Redigerat av SKIBBE, 28 September 2014 - 01:29.
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 28 September 2014 - 01:27
Postad 28 September 2014 - 08:59
Din One står alltså inne i ett skåp?
Det gör min med, men plockade bort baksidan på skåpet så det inte blir för varmt :-)
Postad 28 September 2014 - 09:43
Din One står alltså inne i ett skåp?
Nej i en tvbänk, kika mitt galleri.
Postad 29 September 2014 - 08:05
En ljudfråga:
Nyss köpt ny TV.
Har xbox inkopplad med hdmi till tv som går med optisk kabel till min Sonos playbar. I min gamla Samsung plasma kunde jag kör Dolby digital ljud den vägen då tv'n skickade vidare ljudet. I nya tv'n blir det bara tyst och jag måste köra tråkigt stereoljud för att få ljud.
Hur gör ni? Finns det något smidigt sätt jag har missat?
Postad 29 September 2014 - 12:18
Bänk/skåp. Semantik. Poängen var att den inte står helt öppet. Verkar vara de som står mer eller mindre instängt som får problem.Nej i en tvbänk, kika mitt galleri.
Postad 29 September 2014 - 12:42
XBOX -> XINS
Postad 29 September 2014 - 22:53
händer mig på endast en bana och det är Circuit De Spa
om nån har spelet digitalt? vill ni prova den banan å se om det funkar hos er eller om det endast är min som vägrar!!
har installerat om spelet och provat massa andra banor, endast denna bana funkar EJ
skall kontakta turn10 för att kräva fysisk kopia av spelet då detta felet anser jag dom ersättningsskyldiga till.
edit'
har nu läst att det har med MS och deras sista update att göra. detta fel drabbar alla (verkar det som)
mest troligt oss med i beta. ångrar ordentligt jag gjorde det nu
Redigerat av Unregistered46f62999, 29 September 2014 - 23:35.
Postad 29 September 2014 - 23:08
Har du testat att helt avinstallera och sedan installera igen?
Postad 29 September 2014 - 23:19
Min xbox one står i ett skåp men baksidan borttagen och dörren på framsidan står alltid delvis öppen så borde vara lugnt.
En ljudfråga:
Nyss köpt ny TV.
Har xbox inkopplad med hdmi till tv som går med optisk kabel till min Sonos playbar. I min gamla Samsung plasma kunde jag kör Dolby digital ljud den vägen då tv'n skickade vidare ljudet. I nya tv'n blir det bara tyst och jag måste köra tråkigt stereoljud för att få ljud.
Hur gör ni? Finns det något smidigt sätt jag har missat?
Tven måste stödja passthrough på ljudet. Men koppla optisk direkt från one till sonos, vill du fortfarande ha tv, koppla på en ysplitter för optisk. Jag tar optisk till mitt headset från one/360 och kör även hdmi från båda som jag bara mutar när jag kör lurarna. Har en 3vägs manuell splitter dock men en 2 vägs räcker ju för din del.
Postad 30 September 2014 - 01:02
Har spelet på skiva (eller på och på, vet inte hur stor skillnad det gör, eftersom spelen installeras), så kan tyvärr inte hjälpa dig. Men jag har inte hört om någon annan som har problemet.
Har du testat att helt avinstallera och sedan installera igen?
skrev att jag testat med ominstallation i min post
efter mkt läsning på olika forum om detta stora bekymmer så har det med senaste updaten på betan att göra.
sätter jag xboxet offline så funkar spelet galant.
får bli så tills ms kommer ut med en lösning för forza forumen fylls med folk som spyr galla över detta fel från MS
Redigerat av Unregistered46f62999, 30 September 2014 - 01:03.
Postad 30 September 2014 - 08:19
Tven måste stödja passthrough på ljudet. Men koppla optisk direkt från one till sonos, vill du fortfarande ha tv, koppla på en ysplitter för optisk. Jag tar optisk till mitt headset från one/360 och kör även hdmi från båda som jag bara mutar när jag kör lurarna. Har en 3vägs manuell splitter dock men en 2 vägs räcker ju för din del.
Blir inte sämre ljud med en splitter? Kan man ställa in i xboxen att ljud endast ska skickas via optisk?
Har du ett förslag på en bra splitter? Annars kan jag såklart googla.
Manuell splitter? Då måste jag gå fram och ändra varje gång vilken optisk sladd som gäller?
Konstigt att en ny Samsung tv från 2014 ej har pass-through men min gamla från 2010 hade det...
Jag får det iaf inte att funka på min nya tv.
Redigerat av Mickys, 30 September 2014 - 08:23.
Postad 30 September 2014 - 09:11
du lär nog inte få sämre ljud det är ju digitalt....Blir inte sämre ljud med en splitter? Kan man ställa in i xboxen att ljud endast ska skickas via optisk?
Har du ett förslag på en bra splitter? Annars kan jag såklart googla.
Manuell splitter? Då måste jag gå fram och ändra varje gång vilken optisk sladd som gäller?
Konstigt att en ny Samsung tv från 2014 ej har pass-through men min gamla från 2010 hade det...
Jag får det iaf inte att funka på min nya tv.
Postad 30 September 2014 - 11:44
Tack! Fastnade på Le Mans igår.efter mkt läsning på olika forum om detta stora bekymmer så har det med senaste updaten på betan att göra.
sätter jag xboxet offline så funkar spelet galant.
Postad 30 September 2014 - 11:57
Postad 01 October 2014 - 06:06
OS version released: xb_rel_1410.140928-2130 Available: 6PM PDT 9/30 (2AM GMT 10/01)
FIXES
When playing Forza 5 or Forza Horizon 2, you should no longer experience crashes during a race, or be unable to launch games following the crash.
A fix for an issue some users reported regarding red flickering while watching Live TV
KNOWN ISSUES
We’re investigating an issue with Instant-On mode, where when signing-in the Home screen appears but the only twist available is Home. Featured, Friends, and Store do not appear, and Pins is replaced with a “Connect to live” tile, even though you are already connected to Live.
Before using the workaround below to resolve this issue, please report this issue using the Feedback app (press the Xbox button on the controller and select Give Feedback).
Workaround: Navigate to Settings > Network, and select Test network connection. The network test will run, and you will be prompted with a message that “It’s all good”. When you return to the dashboard all content should display correctly.
Edit: Kanske ska förtydliga att det gäller preview.
Redigerat av ppr74, 01 October 2014 - 07:30.
Postad 01 October 2014 - 09:19
http://www.theverge....-xbox-interface
Redigerat av Cthugha, 02 October 2014 - 02:04.
Postad 01 October 2014 - 13:33
Postad 01 October 2014 - 14:31
det med att man är offline men inte är det är fortfarande kvar för mig. får starta om mitt xbox för att få friends mm och mina pins.
men kommer väl få ordning på det med snart
Postad 02 October 2014 - 12:26
Jag tänkte köpa en kontroll och nåt spel för att ändra på det, frågan är om Rayman Legends eller LEGO Marvels passar bäst?
Postad 02 October 2014 - 12:56
Lego är väl lite väl barnsligt?Vet inte vart jag ska lägga frågan så vi kör här. Jag har en sambo jag gärna vill ska spela med, men hon gillar typ bara super mario och spelar idag inget alls.
Jag tänkte köpa en kontroll och nåt spel för att ändra på det, frågan är om Rayman Legends eller LEGO Marvels passar bäst?
Peggle 2 gillar min sambo.
Fibbage är kul men roligare om man är fler än 2
Rayman är kul...
Postad 02 October 2014 - 13:08
WiiU och Mario Kart brukar vara det icke spel intresserade sambos gillar :-)
Postad 02 October 2014 - 13:25
Kan tänka mig att Rayman funkar. Också ett plattformsspel och många roliga banor. Annars har du Chariot som är gratis den här månaden. Plattform även där.Vet inte vart jag ska lägga frågan så vi kör här. Jag har en sambo jag gärna vill ska spela med, men hon gillar typ bara super mario och spelar idag inget alls.
Postad 02 October 2014 - 22:29
Vet inte vart jag ska lägga frågan så vi kör här. Jag har en sambo jag gärna vill ska spela med, men hon gillar typ bara super mario och spelar idag inget alls.
jag å grabben spelar mkt lego marvel ..... och rayman medan frugan gillar zumba och bowling
finns ju även nåt fitness spel med.
Postad 06 October 2014 - 16:50
Verkar inte finnas i butiken än kommer imorgon den 7 oktober....
Redigerat av jimjans, 06 October 2014 - 17:20.
Postad 06 October 2014 - 20:50
Men men man får väl se hur appen utvecklas eller om Xbox egna media spelare levererar bra kvalité när den är klar...
Redigerat av Unregistered7199bdc7, 06 October 2014 - 20:52.
Postad 06 October 2014 - 23:23
https://blog.plex.tv...x-one-xbox-360/
Missa inte "You’ll need to install the latest Plex Pass preview release of the server (v0.9.10.3), available today, which includes support for these new apps, and a few other great new things. For example, we’ve finally added support for translating all the text in the media server to languages other than English."
Glad att jag skaffade mitt Plex Pass innan de höjde priserna 1 okt
Update
We currently support what Xbox supports, which is MP4, H264, AAC, and AC3. MKV will not Direct Play at the moment, but Plex Media Server will make sure it gets packaged in a playable format on the fly.
AC3 is supported and DTS is transcoded to AC3. Depending on what future media upgrades to the box bring, we’ll obviously adjust.
Så låt oss hoppas MS lägger till ordentligt stöd för MKV och DTS snart! (november preview?)
Då kan jag avveckla min HTPC...
Redigerat av Cthugha, 06 October 2014 - 23:32.
Postad 07 October 2014 - 07:46
Postad 07 October 2014 - 07:59
Btw om man har köpt ett fysiskt spel (på skiva) går det att spela det nu utan att behöva ha skivan i Xboxet?
Nej det går inte.
Postad 07 October 2014 - 10:10
verkar inte som plex är släppt än, går inte att hitta i shoppen alla fall.24Hz, någon som vet om det stödjs?
Postad 07 October 2014 - 13:38
Btw om man har köpt ett fysiskt spel (på skiva) går det att spela det nu utan att behöva ha skivan i Xboxet?
Thanks internetNej det går inte.
Redigerat av Topper Harley 77, 07 October 2014 - 13:39.
Postad 07 October 2014 - 13:39
Kan man byta språk till sverige?
Går man miste om något om den inte är svensk såld?
Jag ska ha den bak i rummet (har en media vägg) Fins det någon förlängning till Kinekt?
Postad 07 October 2014 - 13:41
Köpte kompisens One igår. Inport från UK (inhandlat på NetOnNet)
Kan man byta språk till sverige?
Går man miste om något om den inte är svensk såld?
Jag ska ha den bak i rummet (har en media vägg) Fins det någon förlängning till Kinekt?
Det är ingen skillnad på svensksåld mot EU. Det går att byta till Sverige som region och då blir det svenska, men då saknar du stöd för "tal" med Kinecten.(för att Microsoft inte släppt det ännu)
Förlängning vet jag tyvärr inte.
Redigerat av Lycksen, 07 October 2014 - 13:42.
Postad 07 October 2014 - 14:16
Postad 07 October 2014 - 14:33
Då får dwn vara på engelska tills vidareDet är ingen skillnad på svensksåld mot EU. Det går att byta till Sverige som region och då blir det svenska, men då saknar du stöd för "tal" med Kinecten.(för att Microsoft inte släppt det ännu)
Förlängning vet jag tyvärr inte.
Hoppas det kommer någon förlängning till Kinect, jag är nog inte ensam om det önskemål.
Postad 07 October 2014 - 17:01
kommer inte kunna växla till 24hz så appen är rätt ointressant...Plexappen kommer antagligen kl 18:00 efter strax efter när pyttemjuk uppdaterat storen.
24hz är visst låst till blu ray playback apiet och kan inte nyttjas av andra appar enligt plex.
Redigerat av jimjans, 07 October 2014 - 17:05.
Postad 08 October 2014 - 09:57
Har de hört talas om XBMC? Där finns det 24hz...kommer inte kunna växla till 24hz så appen är rätt ointressant...
24hz är visst låst till blu ray playback apiet och kan inte nyttjas av andra appar enligt plex.
Postad 08 October 2014 - 10:09
Plex har 24hz när du använder det på pc och bygger faktiskt på Xbmc...Har de hört talas om XBMC? Där finns det 24hz...
Postad 08 October 2014 - 10:39
Visst kunde man göra så på 360?
Postad 08 October 2014 - 10:48
kommer inte kunna växla till 24hz så appen är rätt ointressant...
Det intrycket fick inte jag när jag läste runt.
Tolkade det som att dom lämnade det öppet, framtida diskussioner med ms, typ
Postad 08 October 2014 - 11:09
fick ett svar direkt fån plex support team Microsoft ger inte några appar tillgång till det apiet.Det intrycket fick inte jag när jag läste runt.
Tolkade det som att dom lämnade det öppet, framtida diskussioner med ms, typ
Redigerat av jimjans, 08 October 2014 - 11:10.
Postad 08 October 2014 - 12:58
ja jag själv klarar inte av juddret..Ok, trist
Får leva med 24 genom 50 då ett tag.
Postad 08 October 2014 - 13:33
Förresten kunde varken jag eller en kompis se judder-effekterna igår när vi kollade på en hel film via Plex på XB1. Det brukar vi alltid kunna göra annars om det är problem. 60hz konverteras det till, iaf när man kör US-region.
Hoppas på DTS-stöd i novemberuppdateringen!
Postad 08 October 2014 - 14:01
Ser du inte när något konverteras från 24hz till 60hz utan pulldown judder, lucky you.Självklart jobbar de på att lösa det. MS har ju t.o.m. direkt hjälpt Plex att utveckla appen. Ge dem lite tid bara. De har ju inte ens börjat utnyttja nyheterna (MKV-stöd osv) i oktoberuppdateringen ännu (eftersom den inte är släppt till alla ännu, men det borde ju hända vilken dag som helst).
Förresten kunde varken jag eller en kompis se judder-effekterna igår när vi kollade på en hel film via Plex på XB1. Det brukar vi alltid kunna göra annars om det är problem. 60hz konverteras det till, iaf när man kör US-region.
Hoppas på DTS-stöd i novemberuppdateringen!
Har aldrig sett någon mediaspelare tv projektor som klarat av detta bra inklusive Xboxen.
Det med DTS stöd handlar nog om pengar brukar kosta om man vill avkoda det ...
Redigerat av jimjans, 08 October 2014 - 14:03.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
19 bilder
235 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?