Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 november 2010 - 20:24

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Nu har faktiskt boxen fungerat ganska bra under ett par månader.
Men säg den lycka som varar!
Idag står boxen fint och lyser "init" (fast med de fina 70-tals siffrorna) och blinkar med röd lampa.
"aha! En magisk Sagem uppdatering" tänker jag högt, även fast magkänslan säger "släng ut skiten i regnet!"
Efter 1minut samma sak, 5minuter samma sak,10 minuter samma sak....
Gör boxen strömlös, startar upp på nytt, samma sak.
Håller in powerknappen, samma sak.
Förtvivlan sprider sig, ett par månader är tydligen vad denna box klarar utan strul....

Samtal till caNaL DiGITalS kundtjänst:

CD: "har du testat göra boxen strömlös?"
Jag: "ja, naturligtvis"
CD: "ok, dra ut alla antennsladdar, starta upp utan dessa i"
Jag: "Ehhh, nu står det nute (fast med de fina 70-tals siffrorna)"
CD: "Jaha, det åtgärdar du genom att höja med fjärren" (!!!!!!!!)
Jag: [håller inne en svordom] "hjälper inte"
CD: "Då är det strömadaptern, jag skickar en ny!"
Jag: "Jag har redan bytt adapter 3gånger, menar du att ni skickat fel tidigare?"
CD: "Njae, när var det?"
Jag: "Ett par månader sedan"
CD: "Jaha! Men den nya mjukvaran förbukar mer ström och då måste adaptern bytas."
Jag: "Aha, menar du att alla inspelningsbara HD bxar då har fel adapter sedan nya mjukvaran"
CD: "Nej, bara vissa"
Jag: "Skicka du en ny strömadapter, det låter inte nåt vidare trovärdigt..."

Efter samtalet testar jag att starta om boxen utan antennkablar, nu går boxen igång men utan signal.
Sätter i antennkabeln och nu fungerar det!
Ser fram mot den nya, mycket bättre, strömadaptern!!! Hoppas det kostar caNaL diGItaL mycket att skicka ut den!

Postad 24 november 2010 - 13:31

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Ser fram mot den nya, mycket bättre, strömadaptern!!! Hoppas det kostar caNaL diGItaL mycket att skicka ut den!

Aaaaaaarf,hahaha, jag ska ringa och tjata till mig en ny strömadapter oxså, känner för lite självplågeri nu ...
Spelade in marksänd kanal, då gick det inte att byta till en annan kanal, men vad vet jag, det kanske ska vara så ?

Postad 24 november 2010 - 13:41

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som tappar bildsignal med jämna mellanrum ?
Händer oftast när boxen varit avstängd, efter typ en timma fungerar det bra.

Postad 24 november 2010 - 15:02

Unregistered616a08fa
  • Unregistered616a08fa
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jo, min box tappar bildsignal med jämna mellanrum, en hård reset och så fungerar det igen.... Det var panik hos frugan när det var dags för desperate Housewife och ingen mottagning :) Kanske det är dags att köpa ett fjärrstyrd eluttag så man kan slå av och på strömmen från soffa :P

Det blir Viaskvatt snart, men måste försöka deala ner bindningstiden då man säkert blir missnöjda med dom också....

Postad 24 november 2010 - 15:07

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som tappar bildsignal med jämna mellanrum ?
Händer oftast när boxen varit avstängd, efter typ en timma fungerar det bra.

Vet inte riktigt vad du menar men. Jag kan ha problem med att få igång signalen via HDMI kabeln, men har boxen börjat leverera bild brukar den inte tappa den. Det brukar funka bäst om jag startar Boxen sist.

Annars var boxen ovanligt spökig för mig igår med ett antal för mig nya saker.
En inspelning hade bild dom första och sista 5 minuterna och därimellan var det svart.
Bilden var orolig med lite gröna inslag när man var i menyerna.
Ljudet försvann trots att jag kör med RCA utgången.
Efter ett par omstarter gick det få igång ljudet igen.

Postad 24 november 2010 - 16:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Jo, min box tappar bildsignal med jämna mellanrum, en hård reset och så fungerar det igen.... Det var panik hos frugan när det var dags för desperate Housewife och ingen mottagning ;) Kanske det är dags att köpa ett fjärrstyrd eluttag så man kan slå av och på strömmen från soffa :rolleyes:

Det blir Viaskvatt snart, men måste försöka deala ner bindningstiden då man säkert blir missnöjda med dom också....

Ring och klaga så får du en strömadapter med strömbrytare på sladden.

Postad 24 november 2010 - 20:13

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Rekommendera? Å den frågan ställer du i en tråd där säkert 8000 inlägg är av kritisk natur :-) Med boxen som tråden handlar om kan du se CD:s satellitkanaler och fria markbundna... om du har tur.

Hej på dig! Har du läst tråden?

Nä jag har inte läst hela tråden ;) och jag tänkte att det trots alla negativa inlägg ändå kanske finns nåt positivt men det verkar som ni verkligen avråder från denna box.

Postad 24 november 2010 - 22:38

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Nä jag har inte läst hela tråden ;) och jag tänkte att det trots alla negativa inlägg ändå kanske finns nåt positivt men det verkar som ni verkligen avråder från denna box.

Teckna avtal med Canal Digital du, beställ hem boxen och testa den. De har väl än de där "två veckor, returnera om du inte är nöjd" erbjudandet?

Fast lite osäker på det, bäst att kolla med CD.
Beställer du via webben får du boxen för 2000 kr minus en webbrabatt på 300 kr och 24 månaders bindning. (kanske något mer, har inte kollat exakt). Köper du istället en Vu+Duo kostar boxen kring 3 600 kr och på detta får du lägga en hårddisk och en parabol.

Valet är ditt. tror än att den box som avhandlas i denna tråd sköter sig ganska väl för de flesta.

Postad 25 november 2010 - 07:24

decahb
  • decahb
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Hej

Jag må en tjurig jävel, men jag är inte värre än jag kan ändra mig..
Pratade med CD igår.
Kan man tänka sig, en kompetent, sansad person som svarade. Första gången jag har blivit bemött på ett normalt sett.
Objektivt, analyserande och serviceinriktat.
Det gjorde att det hela känns ngt mer hoppfullt,

Hur som haver...
De erbjuder mig en "ny" box.
Jag har ingen bra erfarenhet av utbytes boxar.
Risken är ju stor att man få en sämre.
Men å andra sidan är min nuvarande box, nästintill obrukbar....

Vad göra ?

Postad 25 november 2010 - 08:44

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Lite O.T. men vill bara tala om hur en kundsupport ska fungera så att man fortfarande har sina kunder kvar:

Jag reklamerade min Harmony 555 fjärr efter att alla siffertangenter, de fyra färgade och texten ovan två andra hade mer eller mindre försvunnit. Detta efter ca 10mån användning.
Supporten skickade vidare mig till "nivå 2", dvs. reklamationer av kenpigare slaget, och de bad mig ta ett foto på fjärren samt alla de fjärrar som jag ersatte den med. Till saken hör att 555'an stödjer upp till 15 enheter, efterföljaren 600 stödjer 5 eller 6. Jag behövde ca 10st.
Efter 2 dagar får jag ett mail från deras support att de ersätter min fjärr med nuvarande Harmony One. Igår (Inte ens en vecka efter mailet, de var tvugna att beställa den från huvudlager i NL) kom UPS och levererade.

DETTA ÄR KVALITET PÅ KUNDSUPPORT, CANAL DIGITAL!

Hatten av och djup tack och bock till Logitech!

Postad 25 november 2010 - 08:58

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

De erbjuder mig en "ny" box.
Jag har ingen bra erfarenhet av utbytes boxar.
Risken är ju stor att man få en sämre.
Men å andra sidan är min nuvarande box, nästintill obrukbar....

Vad göra ?

Får du boxen innan du skickar in din nuvarande box? Om så är fallet, ta hem och testa den och bestäm dig sedan...

Melmac
Mmh, så kan det fungera om man har bra produkter och begränsat med reklamationer. Blir för mycket reklamationer går det inte ihop. Jag har lyckats med ungefär samma med en MS mus, som iofs var en enkel variant, som brakade ihop. De tog mig på ordet och skickade en ny. Inget tjafs, den kom via posten.
Men det ska säga, ditt och mitt fel var enkla fel som det går att ta på. Här talar vi om ospecifika och varierande buggar som dels verkar ligga i enskilda boxar men även i programvaran. Inte lika enkelt.

Redigerat av Monshi, 25 november 2010 - 09:01.

Postad 25 november 2010 - 12:57

redcoon
  • redcoon
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Här talar vi om ospecifika och varierande buggar som dels verkar ligga i enskilda boxar men även i programvaran. Inte lika enkelt.

Dessutom går det inte att byta ut boxarna mot felfri dito eftersom i princip samliga är behäftade med mer eller mindre samma fel men som uppträder irrationellt.

Här snackar vi om att det är extremt viktigt att omsorgsfullt välja ut sina tredjepartsleverantörer, skriva bra avtal vid problem av boxar samt har beredskap i form av en plan B. Canal Digital stupar på all dessa punkter och har rejält mycket att lära. Inte många rätt hittills i syfte att skapa bra kundservice.

Postad 25 november 2010 - 14:35

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Nä jag har inte läst hela tråden :D och jag tänkte att det trots alla negativa inlägg ändå kanske finns nåt positivt men det verkar som ni verkligen avråder från denna box.

Jag avråder bestämt från denna box som läget är just nu, vänta och se vad som händer med denna box eller vad som kommer från sammarbetet med TiVo.
För ett halvår sen var jag CD ambasadör och visade glatt för alla som besökte mig vilken skilnad det var på bildkvalitet om man körde boxer kanalerna eller CD via parabol och det var mycket bättre kvalitet med bild från parrabolen, tyvärr är det likvärdig eller sämre bild nu från CD programutbud.

Detta ligger i mjukvaran men CD medgör inte att det är sämre bild nu än innan så kanske dom sänkt sina egna krav?

Dom verkar har ändratt inställning och blivet lite mer ödmjuka så jag kanske ska ta och ringa suporten igen och höra vad dom säger.

Postad 25 november 2010 - 17:41

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Ska dock sägas att TiVo boxarna har ännu ett tag på sig att visa sig på Svenska marknaden. Jag gissar, ren gissning, att de tidigast är här för Canal Digital framemot våren eller så. Kanske tidigare, kanske senare. Ingen som vet.

Men kanske därmed smartaste valet idag är att leta reda på en begagnad HD-box eller ComboBox och avvakta inköp av dyrare box?

Postad 25 november 2010 - 18:02

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0
Kommer TiVo boxarna till våren överraskar CD, men om CD inte kommer med nått nytt snart riskerar dom att tappa många kunder, och denna SAGEM box verkar dom ju gett upp. 3 månader utan nått ljus i mörkret.

Ska dock sägas att TiVo boxarna har ännu ett tag på sig att visa sig på Svenska marknaden. Jag gissar, ren gissning, att de tidigast är här för Canal Digital framemot våren eller så. Kanske tidigare, kanske senare. Ingen som vet.

Men kanske därmed smartaste valet idag är att leta reda på en begagnad HD-box eller ComboBox och avvakta inköp av dyrare box?

Postad 25 november 2010 - 18:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Förresten det där med sämre bild för en del, jo det är de mycket väl medvetna om. De har varit ute hos kund med tekniker och undersökt det hela och är i kontakt med de TV-tillverkare som har problem.

Nya programvaran - vad jag hört är att allt ser bra ut än så länge, inget mer än det.

Postad 26 november 2010 - 08:14

redcoon
  • redcoon
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Vi kan definitivt inte förvänta oss ny programvara på denna sidan årsskiftet. CD vågar nog inte kasta in något obeprövat och riskera julefriden med fransk fars. Skulle tippa på i slutet på januari som bäst.

Postad 26 november 2010 - 09:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Vi kan definitivt inte förvänta oss ny programvara på denna sidan årsskiftet. CD vågar nog inte kasta in något obeprövat och riskera julefriden med fransk fars. Skulle tippa på i slutet på januari som bäst.

Ska jag spekulera på samma vis vore det en fin julklapp från dem om de lyckades innan jul. Om två, tre veckor hoppas jag på en uppdatering...

Postad 26 november 2010 - 09:25

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Ska jag spekulera på samma vis vore det en fin julklapp från dem om de lyckades innan jul. Om två, tre veckor hoppas jag på en uppdatering...

Jag bävar och biter på naglarna !

Om det är någon här som har bytt från denna eminenta box, till vad har ni bytt då ? VU+ ?

Redigerat av what17ever, 26 november 2010 - 09:26.

Postad 26 november 2010 - 09:37

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Jag bävar och biter på naglarna !

Om det är någon här som har bytt från denna eminenta box, till vad har ni bytt då ? VU+ ?

Och undras hur många som har köpt Vu+ Duo på grund av CD's katastrofala Sagegm PVR Postad bild Till den skaran kan räknas mig själv, min granne och ett par kompisar Postad bild

från Vu+ Duo tråden, helt klart den för stunden hetaste boxen för CD.

Postad 26 november 2010 - 10:41

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Hmmm, undra var Cube Revo Ip box 9000 blev av? Den var rätt het från början.....

Postad 26 november 2010 - 13:24

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Hmmm, undra var Cube Revo Ip box 9000 blev av? Den var rätt het från början.....

Den boxen är tyvärr nästintill död på marknaden idag, det blev inte mycket av den pga tillverkaren inte backade upp dom som ville utveckla programvaran.

Sen var det en hel del problem med deras tuners, dvs Conexant vs Sharp, nyaste Sharp tex fixar inte Enigma2 utan att hela bilden fryser och det går inte heller köpa dom gamla tuners längre så det är moment22.

Postad 26 november 2010 - 16:02

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Ok, jäkla tur att man inte köpte den då. Var väldigt nära.

Postad 26 november 2010 - 19:45

Unregistered7a069c9a
  • Unregistered7a069c9a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hej allihopa. Jag sitter också med denna boxen och har även stött på de flesta av problemen med nute, missade inspelningar mm mm.

Men det som jag retar mig mest på är att bildkvalitén på ffa hd kanalerna försämrats. Förvisso en subjektiv bedömning då jag ej kan backa och kolla den gamla fw längre.

Det jag inte förstår är följande:
Gamla fw: CD får beröm av i princip alla för sin utmärkta bildkvalité, oavsett vilken tv man har.
Nya fw: CD får befogad kritik för försämrad bildkvalité, nästan oavsett vilken tv man har.
Lösning: CD försöker lösa problemet genom att diskutera med tv tillverkarna, dvs den enda faktorn i ekvationen de inte har kunnat förstöra med sin fw.

Har de svenska teknikerna varit i frankrike och pimplat rödtjut med sin franske programmeringsguru, och diskuterat fransk logik eller vad fan händer?

Ha det bra
Puttiplatt

Postad 26 november 2010 - 21:17

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Var i kontakt med supporten häromdagen igen. Börja få en släng, som flera andra i tråden, av stockholmssyndromet..
Nästan så man lider med dem trots det man själv får genomlida pga boxen ifrån ****t.
De ska skicka mig en ny trafo som tydligen ska ta bort många av mina buggar, den som lever får se.

Postad 26 november 2010 - 22:58

RustyNail
  • RustyNail
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej... Möblerade om lite i Tv-rummet vilket ledde till att ja flytta boxen. efter flytten så vägra den starta fick då köpa en ny ac för 75:- av CD, boxen hoppar igång men då står de ist "Problem med signalen" ringer igen till CD får som svar att ja ska nolla boxen ta ur antenerna sedan starta den, när den startat sätt i dom igen. Gör som dom säger och får bild, men får nu ingen ifo om kanalerna och så funkar inte epg + har bara signal på lnb 1 ej 2. Men kan söka kanalerna som vanligt å hittar alla dock ingen bild. bara en svart bild med rutan "Problem med signal". stänger ja av boxen får jag göra om samma sak igen.... någon som har nå förslag lr lösning ??

Postad 27 november 2010 - 09:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
och om du flyttar tillbaka boxen?

Drog du om kablarna till den när du flyttade den? Längre koax till parabol? Eller kortare? Dvs kontrollerat kablarna? Kanske inte är boxen som strular?

Postad 27 november 2010 - 10:50

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

och om du flyttar tillbaka boxen?

Drog du om kablarna till den när du flyttade den? Längre koax till parabol? Eller kortare? Dvs kontrollerat kablarna? Kanske inte är boxen som strular?

Det är boxen som strular eftersom den SKA gå på en lnb kabel!!!
Kan ju va så att en kabel inte har bra kontakt, men den andra har ju bra signal, så boxen borde ju leverera någon kanal, men eftersom det sägs att boxen inte funkar om man har för bra på en lnb för att den då "läcker" över och stör boxen så.... Har du provat att bryta strömmen en längre stund, se till att du får signal på den lnb som du nu inte har signal, byt plats på kablarna och se om det hjälper.
Lycka till

Postad 27 november 2010 - 11:50

RustyNail
  • RustyNail
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Det är boxen som strular eftersom den SKA gå på en lnb kabel!!!
Kan ju va så att en kabel inte har bra kontakt, men den andra har ju bra signal, så boxen borde ju leverera någon kanal, men eftersom det sägs att boxen inte funkar om man har för bra på en lnb för att den då "läcker" över och stör boxen så.... Har du provat att bryta strömmen en längre stund, se till att du får signal på den lnb som du nu inte har signal, byt plats på kablarna och se om det hjälper.
Lycka till

Kablarna blev kortare , om ja byter kablar så blir det fortfarande bara signal i lnb 1. bröt strömmen över en natt men ingen skillnad , signalerna innan låg runt 67-68% alltså har typ samma signal i lnb 1 med kabel 1 2 3 (Tvilling) men inget i lnb 2, när ja prata med CD förut sa dom att de ev skulle va en nu uppdatering på g i slutet av dec sa dom, någon mer som hört de ?

Postad 27 november 2010 - 14:03

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Kablarna blev kortare , om ja byter kablar så blir det fortfarande bara signal i lnb 1. bröt strömmen över en natt men ingen skillnad , signalerna innan låg runt 67-68% alltså har typ samma signal i lnb 1 med kabel 1 2 3 (Tvilling) men inget i lnb 2, när ja prata med CD förut sa dom att de ev skulle va en nu uppdatering på g i slutet av dec sa dom, någon mer som hört de ?

Mmh, ja du, jag vet inte vad som skett. Du har tvilling abb och därmed alla fyra LNB indragna? Samma fel oavsett vilka kablar du ansluter? Isåfall kan vi nog utesluta kablaget och även fel på LNB och då är det bara boxen kvar. Frågan är vad som kan ha hänt med den under flytten...den ska ju tåla att flyttas!

Uppdatering - vad jag hört har de en version som de testar internt. Exakt hur det ligger till med den vet jag inte idag, kanske får veta nästa vecka.

Postad 27 november 2010 - 15:06

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0
Jag har också fått rådet av CD att starta boxen utan parabol kablar för att ansluta dom efter uppstart. Jag har för mig att man tidigare fick instruktioner om att man aldrig ska ansluta kablarna om inte strömen är bruten eftersom det är risk för kortslutning då lnb utgångarna är strömsatta?

Samma sak med HDMI kabeln, i manualerna till reciver och TV står det att man aldrig ska ansluta kabeln utan att bryta strömen, av CD får man rådet att dra ut och sätta tillbaka kabeln några gånger så att "handskakningen" kanske ska komma igång, Vad gäller?

Postad 27 november 2010 - 15:21

RustyNail
  • RustyNail
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Mmh, ja du, jag vet inte vad som skett. Du har tvilling abb och därmed alla fyra LNB indragna? Samma fel oavsett vilka kablar du ansluter? Isåfall kan vi nog utesluta kablaget och även fel på LNB och då är det bara boxen kvar. Frågan är vad som kan ha hänt med den under flytten...den ska ju tåla att flyttas!

Uppdatering - vad jag hört har de en version som de testar internt. Exakt hur det ligger till med den vet jag inte idag, kanske får veta nästa vecka.

Ja alla kablar funkar i lnb 1. tror också de är boxen , skoj att man inte har någon garanti på den.
Ska nog lämna den till en ja känner som får mäta lite i den.

Får hoppas på en ny Uppdatering snart då å se om den fixar till de. Men är de någon som har råkat ut för samma som mig ?

Postad 27 november 2010 - 16:01

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Vill bara inflika att jag fick "time-shiftbuggen" igår (två gånger). Trodde den var fixad...

Postad 28 november 2010 - 13:15

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Ja alla kablar funkar i lnb 1. tror också de är boxen , skoj att man inte har någon garanti på den.
Ska nog lämna den till en ja känner som får mäta lite i den.

Får hoppas på en ny Uppdatering snart då å se om den fixar till de. Men är de någon som har råkat ut för samma som mig ?

Prova med en mittledare från antennkabeln för att se om den går in för lätt eller om det finns ett litet motstånd när du för in den i antennkontakten på boxen. På min f.d CD-box hade fjäderspänningen tappat spänsten så att den inte gav kontakt på en vanlig antennkabel. Jag löste det då med en vinklad F-kontakt som hade en grov mittledare.

Postad 28 november 2010 - 19:42

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Hej!

Verkar inte kunna hålla mig ifrån tråden fast ny mottagare. Känns som om tråden är ens uppväxt. CD HD PVR står kvar i hyllan och med ett gammalt kort isatt fungerar den bra som extra video för marknätet (boxen startar inte upp utan cd kort). Verkar fungera bättre utan satellitkablar i sig. Fast sätter inte gärna igång den för oväsendets skull.

Kan många buggar bero på vad som händer när boxen ska hälsa på sitt Canal+ abonnemang per satellit. Jag hade hemska problem med HDMI handskakningen när den var parabolkopplad. Nu, endast till marknätet, har jag aldrig de problemen.

Min nya box är inte heller fri från buggar. Fungerar inte felfritt med det är ju inte alltid soligt vid medelhavet - men friare.

Angående att sätta i och dra ur HDMI kabeln med mottagaren på. En av mina 4 HDMI ingångar fungerar inte längre på min TV efter att gjort detta några gånger när jag skiftat mellan CD HD PVR och WD mediaspelare. Men har ju 3 ingångar till så jag klarar mig.

Postad 28 november 2010 - 20:32

decahb
  • decahb
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jaha, då är skiten död igen.
Ny på väg, ca 10 dagar säger CD, då blir det väl 20 dagar.
Vad skall man göra.
Snackade med CD idag, uppdatering skall vara klar innan dec-10 säger dem., men jag kan tänka mig att grodätarna vill fira "le christmas" i fred. Så det blir nog inget förrän en bit in på nya året, men å andra sidan det kan vara skitsamma då det säkert kommer bli skit igen....

Postad 28 november 2010 - 21:03

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Blev uppringd av nån ansvarig på support på C.D. Han ville att jag skulle prova den mjukvaran de ska släppa nu i Dec., han trodde nu under första halvan. Därefter skulle jag se om det finns några buggar kvar och återkomma med feedback. Han var inte alls omöjlig när det gäller kompensation, men han ville först att mjukvaran skulle släppas.
Trodde aldrig de skulle ringa tillbaka, framförallt inte på en Söndag.

Postad 28 november 2010 - 22:04

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Blev uppringd av nån ansvarig på support på C.D. Han ville att jag skulle prova den mjukvaran de ska släppa nu i Dec., han trodde nu under första halvan. Därefter skulle jag se om det finns några buggar kvar och återkomma med feedback. Han var inte alls omöjlig när det gäller kompensation, men han ville först att mjukvaran skulle släppas.
Trodde aldrig de skulle ringa tillbaka, framförallt inte på en Söndag.

Min kontakt på CD har sagt att någon beta-släpp av denna mjukvara är inte aktuell eftersom det är en alltför stor apparat att sätta igång för det.

Kanske dock att de ändrat sig, han har inte varit på kontoret på en vecka nu.

Postad 29 november 2010 - 15:40

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Fick en ny trafo på posten idag men funderar på om de har skickat en gammal. 3.8 A på den som jag fått vilket är samma som den jag redan har, den nya är dock något större fysiskt. Ingen brytare på sladden vilket de nya ska ha, eller?

Postad 29 november 2010 - 16:01

RustyNail
  • RustyNail
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Fick en ny trafo på posten idag men funderar på om de har skickat en gammal. 3.8 A på den som jag fått vilket är samma som den jag redan har, den nya är dock något större fysiskt. Ingen brytare på sladden vilket de nya ska ha, eller?

Fick också en sån, trodde också de skulle finnas en brytare på, men funkar gör den , dock inte boxen som vanligt :)

Postad 29 november 2010 - 18:28

coldnorth
  • coldnorth
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Ny trafo 4,5 A Ingen brytare på kabeln .Boxaset stånkade igång igen.Känns som den har nio liv man tror den är död men den återuppstår varje gång.Den jag kör har trots allt 3 år på nacken och är knäpptyst sen jag moddade fläkten.

Postad 30 november 2010 - 07:33

maxfli
  • maxfli
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Coldnorth:

Hur moddade du fläkten ?

Postad 30 november 2010 - 09:22

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Det är judt nu det enda positiva med den nya mjukvaran, min fläkt är knäpptyst

Postad 30 november 2010 - 09:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Coldnorth:

Hur moddade du fläkten ?

https://www.minhembi...p;#entry2901744

Postad 30 november 2010 - 16:40

coldnorth
  • coldnorth
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Coldnorth:

Hur moddade du fläkten ?

Tröttnade efter ett tag o plockade upp boxen.Ej oväntat så satt inte fläkten fast utan satt snett monterad med dubbelhäftande skumgummi.
Jag filade ner anliggningsytorna så att den låg plant.Svängde förbi en bilglasmästare och fixade lite butyl satt fast fläkten med hjälp av det o tätade mellan fläkten och HDn.Blev klockrent tyst som en mus.sitter 5 m ifrån o hör den inte alls.Hittade också en gammal vinylspelare som jag snodde gummifötterna från o använde som fötter till ****slådan.

Postad 01 december 2010 - 23:50

tgrahnen
  • tgrahnen
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu när de har en app till iphone och aktiverat nätverksporten. Vad är det som hindrar dem från att lösa så att man kan starta och programera inspelningar på distans. De måste väll ändå göra mer än rätta till buggar framöver?!

Min Drömmlista

- Fjärrstyrning från droid / iphone / Webinterface
- Spela in till nätverksdisk/ möjlighet att titta på materialet från andra mediaservrar/dator hemma.
- Koppla till egen disk för ökat utrymme
- Högupplöst gränssnitt för alla utan scart
- Högupplösta undertexter åtminstonde på hd kanlerna
- VOD filmer i hdkvalite, nya rullar gärna innan bluray release samt stort arkiv. Har man väl hyrt en film så får man se den hur länge som helst. Kan väll inte vara någon inkomst direkt på folk som hyr filmer om och om igen.

Postad 02 december 2010 - 19:27

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Har lyft ut frågor om ny bo hit

Postad 02 december 2010 - 21:59

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Fick detta av CD teknisk support idag!

Hej och tack för ditt mail

Vi ber om ursäkt ifall du ej fått svar på ditt tidigare mail..

Vad gäller mjukvaru-uppdatering så diskuteras det just nu ett släpp av ny version inom kort. Om allt går som det skall så kan den komma redan under nästa vecka. Exakt vilka saker som justeras i den eller om den släpps under nästa vecka har vi ännu ej fått helt bekräftat men vi hoppas på det bästa.

Vi får hoppas det stämmer och att det blir någon förbättring.

Har blivit lovad kompensation för mina problem med nya mjukvaran men än har jag inte sett röken av någon kompensation. Vad är rimligt att kräva? Jag önskar mig en HD-box (utan pvr) till mitt syskonkort... :wub:

Postad 02 december 2010 - 22:00

Sripa
  • Sripa
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med textningen på den nya kanalen TLC?

//Leif

Postad 03 december 2010 - 09:14

Unregisteredd3931438
  • Unregisteredd3931438
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
När jag spelar in exempelvis House eller Maria Wern från TV4 HD, tappar inspelningen ljudet då och då. Visserligen bara mycket korta stunder men ganska ofta, vilket är synnerligen irriterande. Det är också vanligt att inspelningar (från alla kanaler) blir "pixliga" och därefter tappar synken. Det brukar lösa sig om man stänger av det inspelade programmet och sätter på det igen. Timeshift-buggen kommer och går. Hur jäkla svårt kan det vara att fixa en uppdatering som funkar?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.