420
-
Användare
-
-
139 inlägg
Hej alla XTZ ägare
Vad tror ni om att låta XTZ Class A100D driva mina Canton Vento 809DC?
Idag kör jag med en biampad Marantz 7400 som väl inte är den allra bästa till 2 kanal. Frågan är om jag kommer undan med att uppgradera stärkaren och i så fall kan vänta med att byta till en bättre cd spelare? (har en gammal pioneer 444 digitalt kopplad till Marantzen) Känns mycket roligare att köpa ny förstärkare...
/Kristoffer
Postad 22 januari 2008 - 18:18
Unregisteredc76b79e2
-
Unregisteredc76b79e2
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hur väljer man digital ingång? Måste man stega sig igenom alla fem varje gång?
Om det är så, på vilken "plats" ligger den optiska ingången?
Går det att programmera en multifjärr att välja en specifik digitalingång tro?
Postad 22 januari 2008 - 18:25
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Hej alla XTZ ägare
Vad tror ni om att låta XTZ Class A100D driva mina Canton Vento 809DC?
Idag kör jag med en biampad Marantz 7400 som väl inte är den allra bästa till 2 kanal. Frågan är om jag kommer undan med att uppgradera stärkaren och i så fall kan vänta med att byta till en bättre cd spelare? (har en gammal pioneer 444 digitalt kopplad till Marantzen) Känns mycket roligare att köpa ny förstärkare...
/Kristoffer
Inte omöjligt. Den driver mina RC-L riktigt bra och de ligger ofta närmare 4 ohm än 8 ohm. Du kan ju testa på öppet köp, för all del. Den inbyggda DACen är kompetent, neutral och relativt detaljerad. Däremot saknas lite liv och luft i ljudet, tycker jag. Om man lyssnar mycket på musik skulle jag nog rekommendera att man väljer en CD-spelare som man trivs med. Som bruks-DAC är den fullt tillräcklig. Min H/K HD970 spelar avsevärt mycket bättre än DACen i XTZ, som exempel. Hur väljer man digital ingång? Måste man stega sig igenom alla fem varje gång? Om det är så, på vilken "plats" ligger den optiska ingången?
Går det att programmera en multifjärr att välja en specifik digitalingång tro?
Man stegar mellan ingångarna. Den minns i alla fall vilken ingång man anvämde senast, om det är någon tröst.
Redigerat av Unregistered1197, 22 januari 2008 - 18:28.
Postad 22 januari 2008 - 20:40
Franzjäger
-
Franzjäger
-
Användare
-
-
100 inlägg
Hej...
Är sedan en kort tid tillbaka stolt och nöjd ägare av en XTZ Class-A 100 D II.
Efter en separation för ett par år sedan ville jag bygga upp min avvecklade 2 kanalsanläggning. Valet föll på HK 970, HD 970 och ett par Audiovector Mi1:or. Efter cirka sex månader bytte jag "upp" mig till Rotels RA-06 och RCD-06. Enligt min uppfattning var inte bytet värt sina pengar, HK:s kombination lät verkligen bra. Jag tycker att det var riktig spelglädje i HK:s prylar, en spelglädje jag personligen saknade i Rotels prylar. Lite besviken sålde jag därför min RA-06 och RCD-06 i höstas.
Planen var att bygga upp en hembioanläggning men så blev inte fallet. Köpte en XTZ Class-A 100 D II och en HD 970 istället och dra mig på en liten vagn vad jag är nöjd! Kan verkligen rekomendera denna förstärkare! Den låter otroligt bra och spelar med inlevelse, glädje och stor känsla. Enligt min uppfattning är den klart bättre än Rotels RA-06! Glädjen är total i mitt liv...
Till er som funderar på denna förstärkare... Köp!!!!
Redigerat av Franzjäger, 22 januari 2008 - 21:46.
Postad 22 januari 2008 - 21:03
Unregisterede8763420
-
Unregisterede8763420
-
Användare
-
-
139 inlägg
Inte omöjligt. Den driver mina RC-L riktigt bra och de ligger ofta närmare 4 ohm än 8 ohm. Du kan ju testa på öppet köp, för all del.
Den inbyggda DACen är kompetent, neutral och relativt detaljerad. Däremot saknas lite liv och luft i ljudet, tycker jag. Om man lyssnar mycket på musik skulle jag nog rekommendera att man väljer en CD-spelare som man trivs med. Som bruks-DAC är den fullt tillräcklig.
Min H/K HD970 spelar avsevärt mycket bättre än DACen i XTZ, som exempel.
Jo, det är just till musik den kommer att användas. Använder Canton högtalarna i en ren 2-kanals stereo i vardagsrummet. Kommer att bygga ett biorum i källaren på sikt men det är några projekt innan så tillsvidare är det tvåkanal som gäller. Har även kikat lite på Onkyos digitala 9755, vet sedan tidigare att de brukar passa bra ihop med Canton. Kanske värt att gå upp lite i pris? Men då blir det ju till att köpa ny cd-spelare i samma veva eftersom 9755 saknar DAC. Får fundera lite...
Postad 23 januari 2008 - 00:33
Dragool
-
Dragool
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag skaffade en XTZ A-100 DII för ca två månader sen och vad kan man säga? Helt underbar förstärkare
Tack vare denna har jag nu verkligen börjat uppskatta neutralt ljud. Jag var tidigare en sådan person som gillade att höja basen till max o "loudness"-knappen. Men när jag fick XTZ:n i början vart jag lite besviken i och med det fanns ingen tonkontroll, men nu älskar jag den  Nu efter julen köpte jag en Cambrigde Azur 640C v.2 till cd-spelare som funkar helt utmärkt med den, samt att det ser inte helt fel ut tillsammans
Postad 25 januari 2008 - 12:39
Dragool
-
Dragool
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Försten är det någon som har någon erfarenhet av att använda denna förstärkare som ett försteg eller slutsteg? Skulle vara helt klart intressant och veta vad resultaterna blir av det
Postad 25 januari 2008 - 22:00
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Jo, den är bättre som slutsteg än som försteg. Delningsfunktionen kan nog vara användbar om man har ett försteg eller en trevlig DAC som man kan använda som försteg till XTZs slutsteg. Däremt tycker jag att främsta förtjänsten är som ett fiifigt paket.
Postad 25 januari 2008 - 22:55
Dragool
-
Dragool
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Frågan är ju då vilket försteg som passar bra med XTZn, som ni kanske märker är jag lite sugen på att skaffa sånt ^^
Postad 30 januari 2008 - 20:54
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Hm.Kolla bilderna https://www.minhembio.com/AD90D#35990 , vad är det för kondensatorbank i denna förstärkare? Skulle man tjäna något på att byta ut de fyra kondingarna mot 67-686-42 på www.elfa.se (63v, 100000 μ), eller skulle det inte gå, rakt av? Fast, tjänar man inget på det så är det ju onödigt...
Postad 30 januari 2008 - 21:04
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Frågan är ju då vilket försteg som passar bra med XTZn, som ni kanske märker är jag lite sugen på att skaffa sånt ^^
Det beror lite på resten av delarna i anläggningen och vilket ljud man är ute efter. Som exempel kan jag tänka mig att ett rörförsteg låter väldigt bra om man har en relativt transparent anläggning i övrigt.
Postad 14 februari 2008 - 19:10
Hex
-
Hex
-
Användare
-
-
231 inlägg
Är sugen på att uppgradera mina Heco Metas 300 till ett par golvare inom en snar framtid. Driver dessa med en XTZ Class A100 II. Så jag undrar lite om vad för högtalare som skulle passa rätt bra? Rummet är ca 15m2. Har tittat rätt mycket på https://www.prisjakt...kt.php?p=132423 men frågan är om dessa passar stärkaren bra, för jag är grymt nöjd med min XTZ hehe. Andra tips är välkommna.
Postad 14 februari 2008 - 22:21
Unregistered69a7a1ce
-
Unregistered69a7a1ce
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
En nyhet som visades upp på stockholms hifimässa är en matchande cd-spelare ... http://www.hififorum...amp;whichpage=4//DIESEL
Postad 15 februari 2008 - 02:11
Unregistered09b4362c
-
Unregistered09b4362c
-
Användare
-
-
121 inlägg
En nyhet som visades upp på stockholms hifimässa är en matchande cd-spelare ...
http://www.hififorum...amp;whichpage=4
//DIESEL
den CD-spelaren var vacker, synd att det inte stog någonting om lanseringsdatum.
Postad 17 februari 2008 - 16:14
Hex
-
Hex
-
Användare
-
-
231 inlägg
Någon som hört något nytt om CD-Spelaren?
Så undrar jag fortfarande samma sak som jag undrade i mitt tidigare inlägg.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|