IMG_20120409_142259.jpg 1.26MB
1 Antal nerladdningar
IMG_20120409_142240.jpg 1.33MB
1 Antal nerladdningar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 09 April 2012 - 13:45
Ja detta var ju lite lustigt, hur ser era fodral ut är dom tjocka eller smala ?
IMG_20120409_142259.jpg 1.26MB
1 Antal nerladdningar
IMG_20120409_142240.jpg 1.33MB
1 Antal nerladdningar
Postad 10 April 2012 - 10:40
Det var droppen!!!
Verkar som trenden fortsätter. Först Warner som tar bort BDs med extras på filmer som Potter, Inception m.m Och nu Sony också med The Girl With The Dragon Tattoo. Den extra BD med timtals intressant material är inte med i svenska versionen som släpps om 2 veckor. Avbokad! Postad 10 April 2012 - 12:07
Därför man knappt köper svenska utgåvor längre. Ofta dyrare och sämre specifikationer Postad 14 April 2012 - 20:08
Och hur blir det då med svensk översättning? Postad 14 April 2012 - 23:16
Jag och min sambo lärde oss engelska i grundskolan så inga större problem Postad 15 April 2012 - 09:39
Varför det finns plats för en skiva till är beroende på att i USA så fanns det 2 olika utgåvor av den filmen, men dom använde samma fodral till båda versionerna, likadant på Ultimate Edition som jag importerade finns det 2 olika utgåvor av, men det enda som skiljer 2 disv utgåvan mot 3 disc är att det följer med en skiva med en digital version och så kostar den mer, jag köpte 2 disc versionen och samma sak där , det fanns plats för en skiva till: http://www.blu-ray.c...ay/1272/#Review
Postad 15 April 2012 - 09:54
Jag håller med om att det är dåligt. Jag fick visserligen med extramterial, men inte allt som finns över i staterna. Det saknades bland annat flera timmar kommentatorspår på Red State. Jag funderar starkt på att inte mera köpa svenskt. Båda dokumentärerna var dessutom inte textade. Det är svinigt att inte tänka på dem som inte kan språk så bra.
Svensk hantering av filmer suger gymnastikbyxor om man ska ärlig. Postad 15 April 2012 - 14:09
trebban: håller med dig, jag hör mer och mer att dom svenska utgåvorna bantas ner när det gäller bonusmaterialet och det är värdelöst, som tur är så brukar dom bättre utgåvorna finnas på Amazon, både US och UK, att beställa från UK när det gäller nya filmer blir alltid billigare om du köper 2 och 2 jämfört att handla i sverige, dessutom så får du "rätt" utgåva, det enda som är minus att importera själv är texningen, ibland så är det svensk text, men oftast inte, men klarar man sig utan text så finns det igentligen ingen orsak att betala mer för sämre utgåvor.....
Många tycker att bonusmaterialet är ingeting att se men jag tycker det är väldigt intressant och bildande att få se hur dom gjorde filmen och få veta hur dom tänkte i vissa scener m.m, sen så får du flera timmar mer underhållning när du verkligen ser igenom en utgåva, jag ser ALLT som finns på bd-filmerna som jag köper och finner som oftas att det är riktigt bra material.....
Absolut, jag går efter pris och utgåva när jag handlar, ca 85% är import resten är från svenska butiker, men det blir bara mindre och mindre från sverige just på grund av pris och utgåva.... Postad 15 April 2012 - 15:04
Jag förstår precis hur du menar. Det är bara när jag är riktigt biosugen som jag gör dessa misstag att köpa beggade filmer från videobutiken. Ha ha...jag vet inte varför, men jag går på samma nit om och om igen. Men jag importerar rätt mycket också, så det uppväger lite.
Postad 19 April 2012 - 10:10
Bergman ggr 5
Redigerat av Unregistered5b84dd24, 19 April 2012 - 10:12. Postad 24 April 2012 - 13:48
Någon som vet om Anthology-boxen som säljs på CDON är den "riktiga" i hårdpapp som är utvikningsbar, eller om det bara är ett vanligt tjockt plastfodral? Såg i kommentarsfältet att det verkade lite blandat?
http://cdon.se/film/...6_disc)-8032980 Postad 24 April 2012 - 14:15
Endast tjockt plastfodral. Jag gick på den niten. :/ Postad 26 April 2012 - 11:26 Den version som MediaMarkt säljer har en extra bonusdisk med extramaterial, plus att den bara kostade 149:-... Postad 26 April 2012 - 11:39 Det recensionsex av filmen jag fick hem har en disc med extramaterial. Och när jag tittar på discshop listar de över fyra timmar med extramaterial på den utgåva de säljer. Postad 26 April 2012 - 12:13
Någon som vet orsaken, varför de hoppar Xtra materialet. Kan det endast bero på xtra kostnaden? Tro inte det.
Postad 27 April 2012 - 11:00 Nej det kan inte vara kostnader eftersom de är samma bolag som ger ut filmerna. Policybeslut kanske. Eller så tror man inte att svenskar är intresserad av extramaterial. Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 27 April 2012 - 11:01. Postad 27 April 2012 - 11:03
Någon som vet vart det går att få tag i Moulin Rogue? Verkar ha gått ut både hos Webhallen och Discshop, CDON har den inte heller. Behöver inte beställa den ifrån Sverige bara den fungerar med en icke-regionsfri spelare är jag nöjd.
Edit: Samma gäller för Donnie Brasco (helst extended edition). Filmen verkar ha utgått hos Webhallen och hittar inget annat ställe som säljer den i extended edition. Dischshop säljer den som "Collector's edition" men vet inte ifall den är "bättre" än extended. Hittar inget vad som skiljer extended / collector's edition när jag googlar. Redigerat av rytterstedt, 27 April 2012 - 11:08. Postad 27 April 2012 - 11:09 Amazon UK har den In stock för £7.99. Postad 27 April 2012 - 11:22
Jag är inte interesserad av extramaterial..men för min del blir jag förärjagd att dom packar in en DVD disc..vem i herarnsnam köper en bluray för att titta på DVD.Skulle gärna se att DVD discarna försviner från hylorna som VHS gjorde.
Postad 27 April 2012 - 12:31 Disney har en rätt bra förklaring här: http://voices.yahoo....ks-2544259.html Sedan går det inte att jämföra med VHS eftersom DVD går att spela på din Blu Ray-spelare. Postad 27 April 2012 - 12:39
Det vet jag att det gåratt spela,men jag tänker på butikchefer som plockar bort bluray och ersätter dom med DVD..bara för att det säljer kanske bättre än bluray iome att det är billigare.Fast varför skall bluray vara dyrare..disc som disc... Redigerat av Unregistered242b20f0, 27 April 2012 - 12:40. Postad 27 April 2012 - 15:19 Det är nog inte skivorna i sig som är dyrare, men man kan tänka sig att de är dyrare att producera än dvd. Sen är ju inte prisskillnaden så stor längre och många nya BD är det erbjudanden på. Postad 27 April 2012 - 16:19
Soft, då gäller det bara att hitta Donnie Brasco Extended Edition sen är mina fredagsproblem lösta. Postad 27 April 2012 - 18:15
https://www.planetax...ut/043396194380 ca 71kr just nu inkl. frakt Postad 28 April 2012 - 07:22
Tackar så mycket. Blir till att lägga en beställning på den och Moulin Rouge. Postad 29 April 2012 - 10:05
Ja extraskivan är med! Jag tittade på CDON och Ginza tidigare som visade en baksida med endast kommentarspår. http://cdon.se/film/...u-ray)-17486511 Postad 29 April 2012 - 11:42 Det kostar lika mycket att göra dvd som bd, men eftersom det fortfarande är "nytt" så kan dom tjäna mera pengar på bd, skivorna i sig kostar bara några ören för dom stora bolagen eftersom dom gör dom själva oftast, tänk såhär annars, om nu en dvd version av te x The Darkest Hour så kostar den 149kr, sen kostar bd versionen som dom skickar med dvd-versionen i också i 199kr, om man då drar bort vad dvd versionen kostar 149-199, så borde igentligen bd skivan endast vara värd 50kr, så då borde man kunna sälja bd för 50 kr Postad 29 April 2012 - 11:54 Du kan hitta extended på bd av Brasco här för 99kr.... http://www.kvarnvide...ref_lp=prisjakt eller hos: http://www.ginza.se/...entifier=315461 eller hos: http://www.blu-ray.c...co-Blu-ray/401/ eller så köper du den hos Discshop där den heter Collectors Edition, kolla nästa gång på speltiden så ser du att det är exakt samma, sen kan jag tipsa dig om att kolla på Prisjakt så hittar du några ställen som har Extended också, men det är samma film som Coll.Edi....sen så är det rätt många filmer som du kan köpa från US som är reg fria Postad 29 April 2012 - 13:10
Det som förbryllade mig mest var ju att dischshop hade både en collector's edition och en extended edition (fast den var utgången). Collector's Edition hade dock en papp-sleave verkade det som. Postad 29 April 2012 - 13:16
Jepp, men det beror på att Collectors Edition är just som det står, en samlingsutgåva som du kan samla med dom andra filmerna i samma serie, det är fortfarande samma film, bara en annan utgåva. Det är bara ett nytt sätt att få ta mera betalt för exakt samma film, väldigt ofta så innehåller Collectors Edition den bästa utgåvan av filmen eller alla versioner av filmen förutsatt att den kom efter te x Extended eller Dir.Cut eller Spec.Edit. Postad 05 May 2012 - 10:56
Pris: €22
Släpp datum: September-October 2012 (Pre-)order: Filmarena.cz
Redigerat av USiT2009, 05 May 2012 - 11:20. Postad 06 May 2012 - 10:56
Funderar lite över kvaliten på olika utgåvor, hört tex att UK-utgåvan av Leon har bättre bildkvalité än den svenska, likaså Drive. Hur ligger det egentligen till, är det överlag bättre bildkvalite från UK så man ska sträva efter att köpa det mesta därifån eller gäller det enbart ett fåtal titlar?
Postad 06 May 2012 - 12:46
Skulle vilja säga att för att vara någorlunda säker så måste du gå på U.S. utgåvan. Finns vissa U.K. utgåvor som är sämre än U.S.. Dock är ju regionskodningen ett potentiellt hinder.
Postad 06 May 2012 - 12:52
Det jag märkt är att UK ofta ligger närmare US utgåvorna medans många svenska utgåvor blir avskalade med sämre specifikationer. UK är nästan alltid billigare än de svenska så ser ingen nackdel att alltid ta dem istället för svenska om man klarar sig utan svensk text. Slipper också ofta SDH text på UK utgåvor medans du ofta får det på US. Däremot så får man undersöka nogrannare för varje film om man vill ha den bästa utgåvan då inte inte sällan finns någon utgåva i övriga världen som är bättre än de övriga tex tyska eller italienska.
Postad 08 May 2012 - 15:41
En kultserie ingen kan missa, The invisible man med David McCallum (Ducky i NCIS)
inm.jpg 12.69K
5 Antal nerladdningar
Postad 09 May 2012 - 08:55 Det beror på bolag. Kommer filmen från Warner, Sony, Universal etc är det oftast exakt samma utgåva över hela världen. Man gör en master och alla länder får dem. Det som kan skilja mellan utgåvorna är textning och extramaterial. The Hustler har svensk text på den amerikanska utgåvan medan J. Edgar inte har det för att ta ett exempel. Men det lär inte vara någon skillnad i bild och ljud-kvalité på den amerikanska och den svenska utgåvan då det är Warner som står bakom båda. Men när det är inhemska bolag som står bakom släppet, SF, Nordisk Film, Noble skall man vara mer vaksam. Warrior från SF var inte OAR och saknade extramaterial. Där är den brittiska utgåva betydligt bättre. Postad 09 May 2012 - 12:32
Att Warrior inte blev OAR är ju grymt pinsammt för SF som ändå får ses som ett stort bolag. Måste vara svårare/dyrare att leta specialversion kan man tycka men de kanske fick hdtv mastern billigt eller nåt Postad 09 May 2012 - 12:56
Ja man upphör aldrig att förvånas. Hur kan man släppa en film i fel aspect ratio år 2012? OK om det var en gammal film, men en ny...???...
Postad 16 May 2012 - 22:25 ![]() ![]() Tänkte tipsa om att Universal har släppt några filmer i serietidningsstuk. Riktigt snygga enligt mitt tycke. Finns att köpa här: http://www.discshop....rder=DESC&rec=0 edit: Såg nu att dom är inte i lager någonstans. Jag vet inte om dom tagit slut sjukt fort eller att dom inte kommit in en. Redigerat av Skater15, 16 May 2012 - 22:29. Postad 18 May 2012 - 00:36
Inte T2 eller Total Recall Postad 18 May 2012 - 09:57
Uj det blir att sluta köpa svenskt totalt då. Fast alien anthology, jurassic park, star wars och LOTR boxarna måste väl va desamma? De törs väl inte nerfa så stora släpp?
Alien har grym bildkvalitet ändå (i jämförelse med dvd släppet). Positivt ändå att det numera går att köpa bluray film i Sverige utan att bli ruinerad. Apropå produktionskostnader vad jag förstått är de lite högre för bluray än för DVD/CD men givetvis är det inte just det som gör att bluray är lite dyrare. Men i dagsläget är det inte direkt så att bluray blivit dyrare utan DVD billigare. Postad 19 May 2012 - 17:50
Tysk Kinski/Herzog box.
http://www.bluray-di...#preisvergleich
Klaus-Kinski-und-Werner-Herzog-Collection.jpg 21.62K
1 Antal nerladdningarInnehåller filmerna: Nosferatu - Phantom der Nacht Woyzeck Fitzcarraldo Aguirre - Der Zorn Gottes Cobra Verde Redigerat av Dr. Zaius, 19 May 2012 - 17:51. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |