Jag försöker ladda ner update 3.11 men den bara stannar på typ 21MB och bara står där. Inget händer. Initierade om hela PS4:an och försöker nu ladda ner 3.11 updaten från nätet och spara den på ett USB-minne. Har testat alla webläsare och den tar bara ner 21.3MB av filen som egentligen är 238MB stor. Det är ju helt stört! Någon som vet hur man kan göra? Kan ju inte använda PS4:an om man inte uppdaterar.
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 490:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 10 November 2015 - 18:18
Jag försöker ladda ner update 3.11 men den bara stannar på typ 21MB och bara står där. Inget händer. Initierade om hela PS4:an och försöker nu ladda ner 3.11 updaten från nätet och spara den på ett USB-minne. Har testat alla webläsare och den tar bara ner 21.3MB av filen som egentligen är 238MB stor. Det är ju helt stört! Någon som vet hur man kan göra? Kan ju inte använda PS4:an om man inte uppdaterar.
Det måste vara något fel på sourcen. Den stannar på 21.3MB hur jag än gör. Om jag kör från safe-mode är det samma sak. Är det någon som kan ladda ner hela filen på 238MB från följande sökväg? http://duk01.ps4.upd...f/PS4UPDATE.PUP
Postad 10 November 2015 - 21:48
testade och det va inga problem att ladda ner den
Ok. Men blev filen den verkliga storleken? Den blev inte på 21317KB?
Postad 10 November 2015 - 22:13
Jäkligt konstigt. Drog igång jobblaptopen med Windows 7 och det fungerade utmärkt. På min privata burk med Windows 10 fick jag bara ner 21.3MB och jag testade 3 webläsare. Båda laptopsen var uppkopplade i samma wifi-nät. Fick igång PS4:an nu med 3.11
Postad 10 November 2015 - 22:14
Ser att de flesta tv apparater ligger runt 30-40ms. Rekommendationer tas tacksamt emot.
Har idag en HD ready Panasonic från 2007 (px80). Den har funkat kanon men det känns som man missar mycket detaljer i dagens spel med den tvn.
Postad 10 November 2015 - 22:42
Generellt så är bildvisningsfördröjning ett överskattat problem, främst med moderna spel då många av dem har ganska "tröga" animationer men (nästan undantagslöst alla) Sonys apparater mäter mycket bra i tester.
Postad 10 November 2015 - 23:58
Har du alltså laddat ner 3.11 till PS4 med en Windows 10- burk och med en Windows 7-burk? Hur fick du det att fungera?Jäkligt konstigt. Drog igång jobblaptopen med Windows 7 och det fungerade utmärkt. På min privata burk med Windows 10 fick jag bara ner 21.3MB och jag testade 3 webläsare. Båda laptopsen var uppkopplade i samma wifi-nät. Fick igång PS4:an nu med 3.11
Postad 11 November 2015 - 23:36
Jupp, CUH 1216A fick jag hem.
http://www.psdevwiki...UH-12xxA_series
Kan man se på kartongen när man ska köpa den vilken version man får? Tänkte åka till Elgiganten nu i dagarna och köpa en, nu när dem kostar under 3000kr. Men vill ju givetvis ha den nya och inte den gamla
Postad 12 November 2015 - 08:24
köp den på 1tb ultimate player edition så är du säker.Kan man se på kartongen när man ska köpa den vilken version man får? Tänkte åka till Elgiganten nu i dagarna och köpa en, nu när dem kostar under 3000kr. Men vill ju givetvis ha den nya och inte den gamla
tänkte om man lätt kunde se det när man väl e där!
Postad 12 November 2015 - 10:05
Den för 3000 räcker gott och väl till mig
Tänkte bara om man snabbt och smidigt kunde se på kartongen vilken det är dom har när man e där!
Postad 12 November 2015 - 11:36
ja,det står på undersidan av kartonge i den lille rutan med modellbeskrivningen.
Postad 12 November 2015 - 13:15
Tack så mycketja,det står på undersidan av kartonge i den lille rutan med modellbeskrivningen.
Edit, vilket spel tycker ni jag ska satsa på först? Är ingen super-gamer egentligen. Men gillade Uncharted 1 när de begav sig på ps3 för hundra år sen. Så mina tankar går till Uncharted 1-3 i väntan på fyran.
Sen har jag hört sjukt mycket gott om TLUS, så det ligger i köptankarna oxå
Några andra spel ni kan tipsa om? Är en sportnörd rakt igenom, men hatar sportspel
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 12 November 2015 - 13:36.
Postad 12 November 2015 - 14:17
Tack så mycket
Edit, vilket spel tycker ni jag ska satsa på först? Är ingen super-gamer egentligen. Men gillade Uncharted 1 när de begav sig på ps3 för hundra år sen. Så mina tankar går till Uncharted 1-3 i väntan på fyran.
Sen har jag hört sjukt mycket gott om TLUS, så det ligger i köptankarna oxå
Några andra spel ni kan tipsa om? Är en sportnörd rakt igenom, men hatar sportspeltål inte FIFA/NHL å sånt. Det ska man se på tv eller live
The last of us är ju grymt på PS4an, skulle tro att Uncharted ligger bra i pris och har fårr nytt liv iom remastered.
Annars kan jag tipsa om Witcher 3, där kan man lägga många timmar ![]()
Postad 12 November 2015 - 18:49
Postad 12 November 2015 - 20:23
Tack för tipset
köper mig en PS4 imorn, och de blir nog The last of us samt Uncharted, båda är ju remastered som sagt
Bloodborne är mer eller mindre ett måste. La ner oförskämt många timmar i det.
Postad 12 November 2015 - 22:43
Men nu verkar alla idioter ha höjt tillbaka priset till runt 3400kr idag..... (Det vankas "black Friday"......)
Så får jag den inte för 3k imorn på Elgiganten här där jag bor, så krm jag vänta
Postad 13 November 2015 - 06:37
Tipsade häromdagen att Electroworld hade 5% på alla Bundles med konsol vilket skulle göra att du skulle fått en 1Tb Uncharted bundle billigare än om du skulle köpt vanliga med Uncharted. Men va nog bara dagen ut. Värt och kolla iaf.Ska kolla upp det
Men nu verkar alla idioter ha höjt tillbaka priset till runt 3400kr idag..... (Det vankas "black Friday"......)
Så får jag den inte för 3k imorn på Elgiganten här där jag bor, så krm jag vänta
Redigerat av Megaman1, 13 November 2015 - 07:42.
Postad 13 November 2015 - 15:17
Va precis uppe på Elgiganten, de va omöjligt att få loss den till gårdagens pris på 2990. Så jag får snällt avvakta... Princip sak hehe
Postad 13 November 2015 - 16:40
Kollade med efter och första bundlen jag kollade hade 5% men sen när jag kollade nästa så fanns den inte kvar. Hade nog hållit koll på Uncharted Bundle om du ändå ska ha spelet. Bundles brukar va bra priser på innan jul. Sett flera bundles varit nere en bit under 3500 med nyare spel.De va nog bara dagen ut, finns inte nu iaf
Va precis uppe på Elgiganten, de va omöjligt att få loss den till gårdagens pris på 2990. Så jag får snällt avvakta... Princip sak hehe
Postad 15 November 2015 - 01:53
Nu har jag fått tag i en 2TB hårddisk som jag tänkte installera i PS4:an och undrar lite över backup på den gamla HDD:n.
Är det någon som testat att säkerhetskopiera sin gamla hårddisk på ett NAS och funkar det smärtfritt?
Postad 15 November 2015 - 08:47
De va nog bara dagen ut, finns inte nu iaf
Spela roll,är det inte jobbigare att vara priskåt? Det kostar ju mer att sitta och åka fram och tillbaka hela tiden. Slår du ut de där ynka hundralalapparna på tiden du spelar blir det inte många kronor per timme.
Postad 16 November 2015 - 08:08
Hallå!
Nu har jag fått tag i en 2TB hårddisk som jag tänkte installera i PS4:an och undrar lite över backup på den gamla HDD:n.
Är det någon som testat att säkerhetskopiera sin gamla hårddisk på ett NAS och funkar det smärtfritt?
Du får köra en backup mot en USB disk, det går inte att kopiera över nätverks ansluten lagring (vad jag vet iaf).
Postad 16 November 2015 - 18:08
Oh, finns det 2 TB stora hårddiskar som passar i PS4:an (internt)? Har funderat på att uppgradera disken då jag får ta bort en del rätt ofta numera, men steget 500 GB till 1 TB känns inte så stort egentligen.
Postad 16 November 2015 - 18:49
Oh, finns det 2 TB stora hårddiskar som passar i PS4:an (internt)? Har funderat på att uppgradera disken då jag får ta bort en del rätt ofta numera, men steget 500 GB till 1 TB känns inte så stort egentligen.
Jag tryckte in en 2 TB disk i min PS4, det var hur lätt som helst. Obs! Alla funkar inte dock, jag tog en som det tipsades om i den här tråden: (finns även länkar till tutorials där)
https://www.minhembi...pic=313536&st=0
Postad 17 November 2015 - 07:56
köper ni era spel online ? Jag tycker priserna är betydligt dyrare än vad man köper dem fysiskt vilket är för mig en gåta! Dessutom kan man varken ångra eller sälja spelet. Därav borde spelen vara 20-30% billigare.
Gjorde enorma misstaget att köpa skitspelet Tony Hawk´s nya utan läsa recesioner, nu slängde man 600kr åt ****. Nej aldrig mer kommer jag köpa något online. Är ett spel kasst så kan man sälja det eller byta in om man köper det i butik!
MGS är klart årets bästa spel enligt mig, nu väntar jag på Uncharted kanske att man vågar sig på Star Wars under tiden, dock är jag inte så inspererad av Science Fiction, när man skjuter skall det låta som en AK47:a inte någon j*vla laser.
Släpp ett nytt Bad Company och Modern Warfare i nutid istället, tycker även nya Black Ops sög då det skall blandas in massa framtid i spelet.
Det var bättre förr!!!
Postad 17 November 2015 - 08:50
Håller med, angående för mycket sci fi när det gäller cod... dock kommer jag köpa sw bf... men det är ju den genren...
Apropå köpa online, gör ett hong kong konto...mycket billigare där... stor bf sw kostar 450, för den vanliga utgåvan där...
Postad 17 November 2015 - 09:22
Håller med, angående för mycket sci fi när det gäller cod... dock kommer jag köpa sw bf... men det är ju den genren...
Apropå köpa online, gör ett hong kong konto...mycket billigare där... stor bf sw kostar 450, för den vanliga utgåvan där...
Hong Kong konto intressant
Spelen är på Engelska hoppas jag dock ? ![]()
Postad 17 November 2015 - 09:24
449 HKD är över 500kr, vart hittar du det billigare i HK psn store?Håller med, angående för mycket sci fi när det gäller cod... dock kommer jag köpa sw bf... men det är ju den genren...
Hong Kong Dollar ligger ca 1.12-1,13 mot kronan
Redigerat av PalmiNio, 17 November 2015 - 09:26.
Postad 17 November 2015 - 09:43
Dock billigare än sv psn väl? Kan inte kolla, är på jobbet :/
Värt att kolla HK store ibland ändå, kan göra bra klipp där ibland, även om det skulle stå i 1,13!
Redigerat av Garrett, 17 November 2015 - 09:44.
Postad 17 November 2015 - 10:27
Postad 17 November 2015 - 10:39
köper ni era spel online ? Jag tycker priserna är betydligt dyrare än vad man köper dem fysiskt vilket är för mig en gåta! Dessutom kan man varken ångra eller sälja spelet. Därav borde spelen vara 20-30% billigare.
Gjorde enorma misstaget att köpa skitspelet Tony Hawk´s nya utan läsa recesioner, nu slängde man 600kr åt ****. Nej aldrig mer kommer jag köpa något online. Är ett spel kasst så kan man sälja det eller byta in om man köper det i butik!
MGS är klart årets bästa spel enligt mig, nu väntar jag på Uncharted kanske att man vågar sig på Star Wars under tiden, dock är jag inte så inspererad av Science Fiction, när man skjuter skall det låta som en AK47:a inte någon j*vla laser.
Släpp ett nytt Bad Company och Modern Warfare i nutid istället, tycker även nya Black Ops sög då det skall blandas in massa framtid i spelet.
Det var bättre förr!!!
Online spel köper jag på psn för då kan både jag och grabben spela, alla andra köper jag i butik.
Postad 17 November 2015 - 11:29
Samma som us priser då ju. Tar jag hellre US konto. 500kr för nyreleaser.
Bra att ha både us konto och HK konto, man kan fynda bra på bägge... Kanske inte så mycket när det är nysläpp. Sen funkar det smidigt med HK kontot, för man kan dra det direkt på kortet istället för att krångla med psn pengar från amazon ![]()
Far cry 4 har jag för mig det drog under 300:- på kontot, och det va inte så långt efter nysläpp ![]()
Redigerat av Garrett, 17 November 2015 - 11:37.
Postad 17 November 2015 - 19:20
Eftersom jag har både US-konto och Hong Kong-konto så har jag aldrig behövt betala horribla SE-psn priser.
Brukar prismässigt tangera eller hamna under Elgiganten/Mediamarkt etc.
Postad 17 November 2015 - 23:14
Hur fixar du det?
Menar du US-konto? Kolla tipsen i denna tråd:
https://www.minhembi...pic=313784&st=0
Var ännu bättre förr när dollarn låg bättre gentemot kronan, men det är fortfarande bra.
Postad 18 November 2015 - 07:05
Har för mig att det utannonserades att en Twitch app skulle komma till PS4, gällde detta bara US eller är den även påväg till oss i Svedala?
Postad 18 November 2015 - 10:29
Ni som har HK konto och US konto.
Kan jag ladda ner ett spel på HK kontot (aka köpa), sen spela det på psn+ på mitt US konto?
Postad 18 November 2015 - 11:34
Ni som har HK konto och US konto.
Kan jag ladda ner ett spel på HK kontot (aka köpa), sen spela det på psn+ på mitt US konto?
Borde fungera.
Jag har köpt ca 90% av mina spel med US-kontot, senast BLOPS III.
Jag har dock plus kopplat till mitt svenska konto och spelar allt där.
Postad 20 November 2015 - 15:24
Kan man på nåt sätt "gömma" spel, som man laddat ner digitalt... i nån undermap i bibliotek eller liknande..? Vill inte att grabben ska se att där ligger GTA5, Battlefield Star wars... iom han får inte spela GTA, och BFSW ska han själv få i julklapp... men som far kommer jag att tjuvstarta, så att säga... ![]()
Postad 20 November 2015 - 18:13
Spela roll,är det inte jobbigare att vara priskåt? Det kostar ju mer att sitta och åka fram och tillbaka hela tiden. Slår du ut de där ynka hundralalapparna på tiden du spelar blir det inte många kronor per timme.
Ja nu handlade det inte om att vara priskåt eller inte, skulle kunna köpa 10st direkt om de vore så. Men att jag sj ska tycka att det är prisvärt då jag inte är nån "super-gamer" och har tid att spela så mycket!
MEN, jag slog till igår på 3389kr, då min sambo åker till Sydafrika inatt i 2 månader på jobb ![]()
Så nu är den igång och snurrar! idag kom även mina två spel, The last of us och uncharted 1-3 ![]()
Lyckades även få den senare versionen CUH-1216A ![]()
Postad 21 November 2015 - 08:27
Undra vad som skiljer 1216A och B?
Postad 21 November 2015 - 23:07
http://www.xbox.com/.../xbox-one-games
Postad 21 November 2015 - 23:34
Postad 22 November 2015 - 02:13
Den ser dock fantastiskt trist ut...
http://www.thegamesc...-to-go-on-sale/
Postad 22 November 2015 - 22:38
MEN, jag slog till igår på 3389kr, då min sambo åker till Sydafrika inatt i 2 månader på jobb
Så nu är den igång och snurrar! idag kom även mina två spel, The last of us och uncharted 1-3
Lyckades även få den senare versionen CUH-1216A
4 fantastiska spel - bara att sätta dig i soffan och njuta 😃
Postad 23 November 2015 - 11:02
US-psn kör rea i alla fall.
Den ser dock fantastiskt trist ut...
http://www.thegamesc...-to-go-on-sale/
Ruksigt tråkigt om detta är allt det blir....
Postad 23 November 2015 - 11:41
Men sedan blir det väl den traditionella ps store julkalendern (20 days of christmas eller vad det heter) också?
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
5 bilder
235 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?