Självportr.
Försökte mig på en film.
Klickaklicka
Tänker på han Pablo fransisco, komikern som kör parodi på film trailer snack... "One man... One mission..." Osv osv
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
[Dagens bild] Tema: Porträtt
Startad av
Squeezemaster
, Jan 25 2009 10:15
13815 svar till detta ämne
Postad 18 February 2013 - 08:49
Tänker på han Pablo fransisco, komikern som kör parodi på film trailer snack... "One man... One mission..." Osv osv Postad 18 February 2013 - 08:55
Ahhh, ja han är för jäkla bra, jag hade hans filmer innan med stand up.....finns ju en hel del på youtube med Tack förresten Postad 18 February 2013 - 12:47
Grym kille det där:)
Ecstasy, what does that do? It makes you horny! Shit im on it right now! ; D var längesen jag såg på honom nu. Funderade faktiskt på det bara för någon dag sen. Postad 19 February 2013 - 14:43
Just nu håller jag på med att försöka mig på att lära mig olika toningar osv...
Gjorde ett försök med lite mer blå ton...Skärpan är total kass, men vad tror ni om själva tonen ? Klickaklicka
Postad 19 February 2013 - 18:10
heheh bra ronny.. kul bild. hopar hon eller blåser det storm?
morgan,, de ser bra ut tycker jag. soft look. rolig min Postad 19 February 2013 - 18:52
Tack så mycket !
Hon hade lärt sig puss ljud, som hon hade dille på att göra då Ronny, cool bild när håret fladdrar sådär, ger liv i bilden ! Postad 19 February 2013 - 19:11
Haha, rolig min där Morgan, tonen funkar inte för mig dock, men delvis... den varma tonen i en del av bilden funkar
Ronny: Riktigt coolt det där, rolig och bra bild Postad 19 February 2013 - 19:26
Tack Micke...., Om man drar ner på den blåa så kanske man får mer värme i den ? Postad 20 February 2013 - 11:27
Håller på att måla, men postar snabbt en bild
Vet ej om jag postat denna innan ? Klickaklicka
Postad 20 February 2013 - 12:17
Fint porträtt Morgan , härliga ögon . Bra jobbat med redigeringen också
Postad 20 February 2013 - 12:33
Tack Andreas.
Jag var väldigt osäker på redigeringen...... Tycker att vissa bilder som jag länkar hit är oskarpa, så jag har skapat ett flickr konto, men är ny på det. Hur gör jag för att få koden till bilden och kunna länka den hit i inlägget ? Redigerat av mstoltz, 20 February 2013 - 12:49. Postad 20 February 2013 - 13:06
Snyggt morgan!
Bra edit med. I Flickr finns en sharefunktion som ger dig en länk som du kopierar och klistrar in. Postad 20 February 2013 - 13:32
Tack simon Ja fast dom länkarna där fungerar inte när man ska länka dom hit. det blir bara en massa nr utan själva "jpg" filändelsen i slutet.... Såhär ca : http://www.flickr.co...N05/8491090105/ Men när jag då trycker på "bild" här i inlägget och ska lägga in koden där, funkar det inte Redigerat av mstoltz, 20 February 2013 - 13:34. Postad 20 February 2013 - 14:31
klicka på "share" sen klickar du på "grab the html/bbcode" kryssa i"bbcode" som finns under
då dyker det upp massa text i rutan,, markera och kopiera texten.. klistra in i valfritt forum.. då kommer bilden att visas med flickr adressen under Redigerat av andreassofus, 20 February 2013 - 14:31. Postad 20 February 2013 - 17:03
Tack Andreas !
Jag gjorde som du sa, men jag tyckte inte att bilden blev bättre skärpt än om jag länkar den som innan. tyckte att bilderna blev lite suddiga efter jag länkat dom så jag skaffade flickr istället, hade hört att det skulle vara bättre. Konstiga är att om jag tittar på dom på datorn efter jag exporterat dom från LR, ser dom bra ut, men så fort jag postar blir dom lite suddiga tycker jag. Postad 20 February 2013 - 17:34 Morgan.. bilden blir inte bättre om du länkar därifrån .. men den blir bättre (här) utan att du behöver klicka om du länkar från flickr.. sedan så ibland så kan ju bilderna få extra skärpa när man lägger upp på flickr.. men då ofta sämre och har en tendens att bli överskärpta istället Redigerat av Unregistered6e59ce73, 20 February 2013 - 17:35. Postad 20 February 2013 - 17:40
Morgan : du exportera bilderna i sRGB ?
Annars så ser dom ok ut i datorn ..men sedan när du laddar upp så kan dom ändra lite färg och tappa lite sting om du inte använder sRGB Redigerat av Unregistered6e59ce73, 20 February 2013 - 17:43. Postad 20 February 2013 - 18:54
Tack så hemskt mycket !
Både för kommentarerna om min bild och all hjälp.... Jag tror att jag exporterar dom i sRGB, ska kolla det ! Grym bild Ronny, Hon gör sig bra på bild, sedan är det ju en riktigt bra fotograf bakom kameran med Postad 20 February 2013 - 19:50
den var riktigt bra ronny.. hon ser avslappnad ut och gör sig bra på kort tycker jag.
Postad 20 February 2013 - 22:12 Så söt Morgan, vilka ögon! Fin bild Riktigt bra även denna Ronny! Bra fotat Bra bild Martin, spännande ton/redigering Redigerat av Mikael_R, 20 February 2013 - 22:12. Postad 21 February 2013 - 09:03
Bra jobbat. Gillar den omättade tonen. Postad 21 February 2013 - 09:50
Fördelen med att arbeta med aRGB är att om du vill skriva ut dem så har aRGB mycket större färgrymd än sRGB.
Om du gör bilen för webb i Photoshop så behöver du inte vara orolig att den tappar färg och sting det som kan hända är att den blir lite mörkare när den konverteras till sRGB. Men det är klart skall du bara använda bilderna på webben så finns det ingen anledning till att använda aRGB . Postad 21 February 2013 - 09:53
Håller med.. Men det finns en del som inte sparar bilderna för webb och sparar man det bara vanligt Och har aRGB och laddar upp så tappar bilen sting om man istället hade sparat den I sRGB om man nu skall lägga upp på nätet Redigerat av Unregistered6e59ce73, 21 February 2013 - 10:03. Postad 21 February 2013 - 09:55
Nu hänger jag inte med. Kan en skrivare skriva ut i större färgrymd än vad en skärm kan visa? Föresten använder inte de flesta skrivare idag CMYK (även om programmen vill ha sRGB)?
Postad 21 February 2013 - 10:26
Smallsuper: Du har rätt, men aRGB är en färgrymd anpassad till utskrift på papper medan sRGB är anpassad för visning på skärm. RIP:arna till skrivarna omvandlar aRGB till CMYK sedan skrivs de ut.
Men då standarden idag är att man skriver ut bilden med aRGB så kan det ju vara bra att veta innan man endast kör med sRGB. Jag är dock ingen expert på området utan det är bara vad jag har läst mig till. För mig funkar det dock perfekt och med kallibrerad skärm och kallibrerad printer(epson pro 4900) får jag perfekta utskrifter. Postad 21 February 2013 - 15:01
Ahaa, så då bör man egentligen jobba i Adobe RGB med samtliga bilder som köra "spara för web" som vanligt för de bilder som ska ut på nätet eller liknande.
Jag gjorde ett test förut med aRGB och s RGB på utskrift med min förra billiga skrivare. På den gjorde det ingen skillnad, det va annat som strulade till det. ska testa på min nya (Canon PRO 10). Postad 21 February 2013 - 20:17
Profoto RGB är väl den med överlägset högst dynamik?
Man arbetar ju i Profoto i tex LR och PS sen sparar man till den färgrymd som slutresultatet kräver. Tex sRGB för web. Postad 21 February 2013 - 20:21
Tyvärr så tänkte jag inte på stegen i den här bilden
![]() Carl Zeiss 1.4/85 ZF by Ronny Olsson, on Flickr Postad 21 February 2013 - 20:24
Bilden i övrigt är mkt cool tycker jag Ronny. Lägger du lite tid på det kan du säkert klona bort stegen
Postad 21 February 2013 - 20:29
bra ronny. härligt med håret som fläktar.. eller det är ju inte håret som fläktar, men ... jaja du fattar
fin bild i alla fall Postad 21 February 2013 - 21:56
Ronny, fick du med vindkanon med zeissen?
Du med Morgan. Gillar den suga in läpparna bilden. En från kvällens lek.
20130221_1378_fornfoto-Edit - 1-160 sec at f - 8,0 ISO 200 - 24 mm-2.jpg 129.19K
20 Antal nerladdningar
2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |