Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 13 June 2011 - 19:13
Redigerat av Unregistered1470cd9f, 13 June 2011 - 19:14.
Postad 13 June 2011 - 19:20
Cool manick, själv ska jag försöka hitta en beggad behringer 500 eller något liknande.
Bifogad fil(er)
Postad 13 June 2011 - 20:18
Postad 13 June 2011 - 20:20
Och vad kan hända om du placerar diffusorer på första reflex?!
Som sagt, kör på du!
Postad 13 June 2011 - 20:45
Ja precis en sådan, den ska driva mina blivande fynda lådor. Eventuellt andra baslådor om fyndalådorna blir fiasko.
Nu får du vakna till här, bagaren kan säkert sälja den till dig om du vill
Postad 13 June 2011 - 20:58
Nu får du vakna till här, bagaren kan säkert sälja den till dig om du vill
Lite trögstartad ibland men tack för tipset.
Postad 13 June 2011 - 21:15
Vet du inte så kan du säga detta istället.
Jag menar att du gör så som du vill.
Postad 13 June 2011 - 21:49
Gått på det hårt idag?Jag menar att du gör så som du vill.

Over and out...
Postad 13 June 2011 - 21:58
Tror att han ville att du skulle svara på vad som kan gå fel (= blir sämre än innan) om man diffuserar enligt de principer han hänvisar till. Jag är också nyfiken eftersom jag själv kommer att börja i mindre skala.Jag menar att du gör så som du vill.
Ja du kan få till det du Niklas F
/Mats
Redigerat av Unregistered89a7be48, 13 June 2011 - 22:00.
Postad 13 June 2011 - 22:00
Talking to me?Nej, men du verkar tro det är lättare än vad det är. Men det räcker väl med en 10 000 kr strömlist så blir ljudet perfekt
Postad 13 June 2011 - 22:03
Vet inte vad en strömlist är men kan det bli sämre om man gör som Niklas säger?Snackar med Niklas men det kanske gäller dig med.
Postad 13 June 2011 - 22:03
Jag vill se bagarn dansa till disco bas
/Mats
Redigerat av Unregistered89a7be48, 13 June 2011 - 22:06.
Postad 13 June 2011 - 22:07
Vet inte vad en strömlist är men kan det bli sämre om man gör som Niklas säger?
Frågan var att bygga ett rum. Det är lite mer komplicerat än att slänga upp ett par diffusorer för första reflexen.
Det gör en verkan men om man tror att det ens är i närheten av vad det kan bli om man fixar hela rummet, så har man rätt dålig erfarenhet av bra rum.
Så frågan var hur man ska bygga ett rum, och mitt svar då som nu är, anlita någon.
Postad 13 June 2011 - 22:11
Tror alla här förstår att det optimala är att bygga ett rum från grunden med inhyrd expertis. Nu tror jag inte det var så svensaaaatan menade. Du skrev att det "kan bli fel". Att det inte blir optimalt begriper alla men vad kan bli "fel"?Frågan var att bygga ett rum. Det är lite mer komplicerat än att slänga upp ett par diffusorer för första reflexen.
Det gör en verkan men om man tror att det ens är i närheten av vad det kan bli om man fixar hela rummet, så har man rätt dålig erfarenhet av bra rum.
Så frågan var hur man ska bygga ett rum, och mitt svar då som nu är, anlita någon.
Postad 13 June 2011 - 22:12
men han var ju inte ute efter ett sådant rum nu!Frågan var att bygga ett rum. Det är lite mer komplicerat än att slänga upp ett par diffusorer för första reflexen.
/Mats
Postad 13 June 2011 - 22:13
Tror alla här förstår att det optimala är att bygga ett rum från grunden med inhyrd expertis. Nu tror jag inte det var så svensaaaatan menade. Du skrev att det "kan bli fel". Att det inte blir optimalt begriper alla men vad kan bli "fel"? Och vad är en strömlist?Frågan var att bygga ett rum. Det är lite mer komplicerat än att slänga upp ett par diffusorer för första reflexen.
Postad 13 June 2011 - 22:13
/Mats
Redigerat av Unregistered89a7be48, 13 June 2011 - 22:17.
Postad 13 June 2011 - 22:23
Men ämnet är intressant. Niklas gav några tips och karlsson hävdar att det kan bli fel (= sämre än innan) om man följer dessa. Jag undrar hur.
Tror vi hoppar detta så det inte blir någon följetråd
/Mats
Postad 13 June 2011 - 22:49
Vi vet alla var det kommer att leda, och osämja ska inte finnas i denna tråd.
Här är vi snälla och glada och........ibland fulla...
EDIT: Jag köpte förresten fyra 342823 från conrad.se också.
Vet inte riktigt vad jag ska ha dom till men...
Redigerat av Bakerman, 13 June 2011 - 22:51.
Postad 14 June 2011 - 05:55
EDIT: Jag köpte förresten fyra 342823 från conrad.se också.
Vet inte riktigt vad jag ska ha dom till men...
Sätt dem var som helst, det kan ju inte bli fel?
EDIT: Tycker du att de fungerar bra? Du har inte funderat på att köpa Ino ACO istället eller du anser inte att det är värt det? Letar själv efter någon snikvariant som är likvärd ACO.
Redigerat av Svenn3SaataN, 14 June 2011 - 05:59.
Postad 14 June 2011 - 07:26
Är med intresserad av vad som kan gå illa, men Karlsson vet inte det är därför han skriver så som han gör.Men ämnet är intressant. Niklas gav några tips och karlsson hävdar att det kan bli fel (= sämre än innan) om man följer dessa. Jag undrar hur.
Mailet han skickade igår började såhär iaf
" Kära Mr Ö, jag sket visst i det blåskåpet igår.
Snälla har du lust att hjälpa mig med underlag så att jag slipper skriva "testa du" Till svar.
ps jag köper ytterligare ett par pip utav dig."
Postad 14 June 2011 - 07:51
Nu när du köpte reckhornen så behöver du väl inte antimoden, hojta om du skall ge bort den
Postad 14 June 2011 - 08:47
Sätt dem var som helst, det kan ju inte bli fel?
EDIT: Tycker du att de fungerar bra? Du har inte funderat på att köpa Ino ACO istället eller du anser inte att det är värt det? Letar själv efter någon snikvariant som är likvärd ACO.
Det är nog ungefär samma skit, fast olika.
Nu när du köpte reckhornen så behöver du väl inte antimoden, hojta om du skall ge bort den
B-2 och 8033 är ju liksom två totalt olika apparater.
Dom gör ju helt olika saker.
Nä... Här säljs inget.. Bara köps...
Har du något till salu ?
Postad 14 June 2011 - 10:24
Postad 14 June 2011 - 10:49
Tror alla här förstår att det optimala är att bygga ett rum från grunden med inhyrd expertis. Nu tror jag inte det var så svensaaaatan menade.
Du kanske skulle läsa vad han skrev?
Sitter och funderar lite. Vad är det egentligen för dimensioner och "egenskaper" man leter efter i ett bra biorum? Om man funderar på att bygga ett lite mindre biorum, hur stort bygger man då? Sen om man vill ha som tex bagarn med stora toppar och liknande, vilka dimensioner "behöver" man då egentligen på rummet?
Är med intresserad av vad som kan gå illa, men Karlsson vet inte det är därför han skriver så som han gör.
Rätt komiskt att se dina kommentarer för att sen titta på dina rumsbilder. Undra vem som har koll på rumsakustiken.
Postad 14 June 2011 - 11:26
Jag har satt upp 8st Golden Horn, det får tyvärr inte plats något mer.
Påstår inte att jag är någon expert heller för den delen, Men om man tror att det kan bli sämre med V4/V6 och med diffusorer på lämpligt ställe så är man nog ute och cyklar.
Skall inte "prata" med dig mer då jag/dom flesta vet om att du bara är här för att provocera.
Postad 14 June 2011 - 11:30
Rätt komiskt att se dina kommentarer för att sen titta på dina rumsbilder. Undra vem som har koll på rumsakustiken.
Vart är ditt galleri då Karlsson?
Postad 14 June 2011 - 11:32
Otroligt "töntigt" utav dig och klaga på någons galleri bilder och inte vilja/våga lägga upp några själv,Rätt komiskt att se dina kommentarer för att sen titta på dina rumsbilder. Undra vem som har koll på rumsakustiken.
patetiskt och väldigt omoget.
/Mats
Postad 14 June 2011 - 11:50
Postad 14 June 2011 - 12:01
Dito. Han förtydligade senare med att ett sådant rum inte riktigt fanns på kartan än men du missade nog det. Jag vill att du svarar vad som kan gå fel (= blir sämre än inget fix alls) om man följer Niklas tips. Inte svara med motfråga utan bara svara på min fråga.Du kanske skulle läsa vad han skrev?
Sorry, baker men jag är nyfiken själv, därför envisas jag med att fråga.
Postad 14 June 2011 - 14:11
Trots lite onödiga kommentarer och liknande så har jag ändå fått fram lite. Men det jag fortfarande har lite funderingar över är hur stort rum ska man "ha".
Säg en anläggning med i14 som toppar och en anläggning med i32s som toppar. Vilka dimensioner på rummen tycker ni att man BORDE ha då? Finns det något mellanting som skulle fungera till båda topparna? Tänker om man skaffar sig i14 för att sedan uppgradera till i32s?
Redigerat av Svenn3SaataN, 14 June 2011 - 14:12.
Postad 14 June 2011 - 16:25
Postad 14 June 2011 - 17:20
Nu är det bara att åka och köpa en väldig massa MDF verkar det som.....
Redigerat av Johan_ST, 14 June 2011 - 17:21.
Postad 14 June 2011 - 18:07
Det damp ner 2st Shiva X2 och 2st Tempest X2 i brevlådan idag.
![]()
Nu är det bara att åka och köpa en väldig massa MDF verkar det som.....
Varför både Tempest och Shiva ?
Ska du ha bas i två olika rum ?
Postad 14 June 2011 - 18:13
Tänkte testa med 2 slutna lådor på 140l vardera + lite eq på det så får jag se vart det landar. :-D
Postad 14 June 2011 - 18:17
Hehe, nä. Shivorna skall slussas vidare. Efter en snabb överblick insåg jag att 2 Tempest förhoppningsvis skall räcka till i en 1a på 28kvm.
Tänkte testa med 2 slutna lådor på 140l vardera + lite eq på det så får jag se vart det landar. :-D
Jag har fyra Tempest på 24 kvadrat, och det räcker inte...
Postad 14 June 2011 - 18:24
Tanken är att komplettera med 2 till sen när de kommer in i lager igen. Men de lär ju ändå prestera bättre än de 2 stackars fynda 10orna som jag plågat det senaste året.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?