Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 September 2014 - 17:28

Unregistered429ed28e
  • Unregistered429ed28e
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Undrar om någon vet om iPhone/beats headset funkar till Microsoft adapter.
Får ljud men micken får jag inte att fungera. Jag har uppdaterart handkontrollen.
Har googlat men verkar som vissa ha fått det att funka.

Postad 21 September 2014 - 20:39

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Jag försökte få det att fungera innan jag hade adaptern, tydligen har inte iPhone-headset riktigt samma konfiguration som de flesta andra (givetvis), om jag förstått det rätt.

Postad 22 September 2014 - 06:54

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

min box står på always on men den laddar inte ner något när det är av, trodde den gjorde nedladdningar och uppdateringar i "avstängt läge" med men det gör inte min. nån annan som har det likadant?

blev för övrigt mkt förvånad över att viaplay inte finns till xb1 än.

Håller med, det är anmärkningsvärt att inte viaplay eller fler svenska appar finns med vid release. Har funnits gott om tid för dem att jobba med detta, då sverige-releasen har varit känd under lång tid. Varför det är så här får vi nog aldrig reda på, men med tanke på hur viaplay tog bort en väl fungerande app för windows 8 så verkar det som om någon i deras läger inte är så förtjusta i MS. Det tog riktigt lång tid innan deras app kom till xbox 360 om jag inte missminner mig...

Skicka meddelanden på deras facebook och ifrågasätt och tjata. Ju fler som gnäller desto bättre. Något vi som använder windows phone 8 tyvärr är ganska vana vid....

/S

Postad 22 September 2014 - 08:47

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0

Håller med, det är anmärkningsvärt att inte viaplay eller fler svenska appar finns med vid release. Har funnits gott om tid för dem att jobba med detta, då sverige-releasen har varit känd under lång tid. Varför det är så här får vi nog aldrig reda på, men med tanke på hur viaplay tog bort en väl fungerande app för windows 8 så verkar det som om någon i deras läger inte är så förtjusta i MS. Det tog riktigt lång tid innan deras app kom till xbox 360 om jag inte missminner mig...

Skicka meddelanden på deras facebook och ifrågasätt och tjata. Ju fler som gnäller desto bättre. Något vi som använder windows phone 8 tyvärr är ganska vana vid....

/S

har redan skrivit på viasats sida å viaplay + många andra
får väl hoppas dom kommer med en snart
men jag kan hålla med dej om att allt med SV releasen är under all kritik. älskar konsollen men dom är lite underliga.
jag tror knappast dom kommer ha SV på kinecten, hade varit bra visserligen för mina grabbar men engelska funkar kanon så förstår inte varför dom stänger av talet helt. men det är dom som vet bäst väl, vi är ju bara användare :blink:

Postad 22 September 2014 - 10:41

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Viaplay-appen försvinner även från Panasonic smart-tv idag. Kul med företag som minskar sin användarvänlighet.

Postad 22 September 2014 - 11:26

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Även Philips har plockat bort den. Blev öppet-köp retur pg.a det.

//Lorryquai

Postad 22 September 2014 - 11:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Verkar som ViaPlay har aktivt valt bort One isf, inget man kan rage:a på MS för. Eller så är det för att flytta fokus rill One, ni kan alltid hoppas :-)

Postad 22 September 2014 - 12:28

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
min kinect lade precis av :( :angry: :( :(

blir några v utan den, kommer nog överleva men inte kul

Postad 22 September 2014 - 14:01

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
På tal om kinect, den ser ut att vara fast dvs. utan rörliga delar och motor?
Har satt den med ett fäste ovanpå tv'n och inser att fötterna inte syns. Blir svårt med Dance Central då haha! Får väl flytta ner den på tv-bänken när det behövs.

Postad 22 September 2014 - 14:19

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

På tal om kinect, den ser ut att vara fast dvs. utan rörliga delar och motor?
Har satt den med ett fäste ovanpå tv'n och inser att fötterna inte syns. Blir svårt med Dance Central då haha! Får väl flytta ner den på tv-bänken när det behövs.

Ej motor, men du kan vinkla den manuellt

Bifogad fil(er)

Redigerat av SKIBBE, 22 September 2014 - 14:20.

Postad 22 September 2014 - 14:27

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Tack! Har exakt det fästet, fan vad korkad jag är.

Postad 22 September 2014 - 14:39

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 1

Verkar som ViaPlay har aktivt valt bort One isf, inget man kan rage:a på MS för. Eller så är det för att flytta fokus rill One, ni kan alltid hoppas :-)

Viaplay svarade såhär angående viplay appen till panasonic och metro appen hämtat från viaplay tråden här i forumet.

Q: Varför stänger ni ner Viaplay-appen i Windows 8?

A: Viaplay strävar efter att erbjuda sin tjänst på plattformar och appar som levererar stabil streaming och håller hög kvalitet. Viaplay har under de senaste månaderna utvecklat nya funktioner och features som inte stöds av Viaplay-appen i Windows 8. Appen har dessutom tekniska begränsningar och på grund av detta har vi beslutat oss för att ta bort appen från utbudet.

http://www.anpdm.com...A477340415C4A71
Citat

Viaplay lanserar en ny teknisk plattform som kräver nya streaming-format. Då Viaplay tyvärr inte har teknisk möjlighet att uppdatera streaming-formatet på Panasonics Smart TV-modeller tillverkade under perioden 2011-2013 har vi tagit beslutet att ta bort applikationen från dessa plattformar.

Postad 22 September 2014 - 14:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Win8 der måste ju vara en enorm platform? Eller menar dom bara specefikt appen. Då är min undran, vem fan kör appar när man kan surfa till hemsidan och få den fullskaliga streamen/funktionerna.

Postad 22 September 2014 - 15:20

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Win8 der måste ju vara en enorm platform? Eller menar dom bara specefikt appen. Då är min undran, vem fan kör appar när man kan surfa till hemsidan och få den fullskaliga streamen/funktionerna.

Appen kör du tex på plattor och htpc .
Du har vissa skillnader när det gäller tex netflix appen i windows 8 så ger den 5,1 ljud du får hårdvaruavkodning m.m det gör inte webbsidan nu vet jag inte vad som var specifikt med viasat appen för windows.

Redigerat av jimjans, 22 September 2014 - 15:22.

Postad 22 September 2014 - 19:30

CustOM_20
  • CustOM_20
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej,

Jag är en utav många som fick en xbox one med detta missljud/oljud som låter när den är i menyn. Jag har en "Day One" version med Kinect.

Nu har jag fått en ny idag från Microsoft, blev en s.k. Advanced Replacement och den är verkligen knäpptyst om man jämför med den andra jag hade. Känner mig mycket glad nu då det var extremt jobbigt att höra detta oljud då man tex skulle kolla på film på X1:an.

Tänkte bara tala om detta då det kanske finns fler som funderar på att göra en advanced replacement och att det hela fungerade väldigt smärtfritt.

Postad 22 September 2014 - 20:01

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
För er som är med i Preview/Beta programmet:
Det finns nu en ny Xbox One DLNA profil till Plex Media Server som verkar funka, den transcodar DTS till AC3/AAC etc. (https://forums.plex....y-coming/page-3)

Länk till profilen: http://ul.to/qly0531h
Hur man installerar profiler på Win och Mac - gör som det står i början av artikeln fast med den nya filen, (ignorera resten av artikeln som beskriver hur man skickar media till X1an): http://digiex.net/gu...guide-dlna.html

Min gamla Mac Mini går i botten av transcodingen men om man har en nyare dator så funkar det nog bättre, sen finns det ju en bugg i Mediaspelaren som gör att den kraschar en bit in som man bör vara medveten om, förhoppningsvis fixar dom den snart.

Redigerat av apabepa12, 22 September 2014 - 20:05.

Postad 23 September 2014 - 08:26

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Hej,

Jag är en utav många som fick en xbox one med detta missljud/oljud som låter när den är i menyn. Jag har en "Day One" version med Kinect.

Nu har jag fått en ny idag från Microsoft, blev en s.k. Advanced Replacement och den är verkligen knäpptyst om man jämför med den andra jag hade. Känner mig mycket glad nu då det var extremt jobbigt att höra detta oljud då man tex skulle kolla på film på X1:an.

Tänkte bara tala om detta då det kanske finns fler som funderar på att göra en advanced replacement och att det hela fungerade väldigt smärtfritt.

Skötte du den reklamationen på xbox.com?
Hur många dagar tog från hämtning till lämning?

Postad 23 September 2014 - 08:36

CustOM_20
  • CustOM_20
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Skötte du den reklamationen på xbox.com?
Hur många dagar tog från hämtning till lämning?

Jag ringde svenska xbox supporten, http://support.xbox....roduct-serviced

Det tog 2 dagar att få den nya konsolen hem till mig och 4-6 dagar när man skickar tillbaka den gamla.

Postad 23 September 2014 - 09:08

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Finns många anledningar som du kanske inte känner till, t.ex.:

1) Du får 5.1 ljud i appen, hemsidan levererar bara pro logic ljud

2) Appen går att köra bra på surfplattor, då deras webbsida inte är speciellt pekvänlig, går t.ex. inte att söka om du kör webbsidan via pekskärm. Testa själv webbsidan med en surface, ipad eller annat...

Att man skyller på "tekniska begränsningar" är enligt mig rent nonsens. Mediauppspelning i Windows 8/Store apps är väldigt kompetent, och ramverket är dessutom utbyggbart med tredjepartskontroller etc. Lite märkligt att det då fungerar på xbox 360 som är en betydligt äldre plattform, med ett väldigt begränsat subset av .NET-ramverket.

Nej nu får Viaplay skärpa sig, jag kan leva med att man avaktar windows 8 modern UI pga användar antalet, men de två största spelplattformarna Playstation och Xbox måste man ju för sjutton gubbar finnas på. Eller tror man att folk vill se på film i ett webbläsarfönster med sunkigt ljud?

Det är nog bara att vara så jobbiga som vi bara kan på deras forum och fb-sida.

/S

Postad 23 September 2014 - 09:16

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Finns många anledningar som du kanske inte känner till, t.ex.:

1) Du får 5.1 ljud i appen, hemsidan levererar bara pro logic ljud

2) Appen går att köra bra på surfplattor, då deras webbsida inte är speciellt pekvänlig, går t.ex. inte att söka om du kör webbsidan via pekskärm. Testa själv webbsidan med en surface, ipad eller annat...

Att man skyller på "tekniska begränsningar" är enligt mig rent nonsens. Mediauppspelning i Windows 8/Store apps är väldigt kompetent, och ramverket är dessutom utbyggbart med tredjepartskontroller etc. Lite märkligt att det då fungerar på xbox 360 som är en betydligt äldre plattform, med ett väldigt begränsat subset av .NET-ramverket.

Nej nu får Viaplay skärpa sig, jag kan leva med att man avaktar windows 8 modern UI pga användar antalet, men de två största spelplattformarna Playstation och Xbox måste man ju för sjutton gubbar finnas på. Eller tror man att folk vill se på film i ett webbläsarfönster med sunkigt ljud?

Det är nog bara att vara så jobbiga som vi bara kan på deras forum och fb-sida.

/S

Förstår varför man använder appen då hemsidan verkar nerfad (villket den inte borde vara) appen fungerar väl bara på win8 plattor (ingen stor användar bas) och fungerar den på 360 så borde one inte vara några problem. (Ska väl gå porta win8 versionen ganska smärtfritt) det gäller spel iaf.

Förstår att dom har svårt att välja platform att satsa på om dom bara vill fokusera på ett fåtal. Kan dom inte göra en undersökning och fråga sina avändare hur de vill konsumera deras tjänst. Får dom då ps4 och webOS med flest röster, ja dp får dom satsa på det först. Ist för att gång på gång irritera sina kunder. Företag är märkliga.

Postad 23 September 2014 - 09:19

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 2
Ös på med flera kommentarer om att vi vill ha SVT Play http://www.svt.se/ti...s/dialog/575015

Postad 23 September 2014 - 14:38

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Hittade en sida hos MS där man listar tillgängliga appar..
http://support.xbox....e/apps/All apps

Väldigt magert, och ofullständigt om man jämför med verkligheten. Tydligen är detta inte så pass prioriterat hos MS att man ens orkar uppdatera webbsidan med t.ex. netflix som vi alla vet finns.

Förhoppningsvis har flertalet av de appar som finns för 360 lyfts till One inom något år. Det är förmodligen den tiden det tar. Ingen verkade vara intresserad av att ta marknadsandelar genom att vara "först" på xbox one, t.ex. nån filmuthyrningstjänst som headweb eller sfanytime och locka över kunder genom att vara de enda som finns på plats från dag 1. Verkar vara ett enda stort "gäsp" från allihopa. Och Microsoft verkar inte ha gjort alltför mycket för att se till att populära appar finns med från start.

Dåligt och dåligt...

/S

Postad 23 September 2014 - 15:24

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Det där är en supportsida. Här har du sidan som listar apparna. http://www.xbox.com/...one?xr=shellnav
Vet dock inte om den är komplett.

Postad 23 September 2014 - 17:47

Unregistered429ed28e
  • Unregistered429ed28e
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Vet någon vart man kan få tag på denna http://controllermax.com
Som inte har jätte lång leverans tid?

Postad 24 September 2014 - 06:43

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Vet någon vart man kan få tag på denna http://controllermax.com
Som inte har jätte lång leverans tid?

http://www.gamefreax.../Cronusmax.html ? Men frakten kostar 13 euro. + 58 för adaptern.

Postad 24 September 2014 - 15:10

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Lyckades få Ryse för en billig summa på tradera, ni som har spelat det är det kul? Har så jävla många spel nu men så lite tid med en åttamånaders hemma =)

Skulle behöva en månadssemester, har 3-4 spel med plasten kvar på fortfarande!

Redigerat av maccswe, 24 September 2014 - 15:13.

Postad 24 September 2014 - 15:14

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Lyckades få Ryse för en billig summa på tradera, ni som har spelat det är det kul? Har så jävla många spel nu men så lite tid med en åttamånaders hemma =)

Tyckte själv de va jäkligt roligt. Sp e härligt men de e mycket samma. Men de e ett sådant spel man spelar igenom en gång sen e de klart. Sen fanns de något mp läge där man kunde köra olika saker på gladiatorarena.

Postad 24 September 2014 - 18:54

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Vill bara tipsa om Comedy Central's app som man kan hämta från USAs store. Funkar att se South Park så dom verkar inte kolla vilken region man är ifrån... (har bytt tillbaka till SE och är i SE)

Postad 24 September 2014 - 20:41

Unregistered429ed28e
  • Unregistered429ed28e
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

http://www.gamefreax.com/Cronusmax.html ? Men frakten kostar 13 euro. + 58 för adaptern.
Tack

Postad 24 September 2014 - 21:38

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Ryse är helt klart värt att spela igenom.
Jag tyckte verkligen om storyn och den växte ju mer man spelade.

Förstår verkligen vad du menar med att man inte har tid att spela. Själv är min grabb ca 20 månader nu och jag jobbar heltid samtidigt som jag har börjat pluggat på distans 100% med. Så den lilla tid man har över på kvällarna går åt plugg just nu. Hann dock prova Forza Horizon 2 demot igår i ca 30 min, är väl nästan första gången jag sitter en stund och spelar på snart 3 veckor. :(

Postad 25 September 2014 - 12:47

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
En fråga. Har fått en LED tv från 2012 som låne-tv tills min nya kommer.
När jag spelar Fifa ser bilden ofta mkt bra ut men ibland blir det taggigt...t ex spelarna armar ser taggiga ut i kanten osv.

Är det någon inställning på tv'n som kan få bort detta eller ser det ut så när bilden zommar in spelare mm?

Postad 25 September 2014 - 15:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Kan vara att spelet inte generar bättre bild än så, men har du kollat vad din One har som output? Så den inte står på 720p, utan 1080p?

Postad 25 September 2014 - 15:48

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Kan vara att spelet inte generar bättre bild än så, men har du kollat vad din One har som output? Så den inte står på 720p, utan 1080p?

Ska kolla....har haft den på 1080p tidigare o tror ej det ändrats men tack för tipset

Postad 26 September 2014 - 10:41

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
ny kinect kommer till mig på måndag :wub:
gick fort och smärtfritt.

Postad 26 September 2014 - 12:36

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
jaha
mitt forza 5 hängde sig vid laddning av en bana så jag stängde av spelet och försökte starta igen men den hoppar tebax till minimerat läge direkt så jag tänkte att boxen behövde startas om.
sagt å gjort, nu pulserar xbox symbolen vitt och har gått 20 min nu
kan ej starta den heller.
kommer ge den en stund till sedan bryter jag strömmen för att se om den vill starta.
kul med alla dessa bekymmer, först mitt kinect å nu konsolen

Redigerat av Unregistered46f62999, 26 September 2014 - 12:37.

Postad 26 September 2014 - 12:49

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Dra ur kontakten, vänta en halvminut, sätt i igen.

Postad 26 September 2014 - 13:56

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
skall göra det nu.
ville ge den 1h innan men fortfarande samma sak.
återkommer med resultat

Postad 26 September 2014 - 14:52

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Lite som min igår.
Slog på den, men inget verkade hända förutom ljudet till inloggningen.
Xbox ikonen uppe till höger men i övrigt svart.

Provade att stänga av och då blev det bara blinkade powerknapp.
Fick stå så i 20-30 min tills jag körde ett långtryck på powerknappen, då stängdes den av helt.

Sen funkade den som vanligt men enligt rapporter på nätet så kan det bli samma sak idag.

Postad 26 September 2014 - 17:36

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
Komplett.se har lite rea nu och man kan förhandsboka lite xbone spel.

Far Cry 4 399:-
The Crew 399:-

Postad 26 September 2014 - 20:17

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
ITS ALIVE!!!!!

Postad 26 September 2014 - 20:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

skall göra det nu.
ville ge den 1h innan men fortfarande samma sak.
återkommer med resultat

Vad skulle det ge för resultat att "ge den en timme"? Det är inte en människa vi pratar om.

Ur med sladden bara, i minst 30 sekunder. I med den igen. Klart. Nästan garanterat vad MS skulle säga till dig om du ringde supporten också.

Postad 26 September 2014 - 21:49

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0

Vad skulle det ge för resultat att "ge den en timme"? Det är inte en människa vi pratar om.

Ur med sladden bara, i minst 30 sekunder. I med den igen. Klart. Nästan garanterat vad MS skulle säga till dig om du ringde supporten också.

tänkte mest att den kanske uppdaterade sig.
men höll inne on/off grejen på konsolen å sen startade den å nu funkar det igen.

Postad 27 September 2014 - 13:21

Unregistered429ed28e
  • Unregistered429ed28e
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Läste på ett annat forum att henn hade köpt NHL 15 från Indien för 286 kr någon som vet vilken adress man kan använda?

Postad 27 September 2014 - 13:59

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Läste på ett annat forum att henn hade köpt NHL 15 från Indien för 286 kr någon som vet vilken adress man kan använda?

Googla fram något företag bara.

Postad 27 September 2014 - 15:16

Unregistered429ed28e
  • Unregistered429ed28e
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Googla fram något företag bara.

Ändrade bara regionen till Indien adressen är fortfarande waltdisney och det funkar jätte bra.

Postad 27 September 2014 - 16:08

ipren
  • ipren
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Någon med betaprogrammet som kan verifiera att nya media playern kan visa MKV's i 24p?

Gärna ett snabbt svar, har en bokning på en device som går ut 1800 idag :-)

Tackar

Postad 27 September 2014 - 21:21

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Vill bara tipsa om Comedy Central's app som man kan hämta från USAs store. Funkar att se South Park så dom verkar inte kolla vilken region man är ifrån... (har bytt tillbaka till SE och är i SE)

Fick inte jag att fungera, försökte kolla på The Colbert Report och den sa att jag var i fel region...

Postad 27 September 2014 - 21:24

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Fick inte jag att fungera, försökte kolla på The Colbert Report och den sa att jag var i fel region...

Ja det verkar inte funka längre...

Postad 27 September 2014 - 23:45

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Såg ett tips att om man byter DNS i Xbox One så kan man få den ladda vissa UI element snabbare och att den blir överlag snabbare. Jag tog inte fram tidtagaruret men jag upplevde att det gick snabbare att öppna friends, store m.m. efter att jag manuellt ställde in Googles DNS

http://www.neogaf.co...&postcount=1044

Googles DNS är 8.8.8.8 och 4.4.4.4

Postad 28 September 2014 - 01:02

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Såg ett tips att om man byter DNS i Xbox One så kan man få den ladda vissa UI element snabbare och att den blir överlag snabbare. Jag tog inte fram tidtagaruret men jag upplevde att det gick snabbare att öppna friends, store m.m. efter att jag manuellt ställde in Googles DNS

http://www.neogaf.co...&postcount=1044

Googles DNS är 8.8.8.8 och 4.4.4.4

Drygt, jag kör redan googles och tycker de är segt :-(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.