Helt klart. Smartglass fungerar bra.Att använda sin telefon eller surfplatta fungerar riktigt smidigt att skicka meddelande till varandra så jag tror inte det kommer att komma en chatpad.
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 16 September 2014 - 13:08
Postad 16 September 2014 - 14:42
Helt klart. Smartglass fungerar bra.
Absolut men gillade att ha allt på ett å samma ställe som med 360n
Att slippa ta upp tele och skriva istället för att göra direkt på kontrollen man redan håller i
Men det är ett I-landsproblem om nåt
Postad 17 September 2014 - 07:04
Har jag missuppfattat det hela?
Postad 17 September 2014 - 07:16
Funderar på en sak. Igår försökte jag skapa profiler- tänkte en till frugan och en vardera till barnen. Frugan var inga problem men det verkar krävas mejladress för barnen för att lägga till fler i "familjen"?
Har jag missuppfattat det hela?
håller med dig lite där
skulle med göra men mejl till en 5 ½ åring är väl inget standard eller?
han använder min "gubbe" istället när han spelar men hade varit najs med varsin när det bowlas mm
Postad 17 September 2014 - 07:51
Nä det stämmer. Man måste ha ett microsoftkonto. Jag tycker dock att barnkonto kunde vara kopplat till ett vuxenkonto tills man tycker det är dags att "koppla loss det". Men det är väl MS sätt att sätta klorna i en tidigtHar jag missuppfattat det hela?
Postad 17 September 2014 - 09:12
Nä det stämmer. Man måste ha ett microsoftkonto. Jag tycker dock att barnkonto kunde vara kopplat till ett vuxenkonto tills man tycker det är dags att "koppla loss det". Men det är väl MS sätt att sätta klorna i en tidigt
Jag hade också detta problem. Sexåringen har numera en mejladress. Men det är pga amerikansk lag som MS tvingats till detta. Nu funkar det smidigt med inlogg via Kinect för sonen. Däremot måste jag som förälder godkänna användning av spel och appar som har högre åldersgräns. Helt ok tycker jag.
Postad 17 September 2014 - 09:41
Japp det är bra. Också bra att man kan välja om man vill ge tillstånd permanent eller tillfälligt för ett spel.Däremot måste jag som förälder godkänna användning av spel och appar som har högre åldersgräns. Helt ok tycker jag.
Postad 17 September 2014 - 19:34
Postad 17 September 2014 - 23:34
http://www.wpcentral...rrently-testing
Source http://www.reddit.co...g_for_xbox_one/
Redigerat av Cthugha, 17 September 2014 - 23:43.
Postad 17 September 2014 - 23:48
Postad 18 September 2014 - 05:56
Tipsar dock om att om du väljer fel gamertag och sedan vill ändra så kostar det 90 kr.... äldsta dottern ändrade sig efter vi valt gamertag och det var då vi insåg att det fanns ett pris.
Postad 18 September 2014 - 08:23
"Plex app for Xbox One nearing completion, currently in testing"
http://www.wpcentral...rrently-testing
Source http://www.reddit.co...g_for_xbox_one/
Mums
Redigerat av Topper Harley 77, 18 September 2014 - 08:25.
Postad 18 September 2014 - 08:57
Postad 18 September 2014 - 08:57
Spenderade en timme igår med att skapa mejladresser, signa upp för xbox-konton och lägga upp mina tre barn på boxen. Fungerade fint.
Tipsar dock om att om du väljer fel gamertag och sedan vill ändra så kostar det 90 kr.... äldsta dottern ändrade sig efter vi valt gamertag och det var då vi insåg att det fanns ett pris.
Priset att byta gamertag har funnits i alla år, lite drygt, men jag kan förstå varför.
Postad 18 September 2014 - 10:41
Kan någon hojta till när fifa 15 finns på EA early access fö download? Är på jobbet...
Får man hela FIFA 15 eller är det bara en 10% rabatt när man köper det via EA Access?
Postad 18 September 2014 - 11:21
10% rabatt... och 6 timmars speltid från idag... De 6 timmarna är ju iof gratis.Får man hela FIFA 15 eller är det bara en 10% rabatt när man köper det via EA Access?
Sen kommer du få spelet gratis när det läggs in i vaulten....kanske i mars månad (min gissning)
Postad 18 September 2014 - 12:37
Sen tror jag sportspelen adderas till valvet någon månad innan nästa version.
Postad 18 September 2014 - 12:42
Är man petig så är dom 6 timmarna på 5 dagar inte gratis, det är betalt för redan bara.
Sen tror jag sportspelen adderas till valvet någon månad innan nästa version.
Sant att du redan betalat för den tiden. Men tänker att 10% rabatt på spel o allt DLC o paket gör att detta blir "gratis" :-) 200 kr för ett helt år. Redan spelat Rivals o BF4 som jag båda hade sålt sedan länge.
Postad 18 September 2014 - 12:43
Du menar avgiften för EA Access? För visst kan man spela de 6 timmarna utan att förhandsköpa spelet?Är man petig så är dom 6 timmarna på 5 dagar inte gratis, det är betalt för redan bara.
Postad 18 September 2014 - 13:12
Du menar avgiften för EA Access? För visst kan man spela de 6 timmarna utan att förhandsköpa spelet?
Japp helt rätt. Därför skrev jag att det var "gratis". du behöver alltså ej förboka spelet för att spela 6 timmar...bara du är EA access medlem.
Postad 18 September 2014 - 18:33
Om jag har två konton inlagda på min Xbox One.
Om jag köper t.ex. bilar till Forza 5 på ena kontot. kan även det andra kontot på konsolen använda dessa köpta bilar? eller till exempel om man köper forza 5 VIP. har båda kontorna då tillgång till detta?
Postad 18 September 2014 - 19:03
Fråga kolon:
Om jag har två konton inlagda på min Xbox One.
Om jag köper t.ex. bilar till Forza 5 på ena kontot. kan även det andra kontot på konsolen använda dessa köpta bilar? eller till exempel om man köper forza 5 VIP. har båda kontorna då tillgång till detta?
Kontot som köper allt skoj måste asigna xboxen som sin HOME/Hemma konsol.
då kommer alla profiler som finns på den xboxen få tillgång till allt vad huvudkontot köper. (det ska gälla dlc också vad jag vet) det gäller defenetivt spelen för det har jag själv prövat kompisens xbox är min hemma box, så han har tillgång till alla mina digitala spel "gratis" funkar prima än sålänge iaf.
Postad 18 September 2014 - 19:08
Kontot som köper allt skoj måste asigna xboxen som sin HOME/Hemma konsol.
då kommer alla profiler som finns på den xboxen få tillgång till allt vad huvudkontot köper. (det ska gälla dlc också vad jag vet) det gäller defenetivt spelen för det har jag själv prövat kompisens xbox är min hemma box, så han har tillgång till alla mina digitala spel "gratis" funkar prima än sålänge iaf.
Tack SKIBBE.. ja det är typ det jag har fått fram också enligt lite googling. men efter googling så verkar det också tyvärr som att t.ex. VIP pass för forza 5 är någon sorts "speciell" typ av DLC. så den verkar inte följa dessa regler för DLC och ange som hemmakonsol. utan knyts till en gamertag. och att man inte ens kan ladda ner den till ett annat konto på samma konsol, utan den säger då att VIP pass already downloaded (sugig miss)
tack för svar.
Postad 18 September 2014 - 19:11
Tack SKIBBE.. ja det är typ det jag har fått fram också enligt lite googling. men efter googling så verkar det också tyvärr som att t.ex. VIP pass för forza 5 är någon sorts "speciell" typ av DLC. så den verkar inte följa dessa regler för DLC och ange som hemmakonsol. utan knyts till en gamertag. och att man inte ens kan ladda ner den till ett annat konto på samma konsol, utan den säger då att VIP pass already downloaded (sugig miss)
tack för svar.
Ja Säsongs pass/Elite/Premium och VIP i det här fallet kanske faller under något annat än dlc. och de dlc som är nerladdade med dessa "pass" kanske får en ID som görs att de ej kan köras av andra konton på boxen
MEN du har väl laddat ner det redan på konsolen, då bör väl användarna se det också? eller är det så hårt spärrat kanske.
Postad 18 September 2014 - 19:19
detta hittade jag när jag googlade. verkar vara ett känt problem. finns tydligen en lösning så båda kan köpa det. finnes i tråden under!
http://forums.forzam...aspx#post_38536
Postad 19 September 2014 - 10:57
Hellraid
Chrome engine 6/techlands motor som även driver deras nya Day Light
De siktar på 1080p60fps på båda konsolerna
http://www.youtube.com/watch?v=0f92GtvFh9E
Redigerat av SKIBBE, 19 September 2014 - 10:59.
Postad 19 September 2014 - 13:35
http://www.youtube.c...h?v=YrP-nwdZL9U
http://www.neogaf.co...ad.php?t=891422
Verkar vara whine coil, och MS byter ut drabbade enheter.
Here in Norway, almost every bundle out there is affected by this.
Ingen här?
Postad 19 September 2014 - 13:41
Missljudet är alltså en högfrekvent tillägg till det vanliga hd-knastret, eller har jag missat något här?
Knastret har jag men får nog lyssna efter om det finns något annat också.
Postad 19 September 2014 - 14:23
vet att många i sweclockers forum fått sina utbytta pga av detta fel..Ingen här som har köpt en X1 utan Kinect och upplevt några ljudproblem?
http://www.youtube.c...h?v=YrP-nwdZL9U
G
Ingen här?
Borde ju gått att löst med en firmware update med en framelimiter pga av att det försvinner när du laddar ett spel eller programvara antagligen pågrund av att framraten minskar...
Redigerat av jimjans, 19 September 2014 - 14:27.
Postad 20 September 2014 - 04:33
Postad 20 September 2014 - 10:57
hoppas microsoft sköter bytet smärtfritt
Postad 20 September 2014 - 11:12
Min tv låter desto mer beroende på bild. härligt coil whine (elektroniskt surrande) Plasma från 2012
Postad 20 September 2014 - 12:38
Ingen här som har köpt en X1 utan Kinect och upplevt några ljudproblem?
http://www.youtube.com/watch?v=YrP-nwdZL9U
Ingen här?
Jag hade exakt det där problemet och fick den första konsolen utbytt. Då även den nya konsolen hade samma problem så tyckte kundservice att det var lika bra att skicka in konsolen igen och häva köpet. Nu funderar jag på att chansa på att den nya bundlen som har dykt upp med FIFA15 ska komma med konsoler från en ny batch.
Postad 20 September 2014 - 19:17
Någon som upplevt samma problem eller har någon idé vad felet kan vara?
Edit. problemet löst, kinecten stod framför sensorn på tvn som blockerade 3D signalen till glasögonen.
Redigerat av Mikael_80, 20 September 2014 - 22:07.
Postad 20 September 2014 - 22:06
Är det en 3D Bluray-film du spelar upp?
Ja, problemet är löst. Kinecten skymde väl någon sensor på tvn så 3D signalen inte nådde glasögonen. Jag flyttade kinecten sedan funkade det.
Måste säga att jag börjar bli mer och mer nöjd med Xboxen
Postad 20 September 2014 - 22:39
Jag hade exakt det där problemet och fick den första konsolen utbytt. Då även den nya konsolen hade samma problem så tyckte kundservice att det var lika bra att skicka in konsolen igen och häva köpet. Nu funderar jag på att chansa på att den nya bundlen som har dykt upp med FIFA15 ska komma med konsoler från en ny batch.
Nu har jag med samma problem att den låter, har haft den i 4 månader och det började idag.
Redigerat av Unregistered429ed28e, 20 September 2014 - 22:40.
Postad 20 September 2014 - 23:27
Föll på knä igår kväll och lyssnade efter och visst, ett jävla högfrekvent susande.
Min låter också till och från. Exakt samma ljud. Ibland även när jag stängt av den och den laddar ner något i avstängt läge.
//Lorryquai
Postad 21 September 2014 - 11:02
blev för övrigt mkt förvånad över att viaplay inte finns till xb1 än.
Postad 21 September 2014 - 12:20
Redigerat av SC-Zap, 21 September 2014 - 12:33.
Postad 21 September 2014 - 15:00
Köpte ps4 på realse dagen då fanns viaplayXbox One har funnits, officiellt, i Sverige ett par veckor, inte så konstigt att en specifikt svensk app inte finns.
Postad 21 September 2014 - 15:12
Köpte ps4 på realse dagen då fanns viaplay
Sony kanske hade gjort nån deal med Viaplay, eller så anser viaplay att det är mer lönsamt att prioritera ps4 än One. du kan ju kika viaplay på din ps4:a så går väl ingen nöd på dig.
Postad 21 September 2014 - 15:19
Länk till nyhet http://www.maxconsol...0000002282.html
Postad 21 September 2014 - 15:43
Ok låter bra...Det är åtgärdat och en ny uppdatering skickades ut igår natt.
Postad 21 September 2014 - 17:22
Sålde mitt ps4 tycker handkontrollen är så mycket bättre 😀Sony kanske hade gjort nån deal med Viaplay, eller så anser viaplay att det är mer lönsamt att prioritera ps4 än One. du kan ju kika viaplay på din ps4:a så går väl ingen nöd på dig.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
235 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?