Postad 14 augusti 2011 - 18:53
Postad 14 augusti 2011 - 18:57

Preliminär release: 2011-08-23
Hoppas detta inte har varit uppe tidigare!
Postad 14 augusti 2011 - 19:01
Har du ingen 3D-spelare så spelar det ingen roll. Det blir 2D ändå så länge inte studion har låst skivan.Nästan pnisamt att fråga men jag gör det ändå..Har länge velat skaffa SAW 7 på BD men fattar inte vilken utgåva jag skall skaffa mig då det står 3D på varenda en och ingen som kan svara i butikerna! Jag vill ha den på VANLIG Bd och INTE 3d! Vilken skall jag då köpa?
Om inte annat så brukar det ligga med en extra 2D skiva isf.
Redigerat av Unregistered577c6879, 14 augusti 2011 - 19:04.
Postad 14 augusti 2011 - 19:51
Postad 14 augusti 2011 - 21:56
Har du ingen 3D-spelare så spelar det ingen roll. Det blir 2D ändå så länge inte studion har låst skivan.
Om inte annat så brukar det ligga med en extra 2D skiva isf.
Så du menar att jag kan köpa så gott som vilken 3d film som helst och spela uppden som vanligt på en bd spelare och få vanlig 2d bild? Hade jag inte en aning om! Tycker jag läst på de flesta att de kräver 3d bd samt 3d tv!
Postad 14 augusti 2011 - 22:01
Undra om det är den nytryckta a clockwork orange som är med i Stanley boxen.
Den ser i stort sätt likadan ut som den första utgåvan så... Who cares.

Postad 15 augusti 2011 - 07:13
Så du menar att jag kan köpa så gott som vilken 3d film som helst och spela uppden som vanligt på en bd spelare och få vanlig 2d bild? Hade jag inte en aning om! Tycker jag läst på de flesta att de kräver 3d bd samt 3d tv!
Inte alltid.
Några BD3D har enbart 3D (ex. The Official 2010 FIFA World Cup). Det jag rekommenderar dig att göra är att läsa på diverse review siter ang. utgåvorna, för där skriver dem rätt ofta om det är enbart 3D eller 3D/2D på samma skiva.
Den brittiska utgåvan av Saw 3D verkar ha 2D också
Postad 15 augusti 2011 - 08:19
Fifaskivan har väl inte rättigheter till 2D-materialet så därför har studion låst den.Inte alltid.
Några BD3D har enbart 3D (ex. The Official 2010 FIFA World Cup). Det jag rekommenderar dig att göra är att läsa på diverse review siter ang. utgåvorna, för där skriver dem rätt ofta om det är enbart 3D eller 3D/2D på samma skiva.
Den brittiska utgåvan av Saw 3D verkar ha 2D också
Därför det står wIll only play in 3D med enorma bokstäver på fodralet.
Tror inte det är så värst vanligt fenomen på spelfilm dock.
Redigerat av Unregistered577c6879, 15 augusti 2011 - 08:19.
Postad 15 augusti 2011 - 08:22
Kan bli bra bild på den, med tanke på att HDTV versionen är ganska lyckad
Postad 18 augusti 2011 - 22:28
Preliminär release: 2011-08-23
Hoppas detta inte har varit uppe tidigare!
Är det samma box som finns på Cdon och Discshop eller finns det både "limited" och "vanlig"? Cdon har ett rätt bra pris oavsett, tar 499:- (cdon) medans Discshop tar 629:-.
Om det är den limiterade boxen som bla. amazon (amazon) säljer så har den väl funnits ute ett tag eller är det en ny version som dyker upp?
Postad 19 augusti 2011 - 01:42
Är det samma box som finns på Cdon och Discshop eller finns det både "limited" och "vanlig"? Cdon har ett rätt bra pris oavsett, tar 499:- (cdon) medans Discshop tar 629:-.
Om det är den limiterade boxen som bla. amazon (amazon) säljer så har den väl funnits ute ett tag eller är det en ny version som dyker upp?
Bra pris på boxen från CDON får man säga, dock är det bara 7 filmer jämfört med 9 i den amerikanska. Som vanligt är det Spartacus och Dr. Strangelove som fattas eftersom de ägs av andra bolag. Konstigt att det går att komma överens i USA men inte här...
Redigerat av KinoNiki, 19 augusti 2011 - 01:43.
Postad 19 augusti 2011 - 15:40
Bra pris på boxen från CDON får man säga, dock är det bara 7 filmer jämfört med 9 i den amerikanska. Som vanligt är det Spartacus och Dr. Strangelove som fattas eftersom de ägs av andra bolag. Konstigt att det går att komma överens i USA men inte här...
Visst är det både tråkigt och konstigt, men f*n vet om det gör så mycket. Strangelove vill man ju ändå ha den fina amerikanska booken (särskilt nu när den slumpas bort på amazön) och Spartacus-utgåvan är ju tyvärr ett skämt så söndervaxad som den är.
Postad 19 augusti 2011 - 17:34
Postad 19 augusti 2011 - 21:25
Vill köpa men blir nervös att göra det utan att veta om utgåvan är något att ha (bildmässigt, huvudsakligen).
Postad 19 augusti 2011 - 21:55
Har någon köpt eller hyrt nysläppta Breakfast at Tiffany's?
Vill köpa men blir nervös att göra det utan att veta om utgåvan är något att ha (bildmässigt, huvudsakligen).
Den svenska utgåvan eller?
Min skickas den 22:a och längtar, är en av mina favorit filmer så ska bli kul att få den.
Postad 19 augusti 2011 - 23:21
Den svenska utgåvan eller?
Min skickas den 22:a och längtar, är en av mina favorit filmer så ska bli kul att få den.
Den svenska, ja. Den kom ju ut här en månad innan den kommer ut i England och USA, men det betyder ju också att det inte finns några recensioner överhuvudtaget.. Men om du beställt den kan du skriva en kommentar om den när du fått den?
Postad 19 augusti 2011 - 23:41
Postad 21 augusti 2011 - 10:32
Är lite intresserad av Lejonkungen med 3d inkluderat men för tillfället har jag bara en vanlig setup. Fungerar filmen i en vanlig bd spelare ?
Postad 21 augusti 2011 - 11:01
Ja den kommer med två versioner eller så köper du den som inte har 3D så får du DVD-kopia istället.Någon som har koll på de kommande utgåvorna av Lejonkungen. ?
Är lite intresserad av Lejonkungen med 3d inkluderat men för tillfället har jag bara en vanlig setup. Fungerar filmen i en vanlig bd spelare ?
Postad 21 augusti 2011 - 17:20
undrar lite om den kommande star wars boxen!
den amerikanska boxen släpps som en bok, liknande alien anthology!
den svenska som jag förstått det, liknande den engelska star wars boxen = ful
men vill såklart ha den amerikanske pga den känns mer lyxig, men undrar om där kommer vara svensk text med på den och region fri,
någon som vet? den amerikanske alien var både regions fri + svensk text
funderar annars köpa den svenska och den amerikanske sen bytta ut de svenska skivorna mot de amerikanske
är ju onödigt om det skulle var svensk text på båda och då ha 2 boxar och slösat pengar..
tack
Har någon köpt eller hyrt nysläppta Breakfast at Tiffany's?
Har köpt breakfast at tiffany och sett delar av den riktigt bra bild och mycket bra ljud1! 5.1 DTS HD MASTER
Postad 21 augusti 2011 - 17:28
Postad 21 augusti 2011 - 17:52
Eftersom Star Wars ännu inte släppts vet ingen säkert. Amazon.com listar 4 men inte svenska, men det betyder bara att det finns minst 4
jo, får väl vänta och se, finns många utgåvor som som bara listat tex 4 olika textningar!
Sen får man reda på att där e 10 till!
Dom e grymt dåliga på det..
Postad 21 augusti 2011 - 18:09
Postad 21 augusti 2011 - 18:44
Eftersom det är den amerikanska utgåvan av star wars som näms så har jag svårt och tro att det blir svensk text på den. Därimot på UK utgåvan så är inte svensk text omöjligt.
jo helt klar större chans på UK utgåvan!
och e där nu svensk text på den som benkke säger, e det helt klart större chans att det e på amerikanska också..
men har en hel del amerikanska utgåvor med svensk text tex. alien boxen o moulin rouge för att nämna 2 och att det e från 20th century fox samma filmbolag som kommer släppa Star Wars!
aja får vänta och hoppas

annars får de bli ett dubbel köp

Postad 23 augusti 2011 - 13:32
Har köpt breakfast at tiffany och sett delar av den riktigt bra bild och mycket bra ljud1! 5.1 DTS HD MASTER
Det låter ju lovande. Då blir det ett köp! Tack!
Postad 23 augusti 2011 - 13:37
Den enda recensionen jag sett av den svenska utgåvan var hos (f.d.) DVD Forum, och dom gav den rätt uselt betyg.. Men recensioner i andra länder var inte lika hårda och man tycker ju att det borde vara samma ljud & bild. Bör man undvika den svenska utgåvan eller var det bara DVD Forum som felade?
Postad 24 augusti 2011 - 12:33
Hur är svenska utgåvan av Speed, bildmässigt?
Den enda recensionen jag sett av den svenska utgåvan var hos (f.d.) DVD Forum, och dom gav den rätt uselt betyg.. Men recensioner i andra länder var inte lika hårda och man tycker ju att det borde vara samma ljud & bild. Bör man undvika den svenska utgåvan eller var det bara DVD Forum som felade?
Den är sannolikt samma som den amerikanska...Hig def ger den ett kanon betyg!
http://bluray.highde.../210/speed.html
Postad 24 augusti 2011 - 12:36
Även blu-ray.com ger den bra betyg!
http://www.blu-ray.c...ray/154/#Review
Redigerat av tonpaa, 24 augusti 2011 - 12:41.
Postad 24 augusti 2011 - 17:39
Postad 24 augusti 2011 - 19:41
jo helt klar större chans på UK utgåvan!
och e där nu svensk text på den som benkke säger, e det helt klart större chans att det e på amerikanska också..
men har en hel del amerikanska utgåvor med svensk text tex. alien boxen o moulin rouge för att nämna 2 och att det e från 20th century fox samma filmbolag som kommer släppa Star Wars!
aja får vänta och hoppas
annars får de bli ett dubbel köp
Enligt bilder tagna på UK boxen står inte svensk text med på Subtitles

http://forum.blu-ray...tml#post5110247
Postad 24 augusti 2011 - 21:02
Spelar ju ingen roll då svenska boxen är exakt samma som UK fast med svensk text? Och vi slipper den fula åldersmärkningen på omslaget...puhh. Samma pris me så.
Postad 24 augusti 2011 - 22:44
. För vad jag har märkt så är det ofta så att dom ger bra betyg på filmerna.
Hmm..filmerna kanske är värda det. ;-)
Postad 25 augusti 2011 - 00:46
Det stämmer nästan aldrig när det kommer till undertexter till filmerna som står på filmerna el. boxarna!
Riktigt dåliga på det
Postad 25 augusti 2011 - 01:08
...
...
...
...
så vad tycker ni om den amerikanske boken jämfort med den europeiska utgåvan!?
måste även påpeka att de amerikanske skivorna i boxen är vända åt upp och ner

Bifogad fil(er)
Redigerat av Jaws86, 25 augusti 2011 - 00:58.
Postad 25 augusti 2011 - 13:16
Sen som sagt kan du köpa svenska boxen billigare än UK och få med allt inkl svensk text (svenska boxen har även eng text för övrigt!!) och man slipper fula åldersmärkningar så hittar inga nackdelar här. Frågan är var man kan köpa boxen direkt eller skickar homeenter ut så man har den på släppdagen i brevlådan?
Postad 26 augusti 2011 - 10:27
Kan vara en av de största skillnader mellan dvd och HD jag skådat...
http://screenshotcom...75141/picture:0
Mycket renare och finare bild men nästan ingen detaljförbättring.
Postad 26 augusti 2011 - 20:22
Postad 27 augusti 2011 - 11:56
Och? Detta är inte Star Warstråden, man kan skriva om andra filmer med
Det hade du fanimig rätt i.
Postad 29 augusti 2011 - 08:54
Mycket renare och finare bild men nästan ingen detaljförbättring.
Från kalla till varma färger var en riktigt stor skillnad med.
Postad 29 augusti 2011 - 12:16
NICE! Jag hade missat att den skulle släppas. Jag såg den här på bio 3-4 ggr när den kom. Jag var visserligen ung då men jag tyckte den var fantastisk. Svenska DVD-utgåvan är inte bra ochs så får vi den på Criterion BD.

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar